Voiko ositussopimuksen tehdä puolison kanssa ilman mitään käräjäoikeuden päätöstä? Eli jos puoliso hyväksyy ositussopimuksen, käräjäoikeus ei sitä pura?
Ositus puolisoiden kesken
5
481
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki kuuluu aina miehelle. Helppoa sillain.
- Anonyymi
Ei, vaan niin että molemmille jäisi rahaa aloittaa uusi elämä ja mahdollisuus huolehtia lapsista. Nyt isompi velka on vain toisen nimissä ja toiselle ei jäisi mitään.
- Anonyymi
Miks ei sitä pystyis tekemään jos sovussa pystytte asioista sopimaan toki siihen joku hyväksyntä kai tarvii jostain hakia vähintään että ositus on lainvoimainen
- Anonyymi
Puoliso on narsisti, mistään en ole päässyt sopuun viimeisen 10 vuoden aikana.
"Voiko ositussopimuksen tehdä puolison kanssa ilman mitään käräjäoikeuden päätöstä?"
Tottakai voi. Muutenkaan oikeuteen ei mennä, ellei ole varsinaista kiistaa. Sopimukset tehdään muualla.
Sopimus kannattaa kuitenkin rekisteröidä DVV: ssä, niin sitten on dokumentti tallessa kun toinen joskus kuolee.
" Eli jos puoliso hyväksyy ositussopimuksen, käräjäoikeus ei sitä pura?"
Jos sopimus on laillisesti tehty (ei liity pakottamisia tms ja siinä on todistajat), niin käräjäoikeus ei sitä pura. Toki joku voi haastaa sinut oikeuteen, mutta sopimus on aika vahva todiste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823223
- 922925
- 532182
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201635- 191454
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81427- 171421
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181365Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131341Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351305