Miksi nykyisin on paljon yh-äitejä?

Anonyymi-ap

Yhden vanhemman lapsiperheitä oli Tilastokeskuksen Perheet 2023 -tilaston mukaan 131539 kpl, eli 24 % kaikista lapsiperheistä jota oli 550183 kpl. Yhden vanhemman perheistä 84 % oli äidin ja lasten muodostamia perheitä. Äiti-lapsi-perheitä oli 152835 kpl, isä-lapsi-perheitä vain 36031 kpl.

https://www.pienperhe.fi/tietoa-ja-tukea/tietoa-yksinhuoltajuudesta/

Yhden vanhemman perheiden osuus tukien saajina on kasvanut merkittävästi, onko toiminta kannattavaa? Suurin osa lastaa työntekoa? Lisäksi yh-äiti saa ex-mieheltä vähintään lapsilisät.

15

208

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomi on EU:n toisiksi väkivaltaisin maa naisille. Monet naiset eivät jaksa sinnitellä väkivaltaisessa suhteessa. Henkinen väkivalta on vielä yleisempää. Paljon on myös sitoutumiskyvyttömyyttä miehien osalta. Oletuksena että halutaan elää itse itselle eikä mietitä että itse muodostaa lapselle lapsuuden. Kikkaillaan elareiden kanssa ettei tarvi maksaa kun ei todellisuudessa ymmärretä että se on sen lapsen hoitoon menevä raha. Monestikaan sillä ei edes saa kustannettua lapsen kustannuksia ja sitten vielä nainen on 24/7 sidottu lapsen hoitoon kulujen päälle ja jää vaille henkistä ja fyysistä miehen tukea. Yh äitejä on kaikissa tulotason luokissa joten syrereotypiasi töissäkäymättästä naisesta ei ole totta. Lapsen hoito on usein jo niin raskasta että vastaa työtä, mutta sitä ei ymmärretä. Kaikilla ei voimavaratkaan riitä yksin hoitamaan lasta kotia ja sitten vielä työt siihen päälle.

• Anonyymi

Olipa melko yksipuolinen näkökulma asiaan.

• Anonyymi

Kannattaako naisen vietellä mies tarkoituksella tulla raskaaksi, ja sitten hankkiutua yksinhuoltajaksi? Siis onko tukijärjestelmä rakennettu niin kannattavaksi? Eli, onko tämä alusta asti suunniteltua toimintaa naiselta? On vaikea uskoa että 24% äideistä tekisi "vahingossa" tai ymmärtämättömyyttään niin suuren virheen että päättää lopettaa hormonaalisen ehkäisyn tullakseen raskaaksi "väärälle" miehelle, josta sitten lapsen syntymän jälkeen on pian erottava.

• Anonyymi

Suomessa syntyy vallan liian vähän lapsia, nuoret ei tee enää lapsia, Suomi harmaantuu vanhuksia on enempi , kun työssä olevia veronmaksajia.

• Anonyymi

Isyyteen pitää saada samalla tavalla ennakkoon suostumus, kuin yhdyntäänkin.

• Anonyymi

Olen päässyt selville että afrikan ja muidenkin etelän sotalapsi-sosiaaliTurvapaikkaPakolaisella on haaremi. Tämä on totta. Naisia on monessa osoitteessa ja mies käy keräämässä rahat näiltä naisislta pois. Kela maksaa.
      Systeemiä pitäisi muuttaa niin että saa päivässä vain varusmies rahan ja se on kortilla voimassa vain sen päivän. Jos ei käytä niin menettää. Maksukortti jossa siis päivittäin 7€ ostovara ja käyttämätön palautuu päivittäin kelaan takasin. Näin haaremin ylläpitäjä ei pääse toisten rahoihin käsiksi. Koska Suomi herää?

• Anonyymi

no kun jätkät jatkaa viedopelien pelaamista yli 40 veenä ja kaljalla tissuttelua ei ne emännät kattele kun miehestä ei tuu miestä ottavat sitten eron

• Anonyymi

Yleensä nuo pelaajat ovat 40+ sinkkuja, ei ne ymmärrä naisten päälle , asuvat vanhempiensa luona.

• Anonyymi

Tai sitten vaan nää huoraamassa hortoilevat siideripissikset ei houkuta. Lisäksi kun jotkut ideologisesti tai henkisesti selvät mielenterveyspotilaat luulee olevansa kaikella tavalla miehiä, niin onko joku yllätys ettei terveitä miehiä kiinnosta pariutua "miehien" kanssa?

• Anonyymi

Suomi on kyseenalaisessa maineessa, se on huonoin maa asua nuorille miehille.
      Tilastosta juontuva epäsuhta heijastuu myös parisuhteisiin, ikävä kyllä.
      Ongelma on olemassa jo ennen parisuhteita.

• Anonyymi

Tuupatkaa vaan lisää vasuri-kanojen tuottamaa holhousta ja "hyvinvointia", niin suunta varmasti muuttuu. 😂

• Anonyymi

Mulla ei ole muuta kommentoitavaa kuin että olen kyllästynyt yh-äitien ruikutukseen ja marttyyriksi heittäytymiseen. Aina pitäisi saada ilmaiseksi tai alennuksella asioita kun ovat yh ja heillä ei rahat riitä mihinkään ja ovat muutenkin uhreja ja automaattisesti köyhiäkin. Iskee hermoon näin valitsemattaan lapsettomaan että eivät näe miten paljon heillä on ja vapauskin vielä kaiken päälle! Yhtä tuttua kerran autoin paljon, vein mm. ruokaa juuri tästä syystä kun on yh ja kävi häntä sääliksi. Selvisi että ajelee uudenkarhealla maasturilla ja asuu omistusasunnossa. Itse kuitenkin olen vuokralla eikä olisi ikinä varaa tuollaiseen autoon edes lapsettomana.. Siihen loppui auttaminen ja yhteydenpito minun osalta. Eikä toinen osapuoli nähnyt tilanteessa mitään miksi hänen olisi pitänyt hävetä sitä että pyysi minulta apua..

• Anonyymi

Onneksi on...

• Anonyymi

Kun vain näkisi

• Anonyymi

Koska monet miehet ovat vastuuttomia ja hylkäävät lapsensa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe