On monenlaista pappia ja saarnaajaa jotka kertovat "Jumalan nimessä" että näin on tapahtunut, mutta mistä minä sen tiedän? Heidän mukaansa vanhat synnit olisi ikäänkuin poispyyhityt vaikka jonkin rituaalin jälkeen, mutta mistä nekään sen tietävät. Luulisi että Jumala yksin tietää eikä satunnaiset saarnaajat.
Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi?
57
302
Vastaukset
- Anonyymi
Kun sydämessään huutaa Jumalaa avuksi, niin Hän kuulee.
Hän saattaa johdattaa monella eri tavalla itse kutakin parhaalla mahdollisella tavalla.
Monesti tukea saa toisilta uskovilta.
Raamatun uudentestamentin tutkiminen on turvallista. Tutusta siihen.
Kumalan Rakkaus olkoon sinun sydämessäsi.- Anonyymi
Korjaan JUMALAN RAKKAUS olkoon sinun kanssasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan JUMALAN RAKKAUS olkoon sinun kanssasi.
Hyvin tuo Jumala jakaa rakkautta mm Syyrian kristityille?
- Anonyymi
Ei tarvi huudella kun uskoo poikaan Jeesukseen ristiin naulittuun. Se on siinä. Mene kasteelle ja rippikouluun perusasiat .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin tuo Jumala jakaa rakkautta mm Syyrian kristityille?
Paholainen tekee pahaa joukkoineen. Voit kääntyä ja lopettaa pahat teot. Pyydä anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paholainen tekee pahaa joukkoineen. Voit kääntyä ja lopettaa pahat teot. Pyydä anteeksi.
Keneltä mä pyydän anteeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keneltä mä pyydän anteeksi?
Pyydä ihan ensiksi siltä jolle olet pahaa tehnyt. Minä teen niin. Jumalalta pyydän anteeksi siinä samassa yhteydessä. Kyllä se itse tietää miten kuuluu toimia, uskon että sinäkin jos todella haluat vapautua väärin tekemisestäsi. Siunausta ratkaisullesi.
- Anonyymi
Minä menin helluntai seurakuntaan ja sanoin haluavani tulla uskoon ja antaa elämäni Jeesukselle . Minun puolestani rukoiltiin. Seuraavana päivänä yllättäin huomasin ajatuksieni muuttueen.
Nyt olen elänyt uskossa lähes puoli vuosisataa. Monenlaista on tapahtunut, mutta turvaudun Jeesuksen armoon ja Rakkauteen. Tahdon pyhittyä yhä levossa ja rauhassa edellen loppuun asti. - Anonyymi
Oletko koskaan lukenut Raamattua?
- Anonyymi
On paljon viihdyttävämpää kirjallisuutta.
- Anonyymi
Olet oikeassa. Vain Jumala tietää ja meille ihmisille tulee yllätyksiä viimeisellä tuomiolla Jeesuksen mukaan. Me elämme uskossa ja toivossa, emme missään varmuudessa. Me pyydämme syntejämme anteeksi mm. Isä meidän -rukouksessa ja se riittää. Muuta emme voi.
- Anonyymi
Joka on kuullut, ymmärtänyt ja uskonut ja oman syntisyytensä kohdalle vastaanottanut evankeliumin 1 kor 15:1-4, TIETÄÄ olevansa uudestisyntynyt pelastettu (teoistaan huolimatta, ilman omia ansioitaan) Jeesuksen veren kautta. Jeesuksen teko oli täydellinen. Hän sovitti meidän jokaisen synnit. Minunkin kauheat syntini hän otti päälleen ja kärsi rangaistuksen niistä, että minun ei tarvitsisi mennä helvettiin sovittamaan niitä. Jumala haluaisi, että me kaikki uskoisimme Jeesukseen.
1 John 5:13 (KJB)
These things have I written unto you that believe on the name of the Son of God; that ye may know that ye have eternal life, and that ye may believe on the name of the Son of God.
- Anonyymi
Minäkin olen ihmetellyt että miten joku ihminen voi luvata syntien anteeksiantoa, ikäänkuin Jumalan puolesta?
- Anonyymi
Lue Matteus luku 18.
- Anonyymi
Sinä tiedät sen siitä, että Jeesus on noussut kuolleista. Jos hän nousi kuolleista, Jumala on antanut sinullle sinun syntisi anteeksi.
- Anonyymi
Emme tiedä sitäkään. Me haluamme uskoa niin, mutta emme tiedä varmasti,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tunnustan syntini, en voi tehdä enempää. Se tuo minulle lohdutuksen ja rauhan. Jumala sitten päättää mitä hän minun kanssani tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus nousi kuolleista, me TIEDÄMME saaneemme syntimme anteeksi, koska meidän syntiemme anteeksiantamuksen tähden Jumala nimenomaan herätti Jeesuksen kuolleista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tunnustan syntini, en voi tehdä enempää. Se tuo minulle lohdutuksen ja rauhan. Jumala sitten päättää mitä hän minun kanssani tekee.
Voit tietysti tehdä taas hyvällä omallatunnolla lisää syntiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me tiedämme. Hänen ylösnousemuksellaan oli viitisensataa silminnäkijää. Muutamat silminnäkijät kirjoittivat kokemansa ylös ja voimme lukea ne Raamatusta. He tiesivät. He olivat valmiit kuolemaan hirveillä tavoin kidutettuna totuudeksi tietämänsä evankeliumin puolesta. Katolisen kirkon inkvisitio ei saanut heitä luopumaan uskostaan. Muhamettilaisten miekka ei tänäkään päivänä saa uskovia kieltämään Jeesusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus nousi kuolleista, me TIEDÄMME saaneemme syntimme anteeksi, koska meidän syntiemme anteeksiantamuksen tähden Jumala nimenomaan herätti Jeesuksen kuolleista.
Tarkemmin sanottuna on kyse syntiemme sovituksesta. Jeesus kärsi meidän puolestamme rangaistuksen synneistämme. On Jeesuksen pilkkaa nyt mennä pyytelemään anteeksi syntejään, jos ei usko, että Jeesus JO SOVITTI meidän syntimme. NMeidän tarvitsee vain uskoa se ja ottaa se vastaan omalle kohdallemme. Sillä hetkellä uudestisynnymme. Saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tialle ja saamme siinä iankaikkisen elämän. Pelastumistaan ei voi menettää. Jos voisi, me kaikki menettäisimme sen monta kertaa joka päivä. Miten sen jälkeen uudestaan uudestisyntyisimme??
Anonyymi kirjoitti:
"Emme tiedä sitäkään. Me haluamme uskoa niin, mutta emme tiedä varmasti.."
Niin, luotamme Jumalan armoon.
- Anonyymi
Hengellinen siunaus Kristuksessa
Ef.1:
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.
2. Kor. 1:3; 1. Piet. 1:3
4. Jo ennen maailman perustamista hän valitsi meidät Kristuksessa olemaan pyhiä ja nuhteettomia hänen edessään.
Joh. 15:16; Joh. 17:24; Room. 8:29-30; Tit. 2:12{Tai: "hänen edessään rakkaudessa. Jo edeltä hän määräsi" (jakeet 4-5).}
5. Rakkaudessaan hän jo edeltä määräsi1 meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen kautta, oman hyvän tahtonsa mukaan,
Joh. 1:12; Gal. 4:5
6. armonsa kirkkauden ylistykseksi. Tämän armon hän on lahjoittanut meille siinä Rakastetussa,
Matt. 3:17
7. jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksi saaminen hänen armonsa rikkauden mukaan.
Kol. 1:14; Kol. 1:20; Hepr. 9:12-14; 1. Piet. 1:18-19
8. Tätä armoa hän on antanut meille runsain määrin ja suonut meille kaikkea viisautta ja ymmärrystä.
9. Hän on ilmoittanut meille tahtonsa salaisuuden Room. 16:25-26; Ef. 3:9; Kol. 1:26
10. siitä armotaloudesta, jonka hän oli suunnitellut ja nähnyt hyväksi toteuttaa aikojen täyttyessä: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaissa ja maan päällä. Gal. 4:4; Kol. 1:16; Kol. 1:20
11. Kristuksessa me olemme myös saaneet perintöosan, niin kuin meistä oli ennalta määrätty hänen suunnitelmassaan, hänen, joka vaikuttaa kaiken oman tahtonsa ja päätöksensä mukaan, Room. 8:17; Room. 8:28; Gal. 4:7; Kol. 1:12
12. että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, Ap. t. 8:17; Ap. t. 10:44-47; 2. Kor. 5:5; Ef. 4:30
14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi. - Anonyymi
aku ankka antaa syntisi anteeksi
- Anonyymi
Siksikö sen on niin suosittu lehti?
- Anonyymi
Synnit saa anteeksi kun tunnustaa ne Jumalalle. Ei ole mitään oppia, mitään kaava minkä mukaan saa syntejä anteeksi, vaan ne saa kun tunnustaa, ne katuu niitä ja uskoo siihen että siihen puhtaaseen sydämeen voi saada Pyhän Hengen, jonka jälkeen kaikki on eri tavalla. Jos ei tunnusta Jumalan edessä syntisyyttäänm ei myöskään saa Pyhää Henkeä eikä pääse osalliseksi taivaan iloista.
- Anonyymi
Ei olekkaan mitään kaavaa jokunen vuosisata sitten rahalla sai synnit anteeksi?
- Anonyymi
Et maininnut Jeesusta. Jeesuksen veri on ainoa tie taivaaseen. Ilman Jeesusta ei ole pelastusta. Me emme voi omia syntejämme sovittaa. Kun uskomme Jeesuksen tehneen sen puolestamme, saamme yllemme valkeat vaatteet. Jumala ei enää näe meitä syntisinä, vaan Hän näkee poikansa meissä.
- Anonyymi
Siitä sen tietää että tunnet rauhan ja ilon sydämessäsi.
- Anonyymi
Höpön löpön. Sen tietää siitä, että Jeesus on noussut kuolleista. Kenenkään ihmisen ilon ja rauhan tunteet eivät ole antaneet itseään ihmiskunnan lunnaiksi vaan Jeesus Kristus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön löpön. Sen tietää siitä, että Jeesus on noussut kuolleista. Kenenkään ihmisen ilon ja rauhan tunteet eivät ole antaneet itseään ihmiskunnan lunnaiksi vaan Jeesus Kristus.
Mikä takia piti käydä kirottuna helvetissä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Oikein hyvää matkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä takia piti käydä kirottuna helvetissä?!
Jeesus vuodatti verensä sinunkin syntiesi sovitukseksi. Hän kuoli keskiviikkona ja meni kolmeksi päiväksi tuonelaan. Siellä hän saarnasi pelastusta siellä olijoille ja vei siellä paratiisin puolella olevat mukanaan taivaaseen. En tiedä, pääsikö ketään mukaan sieltä palavalta puolelta. Nyt, kun uskova kuolee, hänen henkensä pääsee heti taivaaseen. Kun ei-uskova kuolee, hän joutuu heti helvettiin.
- Anonyymi
Tiedät sen siitä kun Jumala pukkasi sua aunukseen.
- Anonyymi
Ristiinaulittu teki sen jo. Sovituksen.
- Anonyymi
Totta kai - kiroukseksi kirottu tosi Jumala. Mitä muuta Jeesus voisikaan olla!
- Anonyymi
tutustu sivustoon JW.ORG
- Anonyymi
Silloin, kun astut taivaaseen. Kysy vaikka häneltä. Hän vastaa. Silloin elämä vasta alkaa.
- Anonyymi
Totta - vain veren juonnilla ja ruumiin syönnillä - sekä kirouksin - pääsee taivaaseen!
- Anonyymi
Jumala antaa synnit anteeksi, joita Saatana laskee?! logiikka?!
- Anonyymi
Ihmiset - voi olla trolleja, mutta voi olla tosi hulluja. Lopun kaiken - sillä ei ole mitään väliä kumpia. Jos näitä ei tapeta, me emme selviä.
- Anonyymi
Meillä ei ole vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei ole vaihtoehtoja.
Olen pahoillani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pahoillani.
Se koskee miljardeja ja miljardeja ihmisiä, jotka ovat menettäneet niin todellisuudentajun kuin järjenkin. Sen varaan ei voida rakentaa tulevaisuuden maailmaa. Olemme vedenjakajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se koskee miljardeja ja miljardeja ihmisiä, jotka ovat menettäneet niin todellisuudentajun kuin järjenkin. Sen varaan ei voida rakentaa tulevaisuuden maailmaa. Olemme vedenjakajalla.
Ihmisellä oli kaikki mahdollisuudet kehittyä, tämä palsta on ikää kuin läpileikkaus siitä, että mihin ihminen kehittyi.
- Anonyymi
Väkivalta, ratkaisu kaikkiin ongelmiin?
- Anonyymi
Ei ole.
Ei sitä kiinnosta sinun tekemiset pätkääkään. Ei nyt eikä kuoltuasi jolloin olet vain muistoja ja biomassaa.- Anonyymi
Onhan se mielenkiintoista kun biomassa muuttuu öljyksi ja tulevaisuudessakin riittää energiaa.
Ei tarvitse joka kukkulalle tuulimyllyä rakentaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se mielenkiintoista kun biomassa muuttuu öljyksi ja tulevaisuudessakin riittää energiaa.
Ei tarvitse joka kukkulalle tuulimyllyä rakentaa."Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi"??
Ei sitä tarvitse tietää. Riittää kun uskoo sen, mitä Raamattu lupaa. Jumala seisoo sanansa takana.
Kyllä rauhaton omatuntikin reagoi siihen: "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistä tietää että Jumala on antanut syntini anteeksi"??
Ei sitä tarvitse tietää. Riittää kun uskoo sen, mitä Raamattu lupaa. Jumala seisoo sanansa takana.
Kyllä rauhaton omatuntikin reagoi siihen: "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon.""Riittää kun uskoo sen, mitä Raamattu lupaa. Jumala seisoo sanansa takana."
Hallituskin aina lupailee kaikkea ja myyjä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Riittää kun uskoo sen, mitä Raamattu lupaa. Jumala seisoo sanansa takana."
Hallituskin aina lupailee kaikkea ja myyjä?"Keneltä mä pyydän anteeksi?"
Ps 51
"Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi."
Jos rikkoo Jumalan käskyjä vaikkapa tekemällä syntiä lähimmäistään kohtaa, on tuo teko rikos Jumalaa kohtaan.
- Anonyymi
Kaikki tehty paha ja hyvä heijastuvat karman lain mukaan tekijäänsä.
Tee hyvää niin seuraavat elämäsi ovat aina vain ihanampia.. - Anonyymi
On teillä pitkät johdot, kun ette vieläkään ymmärrä, että Saatana omistaa helvetin eikä Jumala.
”Heidän mukaansa vanhat synnit olisi ikäänkuin poispyyhityt vaikka jonkin rituaalin jälkeen, mutta mistä nekään sen tietävät.”
Teidän tuon rituaalin. Ehkä sillä vain halutaan vahvistaa tunnetta, että Jumala on antanut anteeksi. Tosin siihen ei taida liittyä mitään katumusta tai anteeksipyyntöjä sen kummemmin.
”Luulisi että Jumala yksin tietää eikä satunnaiset saarnaajat.”
Näin se oikeasti onkin, eikä siihen sinällään tarvita mitään porukkaa ympärille.
”Anonyymi” 2025-04-08 19:41:50 kirjoittaa: ”Me elämme uskossa ja toivossa, emme missään varmuudessa.”
Juuri näin.- Anonyymi
"”Anonyymi” 2025-04-08 19:41:50 kirjoittaa: ”Me elämme uskossa ja toivossa, emme missään varmuudessa.”
Juuri näin."????
Tuo on epäuskoisen puhetta. Raamattu kylläkin puhuu myös varmuudesta, jota ihminen itse ei voi sada aikaiseksi:
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia"! Room 8
Onko se mukavaa elää jatkuvassa epävarmuudessa?
Mitähän "rituaalia" mummonmuori tarkoittaa?
Lapsikastettako?
- Anonyymi
Varmuus on hyvin usein vain sielullista itsevarmuutta. Koska emme elä näkemisessä, voi uskomme olla "vain" Toivoa, joka ei saata häpeään. Varmuudet ovat yksin Jeesuksessa Kristus uskon kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192675Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701111Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2131079- 401005
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38941- 47904
- 36896
- 5888
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123863Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36817