Isovarpaan murtuma

Diego Armando

Toheloinpa sitten niin että sain isovarpaaseeni pienenpienen murtuman...

Kestääkö jalalla (tai siis varpaalla) viikon lepuutuksen ja teippauksen jälkeen tehdä minkäänlaisia urheilusuoritteita, mikäli ei kipua tunnu, vai haittaako olennaisesti parantumista? Lähinnä tuollaista kevyttä pallon potkiskelua olisi tiedossa.

9

17726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin

minkälainen murtuma on. Todennäköisesti varvas ei kestä pelaamista tms. Parasta kysyä omalta lääkäriltä.

• *_*

Pikkuvarvas on joskus murtunut ja oli kipeä reippaasti pari kuukautta. Ei voinut edes kunnolla kävellä ilman kipua. Pahin vaihe kesti kai muutaman viikon, sitten kipuili vain jos teki jotain rasittavampaa liikettä.

• Isovarpaaton

Kauankohan tällainen isovarpaan paraneminen kestää ?
      Aika tuskastuttavaa olla kipsi jalassa, ei pysty tekenään juuri mitään. Piää varoa toista jalka eli isovarvasta.
      Diego Armando kauanko paraneminen kesti ? Joko varvas on kunnossa ?

• mulla sama

Eli isovarvas murtu ja on nyt parantumassa, pystyykö kävellä hyvin heti vai miltä se tuntuu onko kokemuksia?

• kysyn vain

Mä kysyisin kanssa että onko mulla mun isovarpaassa joku hiusmurtuma kun jotain esim rappusia kävelen ja taittuu tekee niin kipeää.. Ja riittääkö jos ihan vain kotona teippaa esim 2 viikoksi?

• jepjepjepjepp

Teippaa viereiseen varpaaseen ja käyttää kovapohjaista kenkää kaksi viikkoa. Sen jälkeen voi urheilla kivun sallimissa rajoissa.

• SssJsss

Mä olin trampal ja hyppäsin silleen et varpaat oli koulus ja ai hitsi on nyt ihan liikaa ja turvoksissa nivelestä mitä teen?

• lääkäritutkiisut

Menet lääkärille.

Verisuoni- ja luustonterveyden kannalta tärkeimmät ravinteet ovat kaikki antioksidantit (marjat, kasvikset, juurekset, vihannekset, hedelmät), C-vitamiini, D-vitamiini, magnesium, kalan Omega-3 -rasvahapot (EPA ja DHA) ja K2-vitamiini, joten varmista näiden riittävä saanti ruuasta ja lisäravinteista.

• Anonyymi

Itselläni todettiin juuri isovarpaan kakkosnivelessä kulmamurtuma. Hoitona ainoastaan kovapohjainen kenkä. Liikkuminen kivun sallimissa rajoissa. Ei muuta. Jos vielä kuukauden päästä kipeenä, mietitään luudutus leikkausta. Oli kuitenkin ammattinsa osaava lääkäri ja röntgenkuvissa asia varmistettu:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1896
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1718
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      968
    Aihe