MARJOJEN POIMINTA, MUTTA MIHIN MYYDÄ??

ANNE

Kesällä olen ajatellut poimia marjoja, koska se on verovapaata touhoa ja parin koiruuden kanssa samoilu metsässä on nastaa. Siinä yhdistyy huvi ja työ.
Onko kellään asiasta enemmän kokemusta, mihin niitä myy, esim. täällä Salossa ei ole mitään meijereitä minne viedä ja missä hinnoissa litrahinnat on viime vuosina pyörinyt???
Muutenkin saa kokematonta neuvoa.

2

6031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjamies

Jos haluat saada helposti myytyä marjasi, ota yhteyttä paikalliseen 4H piiriin. Lähes jokainen 4H piiri harrastaa marjojen välitystä.

Kannattaa tutustua marja ja sieni kauppaan ym. erikoistuneeseen Arktiset aromit yhdistyksen sivuihin http://www.arctic-flavours.fi/ Joilta löytyy esim. monen marjakauppaa tekevän yrityksen yhteystiedot ja paljon muuta asiaan liittyvää.

Jos haluat marjoistasi parhaan mahdollisen hinnan soittele paikkakuntasi suurkeittiöt läpi esim. koulujen, terveyskeskusten, vanhainkotien, sairaaloiden ym. keittiöt sekä ravintolat.

Kohtuullisen hinnan voit saada myös myimällä marjasi suoraan johonkin kauppaan, mutta ne eivät maksa niin hyvin.

Välittäjät, jotka ostavat marjoja rajattomasti, maksavat marjoista yleensä niin huonon hinnan ettei marjojen poiminta juuri leiville lyö.

Ellet aikaisemmin ole poiminut marjoja myyntiin, niin suosittelen ostamaan ison poimurin ja pölynimuriin kiinnitettävän marjanpuhdistajan.

Puhdistetuista marjoista saa paremman hinnan, toisaalta jos käytät puhdistukeen käytettävän ajan marjojen poimimiseen voit ansaita roskaisilla enemmän?!?!

Poimittaessa marjoja myyntiin on marjapaikan oltava todella hyvä, tai sitten sinun täytyy olla erityisen pitkäjänteinen ja sitkeä, sillä into loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin, jos marjasankoja ei kerry...

Jos marjoja tulee heikosti, kannattaa harkita marjojen jatkojalostusta esim. hyytelöiksi, hilloiksi, marmeladeiksi ja mehuiksi, jotka voit sitten myydä myyjäisissä, kirppalilla tms.

Varsinkin suurkeittiöt ostavat puolukat mieluiten valmiiksi perattuna ja survottuna. Jos syksyllä puolukkametsälle lähdet ja puolukkasurvoksesta kauppoihin pääset, niin älä laita survokseen sokeria, niin se säilyy paremmin.

Uudet puhtaat sangot ovat melko kalliita, joten kannattaa koittaa kysyä suurkeittiöstä, jonka kanssa mahdollisesti kauopoihin pääset puhtaita sankoja, sillä niille sankoja kertyy joskus liiankin kanssa...

HPR:ää siteeraten ONNEA JA MENESTYSTÄ VALITSEMALLASI URALLA!:)

• poimija

Niin poimitaan oikein kunnolla sun marjojas, ja litrahinnastakin päästään varmasti sopimukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe