Paljon parempaa ja kuumempaa kahvia pystyy keittämään vedenkeittimellä 4 kertaa pienemmällä sähkö määrällä.
Laskee veden suppilon läpi kuppiin hämmentäen höystäjä,sen jälkeen pistää kahvin uudestaan vedenkeittimeen ja laskee läpi toisenkin kerran niin saa höystöistä kaiken maun talteen.
Sitten lopussa kuumentaa kahvin vielä kolmannenkin kerran
Näin tehtynä kahvi on 1 kuumempaa
2 sähköä kuluu 4 kertaa vähemmän
3 vahvaa kahvia saa pienemmällä höystömäärällä.
Kahvinkeitin on turhake
89
466
Vastaukset
- Anonyymi
Etu 4 on ettei saa kehoonsa migromuovia jos käyttää posliinista suppiloa.
- Anonyymi
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu.
Naisvihaaja havaittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisvihaaja havaittu.
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
etu 5 ei saa raskasmetalleja jos ostaa Lidl valkoisia suodatinpapereita.
- Anonyymi
Miten käy verisuonille
https://yle.fi/a/3-10827176 - Anonyymi
En kyllä laittaisi jo suodatettua kahvia uudestaan keittimeen.
- Anonyymi
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Se on eri asia jos veden kaataa kerralla suppiloon.
Kahvinkeittimessä se tippuu siihen hitaasti.
Jos siinä on paperisuodatin niin se kyllä suodattaa ne myrkyt pois vaikka sen kaataa sinne 2 kertaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on eri asia jos veden kaataa kerralla suppiloon.
Kahvinkeittimessä se tippuu siihen hitaasti.
Jos siinä on paperisuodatin niin se kyllä suodattaa ne myrkyt pois vaikka sen kaataa sinne 2 kertaa.Hvp suositteli kahvinkeittoon taannoin painekeitintä tjms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hvp suositteli kahvinkeittoon taannoin painekeitintä tjms.
Ei siinä saa olla metalli suodatinta,siitä tulee kolesterolia,eli se tukkii verisuonia.
Vesijohtovettä en ole juonut ainakaan 40 vuoteen joten en ole saanut siitäkään kehoon migromuovia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä saa olla metalli suodatinta,siitä tulee kolesterolia,eli se tukkii verisuonia.
Vesijohtovettä en ole juonut ainakaan 40 vuoteen joten en ole saanut siitäkään kehoon migromuovia.Minä juon vain olutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä juon vain olutta.
Olen viimeksi juonut olutta vuosituhannen alussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesijohtovettä en ole juonut ainakaan 40 vuoteen joten en ole saanut siitäkään kehoon migromuovia.Sähköä pystyy säästämään niinkin että laittaa levyn kiinni heti kun ruoka alkaa kiehumaan koska ruoka kypsyy sitten jälkilämmölläkin aivan yhtä hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesijohtovettä en ole juonut ainakaan 40 vuoteen joten en ole saanut siitäkään kehoon migromuovia.On minulla mokkamasterikin.Tuolla tavalla tehtynä tulee parempaa ja kuumempaa kahvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesijohtovettä en ole juonut ainakaan 40 vuoteen joten en ole saanut siitäkään kehoon migromuovia.Jos ihmiset vaan alkaisivat juomaan ja syömään kuten ovat tehneet tähänkin; asti eivätkä uskoisi. Kaiken mailman kolesteroli varoituksia sun muita ns sairauksia mitä on milloin missäkin minä suodaan kahvini keittimessä , enkä mieti mitä pöpöjä saa milloin mistäkin. ,
Useat ns varoitukset ovat myyttejä ainoastaan ei muuta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä pystyy säästämään niinkin että laittaa levyn kiinni heti kun ruoka alkaa kiehumaan koska ruoka kypsyy sitten jälkilämmölläkin aivan yhtä hyvin.
Kahvinkeittimen käyttöaika on niin lyhyt, ettei siitä kuukaudessa ehdi kertyä paljonkaan sähkölaskua.
Jos keität kaksi kertaa päivässä kahvia, kahvin aiheuttamaksi sähkölaskun lisähinnaksi tulee kahvinkeittimen mallista riippuen vain 1,20–2,43 euroa kuukaudessa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvinkeittimen käyttöaika on niin lyhyt, ettei siitä kuukaudessa ehdi kertyä paljonkaan sähkölaskua.
Jos keität kaksi kertaa päivässä kahvia, kahvin aiheuttamaksi sähkölaskun lisähinnaksi tulee kahvinkeittimen mallista riippuen vain 1,20–2,43 euroa kuukaudessa .Laitetaan vielä lähde. Toisessa sarakkeessa on siis hinta vuodessa, jos sähkön hinta on 20 snt kilowattitunnilta.
https://solle.fi/kahvinkeitin-sahkonkulutus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä pystyy säästämään niinkin että laittaa levyn kiinni heti kun ruoka alkaa kiehumaan koska ruoka kypsyy sitten jälkilämmölläkin aivan yhtä hyvin.
Aamulla keitän kahvit aivan jälkilämmöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamulla keitän kahvit aivan jälkilämmöllä.
Sinulla on píllussa niin kuuma, että voisit sytyttää koko kylän palamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on píllussa niin kuuma, että voisit sytyttää koko kylän palamaan.
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos keität kaksi kertaa päivässä kahvia, kahvin aiheuttamaksi sähkölaskun lisähinnaksi tulee kahvinkeittimen mallista riippuen vain 1,20–2,43 euroa kuukaudessa .Minä menen naapuriin joka päivä kahville niin säästän. Käyn myös vessassa naapurissa niin säästän vedessä. Koputan oveen ja käsken laittaa kahvit porisemaan mutta käsken ottaa veden kylmästä hanasta. Ja sanon miksei täällä ole pehmeämpää vessapaperia. Ruoka aikaan käyn kiertämässä naapurit ja jos niillä ei ole ruoka heti valmiina niin lainaan eri tarvikkeita ja säästän ruokamenoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos keität kaksi kertaa päivässä kahvia, kahvin aiheuttamaksi sähkölaskun lisähinnaksi tulee kahvinkeittimen mallista riippuen vain 1,20–2,43 euroa kuukaudessa .Ja kahvinkeittimessä on vaivatonta keittää kahvia.
- Anonyymi
Itse keitän kahvin kuumaan kraanaveteen,jossa lämpö voi olla yli 60 astetta.
Siinä säästää eniten sähkössä.
Kun laittaa vähemmän kahvinporoja,saa lisää säästöjä.Iltaporot ja saman paperin voi käyttää uudestaan aamulla ilman pelkoja kolesterolista.Jos kahvipaperit on loppu,voi käyttää vessapaperia.- Anonyymi
Vaikka viestisi olikin ahdistuneen ihmisen pilailua, niin 60 asteessa kahvin aromit eivät kyllä irtoa. Kraanan lämmintä vettä ei pidä juoda edes keitettynä.
https://www.kaleva.fi/voiko-kuumaa-hanavetta-juoda/2462348 - Anonyymi
Ei sitä saa juoda
https://seura.fi/terveys/tiedatko-miksi-lammin-hanavesi-ei-kelpaa-juotavaksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka viestisi olikin ahdistuneen ihmisen pilailua, niin 60 asteessa kahvin aromit eivät kyllä irtoa. Kraanan lämmintä vettä ei pidä juoda edes keitettynä.
https://www.kaleva.fi/voiko-kuumaa-hanavetta-juoda/2462348Massiivikalorihöpöukko on ahdistunut, se tiedetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kaleva.fi/voiko-kuumaa-hanavetta-juoda/2462348Kerro, miksi lämmintä vettä ei saa käyttää keitettynä. Onko kyseessä taas elektrolyytit? Kerro lisää elektrolyyteistä sillä omalla tavallasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro, miksi lämmintä vettä ei saa käyttää keitettynä. Onko kyseessä taas elektrolyytit? Kerro lisää elektrolyyteistä sillä omalla tavallasi.
Haitalliset metallit eivät tuhoudu keitettäessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro, miksi lämmintä vettä ei saa käyttää keitettynä. Onko kyseessä taas elektrolyytit? Kerro lisää elektrolyyteistä sillä omalla tavallasi.
Miksi lämmintä vettä pitäisi keittää jos idea on juuri se että ottaa lämpimästä hanasta ja säästää se lämmitys?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei keitetyssä lämpimässä vedessä ole mitään haitallsia metalleja vaan siellä voi olla joitakin elektrolyyttejä. Ja elektrolyytit ovat ihmiselle ihan turhia, näin täällä kerrottiin totuutena.
Sen takia kahvin voi keittää lämpimään kraanaveteen, vaikka sinua miten totuus ahdistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lämmintä vettä pitäisi keittää jos idea on juuri se että ottaa lämpimästä hanasta ja säästää se lämmitys?
"Myös veden lämpötila vaikuttaa valmiin kahvijuoman makuun. Optimaalinen lämpötila on 92-96°C. Tätä alhaisemmassa lämpötilassa kahvin aromit eivät irtoa tarpeeksi tehokkaasti ja liian kuuma vesi taas tekee kahvista kitkerää."
https://www.edensprings.fi/blog/robert-paulig-roasteryn-paamaistaja-neuvoo-nain-valmistat-ja-sailytat-kahvisi-oikein - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä haitalliset metallit, mitä haitallisia metalleja siellä oikein lymyää?
Kahvin voi tehdä myös kylmään veteen, se on makuasia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei keitetyssä lämpimässä vedessä ole mitään haitallsia metalleja vaan siellä voi olla joitakin elektrolyyttejä. Ja elektrolyytit ovat ihmiselle ihan turhia, näin täällä kerrottiin totuutena.
Sen takia kahvin voi keittää lämpimään kraanaveteen, vaikka sinua miten totuus ahdistaa.Kun itse kuitenkin keität kahvisi kahvinkeittimellä, miksi lässyttää vain lässyttämisen vuoksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun itse kuitenkin keität kahvisi kahvinkeittimellä, miksi lässyttää vain lässyttämisen vuoksi?
"miksi lässyttää vain lässyttämisen vuoksi"
Miksi siis lässytät asiasta, josta et ymmärrä mitään, vaikka sinua ahdistaakin? Haluatko vain nostamalla jalkaa jättää pissamerkin joka paikkaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvin voi tehdä myös kylmään veteen, se on makuasia."Mitkä haitalliset metallit, mitä haitallisia metalleja siellä oikein lymyää?"
Siellä mitään lymyä.
"Kahvin voi tehdä myös kylmään veteen, se on makuasia."
Kyllä, valikoimissa esim. Cold Brew joka valmistuu jääkaapissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvin voi tehdä myös kylmään veteen, se on makuasia.En tiedä, mutta kuten joku tuossa aiemmin huomautti, lämpimän kraanaveden käytön pointti on juuri se, ettei sitä tarvitsisi keittää. Ja asiantuntijat eivät suosittele lämmintä kraanavettä juomavedeksi. Jos ei tykkää kylmästä juomavedestä, voi ottaa kraanasta kylmää vettä ja lämmittää sen sopivan lämpöiseksi. Ehkä löytyy jostain sellainen vedenkeitin, joka kykenee lämmittämään vettä haluttuun lämpötilaan eikä vain 100 asteeseen.
Ja jos haluaa keittää veden 100-asteiseksi, kannattaa käyttää vetenä kylmää kraanavettä. Tosin tästä on ollut tässä keskustelussa erimielisyyttä. Jotkut haluavat nähtävästi käyttää veden keittämiseen jo valmiiksi lämmintä kraanavettä, vaikka se on huonolaatuisempaa. Ilmeisesti he uskovat säästävänsä sähkölaskussa sen verran runsaasti, että se kannattaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, mutta kuten joku tuossa aiemmin huomautti, lämpimän kraanaveden käytön pointti on juuri se, ettei sitä tarvitsisi keittää. Ja asiantuntijat eivät suosittele lämmintä kraanavettä juomavedeksi. Jos ei tykkää kylmästä juomavedestä, voi ottaa kraanasta kylmää vettä ja lämmittää sen sopivan lämpöiseksi. Ehkä löytyy jostain sellainen vedenkeitin, joka kykenee lämmittämään vettä haluttuun lämpötilaan eikä vain 100 asteeseen.
Ja jos haluaa keittää veden 100-asteiseksi, kannattaa käyttää vetenä kylmää kraanavettä. Tosin tästä on ollut tässä keskustelussa erimielisyyttä. Jotkut haluavat nähtävästi käyttää veden keittämiseen jo valmiiksi lämmintä kraanavettä, vaikka se on huonolaatuisempaa. Ilmeisesti he uskovat säästävänsä sähkölaskussa sen verran runsaasti, että se kannattaa.Kahviasiantuntijat suosittelevat kahvin keittolämpötilaksi yli 90:tä astetta, mutta asiantuntijoita ei ole pakko sokeasti uskoa vaan voi itse kokeilla maistamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahviasiantuntijat suosittelevat kahvin keittolämpötilaksi yli 90:tä astetta, mutta asiantuntijoita ei ole pakko sokeasti uskoa vaan voi itse kokeilla maistamalla.
Olen hämmästellyt kahvinjuojien pientä, mutta äänekästä vähemmistöryhmää, nimittäin tumman paahdon ystäviä, jotka jo työpaikan kahvihuoneeseen saapuessaan kovaäänisesti kuuluttavat, että vaalea paahto on kuravettä ja sen pitää olla tummaa paahtoa, koska todelliset asiantuntijat tykkäävät vain tummasta paahdosta. Silti suomalaiset ostavat aina 90-prosenttisesti vaaleaa paahtoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen hämmästellyt kahvinjuojien pientä, mutta äänekästä vähemmistöryhmää, nimittäin tumman paahdon ystäviä, jotka jo työpaikan kahvihuoneeseen saapuessaan kovaäänisesti kuuluttavat, että vaalea paahto on kuravettä ja sen pitää olla tummaa paahtoa, koska todelliset asiantuntijat tykkäävät vain tummasta paahdosta. Silti suomalaiset ostavat aina 90-prosenttisesti vaaleaa paahtoa.
Et taida pahemmin työpaikalla käydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 prosenttia siis juo muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 prosenttia siis juo muuta.
"Tummapaahtoisten kahvien osuus kulutuksesta on noin 25 prosenttia. "
Lähde: www.kahvi.fi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tummapaahtoisten kahvien osuus kulutuksesta on noin 25 prosenttia. "
Lähde: www.kahvi.fiAi se on tilastojen mukaan niin iso? Kun katsoo kaupan hyllyjä, noin tumman paahdon paketteja on vain 7,89 prosenttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen takia kahvin voi keittää lämpimään kraanaveteen, vaikka sinua miten totuus ahdistaa.Katselin eilen K-Supermarketissa elektrolyyttipusseja, ja voi pojat, että mä NAUROIN. Että osaa olla yksinkertaista porukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kaleva.fi/voiko-kuumaa-hanavetta-juoda/2462348Itse keitän kyllä vedenkeittimellä veden ja kaadan se paperisuppiloon joka on 2 Dl mukin päällä
Lämmitän veden 60-70 asteeseen, on mittari keittimessä ja testattu että kiehuessa näyttää 105 astetta.
En tieä tuleeko aromeja.
Väriä tulee. Makua tulee. Ja 1,5 dl aamulla virkistää koko päivän.
Aikoinaan, join kahvinkeittimen kahvia, 2-3 kertaa ja aina iltapäivällä väsytti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä saa juoda
https://seura.fi/terveys/tiedatko-miksi-lammin-hanavesi-ei-kelpaa-juotavaksi/Tiedän, ei saa juoda, mutta olen juonut parikymmentä vuotta,
silloin kun join teetä. Vettä ja teepussi likoamaan. Vielä olen elossa ja terve, ensikuussa täytän, mahdollisesti 86 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Myös veden lämpötila vaikuttaa valmiin kahvijuoman makuun. Optimaalinen lämpötila on 92-96°C. Tätä alhaisemmassa lämpötilassa kahvin aromit eivät irtoa tarpeeksi tehokkaasti ja liian kuuma vesi taas tekee kahvista kitkerää."
https://www.edensprings.fi/blog/robert-paulig-roasteryn-paamaistaja-neuvoo-nain-valmistat-ja-sailytat-kahvisi-oikeinMinusta optimaalinen maksimi on 80 astetta.
Testatkaa , ei ole hankalaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvin voi tehdä myös kylmään veteen, se on makuasia.Vain kofeiini liukenee kylmään, ei paljo tuu väriä . maku kyllä melko hyvä, kunhan tottuu 2 kk ajan.
- Anonyymi
Pilailijan tekemä tosi lapsellinen aloitus.
- Anonyymi
Pilan päiten kahvipavut on keksitty
- Anonyymi
- Anonyymi
Onko kolsteroli sama kuin proteesi? Mistä siis saa tarvittavat propeenit 35 g päivässä? Ei ainakaan pannukahvista.
- Anonyymi
Itse ostan kahvini aina kahvilasta, välillä nautin kahvin posliinikupista tai -mukista ja välillä pahvimukista. Työpaikalla on kalliit koneet ja laitteet, joilla saa sataa tai tuhatta erilaista kahvia, kaakaota tai teetä.
Matkalla kotiin on kymmenen kahvilaa, joista saa myös paakelsia.
Kahvinkeitin kotona on turhake.- Anonyymi
Käytkö aamukahvinkin juomassa kahvilassa?
- Anonyymi
Kyllähän siinä tulee kahville hintaa jos aina ostaa kahvilasta. Meilläpäin kahvikupillinen on jo 3,90, erikoiskahvit 5€ eteen päin. Kahden kupin hinnalla jo paketti kahvia kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän siinä tulee kahville hintaa jos aina ostaa kahvilasta. Meilläpäin kahvikupillinen on jo 3,90, erikoiskahvit 5€ eteen päin. Kahden kupin hinnalla jo paketti kahvia kotiin.
Niin mutta jos on varoja ja haluja ostaa erinomaista kahvia vaivatta?
En minä laita ruokaakaan kotona, vaan tilaan sitä kotiin tai syön ravintolassa.
Se on nykyaikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta jos on varoja ja haluja ostaa erinomaista kahvia vaivatta?
En minä laita ruokaakaan kotona, vaan tilaan sitä kotiin tai syön ravintolassa.
Se on nykyaikaa.Miksi et nouda ruokaasi itse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et nouda ruokaasi itse?
Syön sen kyllä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syön sen kyllä itse.
Painonhallitsijan ongelma ei ole se, että hän ei söisi ruokaansa, vaan se ettei hän liikuttele kinttujaan tarpeeksi hankkiessaan sapuskaansa. Nämä Wolt-kuljetukset ja skuutit eivät ole tuoneet mitään hyvää yhteiskuntaamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painonhallitsijan ongelma ei ole se, että hän ei söisi ruokaansa, vaan se ettei hän liikuttele kinttujaan tarpeeksi hankkiessaan sapuskaansa. Nämä Wolt-kuljetukset ja skuutit eivät ole tuoneet mitään hyvää yhteiskuntaamme.
Paitsi hyvää ruokaa helposti saataville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi hyvää ruokaa helposti saataville.
Marjojen ja Wolt-aterioiden syönti on ihmisarvon polkemista. Kerätkää itse marjanne ja lyllertäkää sinne kebabkioskille.
- Anonyymi
Minä käyn kierroksen polkupyörälläni kahviloissa lenkillä.Kerään kahvilan jätteistä kerran käytetyt kahviporot,niistä saa HUOMATTAVASTI paljon makua ja on suotatin pussi valmiina.Kotona laitan niihin hanasta lämmintä vettä ja tulee HYVÄT kahvit ja syön mansikkakakkua 43,5 cm palan.Tämä on PARAS säästöohje.Virutan pussit vielä vedessä ja lähtee seuraavanakin päivänä hyvänmakuinen liemi.Jos pussit halkee niin laitan vessapaperia.Kahvit on kunnolla käytetty vasta 4jän päivän jälkeen kun käyn taas pyörälenkillä kun on nyt tullut hyvät pyöräilyilmat.
- Anonyymi
Nyt avauksessa palattiin taas asialinjalle, hyvä.
Itse käytän suppiloa, johon tungen tuoretta vessapaperia tulpaksi. Silloin ei tarvita kalliita suodatinpapereita. Kahvia laitetaan suppiloon vain puolikas ruokalusikallinen desiä kohti kylmää vettä. Sillä tavalla säästää. Suppilon alle laitetaan kuppi.
Koko hoito pannaan jääkaappiin illalla ja aamulla kahvi on valmis. Kun vesi on kylmää, niin säästää ja kun kahvi on laihaa, niin siinäkin säästää. Kun uuttuminen on hidasta, kaikki kolesterolit saadaan talteen eikä kofeiinia saa liikaa.
Kuuma vesi liuottaa kaikkialta haitallisia metalleja kuten natriumia ja rautaa. Sen takia kaiken pitää olla kylmää. - Anonyymi
Yksi säästötapa on käyttää kokonaisia kahvipapuja. Kun papu on jauhamaton ja kokonainen, se papu ei kulu turhaan. Yhtä papua voi käyttää kahvissa huolella jopa viikkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt avauksessa palattiin taas asialinjalle, hyvä.
Itse käytän suppiloa, johon tungen tuoretta vessapaperia tulpaksi. Silloin ei tarvita kalliita suodatinpapereita. Kahvia laitetaan suppiloon vain puolikas ruokalusikallinen desiä kohti kylmää vettä. Sillä tavalla säästää. Suppilon alle laitetaan kuppi.
Koko hoito pannaan jääkaappiin illalla ja aamulla kahvi on valmis. Kun vesi on kylmää, niin säästää ja kun kahvi on laihaa, niin siinäkin säästää. Kun uuttuminen on hidasta, kaikki kolesterolit saadaan talteen eikä kofeiinia saa liikaa.
Kuuma vesi liuottaa kaikkialta haitallisia metalleja kuten natriumia ja rautaa. Sen takia kaiken pitää olla kylmää.Jos on varaa ostaa kahvia nykyhinnoin, niin suodatinpaprein hinnalla ei pitäisi olla mitään merkitystä. Sähkön hinnan merkitys on kuukausitasolla suorastaan olematon verrattuna kahvin hintaan.
Laskin äsken, että jos juo runsaasti kahvia – sanokaamme 70 grammaa jauhetta joka päivä – ja kahvi maksaa 8 euroa 500 g:n paketti, niin kuukausihinnaksi tulee 34 euroa. Sähkön kuukausihinnaksi tulee ehkä pari kolme euroa, ja laadukkaiden ja kalliiden (Melitta 2,62 euroa/80 kpl) suodatinpussien hinnaksi tulee vain noin 3 euroa kuukaudessa.
Jos haluaa säästää, niin vähentää kahvin juontia. Uusissa ravitsemussuosituksissa kahvia suositellaan enintään 5 dl päivässä. (Tuossa edellä 70 grammasta saisi kahvia litran.)
Ks. pdf-dokumenttia https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/150005/Kest%c3%a4v%c3%a4%c3%a4%20terveytt%c3%a4%20ruoasta%20-%20kansalliset%20ravitsemussuositukset%202024%20.pdf?sequence=10&isAllowed=y#Kesta%u0308va%u0308a%u0308_terveytta%u0308_ruoasta_WEB.indd%3A.110300%3A2001 tai jos edellinen pitkä linkki meni rikki, niin tässä lyhytlinkki samalle sivulle https://tinyurl.com/5n7m8cem - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi säästötapa on käyttää kokonaisia kahvipapuja. Kun papu on jauhamaton ja kokonainen, se papu ei kulu turhaan. Yhtä papua voi käyttää kahvissa huolella jopa viikkoja.
”Yksi säästötapa on käyttää kokonaisia kahvipapuja. Kun papu on jauhamaton ja kokonainen, se papu ei kulu turhaan. Yhtä papua voi käyttää kahvissa huolella jopa viikkoja.”
Tänne kirjoittelee paljon ahdistuneita ihmisiä, jotka saavat mielihyvää pullasta ja huumorista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Yksi säästötapa on käyttää kokonaisia kahvipapuja. Kun papu on jauhamaton ja kokonainen, se papu ei kulu turhaan. Yhtä papua voi käyttää kahvissa huolella jopa viikkoja.”
Tänne kirjoittelee paljon ahdistuneita ihmisiä, jotka saavat mielihyvää pullasta ja huumorista.Sinulla on píllussa niin kuuma, että voisit sytyttää puolet kylästä palamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on píllussa niin kuuma, että voisit sytyttää puolet kylästä palamaan.
Hyvin sanottu. Pilailija on jäljittelemätön!
- Anonyymi
Älä keitä kahvia missään nimessä. Tulee karvasta. 90 ˚C on sopiva kahviveden lämpö.
- Anonyymi
sähkölämmite talossa ei ole mitäön merkitystä jos käyttääkin 4x säköä. fysiikan lakien mukaan energiaa ei voi luoda eikä tuhota. siuspä kahvinkeittimen energia jää taloon lämmöksi. m o t.
- Anonyymi
Naisvihaajan tekemä avaus.
- Anonyymi
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Kahvipaketin hinta on jo hirveä. Just katoin että 500g tavallista Kultakatriinaa maksaa 9-10 €.
Huomasin että meidän lähikaupassa oli joku päiväystarjous, kun BP päiväys on lokakuussa. Eilen ostin 4 pakettia, hinta oli 4,90. Ostin sitten tänään loput 3 mitä oli muilta hamstereilta jäänyt. Pärjää muutaman viikon noilla. Pääsiäisenä ehkä tulee kahvitarjous että saa hamstrata taas.
Suklaan ja kahvin hinta on kaksinkertaistunut lyhyessä ajassa.- Anonyymi
Mulla kävi viime hamstraamisen kanssa hassusti, kun kaapit olivat niin täynnä tarjouskahvia, että päiväys ehti reilusti umpeutua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla kävi viime hamstraamisen kanssa hassusti, kun kaapit olivat niin täynnä tarjouskahvia, että päiväys ehti reilusti umpeutua.
Mulla ei pääse kahvi vanhenemaan. Ei ole ikinä noin käynyt.
Tarjouskahveissa on se puoli vuotta ainakin päiväystä jäljellä. Eikä se yhdessä yössä päivämäärästä huonoksi mene. Se on parasta ennen -päivä, ei viimeinen käyttöpäivä. Paketti per viikko menee tällä hetkellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei pääse kahvi vanhenemaan. Ei ole ikinä noin käynyt.
Tarjouskahveissa on se puoli vuotta ainakin päiväystä jäljellä. Eikä se yhdessä yössä päivämäärästä huonoksi mene. Se on parasta ennen -päivä, ei viimeinen käyttöpäivä. Paketti per viikko menee tällä hetkellä.Maaliskuun alussa join viimeiset marraskuun loppupäiväyksellä olleet kahvit. Nyt on kaapissa kymmenkunta pakettia ensi elokuun päiväyksellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaliskuun alussa join viimeiset marraskuun loppupäiväyksellä olleet kahvit. Nyt on kaapissa kymmenkunta pakettia ensi elokuun päiväyksellä.
Hyvin ehtii juoda. Uutta lastia vaan hakemaan.
- AnonyymiUUSI
Kaikki ne mitkä on mulle tärkeitä on kallistuneet eniten, ainakin siltä tuntuu. Kahvi, suklaa ja viini.
Törkeätä on Fazerin sininen suklaapatukan hinta meidän Salessa. 1,25 €. Sama patukka on Prismassa 0,95€. Hinta vaihtelee Salejen keskenkin. Patukan hinta on kohta kolminkertainen entiseen. Patukalla on kova menekki. Se on aina vähissä tai loppu kun kaikki muut maut on hyvin edustettuna. Se on juuri sopiva annos mahdollisimman hyvää makua ja sopii kalorirajoitettuun dieettiinkin.
Käyn kolmessa Salessa, kahdessa Prismassa ja kahdessa S-marketissa ja hinta vaihtelee jokaisessa.
T kn
- Anonyymi
Kahvin voi helposti vaihtaa kuumaan veteen, johon voi puristaa tai lusikoida mukaan hunajaa tai ripotella kanelia tahi mustapippuria maun mukaan.
- Anonyymi
Keskiolut maksaa 5,16 euroa litra, kun taas kahvi maksaa vain 1,19 euroa litralta. Olutta juodaan helposti viisi litraa päivässä (en puhu itsestäni vaan keskivertosuomalaisesta), mutta kahvia tyypillisesti vain 0,5–1 litraa päivässä.
- Anonyymi
Halvempaa on juoda hanasta lämmintä vettä. Hunaja maksaa ja on kallista. Ei lämpimään veteen mitään tarvi laittaa. Jos nyt joku säästö vinkki pitäis antaa niin mielummin käy juomassa naapurin hanasta.
- Anonyymi
Mulla on kyllä kahvinkeitin täällä vähän turhake, töissä juon, enkä sen jälkeen yleensä. Viikonloppuna jos tekee kahvia mieli, käyn silloin yleensä kahvilassa, samalla tulee lehdet selattua siinä. Lähinnä siis vaan vieraita varten koko kone.
- Anonyymi
Minäkin laitan vieraille kahvia siten että käytän suodattimeen vessapaperia ja suoraan lämmintä vettä hanasta, mitä sitä turhaan keittämään tai keitintä omistaa. Kahviporot pakastan ja sulatan kun tulee vieraita... kun ihan hyviä, kerran tai pari käytetyistä poroista voi hyvin vielä uudestään suodattaa HYVÄT kahvit. Niistä edellisiltä vierailta jääneistä.Näin säästyy HUOMATTAVASTI eniten rahaa.Vieraat on kiityäneet että on saaneet aina meillä erittäin HYVÄNMAKUISTA kahvia.
- Anonyymi
Miten tää liittyy laihdutuspalstalle?? Ai niin, menee niinkauan aikaa tuossa, että ehtii laihtumaan. No joo sitten
- Anonyymi
Suoraan hanasta otettu lämmin vesi kuulemma laihduttaa. Palstan ylitietäjä hpv27 lienee näin täällä todennut ja tuonut asiasta lukuisia tutkimuslinkkejä.
- Anonyymi
Täällä on tullut uskomattoman paljon hyviä vinkkejä säästää.
-Suodatinpaperi korvataan vessapaperilla.
-Käytetään vain alle puolet suositellusta kahvimäärästä eli totutaan tosi laihaan kahviin.
-Käytetään samoja kokonaisia kahvipapuja viikkojen ajan.
-Säilötään, pakastetaan ja käytetään uudelleen vanhat kahvinporot.
-Käytetään vettä joko kylmänä sellaisenaan, jääkaapissa valmistuen tai lämpimän veden hanasta valmistaen.
-Korvataan kahvi lämpimällä hanavedellä, johon sotketaan mukaan hunajaa, kanelia tai mustapippuria, tai jätetään sotkematta.
-Korvataan kahvi oluella.
-Ajetaan naapurikaupunkiin kahvitarjousten perässä, ostetaan varastot tyhjiksi halpaa ja vanhaksi mennyttä kahvia.
-Juodaan kahvit aina töissä tai naapurissa.
Mutta aina maistuu hyvältä je oikealta juomalta, eikä laihtumista voi estää.
Minkä tahansa juoman kanssa otetaan kuitenkin kahvikakkua, jossa on aina kermaa ja mansikkaa. Mikään ei ole parempaa ja oikeampaa ja mikään ei tule halvemmaksi kahvikakun kanssa kuin pippurilla maustettu lämmin hanavesi.- AnonyymiUUSI
Hehheh, säästövinkkejä riittää. Kyllä näillä kahvin hinnoilla joutuu meikäläinen kahvikissa ainakin etsimään tarjouksia. Muistan kyllä oikeasti tapauksia kun saita ihminen on käyttänyt saman suodatinpussin useampaan kertaan. Erään poikaystävän kotona tehtiin niin. Ja jostain 70-luvun loppupuolelta kyläpaikassani keitettiin samoista poroista toisen kerran, laitettiin vain lisää vettä.
Pitää odottaa juhlapyhien tarjouksia, entiset on loppu. Yleensä parhaat tarjoukset on S-ryhmällä. Koska kotimatkan varrelle osuu 4 S-kauppaa, voi yhden kotimatkan jälkeen saada varaston mukavasti täyteen. Rajoitus on se 2 pkt. Lähikauppa on Sale ja siitä voi noutaa useampaankin päivänä sen 2 pkt.
Mua ennen nauratti kahvinhamstraajat mut nyt olen itse samanlainen. Nämä hinnat on pöyristyttäviä. Kalleimmat kahvit jää monesti hyllyyn ja ne myydään sitten myöhemmin punalaputettuna. Nyt on kaupunkikahvien hinta jo yli 10€.
Meidän kaupassa oli kaupunkikahvien alennusmyynti alkuvuodesta. -50% On tullut juotua sitten niitä pelkästään. Itsekin odottelen pääsiäisen tarjouksia.
Kovin hamstrauskerta oli kun ostin oikeasti kärryn täyteen kahvia kun ei ollut mitään rajoitusta. Tarkistin päivämäärät eikä ollut lähelläkään pe-päivä. Erät piti saada pois uuden tieltä oli syy kun kysyin alennuksen syytä.
Kahvi on mulle tärkeämpi kuin ruoka. Ilman kahvia ei päivä lähde edes käyntiin. Edelleen harkinnassa on kahvikone. Jauhan veivattavalla jauhimella sunnuntaikahvin pavuista.
T kn - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hehheh, säästövinkkejä riittää. Kyllä näillä kahvin hinnoilla joutuu meikäläinen kahvikissa ainakin etsimään tarjouksia. Muistan kyllä oikeasti tapauksia kun saita ihminen on käyttänyt saman suodatinpussin useampaan kertaan. Erään poikaystävän kotona tehtiin niin. Ja jostain 70-luvun loppupuolelta kyläpaikassani keitettiin samoista poroista toisen kerran, laitettiin vain lisää vettä.
Pitää odottaa juhlapyhien tarjouksia, entiset on loppu. Yleensä parhaat tarjoukset on S-ryhmällä. Koska kotimatkan varrelle osuu 4 S-kauppaa, voi yhden kotimatkan jälkeen saada varaston mukavasti täyteen. Rajoitus on se 2 pkt. Lähikauppa on Sale ja siitä voi noutaa useampaankin päivänä sen 2 pkt.
Mua ennen nauratti kahvinhamstraajat mut nyt olen itse samanlainen. Nämä hinnat on pöyristyttäviä. Kalleimmat kahvit jää monesti hyllyyn ja ne myydään sitten myöhemmin punalaputettuna. Nyt on kaupunkikahvien hinta jo yli 10€.
Meidän kaupassa oli kaupunkikahvien alennusmyynti alkuvuodesta. -50% On tullut juotua sitten niitä pelkästään. Itsekin odottelen pääsiäisen tarjouksia.
Kovin hamstrauskerta oli kun ostin oikeasti kärryn täyteen kahvia kun ei ollut mitään rajoitusta. Tarkistin päivämäärät eikä ollut lähelläkään pe-päivä. Erät piti saada pois uuden tieltä oli syy kun kysyin alennuksen syytä.
Kahvi on mulle tärkeämpi kuin ruoka. Ilman kahvia ei päivä lähde edes käyntiin. Edelleen harkinnassa on kahvikone. Jauhan veivattavalla jauhimella sunnuntaikahvin pavuista.
T kn"Kahvi on mulle tärkeämpi kuin ruoka."
Kahvin mauissa on valtavia eroja, itsellä maku ohjaa valintaa.
Ostin jonkin merkittömän kahvin, K-Menun tai vastaavan, jonka hinta oli alle euron per paketti ja siis pari euroa kilo. Se oli kauheaa kuraa.
Pakko on siis ostaa kallista erikoiskahvia, itsellä suosikki on tummapaahtoinen ja vähähappoinen Arabica. Kilohinta on 15 - 20 euroa, mutta mieluummin juon vähemmän kuin kuraa. Nämä kahvit eivät ole koskaan tarjouksessa, nyyh....
Suomalaisten suosikki on Pauligin vaalea Juhla Mokka, joka ei ole halpaa sekään,
- Anonyymi
Täällä kahvihamseri. Tänään kävin ostamassa lisää alennuskahvia. Oli Juhla Mokka tumma paahto lempeä. Maksoi 5,25. Sama tuote uudessa erässä 9,65. 😵 Kahvipaketti JO KYMPIN. Ei helv...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034563Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831335- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86950Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10837