Kivoja nämä uudet älyautot

Anonyymi-ap

Yle: "Autoilijoiden Liikenne- ja viestintävirasto Traficomille tekemät ilmoitukset yllättävistä tilanteista, joissa auton järjestelmät ovat toimineet odottamattomasti, ovat lisääntyneet. Ajoneuvo on esimerkiksi alkanut yllättäen hidastaa nopeutta kesken ajon.

Jos kuljettaja kokee ajoavustimen haitaksi tai riskiksi, on se luvallista ja mahdollista kytkeä pois päältä omasta autosta, Traficomista kerrotaan. Vaihtelee automalleittain, miten monen painalluksen takana auton valikoissa poiskytkentä on."

Etenkin ohitustilanteissa auton jarruttelu antaa mielenrauhaa?

32

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskeneräisiä kikottimia.

    • Anonyymi

      Todella turvallista näpelöidä sitä infotainment-näyttöä etenkin auringon paistaessa näyttöön. Näytössä pitäisi olla lukitus, ettei säädöt toimi auton liikkuessa yli 10 km/h.

      • Anonyymi

        Näyttö täynnä rasvaisia sormenjälkiä, yök.


      • Anonyymi

        Kyllä ja suomessa sakotetaan kännykkään puhumisesta ja siinä on kuitenkin katse eteenpäin koko ajan, mutta auton näyttö vie katseen alas ja liikenteen seuraaminen ei ole sillä tasolla, kun kuuluisi olla.


    • Anonyymi

      Ja miettikääs että näitä paskoja avustettuja apukoululaisten autoja on vasta 5% autokannasta. Nämä kun lisääntyy niin alkaa tapahtumaan.

      • Anonyymi

        Ihmisten kädettömyys näkyy jo autoissakin.


      • Anonyymi

        kommentistasi päätellen kuulut juuri siihen ryhmään, jolla ei tulisi olla ajo-oikeutta ilman huippuvarusteltua autoa.


      • Anonyymi

        Nämä samat avustimet ovat myös uusissa polttomoottoriautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä samat avustimet ovat myös uusissa polttomoottoriautoissa.

        Kuka on väittänyt että on vain sähköautoissa.??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on väittänyt että on vain sähköautoissa.??

        Ja jos kyse on kaikista autoista niin miksi aloitus on sähköautopalstalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos kyse on kaikista autoista niin miksi aloitus on sähköautopalstalla?

        Siitä huomaa sähköpellen ajatuksenjuoksun


    • Anonyymi

      Uudet autot on täysin kuolleina ja sieluttomina syntyneitä muovisia rämpylöitä lähes kaikki. Jokainen auto johonka tarvitsee sähköjohdon jotta sillä voi ajaa jää kauppaan jatkossakin.

    • Anonyymi

      Totaalisen totuudenmukaisen tyhjentävästi sanottu. Vanhukset ja muut rajoitteiset tarvitsee avustimia. Autoihin ne ei kuulu kuin ei myöskään tietokoneet ja kosketusnäytöt.

    • Anonyymi

      Sähköautojen ja älyautojen välillä on selvä korrelaatio, ja vihaltani sähköllä kulkevia kohtaan minulla kesti jonkin aikaa oppia muistuttamaan itseäni siitä, että nämä äly- ja piipitys- ym. kiusaamiset vaivaavat uusia automalleja käyttövoimasta riippumatta. Ymmärrän, että tämä keskustelu on osoitettu sähkö- ja hybridiosastolle, mutta pelkäänpä, että tässä meillä on sellainen laajempi ongelma, jota emme voi kiertää hankkimalla bensa- tai diesel-koneilla varustettuja uusia automalleja. Audin uusimmista malleista näemme, että valmistaja tietää, että polttomoottorille on kysyntää jatkossakin varsinkin ylellisemmissä kategorioissa, mutta se on laiha lohtu, jos sieltä kuitenkin tulee elektroniikkaorjuutuspainajaista sitä väkevämpänä, mitä ylellisemmässä luokassa liikutaan. Eihän millään noilla uusilla autoilla -edes polttiksilla- ole kiva lähteä ajamaan, jos keinotekoisia esteitä ja rajoittimia ja aistiharhoja ja hämäyksiä ja maton vetämistä jalkojen alta tarjoillaan joka ilmansuunnasta nimenomaan silloin, kun olisi tarkoitus keskittyä ajamiseen.

      • Anonyymi

        Autonvalistajien pitäisi keksiä jokin tunnus, jonka voisivat lätkäistä automallin nimen perään, joka kertoisi sellaisesta, että paperilla tekniset tiedot, suorituskykyarvot, eivät ole aivan yhtä hyviä kuin rinnakkaismalleilla, mutta kyse on siitä, että konepellin alla on käytetty pitkäikäisempiä rakenteita. Ja että älyhimmeliä on tahallaan vähemmän ja sen sijaan on taas panostettu arvokkaampiin sisustusmateriaaleihin.
        Että tulisi taas autoja, jotka miellyttävät silmää ja tuntoaistia ja joita voi ajaa rauhassa ja jotka eivät leviä tien sivuun ennen 200 tkm tai kuole johonkin naurettavaan softapäivitykseen.
        Ja jotka kiihtyvät hitaammin, koska massaa ei ole pienennetty panemalla rikkoontuvaa muovia moottoriin tai päätymällä turhan heppoisiin ripustuksiin, mutta ne ovatkin taas vaiheeksi luotettavampia ja pitkäikäisempiä.
        Pelkään, että tämä vaatisi jokinlaisen uuden käsitteen tai tunnuksen - lupa valmistaa laadukasta teknisten suoritusarvojen kustannuksella.


    • Anonyymi

      Äly autoissa lisääntyy käyttövoimasta riippumatta ja kaikki lisää lopulta turvallisuutta. Samaa vastustusta oli kun ensimmäiset abs-jarruilla ja myöhemmin ajovakaudenhallinnalla varustetut autot tulivat markkinoille. Nykyään ylinopeudessta varoittavassa on kiusallisinta sen perusttuminen mittarinopeuteen, joka on pienempi kuin todellinen.
      Samaa vastutusta esiintyi kuulemma aikoinaan lentäjilläkin kun automaatio yleistyi. Simulaattoritestit automatiikan avsutuksella ja pelkällä lentäjän taidoillla karsivat nämä ennakkoluulot tylysti ihmisen tappioksi. Nykyiset liikennekoneet ovat huippuatuomaattisia eikä hävittäjälläkään tekisi mitään ilman huipputeknologiaa.
      Autojen hätäjarrutus on jo estänyt satoja ihmiseen törmäämisiä ja hirvikolareita heikoissa näkyvyysolosuhteissa. Itsekin olen kiittänyt auton nopeaa reagointia pimeässä ja sumussa tiellä seisoneeseen hirveen.

      • Anonyymi

        Entäs, kun joka viikko alkaa jokin anturi hajoamaan ja herjaamaan vanhemmissa autoissa ja voi keskeyttää koko matkan. Paaliinko vain?


      • Anonyymi

        Ainakin ID4:ssa nopeusvaroittimen säädettyä hälyttämään vasta 5-10 ylinopeudesta. On sen verran pieni "plim" ääni, ettei se edes häiritse. Muiden uudempien autojen varoittimista ei ole kokemusta.
        Oikeastaan kaikki avustimet ja varoittimet ovat ok, mutta ei se ***keleen kaistavahti. Ainakin Suomen talviolosuhteissa sen tulisi osata poistaa itsensä käytöstä automaattisesti.


    • Anonyymi

      Tunnottomia pulkkia uudet autot. Ei mitään tietuntumaa monessakaan. Niillä on turvallinen autoilu kaukana.

    • Anonyymi

      Sata syytä pysyä erossa autoista, joissa ei ole takuuta jäljellä tai jonka korjaus menee omasta kukkarosta.

    • Anonyymi

      Kaikki tuo passka on EU-vostoliton syytä. Perrkeleen ajoavustimiset ym. kura tehty vain autonvalmistajien ja autoilijoiden kiusaksi.

    • Anonyymi

      Ei liity vain sähköautoihin, myös polttikset ovat täynnä kaiken maailman "avustimia". Kaistavahti on niistä pirullisin keksintö vallankin talviolosuhteissa.

      • Anonyymi

        On niitä toimiviakin kaistavahteja, joiden herkkyyttä hälytellä ja pelotella voi säätää.


    • Anonyymi

      Oikeesti avustimet autoissa on tehty cepareille ei niitä muuten tarvii.

    • Anonyymi

      huom..nämä ovat uusia ,,,mites käytetyt..on siinä köyhällä riesaa tulevaisuudessa..

    • Anonyymi

      vastamelukuulokkeet on keksitty...ja näkyy osa jopa ajavan ne päässä..,,vaikkei ole sallittua...ja lisäksi vielä puhelin kourassa.. äly hoi

    • Anonyymi

      vaarallista liukkaalla jos auto jarruttelee äkisti..

    • Anonyymi

      Eu apinoi jenkkien uusavuttomuutta ja kaikkeen pitää sötköttää joku viritys ja avustin. Saadaan autonpaskasta ylihintaa ja tuote niin rimpulaksi ettei sitä helpolla eikä halvalla pysty korjaamaan. Saadaan myytyä uusi.

    • Anonyymi

      Mun mielestä noista pitäisi saada kaikki nämä neljägeet ja muut geet pois ja ilman vakoilua pitäisi pystyä autoa ajamaan.

    • Anonyymi

      Nörttien ei pitäisi olla ollenkaan mukana kun autoa sunnitellaan.
      Esim pierutyyny teslassa on nörtin keksintö, onko tarvetta ???

    • Anonyymi

      suomen talven keli, että suola syö sitten sähkö laiteita hapetukseen,

    • Anonyymi

      Suolakeli on itse aiheutettua, ei ole talvikeli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe