Täytin juuri pyöreitä. Olemme vastikään muuttaneet, ja pyysin lahjaksi kylpyhuoneen peilikaappia. Sekä miehen vanhemmat, että mieheni ja minä olemme melko vähävaraisia. Vanhemmat kaiken lisäksi aivan himopihejä. Oikein mukavia ihmisiä, mutta mikään ei saisi maksaa mitään. (Toisaalta ostavat kaiken kalliilla osamaksulla!)
Olin katsellut kaappien hintoja, ja ehdotin heille, että maksaisin kaapista itse puolet tai sitten ehdottaisin jotain edullisempaa lahjaa. Ei tullut kuuloonkaan!
En pitänyt juhlia, vaan sain lahjan jälkikäteen. Ei siinä mitään, ettei sitä ollut pakattu, mutta näin heti, että se oli käytetty, vähän pinttynyt ja kolhiintunutkin. No, saisi sen varmaankin puhtaaksi. Pidämme itsekin kierrätyksestä. Vähän ihmettelin kuitenkin, että kaappi esiteltiin minulle uutena. Noloa!
Asumme kaukana appivanhemmista, eikä meillä ole autoa, vaan jouduimme raahaamaan kaappia useissa kulkuneuvoissa. Appi pakkasi siitä jumalattoman ison paketin, mutta turhaan: Peilit olivat hajalla kun pääsimme perille, mikä ei yllättänyt minua yhtään.
Nyt tilanne on se, että mieheni ei halua pahoittaa vanhempiensa mieltä, eli heille ei saa kertoa, että kaappi oli paitsi pettymys, myös hajalla. Hän aikoo ostaa siihen uudet peilit (Mistä? Ja millä ne muka saa ehjänä perille?) ja asentaa ne itse. Minulla on maailman ihanin mies, mutta ko. hommia hän ei hallitse, ja hermostuu täysin jos kaikki ei mene "rakentaessa" juuri niin kuin pitää.
Minä taas ehdotin, että ostan omilla rahoillani uuden peilikaapin, ja appivanhemmilta saatua käytettäisiin ilman ovia, ihan tavallisena hyllynä kylppärissä. Sellaiselle olisi kyllä käyttöä. En kestä ajatusta, että niitä peiliovia pitää vatvoa ja katsoa sitä tuskaa ja raivoa, mikä mieheltäni menee niiden asentamiseen. Ei kiva synttärilahja.
Lisäksi asialla on hieman kiire, sillä meille tulee rakkaita vieraita ulkomailta kuukauden kuluttua, ja haluaisin, että kylppäri olisi silloin nätti.
Niin, ja asumme siis ulkosaaristossa, mistä ei ihan noin vain käydä kaupoilla.
Olisiko kenelläkään ideoita, miten hoitaa asia niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä?
Saakelin peilikaappi!
9
2684
Vastaukset
- idea
Kävisikö kaappi saunan pukuhuoneen seinälle? Tai johonkin vähemmän käytettyyn tilaan.
- skäribo
Täällä ulkosaaristossa asunnot ovat pikkuruisia, tilanpuute on valtaisa. Mitään vähemmän käytettyä tilaa siis ei ole. Meillä ei itse asiassa edes ole omaa saunaa.
Lisäksi kaapin ovet ovat siis pirstaleina, niitä ei ts. saa enää kiinni kaappiin millään ilveellä.
Kiitti kuitenkin ideasta. - älyväläys
skäribo kirjoitti:
Täällä ulkosaaristossa asunnot ovat pikkuruisia, tilanpuute on valtaisa. Mitään vähemmän käytettyä tilaa siis ei ole. Meillä ei itse asiassa edes ole omaa saunaa.
Lisäksi kaapin ovet ovat siis pirstaleina, niitä ei ts. saa enää kiinni kaappiin millään ilveellä.
Kiitti kuitenkin ideasta.vähäksi aikaa seilaamaan johonkin, vaikka verannalle. Älä ajattele sitä kaappia, vaan anna alitajunnan tehdä työtä. Sitte, naps, yhtenä aamuna sä keksit, että jumankekka, tohon tarkotukseen se kaappi piti tulla, eikä kylppäriin, ja kun se on tossa, se ei tartte edes ovia. Laitan siihen kauniin verhon eteen.... Kylppäriin ostat uuden.
Kuulostaskos tältä!
Ukkos paat tuskailemaan linnunpönttöjen kanssa, ne ei tartte ola hienoa "disainia". - skäribo
älyväläys kirjoitti:
vähäksi aikaa seilaamaan johonkin, vaikka verannalle. Älä ajattele sitä kaappia, vaan anna alitajunnan tehdä työtä. Sitte, naps, yhtenä aamuna sä keksit, että jumankekka, tohon tarkotukseen se kaappi piti tulla, eikä kylppäriin, ja kun se on tossa, se ei tartte edes ovia. Laitan siihen kauniin verhon eteen.... Kylppäriin ostat uuden.
Kuulostaskos tältä!
Ukkos paat tuskailemaan linnunpönttöjen kanssa, ne ei tartte ola hienoa "disainia".Hyvä neuvo, mun mies osaa oikeesti tehdä linnunpönttöjä ja muuta ulkotöitä. Mutta sisätiloissa se on onneton.
Kerros vielä, mitä sanon appivanhemmille kun ne tulevat kylään, ja huomaavat että kaappia ei ole, tai että se on eri kuin minkä minulle antoivat? Loukkaantuvat ihan varmasti, ja viimeistään sitten saavat kuullu kuinka oikeasti kävi.
En ymmärrä tän perheen kulttuuria. Ensin ei voida suoraan sanoa, että kaappi on käytetty. Se olisi ollut minulle ihan OK, vaikka mieluummin olisin ottanut uuden kaapin ja maksanut siitä osan itse.
Niin paljon on mennyt lasitavaraa tänne rahdatessa rikki, että olin jo etukäteen varma, ettei se loota tänne hengissä selviä. Hirveesti fylliä, mutta ihan väärissä paikoissa. Kaupasta ostettu kaappi olisi ollut huolellisesti ja oikein pakattu.
Hooh. Miettikää vähän ihmiset! Antakaa vaikka kaunis kortti rakkaallenne lahjaksi, jos muuhun ei ole varaa, mutta älkää tällaista taakkaa, joka rikkoo perhesovun ja suoraan sanoen v----ttaa puoli kesää ilahdutuksen sijaan. :(
Eikö nyt kukaan keksi korrektia tapaa selvitä tästä? - älyväläys
skäribo kirjoitti:
Hyvä neuvo, mun mies osaa oikeesti tehdä linnunpönttöjä ja muuta ulkotöitä. Mutta sisätiloissa se on onneton.
Kerros vielä, mitä sanon appivanhemmille kun ne tulevat kylään, ja huomaavat että kaappia ei ole, tai että se on eri kuin minkä minulle antoivat? Loukkaantuvat ihan varmasti, ja viimeistään sitten saavat kuullu kuinka oikeasti kävi.
En ymmärrä tän perheen kulttuuria. Ensin ei voida suoraan sanoa, että kaappi on käytetty. Se olisi ollut minulle ihan OK, vaikka mieluummin olisin ottanut uuden kaapin ja maksanut siitä osan itse.
Niin paljon on mennyt lasitavaraa tänne rahdatessa rikki, että olin jo etukäteen varma, ettei se loota tänne hengissä selviä. Hirveesti fylliä, mutta ihan väärissä paikoissa. Kaupasta ostettu kaappi olisi ollut huolellisesti ja oikein pakattu.
Hooh. Miettikää vähän ihmiset! Antakaa vaikka kaunis kortti rakkaallenne lahjaksi, jos muuhun ei ole varaa, mutta älkää tällaista taakkaa, joka rikkoo perhesovun ja suoraan sanoen v----ttaa puoli kesää ilahdutuksen sijaan. :(
Eikö nyt kukaan keksi korrektia tapaa selvitä tästä?että sille sattu vahinko sille kaapille, että just olit sitä laittamassa tuohon pöydänreunalle kun se putos ja ne ovet hajos ja kauheesti oli sirpaleita ja käläkäläkälä. Mut just oli silläviikolla tarjouksessa tää, ei tää niin nätti oo ku se sulta saatu mutta..
Jos vielä saat sen alkuperäisen tungettuu johonkin hyötykäyttöön niin hyvä. Eikös sitä vois laittaa vaikka ulkoseinään jokskus, vaikka kukkakaapiks, tai taimialustaksi. - skäribo
älyväläys kirjoitti:
että sille sattu vahinko sille kaapille, että just olit sitä laittamassa tuohon pöydänreunalle kun se putos ja ne ovet hajos ja kauheesti oli sirpaleita ja käläkäläkälä. Mut just oli silläviikolla tarjouksessa tää, ei tää niin nätti oo ku se sulta saatu mutta..
Jos vielä saat sen alkuperäisen tungettuu johonkin hyötykäyttöön niin hyvä. Eikös sitä vois laittaa vaikka ulkoseinään jokskus, vaikka kukkakaapiks, tai taimialustaksi.Tuohan olisi hyvä ratkaisu! Ottaisin syyn omille niskoilleni, jolloin apille ja anopille ei jäisi paha mieli. Tuosta ei voisi kyllä mieskään valittaa.
Ainoa ongelma on se, osaanko näytellä tarpeeksi hyvin...
Pistetään harkintaan, mutta toivoisin vielä muitakin ratkaisuja, jos jollekin tulee mieleen.
Voi hitsi että näistä tuli kivat synttärit! Sanoin miehelle etkäteen, että en tarvi mitään lahjaa, kunhan olisi lunkia, eikä mitään typeriä huolia. No niinpä. :(
- Brisse
Soita vanhuksille ja kysy neuvoa. Kysy nimenomaan heidän mielipidettää siitä, miten asia kannattaisi nyt hoitaa niin, ettei kenellekään tule paha mieli.
Kerro, että olet miettinyt pääsi puhki, etkä keksi miten tämän tilanteen nyt saisi korjattua, jotta olisiko heillä ehdotuksia. Jos vaikka antaisivat sen liikkeen nimen ja numeron mistä ostivat sen **nauraa ja herkuttelee ajatuksella**, niin kannattaisiko kysyä, josko sieltä saisi tilattua uudet ovet. TAI että näit juuri sattumalta erään toisen kaapin, ja epäilet, että sellaiset mittatilausovet tulisivat kalliimmaksi kuin se toinen kaappi.
Niinhän ne mittatilausovet tulisivatkin kalliimmaksi. Mutta pelastat omat ja lahjan antajien kasvot, sillä eivät kai he voi antaa myyjän nimeä, jos kaappi ei kerran ollut uusi. Heille tämä nyt kaiken kaikkiaan on tuhannen kertaa nolompi juttu kuin teille. Ostaa nyt käytettyä ja väittää uudeksi. eivät ne kehtaa sinulle tunnustaa, että kaappi olikin käytetty, joten saattavat huonon omantuntonsa kanssa myöntyä hyvinkin ehdotukseen, joka sinulla täytyy siis olla valmiina.
Siispä annat tilaisuuden heille ohjata sinua ostamaan toisen kaapin.
Kerro, että pitäisi toimia nopeasti, koska se toinen kaappi on niiiiin halpa, että se menee, ellette osta sitä heti.
Muista korostaa sitä, miten harmissasi olet siitä, että noin hieno kaappi meni rikki ja sellaisen vaivannäön jälkeen.
Ja varmasti asia on sitä helpompi hoitaa, mitä nopeammin tartut puhelimeen.
Mitä se miehesi siellä oikein höpöttää. Asiat voi kertoa niin kuin ne ovat. Tai siis melkein niin ...- älyväläys
nyt voit huoletta kertoa sen, että sun ukkos sen hajotti ja että löysit kalliit ovet tilalle ja....pulputat niin nopeesti, ettei anoppi saa suunvuoroa.
Sun on sit pakko kertoa kuinka sen kaapin kanssa käy.
Kesän kevennys, sun kaappis.
- soppakauha
meilekkin appi aikonaan osti komian ja kalliin peilikaapin, hyvä ettei salin puolelle pistetty. meil ku vain wc ja sauna ja wc pieni ku mikä.
mut sinne se jäi kaappi vanhan tilan vessaan ku muutin. ruma ja hammaskuppi tila olematon.
jos sulla on ne ovet muute ehjät, osta palapeilit ja hanki rimaa ja viritä ne sillee kuntoon.
Tai jos pidät avohyllynä, kerää siihe kaikee kaunista kypyhuoneesee liittyvää tavaraa.
anopille sanot että se meni kuljetuksessa rikki, eihän se kenenkää syy ole. ja kyllä sesen varmaan ymmärtää aikuinen ihminen.
ole iloinen lahjastasi, minäkin olen aina, kun jotain saan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760