Mitä liikuntaa laihdutuksen aikana

Anonyymi-ap

Yleisesti suositellaan laihduttajille liikunnaksi voimaharjoittelua ja varoitetaan airoobista liikunnasta.
Asia on niin että pitää harrastaa sellaista liikuntaa mitä pystyy pystyy tekemään ja mikä on itselle mieluisin liikuntamuoto.
Monet ei pysty nostelemaan ollenkaan mitään raskaita painoja,jos nostaa tulee heti kivut ja säryt.

Sitä pystyy helposti kehittelemään itsekkin kaikenlaisia raskaita reenejä,itse kokeilin kahvakuulia huonolla menestyksellä.Niistä tuli kova jatkuva päänsärky.
En pysty nostamaan pystyasentoon edes juoksumattoa mikä on aika kevyt nostettava ,siitäkin tuli kova selkäsärky mitä seurasi jatkuva kova päänsärky.
Eli liikuntani pitää olla kevyttä.Pelkästään pyöräilyä ja kävelyä.

37

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta.Sellaista liikuntaa, johon pystyy.,joka on mieluista.On rajoitteita, jotka on otettava huomioon.

• Anonyymi

Monesta entisestä kehonrakentajasta tulee monesti keskikehonrakentajia.Jos on tottunut syömään paljon ja sitten jonkun vammautumisen seurauksena esim välilevyn pullistuma selässä pystyykin tekemään liikkeet vain harja varrella.

• Anonyymi

Nekin jotka lataa näitä mitä syön päivässä ja reeni videoita on nuoria jotka on elämänsä kunnossa.Oikeasti hyvin harva pystyy niitä reenejä tekemään enään vanhempana.
        Yksi niistä vamautuneista on hyvinvointi yrittäjä Jutta Gustafsson jolle jouduttiin vaihtamaan tekonivelet lonkkiin vaikka ikää ihmisellä vain noin 40 vuotta,selkäkin oli huonossa kunnossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nekin jotka lataa näitä mitä syön päivässä ja reeni videoita on nuoria jotka on elämänsä kunnossa.Oikeasti hyvin harva pystyy niitä reenejä tekemään enään vanhempana.
        Yksi niistä vamautuneista on hyvinvointi yrittäjä Jutta Gustafsson jolle jouduttiin vaihtamaan tekonivelet lonkkiin vaikka ikää ihmisellä vain noin 40 vuotta,selkäkin oli huonossa kunnossa.

Jutan tekonivelet😱
        https://www.instagram.com/p/CjvFqgdtvZw/?igsh=d284aDZndHVxZWxj

• Anonyymi

--itse kokeilin kahvakuulia huonolla menestyksellä.Niistä tuli kova jatkuva päänsärky. ,siitäkin tuli kova selkäsärky mitä seurasi jatkuva kova päänsärky.--

Koska olet jo iäkäs ja hauras, sinun pitää valita painot sen mukaisesti. Päänsärky on myös huolestuttava merkki ja lääkärin paikka.

Jos olet nuorena osannut nostaa 20 kilon painon tietyssä asennossa, sopiva paino on nyt 3 - 5 kiloa. Turha rikkoa itseään, kun voimat ei vaan enää riitä. Parasta on tehdä pienillä painoilla pidempiä sarjoja, vaikka isot painot ovatkin tehokkaita. Isoilla painoilla paikat menevät rikki.

• Anonyymi

Ai kävelylenkkejä ei saa tehdä kun laihduttaa. Senkö takia olen laihtunut kun olen käynyt kävelyllä. Täytyykin lopettaa se kävely kun se ruokavalion kanssa on pudottanut ylipainoa. Ja lisäksi reisiin tullut kävelyn takia lihaksia. Ja rasva palanut. pitääkin lopettaa lenkkeily ettei rasva vaan pala.

• Anonyymi

Ikinä tuollaisia varoituksia kuullutkaan... Aerobinen laihduttaa paremmin ja nopeammin, mutta pitää muistaa myös hengästyä joka kerta liikkuessa kunnolla, anaerobisella taas hankitaan lihasmassaa ja kiinteydytään enemmän täsmäkohtiin. Molempi parempi tietämättä, mikä oli alkupiste.

• Anonyymi

Ei liikuntaa tarvitse laihtumiseen. Syöt vain vähemmän kuin kulutat. Niin tein itse kun nivelvaivat estää liikkumisen.

• Anonyymi

Kyllä tarvitsee, kaikille ei riitä olla paikallaan ja vähentää ruokaa, koska elimistö hidastaa sitten vain itsensä kituliekille eikä polta pois mitään kaloreita, etenkin naisilla keski-iässä näin voi käydä helpommin. Myös se, miten paljon on laihdutettavaa, vaikuttaa. Jos paljon, ei siinä tosiaan voi liikunnan vaikutusta halveksua mitenkään, pelkkä ruokavalio ei auta, jos aineenvaihdunta on jo valmiiksi huono.

Eli ehdottomasti molemmat, sekä liikunta ja itselle sopiva ruokavalio tarvitaan. Itse en suosittelisi syömään aivan liian vähärasvaista tai ainakaan vähäproteiinista ruokavaliota saati liian vähän kaloreita liian pitkään, koska aina ei ole vain tahdonvoimasta kyse, joskus keho tarvitsee jotain muuta kuin saa, eli oikeanlainen dieetti ainakin vähillä kaloreilla kitujille pitää olla kasassa. Enkä tarkoita, että keho tarvitsee jotain, mitä vaikka sokeriin tottuneet aivot haluavat. Ja myös miehissä ja naisissa on eroja näissä asioissa paljonkin, myös eri ikäluokissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tarvitsee, kaikille ei riitä olla paikallaan ja vähentää ruokaa, koska elimistö hidastaa sitten vain itsensä kituliekille eikä polta pois mitään kaloreita, etenkin naisilla keski-iässä näin voi käydä helpommin. Myös se, miten paljon on laihdutettavaa, vaikuttaa. Jos paljon, ei siinä tosiaan voi liikunnan vaikutusta halveksua mitenkään, pelkkä ruokavalio ei auta, jos aineenvaihdunta on jo valmiiksi huono.

Eli ehdottomasti molemmat, sekä liikunta ja itselle sopiva ruokavalio tarvitaan. Itse en suosittelisi syömään aivan liian vähärasvaista tai ainakaan vähäproteiinista ruokavaliota saati liian vähän kaloreita liian pitkään, koska aina ei ole vain tahdonvoimasta kyse, joskus keho tarvitsee jotain muuta kuin saa, eli oikeanlainen dieetti ainakin vähillä kaloreilla kitujille pitää olla kasassa. Enkä tarkoita, että keho tarvitsee jotain, mitä vaikka sokeriin tottuneet aivot haluavat. Ja myös miehissä ja naisissa on eroja näissä asioissa paljonkin, myös eri ikäluokissa.

Höpö höpö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö

Oletko koskaan laihduttanut, ja jos, miten paljon ja missä iässä ja miten? Sitten sen kerrottuasi tuo höpö höpö perään.

• Anonyymi

Laihduttajalle, joka ei aiemmin ole juuri liikkunut, parasta on kunnon reippaat kävelyt ulkona matkaa ja tahtia aina nostaen, pitää hengästyä, jotta olisi hyötyä enemmänkin. Toki alussa etenkin omaa kuntoa tarkkaillen. Jos rikkoa jaloissa, on parempi tehdä useampi reipas lyhyt kävely päivässä ja aktivoida jalat. Hengästyminen taas kertoo siitä, että teit jotain, mikä on liikaa sen hetkiselle suorituskyvyllesi, mutta jos sinulla ei ole sydänvikaa, tuo on hyvä juttu. Aina hengästymällä nostat kuntoasi ja rasituspistettäsi, ja sekä huonokuntoisella että laihduttajalla tämä on tärkeää. Huonokuntoisella kunto paranee tätä kautta pikku hiljaa, laihduttajalla taas aineenvaihdunta alkaa pikku hiljaa nopeutua. Eli pelkkä liikkuminen ei auta, jos et juuri hengästy liikkuessasi.

• Anonyymi

Miksi olen laihtunut kilon viikossa kun teen päivässä ainakin kaksi tunnin lenkkiä ja siihen lyhempiä kävelyjä päivän aikana. Miksi pitää hengästyä? Mulle riittää kilon pudotusvauhti viikossa. Paljon mun pitää vielä lisätä liikuntaa. Nuo lenkit ei sisällä taukoja vaan liike on jatkuvaa. Eli kunto ei voi kasvaa ilman ettei hengästy. Saanko vinkkiä että monta tuntia lisään vielä liikuntaa joka päivälle jos 3 tuntia ei riitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi olen laihtunut kilon viikossa kun teen päivässä ainakin kaksi tunnin lenkkiä ja siihen lyhempiä kävelyjä päivän aikana. Miksi pitää hengästyä? Mulle riittää kilon pudotusvauhti viikossa. Paljon mun pitää vielä lisätä liikuntaa. Nuo lenkit ei sisällä taukoja vaan liike on jatkuvaa. Eli kunto ei voi kasvaa ilman ettei hengästy. Saanko vinkkiä että monta tuntia lisään vielä liikuntaa joka päivälle jos 3 tuntia ei riitä?

Eikö se kunnon nouseminen muka näy siinä että sä jaksat tehdä päivän aikana usemman lenkin ? ja on mieluista tehdä se joka ikinenn päivä. Eikö se kerro että sun kunto on kasvanut. eikä se tartte hengästymistä. Sekin kertoo että kunto on kasvanut .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se kunnon nouseminen muka näy siinä että sä jaksat tehdä päivän aikana usemman lenkin ? ja on mieluista tehdä se joka ikinenn päivä. Eikö se kerro että sun kunto on kasvanut. eikä se tartte hengästymistä. Sekin kertoo että kunto on kasvanut .

Jaksaminen kasvaa kyllä, mutta ei ehkä auta aineenvaihduntaan samalla tapaa enää myöhemmin. Kilo viikossa tarkoittaa enemmänkin kehoon kertyneen nesteen pois lähtöä, eli keho alkaa siinä uudistumaan, laihduttaessa tarkoittaisi 7000 Kcal, mikä mahdotonta, eli alussa nesteistä kyse ja myös aineenvaihdunnan vilkastumisesta. Eli hyvä alku kyseessä, jatka vain liikuntaa, äläkä huolestu, jos paino ei jossain vaiheessa putoakaan yhtä nopeasti. Vaaka ei ole se paras mittari vaan mittanauha vaikka mieluummin, jos laihdutus jatkuu viikkoja tai kuukausia. Ja tsemppiä siihen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hengästyminen vahvistaa sydäntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaksaminen kasvaa kyllä, mutta ei ehkä auta aineenvaihduntaan samalla tapaa enää myöhemmin. Kilo viikossa tarkoittaa enemmänkin kehoon kertyneen nesteen pois lähtöä, eli keho alkaa siinä uudistumaan, laihduttaessa tarkoittaisi 7000 Kcal, mikä mahdotonta, eli alussa nesteistä kyse ja myös aineenvaihdunnan vilkastumisesta. Eli hyvä alku kyseessä, jatka vain liikuntaa, äläkä huolestu, jos paino ei jossain vaiheessa putoakaan yhtä nopeasti. Vaaka ei ole se paras mittari vaan mittanauha vaikka mieluummin, jos laihdutus jatkuu viikkoja tai kuukausia. Ja tsemppiä siihen!

Eli multa lähtee edelleen nesteet kun paino on pudonnut viime kesästä 20 kiloa ja edelleen vaan nesteet on lähteneet. Koska multa alkaa rasva palamaan jos se ei ole alkanut palamaan yli puolessa vuodessa. Siis onko mun maha ollut täynnä nestettä kun on 15 senttiä lähtenyt mahasta. Ja se on ollut vaan nestettä. Eikä. Voi hitto. Ja sen takia sentit hävinnyt ja vaatteet jääneet isoiksi koska multa on lähtenyt vasta nesteet liikkeelle. Voitko sanoa koska multa alkaa rasva palamaan jos yli puolen vuoden jälkeen edelleen vaan nesteet lähtee kehosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hengästyminen vahvistaa sydäntä.

Niin ja mun sydämessä ei ole mitään vikaa. Mä en siis ole mikään ammattiurheilija. Mun sydän voi erittäin hyvin. Mulla on tosi hyvä kolesteroli ja verensokeri. Ja kaikki labra-arvot on hyvät. Ja sä väität että mulla on huono sydän koska mun muutaman tunnin päivittäinen liikunta ei hengästytä mua. Siis mun sydän on huonommassa kunnos kuin ihmisillä jotka ei liiku ollenkaan. Mulla on hyvä verenpainekin.

• Anonyymi

Suositus on että liikuntaa tulee viikossa 2,5 tuntia ja mulla se tulee täyteen jo päivässä. Eli sehän ei kerro kunnostani mitään. Mulle riittää kun kävelen tunnin aikana 6 km ja mä en vaadi että mun pitää hengästyä sen aikana. Joillekin toi voi olla hidasvauhti mutta mulle se on sopiva vauhti rentoutua samalla.

• Anonyymi

6km tunnissa on hyvä tahti, eli sulla on hyvä kunto moneen muuhun verrattuna. Moni aloittaja voisi tuossa hengästyä, ja kyse onkin siitä, mikä itselle sopii. Moni aloittaja hengästyy jo hetken hyppelystä kotona. Ja kun usein tuon reippaasti menet, vaikket nyt läähätä, hengität kuitenkin reippaammin ja lihakset on aktivoitu. tuo hengästyminen on niille, jotka eivät harrasta mitään ja joilla on reilu ylipaino. Onko sulla niin? Toivottavasti ei tai ainakaan enää, ja jos joskus on ollut ylipainoa, ehkäpä kuntosi ei silloin ollut yhtä hyvä kuin nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

6km tunnissa on hyvä tahti, eli sulla on hyvä kunto moneen muuhun verrattuna. Moni aloittaja voisi tuossa hengästyä, ja kyse onkin siitä, mikä itselle sopii. Moni aloittaja hengästyy jo hetken hyppelystä kotona. Ja kun usein tuon reippaasti menet, vaikket nyt läähätä, hengität kuitenkin reippaammin ja lihakset on aktivoitu. tuo hengästyminen on niille, jotka eivät harrasta mitään ja joilla on reilu ylipaino. Onko sulla niin? Toivottavasti ei tai ainakaan enää, ja jos joskus on ollut ylipainoa, ehkäpä kuntosi ei silloin ollut yhtä hyvä kuin nyt.

Multa on lähtenyt 20 kiloa ja mä kävelin silloinkin 6 km tunnissa ja en puuskuttanut. Eli mä en ole ollut rapakuntoinen silloinkaan. Mulle on sanottu kun painoin 20 kiloa enemmän että ei uskois että on niin paljon ylipainoa. Kun painoin tammikuun lopussa 8 kiloa enemmän kuin nyt niin hoitaja sanoi ettei mun tartte laihduttaa. Ja pelkäsi että mulle tulee anoreksia vaikka mulla oli vajaa 10 kiloa normaalipainon ylärajaan. Mä painoin viime kesänä 93 kiloa ja nyt painan 74,5. Mä siis kävelin 93 kilosena tunnissa 6 km . Eli onko mun kunto huonontunut kun en kävele tunnissa kuin saman verran kuin 20 kiloa painavampana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Multa on lähtenyt 20 kiloa ja mä kävelin silloinkin 6 km tunnissa ja en puuskuttanut. Eli mä en ole ollut rapakuntoinen silloinkaan. Mulle on sanottu kun painoin 20 kiloa enemmän että ei uskois että on niin paljon ylipainoa. Kun painoin tammikuun lopussa 8 kiloa enemmän kuin nyt niin hoitaja sanoi ettei mun tartte laihduttaa. Ja pelkäsi että mulle tulee anoreksia vaikka mulla oli vajaa 10 kiloa normaalipainon ylärajaan. Mä painoin viime kesänä 93 kiloa ja nyt painan 74,5. Mä siis kävelin 93 kilosena tunnissa 6 km . Eli onko mun kunto huonontunut kun en kävele tunnissa kuin saman verran kuin 20 kiloa painavampana.

Kuntohan ei ole kasvanut kun sä hikoilet vähemmän vaikka kävelet yhtä paljon kuin painavampana. Älä nyt sano että mun elimistön hiloilujärjetelmässä on häikkää kun hoikoilen vähemmän. Mulle se hikoilun väheneminen kertoo että kunto on kasvanut. Mä en tartte siihen hengästymistä. Mulle se hengästyminen ei ole kävelyn tarkoitus vaan rentotuminen ja luonnosta nauttiminen. Ja kyllä . se kävely tuntuu reisissä kun sä päivässä kävelet yhteensä yli 2 tuntia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuntohan ei ole kasvanut kun sä hikoilet vähemmän vaikka kävelet yhtä paljon kuin painavampana. Älä nyt sano että mun elimistön hiloilujärjetelmässä on häikkää kun hoikoilen vähemmän. Mulle se hikoilun väheneminen kertoo että kunto on kasvanut. Mä en tartte siihen hengästymistä. Mulle se hengästyminen ei ole kävelyn tarkoitus vaan rentotuminen ja luonnosta nauttiminen. Ja kyllä . se kävely tuntuu reisissä kun sä päivässä kävelet yhteensä yli 2 tuntia.

Syketaso suhteessa TODELLISEEN maksimiin, sekä kuormitusten kestot ja esiintyvyys ratkaisevat.

Rappiovuosien jälkeen, terveydellisesti raunioituneena aloitin kuntosalilla lihasvoimapainotteiset treeni. 5krt/vko. Yhyteensä noin 10 tuntia viikossa.
        Treenit vapaan tangon perusjuttuja 5:n sarjoina. Palautusten määritys sykkeen perusteella.
        Tavoitteena oli ainoastaan terveyden kohentaminen joka onnistuikin niin hyvin, että 6kk:n jälkeen voin luopua veranpaineen ja kolestrolin lääkkeistä.
        Siis verenpaineet ja leopsyke olivat laskeneet hyvälle tasolle.
        Söin kuten aiemminkin eikä painoni tippunut yhtään mutta vvötäröni oheni 6 - 7 senttiä.

On ymmärrettävä, että yksilöiden välinen vertaaminen on hyödytöntä.
        Samoilla kuormituksilla ja intensiteetillä eri ihmiset kuormittuvat eri tasoisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syketaso suhteessa TODELLISEEN maksimiin, sekä kuormitusten kestot ja esiintyvyys ratkaisevat.

Rappiovuosien jälkeen, terveydellisesti raunioituneena aloitin kuntosalilla lihasvoimapainotteiset treeni. 5krt/vko. Yhyteensä noin 10 tuntia viikossa.
        Treenit vapaan tangon perusjuttuja 5:n sarjoina. Palautusten määritys sykkeen perusteella.
        Tavoitteena oli ainoastaan terveyden kohentaminen joka onnistuikin niin hyvin, että 6kk:n jälkeen voin luopua veranpaineen ja kolestrolin lääkkeistä.
        Siis verenpaineet ja leopsyke olivat laskeneet hyvälle tasolle.
        Söin kuten aiemminkin eikä painoni tippunut yhtään mutta vvötäröni oheni 6 - 7 senttiä.

On ymmärrettävä, että yksilöiden välinen vertaaminen on hyödytöntä.
        Samoilla kuormituksilla ja intensiteetillä eri ihmiset kuormittuvat eri tasoisesti.

Hienoa mutta mulla ei ole ikinä ollut häikkää veriarvoissa eikä verenpaineessa. Täällä oli puhe että liikunnan pitää hengästyttää jotta siitä on hyötyä. Kerroin oman tilanteen että minulla on paino pudonnut ja sentit lähteneet vaikka en hengästy kävelylenkeillä. Sinä rentoudut rautojen nostelussa ja minä luonnosta ja luonnon äänistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa mutta mulla ei ole ikinä ollut häikkää veriarvoissa eikä verenpaineessa. Täällä oli puhe että liikunnan pitää hengästyttää jotta siitä on hyötyä. Kerroin oman tilanteen että minulla on paino pudonnut ja sentit lähteneet vaikka en hengästy kävelylenkeillä. Sinä rentoudut rautojen nostelussa ja minä luonnosta ja luonnon äänistä.

Oletko golfaaja? Muutamat em. lajin harrastajat vannovat sen laihduttavan ominaisuuden nimiin. Eivät hengästy eikä syke nouse paitsi kun lyönti menee karheikkoon.
        Täysi kierros noin 4 tuntia. Ponnistelematta.
        Liekö salaisuus siinä, että harvemmalla on mukana eväät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkkausta. Halusin ilmaista, että lihaskuntotreenin ja aerobisen voi toteuttaa saman aikaisesti seuraamalla oman elimistönsä toimintoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko golfaaja? Muutamat em. lajin harrastajat vannovat sen laihduttavan ominaisuuden nimiin. Eivät hengästy eikä syke nouse paitsi kun lyönti menee karheikkoon.
        Täysi kierros noin 4 tuntia. Ponnistelematta.
        Liekö salaisuus siinä, että harvemmalla on mukana eväät.

En ole golfaaja ja en ole koskaan pelannut golfia. Miksi kävelystä ei saa nauttia ilman hengästymistä. Meillä ei ole ikinä ollut autoa joten lapsesta asti olen oppinut mennä paikasta toiseen kävellen tai pyörällä. Nykyään harva lapsiperhe menee kylään kävellen tai pyörällä jos matkaa on esim pari kilsaa. Tai lähikaupassa käydään autolla. Nykyään lapset ei käytä omaa energiaa kun potkulaudalla pääsee eteenpäin ilman että tarvitsee omia jalkoja liikuttaa sentiäkään. Joo tasapaino varmasti kehittyy mutta muuten se laudan päällä seisominen ei kuluta henkilön energiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole golfaaja ja en ole koskaan pelannut golfia. Miksi kävelystä ei saa nauttia ilman hengästymistä. Meillä ei ole ikinä ollut autoa joten lapsesta asti olen oppinut mennä paikasta toiseen kävellen tai pyörällä. Nykyään harva lapsiperhe menee kylään kävellen tai pyörällä jos matkaa on esim pari kilsaa. Tai lähikaupassa käydään autolla. Nykyään lapset ei käytä omaa energiaa kun potkulaudalla pääsee eteenpäin ilman että tarvitsee omia jalkoja liikuttaa sentiäkään. Joo tasapaino varmasti kehittyy mutta muuten se laudan päällä seisominen ei kuluta henkilön energiaa.

ja aina olen koulumatkat kävellyt myös. Ja koulumatkat aina olleet useita kilometrejä. Ja koskaan en ole valittanut kun pitää kävellä. Ei siinä mitään jos autolla pääsee .Mutta olen itse oppinut kävelemään lapsesta asti pitkiäkin matkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkkausta. Halusin ilmaista, että lihaskuntotreenin ja aerobisen voi toteuttaa saman aikaisesti seuraamalla oman elimistönsä toimintoja.

Ja minä saan pudottaa painoa ja senttejä ilman että hengästyn. Minä nautin ulkoilmasta en kuntosalin sisäilmasta. Minä tykkään jatkuvasta liikkeestä en siitä että pidetään liikunnan aikana lepotaukoja. Jos tykkää käydä kuntosalilla nostelee painoja niin hyvä. Itse tykkään kävellä ja pidän että maasto vaihtelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minä saan pudottaa painoa ja senttejä ilman että hengästyn. Minä nautin ulkoilmasta en kuntosalin sisäilmasta. Minä tykkään jatkuvasta liikkeestä en siitä että pidetään liikunnan aikana lepotaukoja. Jos tykkää käydä kuntosalilla nostelee painoja niin hyvä. Itse tykkään kävellä ja pidän että maasto vaihtelee.

Hyvä sinulle Asuimme 16 vuotta ok:ssa jonka takapihalta oli matkaa alle 100m hoidetulle majaladulle. Reitejä oli valiittavana 10km, 30km ja 60km.
        Lenkkeilymaastoon sama matka.
        Muutettuamme pikkukaupungin keskustaan muuttui tilanne.
        Sulan maan aikaan en viitsinyt talsia katuja pitkin päästäkseni lenkkeilymaastoon. Talvella menin muutaman kerran autolla hiihtomastoon mutta lenkin jälkeen hikisenä pakkaskylmään autoon vei siitäkin maun.
        Maastopyörällä fillaroin metsäpolkuja pitkin vaihtelevia lenkkejä. Ikäloppuna minulle riittää maksimissaan alle 30km polkuajelua.

Käyttämäni kuntosali on entisen elokuvateatterin ja tanssiravintolan tiloissa ja ilmastointi sen mukainen.

Tauotus salilla? Osan treeneistä teen kieroharjoitteluna, eli vaihdan "vauhdissa" suorituspaikalta toiselle. Tavallisesti 3 tai 4 suorituspaikkaa.

Liittyen loppuhenkoseesi niin koen itseni saman henkiseksi. Hiihtäessä ja polkufillaroinnissa maisemat, maasto ja luonto vaihtelee. Koska olen asunut pitkään tällä alueella niin, varsinkin fillaroinnissa on hyötyä maaston ja polkujen tuntemuksesta.
        Alueeseen kuuluu yksi penkereellä mantereeseen yhdistetty saari sekä kilometreittäin järven rannan tuntumassa olevia polkuja.
        Naapurikaupunkiin mennessä litsaan ja poljen suuren osan matkasta vanhaa soratietä pitkin.

• Anonyymi

"Asia on niin että pitää harrastaa sellaista liikuntaa mitä pystyy pystyy tekemään "

Se onkin mahdotonta harrastaa liikuntaa jota ei pysty tekemään. Eihän mahdotonta voi suorittaa. :-D

Nivelille kyllä on tärkeää liikuttaa niitä. On olemassa lihaskuntoharjoittelua joka samalla hellii niveliä ja pitää ne toimintakykyisinä. Itselläni on vastuskuminauhat. Esim sidotaan kummari tuoliin kiinni ja toinen pää jalkaan ja oikaistaan suoraksi. Fysioterapeutti antoi hyvät ohjeet.

Uinti ja vesijumppa kuitenkin parhaat ja myös ihanan palauttavaa ja rentouttavaa. Ja laittaa nesteet liikkeelle.

T kn

• Anonyymi

Kaikki liikunta tehostaa laihtumista.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Pieni varoituksen sana.Raskaasta työstäkin pääsee noin huonoon kuntoon.Vaarassa on kädet,selkä yms😱

• Anonyymi

Mitä raskaampaa pystyy sen parempi energiankulutukselle.

Ellei pysty niin ei voi.

• Anonyymi

Niin se onkin,minäkin söin ennen arviolta joka päivä noin 4000 kaloria joka päivä monesti 5000; kalorilakin.
        Nyt olen sitä mieltä ettei raskasta työtä kannata tehdä mistään hinnasta.

• Anonyymi

Mitä sisältö on käsitteelläsi "laihtuminen"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      1975
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      159
      1697
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1656
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1443
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      153
      1222
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      50
      1082
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      990
    8. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      879
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      26
      867
    10. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      69
      862
    Aihe

Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (71) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

Tarkoitukset

Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

Tietosuoja