Lähete laitettiin lannerangan magneettikuvaukseen, ja tänään tuli kutsu jossa lukee kaularangan magneettikuvaus.
Kysymys kuuluu, että näkyykö tässä nyt myös alaselkä, vai onko tullut jokin virhe? Omakannassa lukee selvästi että lääkäri laittanut lähetteen lannerangan kuvaukseen.
Mitään vaivaa ei siis ole pään, kaulan tai yläselän kanssa.
En viitsisi turhaa soitella, kun maksaa 30,90€ nykyään hoitopuhelut.
Joudun jokatapauksessa maksamaan tuon summan kun soittavat tuloksista.
Vai meenkö kyseisenä päivänä paikalle, ja siellä sit varmistan että kuvaavat tosiaan sitä lannerankaa?
Magneettikuvaus
10
199
Vastaukset
- Anonyymi
Magneettikuvaus tehdään lähetteen mukaan. Kannattaisi ehkä selvittää, onko jossain tullut virhe!
- Anonyymi
Kun etsin teitoa niin kaulan ja niska magneettialueena näkyy mm. selkäydinkanava, Ja selkäydinkanava alkaa alkaa kallonpohjan niska-aukosta ja päättyy ristiluun alueelle lantiossa. Ja ristiluu se muodostaa yhdessä lonkkaluun kanssa luisen lantiorenkaan. Yläosastaan ristiluu niveltyy alimpaan lannenikamaan, sivuilta lonkkaluihin ja alhaalta häntäluuhun.
Outoa kyllä on että kaulanrangan magneettikuvauksessa kuvausalueena on kaularangan nikamat ja lannerangan alueena on lannerangan nikamat - Anonyymi
Jos sä oot menossa yksityiselle esim mehiläiseen niin esim läheteneuvonnan puhelun hinta on pvm/mpm. Terveystalolla Puhelun hinta on 8,35 snt/puhelu + 19,33 snt/min + mpm/pvm.
Mutta et nähtävästi ole yksityiselle menossa jos maksat soittamisesta 30 e - Anonyymi
Onko sulla mahdollisuus käydä siellä paikanpäällä kysymyssä tiskillä tuota asiaa vai maksaako sekin jotain jos sä käyt kysymässä tiskillä. Jos maksaa niin on todella naurettaa puuhaa. Ainakin terveyskeskuksessa sä voi käydä kysyy asioita ilman että sä saat siitä laskun.
- Anonyymi
Joo, pitää ens viikolla käydä. On kyl kova hinta nykyään hoitopuhelusta, onneksi ei kovin usein tartte kuvaus ym labratuloksia tiedustella.
ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, pitää ens viikolla käydä. On kyl kova hinta nykyään hoitopuhelusta, onneksi ei kovin usein tartte kuvaus ym labratuloksia tiedustella.
apSaanko kysyä minkä sairaalan lähete on kyseessä koska yksityisellä kuten sanoin ei maksa 30 e puhelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, pitää ens viikolla käydä. On kyl kova hinta nykyään hoitopuhelusta, onneksi ei kovin usein tartte kuvaus ym labratuloksia tiedustella.
apJos kyseessä ei ole esim mehiläinen tai terveystalo eikä julkinen terveydenhuolto niin mitä muita on olemassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saanko kysyä minkä sairaalan lähete on kyseessä koska yksityisellä kuten sanoin ei maksa 30 e puhelu.
Ihan julkinen terveydenhuolto. Ja tämä 30,90€ erikoissairaanhoidon hoitopuhelu maksu on astunut voimaan 27.1.2025 Etelä-pohjanmaalla.
"Hoitopuheluksi määritellään puhelu, joka liittyy potilaan erikoissairaanhoidon tarpeeseen, ja jossa potilas saa hoito-ohjeita, tai jossa potilaalle kerrotaan tutkimustuloksista ja niihin liittyvistä jatkohoito-ohjeista. Tällaisia puheluita ovat esimerkiksi pitkäaikaissairauteen liittyvät kontrollit, lääkeannoksen tai hoitosuunnitelman muutoksiin liittyvät puhelut ja sovittujen hoitotoimenpiteiden tehoon liittyvät tiedustelut."
Ja tässä kutsussa magneettikuvaukseen joka mulle tuli, niin lukee että menee tuo kyseinen maksu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan julkinen terveydenhuolto. Ja tämä 30,90€ erikoissairaanhoidon hoitopuhelu maksu on astunut voimaan 27.1.2025 Etelä-pohjanmaalla.
"Hoitopuheluksi määritellään puhelu, joka liittyy potilaan erikoissairaanhoidon tarpeeseen, ja jossa potilas saa hoito-ohjeita, tai jossa potilaalle kerrotaan tutkimustuloksista ja niihin liittyvistä jatkohoito-ohjeista. Tällaisia puheluita ovat esimerkiksi pitkäaikaissairauteen liittyvät kontrollit, lääkeannoksen tai hoitosuunnitelman muutoksiin liittyvät puhelut ja sovittujen hoitotoimenpiteiden tehoon liittyvät tiedustelut."
Ja tässä kutsussa magneettikuvaukseen joka mulle tuli, niin lukee että menee tuo kyseinen maksu.Sä et voi laittaa viestiä sinne OmaEP : n kautta?
- Anonyymi
Soita sinne magneettikuvaukseen tai käy paikalla tai lähetä sinne viesti ja käske korjaamaan virhe. Älä soita 30 euron puhelimeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 73633
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483