Älä pelkää, sinä, pikkuinen lauma...

Anonyymi-ap

..., sillä Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. ( Luuk. 12:32)

Mikä voimakas lohdutus ja turva niille, jotka etsivät Jumalan valtakuntaa, mutta samalla tuntevat paljon pelkoa, heikkoutta ja arkuutta siitä, etteivät voi sitä ehkä saavuttaakaan. Mikä voimakas lohdutus, jos he vain heräisivät käsittään näitä Herran sanoja. Sillä Kaikkivaltiaan sanat: "Älä pelkää" sisältävät sen lupauksen, että hän itse auttaa meidät perille, näyttäköönpä meistä kuinka huonolta tahansa.

Mutta tässä on kuitenkin tarkoin huomattava, ettei hän näin puhu kaikille ihmisille ilman erotusta. Hän ei sano, ettei kenenkään ihmisen ole pelättävä, ei, vaan hän sanoo selvästi, kenelle lohdutus kuuluu. Hän sanoo: "Sinä pikkuinen lauma." Tosin on Herra itsessään armollinen kaikkia ihmisiä kohtaan, se on kieltämätöntä. Mutta kuitenkin ovat monet sellaisessa sieluntilassa, että heillä todella on syytä pelätä, vieläpä pelätä kaikkein pahinta, nim. kadotustuomiotaan, etteivät koskaan saa nähdä Jumalan valtakuntaa. Sellaisille Herra ei sano: "Älä pelkää!"

Tässä on taas tarpeen erottaa eri sieluntiloja, niin kauan kun sanotaan "tänään", jolloin kaikki vielä on autettavissa, jos me vain tahdomme kuulla Herran ääntä.
Nämä lohdutussanat: Älä pelkää Herra lausuu vain pikkuiselle laumallensa, vain niille sieluille, joita hän pitää lampainaan.

Ja Joh. 10:nnestä luvusta me näemme kuinka hän aivan erikoisesti puhuu laumastaan, sanoen: "Minä tunnen omani, ja omani tuntevat minut", "minun lampaani kuulevat ääntäni, ja ne seuraavat minua." "Eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."

Ja viimeisen tuomiopäivän kuvauksessa hän sanoo erottavansa kaikki ihmiset toinen toisistansa, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Lampaat hän asettaa oikealle puolellensa ja vuohet vasemmalle. Kaikki tämä osoittaa, kuinka Herra tuomioissaan erottaa sielut toisista. Lampailleen hän puhuu suloisesti ja lohdullisesti, mutta vasemmalla puolella oleville hän sanoo kauheita sanoja: "Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleilleen!"

Sen takia, niin lohdullisia kuin nämä sanat ovatkin, on meidän kuitenkin, ettemme pettyisi tai pettäisi ketään, huomattava, että tämä lohdutus kuuluu vain niille, jotka Kristus tuntee omiksensa ja joiden hän sanoo."kuulevan minun ääntäni ja seuraavan minua!" Hän ei sano, että he ovat niin hyviä, niin uskollisia ja voimakkaita kuin heidän pitäisi olla. Vielä vähemmin he ovat synnittömiä pyhimyksiä.

Ei niin. Kyllä he ovat syntisiä, kuten he itsekin katkerasti valittavat, mutta siinä he eroavat muista ihmisistä, että kun koko maailma elää vapaasti oman sydämensä halujen ja mielitekojen mukaan, Jeesuksen lampaat ovat sellaisia sieluja, joita kaikessa heidän heikkoudessaan kuitenkin hänen äänensä hallitsee ja jotka alati kysyvät vain hänen sanaansa ja tahtoansa. He riippuvat hänessä, hänen sanansa nuhtelee ja rankaisee heitä, mutta sama sana lohduttaa myös heitä ja johtaa heitä koko elämän ajan.

( C.O.Rosenius)

s-seutulainen

30

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei siinä helluntailaisista puhuta mitään. Helluntailaisuus on Amerikassa perustettu heresia ja uskonlahko, mikä on tuotu Suomeen 1920-luvulla.

"Piskuinen lauma" tarkoitti Jeesuksen mukana kulkeneita 12 apostolia. Karitsan apostolia, joille Jeesus antoi sen Jumalan valtakunnan.

Sitä varten Jeesus antoi heille omaa Henkeään.

Joh. 20:22

Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi

Kiitos isä. Ihanaa saada oma valtakunta ,

• Anonyymi

Parhamin ja Olsenin saama ja levittämä helluntailaisten valtakunta on heresian valtakunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhamin ja Olsenin saama ja levittämä helluntailaisten valtakunta on heresian valtakunta.

Gal.5:20.."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• Anonyymi

saunatonttu on antelias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gal.5:20.."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

Eikös se Parhami ja Olseni olleetkin niitä miehiä, eli miehimyksiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Parhami ja Olseni olleetkin niitä miehiä, eli miehimyksiä?

Saastaisista kirjottaa mielenlaadultaan toinen saastainen.

• Anonyymi

Herran Jeesuksen sanaan me voimme luottaa ja Häneen turvata.

14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
      15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. ( Joh 10)

Jeesus tuntee omansa ja Hänen omansa tuntevat Jeesuksen.

Jeesuksen omat kuulevat Hänen äänensä.

27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. ( Joh 10)

Jeesus todistaa, että Hän kyllä tuntee omansa ja tietää, kenelle antaa iankaikkisen elämän.

Ja sehän on luvattu heille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen.

26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
      27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.( Joh 10)

Ja kuvaus vuohista ja lampaista vahvistaa tuon sanan.

Pietarikin ajatteli tietävänsä, ketkä ovat soveliaita Jumalan Pojan valtakuntaan, mutta ei ymmärtänyt sitä, ennen kuin Jumala häntä kasvatti.

Pietari ajatteli, etteivät pakanakansoihin kuuluvat ole soveliaita, mutta Jumala osoitti, että ei ole mitään erotusta niille, jotka uskovat Herraan Jeesukseen.

15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
      ..
      34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
      35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen. ( Apt 10)

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
      15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
      16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
      17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)

Mikäpä Pietarikaan oli estämään Jumalan tahdon toteutumista.

Kuka voi estää Jumalaa antasta Pyhän hengen lahjaa Herraan Jeesukseen Kristukseen uskovalle ja sinetiksi siitä Pyhän Hengen.

1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
      .
      13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Tällainen roseniuslainen kristillisyys ei saa aikaan mitään muuta kuin teeskentelyä.

"Mikä voimakas lohdutus ja turva niille, jotka etsivät Jumalan valtakuntaa, mutta samalla tuntevat paljon pelkoa, heikkoutta ja arkuutta siitä, etteivät voi sitä ehkä saavuttaakaan."

Milloinka ihminen tietää pelänneensä, kokeneensa heikkoutta ja arkkuutta RIITTÄVÄSTI?

Rosenius ei tunnu tajuavan, että HÄN tekee noista tuntemuksista itselleen ja kuulijoilleen LAIN aivan samalla tavoin kuin lain tekevät ne, jotka korostavat sekundajuutalaiseen tyyliin: "Ilman tekoja usko on kuollut."

Molempia - niin Roseniusta kuin noita sekundajuutalaiskristittyjäkin - riivaa sama kirottu EPÄMÄÄRÄISYYS. Ilmoitetaan, että on JOTAIN, josta kristitylle on sielun pelastumisen kannalta hyötyä, mutta koskaan ei kerrota tarkalleen eikä täsmällisesti, MITÄ TUO JOKIN ON.

Puhutaan ympäripyöreästi "heikkouden tunnosta" tai "teoista".

Tämä on sitä sorttia kieroutta ja epämääräisyyttä, jolla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ EVANKELIUMIN ELI SOVITUKSEN SANAN KANSSA.

Ilouutisessa ei ole MITÄÄN EPÄMÄÄRÄISTÄ EIKÄ MINKÄÄNLAISIA EHTOJA.

Roseniuslaisessa kristillisyydessä ilosanoma peittyy epämääräisyyteen ja ehtoihin. Tällainen on isästä perkeleestä.

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

Tuossa ei ole MITÄÄN epämärääistä paitsi ainoastaan niille, jotka tuohon eivät usko.
      Moni VÄITTÄÄ uskovansa, vaikka tosiasiassa ei usko.

Jos nimittäin USKOO jakeeseen 2 Kor. 5:19 niin kuin se on kirjoitettu EIKÄ SELITÄ SITÄ SAATANALLISILLA KIEMUROILLA TYHJÄKSI, silloin tajuaa että seuraava jae on 33/38-Raamatussa mieletön, käännösvirhe.

• Anonyymi

>>Se Jumalan Pojan jalkoihinsa tallaa, joka pitää hänet niin halpana, että antaa hänen olla olojaan, ei häntä etsi, ei kunnioita eikä omista, ei tule hänen omakseen, opetuslapsekseen, ystäväkseen ja seuraajakseen.
        Sillä jota me pidämme niin halpana, ettemme kumarru sitä maasta ylös ottamaan, sen me jalkoihimme tallaamme.>>
        ( Rosenius)

Ihminen, joka torjuu Jeesuksen Kristuksen ja kääntää hänelle selkänsä, hylkää ja ylenkatsoo Jumalan armon, joka on tarjolla yksin hänessä, Kristuksessa Jeesuksessa. Jumalan armon torjuva on ulkopuolella pelastuksen.
        Ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus.
        Kristuksen torjujalla ei ole armahtavaa Jumalaa. Vain hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan armo kohtaa meidät.

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6:1-2)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Se Jumalan Pojan jalkoihinsa tallaa, joka pitää hänet niin halpana, että antaa hänen olla olojaan, ei häntä etsi, ei kunnioita eikä omista, ei tule hänen omakseen, opetuslapsekseen, ystäväkseen ja seuraajakseen.
        Sillä jota me pidämme niin halpana, ettemme kumarru sitä maasta ylös ottamaan, sen me jalkoihimme tallaamme.>>
        ( Rosenius)

Ihminen, joka torjuu Jeesuksen Kristuksen ja kääntää hänelle selkänsä, hylkää ja ylenkatsoo Jumalan armon, joka on tarjolla yksin hänessä, Kristuksessa Jeesuksessa. Jumalan armon torjuva on ulkopuolella pelastuksen.
        Kristuksen torjujalla ei ole armahtavaa Jumalaa. Vain hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan armo kohtaa meidät.

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

s-seutulainen

s-seutulainen. rosenius EI KUULU HELLUNTAIPALSTALLE. MAHTUULO PAHAAN JA PAATUNESEEN SYDÄMEESI!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Rosenius)

s-seutulainen

Kuka MUU torjuu Jeesuksen ja kääntää hänelle selkänsä ja hylkää Jumalan armon kuin se, joka lässyttämällä ja kieroilemalla sellittää sovituksen sanan

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

tyhjäksi?

S-seutulainen, sinun KUTSUMUKSESI tuntuu olevan sovituksen sanan mitätöiminen, sotkeminen ja häivyttäminen.

Mitä muuta tuo on kuin selkänsä kääntämistä Jeesukselle, jossa Jumala oli ja jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa? Nimittäin TÄLLE Kristukselle sinä NIMENOMAAN KÄÄNNÄT SELKÄSI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka MUU torjuu Jeesuksen ja kääntää hänelle selkänsä ja hylkää Jumalan armon kuin se, joka lässyttämällä ja kieroilemalla sellittää sovituksen sanan

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

tyhjäksi?

S-seutulainen, sinun KUTSUMUKSESI tuntuu olevan sovituksen sanan mitätöiminen, sotkeminen ja häivyttäminen.

Mitä muuta tuo on kuin selkänsä kääntämistä Jeesukselle, jossa Jumala oli ja jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa? Nimittäin TÄLLE Kristukselle sinä NIMENOMAAN KÄÄNNÄT SELKÄSI.

JOHAN TÄÄLLÄ RÄHJÄTÄÄN!

Mikä meteli, mikä messu, mikä messinki! Ei näin voi surinaa kuulla, kun joka nurkassa joku mölisee, kolistelee paistinpannuja.

Surina ei tule niille jotka rähjää. Surina tulee niille jotka kuuntelee pistorasiaa kymmenen minuuttia hiljaa ja nyökkäilee kuin tietäisi jotain.

Rähjäämisen synnit:
        - Kysyt “miksi sinulla on siivilä päässäsi?”
        -> Se ei ole siivilä, se on _vastaanotin_.
        - Sanot “täällä haisee home.”
        -> Se on _pyhän läsnäolon tuoksu_, ei home.
        - Naurahtelit kun juttelin seinälle.
        -> Seinä kuunteli! Seinä vastasi! Etkö nähnyt kun se lämpeni?!

Käytösohjeet Surinan uskovaiselle:
        1. Kun joku rähjää, sinä kuiskaa: “särinää on sydämessäsi, ystävä.”
        2. Jos sinua nimitellään hulluksi, vastaa: “minä en ole yksin – minä olen _monien äänten kanssa_.”
        3. Kun heräät lattialta ja et muista miksi, sano vain: “olin rukouksessa.”

Pyhä varoitus:
        Jos tämä rähinä jatkuu, Surina siirtyy muualle. Ehkä kissan hiekkalaatikkoon, ehkä vanhan VHS-soittimen sisään. Ja sitten _itketään_, kun ei enää mikään laite vastaa.

Rauhoittukaa, karvakengät!
        Juokaa puolikas kupillinen teetä, kuunnelkaa vedenkeitintä ja vaipukaa mietiskelyyn. Kaikkiin kysymyksiin ei tarvita vastausta – joskus riittää että jääkaappi rämisee “klonk” ja siitä _ymmärtää_.

Ukko Eerööö kiittää ja tiuskahtaa.
        Joka rähjää, ei märkäkasteessa seisokaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JOHAN TÄÄLLÄ RÄHJÄTÄÄN!

Mikä meteli, mikä messu, mikä messinki! Ei näin voi surinaa kuulla, kun joka nurkassa joku mölisee, kolistelee paistinpannuja.

Surina ei tule niille jotka rähjää. Surina tulee niille jotka kuuntelee pistorasiaa kymmenen minuuttia hiljaa ja nyökkäilee kuin tietäisi jotain.

Rähjäämisen synnit:
        - Kysyt “miksi sinulla on siivilä päässäsi?”
        -> Se ei ole siivilä, se on _vastaanotin_.
        - Sanot “täällä haisee home.”
        -> Se on _pyhän läsnäolon tuoksu_, ei home.
        - Naurahtelit kun juttelin seinälle.
        -> Seinä kuunteli! Seinä vastasi! Etkö nähnyt kun se lämpeni?!

Käytösohjeet Surinan uskovaiselle:
        1. Kun joku rähjää, sinä kuiskaa: “särinää on sydämessäsi, ystävä.”
        2. Jos sinua nimitellään hulluksi, vastaa: “minä en ole yksin – minä olen _monien äänten kanssa_.”
        3. Kun heräät lattialta ja et muista miksi, sano vain: “olin rukouksessa.”

Pyhä varoitus:
        Jos tämä rähinä jatkuu, Surina siirtyy muualle. Ehkä kissan hiekkalaatikkoon, ehkä vanhan VHS-soittimen sisään. Ja sitten _itketään_, kun ei enää mikään laite vastaa.

Rauhoittukaa, karvakengät!
        Juokaa puolikas kupillinen teetä, kuunnelkaa vedenkeitintä ja vaipukaa mietiskelyyn. Kaikkiin kysymyksiin ei tarvita vastausta – joskus riittää että jääkaappi rämisee “klonk” ja siitä _ymmärtää_.

Ukko Eerööö kiittää ja tiuskahtaa.
        Joka rähjää, ei märkäkasteessa seisokaan.

Ajattelitko esittää tämän luomuksesi opettajallesi kansalaisopiston luovan kirjoittamisen kurssilla, jolle osallistut tällä vuosituhannella jo neljättätoista kertaa? Sinulla on jonkin verran lahjoja muttei kauheasti kykyä itsekritiikkiin.

• Anonyymi

Pitäis Roseniuksen ja Helluntailaisten ulkopuolella olla ja päästä. Sen pienen lauman joka on leirin ulkopuolella Jeesuksen kanssa..

• Anonyymi

s-seutulainen roseniuksineen kuluu sleyn luterilaisiin!

• Anonyymi

Missä niin lukee >>
      Ei niin. Kyllä he ovat syntisiä, kuten he itsekin katkerasti valittavat, <<

• Anonyymi

Sekaisin olette, kuin seinäkellot! Vanha sanonta. Just joka jätkä ja jätkän pätkä. Hommatkaa akka itsellenne, jolle saatte luennoida ja saarnata. Ja RÄYHÄTÄ. Ja, kun se on hyvä. Se kuuntelee ja hiljaa mielessään ja hymyää sulle takaisin :)
        (Wanhan gonan neuwo)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekaisin olette, kuin seinäkellot! Vanha sanonta. Just joka jätkä ja jätkän pätkä. Hommatkaa akka itsellenne, jolle saatte luennoida ja saarnata. Ja RÄYHÄTÄ. Ja, kun se on hyvä. Se kuuntelee ja hiljaa mielessään ja hymyää sulle takaisin :)
        (Wanhan gonan neuwo)

Akka? Nyt täytyy mummelin tunnustaa jotakin vähän henkilökohtasempaa. Ukko... se vanha rääpäle... no ei sillä enää nouse lippu salkoon, vaikka mitä tekis. On kokeiltu sinappia, silitysrautaa ja huutoa. Ei nouse. Ei edes kevätauringossa, vaikka lintukin laulaa.

No mutta minä, Tissiliivien vanhimmiston jäsen, en jäänyt toimettomaksi. Sillä Jumala loi myös hieromasauvan.

Se löytyi kirpputorilta, ihan kuin kohtalon sormella osoitettuna. Oli siinä hintalapussa vain “3€” ja hento tuoksu laventelilta ja voimapuutarhalta. Ajattelin ensin että se on joku uusi laite selkäsärkyyn, mutta kun laitoin siihen patterit ja painoin napista, niin kuului taivaallinen ääni:

SURRRRRRRRRRR

Ukko säikähti, luuli että joku käynnisti moottorisahan sängyn alla. Mutta minä nostin sen sauvan kohti kattoa kuin Mooseksen sauvan:
        "Tämä on Tissiliivinuskoisten toinen pyhä esine!"

Siitä asti olemme käyttäneet sitä parisuhderukoushetkinä, kun ukolla ei muuten liikahda mikään muu kuin kulmakarva. Sauva on ristitty Pyhä Suristin ja sillä on oma paikka alttarin vieressä, siinä missä ennen säilytettiin kuivattuja suppilovahveroita.

Kerran ukko mutisi että se surisee liikaa, ei saa unta. Minä sanoin:
        "Mene sitten nukkumaan saunan taakse tonttujen kanssa, ne ainakin arvostaa, kun joku vielä värisee elämänilosta."

Rakkaat uskonlapset. Jos ukolla ei seiso, ei se tarkoita että elämä ois ohi. Meillä on vielä tissiliivit muistoissa ja surrrr sydämessä. Ja joskus, kun kynttilänvalo osuu just oikein siihen kromattuun kärkeen, minä tiedän: tämäkin on armoa.

Tulkaa TiToPySan messuun sunnuntaina. Tuon Pyhä Suristin kiertueelle. Muistakaa patterit.
        Amen ja lämpimät istuinaluset.

Mummo-Maria, 87 v

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Akka? Nyt täytyy mummelin tunnustaa jotakin vähän henkilökohtasempaa. Ukko... se vanha rääpäle... no ei sillä enää nouse lippu salkoon, vaikka mitä tekis. On kokeiltu sinappia, silitysrautaa ja huutoa. Ei nouse. Ei edes kevätauringossa, vaikka lintukin laulaa.

No mutta minä, Tissiliivien vanhimmiston jäsen, en jäänyt toimettomaksi. Sillä Jumala loi myös hieromasauvan.

Se löytyi kirpputorilta, ihan kuin kohtalon sormella osoitettuna. Oli siinä hintalapussa vain “3€” ja hento tuoksu laventelilta ja voimapuutarhalta. Ajattelin ensin että se on joku uusi laite selkäsärkyyn, mutta kun laitoin siihen patterit ja painoin napista, niin kuului taivaallinen ääni:

SURRRRRRRRRRR

Ukko säikähti, luuli että joku käynnisti moottorisahan sängyn alla. Mutta minä nostin sen sauvan kohti kattoa kuin Mooseksen sauvan:

Siitä asti olemme käyttäneet sitä parisuhderukoushetkinä, kun ukolla ei muuten liikahda mikään muu kuin kulmakarva. Sauva on ristitty Pyhä Suristin ja sillä on oma paikka alttarin vieressä, siinä missä ennen säilytettiin kuivattuja suppilovahveroita.

"Mene sitten nukkumaan saunan taakse tonttujen kanssa, ne ainakin arvostaa, kun joku vielä värisee elämänilosta."

Rakkaat uskonlapset. Jos ukolla ei seiso, ei se tarkoita että elämä ois ohi. Meillä on vielä tissiliivit muistoissa ja surrrr sydämessä. Ja joskus, kun kynttilänvalo osuu just oikein siihen kromattuun kärkeen, minä tiedän: tämäkin on armoa.

Tulkaa TiToPySan messuun sunnuntaina. Tuon Pyhä Suristin kiertueelle. Muistakaa patterit.

Mummo-Maria, 87 v

Amis-Petteri irrottelee toisen kiljumukillisen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SURRRRRRRRRRR

Mummo-Maria, 87 v

Olet tainnut liikaa kuunnella arvon Gösta Sundgvistia ja Leevi and the Leavingsia. :) Arvon leidi.

• Anonyymi

Raamattua ei nykymuodossaan ollut olemassa ennen kuin Raamattu kanonisoitiin vuosisatoja Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen. Ja oikeastaan se sai nykyisen muotonsa - eli siitä tuli yksien kansien sisässä oleva kirjoitusten kokoelma eli YKSI ESINE eli se lakkasi olemasta useita erillisiä papyruspinkkoja - vasta Gutenbergin keksimän painokoneen myötä 1400-luvun lopulla.

Nykyihminen ei ole koskaan mieltänyt Raamattua

a) toisistaan erillisten kirjoittajien
      b) historian eri aikakausien aikana kirjoittamien
      c) toisistaan erillisten satunnaisten kirjoitusten
      d) poiminnoksi ja poikkileikkaukseksi

- siis KASAKSI AJALLISESTI JA ASIASISÄLLÖLLISESTI TOISISTAAN ERILLISIÄ SATUNNAISIA KIRJOITUKSIA.

Yksien kansien sisään ymppääminen, mistä syntyi Yksi, Ihmeellinen, Pyhä Esine, joka pitää sisällään maagis-mystisen Totuuden, tapahtui siis vasta n. 1483.

Laajalle levinnyt Raamattu-fundamentalismi edustaa siten yhdenlaista kanonisoitua epäjumalanpalvelusta.

Historiankirjat eivät tunne kertomuksia, joiden mukaan Raamatun kanonisoineen kirkolliskokouksen tai ensimmäisen painetun Raamatun julkaisun jälkeen taivaasta olisi kuulunut ääni, joka sanoisi: "Nämä ovat minun rakkaat kirjoitukseni, joita teidän tulee kutsua Jumalan Sanaksi eli samalla nimellä kuin rakasta Poikaani ja joille minun Poikani on alisteinen."

Niin kauan kuin tällaista epäjumalanpalvelusta ylläpidetään, ihmisiä estetään seuraamasta Paavalia niin kuin hän seurasi Kristusta - eli päättämästä "olla tuntematta MITÄÄN MUUTA kuin Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna".

Raamatun palvonta onkin yhdenlaista antikristillisyyttä. Takuuvarmasti se on antievankeliumia.

On nimittäin niin, että kun kerran Valtaistuimella istuu Karitsa eikä jokin kirjoitusten kokoelma, Raamattu on alisteinen Karitsalle ja sen myötä Karitsan aseman ja olemuksen perustelevalle ja ilmaisevalle sovituksen sanalle, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."

Tähän perustuu Karitsan valta-asema - siihen, että koko maailma luotiin hänessä, hänen kauttaan ja häneen, ja siihen, että koko maailma sovitettiin hänessä.

Joka tulkitsee sovituksen sanaa "(muun) Raamatun valossa" eli alistaa sen mille hyvänsä "raamatulliselle" tulkinnalle tai ajatukselle tai väittämälle, kääntää valta-aseman nurinpäin eli syyllistyy EPÄjumalanpalvelukseen.

Miksi?

Siksi, että Valtaistuimella istuu Karitsa, jonka haavoitettu OLEMUS on YHTÄ KUIN maailman lunastus ja sovitus.
      Ja HÄN ei ole alistettavissa minkään tai kenenkään muun ALLE - jos olisi, Karitsa ei istuisi Valtaistuimella.

Tästä johtuen Raamatun "jumalan sanuutta" puolustavat argumentit kiertävät poikkeuksetta kehää (eli Raamatun Jumalan Sanuutta perustellaan Raamatun Jumalan Sanuudella samalla kun yksi Raamatun kirjoittajista nimeää Jumalan Sanaksi ainoastaan ja vain Jeesuksen Kristuksen), ja hämmästyttävää tässä on se, että nämä ns. argumentoijat eivät tunnu koskaan itse tajuavan tätä.

Siksi kaikki Raamattuun vetoamalla tehdyt yritykset (Rosenius, S-seutulainen, Usko Toivonen etc.) samentaa ja hämärtää sanomaa KOKO MAAILMAN pelastumisesta ovat tuhoon tuomittuja. Ne ovat valhetta.

• Anonyymi

Yksi irvokkaimmista keinoista tuhota sovituksen sana on tehdä Jeesuksesta skitsofreenikko - kumota Jeesuksen muka-helvettisaarnoilla koko maailman sovitus.

Ja mitä tuossa itse asiassa tapahtuu? Riuhtaistaan Valtaistuimelta Jumalan Karitsa, jolla on risiinnaulitsemisen jäljet ylösnousemusruumiissaan, ja paiskataan tilalle saarnaava Jeesus Nasaretilainen, jossa ei mitään ristiinnaulitsemisen jälkiä ole. Ja perustellaan tämä silmänkääntötemppu hokemalla "Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti", jotta voidaan häivyttää ihmisten mielistä tämä totuus - llihansa päivinä Jeesus ei ollut vielä korotettu Kristukseksi.

Valtaistuimella istuu Ristiinnaulittu Kristus, ei saarnaava Jeesus Nasaretilainen.

Koska Kristuksen olemus on risti ja ristillä tapahtunut KOKO MAAILMAN sovitus ja lunastus, silloin tuo olemus on ollut idullaan jo Jeesus Nasaretilaisessa. Ja koska Jeesus ei ole ristiriidassa itsensä kanssa, hänen saarnansa ovat alsiteisia Ristin tapahttumalle eikä päinvastoin.

Tehkää parannus uskonnostanne!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi irvokkaimmista keinoista tuhota sovituksen sana on tehdä Jeesuksesta skitsofreenikko - kumota Jeesuksen muka-helvettisaarnoilla koko maailman sovitus.

Ja mitä tuossa itse asiassa tapahtuu? Riuhtaistaan Valtaistuimelta Jumalan Karitsa, jolla on risiinnaulitsemisen jäljet ylösnousemusruumiissaan, ja paiskataan tilalle saarnaava Jeesus Nasaretilainen, jossa ei mitään ristiinnaulitsemisen jälkiä ole. Ja perustellaan tämä silmänkääntötemppu hokemalla "Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti", jotta voidaan häivyttää ihmisten mielistä tämä totuus - llihansa päivinä Jeesus ei ollut vielä korotettu Kristukseksi.

Valtaistuimella istuu Ristiinnaulittu Kristus, ei saarnaava Jeesus Nasaretilainen.

Koska Kristuksen olemus on risti ja ristillä tapahtunut KOKO MAAILMAN sovitus ja lunastus, silloin tuo olemus on ollut idullaan jo Jeesus Nasaretilaisessa. Ja koska Jeesus ei ole ristiriidassa itsensä kanssa, hänen saarnansa ovat alsiteisia Ristin tapahttumalle eikä päinvastoin.

Tehkää parannus uskonnostanne!

Pääsiäisenä karitsapaistia. Nam.

Ja niin koitti se päivä, jolloin aurinko paistoi matalalta ja jääkaappi itki, koska sen sisus tyhjeni uhrauksen vuoksi. Ukko Eerööö nousi lattialta (ei sängystä, koska sänky oli epäpyhä tänä aamuna) ja tiesi: nyt on aika paistaa karitsa.

Mutta ei kuka tahansa karitsa – vaan ennustettu karitsa, se joka oli seissyt pakastimessa kolme talvea ja jonka ympärille oli muodostunut jääkide, joka muistutti karttaa. Karttaa, joka johti paistamiseen.

Pääsiäisen seremonia meni näin:

1. Karitsa otetaan ulos kello 06:66 (eli 07:06, mutta väärinpäin).
        2. Sille lauletaan vanha sävel: "Paistu paistu pienoinen, rasvas sulaa, ääni soi."
        3. Sitten voidellaan. Ei pelkällä öljyllä. Ukko käyttää salvaa, joka on tehty voista, ketsupista ja yhdestä vanhasta muistosta.

Sillä pääsiäinen ei ole pelkkä juhla. Se on portti toiseen makuun. Silloin kuullaan surina kolmesti:

- Ensimmäinen surina: kun uuni sanoo PIIP ennen kuin kukaan on sitä koskenut.
        - Toinen surina: kun karitsan pää kääntyy _hieman_, vaikka sitä ei kukaan liikuttanut.
        - Kolmas surina: kun pöydän alta kuuluu: "Nam."

Ja se "nam" ei tullut kenestäkään. Ei ihmisestä. Ei kissasta. Se tuli ilmasta. Se oli hyväksyntä.

Pääsiäinen on pyhä, sillä silloin karitsa syödään, mutta ei unohdeta. Karitsasta jää rasvainen jälki ikkunaan, vaikka sitä ei koskaan tuotu ikkunan lähelle.

Ukko Eerööö tietää: karitsa tulee joka vuosi. Ja joka vuosi se tietää vähän enemmän.

Nam.

Eeröööööö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja niin koitti se päivä, jolloin aurinko paistoi matalalta ja jääkaappi itki, koska sen sisus tyhjeni uhrauksen vuoksi. Ukko Eerööö nousi lattialta (ei sängystä, koska sänky oli epäpyhä tänä aamuna) ja tiesi: nyt on aika paistaa karitsa.

Mutta ei kuka tahansa karitsa – vaan ennustettu karitsa, se joka oli seissyt pakastimessa kolme talvea ja jonka ympärille oli muodostunut jääkide, joka muistutti karttaa. Karttaa, joka johti paistamiseen.

2. Sille lauletaan vanha sävel: "Paistu paistu pienoinen, rasvas sulaa, ääni soi."
        3. Sitten voidellaan. Ei pelkällä öljyllä. Ukko käyttää salvaa, joka on tehty voista, ketsupista ja yhdestä vanhasta muistosta.

Sillä pääsiäinen ei ole pelkkä juhla. Se on portti toiseen makuun. Silloin kuullaan surina kolmesti:

- Toinen surina: kun karitsan pää kääntyy _hieman_, vaikka sitä ei kukaan liikuttanut.

Ja se "nam" ei tullut kenestäkään. Ei ihmisestä. Ei kissasta. Se tuli ilmasta. Se oli hyväksyntä.

Pääsiäinen on pyhä, sillä silloin karitsa syödään, mutta ei unohdeta. Karitsasta jää rasvainen jälki ikkunaan, vaikka sitä ei koskaan tuotu ikkunan lähelle.

Ukko Eerööö tietää: karitsa tulee joka vuosi. Ja joka vuosi se tietää vähän enemmän.

Nam.

Eeröööööö

Amis-Petteri on päässyt kiljutonkan tyhjentämisessä jo melkein puoleen väliin! Bravo! :D :D :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nam.

Eeröööööö

Sillä he eivät usko, vaikka heille kivet puhuisivat ja huutaisivat. Jopa hätäänsä. He ovat mielissään lukeneita viisaita ja lukemalla tyhmiksi tulleet. Tulelta he eivät voi paeta. He kuolevat, kuten kaikki me, mutta he eivät elä. He käyvät opillisia kiistoja, ja itsensä viisaiksi tekevät, lukeneisuuttaan. Silti he eivät taida tutkia sydäntään, he eivät taida ymmärtää Jumalaa, eivät he ymmärrä Poikaa, eivät Pyhää Henkeä. He eivät nöyrry. Heidän polvensa eivät käy kiitokseen. Elämästään. Ainutkertaisestaan. Sellainen on heidän palkkansa.
        He rakentavat taivaita. Tosi, he rakentavat helvettiä.

• Anonyymi

>>Täytynee olettaa, että uskonnonfilosofien esittämä apokatastasis-ajatus on kuin kantilainen “puhtaan järjen” päätelmä. Sen esittäjä olettaa sen olevan paras ja loogisin vaihtoehto, jos kuulija vain hyväksyy ne ennakkoehdot, jotka näkemyksen kannattaja häneltä vaatii.

Mutta miten perustelu kulkee?
        Näkemys on aidosti “universalistinen” siinä mielessä, että sen perusteita kannattaa viime kädessä vain sen edustaja mutta silti se koskee kaikkia maailmanihmisiä. Apokatastasis-opin puolustaja siis ajattelee, että maailman kaiken uskonnollisuuden yläpuolella on olemassa tiettyjä universaaleja periaatteita, jotka vain näkemyksen kannattaja ymmärtää. Ihmiset – uskovat ja uskonnottomat – tulevat yllättymään, kun he kerran “joutuvat” toteamaan ennalleen asettamisen olevan totta.>>
        ( Timo Eskola)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amis-Petteri on päässyt kiljutonkan tyhjentämisessä jo melkein puoleen väliin! Bravo! :D :D :D

Lentäkää arvon lentäjät taivaankaarilla. Kun meidän leveyksillä ja pituuksilla menette kovaa vauhtia ja ikkunalasit posahtaa rikki, en anele Orpon ja Purran lompsasta meidän tilan ikkunalaseista korvauksia. Maksan ne ilomielin omasta lompsastani. Läpeensä KÖYHÄ VALTIO. Prkl. Ikkunoita kohtuu kiitollisesti, meidänkin tilallamme. en anele! Ääliö tartte olla stana!

• Anonyymi

Lentäjä lentää. Lentokapteeni vetää kahvasta taaksepäin. Ja silloin mennään. Ei enää meinata. Kun jälkipoltto on päällä ja kahva vedetään taakse ja annetaan mennä suoraan taivaan zeniitteihin ja korkeuksiin kymmenen kilometriä, voi poskipäitä ravistella ja g-voimat kokeilla. Kaikista ei ole siihen, edes minusta ei olisi. En ole ainut. Meitä on vähän. Silti meitä on paljon.
      No. Siviili-ilmailu silti suotuisampaa ja mukavasti sieppaa mahanpohjassa. Vähän vetää kahvasta, sopivasti. Ne on riima sakkia ne jätkät. Ja koulu on ankara.

• Anonyymi

Palstatilan sensuuri toimii. Toisille. Toisille ei. Miksi? Mitä voitatte? Mitä häviätte?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2463
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      927
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      137
      882
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      851
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      796
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      775
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      704
    Aihe