Isovarpaan murtuma

Diego Armando

Toheloinpa sitten niin että sain isovarpaaseeni pienenpienen murtuman...

Kestääkö jalalla (tai siis varpaalla) viikon lepuutuksen ja teippauksen jälkeen tehdä minkäänlaisia urheilusuoritteita, mikäli ei kipua tunnu, vai haittaako olennaisesti parantumista? Lähinnä tuollaista kevyttä pallon potkiskelua olisi tiedossa.

9

17602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin

minkälainen murtuma on. Todennäköisesti varvas ei kestä pelaamista tms. Parasta kysyä omalta lääkäriltä.

• *_*

Pikkuvarvas on joskus murtunut ja oli kipeä reippaasti pari kuukautta. Ei voinut edes kunnolla kävellä ilman kipua. Pahin vaihe kesti kai muutaman viikon, sitten kipuili vain jos teki jotain rasittavampaa liikettä.

• Isovarpaaton

Kauankohan tällainen isovarpaan paraneminen kestää ?
      Aika tuskastuttavaa olla kipsi jalassa, ei pysty tekenään juuri mitään. Piää varoa toista jalka eli isovarvasta.
      Diego Armando kauanko paraneminen kesti ? Joko varvas on kunnossa ?

• mulla sama

Eli isovarvas murtu ja on nyt parantumassa, pystyykö kävellä hyvin heti vai miltä se tuntuu onko kokemuksia?

• kysyn vain

Mä kysyisin kanssa että onko mulla mun isovarpaassa joku hiusmurtuma kun jotain esim rappusia kävelen ja taittuu tekee niin kipeää.. Ja riittääkö jos ihan vain kotona teippaa esim 2 viikoksi?

• jepjepjepjepp

Teippaa viereiseen varpaaseen ja käyttää kovapohjaista kenkää kaksi viikkoa. Sen jälkeen voi urheilla kivun sallimissa rajoissa.

• SssJsss

Mä olin trampal ja hyppäsin silleen et varpaat oli koulus ja ai hitsi on nyt ihan liikaa ja turvoksissa nivelestä mitä teen?

• lääkäritutkiisut

Menet lääkärille.

Verisuoni- ja luustonterveyden kannalta tärkeimmät ravinteet ovat kaikki antioksidantit (marjat, kasvikset, juurekset, vihannekset, hedelmät), C-vitamiini, D-vitamiini, magnesium, kalan Omega-3 -rasvahapot (EPA ja DHA) ja K2-vitamiini, joten varmista näiden riittävä saanti ruuasta ja lisäravinteista.

• Anonyymi

Itselläni todettiin juuri isovarpaan kakkosnivelessä kulmamurtuma. Hoitona ainoastaan kovapohjainen kenkä. Liikkuminen kivun sallimissa rajoissa. Ei muuta. Jos vielä kuukauden päästä kipeenä, mietitään luudutus leikkausta. Oli kuitenkin ammattinsa osaava lääkäri ja röntgenkuvissa asia varmistettu:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe