Joskus luin, että ei pitäisi pakata pussiin kaikkia erilaisia muoveja. Hiljattain luin jostakin roskakuskien palautteita, joissa valitettiin sitä, että irrallaan olevat roskat lentelevät pihalla ja sitten he joutuvat niitä siivoamaan.
Minulla on sellainen jätteenkierrätyslaatikko, jossa on kankaiset kantokassit joihin kerään muovi- ja pahviroskat. Olen kipannut sinne roskalaatikkoon muoviroskat irtaaltaan. Pitäisikö minun ne alkaa pakata muovipusseihin? Miten te teette?
Muoviroskan kierrätyksestä kysyn
11
143
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö täällä kukaan osaa kierrättää muoviroskia?
- Anonyymi
Muovin kierrätys on toistaiseksi valitettavan alkeellista.
Muovit silputaan ja optisesti erotellaan lajeihin.
Tulos kelpaa moniin toisarvoisiin käyttötarkoituksiin.
Kehittyneempään pyritään eli KEMIALLISEEN kierrätykseen, jolla saadaan laadullisesti täysin neitsellistä vastaavaa muovia.
Tietääkseni siinä muovit liuotetaan. - Anonyymi
Kerään muoviroskat isoon roskapussiin.
Sitten lopuksi solmin pussin suun kiinni ja vien Taloyhtiön muovin keräykseen.
Sekajäte on kierrätyksen myötä vähentynyt todella paljon.- Anonyymi
Kierrätys on hyvä juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kierrätys on hyvä juttu.
On todellakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kierrätys on hyvä juttu.
Kiertokapula Oy ja muut jätehuoltorikolliset verisesti vastustavat pientaloasukkaiden kierrätyspyrkimyksiä.
Rahastavat "sekajätteen noudosta" vaikka asukkaat lajittelevat ja vievät kierrätykseen tarkoittaen että monta kertaa vuodessa rahastavat tyhjän jätepöntön kolistelusta.
Rälläävät rekat saastuttavat.
- Anonyymi
Löyhästi muovipusseihin ja pussi solmittuna muovin keräykseen.
- Anonyymi
Muovi on öljyn veroista polttoainetta. Jätemuovi olisi parempi polttaa kaukolämpölaitoksissa, kuin järjestää monimutkainen, alkeellinen ja kallis kierrätysjärjestelmä. Kierrätetty muovi ei nykyisin kelpaa juuri mihinkään, sitä laitetaan esimerkiksi rumpuputkiin ja muuhun toisarvoiseen paikkaan.
Jatettä tietysti poltetaan nykyisinkin ja muovia siinä mukana, mutta muovin osuus vähenee jos kierrätystä lisätään. - Anonyymi
Pitää ostaa kaupasta uutta puhdasta käyttämätöntä muovia ja laittaa se suoraan muovin keräysastiaan, niinkö? Jätemuovi ei enää kelpaa? Ja olis kiva jos pahvilaatikotkin olisi uusia nätisti taitettuja kartonkeja niin saadaan parempilaatuista kierrätysmateriaalia.
Taidanpa siirtyä takaisin sekajätteen kierrättäjäksi - Anonyymi
Kyllä pehmeät muovit voi hyvin laittaa yhteen pussiin kaikki. Jossakin on ohjeet, ettei niitä pakattaisi kaikkia, kovempia ja pehmeitä yhteen. Esim. kierrätyspisteillä on ne aukot juuri siksi pieniä, ettei niihin kovin helposti saa survottua pulleaa pussia sisälle. Tosin kierrätyksessä varmaankin jonkinlainen kone hajoittaa ne pussit ja vapauttaa eri laajut toisistaan. Ongelmahan se on kierrätyspisteillä, kun tuuli levittää kevyet muovit maastoon, mutta taitaa ne levinneet muovit olla enimmäkseen niitä, jotka on jätetty konttien ulkopuolella. Joko tahallaan, tai huolimattomasti tiputellen konttien viereen.
- Anonyymi
EU vaatii kierrätysasteen nostamista, vaikka järkevintä olisi tosiaan polttaa koko roska. Nykyiset polttolaitokset ovat erittäin vähäpäästöisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374946- 823516
- 302963
- 612935
- 82767
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584