Muistan kun nuorempana olin hyvin yksinäinen ja ahdistunut, joten aloin lukemaan Raamatun Uutta Testamenttia, koska olin kuullut miten joillakin muilla se oli auttanut.
Minua se lukeminen ei kuitenkaan auttanut, päinvastoin pahensi oloani. Syy oli siinä että niissä kirjoituksissa ei puhuttu minulle suoraan, vaan oloni oli että seurasin tapahtumia kärpäsenä katossa. Ja ne tapahtumat olivat kokonaan toisen maan kulttuurista melkein 2000-vuoden takaa, se ei antanut vastauksia nykyihmisen asioihin.
Se oli niin yksinäisyyttä ja onttoa oloa aiheuttava tunne kun pitäisi lukea näitä samoja kirjoituksia, jotka toistavat itseään, vuosikymmenestä toiseen ja mitään uutta, personalisoitua et tule koskaan lukemaan. Vähän sama jos lukisi uudestaan ja uudestaan vanhoja työpaikan koneella kirjoitettuja kiitoskortteja työntekijöille, joissa sinun nimeä ei edes mainita.
Sitten on vielä nämä uskovaisten hokemat että "Jeesus rakastaa sinua.", joka tuntuu vain tyhjältä, ulkoa opetellulta käännytystaktiikalta, jolla pyritään vaikuttamaan kohteen tunteisiin. Tämä Jeesus ei kuitenkaan koskaan vaivaudu kertomaan siitä minulle henkilökohtaisesti, ei tietenkään koska hän on ollut kuolleena jo hyvin kauan. Jos henkilö haluaa minkäänlaisen suhteen toiseen, niin minimivaatimus on saattaa se tiedoksi henkilökohtaisesti. Jeesus ei pysty täyttämään edes tätä minimivaatimusta.
Yksi yksinäisimmistä olotiloistani oli kun luin Raamattua yksin kotonani. Nykyäänkin assosioin Raamatun yksinäisyyteen.
Yksi syistä miksi en tullut uskoon
14
138
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla oli nuorena sama ongelma, mutta psalmien Pyhitetty sanoma , avautui minulle eräänä iltana. Tunsin kuinka Pyhä Henki selitti sanattomasti niiden monikerroksista sanomaa, enemmän, kuin peräkkäisten sanojen kertoma.
- Anonyymi
Tai sitten kyseessä oli sisäinen äänesi jonka alitajuisesti projisoit kuvitellulle olennolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten kyseessä oli sisäinen äänesi jonka alitajuisesti projisoit kuvitellulle olennolle.
Tietenkin Pyhän Hengen sanattomassa valaistuksessa laajentunut käsityskyky, on sisäinen kokemus, jossa Pyhä Henki näyttää minun hengelleni asioita, joita tavallinen mieli ei näe peräkkäisten sanojen sanomassa. Ateisti ei tiedä tästä mitään, mutta kristitty tulee tuntemaan tämän kerta toisensa jälkeen. Raamattu on maailmankaikkeuden loistavin kirjallinen mestariteos niille, joille se avautuu loistossaan. Kirjoituksesi kertoo lapsellisen ja tylsistyneen tajuntasi tason. Mutta sinäkin, kaikkine perinnöksi saatujen
vajavuuksiesi kera, olet Jumalan luoma rakas lapsi. Jos sallit Jeesuksen tulla Herraksesi, kaikkine siihen kuuluvine asioineen, ottaa Jeesus sinutkin hienovaraiseen opastukseensa, jonka päämäärä on Taivaan Isämme perheen lapseus. Ei Hän välisin tule, vapaa tahtosi valitsee ikuisuutesi viettopaikan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin Pyhän Hengen sanattomassa valaistuksessa laajentunut käsityskyky, on sisäinen kokemus, jossa Pyhä Henki näyttää minun hengelleni asioita, joita tavallinen mieli ei näe peräkkäisten sanojen sanomassa. Ateisti ei tiedä tästä mitään, mutta kristitty tulee tuntemaan tämän kerta toisensa jälkeen. Raamattu on maailmankaikkeuden loistavin kirjallinen mestariteos niille, joille se avautuu loistossaan. Kirjoituksesi kertoo lapsellisen ja tylsistyneen tajuntasi tason. Mutta sinäkin, kaikkine perinnöksi saatujen
vajavuuksiesi kera, olet Jumalan luoma rakas lapsi. Jos sallit Jeesuksen tulla Herraksesi, kaikkine siihen kuuluvine asioineen, ottaa Jeesus sinutkin hienovaraiseen opastukseensa, jonka päämäärä on Taivaan Isämme perheen lapseus. Ei Hän välisin tule, vapaa tahtosi valitsee ikuisuutesi viettopaikan.Sinun kirjoituksesi huokuu narsismia ja ylivertaisuuden tunnetta.
- Anonyymi
Hyvä aloittaja. Jumaluutta ei voi pakottaa tottelemaan sinun käskyjäsi. Jumalan ajatukset ovat ovat niin paljon viisaammat ja ylemmät ihmisen toiveita, kuin taivas on maasta. Ehkä rukouksesi olisivat tuottaneet sinulle vain onnettomuutta. Jumalan viisaus on pelkästään hyvää tuottavaa. Kaikki Hänen tekonsa ja tahtonsa on hyvää. Nuorella on vahvat vietit ja yksin on paha olla. Ajatukset harhailevat lähes sairaalloisissa asioissa. Jumala varjelee sinua tekemästä pahaa, vaikka ajatuksissasi tapat, raiskaat, teet huorin, etkä kunnioita vanhempiasi. Paholainen huomaa sinun etsintäsi ja käypäälle. Mutta vie nämä kaikki Jeesukselle hiljaisessa kammiossasi. Hän tulee ja huomaat jonkun Pyhän lähestyvän sinua. Tunnet yliluonnollisen rauhan. Hän aloittaa yksilöllisen kasvu projektin ja johdattaa sinua mestarillisesti kestävään uskoon. Niin kävi minullekin .
- Anonyymi
Amen
- Anonyymi
En aloituksessani missään edes vihjannut että jonkin pitäisi totella käskyjäni. Et selvästikään halua keskustella hyvässä hengessä, kun heti alkuun heität minusta valheellisen väitteen.
- Anonyymi
>> Jumaluutta ei voi pakottaa tottelemaan sinun käskyjäsi.
Kunpa täyttäisi edes lupauksensa.
>> Jumalan ajatukset ovat ovat niin paljon viisaammat
Raamattu ei kuvaa jumalaansa ainakaan tavallista tallaajaa viisaampana.
>> Kaikki Hänen tekonsa ja tahtonsa on hyvää.
Joko et ole edes lukenut Raamattua, tai sitten omatuntosi on sen paaduttama. - Anonyymi
Keskustaa kohti. Keskusta on oikea puolue.
Sydän on milloin oikealla milloin vasemmalla. Se ei tiedä hyvää. Liika intoilu vie turmioon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En aloituksessani missään edes vihjannut että jonkin pitäisi totella käskyjäni. Et selvästikään halua keskustella hyvässä hengessä, kun heti alkuun heität minusta valheellisen väitteen.
Ei ole pakko uskoa kokenutta kristittyä, mutta kirjoitin vain omista huomioistani, jotka koin itse. Havaitsin vilppiä kirjoituksessasi, marisit Jumalalle, kun Hän ei alkanut pakottaa sinua mielesi mukaisia ihmeitä tekemällä uskoon, ilman omaa vapaata tahtoasi. Sinulla on vain nurja mielesi, joka estää Pyhyyden tarjoukset. Älä hellitä heitä vanhat pois ja muokkaa uudispelto ja pyydä Jeesus apuun kylvämään uutta puhdasta siementä mieleesi. Ei Jeesuskaan vanhoja muistele. Hän riemuitsee sinusta ja taluttaa vaikeissa paikoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakko uskoa kokenutta kristittyä, mutta kirjoitin vain omista huomioistani, jotka koin itse. Havaitsin vilppiä kirjoituksessasi, marisit Jumalalle, kun Hän ei alkanut pakottaa sinua mielesi mukaisia ihmeitä tekemällä uskoon, ilman omaa vapaata tahtoasi. Sinulla on vain nurja mielesi, joka estää Pyhyyden tarjoukset. Älä hellitä heitä vanhat pois ja muokkaa uudispelto ja pyydä Jeesus apuun kylvämään uutta puhdasta siementä mieleesi. Ei Jeesuskaan vanhoja muistele. Hän riemuitsee sinusta ja taluttaa vaikeissa paikoissa.
Sinulla taitaa olla luetun ymmärtäminen hakusessa. En ole vaatinut mitään "mieleni mukaisia ihmeitä", enkä mitään pakottamista. Minulle ei myöskään ole mitään tarjottu, sehän tässä onkin se ongelman ydin. Kerroin vain omista havainnoistani.
Sinulla on selvästi mennyt aloitukseni ihon alle ja yrität kääntää kaiken minun omaksi syyksi esittämällä perättömiä väitteitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla taitaa olla luetun ymmärtäminen hakusessa. En ole vaatinut mitään "mieleni mukaisia ihmeitä", enkä mitään pakottamista. Minulle ei myöskään ole mitään tarjottu, sehän tässä onkin se ongelman ydin. Kerroin vain omista havainnoistani.
Sinulla on selvästi mennyt aloitukseni ihon alle ja yrität kääntää kaiken minun omaksi syyksi esittämällä perättömiä väitteitä.Ymmärrän täsmälleen mitä luen ja kirjoitan. Kristittyjä teeskentelevät ateistit syyttävät Jeesusta, ettei Hän tule ja ota, vaikka tarjous on kokoaika vapaasti tarjolla. Mutta voin rukoilla, että Hän näyttäisi lempeästi kutsunsa juuri sinulle yksilöllisesti sopivalla tavalla. Kun Hän kutsuu, niin tartu tilaisuuteen. Huomaat, kun se tapahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän täsmälleen mitä luen ja kirjoitan. Kristittyjä teeskentelevät ateistit syyttävät Jeesusta, ettei Hän tule ja ota, vaikka tarjous on kokoaika vapaasti tarjolla. Mutta voin rukoilla, että Hän näyttäisi lempeästi kutsunsa juuri sinulle yksilöllisesti sopivalla tavalla. Kun Hän kutsuu, niin tartu tilaisuuteen. Huomaat, kun se tapahtuu.
>> Kristittyjä teeskentelevät ateistit syyttävät Jeesusta, ettei Hän tule ja ota, vaikka tarjous on kokoaika vapaasti tarjolla.
Miten niin kristittyjä teeskentelevät? Voin ateistinä sanoa, ettei Jeesuksen ole osoitettu tekevän milloinkaan yhtään mitään. Toista väittävä voi todistaa, että olisi, mutta suuresti epäilen.
- Anonyymi
Minä onanoin aina Raamattua lukiessani. Siinä kohdassa, missä temppelin katto repeää, minultakin repeää. AAAAAAAAH!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1433129- 81727
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221384Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701201- 441181
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918