Suurin virhe tehdään nyt yhteisöveroa laskemalla

Anonyymi-ap

Suomen yhteisövero on keskitasoa, ei korkea ei matala.
Tutkikaa tilastoja.
Kaikkiko yritysten pitää ulosmitata valtion kassasta?

Vilma
Alan tilata tuotteita Kiinasta!

46

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hätäistä kansalaisten kosiskelua. Nyt se alkaa, se valmistautuminen eduskuntavaaleihin.
      Punaisessa farkkutakissa.
      Uskottavaa?
      Täällä on tämän asian suhteen aika hiljaista.
      Elikkäs persujen kannattajia, jotka saivat nokilleen.
      Ymmärrän, että hävettää.

• Minä kävin äänestämässä persua tälläkin kertaa. Vaikka lähellä oli että en vaivautunut äänestämään, loska en ymmärrä mistä asioista aluevaltuusto oikeasti pääsee päättämään ja koska en paljonkaan käytä kunnan palveluja. Käytännössä voin katsoa mitä muutama "kilpaileva" kunta päättää ja sitten siirrän kirjani sinne mikä eniten miellyttää.

Riikka Purraa moitin siitä, että ei käytä tarpeeksi saksia. Mutta ymmärrän, että painetta toiseen suuntaan on. Mutta oppositio odottaa joka tapauksessa kahden vuoden päästä joka tapauksessa. Joten antaa saksien käydä nyt kun siihen on tilaisuus. Mitä enemmän leikkaa nyt, niin sitä vähemmän sosialistit ehtivät veronmaksajien rahaa jälleen jakaa ilmaisena perusteettomasti, varsinkin kuin tarvitsevat siihen kokoomuksen tai kepun apua.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Minä kävin äänestämässä persua tälläkin kertaa. Vaikka lähellä oli että en vaivautunut äänestämään, loska en ymmärrä mistä asioista aluevaltuusto oikeasti pääsee päättämään ja koska en paljonkaan käytä kunnan palveluja. Käytännössä voin katsoa mitä muutama "kilpaileva" kunta päättää ja sitten siirrän kirjani sinne mikä eniten miellyttää.

Riikka Purraa moitin siitä, että ei käytä tarpeeksi saksia. Mutta ymmärrän, että painetta toiseen suuntaan on. Mutta oppositio odottaa joka tapauksessa kahden vuoden päästä joka tapauksessa. Joten antaa saksien käydä nyt kun siihen on tilaisuus. Mitä enemmän leikkaa nyt, niin sitä vähemmän sosialistit ehtivät veronmaksajien rahaa jälleen jakaa ilmaisena perusteettomasti, varsinkin kuin tarvitsevat siihen kokoomuksen tai kepun apua.

11:04
        Etkö sä ole tarvinnut yhteiskunnan varoja mihinkään?
        Koulu, kouluruokailu, jatko-opinnot jne. , lasten päivähoito, lasten koulutus jne. terveydenhoito, kelakorvaukset terveydenhoidossa, tiet, lentokentät, jne.
        Vielä pystyt itse ajamaan autoas.
        Jokainenhan saa äänestää, ketä haluaa, se on yksilön oikeus.

Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

11:04
        Etkö sä ole tarvinnut yhteiskunnan varoja mihinkään?
        Koulu, kouluruokailu, jatko-opinnot jne. , lasten päivähoito, lasten koulutus jne. terveydenhoito, kelakorvaukset terveydenhoidossa, tiet, lentokentät, jne.
        Vielä pystyt itse ajamaan autoas.
        Jokainenhan saa äänestää, ketä haluaa, se on yksilön oikeus.

Vilma

Olen päättötodistukseni saanut viime vuosituhannella. Minulle on aika sama millainen koulu on tänä päivänä. Toivottavasti lasten vanhempia kiinnostaa.

Olen aika paljon kiinnostuneempi eduskunnan tekemisistä. Itsekin ehkä pystyt erottamaan mitkä mainitsemistasi asioista ovat valtion ja mitkä kuntien hoidossa.

• scrg kirjoitti:

Olen päättötodistukseni saanut viime vuosituhannella. Minulle on aika sama millainen koulu on tänä päivänä. Toivottavasti lasten vanhempia kiinnostaa.

Olen aika paljon kiinnostuneempi eduskunnan tekemisistä. Itsekin ehkä pystyt erottamaan mitkä mainitsemistasi asioista ovat valtion ja mitkä kuntien hoidossa.

Koulu on tärkee, vaikka mä itekin oon lapseton. Niin perus kuin ammattiopetus, että saadaan työpaikalle uusia tekijöitä.

Yritysten verotuksesta pitäs huomioida miten se työllistää ja miten investoi. Jos investoinnit ei kohdistu suomeen, niin pistetään kunnon verotkin.

• JeroP kirjoitti:

Koulu on tärkee, vaikka mä itekin oon lapseton. Niin perus kuin ammattiopetus, että saadaan työpaikalle uusia tekijöitä.

Yritysten verotuksesta pitäs huomioida miten se työllistää ja miten investoi. Jos investoinnit ei kohdistu suomeen, niin pistetään kunnon verotkin.

Kouluja tuskin kukaan on lakkauttamassa. Mutta ei niissäkään saisi sellaista tuottavuuden heikentymistä tapahtua, että samoilla resursseilla ei saada yhtä hyviä tuloksia kuin on ennenkin saatu.

Kyllähän investoinnit jo nyt huomioidaan aika hyvin. Tehdyt investoinnit kun pystyy etupainotteisesti vähentämään tuloksesta ja siten myös veroista. Eli esim. se tehdas on verotuksessa poistettu siinä vaiheessa kun sillä vielä voi reaalisesti olla arvoa jäljellä. Työllistämisen verotaakka vähenee parhaiten työn verotusta keventämällä eikä millään erityiskikkailulla.

• scrg kirjoitti:

Kouluja tuskin kukaan on lakkauttamassa. Mutta ei niissäkään saisi sellaista tuottavuuden heikentymistä tapahtua, että samoilla resursseilla ei saada yhtä hyviä tuloksia kuin on ennenkin saatu.

Kyllähän investoinnit jo nyt huomioidaan aika hyvin. Tehdyt investoinnit kun pystyy etupainotteisesti vähentämään tuloksesta ja siten myös veroista. Eli esim. se tehdas on verotuksessa poistettu siinä vaiheessa kun sillä vielä voi reaalisesti olla arvoa jäljellä. Työllistämisen verotaakka vähenee parhaiten työn verotusta keventämällä eikä millään erityiskikkailulla.

En voi tarkalleen tietää koulun mahdollisia ongelmia, jos sellaisia on. Pisa-tuloksilla on täällä paukuteltu henkseleitä ja jos tulokset ovat niin hyviä, niin ei kannata korjata sellaista mikä ei ole rikki. Jos taas eivät (enää) ole, niin tiedetään mihin suuntaan pitää korjata. Jos taas aiempi menestys johtui jostakin muusta, kuin itse koulusta, niin sitten asiaa ei voi koulussa korjata.

Aika vähän olen ammattikoulutettujen kanssa olen tekemisissä, joten en osaa arvioida ammattiosaamisen tasoa. Joskus ihmetyttää lähinnä että jos annetaan selkeät ohjeet niin miksi ei vaan voi noudattaa niitä? Onko se lukutaidosta vai motivaatiosta kiinni?

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

16:25
        Julkista, mikä julkista.
        Kukin taho verottaa.
        Vilma

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Kyllähän kouluja lakkautetaan ja sitten lapsia ajelutetaan taksilla, mikä muuten sekin maksaa.
        Monet paikalliset palvelut korvataankin näin.
        Miten niin työllistämisen verotaakka vähenee työn verotusta keventämällä.
        Nehän ovat kaksi aivan eri asiaa.
        Työllistäminen siirtyi kunnille <- kunnallisvervetoinen julkispalvelu.
        Kuluttajan vero pikkasen kevenee, mikä taas on ihan poliittista propagandaa ja keskituloisille.
        Veikkaan, että kevennys kohdistuisi kansanedustajiin ja ministereihin.
        Katsokaapa vaikka.
        Vilma

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

En voi tarkalleen tietää koulun mahdollisia ongelmia, jos sellaisia on. Pisa-tuloksilla on täällä paukuteltu henkseleitä ja jos tulokset ovat niin hyviä, niin ei kannata korjata sellaista mikä ei ole rikki. Jos taas eivät (enää) ole, niin tiedetään mihin suuntaan pitää korjata. Jos taas aiempi menestys johtui jostakin muusta, kuin itse koulusta, niin sitten asiaa ei voi koulussa korjata.

Aika vähän olen ammattikoulutettujen kanssa olen tekemisissä, joten en osaa arvioida ammattiosaamisen tasoa. Joskus ihmetyttää lähinnä että jos annetaan selkeät ohjeet niin miksi ei vaan voi noudattaa niitä? Onko se lukutaidosta vai motivaatiosta kiinni?

Opetusministeriö->opetushallitus-> paikallinen ooetustoimi eli opettajat ja koululautakunta.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän kouluja lakkautetaan ja sitten lapsia ajelutetaan taksilla, mikä muuten sekin maksaa.
        Monet paikalliset palvelut korvataankin näin.
        Miten niin työllistämisen verotaakka vähenee työn verotusta keventämällä.
        Nehän ovat kaksi aivan eri asiaa.
        Työllistäminen siirtyi kunnille <- kunnallisvervetoinen julkispalvelu.
        Kuluttajan vero pikkasen kevenee, mikä taas on ihan poliittista propagandaa ja keskituloisille.
        Veikkaan, että kevennys kohdistuisi kansanedustajiin ja ministereihin.
        Katsokaapa vaikka.
        Vilma

Nykyisessä erikoistumiseen perustuvassa talousjärjestelmässä ihmisillä on tarpeita, joita he eivät itse täytä. Jokainen ei siis veistele omaa puulusikkaansa vaan on yrityksiä, jotka tuottavat lusikoita, jotkut lähiseudulle ja jotkut jopa kaikkialle maailmaan. Ja työllistäminen on sitä, että lusikkapaja palkkaa ihmisen myymään, muotoilemaan, veistämään, valamaan, hiomaan, koristamaan ja koelusikoimaan. Siihen missä lusikat kannattaa tehdä vaikuttaa oleellisesti se miten paljon työ maksaa. Kaikki verot maksavat sellaista, mikä ei lainkaan edistä lusikan tekemistä, ei ainakaan lusikan ostajan kannalta.

Kunnan työllistäminen on sitten niitä temppuja joita joutilaille pitää keksiä, jos työt oikeasti tehdään muualla.

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Nykyisessä erikoistumiseen perustuvassa talousjärjestelmässä ihmisillä on tarpeita, joita he eivät itse täytä. Jokainen ei siis veistele omaa puulusikkaansa vaan on yrityksiä, jotka tuottavat lusikoita, jotkut lähiseudulle ja jotkut jopa kaikkialle maailmaan. Ja työllistäminen on sitä, että lusikkapaja palkkaa ihmisen myymään, muotoilemaan, veistämään, valamaan, hiomaan, koristamaan ja koelusikoimaan. Siihen missä lusikat kannattaa tehdä vaikuttaa oleellisesti se miten paljon työ maksaa. Kaikki verot maksavat sellaista, mikä ei lainkaan edistä lusikan tekemistä, ei ainakaan lusikan ostajan kannalta.

Kunnan työllistäminen on sitten niitä temppuja joita joutilaille pitää keksiä, jos työt oikeasti tehdään muualla.

8:06
        Tärkein unohtui.
        Lusikoille täytyy olla kysyntää eli tarpeita vastaavaa tuotantoa ei ylituotantoa. Se ei ole kestävää.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Pisatulokset ovat romahtaneet! Etkö tiennyt tuosta? Järjestelmällinen alasajo, liekkö sitten tarkoituksella.

• Anonyymi

Yhteisöveron alentaminen parantaa yritysten kannattavuutta. En näe, miksi se olisi virhe.

🦄

• Yritys itsessään ja sen toiminta on ihan yhtä kannattava yhteisöveron suuruudesta riippumatta. Veroa maksetaan vain verotettavasta tuloksesta. Mutta siihen yhteisöverotus tietenkin vaikuttaa, mihin maahan yrityksiä kannattaa perustaa, missä laajentaa ja missä kannattaa tehdä tulosta.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Yritys itsessään ja sen toiminta on ihan yhtä kannattava yhteisöveron suuruudesta riippumatta. Veroa maksetaan vain verotettavasta tuloksesta. Mutta siihen yhteisöverotus tietenkin vaikuttaa, mihin maahan yrityksiä kannattaa perustaa, missä laajentaa ja missä kannattaa tehdä tulosta.

No juu, jos puhutaan operatiivisesta kannattavuudesta, nettotulos ei ole paras sen vertailuun.

🦄

• Anonyymi

17:58
        Se on jo alhainen.
        Jos eivät voisi osinkoa jakaa tuloksesta, se merkitsee heikkoa markkinatilannetta.

Osaavatko suomalaiset myydä.
        Oura-kellot kiville.
        Jäämurtajat kiville eli kanadalaisille kenties.
        Ja sitten itketään.
        Vilma
        Yhteisöveroininä on epämiehekästä. Ihan kuin olisi pitsat housuissa.

• Anonyymi kirjoitti:

No juu, jos puhutaan operatiivisesta kannattavuudesta, nettotulos ei ole paras sen vertailuun.

🦄

Kannattavuuden mittaamiseksi ei varmaan olisi edes tarpeen laskea mitään tulosta. Mutta se pitää laskea, jotta voidaan määrittää paljonko pitää maksaa veroja ja onko mahdollista jakaa yrityksen rahaa omistajille.

Ajatuskokeena voi sitten lähteä miettimään miten tuloksen voi painaa alas, jos veroja ei halua maksaa. Voi maksaa ostetuista tavaroista ja palveluista enemmän tai ostaa niitä enemmän. Voi käyttää enemmän rahaa investointeihin. Voi maksaa korkeampaa korkoa lainoista tai ottaa enemmän lainaa. Etenkin kansainvälisesti toimivat konsernit käyttävät näitä kaikkia. Vain laki, hyvä kirjanpitotapa ja mielikuvitus ovat rajana.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Kannattavuuden mittaamiseksi ei varmaan olisi edes tarpeen laskea mitään tulosta. Mutta se pitää laskea, jotta voidaan määrittää paljonko pitää maksaa veroja ja onko mahdollista jakaa yrityksen rahaa omistajille.

Ajatuskokeena voi sitten lähteä miettimään miten tuloksen voi painaa alas, jos veroja ei halua maksaa. Voi maksaa ostetuista tavaroista ja palveluista enemmän tai ostaa niitä enemmän. Voi käyttää enemmän rahaa investointeihin. Voi maksaa korkeampaa korkoa lainoista tai ottaa enemmän lainaa. Etenkin kansainvälisesti toimivat konsernit käyttävät näitä kaikkia. Vain laki, hyvä kirjanpitotapa ja mielikuvitus ovat rajana.

Ei tosiaan ole tarpeen laskea tulosta, jos kannattavuutta mittaa pääoman tuottoasteen tunnusluvuista. Mutta käsittääkseni aika usein käytetään tuloslaskelmaan perustuvia tunnuslukuja.

Tulosta voi pienentää hetkellisesti myös kerryttämällä poistoeroa, mutta se vain siirtää veronmaksua tulevaisuuteen, koska joskus poistoero on purettava.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tosiaan ole tarpeen laskea tulosta, jos kannattavuutta mittaa pääoman tuottoasteen tunnusluvuista. Mutta käsittääkseni aika usein käytetään tuloslaskelmaan perustuvia tunnuslukuja.

Tulosta voi pienentää hetkellisesti myös kerryttämällä poistoeroa, mutta se vain siirtää veronmaksua tulevaisuuteen, koska joskus poistoero on purettava.

🦄

Tunnusluvuilla on merkitystä.
        Esim. kulu-/tuottosuhde on tärkeä, mutta eri tilanteissa se voi olla eri.
        Kyllä taseen ja tuloksen seuraamisella on merkitystä.
        Mikä sellainen yritys on, mikä ei seuraa. Konkurssiin menee helposti.
        Ja täytyy osata ennakoida.
        Et kirjoita poistoista et luottotappiovarauksusta, millä oikaistaan.
        Ja onhan yrityksellä säännöllisiä maksueriä. Arvonlisävero. Palkoista tehtävät välillisten kulujen tilitykset tekijöiden puolesta eteenpäin.
        Hyvä talousjohtaja on yrityksen tuki.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

🦄

Yksittäisen omaisuuserän kohdalla poistoero tietysti purkautuu, mutta yrityksen jatkuvuuden periaatteella näin ei kumulatiivisesti koskaan tapahdu paristakin syystä. Ensinnäkin ihmisten ja yritysten taloudellinen laajuus kasvaa loputtomasti niin että maapallolla kaikki muu kasvaa eksponentiaalista paitsi maapallo itse, joka laajenee vain maailmankaikkeuden laajenemisen tahtiin, mikä kuitenkin on varsin verkkainen inhimillisten tarpeiden kasvuvauhtiin nähden. Äärimmäisenä alarajana kasvulle rahoitusteorian viisaat ovat määritelleet käsitteen riskitön tuotto.

Toiseksi rahan arvo alenee, joten samanlainen investointi nyt on kirjanpitoarvoltaan suurempi kuin se oli joskus menneisyydessä, joten uudesta investoinnista voi poistaa paljon enemmän kuin jotain menneisyydessä tehtyä tarvitsee verotuksen kannalta tulouttaa.

Vaikka uudet investoinnit periaatteessa ovat helpointa ja parasta mitä yritys rahoillaan voi tehdä, niin siitä huolimatta Suomeen ei paljon ole kannattanut investoida pitkään aikaan. On ennemmin kannattanut maksaa vanhojen investointien tuottoja omistajille, jotta he voivat investoida johonkin mihin yhä kannattaa. Poliitikot eivät ole huomanneet tai tahtoneet huomata moista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnusluvuilla on merkitystä.
        Esim. kulu-/tuottosuhde on tärkeä, mutta eri tilanteissa se voi olla eri.
        Kyllä taseen ja tuloksen seuraamisella on merkitystä.
        Mikä sellainen yritys on, mikä ei seuraa. Konkurssiin menee helposti.
        Ja täytyy osata ennakoida.
        Et kirjoita poistoista et luottotappiovarauksusta, millä oikaistaan.
        Ja onhan yrityksellä säännöllisiä maksueriä. Arvonlisävero. Palkoista tehtävät välillisten kulujen tilitykset tekijöiden puolesta eteenpäin.
        Hyvä talousjohtaja on yrityksen tuki.
        Vilma

Nyt olet kyllä ymmärtänyt kommenttini aivan väärin. En ole missään sanonut, ettei tunnusluvuilla olisi merkitystä. Nyt puhuttiin vain kannattavuuden mittaamisesta. Vakavaraisuuden ja maksuvalmiuden mittaaminen on eri asia, ja niihin on omat keinonsa. Eli ei tarvitse luetella, mistä kaikesta EN ole kirjoittanut.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Yksittäisen omaisuuserän kohdalla poistoero tietysti purkautuu, mutta yrityksen jatkuvuuden periaatteella näin ei kumulatiivisesti koskaan tapahdu paristakin syystä. Ensinnäkin ihmisten ja yritysten taloudellinen laajuus kasvaa loputtomasti niin että maapallolla kaikki muu kasvaa eksponentiaalista paitsi maapallo itse, joka laajenee vain maailmankaikkeuden laajenemisen tahtiin, mikä kuitenkin on varsin verkkainen inhimillisten tarpeiden kasvuvauhtiin nähden. Äärimmäisenä alarajana kasvulle rahoitusteorian viisaat ovat määritelleet käsitteen riskitön tuotto.

Toiseksi rahan arvo alenee, joten samanlainen investointi nyt on kirjanpitoarvoltaan suurempi kuin se oli joskus menneisyydessä, joten uudesta investoinnista voi poistaa paljon enemmän kuin jotain menneisyydessä tehtyä tarvitsee verotuksen kannalta tulouttaa.

Vaikka uudet investoinnit periaatteessa ovat helpointa ja parasta mitä yritys rahoillaan voi tehdä, niin siitä huolimatta Suomeen ei paljon ole kannattanut investoida pitkään aikaan. On ennemmin kannattanut maksaa vanhojen investointien tuottoja omistajille, jotta he voivat investoida johonkin mihin yhä kannattaa. Poliitikot eivät ole huomanneet tai tahtoneet huomata moista.

Hyviä kommentteja. Itse en ole ikinä edes ymmärtänyt poistoeron kirjaamisen perimmäistä syytä. Välittömän vaikutuksen ymmärrän, mutta näen sen enemmän quick fix -tyylisenä ratkaisuna. Lisäsin sen nyt vain tuohon aikaisempaan omaan listaasi asioista, joiden avulla tulosta voi pienentää verosuunnittelullisten päämäärien vuoksi.

"On ennemmin kannattanut maksaa vanhojen investointien tuottoja omistajille, jotta he voivat investoida johonkin mihin yhä kannattaa. Poliitikot eivät ole huomanneet tai tahtoneet huomata moista"

Minusta on hämmentävää, miten kevyesti poliittisia päätöksiä perustellaan talouden näkökulmasta. Raha liikkuu aina sinne, missä se tuottaa.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

No. Mutta.
        Eikö toimialalla ole merkitystä?
        Raaka-aineet? Työvoima? Työvoiman taidot? Markkinatilanne? Rahan hinta?
        Tullit?
        Näin hötkytettynä aikana kaatunee yrityksiä.
        Kerropa miksi?
        Mietis, jos eläkevaroilla olisi otettu riskiä ja pelattu, kuinka olisi käynyt? Eläkeyhtiökin on yritys.
        Vilma
        Sama sabluuna ei päde kaikkeen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt olet kyllä ymmärtänyt kommenttini aivan väärin. En ole missään sanonut, ettei tunnusluvuilla olisi merkitystä. Nyt puhuttiin vain kannattavuuden mittaamisesta. Vakavaraisuuden ja maksuvalmiuden mittaaminen on eri asia, ja niihin on omat keinonsa. Eli ei tarvitse luetella, mistä kaikesta EN ole kirjoittanut.

🦄

Kyllä ymmärsin.
        Siksi säikähdin.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ymmärsin.
        Siksi säikähdin.
        Vilma

Osoitit, että irrotit sanomisiani asiayhteydestään. Tekstini liittyi scrg:n sanomisiin, mutta sinä katsoit vain sitä, mitä minä kirjoitin.

🦄

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyviä kommentteja. Itse en ole ikinä edes ymmärtänyt poistoeron kirjaamisen perimmäistä syytä. Välittömän vaikutuksen ymmärrän, mutta näen sen enemmän quick fix -tyylisenä ratkaisuna. Lisäsin sen nyt vain tuohon aikaisempaan omaan listaasi asioista, joiden avulla tulosta voi pienentää verosuunnittelullisten päämäärien vuoksi.

"On ennemmin kannattanut maksaa vanhojen investointien tuottoja omistajille, jotta he voivat investoida johonkin mihin yhä kannattaa. Poliitikot eivät ole huomanneet tai tahtoneet huomata moista"

Minusta on hämmentävää, miten kevyesti poliittisia päätöksiä perustellaan talouden näkökulmasta. Raha liikkuu aina sinne, missä se tuottaa.

🦄

En tiedä, mutta oletan että poistoero käsitteenä on keksitty juuri siksi, että lainsäädäntövalta on halunnut kannustaa yrityksiä investoimaan: eli verotettavaa tulosta saa pienemmäksi jos kertynyttä kassavirtaa sijoittaa toiminnan laajentamiseen. Eli verottajan suuntaan lasketaan omilla, vähän "vinoutuneilla" luvuilla ja säännöillä. Kirjanpidon määritelty tehtävä on antaa ulkopuolisille sidosryhmille "oikea ja riittävä" kuva yrityksen tms. taloudesta. Ja kertyneet poistoerot sitten kertovat miten paljon verottajaa varten tehty laskelma eroaa "oikeasta". Ja ihan todellisen kuvan saadakseen jokainen halukas voi sitten laskeskella omat laskelmansa liitetietojen ja muun informaation perusteella.

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

En tiedä, mutta oletan että poistoero käsitteenä on keksitty juuri siksi, että lainsäädäntövalta on halunnut kannustaa yrityksiä investoimaan: eli verotettavaa tulosta saa pienemmäksi jos kertynyttä kassavirtaa sijoittaa toiminnan laajentamiseen. Eli verottajan suuntaan lasketaan omilla, vähän "vinoutuneilla" luvuilla ja säännöillä. Kirjanpidon määritelty tehtävä on antaa ulkopuolisille sidosryhmille "oikea ja riittävä" kuva yrityksen tms. taloudesta. Ja kertyneet poistoerot sitten kertovat miten paljon verottajaa varten tehty laskelma eroaa "oikeasta". Ja ihan todellisen kuvan saadakseen jokainen halukas voi sitten laskeskella omat laskelmansa liitetietojen ja muun informaation perusteella.

Joo, noin sen täytyy mennä.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

15:03
        Tuskin pörssiin mennään 'vähän sinnepäin luvuilla'.
        Ja tilintarkastustoimistot menettäisivät maineensa ja asiakkaansa.
        Hehän osaavat myös neuvoa.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Kyseessä on ero suunnitelmien mukaisten poistojen suuruudessa ja Elinkeinoverolain III osan 3. luvussa mainitussa verotuksessa tehtävässä poistossa. Määrät eivät koskaan saa olla sinne päin, vaan esimerkiksi suunnitelmien mukaisten poistojen suunnitelmaa täytyy noudattaa ja EVL määrittelee tietyt ylärajat, mutta tuon eron olemassaolo on täysin sallittua verosuunnittelua.

Miksi kommentoit niin halveksuvalla äänensävyllä asioita, joista et vaikuta ymmärtävän kovin paljoa? En minäkään ole näissä mikään ekspertti, mutta sinun kommenttisi koskevat aina aivan eri asiaa kuin mistä on puhe.

Nytkään ei ollut lainkaan puhetta yrityksistä, jotka havittelevat julkisesta listautumisesta. Sellaisten täytyy käyttää IFRS-standardia, ja minä ja scrg puhuttiin nyt käsittääkseni FAS-standardista.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseessä on ero suunnitelmien mukaisten poistojen suuruudessa ja Elinkeinoverolain III osan 3. luvussa mainitussa verotuksessa tehtävässä poistossa. Määrät eivät koskaan saa olla sinne päin, vaan esimerkiksi suunnitelmien mukaisten poistojen suunnitelmaa täytyy noudattaa ja EVL määrittelee tietyt ylärajat, mutta tuon eron olemassaolo on täysin sallittua verosuunnittelua.

Miksi kommentoit niin halveksuvalla äänensävyllä asioita, joista et vaikuta ymmärtävän kovin paljoa? En minäkään ole näissä mikään ekspertti, mutta sinun kommenttisi koskevat aina aivan eri asiaa kuin mistä on puhe.

Nytkään ei ollut lainkaan puhetta yrityksistä, jotka havittelevat julkisesta listautumisesta. Sellaisten täytyy käyttää IFRS-standardia, ja minä ja scrg puhuttiin nyt käsittääkseni FAS-standardista.

🦄

Ai. Pitäisi jumittaa sinun määräämässäsi asiassa.
        Olen työni kautta kylläkin tutustunut yllä oleviin asioihin, joten väheksymisesi on aiheetonta.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

En sanonut sinne päin luvuilla. Koska on oikeudenmukaista verottaa eri yrityksiä samoin perustein, verotukseen käytettävät luvut ovat hyvinkin täsmällisiä. Mutta niiden tarkoitus on vain laskea veron määrä. Niillä on yhteys kirjanpitolain vaatimuksiin, mutta ne eivät ole yksi yhteen sama asia.

Mainittuihin IFRS standardeihin liittyy mahdollisuuksia ja jopa velvollisuuksia uudelleenarvostaa omaisuuseriä ja tuohon väistämättä liittyy parhaan mahdollisen arvion tekeminen jollakin perusteltavissa olevalla tavalla. Ja tuollainen sitten taas huonosti soveltuu verotukseen, koska siellä lukujen tulisi olla täsmällisiä koska laskelman perusteella sitten raha liikkuu yritykseltä verottajalle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai. Pitäisi jumittaa sinun määräämässäsi asiassa.
        Olen työni kautta kylläkin tutustunut yllä oleviin asioihin, joten väheksymisesi on aiheetonta.
        Vilma

Ei tarvitse jumittaa missään asiassa.

Mutta et voi lainata viestiä X, jossa puhutaan asiasta Y, ja sitten väittää että siinä puhuttaisiin asiasta Z. Sellainen ei ole hyödyllistä.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

En sanonut sinne päin luvuilla. Koska on oikeudenmukaista verottaa eri yrityksiä samoin perustein, verotukseen käytettävät luvut ovat hyvinkin täsmällisiä. Mutta niiden tarkoitus on vain laskea veron määrä. Niillä on yhteys kirjanpitolain vaatimuksiin, mutta ne eivät ole yksi yhteen sama asia.

Mainittuihin IFRS standardeihin liittyy mahdollisuuksia ja jopa velvollisuuksia uudelleenarvostaa omaisuuseriä ja tuohon väistämättä liittyy parhaan mahdollisen arvion tekeminen jollakin perusteltavissa olevalla tavalla. Ja tuollainen sitten taas huonosti soveltuu verotukseen, koska siellä lukujen tulisi olla täsmällisiä koska laskelman perusteella sitten raha liikkuu yritykseltä verottajalle.

"Mainittuihin IFRS standardeihin liittyy mahdollisuuksia ja jopa velvollisuuksia uudelleenarvostaa omaisuuseriä"

Olikos se muuten niin että IFRS painottaa enemmän tasetta, kun taas FAS perustuu enemmän tuloslaskelmaan ja meno-tulo-teoriaan...? 🤔

🦄

• Anonyymi

Tässä on mielestäni suuri virhe, kun jotkin Kelan tuet ovat tuloista riippuvaisia ja jotkin eivät ole, kuteesim. lapsilisän pitäisi olla tuloista progressiivisesti riippuvainen eli rikas ei saa ollenkaan lapsilisää, ja monia muitakin, osittainhan tätä on jo yrittykin korjatakin joiltain osin pikkumäärin...

• Anonyymi

Tämäkin täytyy aina tiedostaa: velka ja omaisuus on varallisuutta kuin koko omaisuuskin on eli ei mahdollisuutta mihinkään Jekab tyjuub aubajaab his ib vekakka isrerry rakim raki ouröö nttdö ebsub oius,,,

• Anonyymi

Eilen oli jotain hyviä keskusteluja asianajajan sihteerin kanssa tuollaisiin asiaan liittyen vähän poikkesi aiheesta, noh mutta niin...

• Anonyymi

Vauvavero olisi ihan hyvä: miljoona euroa pitää maksaa valtiolle heti kun synnyttää lapsen, koska on oletettavaa että sen verran se vauva rulee yhteiskunnalle maksamaan elämänsä aikana se vauva, niin.

• Anonyymi

Kun maapallolla ei nytkään riitä ruokaa kaikille ihmisille, mitä järkeä tehdä lisää ihmisiä sulaa mielenvikaisuutta inbelissiytttä hulluuttaa.

• Anonyymi

Kuiva kohtu/vähän siittiöitä?

• Anonyymi

toisaalta luonnollisen poistuman lisääminen olisi, eli kaikkkien eläkkeiden nollaaminen ja yli 70-vuotiaiden terveyspalveluiden totaalinen lakkauttaminen

• Anonyymi

20:27
        Mikä sinua estää poistumasta ennen aikojasi.
        En kehota tietenkään.
        Kohdista ajatus ensin itseesi.

• Mun puolesta voi. Vai meinaatteko, että me vielä 20 vuoden päästä täällä keskustellaan. Mä en ainakaan nää mitään arvoa olla vuodepotilaana. No varmaan se on erilaista heillä, jotka muutenkin on viettänyt elämänsä sohvalla. Mutta mä näkisin sen rangaistuksena ja elämän turhana pitkittämisenä.

• Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Mun puolesta voi. Vai meinaatteko, että me vielä 20 vuoden päästä täällä keskustellaan. Mä en ainakaan nää mitään arvoa olla vuodepotilaana. No varmaan se on erilaista heillä, jotka muutenkin on viettänyt elämänsä sohvalla. Mutta mä näkisin sen rangaistuksena ja elämän turhana pitkittämisenä.

Keskustellaan vaan, jos kätöset toimii.
        Hyvää pääsiäistä sinulle.
        Taidat olla mietiskelijä? Hyvä.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustellaan vaan, jos kätöset toimii.
        Hyvää pääsiäistä sinulle.
        Taidat olla mietiskelijä? Hyvä.
        Vilma

Kiitos, hyvää pääsiäistä sinulle myös.

• Anonyymi
      UUSI

Muut ovat tilanneet jo hyvän aikaa. Olet myöhässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe