Palstalle on ilmaantunut uusi hassu sana, mikropitsa. Mikropitsalla luultavasti tarkoitetaan valmispitsaa, jollaisen voi poimia pinosta ostoskoriinsa paikallisesta marketista.
Minusta tehokas mainonta on sitä, että saa kaltaiseni kuluttajan hetkeksi hieman hämilleen, sillä jos kuluttaja jää pohdiskelemaan millaisia vaihtoehtoja mikropitsoissa on, niin hänelle on jo onnistuttu myymään jotain.
Luultavasti ainakin jauheliha ja tonnikala löytyy makukavalkadista, mutta ei voi olla varma., koska kyseinen kuluttaja ei ole koskaan maistanut mikropitsaa.
Kyseisellä kuluttajalla on mikro, mutta harvoin sillä mitään tekee, valmistaa tai mitään sillä sulattaa.
Eli taidan mennä ja hankkia itselleni mikropitsan.
(hihitystä)
Mikropitsa
13
175
Vastaukset
- Anonyymi
Sivistävä osuus
Mikropitsan kansanomainen nimi on roiskeläppä.
Roiskeläpäksi kutsutaan myös lyhyttä hametta.
Kummallinen kieli.
(reps)- Anonyymi
Mikropitsa, tunnetaan myös nimellä p*skalätty. Pitsan koko itsessään tekee sen että sitä syödessä ei pääse vahingossa lihomaan. Onko se pitsa vai pizza? Itse tykkään pizzamuodosta. Molemmat saattavat olla oikein. Suomen kielessä on toisinaan sanamuotoja mitkä molemmat ovat oikein. Yksi klassinen kompastuskivi on sana purkamo. Se on nähdäkseni oikeaoppinen kirjoitusmuoto, ei purkaamo.
- Anonyymi
Mä dilppailin Piritorin Ässään ostaan röökiä, kun olin imuroinut kaikki natsatkin filsuun asti, eli uusikäyttänyt ne. Ihan dorkaa tumpata hyvä rööki ennen kuin se on palanut loppuun. En löytänyt kenkiäni mistään. Joku on nussinut ne. Keitä täällä eilen oli? En mä muista. Laitan tosta saappaat jalkaan, vaikka ne eivät mahdu, koska näyttävät olevan naisten. Ei se mitään. Tuossa olisi varvassandaalit! Ne ovat mainiot. Onhan jo kesä. melkein.
Ässässä minulle tuli nälkä. Ruokaa on aivan liikaa tarjolla, jottei sitä näkisi. Laskin kollarini. Rööki maksaa aivan tolkuttomasti. Ehkä rahat riittäisivät mikropitsaan. Mitä mikropitsa maksaa? En muista. Missä mikropitsat olivat? Tuolla!
Tunsin itseni hieman nuhjuiseksi toisen asiakkaan rinnalla, joka tutki mikropitsoja kuin näkisi niitä ensimmäisen kerran. Hän oli niin syventynyt mikropitsojen maailmaan, ettei noteerannut läsnäoloani lainkaan. Ensimmäinen mitä hänestä tuli mieleen oli se että hän ei kuulunut tänne. Tai jos kuului, niin sitten hän oli taatusti hullu. Tuollaiset kuuluvat ytimeen, eivät tänne. Tuollaisia kalkatti hsjuvesiosastoilla ja hiplaili juttuja esplanadilla, mutta eivät hiplaile mitään täällä.
Kuiten ostoskorissa oli jo tonnikalapitsa ja jauhelihapitsa. Lisäksi korissa oli halvinta purkkikaljaa mitä talosta löytyi.
Oliko tämä jotain pilaa kenties.
(naurua) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä dilppailin Piritorin Ässään ostaan röökiä, kun olin imuroinut kaikki natsatkin filsuun asti, eli uusikäyttänyt ne. Ihan dorkaa tumpata hyvä rööki ennen kuin se on palanut loppuun. En löytänyt kenkiäni mistään. Joku on nussinut ne. Keitä täällä eilen oli? En mä muista. Laitan tosta saappaat jalkaan, vaikka ne eivät mahdu, koska näyttävät olevan naisten. Ei se mitään. Tuossa olisi varvassandaalit! Ne ovat mainiot. Onhan jo kesä. melkein.
Ässässä minulle tuli nälkä. Ruokaa on aivan liikaa tarjolla, jottei sitä näkisi. Laskin kollarini. Rööki maksaa aivan tolkuttomasti. Ehkä rahat riittäisivät mikropitsaan. Mitä mikropitsa maksaa? En muista. Missä mikropitsat olivat? Tuolla!
Tunsin itseni hieman nuhjuiseksi toisen asiakkaan rinnalla, joka tutki mikropitsoja kuin näkisi niitä ensimmäisen kerran. Hän oli niin syventynyt mikropitsojen maailmaan, ettei noteerannut läsnäoloani lainkaan. Ensimmäinen mitä hänestä tuli mieleen oli se että hän ei kuulunut tänne. Tai jos kuului, niin sitten hän oli taatusti hullu. Tuollaiset kuuluvat ytimeen, eivät tänne. Tuollaisia kalkatti hsjuvesiosastoilla ja hiplaili juttuja esplanadilla, mutta eivät hiplaile mitään täällä.
Kuiten ostoskorissa oli jo tonnikalapitsa ja jauhelihapitsa. Lisäksi korissa oli halvinta purkkikaljaa mitä talosta löytyi.
(naurua)Pitsaleskustelu
Asiakas kääntyi puoleeni ja kysäisi.
- Mitä olet mieltä, onko näissä tuotteissa hinta suhteessa laatuun kohdillaan?
- Kyllä tollanen putoo kun on nälkä. Eikä toi edes bungaa just mitään sellaselle, jolla on paaluu.
- Niin.
- Mä heittäsin sinuna ton veks ja ottasin ton.
- Tämänkö?
Just sen. Kato toi on jotenkin vastenmielisen näkönen, vähän niin kuin oksennus bilispöydällä.
- Niin, tosiaan. Minä taidan luottaa sinun mielipiteeseesi. En oikein itse tiedä näistä mitään.
- Et oo maistsnu?
- No kieltämättä en.
(hirn) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitsaleskustelu
Asiakas kääntyi puoleeni ja kysäisi.
- Mitä olet mieltä, onko näissä tuotteissa hinta suhteessa laatuun kohdillaan?
- Kyllä tollanen putoo kun on nälkä. Eikä toi edes bungaa just mitään sellaselle, jolla on paaluu.
- Niin.
- Mä heittäsin sinuna ton veks ja ottasin ton.
- Tämänkö?
Just sen. Kato toi on jotenkin vastenmielisen näkönen, vähän niin kuin oksennus bilispöydällä.
- Niin, tosiaan. Minä taidan luottaa sinun mielipiteeseesi. En oikein itse tiedä näistä mitään.
- Et oo maistsnu?
- No kieltämättä en.
(hirn)Uteliaisuus voittaa
Koska näkymässä oli niin paljon ristiriitoja ja mielettömyyksiä, rn voinut olla kysymättä.
- Anteeksi, mutta tulevatko nämä ostokset sulle itsellesi, vai ootko jonkun toisen asialla?
- Ihan itselleni tässä ostelen. Kuinka niin.
- No kun…. Äh. Mitä se mulle kuuluu. Dilkkaa ihan vapaasti vaan niin mä vaan tässä ihmettelen.
- Mun inspiroi aamulla nettiystäväni Simiti, jolla on hauska ja rento huumorintaju. Hän on mielestäni hyvin maanläheinen ja lähellä todellisuutta. Eli olen tässä ikään kuin tutustumassa todellisuuteen.
- Vai että Simiti. Mä olen kuullut hänestä. Kaveri on jokin nettijulkkis, eikö vain.
- Kyllä. Eli koskettelen tässä Simitin todellisuutta, sen arkipäivää ostosteni kanssa. Minusta tämä on kännittävää ja antoisaa.
- Sä olet kyllä varsinainen tapaus. Ja mikäs sun nimesi sitten on?
(hirn) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(naurua)No mutta sinähän alat pikkuhiljaa oppia. Minä olen aina kirjoittanut pikropitsasta ja tölkkikaljasta. Tuskin ne minun keksimiä sanoja ovat.
Muistan, kun edesmennyt ruotsinkielinen appiukkokin puhui kanssani aina suomea. Lisäksi hän oli opetellut erilaisia perisuomalaisuuteen (ei liity pätkääkään PS juntteihin) kuuluvia vinkeitä.
Menimme puolison kanssa kyläilemään hänen kesäkartanoon. Kovasti voivotteli, että veneen moottoritilasta kuuluu hassua kolinaa.
Menimme tokikin tutkimaan tilannetta ja syykin löytyi heti. Sinne oli ajautunut mereltä viinapullo. Älä kysy miten, emme mekään kyseenalaistettu moista.
Pakkohan se oli juoda pois kolinan lopettamiseksi. Kun menimme takaisin suomenruotsalaiseen kartanoon, niin vaimoni ja anoppi tuumasivat yhteen ääneen, että kyllä tietävät mitä kävimme tekemässä. c",)
>simiti<
- Anonyymi
Onkohan makro mikron vastakohta.
Makroaaltouuni. Kuulostaa epäilyttävältä.
Makropitsa. Lienee sukukokouksen pöytässä voileipäkakun tilalla.
Makroauto. Bussi juolahtaa mieleen.
Makrohiukkanen. Valaan kokoinen yksikkö.
Hinta lienee nyt ratkaiseva tekijä. Mikro on sinkulle käytännöllisempää.
Mies 65- Anonyymi
Jos haluaa laihduttaa, niin hommaa nanouunin.
- Anonyymi
Mikropitsa on se halpa friispii, jolla moni lapsi on ruokkinut itseään 90-luvulla, kun vanhemmat eivät olleet vielä tulleet töistä.
Vilma- Anonyymi
Minun isäni teki vuorotöitä. Aina oli jompikumpi vanhemmista kotona. Voi sitä perunaa ja ruskeakastikkeen määrää.
Silloinhan oli ainoastaan jouluisin varaa laittaa siihen kastikkeeseen jauhelihaa.
Vaikka toisinaan haikailenkin menneitä, kun kaikki oli paremmin niin ei ollut.
>simiti<
- Anonyymi
Kulinaarinen raati
Homman pointti on siinä, että jos lupaan/sanon jotain, niin se tapahtuu.
Eli olen keskivertoa luotettavampi kansalainen maailmassa, missä mihinkään ei voi luottaa. Eli on aina aloitettava oman viivan alta, jos sallitte huumorin.
Mikropitsa
Onnekseni lauantaikassat viis veisaavat siitä mitä asiakkaat hihnalle mättävät Jokainen haluaa vain yhtä asiaa: himaan sohvalle syömään mikropitsaa ja imuroimaan bisseä maton sijaan.
Raati on tehnyt päätöksensä. Tulos julistetaan välittömästi.
Tuotteen pakkausmateriaali on hyvin ohutta muovia, joka on paikoitellen ilmatiivis. Pakkaukseen on painatettu ylisuuri kuva itse tuotteesta, jonka tulisi vastata itse tuotetta pakkauksen sisällä. Kun taas pakkauksen takapuoli (kääntöpuoli) koostuu numeraalisen dimension yksiselitteisyydestä ja kaikkivallasta. Jopa tuotteeseen sijoitetun teuraseläimen korvamerkin koodi mainitaan, sekä tuotantoeläimen tarkastaneen eläinlääkärin ikä ja sukupuoli (Ennen teurastusta).
Pakkauksen avattuaan raati joutui poistumaan paikalta, sillä tarkastelulaboratorioon levisi selittämätön haju pakkauksen sisältä (ehkä itse tarkasteltavasta tuotteesta), joka vaati pelastuslaitoksen välitöntä puuttumista asiaan.
Soitto VTT:lle, Valviraan ja Tulliin.
Pakkauksesta levinnyt ongelma haihtui tehokkaiden ilmanvaihtolaitteiden toimesta yllättävän nopeasti. Tuotteen saattoi vetää ulos pakkauksesta ilman sen suurempia kärsimyksiä, eivätkä hälyt enää kytkeytyneet päälle.
Raati tarkasteli silmämääräisesti tuotetta ja totesi sen yksinkertaisesti niin kummalliseksi, että he tulivat miettineeksi jopa omaa ammattitaitoaan. Ehkä he olivat väärä raati. Ehkä.
Tuote mikrossa
Mikroaallot ovat energiatasoltaan niin korkeita, että ne heiluttelevat molekyylejä. Pommitimme pitsaa 32 sekuntia, sillä raati ei uskaltanut asettaa vaadittua aikamäärää mikron ajastimeen, sillä raadin suojavarusteet olivat puutteelliset.
Muistio lähetetty 82240543-12
(reps)- Anonyymi
Hah. Nyt repesin kyllä ihan täysin. Mutta todettakoon, että suuri tosimies kuten allekirjoittanut syö sen raakana. Ikään kuin leipää söisi.
Sen kanssa on suositeltavaa joko musta kahvi ilman makeutusta tai vauvojen maitoa. Kermaa saa ökyt käyttää sunnuntaisin. Tai sitten itse tislattu pontikka.
Kerran naapuri joi limpparia ja lämmitti mikropitsan. Siitä suivaantuneena hakkasin sen teholle ja myöhemmin se mokoma muuttikin pois koko ajan itkien.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah. Nyt repesin kyllä ihan täysin. Mutta todettakoon, että suuri tosimies kuten allekirjoittanut syö sen raakana. Ikään kuin leipää söisi.
Sen kanssa on suositeltavaa joko musta kahvi ilman makeutusta tai vauvojen maitoa. Kermaa saa ökyt käyttää sunnuntaisin. Tai sitten itse tislattu pontikka.
Kerran naapuri joi limpparia ja lämmitti mikropitsan. Siitä suivaantuneena hakkasin sen teholle ja myöhemmin se mokoma muuttikin pois koko ajan itkien.
>simiti<Hieno homma
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että jos kaveri ei oikein tunnu ymmärtävän sitä mitä ajan takaa, niin annan hänen törmätä omalla voimallaan seinään.
Joo siis on tämä ihan syötävä (En voi mainostaa, koska en kuulu kyseiseen kulttuuriin)
(hihitystä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111