On monenlaista pappia ja saarnaajaa jotka kertovat "Jumalan nimessä" että näin on tapahtunut, mutta mistä minä sen tiedän? Heidän mukaansa vanhat synnit olisi ikäänkuin poispyyhityt vaikka jonkin rituaalin jälkeen, mutta mistä nekään sen tietävät. Luulisi että Jumala yksin tietää eikä satunnaiset saarnaajat.
Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi?
202
1002
Vastaukset
- Anonyymi
Kun sydämessään huutaa Jumalaa avuksi, niin Hän kuulee.
Hän saattaa johdattaa monella eri tavalla itse kutakin parhaalla mahdollisella tavalla.
Monesti tukea saa toisilta uskovilta.
Raamatun uudentestamentin tutkiminen on turvallista. Tutusta siihen.
Kumalan Rakkaus olkoon sinun sydämessäsi.- Anonyymi
Korjaan JUMALAN RAKKAUS olkoon sinun kanssasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan JUMALAN RAKKAUS olkoon sinun kanssasi.
Hyvin tuo Jumala jakaa rakkautta mm Syyrian kristityille?
- Anonyymi
Ei tarvi huudella kun uskoo poikaan Jeesukseen ristiin naulittuun. Se on siinä. Mene kasteelle ja rippikouluun perusasiat .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paholainen tekee pahaa joukkoineen. Voit kääntyä ja lopettaa pahat teot. Pyydä anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paholainen tekee pahaa joukkoineen. Voit kääntyä ja lopettaa pahat teot. Pyydä anteeksi.
Keneltä mä pyydän anteeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keneltä mä pyydän anteeksi?
Pyydä ihan ensiksi siltä jolle olet pahaa tehnyt. Minä teen niin. Jumalalta pyydän anteeksi siinä samassa yhteydessä. Kyllä se itse tietää miten kuuluu toimia, uskon että sinäkin jos todella haluat vapautua väärin tekemisestäsi. Siunausta ratkaisullesi.
Anonyymi kirjoitti:
Lopunaika...joitakin teistä tapetaan ja te tulette kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi huudella kun uskoo poikaan Jeesukseen ristiin naulittuun. Se on siinä. Mene kasteelle ja rippikouluun perusasiat .
Siis onko Jeesus mennyt jumalan edelle?
- Anonyymi
Minä menin helluntai seurakuntaan ja sanoin haluavani tulla uskoon ja antaa elämäni Jeesukselle . Minun puolestani rukoiltiin. Seuraavana päivänä yllättäin huomasin ajatuksieni muuttueen.
Nyt olen elänyt uskossa lähes puoli vuosisataa. Monenlaista on tapahtunut, mutta turvaudun Jeesuksen armoon ja Rakkauteen. Tahdon pyhittyä yhä levossa ja rauhassa edellen loppuun asti.- Anonyymi
Myös kavala sielunvihollinen voi saada aikaan tällaiset ’uskoontulot’!
- Anonyymi
Oletko koskaan lukenut Raamattua?
- Anonyymi
On paljon viihdyttävämpää kirjallisuutta.
- Anonyymi
Olet oikeassa. Vain Jumala tietää ja meille ihmisille tulee yllätyksiä viimeisellä tuomiolla Jeesuksen mukaan. Me elämme uskossa ja toivossa, emme missään varmuudessa. Me pyydämme syntejämme anteeksi mm. Isä meidän -rukouksessa ja se riittää. Muuta emme voi.
- Anonyymi
Joka on kuullut, ymmärtänyt ja uskonut ja oman syntisyytensä kohdalle vastaanottanut evankeliumin 1 kor 15:1-4, TIETÄÄ olevansa uudestisyntynyt pelastettu (teoistaan huolimatta, ilman omia ansioitaan) Jeesuksen veren kautta. Jeesuksen teko oli täydellinen. Hän sovitti meidän jokaisen synnit. Minunkin kauheat syntini hän otti päälleen ja kärsi rangaistuksen niistä, että minun ei tarvitsisi mennä helvettiin sovittamaan niitä. Jumala haluaisi, että me kaikki uskoisimme Jeesukseen.
1 John 5:13 (KJB)
These things have I written unto you that believe on the name of the Son of God; that ye may know that ye have eternal life, and that ye may believe on the name of the Son of God. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka on kuullut, ymmärtänyt ja uskonut ja oman syntisyytensä kohdalle vastaanottanut evankeliumin 1 kor 15:1-4, TIETÄÄ olevansa uudestisyntynyt pelastettu (teoistaan huolimatta, ilman omia ansioitaan) Jeesuksen veren kautta. Jeesuksen teko oli täydellinen. Hän sovitti meidän jokaisen synnit. Minunkin kauheat syntini hän otti päälleen ja kärsi rangaistuksen niistä, että minun ei tarvitsisi mennä helvettiin sovittamaan niitä. Jumala haluaisi, että me kaikki uskoisimme Jeesukseen.
1 John 5:13 (KJB)
These things have I written unto you that believe on the name of the Son of God; that ye may know that ye have eternal life, and that ye may believe on the name of the Son of God.Monet sanovat 'tulleensa uskoon', mutta jos kysyt heiltä, mihin he uskovat, he eivät osaa sanoa muuta kuin että 'Jeesukseen'. Mitä he uskovat Jeesuksesta? Senkö vain, että Jeesus oli olemassa? On Jumala, joka tuli ihmiseksi, kuoli ja nousi eloon, ja elää? Nämä asiat ovat totta, mutta eivät riitä pelastukseen. Pelastava evankeliumi on esitetty tiiviisti jakeissa 1 kor 15:1-4.
Meidän tulee tajuta syntisyytemme, eli tehdä parannus, mielenmuutos. Meidän tulee kuulla, ymmärtää, uskoa ja omalle kohdallemme vastaanottaa se, että Jeesus sovitti verellään kaikkien synnit, menneet ja tulevat. Sillä hetkellä, kun uskomme ja otamme vastaan tuon Jumalan rakkauden lahjan, pelastumme. Saamme kuolleen henkemme tilalle Jumalan elävän pyhän hengen. Saamme ikuisen elämän sinetin.
Pelastustamme emme voi menettää, vaikka luopuisimme myöhemmin uskosta. Emme pelastusta omilla töillämme ansainneetkaan, emmekä pysty pitämään itseämme pelastettuna omilla pikku tekemisillämme. Uudestisyntyminen on se, kun saamme Jumalan hengen meihin asumaan. Sitä ei voi menettää sen enempää kuin voimme menettää fyysistä äidin lapsivedestä syntymistäkään.
Kun olemme uskoneet Jeesuksen sovittaneen meidänkin syntimme täydellisellä teollaan, ja olemme sen ottaneet vastaan, voimme tosiaan tietää, että meillä on pelastus. Täysin ilman omia ansioitamme. Aivan teoistamme huolimatta. Kiitos Jumalalle Hänen armostaan.
- Anonyymi
Minäkin olen ihmetellyt että miten joku ihminen voi luvata syntien anteeksiantoa, ikäänkuin Jumalan puolesta?
- Anonyymi
Lue Matteus luku 18.
- Anonyymi
Jeesus jätti sen tehtävän kristityille.
Joh.20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
- Anonyymi
Sinä tiedät sen siitä, että Jeesus on noussut kuolleista. Jos hän nousi kuolleista, Jumala on antanut sinullle sinun syntisi anteeksi.
- Anonyymi
Emme tiedä sitäkään. Me haluamme uskoa niin, mutta emme tiedä varmasti,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tunnustan syntini, en voi tehdä enempää. Se tuo minulle lohdutuksen ja rauhan. Jumala sitten päättää mitä hän minun kanssani tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus nousi kuolleista, me TIEDÄMME saaneemme syntimme anteeksi, koska meidän syntiemme anteeksiantamuksen tähden Jumala nimenomaan herätti Jeesuksen kuolleista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tunnustan syntini, en voi tehdä enempää. Se tuo minulle lohdutuksen ja rauhan. Jumala sitten päättää mitä hän minun kanssani tekee.
Voit tietysti tehdä taas hyvällä omallatunnolla lisää syntiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me tiedämme. Hänen ylösnousemuksellaan oli viitisensataa silminnäkijää. Muutamat silminnäkijät kirjoittivat kokemansa ylös ja voimme lukea ne Raamatusta. He tiesivät. He olivat valmiit kuolemaan hirveillä tavoin kidutettuna totuudeksi tietämänsä evankeliumin puolesta. Katolisen kirkon inkvisitio ei saanut heitä luopumaan uskostaan. Muhamettilaisten miekka ei tänäkään päivänä saa uskovia kieltämään Jeesusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus nousi kuolleista, me TIEDÄMME saaneemme syntimme anteeksi, koska meidän syntiemme anteeksiantamuksen tähden Jumala nimenomaan herätti Jeesuksen kuolleista.
Tarkemmin sanottuna on kyse syntiemme sovituksesta. Jeesus kärsi meidän puolestamme rangaistuksen synneistämme. On Jeesuksen pilkkaa nyt mennä pyytelemään anteeksi syntejään, jos ei usko, että Jeesus JO SOVITTI meidän syntimme. NMeidän tarvitsee vain uskoa se ja ottaa se vastaan omalle kohdallemme. Sillä hetkellä uudestisynnymme. Saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tialle ja saamme siinä iankaikkisen elämän. Pelastumistaan ei voi menettää. Jos voisi, me kaikki menettäisimme sen monta kertaa joka päivä. Miten sen jälkeen uudestaan uudestisyntyisimme??
Anonyymi kirjoitti:
"Emme tiedä sitäkään. Me haluamme uskoa niin, mutta emme tiedä varmasti.."
Niin, luotamme Jumalan armoon.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä uudesti syntynyt uskova tietää koska Pyhä Henki todistaa, että olemme Jumalan lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit tietysti tehdä taas hyvällä omallatunnolla lisää syntiä?
Vain uskoton voi ajatella noin.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Emme tiedä sitäkään. Me haluamme uskoa niin, mutta emme tiedä varmasti.."
Niin, luotamme Jumalan armoon.Se on ihmisen teko. Meillä uskovilla on Pyhä Henki joka todistaa, että olemme Jumalan lapsia.
- Anonyymi
Hengellinen siunaus Kristuksessa
Ef.1:
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.
2. Kor. 1:3; 1. Piet. 1:3
4. Jo ennen maailman perustamista hän valitsi meidät Kristuksessa olemaan pyhiä ja nuhteettomia hänen edessään.
Joh. 15:16; Joh. 17:24; Room. 8:29-30; Tit. 2:12{Tai: "hänen edessään rakkaudessa. Jo edeltä hän määräsi" (jakeet 4-5).}
5. Rakkaudessaan hän jo edeltä määräsi1 meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen kautta, oman hyvän tahtonsa mukaan,
Joh. 1:12; Gal. 4:5
6. armonsa kirkkauden ylistykseksi. Tämän armon hän on lahjoittanut meille siinä Rakastetussa,
Matt. 3:17
7. jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksi saaminen hänen armonsa rikkauden mukaan.
Kol. 1:14; Kol. 1:20; Hepr. 9:12-14; 1. Piet. 1:18-19
8. Tätä armoa hän on antanut meille runsain määrin ja suonut meille kaikkea viisautta ja ymmärrystä.
9. Hän on ilmoittanut meille tahtonsa salaisuuden Room. 16:25-26; Ef. 3:9; Kol. 1:26
10. siitä armotaloudesta, jonka hän oli suunnitellut ja nähnyt hyväksi toteuttaa aikojen täyttyessä: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaissa ja maan päällä. Gal. 4:4; Kol. 1:16; Kol. 1:20
11. Kristuksessa me olemme myös saaneet perintöosan, niin kuin meistä oli ennalta määrätty hänen suunnitelmassaan, hänen, joka vaikuttaa kaiken oman tahtonsa ja päätöksensä mukaan, Room. 8:17; Room. 8:28; Gal. 4:7; Kol. 1:12
12. että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, Ap. t. 8:17; Ap. t. 10:44-47; 2. Kor. 5:5; Ef. 4:30
14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi. - Anonyymi
aku ankka antaa syntisi anteeksi
- Anonyymi
Siksikö sen on niin suosittu lehti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksikö sen on niin suosittu lehti?
Se on etenkin tuon tasoisten kommentoijien suosiossa, jotka eivät juuri muuta lue. Aku Ankasta vain kykenee jauhamaan papukaijamaisesti tälläkin palstalla.
Anonyymi kirjoitti:
Se on etenkin tuon tasoisten kommentoijien suosiossa, jotka eivät juuri muuta lue. Aku Ankasta vain kykenee jauhamaan papukaijamaisesti tälläkin palstalla.
AKU AKKA ON VÄKEVÄ!🦆👍
- Anonyymi
Synnit saa anteeksi kun tunnustaa ne Jumalalle. Ei ole mitään oppia, mitään kaava minkä mukaan saa syntejä anteeksi, vaan ne saa kun tunnustaa, ne katuu niitä ja uskoo siihen että siihen puhtaaseen sydämeen voi saada Pyhän Hengen, jonka jälkeen kaikki on eri tavalla. Jos ei tunnusta Jumalan edessä syntisyyttäänm ei myöskään saa Pyhää Henkeä eikä pääse osalliseksi taivaan iloista.
- Anonyymi
Ei olekkaan mitään kaavaa jokunen vuosisata sitten rahalla sai synnit anteeksi?
- Anonyymi
Et maininnut Jeesusta. Jeesuksen veri on ainoa tie taivaaseen. Ilman Jeesusta ei ole pelastusta. Me emme voi omia syntejämme sovittaa. Kun uskomme Jeesuksen tehneen sen puolestamme, saamme yllemme valkeat vaatteet. Jumala ei enää näe meitä syntisinä, vaan Hän näkee poikansa meissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et maininnut Jeesusta. Jeesuksen veri on ainoa tie taivaaseen. Ilman Jeesusta ei ole pelastusta. Me emme voi omia syntejämme sovittaa. Kun uskomme Jeesuksen tehneen sen puolestamme, saamme yllemme valkeat vaatteet. Jumala ei enää näe meitä syntisinä, vaan Hän näkee poikansa meissä.
1.joh.1:7 Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä
8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.
Eli synnintunto pitää olla, pelkkä Jeesuksen huutelu ei riitä.
- Anonyymi
Siitä sen tietää että tunnet rauhan ja ilon sydämessäsi.
- Anonyymi
Höpön löpön. Sen tietää siitä, että Jeesus on noussut kuolleista. Kenenkään ihmisen ilon ja rauhan tunteet eivät ole antaneet itseään ihmiskunnan lunnaiksi vaan Jeesus Kristus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön löpön. Sen tietää siitä, että Jeesus on noussut kuolleista. Kenenkään ihmisen ilon ja rauhan tunteet eivät ole antaneet itseään ihmiskunnan lunnaiksi vaan Jeesus Kristus.
Mikä takia piti käydä kirottuna helvetissä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Oikein hyvää matkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä takia piti käydä kirottuna helvetissä?!
Jeesus vuodatti verensä sinunkin syntiesi sovitukseksi. Hän kuoli keskiviikkona ja meni kolmeksi päiväksi tuonelaan. Siellä hän saarnasi pelastusta siellä olijoille ja vei siellä paratiisin puolella olevat mukanaan taivaaseen. En tiedä, pääsikö ketään mukaan sieltä palavalta puolelta. Nyt, kun uskova kuolee, hänen henkensä pääsee heti taivaaseen. Kun ei-uskova kuolee, hän joutuu heti helvettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus vuodatti verensä sinunkin syntiesi sovitukseksi. Hän kuoli keskiviikkona ja meni kolmeksi päiväksi tuonelaan. Siellä hän saarnasi pelastusta siellä olijoille ja vei siellä paratiisin puolella olevat mukanaan taivaaseen. En tiedä, pääsikö ketään mukaan sieltä palavalta puolelta. Nyt, kun uskova kuolee, hänen henkensä pääsee heti taivaaseen. Kun ei-uskova kuolee, hän joutuu heti helvettiin.
Hauska uskonto.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Hauska uskonto.
Ja ainoa, joka pelastaa. Jeesus sovitti sinunkin syntisi. Haluatko ottaa sen kiitollisena vastaan vai menetkö mieluummin sovittamaan niitä itse helvettiin, ikuisuudeksi? Rakastava Jumala antoi meille jokaiselle vapaan tahdon valita kahden päämäärän välillä. Kukaan ei voi jättäytyä pois pelistä. Kukaan ei vältä rangaistusta sillä tekosyyllä, että ei uskonut koko asiaan. Se juuri on se anteeksiantamaton synti. Kaiken muun saa anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta oikea usko tuottaa iloa. Silloin kun todella ymmärtää syntien anteeksiantamuksen.
- Anonyymi
Tiedät sen siitä kun Jumala pukkasi sua aunukseen.
- Anonyymi
Ristiinaulittu teki sen jo. Sovituksen.
- Anonyymi
Totta kai - kiroukseksi kirottu tosi Jumala. Mitä muuta Jeesus voisikaan olla!
- Anonyymi
tutustu sivustoon JW.ORG
- Anonyymi
Silloin, kun astut taivaaseen. Kysy vaikka häneltä. Hän vastaa. Silloin elämä vasta alkaa.
- Anonyymi
Totta - vain veren juonnilla ja ruumiin syönnillä - sekä kirouksin - pääsee taivaaseen!
- Anonyymi
Silloin on jo Game Over!
- Anonyymi
Jumala antaa synnit anteeksi, joita Saatana laskee?! logiikka?!
- Anonyymi
Ihminen voisi valita hyvän, mutta valitsee pahan. Sitä tulee pyytää anteeksi.
- Anonyymi
Ihmiset - voi olla trolleja, mutta voi olla tosi hulluja. Lopun kaiken - sillä ei ole mitään väliä kumpia. Jos näitä ei tapeta, me emme selviä.
- Anonyymi
Meillä ei ole vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei ole vaihtoehtoja.
Olen pahoillani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pahoillani.
Se koskee miljardeja ja miljardeja ihmisiä, jotka ovat menettäneet niin todellisuudentajun kuin järjenkin. Sen varaan ei voida rakentaa tulevaisuuden maailmaa. Olemme vedenjakajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se koskee miljardeja ja miljardeja ihmisiä, jotka ovat menettäneet niin todellisuudentajun kuin järjenkin. Sen varaan ei voida rakentaa tulevaisuuden maailmaa. Olemme vedenjakajalla.
Ihmisellä oli kaikki mahdollisuudet kehittyä, tämä palsta on ikää kuin läpileikkaus siitä, että mihin ihminen kehittyi.
- Anonyymi
Väkivalta, ratkaisu kaikkiin ongelmiin?
- Anonyymi
Ei ole.
Ei sitä kiinnosta sinun tekemiset pätkääkään. Ei nyt eikä kuoltuasi jolloin olet vain muistoja ja biomassaa.- Anonyymi
Onhan se mielenkiintoista kun biomassa muuttuu öljyksi ja tulevaisuudessakin riittää energiaa.
Ei tarvitse joka kukkulalle tuulimyllyä rakentaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se mielenkiintoista kun biomassa muuttuu öljyksi ja tulevaisuudessakin riittää energiaa.
Ei tarvitse joka kukkulalle tuulimyllyä rakentaa."Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi"??
Ei sitä tarvitse tietää. Riittää kun uskoo sen, mitä Raamattu lupaa. Jumala seisoo sanansa takana.
Kyllä rauhaton omatuntikin reagoi siihen: "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi"??
Ei sitä tarvitse tietää. Riittää kun uskoo sen, mitä Raamattu lupaa. Jumala seisoo sanansa takana.
Kyllä rauhaton omatuntikin reagoi siihen: "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon.""Riittää kun uskoo sen, mitä Raamattu lupaa. Jumala seisoo sanansa takana."
Hallituskin aina lupailee kaikkea ja myyjä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Riittää kun uskoo sen, mitä Raamattu lupaa. Jumala seisoo sanansa takana."
Hallituskin aina lupailee kaikkea ja myyjä?"Keneltä mä pyydän anteeksi?"
Ps 51
"Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi."
Jos rikkoo Jumalan käskyjä vaikkapa tekemällä syntiä lähimmäistään kohtaa, on tuo teko rikos Jumalaa kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse joka kukkulalle tuulimyllyä rakentaa.Biomassa muuttuu öljyksi ja kivihiileksi vain hautauduttuaan äkkiä valtavan painon elle hapettomaan tilaan. Kuten tapahtui vedenpaisumuksessa, vellovien vesisirtojen kuljettaessa eroosiomaa-aineksia paikasta toiseen ja kerrostaessa niitä. Haudassa olevat ruumiit lahoavat ja maatuvat, eivät muutu öljyksi. Tulee meistä lannoitetta puille.
- Anonyymi
Kaikki tehty paha ja hyvä heijastuvat karman lain mukaan tekijäänsä.
Tee hyvää niin seuraavat elämäsi ovat aina vain ihanampia..- Anonyymi
Kiva ajatusleikki tuokin, ei muuta.
- Anonyymi
Hebrews 9:27 (KJB)
And as it is appointed unto men once to die, but after this the judgment:
- Anonyymi
On teillä pitkät johdot, kun ette vieläkään ymmärrä, että Saatana omistaa helvetin eikä Jumala.
- Anonyymi
Jumala teki helvetin loppusijoituspaikaksi saatanalle ja sen langenneille enkeleille. Paholainen on Jumalan luoma olento. Se on ollut tämän maailman jumala pienellä jiillä siitä asti, kun Aatami lankesi syntiin. Sille tulee loppu pian. Harmagedonin jälkeen Jeesus heittää sen pohjattomaan kuiluun tuhanneksi vuodeksi ja sen jälkeen palavaan järveen.
”Heidän mukaansa vanhat synnit olisi ikäänkuin poispyyhityt vaikka jonkin rituaalin jälkeen, mutta mistä nekään sen tietävät.”
Teidän tuon rituaalin. Ehkä sillä vain halutaan vahvistaa tunnetta, että Jumala on antanut anteeksi. Tosin siihen ei taida liittyä mitään katumusta tai anteeksipyyntöjä sen kummemmin.
”Luulisi että Jumala yksin tietää eikä satunnaiset saarnaajat.”
Näin se oikeasti onkin, eikä siihen sinällään tarvita mitään porukkaa ympärille.
”Anonyymi” 2025-04-08 19:41:50 kirjoittaa: ”Me elämme uskossa ja toivossa, emme missään varmuudessa.”
Juuri näin.- Anonyymi
"”Anonyymi” 2025-04-08 19:41:50 kirjoittaa: ”Me elämme uskossa ja toivossa, emme missään varmuudessa.”
Juuri näin."????
Tuo on epäuskoisen puhetta. Raamattu kylläkin puhuu myös varmuudesta, jota ihminen itse ei voi sada aikaiseksi:
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia"! Room 8
Onko se mukavaa elää jatkuvassa epävarmuudessa?
Mitähän "rituaalia" mummonmuori tarkoittaa?
Lapsikastettako? Anonyymi kirjoitti:
"”Anonyymi” 2025-04-08 19:41:50 kirjoittaa: ”Me elämme uskossa ja toivossa, emme missään varmuudessa.”
Juuri näin."????
Tuo on epäuskoisen puhetta. Raamattu kylläkin puhuu myös varmuudesta, jota ihminen itse ei voi sada aikaiseksi:
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia"! Room 8
Lapsikastettako?"Onko se mukavaa elää jatkuvassa epävarmuudessa?"
Sen nimi on nöyryys. Ehkä sinusta on vaikeaa jättää päätösvaltaa Jumalalle?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Onko se mukavaa elää jatkuvassa epävarmuudessa?"
Sen nimi on nöyryys. Ehkä sinusta on vaikeaa jättää päätösvaltaa Jumalalle?Onkohan se kuitenkin TEKONÖYRYYTTÄ?
Nämä nöyränä esiintyvät kaikkitietävät liberaalit eivät ole aidosti nöyriä, koska eivät usko Raamatun ilmoitukseen ja Raamatun luotettavuuteen. He ovat eniten tuomitsevia uskovaisia kohtaan.
Järki on heidän jumalansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin."????
Lapsikastettako?1 John 5:13 (KJB)
These things have I written unto you that believe on the name of the Son of God; that ye may know that ye have eternal life, and that ye may believe on the name of the Son of God.
Me voimme tietää pelastuneemme.
- Anonyymi
Varmuus on hyvin usein vain sielullista itsevarmuutta. Koska emme elä näkemisessä, voi uskomme olla "vain" Toivoa, joka ei saata häpeään. Varmuudet ovat yksin Jeesuksessa Kristus uskon kautta.
- Anonyymi
Mitä on Kristus usko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on Kristus usko?
...että Jumala oli Jeesuksessa K. ja sovitti itsensä maailman kanssa. usko se omalle kohdallesi niin saat elää.
Anonyymi kirjoitti:
...että Jumala oli Jeesuksessa K. ja sovitti itsensä maailman kanssa. usko se omalle kohdallesi niin saat elää.
On aika vaikea uskoa sellaista mikä on pelkkää uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikö Jeesus ole Jumala? En ole oikein tajunnut tätä jumala oli jumalassa ja sovitti maailman jumalan kanssa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikö Jeesus ole Jumala? En ole oikein tajunnut tätä jumala oli jumalassa ja sovitti maailman jumalan kanssa??
Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi ja ne sitten käännettiin englanniksi?
Genesis 1 King James Bible (KJB)
1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
(10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)
Revelation 22 King James Bible (KJB)
21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
(12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)
1 John 5 King James Bible (KJB)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
(22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)
- Anonyymi
Vapahtaja olet sinä.
Vapauta itsesi syntiharhoista ja jumalakuvitelmista.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Jaa. Ehkä se ihan noin yksinkertaista ole.
"Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi?"
Juuri siihen ravitaan USKOA, jonka Jumala vaikuttaa ja antaa voiman siihen:
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä," - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siihen ravitaan USKOA, jonka Jumala vaikuttaa ja antaa voiman siihen:
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,"Sen tietää siitä, että omatunto ei enää syytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tietää siitä, että omatunto ei enää syytä.
Ei pidä paikkansa. Ateistin omatunto ei koskaan syytä.
- Anonyymi
On sekin mahdollista, että Jumala sillä hetkellä kun saarnaaja sinulle sen kertoo, antaa sinulle syntisi anteeksi. Älä yritä määritellä Jumalaa vaan anna Hänen antaa sinulle anteeksi. Tiedän, että yksi ihminen on tullut uskoon myös hyvin erikoisella tavalla, hän on rukoillut syntejään anteeksi ja miettinyt mistä sen tietää saako vai ei, mutta kaveri on sanonut USKO että saat anteeksi, niin saat. Ja kiitä siitä, että sait anteeksti, niin olet saanut. Jos pyydät Jeesukselta jotain, niin usko se jo saaneesi ja KIITÄ siitä.
- Anonyymi
Silloin saat sen
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Usko usko. Se ei tee mistään todellista. Mutta saahan sitä uskoa.
Tyhmyytesi on todella epätoivoista.
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyytesi on todella epätoivoista.
Usko usko, niin kaikki on sinulle hyvin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Usko usko, niin kaikki on sinulle hyvin.
Niinkö sinä uskot?
- Anonyymi
Olennaista on uskoa, että Jeesus JO sovitti meidän kaikkien kaikki synnit verellään ristillä. Meidän tarvitsee vain uskoa ja ottaa vastaan hänen valmistamansa sovitus.
Vaikka joka päivä pyytelisimme syntejämme anteeksi, emme ole pelastuneita, ennen kuin uskomme, että Jeesus on syntimme jo sovittanut. 1 kor 15:1-4.
1. Tessalonikalaiskirje 4:13-18
Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kuka oli elossa ja temmattiin? Siinä taas yksi turha kirje ja joka oli täysi pettymys.
Totta. Ateistit pettyvät aina Raamattua lukiessaan.
Anonyymi kirjoitti:
Tuon kirjeen saajat, kun ei käynyt niinkuin oli kirjeessä.
Kun itse luin Raamattua tarkasti, niin minusta tuli ateisti. Ei se silti pettymys ollut, vaan silmät avautuivat.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin, ja niin sen pitää ollakin.
- Anonyymi
Aamen!
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei siis ole Jumalan ilmoitus ihmisille? Jos se ei kaikille sovi.
Olen itse ateisti, ja en ole pettynyt Raamattuun. Olen vain saanut sen selville.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, saatanan omat eivät ymmärrä Jumalan sanaa.
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, saatanan omat eivät ymmärrä Jumalan sanaa.
Miten uskovat. Olen huomannut, että käsittävät Raamatussa olevat asiat siten kuten itse ajattelevat.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kuka oli elossa ja temmattiin? Siinä taas yksi turha kirje ja joka oli täysi pettymys.
Me elämme viimeistä sukupolvea. Monet meistä tämän päivän kristityistä pääsemme mukaan ylöstempaukseen. Jos kuolemme ennen sitä, olemme siinä joukossa, joka nostetaan kuolleista ensin. Win win.
- Anonyymi
Sepä se kun muitten aika kuluu demokratioissa ja muistellaan kun olisi saanut unohtaa. Ihminen vaan on sellainen. Demokratiassaan siis.
- Anonyymi
Jos on saanut syntinsä anteeksi, jos on vapaa synnin ikeestä, niin kyllä ihminen sen omasta olemuksestaan huomaa. Ei ahdista aamulla herätä uuteen päivään, ei painosta mielessä ja sielussa, vaan on puhdas, vapautunut olo kun tehdyt tai tekemättömät asiat eivät pyöri mielessä.
Tietenkin jos on saanut anteeksi, on vapautunut olo, ei tunne syyllisyyttä, synti ei masenna ja anna pahaa mieltä.
Eikä se haittaa jos joku jupisee jotain käsittämätöntä uskonnollista höperyyttä, niin ei se vie pois sitä, että on vapaa Kristuksessa kuten Paavali kirjoittaa. Joskin mainitsee siinä samassa yhteydessä valeveljet, mutta se ei liity syntien anteeksisaamiseen. Tuolla yllä oli keskustelua siitä, miten pelastusvarmuus koetaan eri tavoin. Liika varmuus voi johtaa omien syntien katumattomuuteen sekä liialliseen tuomitsevaisuuteen.
Erittäin hyvä luonnehdinta oli ” ”Me elämme uskossa ja toivossa, emme missään varmuudessa.”
Tavallaan ”Anonyymi” 2025-04-25 10:53:29 kirjoitti siitä, kun vastasi kysymykseen "Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi?" näin ”Juuri siihen ravitaan USKOA, jonka Jumala vaikuttaa ja antaa voiman siihen…”
Meillä on siis usko sekä toivo niitä vahvimpia. Toivo että Jumala antaa anteeksi, sekä usko siihen, että näin Hän tekee jos olemme vilpittömiä katumuksessa.
Sitten joku äkämystyi siitä, kun joku kyseli "Onko se mukavaa elää jatkuvassa epävarmuudessa?" ja vastasin, että tähän tarvitaan nöyryyttä.
”Anonyymi” 2025-04-25 10:44:53 höykytti mm. näin ”Onkohan se kuitenkin TEKONÖYRYYTTÄ?
Nämä nöyränä esiintyvät kaikkitietävät liberaalit eivät ole aidosti nöyriä, koska eivät usko Raamatun ilmoitukseen ja Raamatun luotettavuuteen.”
Siis se että uskoo Jumalaan ja antaa Hänen päätettäväksi asioita, sinusta tekonöyryyttä?
Jos Jeesus olisi käskenyt uskoa ´Raamattuun, kai hän olisi Jumalan sijaan puhunut siitä, että niihin kirjoituksiin, joita hänen jälkeensä kirjoitetaan, tulee ennemmin uskoa kuin Jumalaan.
”Anonyymi” 2025-04-26 19:07:55 kirjoitti puolestaan potaskaa Ateistin omatunto ei koskaan syytä.”
Kaikilla ihmisillä tai miltei kaikilla on ymmärrys siitä, mikä on moraalisesti hyvää tai huonoa eli omatunto.
Tosin tuo omatunto voi olla heikko, näin on myös uskovilla – eli se ei katso sitä, uskooko vai ei.
”Missä on ylpeys, sinne tulee häpeä,
nöyrien kumppani on viisaus.”
Sananlaskut 11:2
”Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen.”
Kolossalaiskirje 3:12- Anonyymi
"Siis se että uskoo Jumalaan ja antaa Hänen päätettäväksi asioita, sinusta tekonöyryyttä?"???
Todellinen nöyryys ei tee järjestä epäjumalaa ja yritä en avulla mitätöidä Jumalan sanaa, kuten esim Mäkipelto ja kumppanit. Nykyteologien tutkimukset eivät juuri koskaan vahvista uskoa tai Raamatun luotettavuutta, vaan AINA PÄINVSTOIN. Niillä pyritään osoittamaan vain omaa tietämystään.
Jeesus itse korosti Sanan merkitystä ja kehoitti uskomaan niihin.
Matt 22
"Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."
Tosin tuolloin ei vielä ollut Uutta Testamenttia, mutta koska ne ovat Pyhän Hengen inspiroimia, niin niiden takana on Jumala..
2. Piet 1
" tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."
- Anonyymi
Tietenkin ihminen tuntee sen sisimmässään, että on saanut syntinsä anteeksi eikä vain ajattele, että ehkä Jumala on antanut anteeksi ehkä ei.
Se on vähän sama tunne kuin olisi ollut iso laina mitä ei olisi pystynyt maksamaan ja pankinjohtaja sanoisi, että antaa olla, pyyhitään se pois. Kyllähän siinä ihmisen sydän hypähtäisi, että olipa hyvä juttu.
Joskin ei uskontien päätepiste ole siinä että on saanut synnit anteeksi, ei siinä että se syntikuorma mitä ei jaksa kantaa, ei vaivaa enää eikä aiheuta unettomia öitä. Se on vasta alkua. Silloin ihminen on kelvollinen menemään Jumalan eteen rukousten kanssa ja silloin Jumala voi Pyhän Hengen kautta vapauttaa synnin orjuudesta. Siitä ettei sitä taakkaa enää samalla tavalla tule. Niin muutos tapahtuu ihmisen sydämessä, kivisydän vaihtuu lihasydämeksi eikä vain ihminen itse yritä olla pyhä. Mikä tarkoittaisi vain käytännössä siä että alkaisi herjata muita laittomuuden tekijäksi muita omassa sydämessä ei tapahtuisi yhtään mitään.
Siihen uusi liitto meitä opettaa, ottamaa vastaan anteeksianto ja Pyhän Hengen täyteys.
Mitään muuta ei uskossa edes ole.- Anonyymi
"Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi?"?
Sen tietää siitä, että sellainen, joka on saanut syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä, uskaltaa iloita ja kertoa siitä, mutta sellainen, joka on vain näennäisesti kristitty, alkaa puolustamaan sakramentteja, kastetta ja muita rituaaleja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi?"?
Sen tietää siitä, että sellainen, joka on saanut syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä, uskaltaa iloita ja kertoa siitä, mutta sellainen, joka on vain näennäisesti kristitty, alkaa puolustamaan sakramentteja, kastetta ja muita rituaaleja.Eli sinä olet näennäisesti kristitty kun höpötät aina kasteesta
Apostolitkin olisvat sitten näennäisesti kristittyjä kun puolustivat sakramentteja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinä olet näennäisesti kristitty kun höpötät aina kasteesta
Apostolitkin olisvat sitten näennäisesti kristittyjä kun puolustivat sakramenttejaTotta, ja nimikristitty erottaa sakramenteista Kristuksen ja puhuu vain vedestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinä olet näennäisesti kristitty kun höpötät aina kasteesta
Apostolitkin olisvat sitten näennäisesti kristittyjä kun puolustivat sakramentteja"Eli sinä olet näennäisesti kristitty kun höpötät aina kasteesta"??
Eikös kaste kuulu luterilaisuuteen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli sinä olet näennäisesti kristitty kun höpötät aina kasteesta"??
Eikös kaste kuulu luterilaisuuteen?Kuuluu ja kristinuskoon. Sinua se harmittaa
- Anonyymi
Tiedät siitä, että jeesus panee sua perseenseen ja sitten poskeen, tässä järjestyksessä. Ja sitten vie rahasi kirkollisveron muodossa.
- Anonyymi
Mitäpä jos jäträisit Jeesuksen herjaamisen vain uskovaisten huoleksi.
- Anonyymi
Oikea kristitty herjaa.
Silloin ei ole nimellinen.- Anonyymi
Onko kasteesta puhuminen herjaamista?
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu." Ketä tuossa herjataan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu." Ketä tuossa herjataan?Tuo trolli jauhaa ”herjaamisista”, falloksista ja ”kansanmurhasta” solkenaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu." Ketä tuossa herjataan?Jumalaa, koska Lutherin sanoin kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi - niin myös Jeesuksen nimeä, koska se tehdään hänen nimeensä. Tämä on myös Raamatun totuus, ei ainostaan Lutherin sanat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo trolli jauhaa ”herjaamisista”, falloksista ja ”kansanmurhasta” solkenaan
Niin ne fariseukset tekevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ne fariseukset tekevät.
Vielä amerikan homoherjat päälle.
Voi hyvä ihme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalaa, koska Lutherin sanoin kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi - niin myös Jeesuksen nimeä, koska se tehdään hänen nimeensä. Tämä on myös Raamatun totuus, ei ainostaan Lutherin sanat.
Sota syntiä vastaan on kristityllä elämän loppuun saakka!
Anonyymi kirjoitti:
Sota syntiä vastaan on kristityllä elämän loppuun saakka!
On teillä surkea elämä. Raamattu sanoo, että jokainen tekee syntiä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On teillä surkea elämä. Raamattu sanoo, että jokainen tekee syntiä.
Kyllä, jokainen joutuu syntiin, mutta tahallisessa synnissä eli epäuskossa eläminen on kauhea synti. Uskovainen ihminen tuntee omat vikansa, mutta tekee niistä parannusta eli taistelee syntiä vastaan!
- Anonyymi
Ei mistään. Voi vain uskoa saaneensa synnit anteeksi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Usko ei ikävä kyllä perustu mihinkään todellisuuteen
Väärä vastaus. Haluatko, torre, että laitan sinullekin postimyyntiosoitteen mistä voi ostaa aivot? Oikea vastaus olisi ollut, että synti ja Saatana liittyvät yhteen, koska Saatana omistaa helvetin, eikä Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä vastaus. Haluatko, torre, että laitan sinullekin postimyyntiosoitteen mistä voi ostaa aivot? Oikea vastaus olisi ollut, että synti ja Saatana liittyvät yhteen, koska Saatana omistaa helvetin, eikä Jumala.
Ja vaikka uskovaiset suu vaahdossa vakuuttaisivat saatananpalvonnalla saaneensa Saatanalta jotakin anteeksi, niin Raamatun mukaan heille on kyllä varattu Jeesuksen nimen hyväksikäytöstä paikka helvetistä. Eikä Raamatun totuus siinäkään tulessa muutu mihin ovat matkalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka uskovaiset suu vaahdossa vakuuttaisivat saatananpalvonnalla saaneensa Saatanalta jotakin anteeksi, niin Raamatun mukaan heille on kyllä varattu Jeesuksen nimen hyväksikäytöstä paikka helvetistä. Eikä Raamatun totuus siinäkään tulessa muutu mihin ovat matkalla.
Tarina kertoi vain siitä, että miten Jeesuksen uhraamisella tosi Jumalana uskovaiset myivätkin sielunsa Paholaiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarina kertoi vain siitä, että miten Jeesuksen uhraamisella tosi Jumalana uskovaiset myivätkin sielunsa Paholaiselle.
Voitte sitten ihan itse uskonne mukaan päätellä, että kuka tällaisen källin teki uskovaisille Raamatun tarinalla.
- Anonyymi
Mistä tietää onko koko jumalaa ollut edes olemassakaan?
- Anonyymi
Juuri siitä että uskovat herjaavat toisiaan.
Juuri se on todiste siitä että Jumalan on pakko olla olemassa.
Ei olemattoman vuoksi ihmiset viitsisi herjata eikä silloin olisi olemassa paholaista villitsemään heidät herjaamiseen.
Tietenkin se tuntuu pahalta sanoa, mutta kun asia vain on niin ja niin tapahtuu. Ei se muuksi muuttuisi vaikka valehtelisi että uskovat ovat kuin Herran enkelit ja puhuvat enkelien kieltä. - Anonyymi
Menee katsomaan kirkonkirjoista. Pappi ainakin vakuuttaa niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee katsomaan kirkonkirjoista. Pappi ainakin vakuuttaa niin.Mutta jos kirkonkirjat ovat palaneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos kirkonkirjat ovat palaneet?
Hellari vastaa omaan viestiinsä kuten ennenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuo trolli ei osannut vastata edes siihen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sillä on tapana tehdä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sillä on tapana tehdä
Miksi kirjoitat taas usean viestin peräkkäin ja toistat itseäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siitä että uskovat herjaavat toisiaan.
Juuri se on todiste siitä että Jumalan on pakko olla olemassa.
Ei olemattoman vuoksi ihmiset viitsisi herjata eikä silloin olisi olemassa paholaista villitsemään heidät herjaamiseen.
Tietenkin se tuntuu pahalta sanoa, mutta kun asia vain on niin ja niin tapahtuu. Ei se muuksi muuttuisi vaikka valehtelisi että uskovat ovat kuin Herran enkelit ja puhuvat enkelien kieltä.Mutta minkä ja minkälaisen Jumalan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirjoitat taas usean viestin peräkkäin ja toistat itseäsi?
Sillä on tapana tehdä samaa, mutta syyttää asiasta vain muita.
Saahan omaan viestiin laittaa lisäyksiä. Toisena esiintyminen on eri asia.
- Anonyymi
Pääasia että tavalla tai toisella herjataan.
Ettei luovuta siitä, vaan pysytään siinä lujana ja herja varmasti lentää. - Anonyymi
"Roomalaiskirje 8:14-17 FB38
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme."- Anonyymi
Juu, tulen liekeissä. Löytyy Paavalin 1.Korinttolaiskirje, luku 3:10-13.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tulen liekeissä. Löytyy Paavalin 1.Korinttolaiskirje, luku 3:10-13.
Varsinkin tuon kolmannen luvun viimmeinen jae, muistaen, että Kristus on tosi Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin tuon kolmannen luvun viimmeinen jae, muistaen, että Kristus on tosi Jumala.
Se päivä tulessa ilmestyy, joka kertoo mikä oli teidän tekonne rakentaa Paavalin Kristus opin varaan, rakensitte oljista ta kullasta, ja te olette Kristuksen, mutta Kristus onkin Jumalan. Tosi Jumala siis on vihaisen Jumalan. Löytyy Augsburgin tunnustuksesta. Tosi Jumalahan oli kirottu kiroukseksi Paavalin sanoin Gal.3:13, jota seurasitte helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se päivä tulessa ilmestyy, joka kertoo mikä oli teidän tekonne rakentaa Paavalin Kristus opin varaan, rakensitte oljista ta kullasta, ja te olette Kristuksen, mutta Kristus onkin Jumalan. Tosi Jumala siis on vihaisen Jumalan. Löytyy Augsburgin tunnustuksesta. Tosi Jumalahan oli kirottu kiroukseksi Paavalin sanoin Gal.3:13, jota seurasitte helvettiin.
Ei ihan Raamatun totuudesta selviä nyppimällä sieltä vain kohtia, joita luulee omaksi edukseen kirjoitetun.
Ja sinä olet mennyt uskomaan Paavalia..
Oletko huomannut onko naiset pitäneet päähinettä seurakunnan tilaisuuksissa?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihan Raamatun totuudesta selviä nyppimällä sieltä vain kohtia, joita luulee omaksi edukseen kirjoitetun.
Juri niin. Ei mitään kirkaa niin lueta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä uskon siihen mitä Sanassa sanotaan. Jumala itse varjelee Sanaansa, ettei sinne pääse mitään sinne kuulumatonta. Myös Paavali on yksi Raamatun apostoleista ja siten Jumalan Sanan asialla. Jeesus itse kutsui hänet tehtäväänsä Damaskon tiellä.
- Anonyymi
Mitä tapahtuu, jos Jumala ei anna syntejä anteeksi?
- Anonyymi
Silloin Henki ei yhdessä todista meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia ja silloin emme ole perillisiä.
Henki sen todistaa.
Ei toisten ihmisten herjat. - Anonyymi
Jumala tietysti pistää ihmisen Saatanan omistamaan helvettiin.
Tekihän uskovaisten mukaan Jumala jo paratiisissa yhteistyötä Saatanan kanssa, että sai pahuuden syntymään maailmaan syntinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tietysti pistää ihmisen Saatanan omistamaan helvettiin.
Tekihän uskovaisten mukaan Jumala jo paratiisissa yhteistyötä Saatanan kanssa, että sai pahuuden syntymään maailmaan syntinä.Tällainen kaksipäinen hirviöjumala on uskovaisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällainen kaksipäinen hirviöjumala on uskovaisilla.
Joten koittakaa nyt ymmärtää, kun itse Luther kirjoitti jo 500 vuotta sitten, että Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain vihan, eikä mitään armoa. Suora lainaus Lutherilta.
Olisi asiallista ihmetellä, että mikä tässä opissa nyt vetoaa niin uskovaisiin, että pidetään jopa ihan Jumalan sanana kaikessa pahuudessaan?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten koittakaa nyt ymmärtää, kun itse Luther kirjoitti jo 500 vuotta sitten, että Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain vihan, eikä mitään armoa. Suora lainaus Lutherilta.
Olisi asiallista ihmetellä, että mikä tässä opissa nyt vetoaa niin uskovaisiin, että pidetään jopa ihan Jumalan sanana kaikessa pahuudessaan?!Perustuu viattoman opettajan kuoliaaksi kiduttamiseen, jonka Paavali itse surmasi saman uhrikulttiopin vastustamisestanjumalanpilkkasyytteellä, ja teki tosi Jumalan kirottuna kiroukseksi surmaamansa Jeesuksen nimeen, joka vielä kaiken lisäksi syödään kannibalistisella saatananpalvojien ehtoollisriitillänRaamatun mukaan Herran kuoleman julistamiseksi, niin luulisi jo vähemmästäkin hälytyskellojen päässä soivan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustuu viattoman opettajan kuoliaaksi kiduttamiseen, jonka Paavali itse surmasi saman uhrikulttiopin vastustamisestanjumalanpilkkasyytteellä, ja teki tosi Jumalan kirottuna kiroukseksi surmaamansa Jeesuksen nimeen, joka vielä kaiken lisäksi syödään kannibalistisella saatananpalvojien ehtoollisriitillänRaamatun mukaan Herran kuoleman julistamiseksi, niin luulisi jo vähemmästäkin hälytyskellojen päässä soivan.
Muinoin sen vielä ymmärsi, jos Paavalin ja kirkon oppia ei kumarrettu, niin tapettiin, mutta että tänä päivänäkin vielä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muinoin sen vielä ymmärsi, jos Paavalin ja kirkon oppia ei kumarrettu, niin tapettiin, mutta että tänä päivänäkin vielä!
Raamatussa kun on Jeesuksenkin julistamaksi käskemä evankeliumi hyvällä isä Jumalalla, joka Paavan opissa on Jeesuksen nimeen se kirottu uhri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa kun on Jeesuksenkin julistamaksi käskemä evankeliumi hyvällä isä Jumalalla, joka Paavan opissa on Jeesuksen nimeen se kirottu uhri.
Siis Paavalin opissa hyvä Jumala on Jeesuksen nimeen kirottu uhri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Paavalin opissa hyvä Jumala on Jeesuksen nimeen kirottu uhri.
Ihan omaa höpinääsi.
- Anonyymi
Papit antavat anteeksi kaikki jos saavat rektumia.
- Anonyymi
Ei ihmisten älyttömyys vaikuta mitään siihen miten Henki todistaa.
Tein pienen testin niille, jolla on Pyhä Henki.
Että se on sanonut heille samasta asiasta. Ja kävi, että oli sanonut kullekin eri tavalla. Pyhä Henki pitää teitä pilkkanaan.- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
Ei tietenkään Pyhä Henki puhu ihmisille samalla tavalla. Ei sellainen ole edes Pyhä Henki, jolla on jokin oppi jonka mukaan toimia. Sellainen olisi harhaoppi ja harhaopin henki.
Pyhä Henki on henkilökohtainen puolustaja, joka ottaa huomioon ihmisen senhetkisen tilanteen, tarpeen sekä kyvykkyden ja saa ihmisen toimimaan sen mukaan.
Ainakaan Pyhä Henki ei saa ihmistä herjaamaan samoja herjoja päivästä toiseen.
Siitä voi olla varma.- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Miten selität, että yhdestä asiasta Pyhä Henki antaa kullekin eri vastauksen?
Siten ettei herjaaminen ole Pyhästä Hengestä.
Joskin siinä käytetään samoja herjoja, mutta ei se silti ole Pyhästä Hengestä. Anonyymi kirjoitti:
Joskin siinä käytetään samoja herjoja, mutta ei se silti ole Pyhästä Hengestä.Oli kyse heistä, jotka sanoivat heillä olevan Pyhä Henki. Ei ole kyse herjaamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskin siinä käytetään samoja herjoja, mutta ei se silti ole Pyhästä Hengestä.Juuri niin.
- Anonyymi
Ei sillä ole mitään merkitystä, että ihminen sanoo itsellään olevan Pyhän Hengen.
Teoista se Pyhä Henki tunnetaan. Sitä ovat ne Jaakobin peräämät uskon teot, ettei ole uskoa ilman tekoja. Niitä Pyhän Hengen tekoja siinä perätään.
Kun ihmistä herjataan uskossaan miten tahansa, asiasta tai asian vierestä, niin se on saatanan koettelua kuten saatana koetteli Jobia, sanooko sanan Jumalaa vastaan kun tulee vastoinkäymisiä. Eikä Job sanonut.
Samalla tavalla kun uskovaa herjataan, kun saatana herjoilla koettelee häntä, niin jos hän alkaa herjaamaan vastaan, syyttämään ja tuomitsemaan ihmisiä, nimittelemään ja keksimään herjoja, niin hän lankeaa saatanan virittämään ansaan ja menettää Jumalan siunauksen. Hän ei kestä koetusta kuten Job. - Anonyymi
Puhuisivat "omissa nimissä" sillä sitähän he tekevät. Vastuu puheista ja teoista on silloin luonnollinen.
Lopettakaa itsenne ja toisten joutava syyllistäminen, niin vapaudutte synneistänne. Mitä ne sitten kenelleenki ovat. Itse se asia pitää tajuta. Ei omia pakkomielteitä kukaan muu poista."Puhuisivat "omissa nimissä" sillä sitähän he tekevät. Vastuu puheista ja teoista on silloin luonnollinen."
Niinpä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Puhuisivat "omissa nimissä" sillä sitähän he tekevät. Vastuu puheista ja teoista on silloin luonnollinen."
Niinpä.Onko Jumala antanut SINUN syntisi anteeksi?
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jumala antanut SINUN syntisi anteeksi?
Näin meidän kristittyjen tulee uskoa ja luottaa. Ja aina kun havaitsee tehneensä syntiä, on sitä osattava katua ja pyytää Häneltä anteeksi.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Näin meidän kristittyjen tulee uskoa ja luottaa. Ja aina kun havaitsee tehneensä syntiä, on sitä osattava katua ja pyytää Häneltä anteeksi.
Sinä siis uskot, että Jumala on antanut syntisi anteeksi ?
- Anonyymi
Helpompi se on homostella amerikan homoilla kuin kertoa että itse tekisi mieli olla ruskean reiän ritari.
Tietenkin.
Kuka nyt omat synnit toisi julki vaikka ne olisi miten ilmeiset. - Anonyymi
Aloittajalle sanoisin, että synnit tietää saaneensa anteeksi siitä, että sydän tuntuu puhtaalta ja olo on höyhenenkevyt eikä omatunto syytä mistään. Jumala voi tehdä tuollaisen ihmeen ihmiselle.
- Anonyymi
Raamattu sen sanoo.
Esim. Apt. 3:19-20.- Anonyymi
Sama !!!
- Anonyymi
Siihen ei auta muu, kuin usko. Saat uskoa syntisi anteeksi. Mitä Jeesus sanoi syntiselle naiselle; "mene äläkä tästedes syntiä tee". Sitä tarkoittaa armo.
- Anonyymi
Raamatussa ei ole tuollaista oppia:
" Saat uskoa syntisi anteeksi.".
Se on lestadiolaisten keksintö, kun he kuvittelevat voivansa synninpäästöllään antaa toisten syntejä anteeksi.
Raamatun oppi on: "Usko Herraan Jeesukseen, niin saat syntisi anteeksi." Room 10
Tähän juuri perustuu Jumalan armo, koska Jeesus on kantanut meidän syntimme ristin puulle. Hän oli sijaiskärsijä.
Mutta se tarkoittaa myös sitä, että armahdettu syntinen luopuu syntielämästään. Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ole tuollaista oppia:
" Saat uskoa syntisi anteeksi.".
Se on lestadiolaisten keksintö, kun he kuvittelevat voivansa synninpäästöllään antaa toisten syntejä anteeksi.
Raamatun oppi on: "Usko Herraan Jeesukseen, niin saat syntisi anteeksi." Room 10
Tähän juuri perustuu Jumalan armo, koska Jeesus on kantanut meidän syntimme ristin puulle. Hän oli sijaiskärsijä.
Mutta se tarkoittaa myös sitä, että armahdettu syntinen luopuu syntielämästään."Se on lestadiolaisten keksintö, kun he kuvittelevat voivansa synninpäästöllään antaa toisten syntejä anteeksi."
Lestadiolaiset käsittääkseni antavat toinen toisilleen syntejä anteeksi.
Usko on lujaa luottamusta siihen, että Jumala antaa synnit anteeksi, kun niin pyytää ja katuu.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Se on lestadiolaisten keksintö, kun he kuvittelevat voivansa synninpäästöllään antaa toisten syntejä anteeksi."
Lestadiolaiset käsittääkseni antavat toinen toisilleen syntejä anteeksi.
Usko on lujaa luottamusta siihen, että Jumala antaa synnit anteeksi, kun niin pyytää ja katuu.NImenomaan! En ole yhtä vahvaa uskoa muilla nähnyt kun että Jumala toimii vajavaisten ihmistenkin kautta ja antaa synnit anteeksi. Se jos mikä vaatii uskoa!
- Anonyymi
Raamattu kertoo että KAIKKI saavat syntinsä anteeksi . Joten aloituksen tekijäkin
- Anonyymi
Jos kaikki saavat syntinsä anteeksi, niin silloin usko on aivan erilaista.
Ei silloin mitään rituaaleja tarvita.
Eikä amerikan homoja tarvitse herjata. Tai jos herjaa, niin senkin synnin saa anteeksi. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"...KAIKKI saavat syntinsä anteeksi ."
Niin, mutta koskeeko ne tulevia syntejäkin?Niin kauan kuin ei ole Jeesuksen uutta tulemista, ja lähde uhria.
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kuin ei ole Jeesuksen uutta tulemista, ja lähde uhria.
Eli kukaan ei saa anteeksi? Vai mitä tuolla tarkoitit?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Eli kukaan ei saa anteeksi? Vai mitä tuolla tarkoitit?
Miksei hellari hyökkää tähän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei hellari hyökkää tähän?
Ehkä se ei huomannut viestiä
- Anonyymi
Tietenkään kaikki eivät pyydä syntejään anteeksi, eivät edes näe syntejään, vaan jopa puolustavat niitä. Siihen usko on mennyt tänä päivänä että puolustellaan erilaisia kauheita tekoja kuin ennen oltiin sitä mieltä että kaikki on uskovien mielestä syntiä, mutta nyt voi vaikka mitä melskettä olla niin sitä vain pidetään Jumalan tahtona.
Se on todellista paatumusta.- Anonyymi
Niin, suottahan murhaajatkin vankiloissa ryhtyvät uskovaisiksi, kun luulevat, että Jeesus kantaakin tuomion heidän pahoista teoistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, suottahan murhaajatkin vankiloissa ryhtyvät uskovaisiksi, kun luulevat, että Jeesus kantaakin tuomion heidän pahoista teoistaan.
On, uskovaisuus on todella paatumusta, ettei itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaan.
Anonyymi kirjoitti:
On, uskovaisuus on todella paatumusta, ettei itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaan.
Väärinymmärrettynä voi joskus käydä noin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225234- 254398
- 282541
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121541
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211277Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101194