Karjamarkkinat vai kova kolahdus

Anonyymi-ap

Mitkä tekijät yhdistävät kestäviä ja tyydyttäviä tai hyviä parisuhteitasi (nyx tai ex)? Mitkä on ne asiat, jotka on kantaneet? Onko se lompakon paksuus, ulkonäkö, yhteiset arvot vai sama huumorin taju? Vai mikä?

Miten kestävät ja toimivat parisuhteet ovat alkaneet? Onko kumpikin ollut yhtä lailla kiinnostuneita ja halunneet edetä muutaman treffin jälkeen? Onko sukat alkaneet pyöriä heti tai kovaa? Onko yhteisen ajan löytyminen ollut jommalle kummalle vaikeaa?

Jos antaisit keski-ikäisenä nuorelle itsellesi yhden neuvon parisuhteiden etsimiseen mikä se olisi?

6

133

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yhteiset arvot ovat tärkeimmät ja ovat aina olleet tärkeimmät.

Jos nyt antaisin nuoremmalle itselleni neuvon, sanoisin, että ole vähän itsepäisempi. Muita mielistelemällä saa vain kuraa niskaansa. Ei rakkautta.

🦄

• Anonyymi

Olen ensimmäisessä oikeassa parisuhteessani edelleen. Ollut jo kaksikymmentä vuotta.

Tähän pääsee muutamalla tavalla: Kestäminen, toisen ihmisen sietäminen, sinnikkyys, kompromissitaito ja -halu, sen ymmärtäminen että aidan toisen puolen ruoho kuolee myös ajallaan.
      Siinä muutamia.

• Anonyymi

Molemminpuolinen kunnioitus, uskollisuus, tasaisuus.

• Anonyymi

Ehkä se olisi rakkaus. Odota, että rakastut olisi neuvo nuorelle itselleni. Toisaalta uskon, että ihminen tarvitsee kaikki ne kokemukset, jotka hänen tielleen annetaan.

Miten kestävät ja toimivat parisuhteet ovat alkaneet?
      - Omani alkoi toisen sinnikkäällä metsästyksellä. Hän ei luovuttanut, vaikka annoin ensin pakit.

Onko kumpikin ollut yhtä lailla kiinnostuneita ja halunneet edetä muutaman treffin jälkeen?
      - Toinen oli kiinnostuneempi. Itse arvostin heti älykkyyttään ja huumoriaan. Kaikki oli hänelle helppoa, koska onnistui kaikessa, mihin ryhtyi. Se oli tavallaan kiehtovaa, saihan hän minutkin.

Onko sukat alkaneet pyöriä heti tai kovaa? Onko yhteisen ajan löytyminen ollut jommalle kummalle vaikeaa
      - Hän laittoi minut etusijalle oikeastaan aina. Olin valmis hyppäämään suhteeseen, koska voin melko huonosti henkisesti silloin. Huomasin pian, että hänen rauhallinen olemuksensa antoi minulle vakautta.

Menin suhteeseen siis ilman, että rakastuin. Suhteessa oli silti kunnioitus, arvostus, samanlainen huumori, samanlaiset arvot ja harrastukset, ymmärrys, ystävyys jne. Hän oli myös varakas.

Monen mielestä minulla oli satumaista tuuria. Ja totesin, että näinkin voi elää. En osaa sanoa, mitään yksittäistä tekijää, mikä sitten sai jäämään suhteeseen.

• Anonyymi

No se kestävin parisuhteeni ei ollut lainkaan toimiva. Se oli hyvin kuluttava ja pysyi kasassa pelkästään sinnillä ja kestävyydellä, minun taholtani. Toinen osapuoli oli elämäänsä tyytyväinen. Pysyin siinä, kun olin kerran päätökseni tehnyt, yli puolet suhteen kestosta pelkällä tahdonvoimalla. Että siinällään siitä ei kyllä kannata ottaa yhtään mallia, vaan se olisi pitänyt lopettaa jo heti alkuunsa.

Mutta siis siinä hyvässä parisuhteessani, oleellisia asioita olivat samanlaiset arvot, samanlainen huumori, samanlaiset elämäntavat, samanlaiset tavoitteet ja toiveet. Minulla sukat eivät pyöri heti kovaa, eivät koskaan. Olen myös oppinut, ettei siihen tunteeseen edes kannata lainkaan luottaa. Parhaat asiat kasvavat hitaasti, jopa suorastaan yllättäen.

Entäs se neuvo sitten. Luota intuitioosi. Usko sitä pientä tunnetta, joka pääsee pintaan vain hiljaisuudessa ja kertoo ettei homma toimi. Älä luota sukkien pyörimisiin tai nopeaan tykästymiseen, älä luota niihin yhtään.

• Anonyymi

Niin. Kummallinen asia on rakastuminen.
      Kymmenistä kohtaamistasi ihmisistä jostain henkilöstä tulee muita tärkeämpi, rakkain.
      Ei sille mitään voi.
      Alku on aika hermoille käyvää, koska miettii, onko toinen tosissaan ja onko tämä juuri s e
      ainut ja oikea.
      Tutustuminen, kärsivällisyys itsen ja toisen suhteen sekä huumori ovat hyvät muistaa.
      Vilma
      Ohje. En osaa toista oikein ohjeistaa. Sinun elämääsi. Onnea matkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1299
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1088
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      62
      1068
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      999
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      161
      988
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      876
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      725
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      724
    Aihe