Ajoin vikonloppuna polttisautolla pitkästä aikaa, 2km matka ja auto ei lämmennyt lainkaan. Onko kaikki polttisautot näin kylmiä vai muistanko väärin. Miten tuollaisilla pärjättiin kovina pakkastalvina.
Oliko polttisautot todellakin näin kylmiä.
34
310
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän pakoputkiautoillakin talvella pärjäsi, kunhan puki päälleen pilkkihaalarit ja karvahatun. Sitten matkan edetessä vaatteita ensin availtiin ja vähennettiin.
Tuntuuhan se aika hankalalta sähköautoon verrattuna, joka on jo valmiiksi asetetussa lämpötilassa ja pysyy siinä koko matkan ajan.- Anonyymi
Joo muistan, piti olla myös karvareuhka ja kintaat kädessä, joskus tuulilasikin jäätyi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo muistan, piti olla myös karvareuhka ja kintaat kädessä, joskus tuulilasikin jäätyi.
Minulla oli ensimmäisiä Audin eko-dieseleitä A3:en. Kulutus oli kyllä pientä, mutta talvipakkasella sai olla jääraappa käden ulottuvilla että sai raapia jäätä tuulilasin sisäpuolelta. Oli se tyhmää hommaa.
- Anonyymi
Taisit unohtaa pistää lämmityslaitteen päälle…
- Anonyymi
Eikö se toimikkaan polttisautossa automaattisesti?
- Anonyymi
Ei Skodan vastaava diesel lämmennyt. Maantiellä nokka peitettynä saavutti notrmaalilämmät. Ensimmäisillä liikennevaloilla, kun pysähtyi, niin siihen laski lämmöt ja tuulilasi alkoi huurtua yläreunasta. aivan surkeita olivat kaikki VAG:n mallit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Skodan vastaava diesel lämmennyt. Maantiellä nokka peitettynä saavutti notrmaalilämmät. Ensimmäisillä liikennevaloilla, kun pysähtyi, niin siihen laski lämmöt ja tuulilasi alkoi huurtua yläreunasta. aivan surkeita olivat kaikki VAG:n mallit.
Juuri tätä minä olen töittenvastaanottotiskillä paasannut!
Eikö dieseliin talveksi voi asentaa lämpimämpää termostaattia?
Silloin ei tarvittaisi niitä nokkapeittoja.
Kokeilin asiaa takavuosina Helsingistä käsin ajamalla ilman nokka-
peittoa -22 C lämpötilassa tavanomaisin nopeurajoituksin kolmos-
tietä Tampereelle päin.
Moottori kävi alilämpöisenä Hyvinkäälle saakka, eikä lämmintä vettä
juurikaan riitä lämmityslaitteelle, mutta piti lämpönsä sen jälkeen, ellei
ajamisessa hidastellut.
Jos dieseltaksi esim. ajaa kaupunkiajoa koko päivän, voi olla niin, ettei
auto koko päivänä kunnolla saavuta käyntilämpötilaansa.
Sisätiloihin lämpöä nippa nappa saattaa riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tätä minä olen töittenvastaanottotiskillä paasannut!
Eikö dieseliin talveksi voi asentaa lämpimämpää termostaattia?
Silloin ei tarvittaisi niitä nokkapeittoja.
Kokeilin asiaa takavuosina Helsingistä käsin ajamalla ilman nokka-
peittoa -22 C lämpötilassa tavanomaisin nopeurajoituksin kolmos-
tietä Tampereelle päin.
Moottori kävi alilämpöisenä Hyvinkäälle saakka, eikä lämmintä vettä
juurikaan riitä lämmityslaitteelle, mutta piti lämpönsä sen jälkeen, ellei
ajamisessa hidastellut.
Jos dieseltaksi esim. ajaa kaupunkiajoa koko päivän, voi olla niin, ettei
auto koko päivänä kunnolla saavuta käyntilämpötilaansa.
Sisätiloihin lämpöä nippa nappa saattaa riittää.Tekeeköhän se alilämpöisellä moottorilla ajaminen sitten hyvää moottorille. Fordin dieselissä oli samaa ongelmaa ja kun kysyin huollaosta suosituksia nokkamaskin käyttöön, kommentti oli että takuu ei muuten sitten ole enää voimassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tätä minä olen töittenvastaanottotiskillä paasannut!
Eikö dieseliin talveksi voi asentaa lämpimämpää termostaattia?
Silloin ei tarvittaisi niitä nokkapeittoja.
Kokeilin asiaa takavuosina Helsingistä käsin ajamalla ilman nokka-
peittoa -22 C lämpötilassa tavanomaisin nopeurajoituksin kolmos-
tietä Tampereelle päin.
Moottori kävi alilämpöisenä Hyvinkäälle saakka, eikä lämmintä vettä
juurikaan riitä lämmityslaitteelle, mutta piti lämpönsä sen jälkeen, ellei
ajamisessa hidastellut.
Jos dieseltaksi esim. ajaa kaupunkiajoa koko päivän, voi olla niin, ettei
auto koko päivänä kunnolla saavuta käyntilämpötilaansa.
Sisätiloihin lämpöä nippa nappa saattaa riittää.Mun diisseli kyllä lämpis oikein hyvin Hyvinkää-Riihimäki välillä, matka n 12 km. Sulla taisi olla laatu(?)diisseli tai lämppäri oli unohtunut kiinni, mulla tosin vaan semmonen halpismerkki ja hyvin pelas ja tarkeni. No en mä tolla matkalla talvitakkia riisunnu, en riisu nytkään. Hankala riisua ja pukea siinä autossa eikä ole mukava kokemus siinä -20:ssäkään vaikka meneekin vaan hetki.
- Anonyymi
Webastolla lämpii polttikset.
Klyhät käyttää lohko ja sisätilanlämmitintä.
No sähköauto on helppo pistää kännykällä lämpiämään ja vartissa on lämmin oli pakkasta vaikka -30. Kumma juttu että sisäntilanlämmitin vie sen 2h ja hyvä että edes vähän lämpenee kovilla pakkasilla. Kummasti se sähköauto voittaa tämän ihan kevyesti 100-0.- Anonyymi
Älä nyt vedä hatusta valheellisia paskaväitteitä. Sisätilanlämmitintä ei todella käytetä 2h kuten valehtelevana älykääpiönä väität.
Lisäksi suurella osalla autoilijoita ei edes ole sisätilanlämmitintä eikä sitä kaipaakaan. En minä ainakaan ota talvivaatteita pois kulkiessani autolla talvella vaan ajan aina talvellakin takki päällä. Joka tapauksessa takin pitää laittaa päälle takaisin poistuessaan autosta. Eihän läheskään kaikilla autoilijoilla ole tolppapaikkaakaan.
"Klyhät käyttää lohko ja sisätilanlämmitintä."
Suuri osa ei käytä webastoa, lohko- tai sisätilanlämmitintä. Siis ei mitään näistä. Eihän suurella osalla ole edes tolppapaikkaa. Kaupunkilaiset yleensä vain käynnistävät polttiksensa kylmänä ja silti autot toimivat kymmeniä vuosia.
Lisäksi köyhistä alentuvasti puhuvat ovat typeriä juntteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt vedä hatusta valheellisia paskaväitteitä. Sisätilanlämmitintä ei todella käytetä 2h kuten valehtelevana älykääpiönä väität.
Lisäksi suurella osalla autoilijoita ei edes ole sisätilanlämmitintä eikä sitä kaipaakaan. En minä ainakaan ota talvivaatteita pois kulkiessani autolla talvella vaan ajan aina talvellakin takki päällä. Joka tapauksessa takin pitää laittaa päälle takaisin poistuessaan autosta. Eihän läheskään kaikilla autoilijoilla ole tolppapaikkaakaan.
"Klyhät käyttää lohko ja sisätilanlämmitintä."
Suuri osa ei käytä webastoa, lohko- tai sisätilanlämmitintä. Siis ei mitään näistä. Eihän suurella osalla ole edes tolppapaikkaa. Kaupunkilaiset yleensä vain käynnistävät polttiksensa kylmänä ja silti autot toimivat kymmeniä vuosia.
Lisäksi köyhistä alentuvasti puhuvat ovat typeriä juntteja.Totta, ei sisätilanlämmitintä käytetä kahta tuntia, senhän pitää olla päällä koko päivän.
Talvella kyllä hyvin huomaa, kuinka kylmiä nuo pakoputkiautot on. Ihmiset istuu sisällä toppahalarit päällä, karvahattu päässä ja kintaat kädessä. Auton lasit on umpijäässä, kuski yrittää raapia tuulilasiin edes pientä jäätöntä kohtaa, josta näkisi ulos.
Ne joilla ei mahdollisuutta lämmittää autoa, kulkee sitten pakkasilla bussilla, tai varakkaamman tutun sähköauton kyydissä, jolloin kerrankin saavat nauttia lämpimästä autosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, ei sisätilanlämmitintä käytetä kahta tuntia, senhän pitää olla päällä koko päivän.
Talvella kyllä hyvin huomaa, kuinka kylmiä nuo pakoputkiautot on. Ihmiset istuu sisällä toppahalarit päällä, karvahattu päässä ja kintaat kädessä. Auton lasit on umpijäässä, kuski yrittää raapia tuulilasiin edes pientä jäätöntä kohtaa, josta näkisi ulos.
Ne joilla ei mahdollisuutta lämmittää autoa, kulkee sitten pakkasilla bussilla, tai varakkaamman tutun sähköauton kyydissä, jolloin kerrankin saavat nauttia lämpimästä autosta.Joka tapauksessa autossa pitää olla talvivaatteet mukana, jos talvella kulkee autolla. Joten samalla ne voivat olla päällä koko matkan ajan. Vain idiootit kulkee autolla kevyillä vaatteilla talvella. Itse asiassa suositus on, että autossa olisi kunnon vaatteiden lisäksi viltti aina mukana.
"Ne joilla ei mahdollisuutta lämmittää autoa, kulkee sitten pakkasilla bussilla, tai varakkaamman tutun sähköauton kyydissä, jolloin kerrankin saavat nauttia lämpimästä autosta."
Polttomoottoriauto käynnistyy vielä ainakin yli 20 asteen pakkasilla ilman mitään lohkolämmittimiä ja vastaavia. Suuri osa kaupungeissa asuvista pysäköi autonsa vain kadun varteen ja lähtee autollaan pakkasella. Jopa Helsingin kaikkein kalleimmissa kaupunginosissa useimmat pysäköivät vain kadun varteen. Asunto voi olla yli miljoonan euron arvoinen, mutta omaa tolppapaikkaa ei ole. Nimittäin 40 asunnon asuntoyhtiöllä voi olla 5 autopaikkaa, jos edes sitä. - Anonyymi
Webasto ei toimi alle -20 asteen lämpötiloissa, syy on että niissä ei ole polttoaineen lämmitystä. Lisälämmittimet ovat nykyään keski-eurooppaan tarkoitettuja mukavuusvarusteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt vedä hatusta valheellisia paskaväitteitä. Sisätilanlämmitintä ei todella käytetä 2h kuten valehtelevana älykääpiönä väität.
Lisäksi suurella osalla autoilijoita ei edes ole sisätilanlämmitintä eikä sitä kaipaakaan. En minä ainakaan ota talvivaatteita pois kulkiessani autolla talvella vaan ajan aina talvellakin takki päällä. Joka tapauksessa takin pitää laittaa päälle takaisin poistuessaan autosta. Eihän läheskään kaikilla autoilijoilla ole tolppapaikkaakaan.
"Klyhät käyttää lohko ja sisätilanlämmitintä."
Suuri osa ei käytä webastoa, lohko- tai sisätilanlämmitintä. Siis ei mitään näistä. Eihän suurella osalla ole edes tolppapaikkaa. Kaupunkilaiset yleensä vain käynnistävät polttiksensa kylmänä ja silti autot toimivat kymmeniä vuosia.
Lisäksi köyhistä alentuvasti puhuvat ovat typeriä juntteja.Köyhiksi määrittelee pääsääntöisesti typerät polttisvajakit ivallisesti, sähköautoilijoita. Niitä polttisvajakkeja tosiaan riittää, yhdestä hallituspuolueen kannattajistakin yli puolet. Toinen puoli muuten vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhiksi määrittelee pääsääntöisesti typerät polttisvajakit ivallisesti, sähköautoilijoita. Niitä polttisvajakkeja tosiaan riittää, yhdestä hallituspuolueen kannattajistakin yli puolet. Toinen puoli muuten vain.
Kun noin 96% suomalaisista autoilijoista ajaa autolla jossa on polttomoottori niin polttisautoilijoiden haukkuminen on aivotonta idiotismia naurettavimmillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, ei sisätilanlämmitintä käytetä kahta tuntia, senhän pitää olla päällä koko päivän.
Talvella kyllä hyvin huomaa, kuinka kylmiä nuo pakoputkiautot on. Ihmiset istuu sisällä toppahalarit päällä, karvahattu päässä ja kintaat kädessä. Auton lasit on umpijäässä, kuski yrittää raapia tuulilasiin edes pientä jäätöntä kohtaa, josta näkisi ulos.
Ne joilla ei mahdollisuutta lämmittää autoa, kulkee sitten pakkasilla bussilla, tai varakkaamman tutun sähköauton kyydissä, jolloin kerrankin saavat nauttia lämpimästä autosta.Niin, jos sinä riisut talvikamppeet päältäsi kilometrin ajoa varten, niin oma on asiasi, minä en viitti edes 50km ajon takia riisua, mulla on lämmönsäätömahdollisuus vanhassa autossa. Eikö sähkäreihin ole tätä vielä keksitty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhiksi määrittelee pääsääntöisesti typerät polttisvajakit ivallisesti, sähköautoilijoita. Niitä polttisvajakkeja tosiaan riittää, yhdestä hallituspuolueen kannattajistakin yli puolet. Toinen puoli muuten vain.
Onko sulla reppanalla edes fillaria?
- Anonyymi
Latautuuko sähköauto ilman piuhoja?
- Anonyymi
Ei lataudu, mutta lämpiää kyllä.
- Anonyymi
Pätkä ajossa ei moottor lämpene ja käy hyvin rikkkaalla seoksella saastuttaen.
- Anonyymi
Niin se taitaa olla, olin vain unohtanut tämän ominaisuuden. Onneksi nyt on sähköautot eikä tarvitse palella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se taitaa olla, olin vain unohtanut tämän ominaisuuden. Onneksi nyt on sähköautot eikä tarvitse palella.
Matkustin pakkasella sähköbussin kyydissä, enkä ole ikinä aiemmin ollut niin kylmässä autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustin pakkasella sähköbussin kyydissä, enkä ole ikinä aiemmin ollut niin kylmässä autossa.
Eikö oma pakoputkiautosi lähtenyt käyntiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö oma pakoputkiautosi lähtenyt käyntiin?
En omista pakoputkiautoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En omista pakoputkiautoa.
No eikö se rahoitusyhtiön omistama pakoputkiritsasi lähtenyt käyntiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eikö se rahoitusyhtiön omistama pakoputkiritsasi lähtenyt käyntiin?
En tiedä mitä rahoitusyhtiö omistaa, ei kuitenkaan mitään tontillani.
- Anonyymi
Olisit naksauttanut webaston päällensä.
- Anonyymi
Akku tyhjenee ja auto ei käynnisty.
- Anonyymi
Polttomoottoriauto, siis tarkoitat näitä neljällä pyörällä olevia lämpövoimaloita jotka polttavat kusta. Vieläkö jollakin on sellainen?
- Anonyymi
Omassa polttomoottoriautossani, vuosimallia 2011 on lämmityslaitteessa jo alun perin sähkövastukset, jotka toimivat ennen kuin moottori lämpiää. Eli lämmintä tulee heti.
- Anonyymi
Niillä muutaman kymmenen watin vastuksilla ei lämmitetä yhtään mitään.
Lämmitystehon pitää olla tuhansia watteja.
- Anonyymi
Opel 5 kilometriä, niin termostaatti on keskellä. Kyllä se jo alkaa lämmintä työntämään aikaisemminkin. Lohkolämmitin on hyvä + sisäpistoke. Kyllä nuo aina polkupyörän voittaa.
- Anonyymi
Että kokonaiset 2km 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197626Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857285- 955334
- 524875
- 2434393
- 444365
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494356Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284038- 593173
- 482616