Jeesus valtuutti omat apostolinsa kastamaan kaikki kansat eli kaikkki ihmiset
ja sitten opettamaan heille käskyt.
Mutta ei valtuuttanut opettamaan mitä tahansa apostolin omia oppeja.
Opetus pitää olla yhtäpitävää sen kanssa, mitä Jeesus itse opetti.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesus käski ja valtuutti kastamaan ja opettamaan
8
91
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä Jeesuksen opetuksiin lisätään, on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Opettiko se kärjellä kastamista?
- Anonyymi
Jeesuksen seurassa kulkeneita oikeita apostoleita kutsutaan Karitsan apostoleiksi.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Juudas luopui ja petti Jeesuksen.
(Apt.1.)
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme."
Juudaksen tilalle valittiin Mattias-niminen mies, uudeksi 12. apostoliksi. - Anonyymi
Itse itsensä apostoleiksi, profeetoiksi, pastoreiksi, evankelistoiksi, kaatajiksi, ihmeparantajaksi, jalanvenyttäjiksi, sielunhoitajaksi julistaneita kannattaa varoa.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Jeesus ei käskenyt käännyttämään ihmisiä, kuten yleensä tehdään uskonlahkoissa.
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Jeesuksen järjestys: ensi kaste kristityksi syntien anteeksisaamiseksi ja vasta sitten käskyjen opetus ja kehotus niiden mukaan elämiseen.- AnonyymiUUSI
Ensin syntien pois peseminen kasteessa, mukaanlukien perisynti, se tapahtuu kasteessa ja vasta sitten sydämeen voidaan antaa Pyhä Henki, jonka yksi pysyvä ominaisuus on uskominen Hengen tasolla, jopa ihmisen nukkuessa.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ensin syntien pois peseminen kasteessa, mukaanlukien perisynti, se tapahtuu kasteessa ja vasta sitten sydämeen voidaan antaa Pyhä Henki, jonka yksi pysyvä ominaisuus on uskominen Hengen tasolla, jopa ihmisen nukkuessa.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien kautta saadaan aikaiseksi päänsusko, mikä psykologinen uskontila.
Oikea Hengen tason usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien kautta saadaan aikaiseksi päänsusko, mikä psykologinen uskontila.
Oikea Hengen tason usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.Oikea lahjausko onkin Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä.
Ei pelkkä mielentila tai vakaumus, tai pelkkä totena pitäminen, kreikaksi "metanoia" -uskominen.
2. Kor. 4:13
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728