Arvostelusta huono kohtelu

Anonyymi-ap

Valitus Kreivinkodin toiminnasta ja saamastani kohtelusta.

Arvoisa potilasasiavastava.

Haluan tehdä valituksen Kreivinkodissa saamastani kohtelusta ja hoivakodin ruokailuun liittyvistä epäkohdista. Olen asunut Kreivinkodissa yli vuoden ajan ja olen toistuvasti yrittänyt ottaa esiin ruokailuun liittyviä ongelmia hoivakodin sisällä, mutta asiaan ei ole tullut parannusta.

Erityisesti olen huolissani siitä, että päivälliseksi tarjotaan usein puuroa, vaikka hoivakodin ruokalistalla lukee muuta. Esimerkiksi maanantaina ja tiistaina päivälliseksi oli puuroa, vaikka ruokalistassa oli mainittu toisenlainen ateria. Tämä on ollut toistuva ongelma, joka ei ole korjaantunut yrityksistäni huolimatta.

Kirjoitin asiasta myös paikallislehden yleisönosastolle, koska en ollut saanut asiaan muutosta hoivakodin sisällä. Tämän seurauksena eräs hoitaja on kohdellut minua epäasiallisesti. Hän on sanonut minulle, että tämä asia olisi pitänyt hoitaa Kreivinkodin sisällä ja että julkinen kirjoitukseni aiheuttaa Kreivinkodille mainehaittaa. Lisäksi hoitaja on sanonut, että minun toiminnastani voi seurata minulle rangaistuksia ja että hän ei tiedä, voinko enää asua Kreivinkodissa.

Katson toimineeni täysin laillisesti ja asiallisesti tuodessani esiin hoivakodin ruokailuun liittyvän epäkohdan. Olen huolissani siitä, että minua uhkaillaan ja kohdellaan epäoikeudenmukaisesti, kun yritän edistää asukkaiden hyvinvointia ja oikeutta saada asianmukaista ruokaa.

Pyydän teitä selvittämään Kreivinkodin toiminnan ja arvioimaan, onko toimintani vuoksi minulle esitetyt uhkaukset ja rangaistuspuheet asianmukaisia. Toivon myös, että Kreivinkodin ruokailuun ja asukkaiden oikeuksiin kiinnitetään jatkossa erityistä huomiota.

Olen valmis antamaan lisätietoja ja vastaamaan mahdollisiin kysymyksiinne asian selvittämiseksi.

Ystävällisin terveisin,

Sent from Proton Mail Android

Ett klagomål på Grevehemmets verksamhet och det bemötande jag fick.,

Bäste patientombudsman.

Jag vill framföra ett klagomål på behandlingen jag fått på Kreivinkoti och bristerna i samband med måltiderna på äldreboendet. Jag har bott på Kreivinkoti i över ett år och har vid upprepade tillfällen försökt ta upp frågor som rör mat inom äldreboendet, men det har inte skett någon förbättring.

Jag är särskilt mån om att det ofta serveras gröt till middag, även om äldreboendemenyn säger något annat. Till exempel på måndag och tisdag var det gröt till middag, trots att menyn nämnde en annan typ av måltid. Detta har varit ett återkommande problem som inte har åtgärdats trots mina försök.

Jag skrev också om ärendet till lokaltidningens pr-avdelning, eftersom jag inte fått någon förändring i ärendet inom äldreboendet. Som ett resultat har en sjuksköterska behandlat mig olämpligt. Han har sagt till mig att detta ärende borde ha hanterats inom Grevehemmet och att mitt offentliga författarskap gör att Grevehemmet lider skada på anseendet. Dessutom har sjuksköterskan sagt att mitt agerande kan resultera i straff för mig och att hon inte vet om jag kan bo på Grevens Hem längre.

Jag anser att jag agerade helt lagligt och ändamålsenligt när jag tog upp frågan om äldreboendets matmöjligheter. Jag är oroad över att jag blir hotad och orättvist behandlad när jag försöker främja invånarnas välbefinnande och deras rätt till adekvat mat.

Jag ber er att undersöka verksamheten i Grevehemmet och bedöma om de hot och tillrättavisningar som riktats mot mig på grund av mitt agerande är lämpliga. Jag hoppas också att det i framtiden kommer att ägnas särskild uppmärksamhet åt bespisningen och boenderättigheterna på Grevehemmet.

Jag är redo att ge ytterligare information och svara på alla frågor du kan ha för att klargöra saken.

Vänliga hälsningar, Skickat från Proton Mail Android

A complaint about the operations of Grevehemmet and the treatment I received.

Dear patient advocate.

I would like to make a complaint about the treatment I received at Kreivinkoti and the shortcomings in connection with the meals at the nursing home. I have lived at Kreivinkoti for over a year and have repeatedly tried to raise issues related to food in the nursing home, but there has been no improvement.

I am particularly concerned that porridge is often served for dinner, even though the nursing home menu says otherwise. For example, on Monday and Tuesday it was porridge for dinner, even though the menu mentioned a different type of meal. This has been a recurring problem that has not been resolved despite my attempts.

I also wrote about the matter to the local newspaper's PR department, as I have not received any change in the matter at the nursing home. As a result, a nurse has treated me inappropriately. He has told me that this matter should have been handled within Grevehemmet and that my public writing is causing Grevehemmet to suffer damage to its reputation. In addition, the nurse has said that my actions may result in punishment for me and that she does not know whether I can live at Grevens Hem anymore.

I

1

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinulla on oikeus ilmaista mielipiteesi ja nostaa esiin epäkohtia, kuten olet tehnyt kirjoittamalla sanomalehden yleisöpalstalle. On tärkeää tietää, että kukaan ei voi rangaista sinua tai uhata asumisoikeuttasi vain siksi, että olet kertonut totuudenmukaisesti kokemuksistasi.

Olet toiminut asianmukaisesti, kun olet ensin yrittänyt hoitaa asiaa Kreivinkodin sisällä yli vuoden ajan ilman tulosta. Jos hoitopaikan ruokalistat eivät vastaa todellisuutta tai koet, ettei ruokavalio ole riittävän monipuolinen, tämä on asukkaana oikeutesi ottaa esille.

Jos koet, että sinua kohdellaan epäasiallisesti tai sinua uhkaillaan, voit tehdä asiasta virallisen valituksen. Voit olla yhteydessä esimerkiksi:

1. Aluehallintovirastoon (AVI), joka valvoo hoivakotien toimintaa.

2. Sosiaaliasiamieheen, joka neuvoo ja auttaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.

3. Potilasasiamieheen, jos koet oikeuksiesi tulleen loukatuiksi.

Du har rätt att uttrycka din åsikt och ta upp klagomål, som du har gjort genom att skriva i tidningens publika spalt. Det är viktigt att veta att ingen kan straffa dig eller hota din rätt till bostad bara för att du har berättat sanningen om dina erfarenheter.

Du har agerat lämpligt när du första gången försökte hantera ärendet inom Grevehemmet i över ett år utan framgång. Om menyerna på vårdinrättningen inte speglar verkligheten eller du upplever att kosten inte är tillräckligt varierad är det din rättighet som boende att lyfta detta.

Om du känner att du blir olämpligt behandlad eller hotad kan du göra ett formellt klagomål. Du kan kontakta till exempel:

1. Regionförvaltningsverket (AVI), som har tillsyn över verksamheten på äldreboenden.

2. En socialombudsman som ger råd och biträder i frågor som rör socialtjänsten.

3. Till patientombudsmannen om du anser att dina rättigheter har kränkts.

You have the right to express your opinion and raise complaints, as you have done by writing in the newspaper's public column. It is important to know that no one can punish you or threaten your right to housing just because you have told the truth about your experiences.

You have acted appropriately when you first tried to handle the matter within Grevehemmet for over a year without success. If the menus at the care facility do not reflect reality or you feel that the diet is not varied enough, it is your right as a resident to raise this.

If you feel that you are being treated inappropriately or threatened, you can make a formal complaint. You can contact, for example: 1. The Regional Administrative Agency (AVI), which supervises the operations of nursing homes.

2. A social ombudsman who provides advice and assistance in matters relating to social services.

3. To the Patient Ombudsman if you believe that your rights have been violated.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      175
      1980
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      172
      1711
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1588
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1393
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      98
      1355
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      154
      1028
    7. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      100
      1027
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      73
      1017
    9. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      228
      856
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      57
      788
    Aihe