Minulla on akuutti kriisi

Anonyymi-ap

Sain eilen Opamoxia kun on ahdistunut ja tuskainen olo jatkuvasti ja nukkunut huonosti pari viikkoa.Lääke auttoi nukahtamaan mutta heräsin noin kolmen tunnin kuluttua nukahtamisesta eikä lääkkeen vaikutuksesta ole enää mitään tietoa.
Minulla on akuutti kriisi ihan tietystä syystä joka on hoitavan lääkärin tiedossa.

Lääkäri antoi ohjeen jos tuntuu että lääkkeen teho ei riitä minun pitää olla heti yhteydessä terveyskeskukseen.
Tänään soitin terveyskeskukseen kerroin tilanteeni ja pyysin päästä käymään päivystyksessä.Hoitaja ohjeisti minua käyttämään lääkettä ensin 5 vrk koska Opamox alkaa vaikuttamaan vasta 5 vrk lääkkeen aloittamisen jälkeen.Kerroin hoitajalle että lääkäri ei maininnut tälläisestä viiveestä Opamoxia käytettäessä.
Hoitaja vastasi että näin on tämän lääkkeen kohdalla ja kehoitti myös ottamaan yhteyttä mielenterveyspuolelle.Vastasin hoitajalle että akuutti tilanteeni ei nyt kohene kääntymällä mielenterveysammattilaisten puoleen.
Hoitaja ei ymmärtänyt tilannettani selvityksestäni huolimatta enkä saanut aikaa päivystykseen hoitaja oli kaiken lisäksi tyly.

Mitä tämä hoitajan puhe 5 vuorokaudesta mahtoi tarkoittaa eikös keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet ala vaikuttamaan viimeistään muutaman tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta.

Mielestäni tarvitsen voimakkaampitehoisen ja pidempivaikutteisen lääkkeen.

Harkinnassa on tehdä kantelu tästä hoitajasta.

Vastatkaa jotka tiedätte lääkkeistä, tämä kysymys ei ole arvaajille.

Olen kohta sekaisin univajeen ja tuskaisuuden takia.

Huomenna menen paikanpäälle terveyskeskukseen.

2

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on Opamox, jota käytän illalla tuntia ennen nukkumaanmenoa. Joskus voi olla että nukun huonommin, mutta en hätäänny. Otan taas seuraavana iltana. Yleensä nukun hyvin.

• Anonyymi

Aloittaja ei kertonut mitään siitä, mitä tekee iltaisin ennen nukkumaan menoa.
      Ottaako aikaa rauhoittumiseen, vai onko älylaitetta kädessä vielä juuri ennen nukahtamisyritystä ?
      Keho ja mieli, aivot, olisi hyvä saada rentoutumaan jo ennen nukkumaan menoa.
      Enkä kyllä itsekään oikein ymmärtänyt tuota viiden päivän aikaa, ennen kuin lääke alkaa vaikuttamaan. Se on kuitenkin rauhoittava, bentsodiatsepiini, jonka vaikutus alkaa n. puolen tunnin, tunnin sisällä lääkkeen ottamisen jälkeen.

Miksi hoitaja ei antanut aikaa lääkärille, kun on kerran pyydetty ottamaan yhteyttä sinne terveyskeskukseen ? Ei tuosta nyt kuitenkaan kannata alkaa kantelua tekemään, hoitaja ei sinänsä ole tehnyt mitään väärää, mikä olisi jotenkin haitallista terveydelle. Tyly käytös on voinut johtua jopa ainoastaan huonosta päivästä, hoitaja on voinut olla huonolla tuulella. Vaikka ei sitä tulisi potilaisiinkaan purkaa.

Kannattaa käydä siellä paikan päällä tosiaan, jos se on mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2536
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      198
      984
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      942
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      825
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe