Miten pikkulikoilla on varaa yli kymppitonnin mersuun tai bemariin?

Anonyymi-ap

Minulla oli Honda Civic kun kortin sain. Nyt näillä on yli kymppitonnin tehopelit.
Minun auto on edelleen "huonompi" kuin näillä mukuloilla vaikka ikää on kohta 40.

104

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pappa eller mamma betalar

      • Anonyymi

        Tai sitten ne, joillla on "ylimäräistä" rahaa, rahoittavat tuon auton OnlyFansin kautta.


    • Anonyymi

      Nykyään lainaa saa kysymällä.
      Entivanhaan rukoilemalla ja tuplatakaajien avulla.
      Pikavippiähän se otti pääministerikin
      valtiolle
      sinun piikkiin.
      Onnea vaan

    • Anonyymi

      Sitä sopii kysyä köyhien suomessa

    • Anonyymi

      Sitten näissä autoissa on ihan liikaa tehoa. Pikkupojille ja likoille riittää hyvin alle 100 hevosvoimaa mutta kun näissä saksalaisissa on 200 hevosvoimaa.

      • Anonyymi

        Pikkupojille rittää 10 hv, tytöille 15 hv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkupojille rittää 10 hv, tytöille 15 hv

        Jos poika painaa 10kg ja tyttö 15kg niin suhde oikea. Tytöillä tuo 15 hv tosin riittävä vaikka painaisi 150kg.


    • Anonyymi

      Nykyään otetaan huoletta velkaa aiemmin ei osteltu kuin sellainen mihin oli varaa

      • Anonyymi

        Jos saisin päättää niin osamaksu tarkoittaisi sitä mitä jenkeissä aikoinaan, eli maksat kauppiaalle erissä kuten nykyäänkin mutta tuotteen saat vasta kun se on maksettu. Alkaisi ihmiset oikeasti miettimään että mihin on varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saisin päättää niin osamaksu tarkoittaisi sitä mitä jenkeissä aikoinaan, eli maksat kauppiaalle erissä kuten nykyäänkin mutta tuotteen saat vasta kun se on maksettu. Alkaisi ihmiset oikeasti miettimään että mihin on varaa.

        Nuoret tosiaan osta osamaksulla ja jopa vuosien maksuajalla eli maksaa sitä autoa vielä senkin jälkeen kun se on paalattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saisin päättää niin osamaksu tarkoittaisi sitä mitä jenkeissä aikoinaan, eli maksat kauppiaalle erissä kuten nykyäänkin mutta tuotteen saat vasta kun se on maksettu. Alkaisi ihmiset oikeasti miettimään että mihin on varaa.

        Sitähän se on nykyisinkin. Maksamalla osamaksulla saat auton omaksi vasta, kun koko summa on maksettu. Silloin se onkin jo käytetty, ja arvo sen mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saisin päättää niin osamaksu tarkoittaisi sitä mitä jenkeissä aikoinaan, eli maksat kauppiaalle erissä kuten nykyäänkin mutta tuotteen saat vasta kun se on maksettu. Alkaisi ihmiset oikeasti miettimään että mihin on varaa.

        Mies säästi 10 vuotta Ferrariin, ensimmäisellä matkalla syttyi palamaan ja tuhoutui.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a25460ff-db14-4bae-b1ff-25d6b951ac60


    • Anonyymi

      Toiset saa rahaa ihan vaan levittämällä jalkansa, tämä on ikivanha ilmiö.

    • Anonyymi

      Upeaa ja älykästä keskustelua, onnea osallistujat.

    • Anonyymi

      Ehkä flickorna on käyneet koulunsa ja saaneet kunnon työpaikan.

      • Anonyymi

        Purevaa sarkasmia. Siitä minä nautin.


      • Anonyymi

        17 wee??? Taitavat ajella taatusti vanhempiensa rahoilla ja peleillä. Jos tarkoitat toista koulua ja tulotapaa, niin kyllä


    • Anonyymi

      Nuoret naiset hankkii somella ja tubetuksella, saavat maksullisia seuraajia. Ja osalle isi ostaa kun vanhemmat ovat saaneet perintöjä. Ei ollut omassa nuoruudessa kasarilla nuorilla juuri kortin saaneilla kovinkaan useita bemareita, ne olivat vanhoja linttoja, harvinaisia ja vain yhdellä lukion koulukaverilla oli tosisiisti 7 v vanha BMW 320 jonka peri äkkikuolleelta tädiltään. Useimmilla oli kaarat luokkaa 10-15 v vanha Datsun 100A, Cherry, Corolla, Kadett tai Escort. Nyt useimmiten Audi, BMW, Tesla.

      • Anonyymi

        Lisäys vielä: ja suurimmalla osalla sen ajan tuntemistani ja kaupunkimme kadulla olleista auto-nuorista ei ollut omaa autoa vaan ajoivat katurallia vanhempiensa autoilla. Niissä oli joukossa uusiakin ja kalliihkoja kärryjä kuten 900-Saabia, Volvoa ja Mersukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys vielä: ja suurimmalla osalla sen ajan tuntemistani ja kaupunkimme kadulla olleista auto-nuorista ei ollut omaa autoa vaan ajoivat katurallia vanhempiensa autoilla. Niissä oli joukossa uusiakin ja kalliihkoja kärryjä kuten 900-Saabia, Volvoa ja Mersukin.

        Tuohan tarkoittaa että vanhemmat ovat viisastuneet: Ei kannata luovuttaa 50- 70000 € autoa lasten aamuyöajeluihin kun lopputuloksena todennäköisesti syntyy romua vaan on järkevämpää antaa se kymppitonni ja sanoa että hanki oma auto...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan tarkoittaa että vanhemmat ovat viisastuneet: Ei kannata luovuttaa 50- 70000 € autoa lasten aamuyöajeluihin kun lopputuloksena todennäköisesti syntyy romua vaan on järkevämpää antaa se kymppitonni ja sanoa että hanki oma auto...

        Jos on oikein kasvattanut lapsensa niin ei tuolla vanhempien autolla kaahailla. Ja jos tuollainen riski on niin silloin ei kannata ajaa ajokorttia ollenkaan. Tuossa auton romutuksessahan voi lähteä henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on oikein kasvattanut lapsensa niin ei tuolla vanhempien autolla kaahailla. Ja jos tuollainen riski on niin silloin ei kannata ajaa ajokorttia ollenkaan. Tuossa auton romutuksessahan voi lähteä henki.

        En muutenkaan olisi huolestunut auton romuttumisesta vaan ihmishengistä. Aina saa uuden auton, auto on vain tavara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on oikein kasvattanut lapsensa niin ei tuolla vanhempien autolla kaahailla. Ja jos tuollainen riski on niin silloin ei kannata ajaa ajokorttia ollenkaan. Tuossa auton romutuksessahan voi lähteä henki.

        Missä tuolla?
        Aika usein niillä nuorilla juuri ajoluvan hankkineilla näkyy sitä "riskiä" löytyvän, miksi siis on kannattanut lupa hankkia...juttusi on aika sekavaa ja epäloogista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on oikein kasvattanut lapsensa niin ei tuolla vanhempien autolla kaahailla. Ja jos tuollainen riski on niin silloin ei kannata ajaa ajokorttia ollenkaan. Tuossa auton romutuksessahan voi lähteä henki.

        Tuli kaahattua 80-luvun puolessavälissä isän autoilla, oppipahan hallitsemaan talvikeleissäkin, siis oikeassa talvessa mitä silloin vielä olikin. Ei koskaan kolareita tai muuta, ja kovaa mentiin. Mukavat muistot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muutenkaan olisi huolestunut auton romuttumisesta vaan ihmishengistä. Aina saa uuden auton, auto on vain tavara.

        Täällä kalusto on tärkeämpää kuin ihmishenki. Ihmisiä syntyy kokoajan lisää, eikä ne maksa kuin käyttökulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli kaahattua 80-luvun puolessavälissä isän autoilla, oppipahan hallitsemaan talvikeleissäkin, siis oikeassa talvessa mitä silloin vielä olikin. Ei koskaan kolareita tai muuta, ja kovaa mentiin. Mukavat muistot!

        Minä aloitin kaahailun 1970- luvulla ja silloin ne talvet oikeimpia talvia olivat. Olin paras kaahari, ei koskaan kolareja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tuolla?
        Aika usein niillä nuorilla juuri ajoluvan hankkineilla näkyy sitä "riskiä" löytyvän, miksi siis on kannattanut lupa hankkia...juttusi on aika sekavaa ja epäloogista...

        Olet oikeassa, noilla nuorilla ei olisi saanut olla ajolupaa. Enkä itse maksaisi lapsille ajokorttia enkä antaisi rahaa auton hankintaankaan. Hankkikoon ne omilla rahoilla tai jättää kokonaan hankkimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on oikein kasvattanut lapsensa niin ei tuolla vanhempien autolla kaahailla. Ja jos tuollainen riski on niin silloin ei kannata ajaa ajokorttia ollenkaan. Tuossa auton romutuksessahan voi lähteä henki.

        Ehkä näiden Klaukkalassa menehtyneiden vanhemmilla on myös asennevammaa. Köyhät pois jaloista kun porvari ajelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, noilla nuorilla ei olisi saanut olla ajolupaa. Enkä itse maksaisi lapsille ajokorttia enkä antaisi rahaa auton hankintaankaan. Hankkikoon ne omilla rahoilla tai jättää kokonaan hankkimatta.

        Eikä sinulla kyllä ole lapsiakaan joten viisastelu on NIIIIN helppoa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sinulla kyllä ole lapsiakaan joten viisastelu on NIIIIN helppoa,,,

        Ei monet vanhemmat maksa ajokorttia ja/tai autoa lapselleen. Ei edes vaikka heillä olisi rahaa. Eikä takaa lastensa lainojakaan.


      • Anonyymi

        Mitä enemmän rahaa lapsiperheillä, sitä enemmän vaativat lisää. Hyvin suuri osa kertoo laittavansa lapsilisät säästötileille tai sijoittavansa ja antavat kun lapsi täyttää 16-18v.

        Ei niitä lapsilisiä sellaiseen ole tarkoitettu, mutta vaatiihan ne nyt jo että kaikkien lasten pitäisi saada valtiolta valmiit sijoitukset. Osa vanhemmista taas ryyppää kaikki rahat tai käyttävät huumeisiin ja tutkitusti Suomessa on maailman rikkaimmat "köyhät" lapsiperheet. Yksinelävät täällä köyhyydessä elää.

        Tukijullien pennut ajelee kouluun ja hupiajoa veromaksajien maksamilla 100 000-1 000 000€ traktoreilla ja lisää rahaa nekin vaatii joka ikinen vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä näiden Klaukkalassa menehtyneiden vanhemmilla on myös asennevammaa. Köyhät pois jaloista kun porvari ajelee

        "Asennevammat" vähentyneet koko ajan kun ihmisiä kuolee liikenteessä vähemmän kuin 80 vuoteen, edes nuoret ei näy tilastoissa enempää kuin pieni lisäys kun 17v ikäliuokka tuli uutena muiden lisäksi, nyt vuotuinen uusien kuskien määrä on pysynyt samana ja kuolemat laskee edelleen.

        Klaukkalan tapauksessa tosin kotiopetus voinut vaikuttaa opetuksen tasoon ja liukkaan kelin harjoittelu pitäisi tehdä myös kesäkelissä radalla että huomaa miten pito irtoaa.

        Opetuspoljin ollut paikoillaan, mistä tietää vaikka apukuski olisi pelleillyt ja painanut sitä tai yrittänyt muuten hiljentää vauhtia, mutta mutkasa lähtikin luistoon.

        Myös vaatimukset 60km/h rajoituksen alentamisesta ovat naurettavia, tuosshan olisi järkevin rajoitus 80km/h ja mutkaan ohjeellinen 60km/h. Ei ne yli 100km/h nopeudet liikennemerkeillä pienene, aina joku haluaa kokeilla miten auto kulkee ja mihin omat taidot riittää, kyttien takaa-ajot vain lisää onnettomuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asennevammat" vähentyneet koko ajan kun ihmisiä kuolee liikenteessä vähemmän kuin 80 vuoteen, edes nuoret ei näy tilastoissa enempää kuin pieni lisäys kun 17v ikäliuokka tuli uutena muiden lisäksi, nyt vuotuinen uusien kuskien määrä on pysynyt samana ja kuolemat laskee edelleen.

        Klaukkalan tapauksessa tosin kotiopetus voinut vaikuttaa opetuksen tasoon ja liukkaan kelin harjoittelu pitäisi tehdä myös kesäkelissä radalla että huomaa miten pito irtoaa.

        Opetuspoljin ollut paikoillaan, mistä tietää vaikka apukuski olisi pelleillyt ja painanut sitä tai yrittänyt muuten hiljentää vauhtia, mutta mutkasa lähtikin luistoon.

        Myös vaatimukset 60km/h rajoituksen alentamisesta ovat naurettavia, tuosshan olisi järkevin rajoitus 80km/h ja mutkaan ohjeellinen 60km/h. Ei ne yli 100km/h nopeudet liikennemerkeillä pienene, aina joku haluaa kokeilla miten auto kulkee ja mihin omat taidot riittää, kyttien takaa-ajot vain lisää onnettomuuksia.

        Asennevammailu liikenteessä ei välttämättä näy kuolleiden tilastoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevammailu liikenteessä ei välttämättä näy kuolleiden tilastoissa

        Juu, ei ihmiset aina kuole asennevammaisten rosvojen takaa-ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asennevammat" vähentyneet koko ajan kun ihmisiä kuolee liikenteessä vähemmän kuin 80 vuoteen, edes nuoret ei näy tilastoissa enempää kuin pieni lisäys kun 17v ikäliuokka tuli uutena muiden lisäksi, nyt vuotuinen uusien kuskien määrä on pysynyt samana ja kuolemat laskee edelleen.

        Klaukkalan tapauksessa tosin kotiopetus voinut vaikuttaa opetuksen tasoon ja liukkaan kelin harjoittelu pitäisi tehdä myös kesäkelissä radalla että huomaa miten pito irtoaa.

        Opetuspoljin ollut paikoillaan, mistä tietää vaikka apukuski olisi pelleillyt ja painanut sitä tai yrittänyt muuten hiljentää vauhtia, mutta mutkasa lähtikin luistoon.

        Myös vaatimukset 60km/h rajoituksen alentamisesta ovat naurettavia, tuosshan olisi järkevin rajoitus 80km/h ja mutkaan ohjeellinen 60km/h. Ei ne yli 100km/h nopeudet liikennemerkeillä pienene, aina joku haluaa kokeilla miten auto kulkee ja mihin omat taidot riittää, kyttien takaa-ajot vain lisää onnettomuuksia.

        Paskat. Asennevamma on lisääntynyt rajusti, sitä on keski-ikäisillä hyvässä asemassa olevilla, kaahaavat ja öykkäröivät premiumeillaan ja Passateillaan (kyllä, Passat on liikennehäirikkö).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat. Asennevamma on lisääntynyt rajusti, sitä on keski-ikäisillä hyvässä asemassa olevilla, kaahaavat ja öykkäröivät premiumeillaan ja Passateillaan (kyllä, Passat on liikennehäirikkö).

        Sehän on tutkittu juttu, että rikkaus muuttaa ihmistä. Mitä rikkaampi ihmisestä tulee, tai muita rikkaammaksi itsensä tuntee, sitä itsekeskeisemmäksi ja itsekkäämmäksi ihminen muuttuu.

        Rikkaat ja hyväosaiset ovat myös köyhiä taipuvaisempia epäeettiseen ajatteluun, kuten esim. että ahneus on hyvästä. Myös liikennesääntöjen rikkominen on yleisempää rikkaiden, kuin keskitulosten tai köyhien keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tutkittu juttu, että rikkaus muuttaa ihmistä. Mitä rikkaampi ihmisestä tulee, tai muita rikkaammaksi itsensä tuntee, sitä itsekeskeisemmäksi ja itsekkäämmäksi ihminen muuttuu.

        Rikkaat ja hyväosaiset ovat myös köyhiä taipuvaisempia epäeettiseen ajatteluun, kuten esim. että ahneus on hyvästä. Myös liikennesääntöjen rikkominen on yleisempää rikkaiden, kuin keskitulosten tai köyhien keskuudessa.

        Kaikki ihmiset haluavat lisää rahaa, myös köyhemmät. Eikä rahan tienaamisessa ole mitään väärää, jos sen tekee lain mukaan. Kateellisten köyhien typerästä itkemisestä ei tarvitse piitata, jokainen käyttää rahansa mihin huvittaa.

        Toki itse ajelen vain vanhahkolla autolla, mutta en kadehdi paremmilla autolla ajavia kuten jotkut köyhät idiootit. Etenkin kun minulla on sijoituksissa ja säästössä muutaman uuden auton verran, joten vanhemmalla autolla ajaminen on minulle vain valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat. Asennevamma on lisääntynyt rajusti, sitä on keski-ikäisillä hyvässä asemassa olevilla, kaahaavat ja öykkäröivät premiumeillaan ja Passateillaan (kyllä, Passat on liikennehäirikkö).

        Skodillahan ne psykokytät nykyään eniten ajaa, mutta onhan niille ostetu leluiksi paljon kalliita urheiluautojakin millä sitten yrittävät saada muita kilpailemaan että voisivat rosvota mahdollsimman paljon.

        Nytkin kun kytät lakossa ja hoitavat muka vaan välttämättömät tyät nin eivät ota rikosilmoituksia vastaan, mutta lyhyellä pätkällä tuli 4 kyttäautoa vastaan, rosvoaminen on ja järjetön kaahailu ainoa mitä ne haluaa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tutkittu juttu, että rikkaus muuttaa ihmistä. Mitä rikkaampi ihmisestä tulee, tai muita rikkaammaksi itsensä tuntee, sitä itsekeskeisemmäksi ja itsekkäämmäksi ihminen muuttuu.

        Rikkaat ja hyväosaiset ovat myös köyhiä taipuvaisempia epäeettiseen ajatteluun, kuten esim. että ahneus on hyvästä. Myös liikennesääntöjen rikkominen on yleisempää rikkaiden, kuin keskitulosten tai köyhien keskuudessa.

        Juu, kyttien medianipalkka jo n. 4000€/kk, mutta haluavat paljon lisää, rosvoille ei mikään riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset haluavat lisää rahaa, myös köyhemmät. Eikä rahan tienaamisessa ole mitään väärää, jos sen tekee lain mukaan. Kateellisten köyhien typerästä itkemisestä ei tarvitse piitata, jokainen käyttää rahansa mihin huvittaa.

        Toki itse ajelen vain vanhahkolla autolla, mutta en kadehdi paremmilla autolla ajavia kuten jotkut köyhät idiootit. Etenkin kun minulla on sijoituksissa ja säästössä muutaman uuden auton verran, joten vanhemmalla autolla ajaminen on minulle vain valinta.

        Mitäs kadehtimasta niissä, sitä enemmän veroja maksavat mitä kalliimpi auto ja sitä nopeammin arvo laskee, jopa tonneja kuukaudessa. Sähköautoilla kerralla jopa kymppitonnin tai enemmän, akuutakuun loputtua ovatkin lähes arvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs kadehtimasta niissä, sitä enemmän veroja maksavat mitä kalliimpi auto ja sitä nopeammin arvo laskee, jopa tonneja kuukaudessa. Sähköautoilla kerralla jopa kymppitonnin tai enemmän, akuutakuun loputtua ovatkin lähes arvottomia.

        Hyvätuloisille ja rikkaille tuollainen ei ole ongelma. Tuo on ongelma vain keskituloisille ja köyhille. Varsinkin jos sattuu vielä olemaan miljonääri niin hän ei taatusti murehdi arvon laskemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset haluavat lisää rahaa, myös köyhemmät. Eikä rahan tienaamisessa ole mitään väärää, jos sen tekee lain mukaan. Kateellisten köyhien typerästä itkemisestä ei tarvitse piitata, jokainen käyttää rahansa mihin huvittaa.

        Toki itse ajelen vain vanhahkolla autolla, mutta en kadehdi paremmilla autolla ajavia kuten jotkut köyhät idiootit. Etenkin kun minulla on sijoituksissa ja säästössä muutaman uuden auton verran, joten vanhemmalla autolla ajaminen on minulle vain valinta.

        En tarvitse lisää rahaa, jos elintasokustannukset eivät nouse. Kaikki riippuu tilanteesta. Kaikki eivät halua lisää rahaa vain haluamisen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvätuloisille ja rikkaille tuollainen ei ole ongelma. Tuo on ongelma vain keskituloisille ja köyhille. Varsinkin jos sattuu vielä olemaan miljonääri niin hän ei taatusti murehdi arvon laskemista.

        Useimmilla "miljonääreillä" rahat kiinni asunnossa, osakkeissa jne, käyttörahaa ei juurikaan. Jos ei ole tarvetta esittää rikasta niin sitten jää rahaa käyttöön. Monilla ne tulot myös päättyy äkkiä kun yritys menee konkaan, jääkiekkoilijan ura loppuu jne, rahat hupenee äkkiä, mutta velat ei katoa.


    • Anonyymi

      Minä ostin ensimmäisen autoni vasta 28 vuotiaana, Renault 4.
      Saimme autolainaa silloisesta KOP:n pääkonttorista pelkästään
      siksi, että minulla oli vakituinen pienipalkkainen työ.
      Lisäksi olimme sillä lailla vakiintuneet, että elelimme avioliitossa
      ja meillä oli 1,5 v - ikäinen tytär.
      Autoista en tiennyt hölkkäsen pöläytystä.
      Vain yhden auton kori - Renault 16 - osoittautui liian ruostuneeksi,
      vaikka ostin sen maahantuojan liikkeestä.
      Nyt 20. auto menossa.

      • Anonyymi

        Minäkin sattumalta ostin ensimmäisen autoni 28 -vuotiaana. Uutena. Käteisellä. Olinhan ollut koulujen lisäksi jo kuutisen vuotta ansiotyössä, mm telakalla siivoojana ja Volvon baanalla.
        Kahden ensimmäisen autoni tuhouduttua korikorroosiossa ostin vahingosta viisastuneena kolmannen v 1993, 4 v käytettynä, kolarikorjattuna, täyssinkityllä korilla. Sillä ajelen vielä nytkin. Jarruremontti joka kesä, muuta tarpeen mukaan. Kaikkia varaosia ei ole saanut enää vuosikymmeniin, joskus joutuu improvisoimaan. Itsellä ikä alkaa jo 8:lla ja silmissä jotain pahenevaa vikaa, varmaan joutuu luopumaan ajokortista jo ennenkuin Noutaja hakee täältä pois. Kolarittomia kilometrejä takana yli miljoona. Pohjoismaitten lisäksi ainakin 7:ssä muussa maassa.


    • Anonyymi

      Rikkaiden bitcoin/osakesijoittaja/matikkapääinsinööri/bränditiikeri/kunnanvirka/boomerien perijöiden kakarat, nuuska/hasis/pillerikauppiaat ja Only fans-heruttaja nuoret, siinäpä ne syyt. Ja saman olen itsekin rekisteröinyt. Ennen vanhaan 90 luvulla ajettiin ajokortin ja ekan p-skatyön saatua nykyrahassa 800 euron loppuun ajetuilla Fiat 127 Fiat Ritmo Opel Kadet, ford escort ym. 1,3 litraisilla kaasari autoilla. Nyt ajetaan jo 15 vuotiaina uusilla 20 th maksavilla Bombardier, Can am ja Kawasaki koppimönkijöillä ja korkeakouluun ei alle 20 th autoilla edes kehdata kurvata, pois se nykynuorista. En ole katkera, mutten myöskään huonomuistinen tai sokea...

      • Anonyymi

        Lapsiperheiden vanhemmat poliitikkoina jakaa rahaa toisilleen, nehän pitäisi jäävätä itseään koskevista päätöksistä.


      • Anonyymi

        Ja 100 vuotta sitten läheskään kaikilla ei ollut edes omaa hevosta...niin maailma muuttuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 100 vuotta sitten läheskään kaikilla ei ollut edes omaa hevosta...niin maailma muuttuu...

        Viherhörhöt ja kokkareet haluaa ettei ole autojakaan kuin rikkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viherhörhöt ja kokkareet haluaa ettei ole autojakaan kuin rikkailla.

        Kokkareet haluaakin että köyhät ajavat vain romuilla, jolloin varaosamyynti ja korjaamokäynnit ovat taattua taloudellista toimintaa


    • Anonyymi

      En tiedä mitä Kokkareiden päässä liikkuu, muuta kuin solumutaatioita ja bakteeripartikkeleita, mutta lopputulema yksinkertaisimmillakin työläisillä on, että jos töissä käynti tehdään kalliiksi ja vaikeaksi, 550 e/kk + toimeentulo riittää että hyväksytään tilanne, ja röhnötetään loppuelämä sohvalla, mieluummin kuin edesautetaan yhdenkään työnantajan rikastumista osallistumalla minkäänlaiseen työelämään. Edesautetaan lamasyöksyä, jos se on ainoa asia johon enää voi vaikuttaa omalta osalta.

      • Anonyymi

        MInua lakkasi kiinnostamasta maksaa veroja kun kela-ämmät ei maksaneet toimeentulotukea vaikka olisi tulojen mukaan kuulunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInua lakkasi kiinnostamasta maksaa veroja kun kela-ämmät ei maksaneet toimeentulotukea vaikka olisi tulojen mukaan kuulunut.

        Oma syysi. Olisit mennyt töihin. Tai ammattikouluun, jos et mitään vielä osannut.
        Minä menin ja nyt maksan eläkkestäni 1400 €/kk veroa, että loisilla hyvin pyyhkisi.


    • Anonyymi

      Kertoi asuntovälittäjä. Moni niistä tytöistä, siis nuorista naisista ovat älyttömän rikkaita jopa vielä opiskelevat. Ovat usein ulkomaalaisia, näyttävät oleva ihan suomalaisia niistä monet. Ihan uskomattomat autot joita ei näe edes autokaupoissa myytävänä. Ihan tuossa jokunen viikko sitten näky nousevan tyttö jotakin 175cm pitkä Mersusta joka oli niin matala että järeät renkaat edessä olivat vain etupellin alapuolella ja ohjaamon katto suunilleen tytön navan korkeudella. Kuulemma niiden ajattelumaailmassa pitää olla erityisen hyvä sijoitus eli auto menestykseen niin kuin opiskeleminen hyvin tuloksineen korkeatasoisissa paikoissa.

    • Anonyymi

      Millä nuo mamupojat rahoittavat mustat Bemarinsa, Audinsa ja Mersunsa. Eivät autot ole mitään halvimpia versioita. Töissäkään eivät näytä käyvän ainakaan päivisin.

      • Anonyymi

        Huumekauppaa, eivätkä maksa veroja ja normaaleja palkkoja "rehellisissäkään" yrityksissä.


      • Anonyymi

        Nuoret mamut diilaavat tai ottavat pikavippia kalliisiin autoihin, kun heille on sanottu että ei tartte maksaa velkaa takaisin koska Suomen valtio kuittaa velat heidän puolesta


    • Anonyymi

      Velkaa otetaan heti kun työelämään pääsee. Ja ne on paljon ajettuja niin saa edullisemmin. Pääasia että kelpaa esitellä muille, sillä kunnolla niin väliä ole.

    • Anonyymi

      Pappa betalar.

      • Anonyymi

        Entä sitten vaikka maksaisikin? Jos kerran vanhemmilla on rahaa niin miksei sitten voisi ostaa lapsilleen kunnon autot? Köyhempien rääkymisestä ei tarvitse piitata paskaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten vaikka maksaisikin? Jos kerran vanhemmilla on rahaa niin miksei sitten voisi ostaa lapsilleen kunnon autot? Köyhempien rääkymisestä ei tarvitse piitata paskaakaan.

        Oliskin, mutta esim tukijullit ostelee ne muiden rahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten vaikka maksaisikin? Jos kerran vanhemmilla on rahaa niin miksei sitten voisi ostaa lapsilleen kunnon autot? Köyhempien rääkymisestä ei tarvitse piitata paskaakaan.

        Vastattiin yksinkertaisesti aloituksen kysymykseen. Sille ei sitten voi mitään, että sinä vedit siitä herneen nenääsi. Tosin sehän tiedetään, että mitä rikkaampi ihmisestä tulee, tai muita rikkaammaksi itsensä tuntee, sitä itsekeskeisemmäksi ja itsekkäämmäksi ihminen muuttuu. Muuttuu itsekeskeiseksi mulkuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastattiin yksinkertaisesti aloituksen kysymykseen. Sille ei sitten voi mitään, että sinä vedit siitä herneen nenääsi. Tosin sehän tiedetään, että mitä rikkaampi ihmisestä tulee, tai muita rikkaammaksi itsensä tuntee, sitä itsekeskeisemmäksi ja itsekkäämmäksi ihminen muuttuu. Muuttuu itsekeskeiseksi mulkuksi.

        Ei rikkaiden tarvitsekaan piitata paskaakaan köyhempien murheista, eihän se ole heidän ongelmansa. Rikkaat kuluttavat miten heitä itseään huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rikkaiden tarvitsekaan piitata paskaakaan köyhempien murheista, eihän se ole heidän ongelmansa. Rikkaat kuluttavat miten heitä itseään huvittaa.

        Tuossa näkee juurikin asenteen. Köyhät ja vähävaraiset ovat empaattisia, mutta rikkaat eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa näkee juurikin asenteen. Köyhät ja vähävaraiset ovat empaattisia, mutta rikkaat eivät.

        Miten se, että rikkaat kuluttavat enemmän vaikuttaa paskaakaan köyhempiin? Tuntuu siltä, että köyhät ovat lähinnä kateellisia rääkyjiä. En minä ainakaan piittaa paskaakaan siitä mitä mieltä köyhät ovat minunkaan kuluttamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa näkee juurikin asenteen. Köyhät ja vähävaraiset ovat empaattisia, mutta rikkaat eivät.

        Ja mitä tekemistä kuluttamisella ylipäätään on empatian tai sen puutteen kanssa? Se, että rikas ostaa vaikka Ferrarin ei osoita empatian puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä tekemistä kuluttamisella ylipäätään on empatian tai sen puutteen kanssa? Se, että rikas ostaa vaikka Ferrarin ei osoita empatian puutetta.

        On tutkittu, että rikkaus vaikuttaa ihmiseen aiemmin mainitulla tavalla, vaikka sinä et sitä usko tai ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tutkittu, että rikkaus vaikuttaa ihmiseen aiemmin mainitulla tavalla, vaikka sinä et sitä usko tai ymmärrä.

        Ehkä tuo empatian määrä hieman vähenee, kun on omalla työllä rikastunut ja sitten köyhemmät kateellisina kerjäävät rahoja. Siinä tajuaa miten suuri osa heistä on kateellisia laiskoja loisia (ei toki kaikki, mutta monet). Rikkaan ei kannata antaa euroakaan rahaa yhdellekään sukulaiselleen eikä tuttavalleen. Hän voi antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta ei mitään kerjääjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo empatian määrä hieman vähenee, kun on omalla työllä rikastunut ja sitten köyhemmät kateellisina kerjäävät rahoja. Siinä tajuaa miten suuri osa heistä on kateellisia laiskoja loisia (ei toki kaikki, mutta monet). Rikkaan ei kannata antaa euroakaan rahaa yhdellekään sukulaiselleen eikä tuttavalleen. Hän voi antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta ei mitään kerjääjille.

        Lisään... Toki voin antaa sukulaisille ja tuttaville rahaa, mutta vain jotain työtä tai palvelua vastaan. Vastikkeetonta rahaa en anna kenellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se, että rikkaat kuluttavat enemmän vaikuttaa paskaakaan köyhempiin? Tuntuu siltä, että köyhät ovat lähinnä kateellisia rääkyjiä. En minä ainakaan piittaa paskaakaan siitä mitä mieltä köyhät ovat minunkaan kuluttamisesta.

        Juuri siten että rikkaat rikastuu köyhien työllä ja tukijullit työläisten maksamilla miljardien tukiaisilla, vaikka olisi puutakin myytäväksi jopa satoja hehtaareja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo empatian määrä hieman vähenee, kun on omalla työllä rikastunut ja sitten köyhemmät kateellisina kerjäävät rahoja. Siinä tajuaa miten suuri osa heistä on kateellisia laiskoja loisia (ei toki kaikki, mutta monet). Rikkaan ei kannata antaa euroakaan rahaa yhdellekään sukulaiselleen eikä tuttavalleen. Hän voi antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta ei mitään kerjääjille.

        Yleensä kylläkin rikastuvat toisten työllä, tukiaisilla, rikoksilla, konkursseilla jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kylläkin rikastuvat toisten työllä, tukiaisilla, rikoksilla, konkursseilla jne.

        Veronkierto ja verojen välttely on syytä lisätä listalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo empatian määrä hieman vähenee, kun on omalla työllä rikastunut ja sitten köyhemmät kateellisina kerjäävät rahoja. Siinä tajuaa miten suuri osa heistä on kateellisia laiskoja loisia (ei toki kaikki, mutta monet). Rikkaan ei kannata antaa euroakaan rahaa yhdellekään sukulaiselleen eikä tuttavalleen. Hän voi antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta ei mitään kerjääjille.

        Ei kannata antaa ns hyväntekeväisyyteenkään. Minä olen antanut jo noin 150 k€ vain todetakseni, että huijareille meni. Siltikin, vaikka en esim. SPR:lle, MLL:lle yms tunnetiulle loisille latiakaan antanut enkä anna.
        Tapelkoot jälkeenjääneet miljoonaomaisuudestani!


    • Anonyymi

      Ne on niittä isiliisinkejä tai si joillai saattaa olla ofstä tienattua rahaa

    • Anonyymi

      Miksi tytöllä ei voisi olla 10ke autoa mutta pojalla voi?

    • Anonyymi

      Riittää että kuvaa ja heiluttaa peppua kamrealle nin pääsee jo kirurgin liksoille nykyaikana.

    • Anonyymi

      Käyhän tuolla koululla 15- 17- kesäiset 10000- 15000 maksavilla mopoautoilla, on kalliita sähköskoottereita ja ties mitä, rahasta ei ole kiinni.
      Kuka jaksaisi kävellä jotain puolen kilsan saati täyden kilsan koulumatkaa, johan se olisi häpeällistä...

      • Anonyymi

        Voihan sitä vanhemmat vaikka jättää tärpätillä lutraamisen ja ostaa plikalle auton.

        Ei se meillä ainakaan heilauttaisi mitään jos jälkeläiselle ostaisi 10ke auton.
        Hyvä fllarikin maksaa tuon verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä vanhemmat vaikka jättää tärpätillä lutraamisen ja ostaa plikalle auton.

        Ei se meillä ainakaan heilauttaisi mitään jos jälkeläiselle ostaisi 10ke auton.
        Hyvä fllarikin maksaa tuon verran.

        Tai sitten antaa lasten ostaa omilla rahoilla autonsa kun heillä on siihen varaa. Sitten ehkä noista lapsista ei tule hemmoteltuja kermaperseitä. Menköön lapset töihin ja käyttäköön omat rahansa autoon. Vanhempien ei tarvitse maksaa edes ajokorttia lapselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten antaa lasten ostaa omilla rahoilla autonsa kun heillä on siihen varaa. Sitten ehkä noista lapsista ei tule hemmoteltuja kermaperseitä. Menköön lapset töihin ja käyttäköön omat rahansa autoon. Vanhempien ei tarvitse maksaa edes ajokorttia lapselle.

        Ei se auton osto tee hemmoteltua vaan miten on sitä ennen se 18 vuotta toimittu.
        Omalla jälkeläisellä on todella tarkka käsitys omista rahoistaan ja miten niitä käyttää. Joskus tulee mieleen että olisko jopa turhankin saita. Mitään ylimääräistä ei ole ostettu,

        Jos tuolle ostaisin 10ke auton niin ei se häntä miksikään hemmotelluksi muuttaisi muuten kun joidenkin korvien välissä. Tässä se dilemma juuri on.
        Jotkut on heti tulkitsemassa että jos nuorella on 10ke auto niin hän on hemmoteltu tms. Samalla tavalla kuin jos kuskaa bemaria, on koheli tai jos ajaa Teslalla olisikin natsi tai trumpin sympatisoija. Pelkkää typerään tulkintaa ja harhakuvitelmaa. Eihän jokainen joka Audilla ajaa ole natsi vaikka Audi olikin automerkeistä suurin natsipuoleen tukija aatun aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se auton osto tee hemmoteltua vaan miten on sitä ennen se 18 vuotta toimittu.
        Omalla jälkeläisellä on todella tarkka käsitys omista rahoistaan ja miten niitä käyttää. Joskus tulee mieleen että olisko jopa turhankin saita. Mitään ylimääräistä ei ole ostettu,

        Jos tuolle ostaisin 10ke auton niin ei se häntä miksikään hemmotelluksi muuttaisi muuten kun joidenkin korvien välissä. Tässä se dilemma juuri on.
        Jotkut on heti tulkitsemassa että jos nuorella on 10ke auto niin hän on hemmoteltu tms. Samalla tavalla kuin jos kuskaa bemaria, on koheli tai jos ajaa Teslalla olisikin natsi tai trumpin sympatisoija. Pelkkää typerään tulkintaa ja harhakuvitelmaa. Eihän jokainen joka Audilla ajaa ole natsi vaikka Audi olikin automerkeistä suurin natsipuoleen tukija aatun aikaan.

        Vielä vähemmän hemmoteltu hän olisi, jos hänet pakotetaan menemään töihin tienaamaan autoon menevät rahat. Aivan kuten tiedän monien tuttavieni tehneen. Sijoituksissa voi olla satoja tuhansia tai jopa yli miljoonan mutta lapsille ei hankita ajokorttia tai autoa.

        Toki itse tuossa kieltäydyin ottamasta autoa. Jos auto olisi hankittu minun nimiini niin olisin myynyt sen välittömästi.


      • Anonyymi

        Kyllä lapsiperheillä on nykyään varaa törsätä kuten tukijulleillakin, yh-ämmät saa eniten tukia elatusmaksujen lisäksi vaikka valittavat eniten, usein vieneet mieheltä tai useammalta puolet omaisuudestakin. Millähän rahoilla äsken TV:ssä teetti kesäpaikkaan ison katetun uima-altaan kun "lapset halusi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä vähemmän hemmoteltu hän olisi, jos hänet pakotetaan menemään töihin tienaamaan autoon menevät rahat. Aivan kuten tiedän monien tuttavieni tehneen. Sijoituksissa voi olla satoja tuhansia tai jopa yli miljoonan mutta lapsille ei hankita ajokorttia tai autoa.

        Toki itse tuossa kieltäydyin ottamasta autoa. Jos auto olisi hankittu minun nimiini niin olisin myynyt sen välittömästi.

        Tärkeintä on kuitenkin opiskelu. Opiskelun ohessa voi sitten tienata rahaa kuten tapana on mutta ei se auton osto tee hemmoteltua. Missään tapauksessa töihin meneminen nuorena ei saa mennä opiskelun edelle. Tärkeintä on saada vähintään AMK insinöörin paperit.

        Kyllä se hemmottelu lähtee ihan joka päiväisestä elämästä. Kyse on siitä mikä hankintojen ja ostosten suhteen on perheen rahankäytön tapa. Lapsi omaksuu sen. Ei siihen joku 10ke auto mitään vaikuta. Se on yksittäinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on kuitenkin opiskelu. Opiskelun ohessa voi sitten tienata rahaa kuten tapana on mutta ei se auton osto tee hemmoteltua. Missään tapauksessa töihin meneminen nuorena ei saa mennä opiskelun edelle. Tärkeintä on saada vähintään AMK insinöörin paperit.

        Kyllä se hemmottelu lähtee ihan joka päiväisestä elämästä. Kyse on siitä mikä hankintojen ja ostosten suhteen on perheen rahankäytön tapa. Lapsi omaksuu sen. Ei siihen joku 10ke auto mitään vaikuta. Se on yksittäinen asia.

        Useimmat 18-vuotiaat ei edes tarvitse autoa. Jos lapsella ei ole itsellään rahaa ostaa autoa niin jääköön auto ostamatta. Nuo paperit saa opiskeltua vaikka autoa ei olisi. Valtaosalla opiskelijoistahan ei ole autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat 18-vuotiaat ei edes tarvitse autoa. Jos lapsella ei ole itsellään rahaa ostaa autoa niin jääköön auto ostamatta. Nuo paperit saa opiskeltua vaikka autoa ei olisi. Valtaosalla opiskelijoistahan ei ole autoa.

        Sinäkö tiedät paremmin meidän kaikkien muiden perheiden tilanteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö tiedät paremmin meidän kaikkien muiden perheiden tilanteen?

        Siksi sanoinkin, että USEIMMAT 18-vuotiaat ei autoa tarvitse. Poikkeuksia toki on, mutta harva tuossa iässä todellisuudessa autoa tarvitsee. Etenkin kun valtaosa suomalaisista asuu nykyisin kaupungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi sanoinkin, että USEIMMAT 18-vuotiaat ei autoa tarvitse. Poikkeuksia toki on, mutta harva tuossa iässä todellisuudessa autoa tarvitsee. Etenkin kun valtaosa suomalaisista asuu nykyisin kaupungissa.

        Riippuu täysin tilanteesta, kaupungista ja kyseisen kaupungin julkisesta liikenteestä ja niiden aikatauluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on kuitenkin opiskelu. Opiskelun ohessa voi sitten tienata rahaa kuten tapana on mutta ei se auton osto tee hemmoteltua. Missään tapauksessa töihin meneminen nuorena ei saa mennä opiskelun edelle. Tärkeintä on saada vähintään AMK insinöörin paperit.

        Kyllä se hemmottelu lähtee ihan joka päiväisestä elämästä. Kyse on siitä mikä hankintojen ja ostosten suhteen on perheen rahankäytön tapa. Lapsi omaksuu sen. Ei siihen joku 10ke auto mitään vaikuta. Se on yksittäinen asia.

        Parempi olla pelkkä työntekijä tai firman omistaja, insinöörit ja tj:t kantaa eniten vastuuta ja menee hermot, työt seuraa kotiinkin, ei kiitos.


    • Anonyymi

      vanha sananlasku ,siellä missä on rahasi niin siellä on myös sydänmmesi...

      • Anonyymi

        Niin, mutta toinen sananlasku sanoo, ettei yhteen sydämeen mahdu "kahta ämmää!".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta toinen sananlasku sanoo, ettei yhteen sydämeen mahdu "kahta ämmää!".

        konstit on monet sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki
        vaihtelu virkistää sanoi kissa kun mummolla pöytää pyyhki..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta toinen sananlasku sanoo, ettei yhteen sydämeen mahdu "kahta ämmää!".

        ja lapista oma kulta vain pullon muodossa..


    • Anonyymi

      nykyajan vanhemmilla on lapsia vähemmän...ja jos palkat huitelee vanhemmilla siinä 4000-6000 kk eli 8000-12.000 euron paikkeilla niin kyllähän niistä osa joutaa antaa lapsille ..voi ostaa sen kymppitonnin kotteron vaikka joka kk...

      • Anonyymi

        Aika monesta liikkeestä saa nykyisin sen kymppitonnin kotteron ilman käsirahaa.
        Ilmankos mamutkin niillä ajelee. Alle 5000 € maksavat menee jo huutokaupattavaksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjasta pitää maksaa lahjaveroa, jos samalta lahjanantajalta saatujen lahjojen arvo on kolmen vuoden aikana 5 000 euroa tai enemmän.

        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/

        Kolmen vuoden aikana voi siis antaa verovapaasti 4 999 €.

        kylläpä ne autot on yleensä iskän, äitin tai isovenempien nimissä joilla on täydet bonukset..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kylläpä ne autot on yleensä iskän, äitin tai isovenempien nimissä joilla on täydet bonukset..

        Sain isältä auton missä oli täydet bonukset, kai ne siirtyy nykyäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain isältä auton missä oli täydet bonukset, kai ne siirtyy nykyäänkin.

        Saaminen on lahja, ellei sitten ole perinnöstä kyse.


    • Anonyymi

      Viimeinen iso erä.
      TyöKaveri osti joku vuosi sit uuden auton osarilla ja sit tuli ihan puskista kun oli 5 vuotta maksanu ni tuli 11 500 euron isompi viimeinen erä.

      Luuli et nyt on maksettu.

      Sit ei enää halunu ottaa lainaa lisää ni myi joppsrille lopulta 13 tonnilla ja osti tonnin nissanin ja ryyppäsi loput parissa päivässä.
      Nyt tulee fillarilla töihi.
      Niissanissacvikaa vikaa

      • Anonyymi

        eräs poika joi ajokorttinsa ennekuin sai edes saada korttia..iskä antoi korttirahat mutta poika joi korttirahat viikonloppuna naamaansa.


      • Anonyymi

        Se että kirjallisen sopimuksen ehdot tulee yllätyksenä kertoo vain kyseistä tyypistä. Ei ihme että kaikki rahat menee... Tuolla tavalla ei varmasti koulutkaan maittaneet eikä vastuuta kykene ottamaan mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eräs poika joi ajokorttinsa ennekuin sai edes saada korttia..iskä antoi korttirahat mutta poika joi korttirahat viikonloppuna naamaansa.

        Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja monesti myös kukkaro.


    • Anonyymi

      Samaa ihmetellyt. Minulla oli vanhusten ostama ja maksama Solifer Export kun sain vanhusten maksaman kuorma-auton ammattiajokortin. Nyt minulla on Peugeot 205 vm -89 ja ajokortistakin annoin sen C:n pois, kun en sitä koskaan tarvinnutkaan.
      Toki voisin nyt ostaa kalliimmankin auton, käteisellä aina 300 k€:n asti, mutta mitä järkeä siinä olisi?

    • Anonyymi

      Olisiko kannattanut opiskella ammattiin, jossa maksetaan paremmin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2513
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1774
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      320
      1415
    4. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      58
      1022
    5. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      64
      979
    6. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

      Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      55
      870
    7. En todellakaan halua että

      Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      854
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

      On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      37
      786
    9. Paikat tapeltu

      Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      37
      717
    10. Sinulle vain

      Kirjoitan sinulle, koska sydämeni on niin täynnä asioita, joita en ole voinut sanoa ääneen. Tämä ei ole kirje, jossa pyy
      Ikävä
      45
      698
    Aihe