Tee testi kuinka hyvä olet siinä.
Minä itse luulin olevani hyvä kierrättäjä, mutta sain vain 8/11.
Luulo ei ole tiedon väärti.
Tee testi..
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010295680.html
Oletko kierrättäjä?
50
425
Vastaukset
- Anonyymi
En kierrätä. Kaikki damaan lootaan ja kaikki mikä palaa, niin tuikkaan tuleen.
- Anonyymi
jos kierrätttää vain naisia?
- Anonyymi
Ihan jo testiä tekemättäkin tiedän, että en kovinkaan hyvä. Olen liian laiska rahdatakseni erilaisia kierrätettäviä eri paikkoihin, jotta saisin me laitettua oikeisiin astioihin. Jos erilaiset kierrätysmahdollisuudet olisivat helposti tavoitettavissani, niin kierrättäisin.
- Anonyymi
Tuloksesi: 11 / 11
Olet melkoinen kierrätyskunkku!
Tämähän oli sinulle aivan lastenleikkiä. Ihailtava suoritus!
Helppo testi!
- Sheena - Anonyymi
Kurpille pitäisi olla oma kierrätysasema.
- Anonyymi
En tiennyt mihin jätteeseen joku tuote kuuluu kun en käytä kyseisiä tuotteita
Sain tuloksen 8/11. Tässä on petraamisen varaa.
Mä sain kaikki oikein. Mutta en silti oikein kierrätyksestä innostu. Karmeita kuvia näytetään kehitysmaista, kun lapset purkavat elektroniikkajätettä. Enemmän läpinäkyvyyttä tarvitaan toimintaan.
- Anonyymi
Kerro sitten mihin sä laitat vanhan ja toimivan telkan jos siinä ei näy kanavat kun ei HD telkka. Jos sitä ei kerta ole hyvä viedä kierrätykseen. Pitääkö se säilyttää kotona ja miksi?
Anonyymi kirjoitti:
Kerro sitten mihin sä laitat vanhan ja toimivan telkan jos siinä ei näy kanavat kun ei HD telkka. Jos sitä ei kerta ole hyvä viedä kierrätykseen. Pitääkö se säilyttää kotona ja miksi?
No joskus on parempi itse kärsiä, kuin tuhota toisen ihmisen terveys. Vaikka hän olisikin toisella puolen maapalloa.
JeroP kirjoitti:
No joskus on parempi itse kärsiä, kuin tuhota toisen ihmisen terveys. Vaikka hän olisikin toisella puolen maapalloa.
Sen voi pistää vaikka seinälle ja yhdistää tietokoneeseen. Tehdä elävän taulun siitä.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Eli mun olis pitänyt säilyttää sitä vanhaa telkkaa tossa lattialla? Mun varmaan pitää sitten lopettaa syöminen koska maailmassa on nälänhätää. Ja lahjottaa ne mun ruokarahat afrikkaan. Minäpä teen niin. Sitten kun olen tarpeeksi anorektinen niin voin kuolla pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta siihen erillinen T2 digiboksi ja töllö takaisin käyttöön, hinta varmaan jossain 40-60 euroa, kunhan boksissa on scart ja HD liitäntä
-sivullinen - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Sen voi pistää vaikka seinälle ja yhdistää tietokoneeseen. Tehdä elävän taulun siitä.
Eli mä meen ekaks ostaa jutut että mä voin ripustaa sen vanhan telkan seinälle niin ettei siitä telineestä jää seinään jälkiä koska on vuokra-asunto
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Miten niin on elävä taulu. Kuvaruutuhan on musta.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Miten sä yhdistät sen tekan tietokoneeseen kun johdot ei riitä. Mieti vähän mitä sanot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta siihen erillinen T2 digiboksi ja töllö takaisin käyttöön, hinta varmaan jossain 40-60 euroa, kunhan boksissa on scart ja HD liitäntä
-sivullinenno minä ostin uuden hd telkan kun halvin digiboksi prismassa maksoi 99 e. ja sekin oli saanut huonot arvostelut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-sivullinenPitääkö mun alkaa aina ajattelee maailman lapsia kun mä mee kauppaan tai vien roskat roskikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö mun alkaa aina ajattelee maailman lapsia kun mä mee kauppaan tai vien roskat roskikseen.
Mä en enää vie hedelmien kuoria biojätteeseen koska afrikan lapset söis ne kyllä
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Kerro vielä mitä muuta mä en saa tehä etten vahingoita maailman lapsia
Anonyymi kirjoitti:
Kerro vielä mitä muuta mä en saa tehä etten vahingoita maailman lapsia
Tää nyt ei varmaan oo tän ketjun tarkotus. Pääasia että ajattelee omilla aivoilla tekojensa seuraukset.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Tää nyt ei varmaan oo tän ketjun tarkotus. Pääasia että ajattelee omilla aivoilla tekojensa seuraukset.
Ei jumalauta. Sä syytät mua nyt siitä että mä vein telkan kierrätykseen enkä tohon jätekatoksen sekajätteesee, Oletko sä joku pyhimys?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Täällä saa tupakojat heittää tumppeja ja roskaa luontoon ja sä syytät mua koska mä olen vienyt telkan kierrätykseen enkä heittänyt sitä suomen luontoon
- Anonyymi
Suomen elektroniikkajätteestä vain laiton osa päättyy kehitysmaihin.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Suomen elektroniikkajätteestä vain laiton osa päättyy kehitysmaihin.
- SheenaToivotaan niin. Oli kyllä lauseet katseltavaa se dokumentti. Kun länsimaissa on ihan turhaa kulutusta ja sitten toiset äärimmäisessä köyhyydessä.
Muuten just kierrätin runkopatja sängyn. Just on saunan pesässä puuosat. Ja sitten jouset menee metalliin. Vain täytteet roskiin. Ja noi kierrätysneuvojat ois sanonu, että sekäjätteeseen vaan. Mutta ei se niin pidä tehdä. Tää on jo kolmas sänky jonka kierrätän.
- Anonyymi
Tietenkin. Mikä palaa, menee takkaan ja loput sekajätteeseen.
- Anonyymi
"Tuloksesi: 11 / 11
Olet melkoinen kierrätyskunkku!
Tämähän oli sinulle aivan lastenleikkiä. Ihailtava suoritus!"
Olisi ollut huolestuttavaa, jos tulos olisi ollut joku muu. Sen verran vähän aikaa tuosta yhdestä työprojektista, että kyllä nämä nyt vielä pitää muistaa.
Vaan siis ei tuo tieto oikeasti mun elämääni hirveän hyvin siirry. Syynä sama mitä joku tuossa aiemmin mainitsi, eli oikeaoppinen kierrättäminen on vielä turhan vaivalloista. En ala raahata kaikkea eri pusseissa useaan eri paikkaan. Tiedän kyllä, mutta en toimi tietoni mukaan. 7 oikein
- Anonyymi
Sama täällä.
- Anonyymi
10/11. Aika tuttuja juttuja ja onneksi kierrätys on taloyhtiössämme helppoa, kun on astiat kaikkeen päivittäisjätteeseen. On siis vain omaa laiskuutta, jollei saanut vietyä asioita oikeusiin astioihin.
Se hieman ärsyttää, kun keittiötäni ei ole suunniteltu siihen, että on biojätteelle, sekajätteelle, muoville, metallille, lasille, pulloille/tölkeille, paperille ja pahville kaikille omat keräyspisteensä, niin vähän joutuu soveltamaan erinäisiä astioita pitkin poikin, että kaikelle löytyy paikkansa.
Aletheias Tekemättä testiä, voin hyvällä omalla tunnolla sanoa heittäväni kaikki roskani samaan laatikkoon. Onko paha?
- Anonyymi
Tuloksesi: 7 / 11
Siisti suoritus!
Sehän sujui hienosti. Taidat olla melko kokenut kierrättäjä, vaikka muutama kysymys tuottikin hitusen päänvaivaa.
Uskon että kuitenkin onnistun laittamaan omat jätteet juuri oikeisiin paikkoihin. Tuossa vain oli sellaisia ettei ole tullut eteen. Jos olisi olisin ottanut selvää, en koskaan nakkaa minne vaan astiaan.Hienoa! Kierrätys kunniaan!
Meillä oli töissä kolmen tunnin koulutus aiheesta, Lassila ja Tikanpoika oli kouluttamassa. Ja silti sain vain 8/11.
Pitäisi varmaan kerrata näitä kierrätysasioita? Osa säännöistä on selvästi päässyt unohtumaan. Ne ovat asioita, jotka tulevat harvoin eteen.
Tuloksesi: 7 / 11
"Siisti suoritus!
Sehän sujui hienosti. Taidat olla melko kokenut kierrättäjä, vaikka muutama kysymys tuottikin hitusen päänvaivaa.Noh.. vaikka oletkin lähes täydellinen, on meille taviksille niin paljon helpompaa kun et aina suoriudu joka tehtävästä täysin pistein. :)
Onhan tuokin ihan kelpoisa suoritus.Pikku-pirpana kirjoitti:
Noh.. vaikka oletkin lähes täydellinen, on meille taviksille niin paljon helpompaa kun et aina suoriudu joka tehtävästä täysin pistein. :)
Onhan tuokin ihan kelpoisa suoritus.Huihai! Olen kaukana täydellisestä, mutta kiitos vaan kohteliaisuudesta. 😁
Vaikka kierrätän joka päivä, nuo erikoisemmat jutut eivät vaan pysy mielessä. Valikoiva muisti on siunaus ja kirous. 😊tosi.typy kirjoitti:
Huihai! Olen kaukana täydellisestä, mutta kiitos vaan kohteliaisuudesta. 😁
Vaikka kierrätän joka päivä, nuo erikoisemmat jutut eivät vaan pysy mielessä. Valikoiva muisti on siunaus ja kirous. 😊Älä nyt särje minun haavekuvaa sinusta.
Lähes täydellinen.
Jonkun pitää ottaa sekin rooli palstalla, enkä keksi patempaa kandidaattia kuin sinä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Älä nyt särje minun haavekuvaa sinusta.
Lähes täydellinen.
Jonkun pitää ottaa sekin rooli palstalla, enkä keksi patempaa kandidaattia kuin sinä.Parempaa..
Hmph.. typoja.Pikku-pirpana kirjoitti:
Älä nyt särje minun haavekuvaa sinusta.
Lähes täydellinen.
Jonkun pitää ottaa sekin rooli palstalla, enkä keksi patempaa kandidaattia kuin sinä.Valitettavasti joudun murskaamaan haavekuvasi. Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Jos joskus satun sellaisen kummajaisen kohtaamaan, otan kuvan ja laitan sen raameihin.
Sitä odotellessa .....
Kiitti nauruntirskahduksesta ja illan piristyksestä! 😀tosi.typy kirjoitti:
Valitettavasti joudun murskaamaan haavekuvasi. Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Jos joskus satun sellaisen kummajaisen kohtaamaan, otan kuvan ja laitan sen raameihin.
Sitä odotellessa .....
Kiitti nauruntirskahduksesta ja illan piristyksestä! 😀Voih!!
Nyt mieleni minä niin pahoitin..TT..
Olet lähes täydellinen. Aina, mielikuvissani.
:)
- Anonyymi
Minulla sama tulo 8/11.
- Anonyymi
No ei kait kukaan ole niin idiootti, että laittais kaikki samaan
- Anonyymi
Lähes kaikki näköjään kuuluu sekajätteeseen. Olenkin kierrättänyt aina aivan oikein laittamalla lähes kaiken sekajätteeseen. Sekajätteistä tulee ihanaa energiaa! Energia on nykyaikana arvokasta. Siinä on isoero, jos energia maksoi ennen 5s/kWh ja tulevaisuudessa euron.
- Anonyymi
Yaöpisdk'ttrodrem loerr'tt',omemlom vaatoso aoma l'teost' tajaa hallitukselta noin §1000 euroa jokaiselle kansalaiselle kuukausittain jotta olisi kierrätys mahdollisra olwenkaan, niin misrä eahar, rierysrikin pääomaasijoittajilra misräsmuusrakaa
nm - Anonyymi
Sain 7/11
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026