Ammattiliiton jäsenmaksu ei ole tulohankkimiskulu. Sen takia siitä ei saa tehdä verovähennystä.

Anonyymi-ap

On hyvä asia, että ammattiliittojen jäsenmaksun veronvähennys poistetaan. Se on epäoikeudenmukainen, koska niin vähän työntekijöistä, vain noin puolet kuuluvat liittoihin. Suomessa on liittymisen vapaus. Miksi liittoon kuulumattomien, eläkeläisten pitää osallistua vähennyksen verokuopan luomiseen umpeen? Jokainen veronmaksaja joutuu. Se on väärin.

Verovähennys on vain osittainen, koska se tehdään brutosta. Jo tänä päivänä jäsenmaksusta on joutunut itse maksamaan jotain. Satasia.

Jäsenmaksu ei ole tulonhankkimisvähennys, minä sitä perustellaan. Sama palkka on liiton jäsen tai ei. Netto on itse asiassa suurempi henkilöllä, joka ei kuulu liittoon. Monilla liiton provisio pidätetään joka palkasta, mikä pienentää nettoa.

Sen sijaan työttömyyskassan jäsenmaksu on tulonhankkimisvähennys, koska ansiosidonnaista ei saa, ellei kuulu kassaan. Mutta liiton jäsenmaksu ei ole tulonhankkimisen kannalta välttämätön. Ja tämä on totta.

11

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpa harvinaisen pöljä logiikka. Tuon perusteella loppuisi esimerkiksi kotitalousvähennykset remontteja varten.

      Ihmettelen tuota halua ja intohimoa hyökätä työväenluokkaa ja keskiluokkaa vastaan. Kuitenkin ne maata pyörittävät.

      • Anonyymi

        Mitä työväenluokkaa ne AY-mafiapomot ajavat? Pelkästään työttömien ja omaa etuaan ajavat.. Työntekijät ovat vain välttämätön paha joka maksaa palkat mafiosoille ja hoitaa likaist työt työpaikkojen porteilla, silloin kun mafiosot istuvat kabineteissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä työväenluokkaa ne AY-mafiapomot ajavat? Pelkästään työttömien ja omaa etuaan ajavat.. Työntekijät ovat vain välttämätön paha joka maksaa palkat mafiosoille ja hoitaa likaist työt työpaikkojen porteilla, silloin kun mafiosot istuvat kabineteissaan.

        "Mitä työväenluokkaa ne AY-mafiapomot ajavat?"

        Todennäköisesti puolustavat duunaria kuitenkin enemmän, kuin EK-mafiapomot mm. Häkämies, Orpo ja Purra.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä työväenluokkaa ne AY-mafiapomot ajavat? Pelkästään työttömien ja omaa etuaan ajavat.. Työntekijät ovat vain välttämätön paha joka maksaa palkat mafiosoille ja hoitaa likaist työt työpaikkojen porteilla, silloin kun mafiosot istuvat kabineteissaan.

        Neuvottelevat työehtosopimuksista, jotta duunareiden ei sitä yksin tarvitse tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.veronmaksajat.fi/medialle/lehdistotiedotteet/2025/lehtinen-kehysriihesta-onnistunut-veropaketti-vauhdittaa-kasvua-ja-korjaa-verotuksen-pahimpia-vinoumia/#c915399c

        Siitäpä kun tavaat, että mikälaista "kuritusta" ne Orpo ja Purra duunareille tarjoilevat XD Palkankorotuksia

        En kyllä iloitsisi velkarahalla tehdyistä veronalennuksista varsinkaan, kun ne suurimmat veroalennukset menevät kaikkein suurituloisimmille.
        Samalla hallitus ilmoitti leikkaavansa kuntien valtionosuuksia, joka lisää kuntien painetta nostaa kunnallisveroa. Sed ei tiedä hyvää Kemille.

        Vastahan sitä alv:a korotettiin 1,5%. Mikä kiire nyt on tehdä veronalennuksia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä iloitsisi velkarahalla tehdyistä veronalennuksista varsinkaan, kun ne suurimmat veroalennukset menevät kaikkein suurituloisimmille.
        Samalla hallitus ilmoitti leikkaavansa kuntien valtionosuuksia, joka lisää kuntien painetta nostaa kunnallisveroa. Sed ei tiedä hyvää Kemille.

        Vastahan sitä alv:a korotettiin 1,5%. Mikä kiire nyt on tehdä veronalennuksia?

        Arvonlisävero on kulutusvero, jonka kaikki maksaa. Sillä saatiin rahat veronalennuksiin.


    • Anonyymi

      ...Jäsenmaksu ei ole tulonhankkimisvähennys..

      Niin on ja se ei ole oikeudenmukainen.

      Nyt Suomi tarvitsee noin 200 miljoonaa, jotka säästyvät, soteen.

    • Anonyymi

      AY-liittojen alasajo jatkuu jatkumistaan. Ennen se oli Suomen etu mutta eihän mikään ole enää kuin ennen.

    • Anonyymi

      Kun itse aikoinaan menin töihin niin työnantajan vaatimus oli ammattiliittoon liittyminen. Säilyy työrauha ja hommat hoituu ilman turhia lakkoiluja. Nykyään hommat näyttää olevan aivan päinvastoin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe