Toisinaan, joskin huomattavan harvoin, aloitteiden näennäinen hyväntahtoisuus saa mieleni hyppähtämään kaikilla neljällä käpälällään sivuttaissuuntaan koko vartalo kääntyneenä kohti tuntematonta uhkaa.
Tuossa asennossa saattoi mennä tovi eessuntaas, ennen kuin pystyi päättämään mahtoiko lentävien varjojen tarkoitus lentää ohi, vai hänen kätensä hyväillä ihoni vaalean puhdasta paljasta pintaa.
-Siis mikä tuntui, kissallahan on turkki?
-Siis mitä! En voi kirjoittaa tätä.
Minä nukahdan ja sitten se tapahtuu.
Palaan takaisin kerroksiin ja yritän päästä sisälle. Minulla ei ole avainta, palohälytin huutaa, asunnosta tulee sankkaa savua ja asunnon sisällä on minulle jotain rakasta.
Porraskäytävässä istuu valkoisiin turkiksiin ja kimaltaviin paljetteihin pukeutunut nainen, joka on odottanut jotakin. Hän on päättänyt painaa selkänsä taakse seinään piilotettua nappia sattumalta samaan aikaan kun saavun. Hänen vihaa jotakin asioita, ei minua, ja haluaa tuhota kaiken. Emme tunne toisiamme juuri. Olen yrittänyt auttaa häntä joisakin asioissa, mutta hän ei välitä enää avun vastaanotosta.
Syöksyn hissille ja toivon että minulla olisi aikaa ehtiä ulos. Olen jo matkalla alas, mutta ehdin tajuta miten hissikorin seinät vääntyilevät puolelta toiselle paineaallon voimasta. Sitten se tapahtuu. Tunnen miten hissikori irtoaa rakenteista ja korin seinälevyt irtoilevat vauhdissa. Voi luoja, tämä on totta, ehdin ajattella. Tämä on totta. Näen irti sinkoilevien repeytyneiden seinien aukosta alas maassa kaukana oleviin raunioihin. Sisältä sinkoutuu ulos ihmisiä, joita en aikaisemmin huomannut. Hissi on punainen ja muistuttaa englantilaista puhelinkoppia, lasken päässäni sen lentokulmia, näen naisen pyytävän oikeuden edessä anteeksi tekoa, lasken päässäni lentokulmia, näen nainen pyytävän anteeksi tekoa, lasken päässäni lentokulmia, näen nainen pyytävän anteeksi tekoa, arvioin päässäni iskeytymiskulmia. Toivon ihmettä ja tiedän ettei se voi olla totta. Radiosta soi haloo helsinki.
Herään ennenkuin hissi ehdi iskeytyä maahan.
Ja hän odottaa minua unen tuolla puolen.
En silti hymyilisi tässä.
:)
Tämän räjäytys
6
150
Vastaukset
- Anonyymi
Pikkasen hurjemmat päikkärit?
- Anonyymi
Unen ja tajunnan välinen rajatila, ennen kuin kukaan ehtii huolestua.
Jonkinlainen pähkinänsärkijä.
Ihan sairas stondis jälkitilana, jos nainen voisi sellaista sanoa.
:)
- Anonyymi
Onko toi kuinka mahdollista, että toteutuu sun osalta? Eihän unet ihan tyhjästä synny? Epäilyn on sinun mielikuviin jo synnyttänyt? Minimoi riskit niin huolesi ovat vähäisempiä.
- Anonyymi
Ja sitten >simiti< tuli ja kusi tulipalon sammuksiin. Uljaana, sekä voimakkaana otti kaikki poloiset olkapäälleen.
Vei reppanat kotiinsa ja antoi niille mikropitsaa. Se on yhtä hyvää sekä kylmänä, että kuumana.
>simiti<- Anonyymi
Millä täytteillä mikropizzat? Utelias vain?
- Anonyymi
Silu silu pehmotassu mieleltänsä hauskan hassu 😺
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718