"Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
"Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,"
"Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta."
Jeesus: "Menkää pois laittomuuden tekijät"
31
206
Vastaukset
- Anonyymi
Miten käy eriseuraiselle lahkolaiselle joka rikkoo Jumalan lakia ja väittää ulkokultaisesti ettei Jumalan laki koske häntä ?
- Anonyymi
Eriseuraisuus ja lahkolaisuus sopii heille jotka kieltävät perisynnin.
- Anonyymi
Muuttuuko ihminen pyhemmäksi uudestikastamistempulla tai hurmahengillä täyttymisellä ?
- Anonyymi
Uskovatko helluntailaiset Jeesukseen ?
>> 'Minä (Jeesus) en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. <<- Anonyymi
Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia.
- Anonyymi
Miten Jumalan sana peilautuu helareiden kautta? Eikä sana ole sama aina ja ikuisesti riippumatta siitä mitä helarit ovat tai ovatko mitään.
Uusi liitto on se mikä se on Hengen liitto mitenkään olematta helareista tai heidän tekemisistään riippuvainen.
Jos niin kuvittelee että usko heijastuu muualta kuin Jumalan sanasta, niin on kovasti eksynyt, jos ei lue sanaa siten kuten on kirjoitettu, vaan muovailee siitä aina ihmisten tekemisten mukaan.
Ei Jumalan sana siitäkään muuttu vaikka uskovat mitenkä fallostelee ja tekee laittomuutta aivan maallistenkin lakien mukaan.
Silti Jumala ja Jumalan sana on muuttumaton. - Anonyymi
Ei usko Jeesukseen tai Jumalan sanan todellisuus muutu siitä miksikään homosteleeko joku helari, kiljuuko kuin kiimainen kojootti tai ampuuko jonkin kadulle tai kadun ojaan.
Pitää olla tosi tyhmä jos kuvittelee että usko Jumalaan heijastelee jotenkin maallisten asioiden kautta. Ei Jumalaan se satu vaikka tehdään sotarikoksia tai kansanmurhaa, niin ei se muuta sekään Jumalan sanaa eikä sitä mitä Jumala on. Ne ovat vain karseiden ihmisten tekosia ja Jumala on ja Jumalan sana pysyy. - Anonyymi
Mitä aloituksen tehnyt ajttelee aloituksestaan suhteessa itseensä?
Mitä aloituksen tehnyt ajattelee aloituksestaan suhteessa toisiin?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Usko Toivonen, mitä sinä ajattelet, esittäessä Jeesuksen omaa: sait sydämen uskon papin käsistä otsaan valutetun veden alvulla. Sinä nousit Jumalan valtakuntaan, et ainoasta yhdestä ovesta, vaan kirkon asettamasta eksytyksestä, sakramentin ovesta ja portista, jota et löydä Raamatusta, niin että saattaisit kopioidaSanasta palstalle ilmoituksen sakramentin ovesta.. Sakramentit näkyvät sinulle harhoissa, etkä kykene kopioimaan Raamatusta harhojasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen, mitä sinä ajattelet, esittäessä Jeesuksen omaa: sait sydämen uskon papin käsistä otsaan valutetun veden alvulla. Sinä nousit Jumalan valtakuntaan, et ainoasta yhdestä ovesta, vaan kirkon asettamasta eksytyksestä, sakramentin ovesta ja portista, jota et löydä Raamatusta, niin että saattaisit kopioidaSanasta palstalle ilmoituksen sakramentin ovesta.. Sakramentit näkyvät sinulle harhoissa, etkä kykene kopioimaan Raamatusta harhojasi.
Kiitos kysymyksestäsi.
Hyvä on ajatella Häntä, yhdessä kaikkien uskovien todistajian kanssa.
1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne. ( Hep 12)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Jeesus oli syntisten ystävä!
Tämän viikon virreksi ehdotan: Kirkasta oi Kristus meille, ristinuhri Golgatan. Josta meille langenneille loistaa sydän Jumalan…
Niissä kuuluu kristityn kilvoituksen ja hyvän paimenen ääni ja merkitys meidän jokaisen elämässä, joka tahtoo Jumalan luokse Taivaaseen elämänsä jälkeen päästä.
Via Appian varrella on katakombialue, jossa ennen uskonystäväkseni olettamani kanssa yhdessä kävellen Roomassa kävelimme. Näimme siellä kiveen hakatun erittäin vanhan kuvan antiikin ajalta. Pahan palvonta oli silloinkin vallassa. Kai tiedät mitä ja miksi noilla katakombeilla ja Colosseumillakin tapahtui. Mutta tuossa kiveen hakatussa kuvassa oli Jeesus kuvattuna nostaneen lampaan hartioilleen ja kantamassa takaisin laumaansa. Jeesus ei tuominnut lammasta karttamisrangaistukseen, vaan hänessä kuului hyvän paimenen lempeä ääni. …mutta palkkapaimen kun hän näkee suden tulevan… Tässä hiljaisessa viikossa on paljon symboliikkaa. Niin suhteessa Raamatun historiaan ja kertomuksiin, kuin kärsijän henkilöhistoriaankin…
Rukoilen kaikille kärsineille ja kärsiville Jumalan hyvää johdatusta ja, että jokainen etsivä löytäisi uskonpuhdistaja Martti Lutherin tavoin, ei tuomitsemishimoista, vaan armollisen Jumalan ja hänen armovaltakuntansa jo omana elinaikanaan.
Jumalan sana ei Raamatun mukaan koskaan jätä vaikuttamatta, vaan se joko parantaa tai pahentaa. …Se on loukkauksen kivi ja pahennuksen kallio niille, jotka kadotetaan. (Biblia 1938)
Luterilaisessa kirkossa oli vasta kolme pappia ehdolla uudeksi papiksi. Yksi valitsemassa ollut esitti, että valittaisiin pappi, joka piti saarnan ottaen johdannon saarnaansa Raamatusta. Toinen puhui Tarok -korteista, kolmas käsitteli uskoa psykologisena tai filosofisena kysymyksenä. Kun kirkon hallintoelinvaaleihin oli voinut ja oli agitoitu runsaasti ateisteja, päätös papin valinnassa oli, että papiksi valittiin Tarok-korteista saarnannut. Tuota valintaprosessia voi valintoihin vaikuttavien ihmisissä olevien henkivaltojen suhteen verrata samaan, kuin Jerusalemissa pääsiäisenä, kun kansa ensin huusi: Hoosianna, Daavidin poika… ja kun hetken kuluttua heiltä kysyttiin, kumpi piti vapauttaa, Barabbas vai Jeesus. He halusivat valita vapautettavaksi Barabbaan ja huusivat vimmassa Jeesuksen ristiinnaulittavaksi. (Lue tarkemmin Raamatusta)
Tuota taustaa vasten ajatellen ymmärtää senkin tapauksen, kun yhtä riivattua oli oltu viemässä Potsaevin luostariin riivaajien karkottamista varten. Riivatusta oli kuulunut puhetta junassa. Ääni oli huutanut: ”Minä olen niin vanha henki, että olen nähnyt kun Jeesus nasaretilainen ristiinnaulittiin.” Tuon tarinan todenperäisyyttä en tiedä, kuulin sen kerrottavan Ukrainassa. Mutta varmaa on, että samat pahuuden henkivallat villitsevät tänäkin aikana.
…Eräässä luterilaisessa kirkossa pidettiin vakava puhuttelu papille siitä, että hän oli ottanut saarnansa tekstikohdaksi ja viiteaineistoksi kappaleen Raamatusta. On toki niin, että Raamatun mukaan usko ei elä käsin tehdyissä temppeleissä. Jumalalle kelpaava usko ilmoitetaan Raamatun mukaan uskosta uskoon. Jumalan työnä. Luterilaisen uskokäsityksen mukaan: Yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Ja Raamattu on uskon ylin ohje. Jeesus ei Raamatun kertomuksissa pitänyt uskovaisina…? -Kerro sinä keitä ja vain keitä Jeesus piti oikeina uskovaisina. ”Heillä on kyllä kiivaus Jumalan puoleen, mutta ei taidon jälkeen.” ”Heillä on kyllä jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät.” Biblia 1938.
…Erehtyneelle ja syntiseksi itsensä kokevalle pääsiäisen sanoma ja Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa luo ja pitää evankeliumin kuulemisen kautta armollisuutta yllä ja toivoa paremmasta tästä ajasta ja arvokkaammasta huomenestakin, kuolemankin jälkeen.
Eipä meillä ole sota lihaa ja verta vastaan, vaan tämän maailman henkivaltoja vastaan. Tämän maailman pääruhtinaita vastaan, joilla tuulessa valta on. (Lue tarkemmin Bibliasta v.1938.) Tuo henkien taistelu, taistelu hyvän ja pahan välillä, näkyy yhä korostuneemmin maailman menossa näinä viimeisinä aikoina.- Anonyymi
Jeesus ei ole syntisten ystävä, vaan fariseuksen pilkkaisivat Jeesusta sanoaen: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'
Fariseukset sanoivat Jeesuksesta myös: "Riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia". Otit sanat fariseusten suusta ja kirjoitit: 'Jeesus on syntisten ystävä', niin opetatko myös
sanoen: 'Jeesus ajoi riivaajia ulos beesebubin voimalla'? - Anonyymi
Olipa ilo lukea palstalla valitsevasta menosta poikkeava ja hyvässä erottuva kirjoitus.
Tästä kirjoituksesta voi havaita aidon jumalisuuden ihmisen kautta. Jumalan armosta.
2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. (2 Piet 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole syntisten ystävä, vaan fariseuksen pilkkaisivat Jeesusta sanoaen: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'
Fariseukset sanoivat Jeesuksesta myös: "Riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia". Otit sanat fariseusten suusta ja kirjoitit: 'Jeesus on syntisten ystävä', niin opetatko myös
sanoen: 'Jeesus ajoi riivaajia ulos beesebubin voimalla'?Jeesus kuitenkin sanoi ettei terveet tarvitse parantajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa ilo lukea palstalla valitsevasta menosta poikkeava ja hyvässä erottuva kirjoitus.
Tästä kirjoituksesta voi havaita aidon jumalisuuden ihmisen kautta. Jumalan armosta.
2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. (2 Piet 1)
Usko ToivonenUsko toivonen, yhä edelleen näyttelet Jeesuksen omaa. Sinun uskosi, sydämen usko, jota alinomaan hoet, lahjoitettiin sinulle papin valuttauessa vettä päälkeesi. Uskontosi mukaan, mitä elämäään ja jumalisuuteen tarvitaan kirkkosi viranhaltijoiden toimittamien sakramenttin avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kuitenkin sanoi ettei terveet tarvitse parantajaa.
Syntiset eivät ole Jeesuksen ystäviä. Sana ilmoittaa Jeesuksen ystäväksi pääsemisen ehdolliseksi:
Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. Syntisen elävät synnissä, esimerkiksi aviorikoksessa. Huoruus on Jumalan tahtoa vastaan, ja näin avionrikkojat eivät ole Jeesuksen ystäviä.
Sanan mukaan syntiset ovat Jumalan vihollisia: avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Syntiset rakastavat maailmaan, eivät Jeesusta.
Jeesus on sovittanut koko maailman synnit, mutta siitä huolimatta vain pieni joukko ihmisiä on Jeesuksen ystäviä, ja suuri ihmismäärä elää Jumalan vihollisina: jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
Ani harva on toiminut niin kuin Sana kehottaa: Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Ne, jotka elävät synnissä eivätkä ole kääntyneet Jumalan puoleen ovat Jeesuksen sovintouhrista huolimatta edelleen Jumalan vihollisia. Syntisten, synnissä elävien loppu on järkyttävä.
Aabrahamista on todistettu:
"Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
Uskovat, uudesti syntyneet ovat Jeesuksen ystäviä, eivät syntiset maailman ihmiset ole Jeesuksen ystäviä.
hänen (Abrahamin) lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.
Jeesus puhuu omilleen, Hänen ystävilleen: ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Opin perusta on melkoisen hutera, jos ei ymmärrä eroa Jeesuksen ystävän ja syntisen, maailman ihmisen välillä: mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kuitenkin sanoi ettei terveet tarvitse parantajaa.
Kun Jeesus paransi, niin sairaat tulivat terveiksi, eivätkä jääneet sairaiksi. Paavali varoitti: Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? POIS SE!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Jeesus paransi, niin sairaat tulivat terveiksi, eivätkä jääneet sairaiksi. Paavali varoitti: Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? POIS SE!
Jeesus puhuu tuossa tekstikohdassa synnin sairaudesta.
16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." ( Mark 2)
Jeesus tuli juurikin syntisiä pelastamaan.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)
Jeesus sanoo ylipapeille ja kansan vanhimmille, eli "huoneen haltijoille":
"Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan. ( Matt 31)
Paavali todisti heidän tilastaan.
1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! ( Room 9)
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
( Room 10)
Myös Herra Jeesus ..
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän. ( Joh 5)
24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä." ( Joh 10)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." ( Mark 2)
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)
"Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan. ( Matt 31)
1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! ( Room 9)
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
( Room 10)
Myös Herra Jeesus ..
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
Usko ToivonenUsko Toivonen, yhä edelleen uskontosi perusta on papin käsistä otsaan valutettu vesi, kirkon viranhaltijan toimittama sakramentti. Et koskaan ole kieltänyt, sait uskon ja osan ensimmäisen ylösnousemukseen kirkon kasteen armosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Room 10)
Myös Herra Jeesus ..
Usko ToivonenJeesus paransi fyysisiä sairauksia. Sokeat olivat näkövammaisia ja pitaliset sairastivat bakteerin aiheuttamaan lepraa. Kaiken parantumisen hengellistäminen on Jumalan pilkkaa!
- Anonyymi
Älä anna temmata itseäsi mihinkän lahkolaisten taivaaseen.
"Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta" - Anonyymi
Ei kukaan itse päätä temmausta.
- Anonyymi
Mikään pakko ei ole osallistua helluntailaisiin tempauksiin, lupauksiin ja eksytyksiin.
Uskotko että hellpuhujat haluavat vain sinulta rahaa ? - Anonyymi
Helluntailahkouskon mukaan Jeesus mukamas hyväksyisi laittomuuden ?
- Anonyymi
Ei hyväksy fallostelua, mutta joutui itse sapatista ristille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hyväksy fallostelua, mutta joutui itse sapatista ristille
Jeesus ei kylläkään rikkonut Raamatun sapattia, mutta kylläkin fariseusten sapatin
Raamattu ei kiellä parantamasta sapattina eikä opeta että sapattina munittua kanan munaa ei saisi syödä ja niin edespäin.
- Anonyymi
Älkää mukautuko maailmanajan mukaan laisinkaan ja yhtään. Ei ensinkään.
- Anonyymi
Harhaoppinen fraasi että fariseuksilla oli joku eri sapatti kuin Mooseksella. Heillä oli juuri sellainen tulkinnallinen sapatti minkä Mooseksen laki antaa. Lakihan on aina tulkinnallinen myös silloin kun se ei ole olevinaan fariseusten sapatti. Siinäkin on jotkut raja-arvot milloin sitä muuta kuin fariseusten sapatti rikkoo ja milloin se ihminen täytyy sapattirikkomuksesta tappaa. Ja tietenkin ne raja-arvot täytyy löytyä Raamatusta. Ei niitä voi itse keksiä, että minulla on nyt tässä uusi hyvä sapatti jota Raamattu ei tunne ja mistä Jeesusta ei ole tuomittu.
Sen aikaisen käsityksen mukaan mikä Toorasta oli, Jeesus tuomittiin sapatista ja sillä oli Jumalan tarkoitus. Niin poistui lain kirous ihmisen päältä kun Jeesus kantoi lain rangaistuksen ja poisti sen niiden päältä, jotka uskovat. Jeesus on niiden pelastus ilman lakia, jotka uskovat. Jotka eivät usko, laki tuomitsee.- Anonyymi
Voit varmaan kertoa missä kohtaa Raamattu kieltää parantamasta sapattina ja syömästä tähkäpäitä ja ne kananmunat !
- Anonyymi
Juutalaisilla lauantai ja kristityillä sunnuntai Jeesuksen ylösnousemus päivänä.
- Anonyymi
Juutalaiset, jotka eivät ole ottaneet vastaan uutta liittoa on sapatti ja ympärileikkaus.
Juuri siitä oli kinaa alkuseurakunnassa kun jotkut eivät uskaltaneet luopua niistä tavoista juutalaisten nähden.
Siitä ulkokultaisuudesta siellä kiisteltiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111