Suhteiden harrastaminen

En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista harrastusta.
En ymmärrä sitä perusideaa siinä, että mikä siinä on taustalla. Kyse ei selvästi ole lisääntymisestä eli suvunjatkamisesta, koska silloin otettaisiin yksi kumppani ja lisäännyttäisiin kymmeniä kertoja sen kanssa. Nyt usein on viisi entistä kumppania, tai kymmenen, tai jopa paljon enemmän.
Ehkä kyse onkin seksin harrastamisesta kenen kanssa milloinkin sattuu osumaan yksiin, tuollainen kuului ennen mielenterveyshäiriöden piiriin ja tuolla tavalla käyttäytyvät suljettiin laitoksiin. Nykyään se tosin on vissiin ihan ok. käytöstä.
Yritän tätä asiaa pohtia monelta eri kannalta, mutta ajatukseni jäävät kiertämään vaan kehää, eikä pohdintani etene mihinkään järjelliseen ratkaisuun. Ainoa lopputulos mihin päädyn on se että nämä henkilöt hakevat vain seksistä huumaantumisen tunnetta, samaa mitä huumeidenkäyttäjät hakevat huumeestaan kun piikittävät sitä suoneensa. Valitettavasti en löydä mitään muuta selitystä ilmiölle.

Kun miettii sitä työn määrää mitä (ainakin mies) joutuu tekemään päästäkseen paneutumaan täysillä tuohon itse asiaan, en vaan näe siinä minkäänlaista järkeä enkä logiikkaa. Ymmärtäisin jos kyse olisi siis lisääntymisestä, mutta siitä ei ilmeisesti ole kysymys. Taas ajatukseni lähtee kiertämään kehää ja aloitan alusta uudestaan.
Nähtävästi pitää vain hyväksyä että on joitain asioita joita eivaan pysty järjellisesti erittelemään tai loogisesti käsittämään.

15

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäs ihmeen harrastus se on, jos ne parisuhteet eivät toimi? Ei kuulosta kauhean miellyttävältä harrastukselta.

      • Ahaa, tässä onkin täysin uusi suunta joka jäi minulta täysin huomiotta, ja jota en ollenkaan osannut tajuta (kyllä, myönnän sen avoimesti), siis se että tuon asian taustalla ja motivaattorina olisikin ainakin joissain tapauksissa epätoivo.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ahaa, tässä onkin täysin uusi suunta joka jäi minulta täysin huomiotta, ja jota en ollenkaan osannut tajuta (kyllä, myönnän sen avoimesti), siis se että tuon asian taustalla ja motivaattorina olisikin ainakin joissain tapauksissa epätoivo.

        Monihan juurikin tuntuu olevan kovin epätoivoinen näuden parisuhdeasioiden kanssa. Joku pitää olla, likipitäen ihan sama kuka. Lopputulos on sitten suhdesilppua.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ahaa, tässä onkin täysin uusi suunta joka jäi minulta täysin huomiotta, ja jota en ollenkaan osannut tajuta (kyllä, myönnän sen avoimesti), siis se että tuon asian taustalla ja motivaattorina olisikin ainakin joissain tapauksissa epätoivo.

        Lisään vielä, että nykyhetkessä sanoisin, että tuo taitaa olla se suurin syy, ei vain "joissain tapauksissa".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että nykyhetkessä sanoisin, että tuo taitaa olla se suurin syy, ei vain "joissain tapauksissa".

        Mikäli tuo todellakin on se juurisyy koko asian taustalla, siis mikäli, en ole vielä täysin vakuuttunut asiasta ja oletan että on olemassa useampia syitä, niin tuntisin itseni juuri nyt erittäin tyhmäksi mikäli en ole osannut tajuta jotain noin yksinkertaista asiaa... Olen pohtinut arvoitusta joka on ratkaistavissa yhdellä sanalla... ja vielä kun olen miettinyt tätä asiaa vuosien ajan..


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Mikäli tuo todellakin on se juurisyy koko asian taustalla, siis mikäli, en ole vielä täysin vakuuttunut asiasta ja oletan että on olemassa useampia syitä, niin tuntisin itseni juuri nyt erittäin tyhmäksi mikäli en ole osannut tajuta jotain noin yksinkertaista asiaa... Olen pohtinut arvoitusta joka on ratkaistavissa yhdellä sanalla... ja vielä kun olen miettinyt tätä asiaa vuosien ajan..

        Sitä en tiedä mikä sinut vakuuttaisi, mutta kun ottaa ja seuraa ihmisten käytöstä tämän asian tiimoilta, niin melko selvää tuo on. Tietenkään se ei ole ainoa syy. Missään asiassa harvoin on vain yhtä ainoaa mahdollista syytä. Se kuitenkin vaikuttaa olevan se yleisin tekijä. Aiemmin, kun ihmiset tekivät tuon ihan saman virheen, niin eroon ei päässyt ja siinä sitä sitten jumitettiin miten parhaiten toista siedettiin. Nykyään, kun voi erota, niin lopputulos on edellä kuvatun kaltainen.

        Ihmiset ovat lopulta ihan älyttömän huonoja löytämään itselleen sopivaa kumppania, tykästyvät kaikkeen yhteiselon kannalta epäoleelliseen ja pahimmillaan, jopa vastakohtaiseen, joka lopulta alkaa pääsääntöisesti vain raivostuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en tiedä mikä sinut vakuuttaisi, mutta kun ottaa ja seuraa ihmisten käytöstä tämän asian tiimoilta, niin melko selvää tuo on. Tietenkään se ei ole ainoa syy. Missään asiassa harvoin on vain yhtä ainoaa mahdollista syytä. Se kuitenkin vaikuttaa olevan se yleisin tekijä. Aiemmin, kun ihmiset tekivät tuon ihan saman virheen, niin eroon ei päässyt ja siinä sitä sitten jumitettiin miten parhaiten toista siedettiin. Nykyään, kun voi erota, niin lopputulos on edellä kuvatun kaltainen.

        Ihmiset ovat lopulta ihan älyttömän huonoja löytämään itselleen sopivaa kumppania, tykästyvät kaikkeen yhteiselon kannalta epäoleelliseen ja pahimmillaan, jopa vastakohtaiseen, joka lopulta alkaa pääsääntöisesti vain raivostuttaa.

        Voi hyvinkin olla mahdollista että se on noin.
        Epävarma ja epätoivoinen ihminen etsii muista jotain mikä siltä itseltään puuttuu, yrittää epätoivoisesti hakea huomiota ja välittämistä toiselta, mutta jostain syystä epäonnistuu aina uudelleen ja uudelleen. Osa alan harrastajista saattaa olla hyväksikäyttäjiä jotka etsivät nimenomaan epätoivoisia uhreja, sitten kun on saanut tarpeekseen ja kyllästynyt niin alkaa käyttäytymään epätoivotulla tavalla ja tämä uhri jättää tämän hyväksikäyttäjän, tällöin tulee vaikutelma taas yhdestä epäonnistuneesta suhteesta.

        Ymmärrän syyt miksi tuohon kuvioon saattaa joku ajautua, mutta edelleenkään en ymmärrä että miksi siihen alunperinkään lähdetään mukaan? Tai että miksi siitä kuviosta ei siirrytä syrjään jos kerran kaikki menee aina pieleen. Pitäisi ehkä välttää niitä sellaisia sovelluksia tai nettisivuja joiden avulla yllytetään tuollaiseen käytökseen.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla mahdollista että se on noin.
        Epävarma ja epätoivoinen ihminen etsii muista jotain mikä siltä itseltään puuttuu, yrittää epätoivoisesti hakea huomiota ja välittämistä toiselta, mutta jostain syystä epäonnistuu aina uudelleen ja uudelleen. Osa alan harrastajista saattaa olla hyväksikäyttäjiä jotka etsivät nimenomaan epätoivoisia uhreja, sitten kun on saanut tarpeekseen ja kyllästynyt niin alkaa käyttäytymään epätoivotulla tavalla ja tämä uhri jättää tämän hyväksikäyttäjän, tällöin tulee vaikutelma taas yhdestä epäonnistuneesta suhteesta.

        Ymmärrän syyt miksi tuohon kuvioon saattaa joku ajautua, mutta edelleenkään en ymmärrä että miksi siihen alunperinkään lähdetään mukaan? Tai että miksi siitä kuviosta ei siirrytä syrjään jos kerran kaikki menee aina pieleen. Pitäisi ehkä välttää niitä sellaisia sovelluksia tai nettisivuja joiden avulla yllytetään tuollaiseen käytökseen.

        Osa ihmisistä kaipaa hirveästi rakkautta. Ovat ehkä jääneet siitä paitsi tai kokevat jääneensä. Osa ei vain kestä "yksinäisyyttä" ja silloin huonompikin seura tuntuu paremmalta kuin ei seuraa ollenkaan. Noin yleisellä tasolla ihminen kuitenkin on sosiaalinen olento, joka kaipaa toisten ihmisten seuraa. Ei jokainen tietenkään ole, mutta valtaosa on ainakin jossain määrin sosiaalisia. Kun tuo sosiaalisuus kuitenkin on tavallisempaa kuin se, ettei kaipaa muiden seuraa ja sitä parisuhdettakin, niin kumpi silloin lopulta on määriteltävissä mielenterveyden häiriöksi tmv?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osa ihmisistä kaipaa hirveästi rakkautta. Ovat ehkä jääneet siitä paitsi tai kokevat jääneensä. Osa ei vain kestä "yksinäisyyttä" ja silloin huonompikin seura tuntuu paremmalta kuin ei seuraa ollenkaan. Noin yleisellä tasolla ihminen kuitenkin on sosiaalinen olento, joka kaipaa toisten ihmisten seuraa. Ei jokainen tietenkään ole, mutta valtaosa on ainakin jossain määrin sosiaalisia. Kun tuo sosiaalisuus kuitenkin on tavallisempaa kuin se, ettei kaipaa muiden seuraa ja sitä parisuhdettakin, niin kumpi silloin lopulta on määriteltävissä mielenterveyden häiriöksi tmv?

        No kyllähän mäkin kaipaan rakkautta ja oon totta puhuen niin jääny paitsi. mutten kuitenkaan harrasta mitään suhteita. Ja mitä taas darknessin viittaukseen mielenterveyshäiriöistä, niin ainakin mulle tulis häiriöitä jos ois useita suhteita. Siis pää vaan sekois. Ihminen on kuitenkin yks avioinen ja perusaatteeltaan haluaa pysyä samassa.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No kyllähän mäkin kaipaan rakkautta ja oon totta puhuen niin jääny paitsi. mutten kuitenkaan harrasta mitään suhteita. Ja mitä taas darknessin viittaukseen mielenterveyshäiriöistä, niin ainakin mulle tulis häiriöitä jos ois useita suhteita. Siis pää vaan sekois. Ihminen on kuitenkin yks avioinen ja perusaatteeltaan haluaa pysyä samassa.

        Mukä nyt kenenkin mielenterveyttä murentaa.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No kyllähän mäkin kaipaan rakkautta ja oon totta puhuen niin jääny paitsi. mutten kuitenkaan harrasta mitään suhteita. Ja mitä taas darknessin viittaukseen mielenterveyshäiriöistä, niin ainakin mulle tulis häiriöitä jos ois useita suhteita. Siis pää vaan sekois. Ihminen on kuitenkin yks avioinen ja perusaatteeltaan haluaa pysyä samassa.

        "Ihminen on kuitenkin yks avioinen ja perusaatteeltaan haluaa pysyä samassa."

        Kertisitko mihin perustat tuon olettaman?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osa ihmisistä kaipaa hirveästi rakkautta. Ovat ehkä jääneet siitä paitsi tai kokevat jääneensä. Osa ei vain kestä "yksinäisyyttä" ja silloin huonompikin seura tuntuu paremmalta kuin ei seuraa ollenkaan. Noin yleisellä tasolla ihminen kuitenkin on sosiaalinen olento, joka kaipaa toisten ihmisten seuraa. Ei jokainen tietenkään ole, mutta valtaosa on ainakin jossain määrin sosiaalisia. Kun tuo sosiaalisuus kuitenkin on tavallisempaa kuin se, ettei kaipaa muiden seuraa ja sitä parisuhdettakin, niin kumpi silloin lopulta on määriteltävissä mielenterveyden häiriöksi tmv?

        Siinä ei ole mitään normaalia että jostain kännykästä etsitään henkilöitä joiden kanssa harrastetaan seksiä, ja taas etsitään lisää kun on edellisistä päästy eroon. Mikään tuossa ei ole millään tavalla normaalia tai luonnollista.

        Sosiaalisuus, tai seuran kaipuu, tai parisuhteen haluaminen on täysin eri asia kuin se aihe mistä nyt tässä on keskusteltu. Ja ainoastaan jonkinlainen mielenterveyden häiriö ajaa ihmisiä toimimaan noin järjettömällä ja luonnottomalla tavalla, päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen, kuin toistaen jonkinlaista mielisairasta kaavaa, kuin pakonomaista toimintaa jollaista on pakko-oireisilla henkilöillä.


    • Anonyymi

      "tuollainen kuului ennen mielenterveyshäiriöden piiriin ja tuolla tavalla käyttäytyvät suljettiin laitoksiin"

      Mistäs hlvetistä sä tuollaisen väittämän revit?

      • Suomen historiasta.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Suomen historiasta.

        Vaiko sun korvien välistä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe