Moottoripyörä on eräänlainen polkupyörä, jota ei tarvitse edes polkea liikkuakseen.
Kummallinen laite.
(hirn)
https://youtube.com/shorts/dqqgc_XUZuo?si=VE8DYlQktNlKHYz9
Moottoripyörä
28
313
Vastaukset
- Anonyymi
Hauska! Itselleni kävi eilen vähän samoin, kun kokeilin poikani sähköpyörän tehoja. Hän on rakentanut sähköt maastopyöräänsä itse ja voin sanoa, että pyörä keuli käsissä tosi nopeasti. Onneksi en ollut vielä pyörän päällä. Tarkoitus oli siis kokeilla ensin kaasua. Pyöräytin vain vähän kierrosta ja se lähti kuin ammuttuna. Onneksi ei käynyt mitään, koska tilaa oli ympärillä. Päätin nopeasti, että kokeilenkin pyörää jonain toisena päivänä 😄
- Anonyymi
Sähköpyörä on kaikkia muita kulkuneuvoja hyöty/tehokkuus ominaisuuksiltaan parempi.
Miettikääpä nyt sähköautoa, painaa yli 2000kg yhden ihmisen kuljettamiseen, polttomoottoriauto yli 1000kg yhden ihmisen kuljettamiseen, moottoripyörä 80-300kg yhden ihmisen kuljettamiseen ja sähköpyörä 8-50kg riippuen sähköpyörän tehosta ja akkujen määrästä.
Autoissa suurin osa energiasta yli 90% menee kuolleen painon eli auton massan liikuttamiseen.
Sähköautoissa se on 99% auton energiasta menee auton liikuttamiseen ja 1% ihmisen.
Ihmisen paino autossa on muutama prosentin verran.
Poikasi sähköpyörässä on tehoa, että se on tieliikenteessä laiton.
Erikoista tämä auton ja sähköpyörän ero siinä mikä on nopeuden suhteen laiton.
Autoa ei koska mitkään laittomuudet, auto saa kulkea vaikka 400km/h niin ei ole laiton, mutta jos sähköpyörällä pääsee yli 25 km/h moottorin voimalla, niin se on laiton, eikä sillä saa ajaa pyörätiellä/kevyenliikenteen väylällä, vaan autotiellä ja se pitää rekisteröidä ja vakuuttaa.
Eikö pyörässä ratkaise nopeus, vaikka pyörällä pääsisi 35km/h, niin ei aja kuin 25km/h, kuten autossakin, että ajaa nopeusrajoituksen mukaan.
Miksi mopoja ei koske 25km/h rajoitus kevyenliikenteen väylällä/pyörätiellä, jossa mopolla saa ajaa 40km/h.
Jos kerran nopeus on se asia, joka tekee kulkuvälineestä vaarallisen muille liikkujille niin miten 40km/h kuleva mopo ei ole vaarallinen, mutta 26km/h sähkömoottorilla kulkeva sähköpyörä on.
Ilman sähkömoottoria kulkeva maastopyörä ei ole vaaralinen, vaikka se kulkisi 40km/h, mutta sähkömoototri tekee siitä vaarallisen, mikä järjen jättiläinen on näin ajatellut todetessaan sähköpyörän olevan vaaralinen eli 25km/h nopeudessa.
Taitaa perimmäinen syy olla se, ettei haluta antaa mukavaa, ilmaista ja nopeaa sähköpyörä liikkumista ihmisille, vaan täytyy maksaa, että pääsee nopeasti liikkumaan, kuten auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpyörä on kaikkia muita kulkuneuvoja hyöty/tehokkuus ominaisuuksiltaan parempi.
Miettikääpä nyt sähköautoa, painaa yli 2000kg yhden ihmisen kuljettamiseen, polttomoottoriauto yli 1000kg yhden ihmisen kuljettamiseen, moottoripyörä 80-300kg yhden ihmisen kuljettamiseen ja sähköpyörä 8-50kg riippuen sähköpyörän tehosta ja akkujen määrästä.
Autoissa suurin osa energiasta yli 90% menee kuolleen painon eli auton massan liikuttamiseen.
Sähköautoissa se on 99% auton energiasta menee auton liikuttamiseen ja 1% ihmisen.
Ihmisen paino autossa on muutama prosentin verran.
Poikasi sähköpyörässä on tehoa, että se on tieliikenteessä laiton.
Erikoista tämä auton ja sähköpyörän ero siinä mikä on nopeuden suhteen laiton.
Autoa ei koska mitkään laittomuudet, auto saa kulkea vaikka 400km/h niin ei ole laiton, mutta jos sähköpyörällä pääsee yli 25 km/h moottorin voimalla, niin se on laiton, eikä sillä saa ajaa pyörätiellä/kevyenliikenteen väylällä, vaan autotiellä ja se pitää rekisteröidä ja vakuuttaa.
Eikö pyörässä ratkaise nopeus, vaikka pyörällä pääsisi 35km/h, niin ei aja kuin 25km/h, kuten autossakin, että ajaa nopeusrajoituksen mukaan.
Miksi mopoja ei koske 25km/h rajoitus kevyenliikenteen väylällä/pyörätiellä, jossa mopolla saa ajaa 40km/h.
Jos kerran nopeus on se asia, joka tekee kulkuvälineestä vaarallisen muille liikkujille niin miten 40km/h kuleva mopo ei ole vaarallinen, mutta 26km/h sähkömoottorilla kulkeva sähköpyörä on.
Ilman sähkömoottoria kulkeva maastopyörä ei ole vaaralinen, vaikka se kulkisi 40km/h, mutta sähkömoototri tekee siitä vaarallisen, mikä järjen jättiläinen on näin ajatellut todetessaan sähköpyörän olevan vaaralinen eli 25km/h nopeudessa.
Taitaa perimmäinen syy olla se, ettei haluta antaa mukavaa, ilmaista ja nopeaa sähköpyörä liikkumista ihmisille, vaan täytyy maksaa, että pääsee nopeasti liikkumaan, kuten auto.Kiitos hyvästä ja kattavasta pohdinnasta. Luulen samoin, että taloudelliset syyt turvallisuuden ohella ovat niitä syitä, miksi nämä pyörät ovat laittomia.
Toivon, että poika ajaisi pyörällä ”liikennesääntöjen” mukaan. En tosin usko, että tekee aina niin. Järki päässä tuntuisi kuitenkin olevan, eikä vaaranna sellaisilla tieosuuksilla muita ihmisiä, joissa on paljon muuta liikennettä, Hän on jo täysi-ikäinen, joten vastaa itse omista asioistaan. Tiedän, että ajaa vähän tällä pyörällä nykyisin, kun on ajokortti, mutta tällainen pyörä tosiaan löytyy autotallista.
.
- Anonyymi
Mjoo
Onko moottoripyörän taluttaja verrattavissa koiranomistajaan, jos bensiini on päässyt ehtymään.
Siis noin juridisesti.
(hihitystä)- Anonyymi
vain jos talutettava murisee, juridisesta puolesta en osaa sanoa :)
- Anonyymi
Tämä on vaikea kysymys. Eikä siihen tunnu löytyvän vastausta mistään.
Yleensä täällä saa vastauksen mihin tahansa, mutta ei tänään.
Pakko äänestää.
(reps)
- Anonyymi
Polkupyörä on hyvä keksintö. Ei vaadi kallista polttoainetta. Miesten kannattaa käyttää muita kuin kilpapyöräilijöiden satuloita. Viittaan siis eturauhaseen. En tiedä onko satulan designilla oikeasti merkitystä eturauhasterveyden kanssa. Renkaiden tilalle kengät, sellaisenkin virityksen olen joskus netissä nähnyt.
- Anonyymi
Onko selainen sohvasatula hyvä eli yleensä näkee naisilla käytettävän, kun naisten takapuolet on leveitä, niin ei kapea satula käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko selainen sohvasatula hyvä eli yleensä näkee naisilla käytettävän, kun naisten takapuolet on leveitä, niin ei kapea satula käy.
Juurikin näin
Kyse on aina ja poikkeuksetta tskapuolesta.
(hirn)
https://youtube.com/shorts/Vuen0HNled8?si=S0zJdJkuSvssQMlS
- Anonyymi
Tulee mieleen satu: keisarin uudet vaatteet. En näe kirjottavaa vaatetta tai asiaa, mihin viitataan aloituksessa.
Jos ei halua sanoa ymmärrettävästi asioita, miksi sitten sanoa mitään. Omaan nokkeluuteensakin voi kompastua. 🤓- Anonyymi
Joo siis toi pointti oli tossa klipissä, joka on ylen hauska.
Eli siis kannattaa noukkia.
(hihitystä)
- Anonyymi
ite voi tehä sähköisen moottoripyörän: kato ota pikkkuautos moottori ja pattteri ja ilmastointiteipillä tietystikin sen kiinitännitä polkupyörärän = moottoripyörä se on silloin.
- Anonyymi
Polkupyöräni on kulkenut minulla. Olen ollut sen moottori, kaasutin, jarrutin jne.
Ei mutta.
Jos olisi nuori, tod.näk. hankkisin motskarin.
Ottaisivatpa autoilijat huomioon.
Vilma - Anonyymi
hah, uncontrolled suosikki. Paras juttu keväässä on sula asfaltti
- Anonyymi
Silitä kissaa
- Anonyymi
jooh jotain valvomisennätystä, en pääse silmänräpäystäkään nukkumatta yli 72 tuntia noin... sitten alkaa tulemaan kummallisia oireita, eli 3vrk noin on se aika.
- Anonyymi
Sitä koodia tarkistaessa on vähän että jooh, voisi päästä helpommalla kun nukkuisi välillä.
- Anonyymi
Kiss my ass
- Anonyymi
Kiss my trousers. Menee se näinkin.
- Anonyymi
Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä.
Mä oon kans ihmetelly, mistä toi moottoripyörä on kehittynyt. Sillon autoilun alkuaikoinaan oli vaikka minkälaista härveliä. Ehkä sillon sitten. En muista ees koska polkupyörä muuttu siitä korkeasta isopyöräsestä ketjuvetoiseen malliin. Wikipediastahan varmaan löytyy, mutta ei tähän hätään jaksa alkaa ruutua tuijottaa, kun aurinkokin paistaa.
Ehkä mä hommaan mopon, sitten kun autosta luovun, kun ei tosiaan yhden ihmisen kannata autolla ajaa. Tai sitten mönkijän, mutta uskallanko, kun aina tulee mieleen, miten kävi simitin.
Huskvarnassa kerran kävin, museossa, siellä oli moottoripyöriä mopoja vaikka kuinka paljon, mutta en sielläkään saanu selvyyttä mikä se evoluutio loppujen lopuksi oli. Suosittelen kyllä käymään tuolla. Vaikka keskieurooppaan oisitte menossa, niin siitä on hyvä E4 tieltä poiketa. Pitää tauko, koska moni tuota tieosuutta pitää kovin tylsänä.Ja samalla käydä Grännassa ostaa polkagriseja. En kyllä ymmärrä miten tollasta tankoo syödään. Kovaa kun kivi, sokerisaksilla jouduin palotteleen. Ja niin sokerista, että hampaat menis alta aikayksikön niitä syödessä.
- Anonyymi
Eiköhän tuo moottoripyörä kehittynyt niin, että joku keksi moottoripolkupyörän eli mopon. Siitä sitten joku älypää jätti polkimet pois.
Ihmettelen, jos tuo ei selvinnyt käymässäsi museossa. Ota ensi kerralla vettä väkevämpää hieman vähemmän. Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tuo moottoripyörä kehittynyt niin, että joku keksi moottoripolkupyörän eli mopon. Siitä sitten joku älypää jätti polkimet pois.
Ihmettelen, jos tuo ei selvinnyt käymässäsi museossa. Ota ensi kerralla vettä väkevämpää hieman vähemmän.Kyllä se varmaan selviskin, jotenkin muistan sellasen pyörän jossa oli ne polkimet. Mutta sen verran raskas kyllä oli ettei sitä kovin pitkään varmaan ois jaksanu polkee. En vaan muista tosta museosta enempää. Ja mietin kumpi oli ensin auto vai moottoripyörä. Hevosvaunuunhan se moottori ensin laitettiin.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Kyllä se varmaan selviskin, jotenkin muistan sellasen pyörän jossa oli ne polkimet. Mutta sen verran raskas kyllä oli ettei sitä kovin pitkään varmaan ois jaksanu polkee. En vaan muista tosta museosta enempää. Ja mietin kumpi oli ensin auto vai moottoripyörä. Hevosvaunuunhan se moottori ensin laitettiin.
Ilmeisesti ensimmäinen moottoripyörä ehti noin vuoden ennen autoa. Herrat Daimler ja Maybach kehittivät moottoripyörän (ratsastusvaunun) 1885, ja herra Benz patentoi autonsa 29. tammikuuta 1886. Benzin ensimmäinen auto oli kolmipyöräinen.
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti ensimmäinen moottoripyörä ehti noin vuoden ennen autoa. Herrat Daimler ja Maybach kehittivät moottoripyörän (ratsastusvaunun) 1885, ja herra Benz patentoi autonsa 29. tammikuuta 1886. Benzin ensimmäinen auto oli kolmipyöräinen.
Mielenkiintoista. Mä katselin pikkupoikana sellasta saksalaista sarjaa, auto sata vuotta, suomeksi kyllä selostettu. Liikaa kyllä eroteltu eri liikennevälineiden kehitystä. Mä oon yleisesti kiinnostunu polttomoottorin kehityksestä. Se kun aloitti kehityksen voittokulun ja sen poistuminen taantuman ja laman.
- Anonyymi
moottoripyörä on apupyörä, kolmipyörä..
- Anonyymi
Skootteri on skootteripyörä, polkupyörä on lälläripyörä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424330
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384089- 643746
- 1083625
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333547Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643357- 872932
- 542835
- 252646
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142354