Montako akkukäyttöistä laitetta sinulla on

Anonyymi-ap

Minulla on parikymmentä ja ne on työkaluja. Työkaluissa akut helpottavat työntekoa. Sähköautoa minulla ei ole. Akut pelkästään huononntaisivat autonkäyttöäni.

37

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Akku ei sinänsä huononna auton käyttöä, mutta niiden kyky varastoida sähköä paljon, nopeasti ja turvallisesti on vielä "lasten kengissä". Siksi moni kuten itsekkin olen siirtäänyt patteriauton hankintaa jonnekkin 2030 luvulle tai siitä eteenpäin.
      Akku sopii hyvin sähkötyökaluihin tai sähköpyöriin joilla voi polkea kauramoottorilla akun loputtua.

      Tuossa hyvä puolueeton kirjoitus akkuautoista.
      https://www.anttiliinpaa.fi/blogi/shkautot-pelottavat-ja-huolestuttavat-monia-suomalaisia

      • Anonyymi

        Sähköpyörä on erinomainen akkulaite. Jos pitää lisäakkua mukana voi helposti ajella lähes
        300km. Sähköauto ei ole läheskään niin etevä laite kuin sähköpyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä on erinomainen akkulaite. Jos pitää lisäakkua mukana voi helposti ajella lähes
        300km. Sähköauto ei ole läheskään niin etevä laite kuin sähköpyörä.

        Että sitten vertaat polkupyörää ja autoa, olet nero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että sitten vertaat polkupyörää ja autoa, olet nero.

        Molemmat ovat kulkuvälineitä, joten niitä voi verrata. Monille riittää ainoaksi kulkuvälineeksi sähköpyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat ovat kulkuvälineitä, joten niitä voi verrata. Monille riittää ainoaksi kulkuvälineeksi sähköpyörä.

        Tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet.

        No, puolet helsinkiläisistä kotitalouksistakin on autottomia ja heille usein sähköpyörä on muutenkin järkevämpi hankinta kuin sähköauto.


    • Anonyymi

      Tasan kolme. Akkuporakone, ruuvinväännin ja parranajokone. Kahta ensimmäistä käytän lähinnä kotona . Vähäisellä käytöllä niistä on akku hiipunut aina siinä vaiheessa kun tarvitsisin. Olen oppinut ennakoimaan ja laitan lataukseen.

      Tallille en akkukoneita huoli. Sähkötyökalujen on toimittava heti kun tarvitsen. Askartelutalli on suhteellisen kaukana kotoa. Ei siis mitään järkeä lähteä sinne ja odotella tarvitsemansa työkalun latautumista. Osa tallin työkaluista on paineilmatoimisia.

      • Anonyymi

        Kokeilin sähköperämootoria. Lähinnä leikkikalu. Ei sovellu tosikäyttöön


    • Anonyymi

      Ai että kun sähköauto on mukava ja kätevä.

    • Anonyymi

      Miten nuo laitteet ja työkalut liittyvät autoiluun?

      • Anonyymi

        Se reppana yritti tyhjällä halpis akkuruuvinvääntimellä avata niitä -07 Corollan pultteja, ei auennut, piti nyppiä nastat paikallaan. Akkulaite kannattaa aina välillä ladata. Meilläpäin toimii suurinpiirtein niin, että toinen akku on latauksessa ja toinen käytössä. Millwaukee harjaton 18 V 5Ah on aika kova peli vaikka terassiruuvien kiertämiseen. Yhdellä akulla vetää aika kopallisen. Hieno, että oppi jotain esim. laittaa akku lataukseen ENNEN, samoin toimitaan sähkööauton kanssa. Akku ladataan yöllä ENNEN, kuin aamulla lähdetään liikkeelle. Voi tietysti joillekin olla hiukan vaikea asia ymmärtää he pitävät varakanisteria talalaatikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se reppana yritti tyhjällä halpis akkuruuvinvääntimellä avata niitä -07 Corollan pultteja, ei auennut, piti nyppiä nastat paikallaan. Akkulaite kannattaa aina välillä ladata. Meilläpäin toimii suurinpiirtein niin, että toinen akku on latauksessa ja toinen käytössä. Millwaukee harjaton 18 V 5Ah on aika kova peli vaikka terassiruuvien kiertämiseen. Yhdellä akulla vetää aika kopallisen. Hieno, että oppi jotain esim. laittaa akku lataukseen ENNEN, samoin toimitaan sähkööauton kanssa. Akku ladataan yöllä ENNEN, kuin aamulla lähdetään liikkeelle. Voi tietysti joillekin olla hiukan vaikea asia ymmärtää he pitävät varakanisteria talalaatikossa.

        Akkulaitteet ovat tuoneet mukanaan harmittavat latausongelmat ja lisänä vielä akkuongelmat. Sähköautoilijat eivt vaan halua tunnustaa tosiasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se reppana yritti tyhjällä halpis akkuruuvinvääntimellä avata niitä -07 Corollan pultteja, ei auennut, piti nyppiä nastat paikallaan. Akkulaite kannattaa aina välillä ladata. Meilläpäin toimii suurinpiirtein niin, että toinen akku on latauksessa ja toinen käytössä. Millwaukee harjaton 18 V 5Ah on aika kova peli vaikka terassiruuvien kiertämiseen. Yhdellä akulla vetää aika kopallisen. Hieno, että oppi jotain esim. laittaa akku lataukseen ENNEN, samoin toimitaan sähkööauton kanssa. Akku ladataan yöllä ENNEN, kuin aamulla lähdetään liikkeelle. Voi tietysti joillekin olla hiukan vaikea asia ymmärtää he pitävät varakanisteria talalaatikossa.

        Jos käy yötöissä niin milloin sen akun sitten ehtii lataamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käy yötöissä niin milloin sen akun sitten ehtii lataamaan?

        Totta, kunnon töissä ei jouda sähköauton piuhojen kanssa vatuloimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käy yötöissä niin milloin sen akun sitten ehtii lataamaan?

        Päivällä.......Hanki ensin kunnon töitä ja sitten tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivällä.......Hanki ensin kunnon töitä ja sitten tiedät.

        Sähköautot sopivat parhaiten työttömille. Heillä on aikaa latailla ja varmaankin saavat avustuksia sähkölaskuihin ym. Ovat tottuneen yhteiskunnan paapomiseen ja sitähän sähköautoilu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot sopivat parhaiten työttömille. Heillä on aikaa latailla ja varmaankin saavat avustuksia sähkölaskuihin ym. Ovat tottuneen yhteiskunnan paapomiseen ja sitähän sähköautoilu on.

        Vajakille tiedoksi, uusista sähköautoista valtaosa menee TYÖsuhdeautoiksi. Oma työsuhdeauto latautuu ihan itsekseen. Näkyy hyvin ettei ole kokemusta työstä, työttömyys on nykyhallituksen saavutus. Lunastin sen edellisen 2021 mallisen Polestarin, kun vaihto tuli ajankohtaiseksi, ihan hyvä kakkosauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajakille tiedoksi, uusista sähköautoista valtaosa menee TYÖsuhdeautoiksi. Oma työsuhdeauto latautuu ihan itsekseen. Näkyy hyvin ettei ole kokemusta työstä, työttömyys on nykyhallituksen saavutus. Lunastin sen edellisen 2021 mallisen Polestarin, kun vaihto tuli ajankohtaiseksi, ihan hyvä kakkosauto.

        Työnantajan ja yhteiskunnan paapominen johtaa myös sähköautoiluun työttömyyden lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajan ja yhteiskunnan paapominen johtaa myös sähköautoiluun työttömyyden lisäksi.

        Kaikissa akkulaitteissa on sama vika. Jos haluaa paljon kapasiteettia, paino nousee tolkuttomasti. Ylipainavaa työkalua ei mielikseen enää käytä. Akkuautot ovat kaikki ylipainoisia. Auto liikkuu pyörien päällä ja se helpottaa mutta mitään järkeä tuossa ylipainosta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa akkulaitteissa on sama vika. Jos haluaa paljon kapasiteettia, paino nousee tolkuttomasti. Ylipainavaa työkalua ei mielikseen enää käytä. Akkuautot ovat kaikki ylipainoisia. Auto liikkuu pyörien päällä ja se helpottaa mutta mitään järkeä tuossa ylipainosta ei ole.

        Aika heikko vertaus. Sähkötyökalut korvaavat käsityökalut joilla tekeminen on hidasta ja raskasta kun pitää vääntää, kääntää ja hakata tms. sähkökoneella kone tekee sen varsinaisen raskaan työn ja sitä vain kannatellaan ja siirrellään, jolloin painolla ei ole merkitystä verrattuna käsityöhön.
        Sähköauton kohdalla painolla ei ole mitään merkitystä, auto liikkuu kuten ennenkin ja kaikki sähköautot eivät ole edes painavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika heikko vertaus. Sähkötyökalut korvaavat käsityökalut joilla tekeminen on hidasta ja raskasta kun pitää vääntää, kääntää ja hakata tms. sähkökoneella kone tekee sen varsinaisen raskaan työn ja sitä vain kannatellaan ja siirrellään, jolloin painolla ei ole merkitystä verrattuna käsityöhön.
        Sähköauton kohdalla painolla ei ole mitään merkitystä, auto liikkuu kuten ennenkin ja kaikki sähköautot eivät ole edes painavia.

        Sähköautot ovat tuoneet uuden fysiikan lain esille. Painolla ei ole enää mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat tuoneet uuden fysiikan lain esille. Painolla ei ole enää mitään merkitystä.

        Väkisinmyynti johtaa fysiikan väkisinmuuttamiseen. Ei vaa näy onnistuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat tuoneet uuden fysiikan lain esille. Painolla ei ole enää mitään merkitystä.

        Ei vaan vanha Toyotan fysiikka, jos autoon laitettaisi niin tehottomat jarrut kuin Corolla itsehinkkaavaan niin oikea auto ei pysähtyisi ennen kuutta iltapäivällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat tuoneet uuden fysiikan lain esille. Painolla ei ole enää mitään merkitystä.

        Luulin että se oli tää Miss XXL / BBW buumi


    • Anonyymi

      Akut kestää sen jonkun vuoden ja sitten ne on uusittava, kun eivät enään kestä pidempää rasitusta. Sähköauton ajoakku ei tee tässä poikkeusta vaan ainoastaan se, että se painaa 500kg niin se ei pääse kuumenee joka estetään jäähdytyksellä. Kova pakkanen ja hellepäivät syö akkua kuten sen huomaa akullisissa käsityökoneissa.

      • Anonyymi

        Ei syö, Millwaukee 5Ah 18 V kone alkaa hajota liitoksistaan mutteripyssy on uudempi 5 vuotta. Akut ihan kunnossa. 4 vuotta ja 135000 Polestar SOH 94% ostin vanhan työsudeautoni oli vuoden yli sopimuskauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei syö, Millwaukee 5Ah 18 V kone alkaa hajota liitoksistaan mutteripyssy on uudempi 5 vuotta. Akut ihan kunnossa. 4 vuotta ja 135000 Polestar SOH 94% ostin vanhan työsudeautoni oli vuoden yli sopimuskauden.

        Akkujen lataus on helpompaa, kuin polttisjorkke kuvittelee. Latautui siinä ihan itsekseen, ruuvatessa toisella akulla. Tosin muutaman tunnin työ kesti 2,2 minuuttia kauemmin, kuin pumppumeisselillä. ( akun vaihto ja lataukseen laitto). Kestän sen 2,5 minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei syö, Millwaukee 5Ah 18 V kone alkaa hajota liitoksistaan mutteripyssy on uudempi 5 vuotta. Akut ihan kunnossa. 4 vuotta ja 135000 Polestar SOH 94% ostin vanhan työsudeautoni oli vuoden yli sopimuskauden.

        Ammatti käytössä 2 vuotta eikä sitäkään kestä akut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammatti käytössä 2 vuotta eikä sitäkään kestä akut.

        Pidä parempi huoli työkaluistasi. Kyllä kestää, istukka hajoaa ensimmäisenä, esim ilmalämpöpumppuasennuksien d70mm. reiät tehty, Villp 70mm. reiät. Istukka alkaa olla aika finaalissa, akut ihan kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä parempi huoli työkaluistasi. Kyllä kestää, istukka hajoaa ensimmäisenä, esim ilmalämpöpumppuasennuksien d70mm. reiät tehty, Villp 70mm. reiät. Istukka alkaa olla aika finaalissa, akut ihan kunnossa.

        Milwaukee harjaton on tähänastisista ollut kestävin. 18V 5Ah on ihan riittävä akku. Oli tukussa tarjouksessa. 240€ 2 akkua, en ostanut vanha toimii vielä hyvin. Ainoa vika, ylöspäin, kun tekee hommia, on vähän kolho ja pikkuruuveja kiertäessä vähän turhankin vääntävä. Autoverstaalla pikkupyssy (Milwaukee) vetää 3:lla kiinipäin noin 8 kpm. Aukipäin vetelee yli kymppiä, joskus joutuu ottamaan kevytmetallivanteen pultit (12 kpm.) oikein paineilmalla. (aukipäin 350 Nm.) Dewaltista joskus valittivat oli huonot akut. Ensimmäinen akkutyökalu oli itse ostamani Bosch 6,5 volttia maksoi lik tuhat markkaa 1985. 8 mm. istukka. poranterät smirklattiin istukkaan sopiviksi. Sen aikaisia ei saanut ladata kesken, vaan aina tyhjästä. Samoin oli niiden alkupään kännyköiden akut. Joidenkin mittalaitteiden geeliakut olen pilannut jättämällä autoon yöksi pakkasella. Fluke verkkoanalysaattorianalysaattori (oma 3500€) akku+vaihto 840€ . joo tyhmyydestä sakotetaan, on akkukoneita ollut varmaan kymmenen Bosch, Makita, Metabo, Aeg, Hilti ja Millwaukee, oikeastaan kaikki ovat palvelleet hyvin tuttavalle lahjoitin vanhan Metabon sarjassa oli myös valaisin, varmaan yli 10 vuotta vanha, harrastaja pärjää sillä ihan hyvin. Ihmettelen miten ylipäätään pystyy mitään töitä tekemään ilman, ekan kompressorin sain ilmaiseksi 1980 luvun lopulla kattourakoitsijalta, katolta pudonnut, korjasin ja ostin pikkuruksun Yaman 1/2" istukalla, sen jälkeen ilman ei olla oltu . Vuodesta 2019 3:s sähköauto menossa. nekin ovat toimineet ihan luotettavasti. jos kaveriksi tulisi joku pumppumeisselikaveri ilman työkaluja, kehottaisin häntä menemään kotiinsa pumppailemaan. Ruuvaamisen aloitin ihan oikealla Stanley Yankee pumppumeisselillä. Isoillakin pojilla oli sellaiset, kun urakkaa tehtiin. Voi niitä aikoja onneksi tuli akkutyökalut muuta en kaipaa niiltä ajoilta, kuin nuoruutta.


    • Anonyymi

      Enpä ole tullut edes ajatelleeksi...
      - pari partakonetta
      - koiran trimmeri
      - vessan meikkipeili
      - sähköhammasharja
      - otsalampppuja 3 kpl
      - isompi taskulamppu
      - älykello
      - sähkösavuke
      - ladattavia sormiakkuja vähän joka lähtöön
      - akkuporakone
      - akkupistosaha
      - puukkosaha
      - käsisirkkeli
      - pari sähköfillaria
      - varavirtalähteitä
      - pari pientä radiota
      - bluetooth kaiuttimet
      - kännykkä
      - riistakamera
      - ladattavia pieniä valaisimia
      - mp-kypäräpuhelimet
      - tuulilasikamera
      - digikamera
      - ID 4

      Varmaan muutakin....

      • Anonyymi

        Nuo hajoaa kahdessa vuodessa ja jos käyttöä jatkaa ne kaikki palaa kolmantena vuonna jos tätä palstaa on uskominen.

        Onneksi EV-pelkurit ei ymmärrä faktoista mitään ja niinpä kommentinsa on hauskaa viihdettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo hajoaa kahdessa vuodessa ja jos käyttöä jatkaa ne kaikki palaa kolmantena vuonna jos tätä palstaa on uskominen.

        Onneksi EV-pelkurit ei ymmärrä faktoista mitään ja niinpä kommentinsa on hauskaa viihdettä.

        Tulee mieleen miten aikanaan pelättiin höyrylaivoja ja ihan omana eliaikana olen seurannut kuin pelättiin perheautoissa moniventtiilikansia, automaattivaihteita, nokkahihnaa, nokkaketjua, polttoaineen suihkutusta (monellako on kaasutin käyttöautossa?), ilmastointilaitetta, sähköikkunoita, kärjetöntä sytytyst, jne...

        Kaikkia näitä on pelätty ja morkattu aikanaan ja väitetty ettei ne kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen miten aikanaan pelättiin höyrylaivoja ja ihan omana eliaikana olen seurannut kuin pelättiin perheautoissa moniventtiilikansia, automaattivaihteita, nokkahihnaa, nokkaketjua, polttoaineen suihkutusta (monellako on kaasutin käyttöautossa?), ilmastointilaitetta, sähköikkunoita, kärjetöntä sytytyst, jne...

        Kaikkia näitä on pelätty ja morkattu aikanaan ja väitetty ettei ne kestä.

        On ollu syytäkin pelätä. Kuluttajat ovat maksaneet kehityskulut ja jos jokin patterihomma toimii hyvin tänä päivänä voi olla tyytyväinen. Katsotaan pikkuhiljaa tuleeko nuista sähköautoista kunnon pelejä. Polttareista tuli mutta meni siihenkin aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollu syytäkin pelätä. Kuluttajat ovat maksaneet kehityskulut ja jos jokin patterihomma toimii hyvin tänä päivänä voi olla tyytyväinen. Katsotaan pikkuhiljaa tuleeko nuista sähköautoista kunnon pelejä. Polttareista tuli mutta meni siihenkin aikaa.

        Kukas ne kehityskulut maksaa kuinkuluttaja?

        Kenen luulet maksaneen kännykkäsi tai tietokoneesi tai sen puoleen pölyimurisi kehityksen?

        Ei kaupallisten tuotteiden kehitystä maksaa kukaan muu kuin niiden ostaja.
        Valtiolliset ja kunnalliset tuottet on eri asia niiden kehityksen maksaa veronmaksaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas ne kehityskulut maksaa kuinkuluttaja?

        Kenen luulet maksaneen kännykkäsi tai tietokoneesi tai sen puoleen pölyimurisi kehityksen?

        Ei kaupallisten tuotteiden kehitystä maksaa kukaan muu kuin niiden ostaja.
        Valtiolliset ja kunnalliset tuottet on eri asia niiden kehityksen maksaa veronmaksaja.

        Kuluttaja maksaa kaiken olipa kehitysinvestoinnit millaisia tahansa. Kuluttaja voi hieman vaikuttaa omaan osuutensa kehitykskuluista mm. ostamalla tuotteen vasta siinä vaiheessa, kun lastentaudit on ohitettu ja tuotteen ominaisuudet alkavat vastata todellisia tarpeita. Esimerkiksi sähköautojen rangen tulisi olla kaksi kertaa pidempi kuin se nykyään on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja maksaa kaiken olipa kehitysinvestoinnit millaisia tahansa. Kuluttaja voi hieman vaikuttaa omaan osuutensa kehitykskuluista mm. ostamalla tuotteen vasta siinä vaiheessa, kun lastentaudit on ohitettu ja tuotteen ominaisuudet alkavat vastata todellisia tarpeita. Esimerkiksi sähköautojen rangen tulisi olla kaksi kertaa pidempi kuin se nykyään on.

        Muuttaisin hieman viimeistä lausettasi. Esimerkiksi sähköautojen rangen tulisi olla kovemmillakin PAKKASILLA kaksi kertaa pidempi kuin se nykyään on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      61
      2116
    2. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1432
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1248
    5. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1125
    6. Onko sinulla

      Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      946
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      919
    8. Jos siis saamme

      Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      66
      893
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      78
      842
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

      The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      9
      822
    Aihe