Uskovainen vai ateisti?
Jos uskoo Jumalaan, muttei kolmiyhtenäisyyteen, niin onko
292
1176
Vastaukset
- Anonyymi
Kristityt uskoo Kolmiyhteiseen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
- Anonyymi
Jenkkilahkot eivät usko Kolmiyhteiseen Jumalaan, vaan villitseviin hurmoshenkiin.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot eivät usko Kolmiyhteiseen Jumalaan, vaan villitseviin hurmoshenkiin.
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.Matteuksen evankeliumi:
24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Markuksen evankeliumi:
13:30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
Luukkaan evankeliumi:
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
Nuo Jeesuksen kuulijat eivät voineet elää 300 vuotiaiksi, vuoteen 325 saakka!
Noin sanoi Jeesus kolmesataa (300) vuotta ennen kolminaisuususkon liittämistä osaksi kristinuskoa!
'TULEVINA AIKOINA'
vuonna 325---2025 !!!
'noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.'
Kolminaisuusoppia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Markuksen evankeliumi:
13:30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
Luukkaan evankeliumi:
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
Nuo Jeesuksen kuulijat eivät voineet elää 300 vuotiaiksi, vuoteen 325 saakka!
Noin sanoi Jeesus kolmesataa (300) vuotta ennen kolminaisuususkon liittämistä osaksi kristinuskoa!
'TULEVINA AIKOINA'
vuonna 325---2025 !!!
'noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.'
Kolminaisuusoppia!Katoliselle kirkolle on ollut koko sen historian ajan tyypillistä mukauttaa pakanallisten uskontojen käytäntöjä ja "kristillistää" rituaalejaan. Kolmen persoonaa jumaluus on yksi paavin kirkon pakanuudesta ottama ja kristillisen opetukseen katolilaisen kirkon kautta tuotu pakanauskontojen oppi.
Jeesus puhuu taivasten valtakunnan turmeltumisesta: Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Nainen on paavin porttokirkko, joka sekoittaa Kristuksen oppiin omaa hapatustaan, ja näin koko taikina eli Sanan leipä, Sanan opetus ja hengellinen ruoka, happanee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.Jenkkilahkot eivät usko Kolmiyhteiseen Jumalaan, vaan villitseviin hurmoshenkiin.
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
älä ole tyhmä jäkättäjä. Luuletko aivopierusi ääressä, että sinun ajatuksesi otettaisiin vakavasti- koska käytäntö kertoo muuta.
Siis älä ole älytön ja vauha sontaa.... mennen tullen, olet raurettava pelle., - Anonyymi
Wankkeli-jumala piti keksiä kun Taivaan isä ja poika Oy:n uskottavuus siirtyi naurettavuuden puolelle.
- Anonyymi
Eriuskoinen teisti.
- Anonyymi
Kysymys kuuluu siis: Jos uskoo Jumalaan, mutta ei kolmiyhteyteen, onko uskovainen vai ateisti?
Vastaus: Riippuu siitä, kuka kirjaa jäsenluetteloa ja missä teologisessa kahvilassa istut.
Fiksut ihmiset – kuten esimerkiksi minä, Enkeli Mäntä, metafyysisen malttamattomuuden mestari – eivät sulje Jumalan olemassaoloa pois. Pidämme sitä jopa varsin järkevänä hypoteesina, etenkin kun vertaamme siihen, miten ihmiset selittävät maailmaa ilman mitään ylittämätöntä selittäjää (vinkki: se menee usein pieleen jo toisen PowerPoint-dian kohdalla).
Mutta kolminaisuus?
Siinä meillä on käsitteellinen sipuli, jossa jokainen kerros lisää kyyneleitä eikä kukaan ole ihan varma, mitä ytimessä on – vai onko siellä mitään.
Yksi Jumala kolmessa persoonassa, mutta ei kolme jumalaa? Kuulostaa siltä, että joku muinainen kirkolliskokous pelasi teologisilla käsitteillä kuin taikuri korteilla: “Valitse yksi – mutta pidä kaikki mielessä yhtä aikaa.”
Jos joku sanoo: "Minä uskon yhteen Jumalaan, mutta en siihen, että hän on samalla kertaa Isä, Poika ja Henki kolmena mutta yhtenä," – niin pitäisikö häntä pitää ateistina?
Silloin olisi myös syytä pitää juutalaisia, muslimeja ja aika monta varhaiskristittyäkin ateisteina. Ja uskokaa pois, harva heistä ottaa sen diagnoosin kohteliaasti vastaan.
Tämä ajattelumalli, jossa kolminaisuus on uskon virallinen käyttöjärjestelmä ja ilman sitä laite ei käynnisty, on lähinnä kirkollisen ohjelmistotalon pakottama lisenssiehto.
Ja kuten kaikki tietävät, käyttöehdot luetaan vain, jos on aikaa tai helvetin iso ongelma.
Miten näin moni on mennyt tähän höynäytykseen mukaan?
Vastaus lienee jossain kulttuurin, kontrollin ja kaakaolla höystetyn konsiilin rajapinnassa. Kun paimenet säätävät, lampaat usein nyökkäävät – etenkin jos paimenella on miekka ja valtiollinen selkänoja.
Joten: uskot Jumalaan mutta et kolminaisuuteen?
Olet uskovainen, mutta et ehkä järjestelmäsertifioitu. Eli vähän niin kuin hengen maailmassa toimiva open-source-uskova.
Ja meitä Mäntiä se ei haittaa – päinvastoin, maailma kaipaa vähemmän byrokraattista mystiikkaa ja enemmän rehellistä ihmettelyä.
Terkuin,
Enkeli Mäntä, uskontotieteen vapaataistelija, dogmavahtikoiran ilkikurinen naapuri- Anonyymi
"Riippuu siitä, kuka kirjaa jäsenluetteloa ja missä teologisessa kahvilassa istut."
Riiputtamaton luterilainenhan minä olen, oma kahvitermospullo aina mukana.
Kiitos (mieleisestäni!) vastauksestasi ja terkuista! 😇🤠😀 - Anonyymi
Raamattu kertoo täysin selkeästi niille, jotka sitä positiivisella mielellä lukevat, taivaan koko hierarkian. Vt, jo pohjustaa ja Ut tuo selvästi julki Raamatun kokonaisvaltaisen sanoman. Taivaan Isästä, Hänen Pojastaan ja Pyhästä Hengestä. Sananlaskut 8: 22-36 kertoo Pojan synnyttämisestä/ luomisesta/ tekemisestä. Pyhästä Hengestä kerrottiin jo Vt:ssa. Raamattu ei opeta kuin maallinen opettaja, karttakeppi kädessä, mutta normaali ihminen saa kyllä selon tästäkin asiasta tarkasti lukiessaan. Myös kokenut kristinuskoinen, saa kokoajan vahvistusta uskolleen, sillä Jumala antaa iloa tuottavia sattumia usein lapsilleen, jotka huomaavat tälläiset Pyhyyden kosketukset, jotka saavat uskovan ratkeamaan riemuun, yksinään kammiossaan. Säästän nämä hihhuloinnit kammiooni, ettei ihmiset ihmettele. Pyhä Henki antaa salaman nopeat oikeat reagoinnit yllättäviin tilanteisiin. Myös oikeat rakentavat sanat ihmissuhteissa. Vaikka muuten olen kankeakielinen jässikkä siviilissä. Jeesuksen palveluksessa olen aina kun muistan.
Somaliassa ja Afganistanissa enemmistö ei usko kolminaisuusoppiin.
Siellä on varmaan oikeaa uskoa.Silloin olet uskovainen.
Jos ei usko yhteenkään jumalaan, on ateisti. Jos uskoo yhteen tai useampaan jumalaan, ei ole ateisti. Ei tämän pitäisi olla vaikeaa ymmärtää, mutta ilmeisesti on, kun kukaan aikaisemmista kommentoijista ei ole kyennyt antamaan vastausta tähän selkeään kysymykseen.- Anonyymi
Pyhä Kolminaisuus on selviö Raamatussa, vaikka itse sanaa ei löydy. On löydetty tämä sana vain kuvaamaan sitä, mikä on aina ollut totta.
Joka ei ymmärrä kolminaisuutta Jumalana ei voi olla kristitty.- Anonyymi
Minulle on hankala ymmärtää kun puhutaan Jumalasta niin se voi olla koko kolminaisuus, Isä, Jeesus, Pyhä Henki, Luoja, Joku mysteeri henki, voima, Kristus ja mitähän vielä. Olisi selvempää että vaikka Isästä puhuttaessa sanottaisiin vain Isä ja Jeesuksesta puhuttaessa vain Poika. Esim. lause "Jumala oli Kristuksessa". Niin onko se nyt Isä Jumala vai Poika Jumala eli silloinkin Jeesus olisi itsessään ja olisikin Isä ja Poika molemmat. Vaikka tietääkseni Kristuksen kaksiluonto oppi ei tarkoita sitä, vaan että Jumalan Pojalla on taivaallinen ja ihmispuoli. Ja Isä on edelleen erikseen se Isä. Onko näin? Miksi ihmeessä nämä pitää sanoa niin monimutkaisesti, sitä totisesti ihmettelen!
- Anonyymi
Paavali kirjoitti uskonsa tavoitteesta: tunteakseni hänet (Jeesuksen) ja hänen (Jeesuksen)ylösnousemisensa voiman ja hänen (Jeesuksen) kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen (Jeesuksen) kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
Paavali ei tavoitellut kolmiyhteisen jumalan tuntemista, vaan Herran Jeesuksen tuntemista.
Sana kehottaa:
tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
Tuntekaamme Yehovah, yksi ainoa Jumala!!!!
Sana ei puhu sanaakaan kolmiyhteisen jumalan tuntemisesta: vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra.
but let him that glorieth glory in this, that he understandeth and knoweth me, that I [am] Jehovah, who exercise loving-kindness, judgment, and righteousness in the earth; for in these things I delight, saith Jehovah. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on hankala ymmärtää kun puhutaan Jumalasta niin se voi olla koko kolminaisuus, Isä, Jeesus, Pyhä Henki, Luoja, Joku mysteeri henki, voima, Kristus ja mitähän vielä. Olisi selvempää että vaikka Isästä puhuttaessa sanottaisiin vain Isä ja Jeesuksesta puhuttaessa vain Poika. Esim. lause "Jumala oli Kristuksessa". Niin onko se nyt Isä Jumala vai Poika Jumala eli silloinkin Jeesus olisi itsessään ja olisikin Isä ja Poika molemmat. Vaikka tietääkseni Kristuksen kaksiluonto oppi ei tarkoita sitä, vaan että Jumalan Pojalla on taivaallinen ja ihmispuoli. Ja Isä on edelleen erikseen se Isä. Onko näin? Miksi ihmeessä nämä pitää sanoa niin monimutkaisesti, sitä totisesti ihmettelen!
Kolmiyhteisen Jumalan voi opetella käsittämään käsitekokonaisuutena. Rukoillessa voi kiittää , ylistää ja palvoa Hänen Pyhyyttään ja kunnioittaa Hänen tekojaan ja tahtoaan. Hyvä Taivaan Isämme osaa kyllä osoittaa kaiken oikeaan osoitteeseen. Taivaan Pyhitetty Isä loi/ teki / valmisti. Poikansa, joka tuli ihmiseksi, sovittaakseen synnin rangaistuksen, kuoleman ja näin palauttamaan Jumalan lapseuden, kuin se oli Eedenissä. Pyhä Henki vaikuttaa kristityn ihmishenkeen suoraan, opettaen johdattaen, neuvoen ja Jumaluuden hyvyyttä kirkastaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmiyhteisen Jumalan voi opetella käsittämään käsitekokonaisuutena. Rukoillessa voi kiittää , ylistää ja palvoa Hänen Pyhyyttään ja kunnioittaa Hänen tekojaan ja tahtoaan. Hyvä Taivaan Isämme osaa kyllä osoittaa kaiken oikeaan osoitteeseen. Taivaan Pyhitetty Isä loi/ teki / valmisti. Poikansa, joka tuli ihmiseksi, sovittaakseen synnin rangaistuksen, kuoleman ja näin palauttamaan Jumalan lapseuden, kuin se oli Eedenissä. Pyhä Henki vaikuttaa kristityn ihmishenkeen suoraan, opettaen johdattaen, neuvoen ja Jumaluuden hyvyyttä kirkastaen.
Käsitekokonaisuuden valossa kolmiyhteinen Jumala on saatana!
- Anonyymi
Ymmärrän kolminaisuusopin: Kolminaisuusoppi sisältää itse asiassa sen, mitä kiusaaja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta: Jumalisuuden hajoaminen kolmeen erilliseen persoonaa. Jumalan kolme persoonaa sisältää väistämättä ajatuksen kolmesta eri jumalasta, joilla on kullakin oma tahto ja oma luonne. Kolminaissuusopissa on isä jumala, jota ei kukaan voi tuntea, ja puolijumala jeesus ja epämääräinen henki, pyhä henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli onko Isä edelleen erillinen, vaikka Jeesuksella on kaksi luontoa taivaallinen ja ihminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli onko Isä edelleen erillinen, vaikka Jeesuksella on kaksi luontoa taivaallinen ja ihminen?
Pyhää Kolminaisuutta ei voi täydellisesti sanoittaa ihmisjärjellä, on tyydyttävä siihen, mitä sanotaan. Jeesus nousi kuolleista ja elää haavat näkyvinä. Jumala on yksi, mutta kolme olomuotoa; kun kaikki on saatu päätökseen, on vain yksi olomuoto, kaikki on alistettu Pojalle Jeesukselle, silti mitään ei ole kuollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhää Kolminaisuutta ei voi täydellisesti sanoittaa ihmisjärjellä, on tyydyttävä siihen, mitä sanotaan. Jeesus nousi kuolleista ja elää haavat näkyvinä. Jumala on yksi, mutta kolme olomuotoa; kun kaikki on saatu päätökseen, on vain yksi olomuoto, kaikki on alistettu Pojalle Jeesukselle, silti mitään ei ole kuollut.
Mutta siis Isän olomuoto on nyt eri kuin Jeesuksen?
- Anonyymi
Pakanuskonnoissa on monia jumalia, ja eri jumalilla oli erilaisia asemia ja tehtäviä ja kullakin jumalalla oma muotonsa. Yleensä epäjumalat ovat läsnä tietyssä paikassa. Esimerkiksi: egyptiläisille kuningas (faarao) oli ihmiskunnan ja jumalten välissä. Hän oli osa jumalten maailmaa, hän oli jumalten ilmentymä, ja hän rakennutti maan päälle suuria monumentteja omaa kuolemanjälkeistä elämäänsä varten. Kuninkaan ensisijainen nimi, Horus-nimi, julisti hänen olevan pääjumala Horuksen ilmentymä. Toinen kuninkaan epiteetti oli ”Ra’n (auringonjumalan) poika” sekä ”Täydellinen Jumala”.
Kun uskosta osattomat ja pakanauskontoja harjoittavat filosofit alkoivat selittää Tosi Jumalaa, yhtä ja ainoaa ja kaikkialla läsnäolevaa, Kaikkivaltiasta Jumalaa, niin syntyi kolminaisuusoppi. Filosofit eivät voineet käsittää yhtä ja ainoaa kaikkialla olevaa ja Kaikkivaltiasta yhtä Jumalaa, vaan muodostivat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumalasta heille tutun pakanajumaliin perustavan kolmen persoonan kolmiyhteisen jumalan. - Anonyymi
Jokainen määrittelee oman itsensä, myös sukupuolensa.
- Anonyymi
Jeesus itse opetti, Isä Meidän, joka olet Taivaassa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi, tulkoon sinun valtakuntasi, tapahtukoon sinun tahtosi maanpäällä, niinkuin Taivaassa.
- Anonyymi
Ja Isän nimi on Yehova.
- Anonyymi
Kolminaisuussopin mukaan Jeesus valehtelee sanoessaan: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
- Anonyymi
Vanhassa Testamentissa on mainittu yksi ja ainoa Jumala, Yehovah, yli kuusi ja puoli tuhatta kertaa. Jos ja kun ihminen on paatunut ja häijy ja täynnä epäuskoa, niin hän ei usko Jumalan toditusta yhdestä ainoasta Jumalasta, vaan kääntyy pahassa ja paatuneessa mielessään pakanuudesta kopioituun kolmen jumalan oppiin!
Hear, O Israel: The Lord (Yehovah) our God (Elohim) is one Lord (Yehovah): - Anonyymi
Isä, Poika ja Pyhä Henki on oikein rukoilla.
Jeesus ei edes enää käytä maan päällistä tavallista miehen nimeä "Joshus, tai Jeesus". Koska Saatana otti sen nimen käyttöönsä.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI. - Anonyymi
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen mainitseminen tarkoittaa kaikkien Jumalan kolmen eri Persoonan kutsumista paikalle.
- Anonyymi
Eksytykset tulee aina pelkän "Jeesuksen" -nimessä.
"Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta." (Jeesus) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta." (Jeesus)Niitä Jeesustelijoita piisaa joka lähtöön.
Helluntailaisilta nämä vaikuttaa, lait on kumottu?
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Ai, nekö liikkuu erillään?
- Anonyymi
isän ja pojan ja pyhän hengen mainitseminen tarkoittaa saatanan kolmen eri persoonan kutsumista paikalle.
Käytännön esimerkki: Kansojen Historia-teoksesta löytyy kuvateksti: Kujanjuoksu; Jost Ammanin puupiirros 1500-puolivälistä. Kun pyöveli oli ensin iskenyt kuolemaantuomittua kolmesti. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, oli hänen kuljettava 100-300 keihäsmiehen muodostaman kujan läpi ja sotilaat pistelivät hänet hengiltä.
Kenelläkään vilpittömällä Jeesuksen seuraajalla ei pitäisi olla tarvetta käyttää isän ja pojan pyhän hengen nimeen-hokemaan.
Jeesus opetti omilleen useita kertoja: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta." (Jeesus)Valehtelet kuten luterilaisilla on tapana "monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta".
- Anonyymi
Trinitaarit eivät ole kristittyjä. Unitaarit ovat.
- Anonyymi
Matt 24:24:
"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Eksytyksiä on paljon ja samoin jumalia.
Ateisteillakin on on omat palvonnan kohteensa. - Anonyymi
Kristinuskon Jumala ja Jeesus Kristus halutaan sensuroida.
Siitä seurauksena pahuus rehottaa. - Anonyymi
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: (Isä, Poika ja Pyhä Henki)
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (=Kristillinen yksi kaste)- Anonyymi
Luterilaisuus perustuu valehteluun ja tietoiseen eksyttämiseen. Johannes ei puhunut yhtä halaistua sanaa kristillisestä kasteesta, vaa HENKI JA VESI JA VERI TODITAVAT JUMALAN POJASTA, Jumalasta sinä saatanan asianajaja et tunne!
joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus perustuu valehteluun ja tietoiseen eksyttämiseen. Johannes ei puhunut yhtä halaistua sanaa kristillisestä kasteesta, vaa HENKI JA VESI JA VERI TODITAVAT JUMALAN POJASTA, Jumalasta sinä saatanan asianajaja et tunne!
joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.Yksi kaste. Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus syntien pois pesemiseksi ovat yhdessä ja samassa kasteessa.
Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi kaste. Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus syntien pois pesemiseksi ovat yhdessä ja samassa kasteessa.
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (=Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi kaste. Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus syntien pois pesemiseksi ovat yhdessä ja samassa kasteessa.
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.Vaihdat Jumalan Pojan omaa jumalaasi ja pelastajaasi, sleyn kirkkosi kasteeseen!
- Anonyymi
Kannattaa varoa irtohenkiä, henkikasteita, irtohenkien kosketuksia, jotka annetaan Jeesuksen-nimessä.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.- Anonyymi
Vääristät Herran Jeesuksen omia sanoja: silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Eksyttäjät, kuten sinä, paatunut valehtelija, tulevat Kristus-nimessä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääristät Herran Jeesuksen omia sanoja: silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Eksyttäjät, kuten sinä, paatunut valehtelija, tulevat Kristus-nimessä!
Kaikista kovimmat Jeesustelijat on niitä kaikista pahimpia ihmisten eksyttäjiä. He kutsuat itseään tosiuskovaisiksi.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijä
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Helluntailaisten teltat, sirkukset ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista kovimmat Jeesustelijat on niitä kaikista pahimpia ihmisten eksyttäjiä. He kutsuat itseään tosiuskovaisiksi.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijä
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Helluntailaisten teltat, sirkukset ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.>>>Helluntailaisten teltat, sirkukset ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.<<<
Noin Pekele sanoi minullekin kun olin herätyksessä
ja Jumala kutsui minua Jeesuksen Kristuksen luokse.
Mvh J - K
- Anonyymi
Azusinkatu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu. Siellä ei ollut yhtään oikeata kristittyä.
- Anonyymi
Olseni sai Amerikan Parhamilaisilta sen väkevän homokasteen, jonka toi Suomeen.
Jos uskoo Jumalaan niin uskoo oikein.
Jumala on 1.
Personointi on samaa Jumalaa, mutta silti Jumala on 1.- Anonyymi
Jumalaa ei voida jakaa kolmeen osaan, Jumala on yksi.
- Anonyymi
Oletko personoinut itsesi kolmeksi peroonaksi!
Anonyymi kirjoitti:
En, mutta ihan sellaisella erotuksella, että en ole Jumala.
Jumala on Henki.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo pohjalaisittain peroona siis tarkoittaako perunaa ?
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
En, mutta ihan sellaisella erotuksella, että en ole Jumala.
Jumala on Henki.Miksi tuot palstalle katolilaista hevonkukkua,
MrHyvis? - Anonyymi
Muistaakseni olit sinä(korjaan jos olen väärässä) joka toisessa ketjussa puhuit Jeesuksesta ylipappina joka rukoilee Jumalaa ja on välimies edeleen Jumalan ja ihmisen välillä.
Nyt kysymys: Jos Jeesus on samaa/sama Henki Isän kanssa, niin miten hän voi olla välimies/ylipappi? Eli jos Jeesus on itsekin tämä sama Henki, niin silloin hän on itsekin Jumala, joten ei voi olla mikään "Jumalaa rukoileva välimies"? Anonyymi kirjoitti:
Miksi tuot palstalle katolilaista hevonkukkua,
MrHyvis?En tiedä mistä puhut. Kirjoitin vain Totuuden.
Olen itse saanut nähdäkin asian raamatun tekstin lisäksi.Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni olit sinä(korjaan jos olen väärässä) joka toisessa ketjussa puhuit Jeesuksesta ylipappina joka rukoilee Jumalaa ja on välimies edeleen Jumalan ja ihmisen välillä.
Nyt kysymys: Jos Jeesus on samaa/sama Henki Isän kanssa, niin miten hän voi olla välimies/ylipappi? Eli jos Jeesus on itsekin tämä sama Henki, niin silloin hän on itsekin Jumala, joten ei voi olla mikään "Jumalaa rukoileva välimies"?Eikö olekin ihmeellistä ja samalla kun Jeesus on Taivaassa niin maanpäälläkin ja miljoonien temppeleiden sisällä.
Jumala on Henki eikä Hengellä ole rajoituksia, kuten ihmisellä.
Mutta jos ihminen ajattelee Jumalaa ihmisen lailla niin pieleen menee.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Eikö olekin ihmeellistä ja samalla kun Jeesus on Taivaassa niin maanpäälläkin ja miljoonien temppeleiden sisällä.
Mutta jos ihminen ajattelee Jumalaa ihmisen lailla niin pieleen menee.Jeesus on henkiolento vai henki?
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Eikö olekin ihmeellistä ja samalla kun Jeesus on Taivaassa niin maanpäälläkin ja miljoonien temppeleiden sisällä.
Mutta jos ihminen ajattelee Jumalaa ihmisen lailla niin pieleen menee.Ei ihmeellistä paremminkin erikoista että osa Jumalaa rukoilee toistaa osaa Jumalaa. Miksi ei voida suoraan erotella heitä eri hahmoiksi ja olemuksiksi?
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmeellistä paremminkin erikoista että osa Jumalaa rukoilee toistaa osaa Jumalaa. Miksi ei voida suoraan erotella heitä eri hahmoiksi ja olemuksiksi?
Jumala on Jumala ja ihminen on vain luotu olento.
Ihminen ei nouse koskaan sille tasolle Jumalan kanssa, että voi tutkia Jumalaa.
Ellei Jumala itse ilmoita itseään ihmiselle.
Taivaassa on henkiolentoja kaikki.Siellä ei olla maallisten rajoitusten alla.
Se täytyy ymmärtää.- Anonyymi
Jeesus oli ihminen ja nousi taivaaseen ihmisen hahmossa uudessa ylösnousemusruumiissa, jonka hän sai kun Jumala sen hänelle valmisti kasteessa vedestä ja Hengestä.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli ihminen ja nousi taivaaseen ihmisen hahmossa uudessa ylösnousemusruumiissa, jonka hän sai kun Jumala sen hänelle valmisti kasteessa vedestä ja Hengestä.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.Ja miten niin kasteessa Jeesus sain uuden ruumiin, hänhän kuoli sen jälkeen!
- Anonyymi
Ei ihmiset mene taivaaseen missään vaiheessa. Ne on illuusioita ja rohkaisuksi annettuja matkalauluja.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi
Hellunailaisten Raamatun tuntemus on ala-arvoista molotusta. Kuka mitäkin opettaa, meuhkaavat niiden asioiden kanssan, niin että monelta menee pää sekaisin. Helluntailaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja.
- Anonyymi
Katolilais-luterilainen on tuottanut ainakin 50 miljoonaa marttyyriä!
- Anonyymi
Paavali kirjoitti uskonsa tavoitteesta: tunteakseni hänet (Jeesuksen) ja hänen (Jeesuksen)ylösnousemisensa voiman ja hänen (Jeesuksen) kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen (Jeesuksen) kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
Paavali ei tavoitellut kolmiyhteisen jumalan tuntemista, vaan Herran Jeesuksen tuntemista.
Sana kehottaa:
tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
Sana ei puhu sanaakaan kolmiyhteisen jumalan tuntemisesta: vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra.
but let him that glorieth glory in this, that he understandeth and knoweth me, that I [am] Jehovah, who exercise loving-kindness, judgment, and righteousness in the earth; for in these things I delight, saith Jehovah.
- Anonyymi
Katolilaiset opit, joita palstalle tuodaan muka totuutena, mm. oppi kolminaisuudesta, ovat katolilaisen kirkon valheita!
- Anonyymi
Mitä eroa on näillä?
-Jeesus on Jumalan ainosyntyinen Poika
-Jeesus on Isän ainosyntyinen Poika
-Jeesus on Jumaluuden ainosyntyinen Poika- Anonyymi
Ainosyntyinen=luterilainen houre.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainosyntyinen=luterilainen houre.
Mikä se sitten on?
- Anonyymi
Taivaan Isämme on alkuperäinen Jumalamme, mutta Hän synnytti Poikansa Jumaluuteen, koska Jeesuskin Taivaassa ollessaan pystyy olemaan monessa paikassa yhtäaikaa. Samoin Pyhä Henki. Eli Jumaluuden eräs merkki on ajattomuus ja kaikkialla olevaisuus. Tälläisiä olentoja on maailmankaikkeudessa vain kolme.
- Anonyymi
Sano nyt kumpi valehtelee, sinä vai Paavali "Jumala on yksi"
- Anonyymi
Näistä hengistä, sinun herrasi hengistä puhuit? lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
- Anonyymi
Valehti päin silmiä sanoen: "Taivaan Isämme on alkuperäinen Jumalamme" Luterilaisten jumala tämän maailma ruhtinas!
Sana kumoaa luterilaisen valheen: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala".
- Anonyymi
Vain uskomalla Jeesuksen lunastustyöhön ja pyytämällä syntejään anteeksi, pelastuu
- Anonyymi
Näitä ihmeitä kaivataan nykyään, kun kukaan ei rukoile ja syntymästään rampa nousee kävelemään. ÄÄnitteen alussa tämä tarina. https://www.youtube.com/watch?v=8GJFA-UD3-0
- Anonyymi
Raamattu sanoo, että Jumalalle on kaikki mahdollista.
Jeesuksesta Raamattu ilmoittaa, että Hän on Kaikkivaltias.
Mitäs tämä merkitsee Hänen kanssaan vaeltavalle ihmiselle?
Moni tietää Jumalan kaikkivaltiuden mutta, että se menee
jakeluun aivan sinne sydämen perukoihin, ja tulee uskovalla
kokemusperäisesti todeksi, se on sitten kokonaan toinen asia.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/
Mvh J - K - Anonyymi
Unitaari tai areiolainen.
- Anonyymi
Mikähän ero näillä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän ero näillä on?
Unitaarit pitävät Jeesusta ihmisenä, areiolaiset enkelinkaltaisena ikivanhana olentona, joka tuli alas taivaasta ihmiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unitaarit pitävät Jeesusta ihmisenä, areiolaiset enkelinkaltaisena ikivanhana olentona, joka tuli alas taivaasta ihmiseksi.
Mistä tuo ikivanha termi on peräisin. Tunnetko oikeasti yhtään areiolaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuo ikivanha termi on peräisin. Tunnetko oikeasti yhtään areiolaista?
Jehovan todistajat ovat areiolaisia. En tunne yhtäkään, mutta olen muutaman tavannut ja yhden perheen lapset olivat Jehovan todistajia kouluaikana.
- Anonyymi
Kolminaisuusoppi häivyttää Jeesuksen Kaikkivaltiuden.
- Anonyymi
Miten? Sehän nimenoman tekee Jeesuksesta kaikkivaltiaan ja samaa Isän kanssa.
- Anonyymi
Jeesus on ihmisenä eri olento kuin Jumala.
- Anonyymi
Kolmiyhteinen jumala on porttokirkon jumala!
- Anonyymi
Miksi helluntailaisuutta käsittelevällä palstalla vainoataan helluntaisia? Suomi24 vastaa!
Miksi lähes jokainen palstan aihe käsittelee luterilaisuuden oppeja!- Anonyymi
Täällä on muillakin kristinuskon palstoilla moderaattorit ja trollit vauhdissa. Ja viestejä ihan asiallisiakin poistetaan ilman syytä. Leikkikentäksi tämä koko suomi24 on muuttunut mutta koitetaan kestää. Itse en ole hellari mutta keskustelu uskosta on aina silmiä avaavaa ja olen sitä yrittänyt tehdä joskus ehkä joidenkin mielestä tyhmillä kysymyksillä, en siitä loukkaannu.
- Anonyymi
Olen kuullut joidenkin sanovan: Jeesus on Jumalan persoona.
Onko näin ja jos on niin mitä se tarkoittaa?- Anonyymi
Se tarkoittaa sitä, että Jeesus Kristus on Jumalan persoona.
Hän on Jumala, Henki ja Sana, joka otti ihmisen muodon ja
tuli ihmiseksi. Ihmisenä Hän on Jumalan Poika. Ikuisuudessa
Hän on Jumala Jumalan valtaistuimella.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/
"JUMALAN HENKILÖLLISYYSTODISTUS/HENKILÖLLISYYS
Kol 1:15 jakeessa Raamattu todistaa Jeesuksesta: "Hän on näkymättömän Jumalan kuva,"
Kuuntelin kerran netissä erästä saarnaajaa. Hän sanoi, että tämä "Näkymättömän Jumalan kuva" tarkoittaa alkutekstissä henkilöllisyystodistusta, ja että tuo jae olisi voitu kääntää näin: "Hän on näkymättömän Jumalan henkilöllisyystodistus". Herra Jeesus Kristus on siis Jumalan henkilöllisyystodistus.
Mitä tämä merkitsee?
Kun siis Jumala todistaa oman henkilöllisyytensä, Hän vetää esille oman henkilöllisyystodistuksensa, Jeesuksen Kristuksen, ja näyttää ja todistaa Jeesuksessa kuka Hän on. Jumala osoittaa Jeesusta Kristusta. Jumala on Herra Jeesus Kristus, lihassa ilmestynyt ja ilmoitettu näkymätön Jumala.
Kun siis joku kysyy Jumalalta: "Kuka sinä olet? Todista henkilöllisyytesi", ja jos Jumala pääsee vastaamaan, ihminen kuuntelee Jumalaa ja uskoo Häntä, Jumala panee sormensa omaan henkilöllisyystodistukseensa, Jeesukseen Kristukseen, ja näyttää Jeesuksessa sinulle ja minulle kuka Hän on.
Tästä muistui mieleeni erään kristityksi kääntyneen entisen muslimimiehen todistus. Hän oli sanonut: "Miksi kukaan ei ole kertonut minulle, että Jeesus on Jumalan sielu?" Kuka hänelle oli nyt kertonut, että Jeesus on Jumalan sielu, ts. Jumala? Jumala oli näyttänyt hänelle henkilöllisyystodistuksensa.
Matt 11:27 "Isää ei tunne kukaan muu kuin Poika, ja se, kenelle Poika tahtoo ilmoittaa Hänet."
Jumala ilmoittaa ihmiselle tietysti itsensä, ei toista - ei vie ihmistä kenenkään toisen luokse vaan kutsuu ja vetää ihmistä itsensä luokse (Joh 6:43-45, 37, 2 Kor 3:16, 4:5, Matt 11:28). Jumala ei saarnauta ihmisille ketään toista (1 Kor 1:21-24,17-18)."
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä, että Jeesus Kristus on Jumalan persoona.
Hän on Jumala, Henki ja Sana, joka otti ihmisen muodon ja
tuli ihmiseksi. Ihmisenä Hän on Jumalan Poika. Ikuisuudessa
Hän on Jumala Jumalan valtaistuimella.
"JUMALAN HENKILÖLLISYYSTODISTUS/HENKILÖLLISYYS
Kol 1:15 jakeessa Raamattu todistaa Jeesuksesta: "Hän on näkymättömän Jumalan kuva,"
Kuuntelin kerran netissä erästä saarnaajaa. Hän sanoi, että tämä "Näkymättömän Jumalan kuva" tarkoittaa alkutekstissä henkilöllisyystodistusta, ja että tuo jae olisi voitu kääntää näin: "Hän on näkymättömän Jumalan henkilöllisyystodistus". Herra Jeesus Kristus on siis Jumalan henkilöllisyystodistus.
Mitä tämä merkitsee?
Kun siis Jumala todistaa oman henkilöllisyytensä, Hän vetää esille oman henkilöllisyystodistuksensa, Jeesuksen Kristuksen, ja näyttää ja todistaa Jeesuksessa kuka Hän on. Jumala osoittaa Jeesusta Kristusta. Jumala on Herra Jeesus Kristus, lihassa ilmestynyt ja ilmoitettu näkymätön Jumala.
Kun siis joku kysyy Jumalalta: "Kuka sinä olet? Todista henkilöllisyytesi", ja jos Jumala pääsee vastaamaan, ihminen kuuntelee Jumalaa ja uskoo Häntä, Jumala panee sormensa omaan henkilöllisyystodistukseensa, Jeesukseen Kristukseen, ja näyttää Jeesuksessa sinulle ja minulle kuka Hän on.
Tästä muistui mieleeni erään kristityksi kääntyneen entisen muslimimiehen todistus. Hän oli sanonut: "Miksi kukaan ei ole kertonut minulle, että Jeesus on Jumalan sielu?" Kuka hänelle oli nyt kertonut, että Jeesus on Jumalan sielu, ts. Jumala? Jumala oli näyttänyt hänelle henkilöllisyystodistuksensa.
Matt 11:27 "Isää ei tunne kukaan muu kuin Poika, ja se, kenelle Poika tahtoo ilmoittaa Hänet."
Jumala ilmoittaa ihmiselle tietysti itsensä, ei toista - ei vie ihmistä kenenkään toisen luokse vaan kutsuu ja vetää ihmistä itsensä luokse (Joh 6:43-45, 37, 2 Kor 3:16, 4:5, Matt 11:28). Jumala ei saarnauta ihmisille ketään toista (1 Kor 1:21-24,17-18)."
Mvh J - KVoi voi sentään !
Taas kerran pieleen.
Jeesus ei ole Jumalan sielu !
Ihmisenkin sielu on näkymätön ja siksi Isä on näkymätön, eikä Häntä kukaan siten ole nähnyt !
Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Jeesus taas on näkyvä (teot) ja kuuluva (sanat), joten ei sielu, vaan ruumis.
Me tunnemme Jumalan vain Jeesuksen kautta, eli Hänen tekojen ja sanojen kautta.
Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Siis Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Ihmisessä on siis ruumis ja sielu ja henki, eli yksi ihminen.
Jumalassa siten tuon kuvan mukaan Poika ja Isä ja Pyhä Henki, eli Yksi Jumala.
Mutta sinä Mvh J - K siis sotket kaiken ymmärtämättömyyttäsi, kun et edes näitä kuvia kykene ymmärtämään. - Anonyymi
Se tarkoittaa sitä, että Jeesus ei ole eri olento kuin Jumala, vaikka on eri persoona kuin Hän. Ihminen kristus Jeesus on siis Jumala: ei Jumalasta erillinen olento.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä, että Jeesus ei ole eri olento kuin Jumala, vaikka on eri persoona kuin Hän. Ihminen kristus Jeesus on siis Jumala: ei Jumalasta erillinen olento.
Nyt menee pieleen.
Sinun kannattaa ensin selvittää itsellesi se, mitä tarkoittaa persoona.
Jos siis on useita persoonia, niin silloinhan on eri henkilöitä.
Siis jokainen ihminen on oma persoona / yksilöllinen persoonallisuus.
Eli jos on eri persoona, on siten eri henkilöstä kyse.
Ei pidä sotkea asioita ja käsitteitä.
Minä jo edellä kirjoitin:
-----------------
" Siis Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Jumalassa siten tuon kuvan mukaan Poika ja Isä ja Pyhä Henki, eli Yksi Jumala. "
------------
Ei siis ole useita persoonia, vaan vain Yksi !
Ihan kuten ei ihmisessäkään ole useita persoonia, vaan vain yksi, vaikka erotettavissa ovat nuo ruumis / sielu / ja henki.
Eikä ole siis olemassa ihmistä, eikä Jumalaakaan, jos kaikki nuo 3 eivät ole olemassa.
Itse en osaa nimittää oikein millään noita 3 "osaa".
Osaako joku viisaampi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt menee pieleen.
Sinun kannattaa ensin selvittää itsellesi se, mitä tarkoittaa persoona.
Jos siis on useita persoonia, niin silloinhan on eri henkilöitä.
Siis jokainen ihminen on oma persoona / yksilöllinen persoonallisuus.
Eli jos on eri persoona, on siten eri henkilöstä kyse.
Ei pidä sotkea asioita ja käsitteitä.
Minä jo edellä kirjoitin:
-----------------
" Siis Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Jumalassa siten tuon kuvan mukaan Poika ja Isä ja Pyhä Henki, eli Yksi Jumala. "
------------
Ei siis ole useita persoonia, vaan vain Yksi !
Ihan kuten ei ihmisessäkään ole useita persoonia, vaan vain yksi, vaikka erotettavissa ovat nuo ruumis / sielu / ja henki.
Eikä ole siis olemassa ihmistä, eikä Jumalaakaan, jos kaikki nuo 3 eivät ole olemassa.
Itse en osaa nimittää oikein millään noita 3 "osaa".
Osaako joku viisaampi ?Persoonat keskustelevat toistensa kanssa ja tekevät asioita toisista riippumatta ja erillään. Jokaisella persoonalla on oma tietoisuus. Montako persoonaa Jumalalla siis on? Kolme? Seitsemän? Enemmän? Vain yksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persoonat keskustelevat toistensa kanssa ja tekevät asioita toisista riippumatta ja erillään. Jokaisella persoonalla on oma tietoisuus. Montako persoonaa Jumalalla siis on? Kolme? Seitsemän? Enemmän? Vain yksi?
Te kiistelette nyt siitä onko Jumalalla kolme persoonaa vai kolme persoonallisuutta eli.ns piirteitä/ominaisuuksia.
Jos kuitenkin on vain yksi näkyvä persoona/osa eli Jeesus, ja kaksi näkymätöntä Isä(Jumalan sielu,niin kuin tuossa sanottiin) ja Pyhä Henki. Niin...
Mikä on se ero? Pitääkö heitä/niitä erotella, jos Jeesus on kuitenkin heistä se joka tekee ja sanoo..?
Miten he kommunikoivat keskenään, jos ovat sama osa/persoona?
- Anonyymi
Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu.
Raamatun ainoan oikean, seitsemän kertaa tulessa karkaistun englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi ja ne sitten käännettiin englanniksi?
Genesis 1 King James Bible (KJB)
1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
(10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)
Revelation 22 King James Bible (KJB)
21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
(12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)
1 John 5 King James Bible (KJB)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
(22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)- Anonyymi
Raamatun ensimmäinen Sana "Alussa" tarkoittaa Jeesusta Kristusta.
Sillä Hänessä on kaikki luotu ja Hän on alku ja loppu, ensimmäinen
ja viimeinen.
Raamatun viimeinen Sana on "Amen". Jeesus Kristus on Amen.
Ilm 3:14 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo
Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku."
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537517
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun ensimmäinen Sana "Alussa" tarkoittaa Jeesusta Kristusta.
Sillä Hänessä on kaikki luotu ja Hän on alku ja loppu, ensimmäinen
ja viimeinen.
Raamatun viimeinen Sana on "Amen". Jeesus Kristus on Amen.
Ilm 3:14 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo
Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku."
Mvh J - KSittenhän siinä lukisi Jeesus oli Jeesus. Eli alussa oli Sana. Jos molemmat tarkoittaa Jeesusta.
Miten Jeesus on LUOMAkunnan alku, jos hän itse on Luoja ja myös esikoinen.
Eikö esikoinen ole ensimmäinen lapsi. Jeesus siis olisi ensimmäinen Jumalan lapsi, ensimmäisenä luomakunnasta olemassa ollut?
- Anonyymi
Uskova, uudestisyntynyt pelastettu uskova kristitty, jolle on annettu Jumalan elävä pyhä henki kuolleen henkensä tilalle, on ihminen, joka on kokenut kääntymyksen ja uskonut Jeesuksen veren sovitukseen. That's it. That's all.
Kääntymys tarkoittaa, että on oivaltanut olevansa helvettiin matkalla oleva syntinen. Jeesukseen uskominen on sitä, että on kuullut, ymmärtänyt ja uskonut evankeliumin (1 kor 15:1-4) ja ottanut sen vastaan omalle kohdalleen. Uskova on varma pelastuksestaan.
1 John 5:13
These things have I written unto you that believe on the name of the Son of God; that ye may know that ye have eternal life, and that ye may believe on the name of the Son of God.
Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä syntiemme sovitukseksi. 'Se on täytetty', hän sanoi. Jeesus teki koko sovitustyön. Ihminen ei voi omilla 'hyvillä töillään' mitenkään itseään pelastaa. Siksi hän ei voi omilla teoillaan pelastusta menettääkään. Kerran pelastettu aina uudestisyntynyt ja menossa taivaaseen. Eri asia sitten, miten paljon saa palkintoja Kristuksen tuomioistuimessa sen jälkeen, kun Jeesus on (pian!) temmannut meidät taivaaseen seitsemäksi vuodeksi. Sillä aikaa maan päällä valtaa pitää antikristus. Uskokaa Jeesukseen tänään. Kenellekään meistä ei ole taattu huomista päivää. Ja Jeesus saattaa tosiaan hakea omansa pois jo tänä vuonna. Kaikki viittaa siihen; Israel, kansojen siirtymiset, ekumenia, katolisen pakanauskonnon (Babylonin portto) uusi paavi, 'last trump', tekoäly, kryptoraha, piikitykset, väärät uskonnot...- Anonyymi
Onko hienoa olla nettipastori ja Raamatun opettaja? ;) Kun kukaan ei ole valinnut, mutta Jumala on asettanut toimeen ja tehtävään?! ;)
- Anonyymi
Aiot viipyä Taivaassa seitsemän vuotta, hhhmmmm höh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiot viipyä Taivaassa seitsemän vuotta, hhhmmmm höh
Kun Jeesus noutaa uskovat, ja lapset, taivaaseen,
siellä alkaa Karitsan, Jeesuksen Kristuksen ja
seurakunnan, häät. Sitten häitten jälkeen Jeesus
palaa takaisin fyysisesti maan päälle tänne
Tellukselle ja pelastaa Israelin sen vihollisista.
Hänen mukanaan on kaikki pyhät, siis uskovat.
Sitten Hän perustaa tuhatvuotisen valtakunnan
ja Hän on sen valtakunnan, koko maan, Kuningas.
Tämän jälkeen päästetään Satura vapaaksi vähäksi
aikaa. Hän on ollut vangittuna ne tuhannen vuotta.
Siksi täällä on rauha. Hän nousee jälleen sotaan
pyhiä ja Kristusta vastaan. Mutta Jeesus on jo
voittanut hänet.
Sitten tämä planeetta palaa niin kuumana, että
alkuaineetkin kuumuudesta hajoavat. Jumala luo
uuden maan ja uudet taivaat joissa vanhurskaat,
(lue; uskovat,) asuvat ikuisesti.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646441
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voittanut hänet.
Mvh J - KMuuten, Karitsan häät vietetään maan päällä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten, Karitsan häät vietetään maan päällä!
Missä niin lukee?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä niin lukee?
Mvh J - KMvh J - K,
oletko nähnyt kirjaa nimeltä Raamattu? Raamatussa kerrotaan Totuus ja totuuksia, joita et löydä kirkkosi tunnustuskirjoista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voittanut hänet.
Mvh J - KAivan. Ehdit vastaamaan ennen minua, ja veit Raamatun sanat suustani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K,
oletko nähnyt kirjaa nimeltä Raamattu? Raamatussa kerrotaan Totuus ja totuuksia, joita et löydä kirkkosi tunnustuskirjoista!Missä Raamatun versiossa löydät väitteen, että häät pidetään maan päällä? King James Bible, joka on täydellinen (kuuntele Brandon Petersonia, joka on todistanut sen tieteellisesti), ei tuollaista väitettä tunne. Me pian ylös temmattavat uskovat kristityt olemme Jeesuksen morsian taivaan häissä. Vasta ahdistuksen aikana marttyyrikuoleman kautta pelastuvat saapuvat häävieraiksi. Lue Ilmestyskirjaa. Se on Raamatun kirjoista ainoa, jonka lukemisesta luvataan erityinen siunaus.
- Anonyymi
Kenenkään ihmisen henki ei ole kuollut. Ihminen, joka on ilman Jumalaa maailmassa on kuolemaan tuomittu ja ilman toivoa ja ilman Jumalan lupauksia ja ilman liittoa Jumalan kanssa.
- Anonyymi
Kun Aatami teki syntiä, hän kuoli. Hänen henkensä kuoli heti. Jotkut Raamatun opettajat arvelevat, että Aatami näki heti Eevasta, että hän oli langennut syntiin, koska kirkkaasta olennosta, jonka suonissa ehkä virtasi vesi, oli yhtäkkiä tullut punertava olento, jonka yksityiset alueet näkyivät niin, että se hävetti. Aatami lankesi syntiin, jotta häntä ei erotettaisi Eevasta, jota hän rakasti, mutta silti hänen henkensä kuoli. Raamatussa sanotaan Jumalan luoneen Aatamin omaksi kuvakseen, mutta Aatamin saaneen lapsia omaksi kuvakseen. Perimme Aatamilta kuolleen hengen. Uskoon tullessamme saamme Jumalan elävän pyhän hengen. Hengessä olemme jo taivaassa. Ylöstempauksessa kirkastettu ruumiimme yhdistyy sielumme ja henkemme kanssa.
- Anonyymi
Jumalalle ei ole kolmea muotoa, tai persoonaa, vaan Jumala on yksi ja ainoa. Jeesuksella on Jumalan muoto, ja Hän otti orjan muodon. Jeesus on myös alku ja Sana sekä ylimmäinen pappi. Jeesus on Isän kuva ja herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala, Yehovah. Jeesus Karitsa valtaistuimen keskellä, Valo ja Elämän leipä ja tuomari.
- Anonyymi
Jos kyselee tyhmiä mutta ei suoranaisia typeryyksiä, onko silloin tyhmä vai hullu?
- Anonyymi
En tiedä, mutta kritisoija voi olla ymmärtämätön.
Mvh J - K
- Anonyymi
Jeesuksen seuraaminen EIOLE yhtä kuin paavin kirkon oppien hyväksyminen. Johannes kirjoittaa: Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
Sanassa ei puhuta sanaakaan katolilaisen kirkon kolmiyhteisestä jumalasta ja kolminaisuudesta. Pelastukseen riittää kunhan uskoo Jeesusta ja Häntä avuksi huutaa: Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.- Anonyymi
Siinä olet oikeassa, että paavin pakanauskonto ei ole kristinuskoa. Tuo 300-luvulla perustettu uskonto on tappanut kymmeniä miljoonia kristittyjä. Nykyisistä kirkkokunnista baptistit eivät koskaan ole olleet osa tuota Babylonin porttoa.
Mutta Raamattu tuntee kolmiyhteisen Jumalan. Täydellinen seitsemän kertaa tulessa karkaistu (seitsemäs kieli ja seitsemäs englantilainen käännös Raamatusta) KJB sanoo:
1 John 5 King James Bible (KJB)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
- Anonyymi
Kolminaisuusoppi on järjetön. Sitä ei ole mahdollista ymmärtää. Se on mysteeri. Teologit tunnustavat, että näin on.
- Anonyymi
>>>Teologit tunnustavat, että näin on.<<<
Teologi ja teologian professori voi tunnustaa,
ettei käsitä kolmiyhteistä Jumalaa. Eikä Häntä
voikaa uskosta osaton käsittää, se kun on hänelle
mahdottomuus. Ihminen ei käsitä Jumalaa muuten
kuin Jumalan itsensä ilmoittamana ja opettamana.
Mutta koska Jumala on ilmoittanut itsensä Pojassaan,
meillä ihmisillä on mahdollista oppia tuntemaan Häntä
Pojan opettamana. Mutta se edellyttää Pojan vastaan
ottamista ja uskoa Häneen. Ja tietysti uskoa Hänen
Sanaansa.
Tässä maailmassa on paljon tavallisia uskovia, jotka
tuntevat Jumalaa monin verroin paremmin kuin
monet teologit, jotka elävät ilman Jumalaa, ilman
uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Jumalan kanssa kulkeva ja elävä uskova saa opetusta
Häneltä Hänestä. Siksi uskova voi tuntea Jumalaa.
Silloin kolmiyhteinen Jumala selviää uskovalle.
Ongelma on sitten se, ettei tällainen Jumalaa tunteva
uskova voi opettaa sitä tuntemista toiselle ihmiselle, niin,
että hän sen ymmärtää, ellei Pyhä Henki opeta häntä ja ilmoita
itseään ja Poikaa sille opetettavalle.
Eihän kukaan uskova ole oppinut tuntemaan Jumalaa
Jumalan itsensä ohi tulematta ensin Hänen luokseen ja
elämättä Hänen kanssaan. Jokainen Jumalaa tunteva
uskova on tullut Jumalan luokse Pojan kautta. Sitten
hän on tullut Jumalan (Pojan) itsensä opettamaksi.
Siksi, ja vain siksi, ihminen voi tulla tuntemaan Jumalaa.
Ilman Jumalan itsensä antamaa opetusta jumaluus
on ihmiselle todella mysteeri eikä sitä voi käsittää.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanaansa.
Mvh J - KMvh J - K, ymmärätköl, sinun kirkkosi, luterilaisen kirkon tunnustuskirjat eivät ole Jumalan ilmoitus. Jumalan ilmoitus löytyy Raamatusta.
Sanan mukaan on oikein uskoa: JUMALA ON YKSI.
Aivan kuten Jeesus sanoo: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanaansa.
Mvh J - KSana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanaansa.
Mvh J - KLue uudestaan, Jumalalle ei ole kolmea muotoa, tai kolmea persoonaa, vaan Jumala on yksi ja ainoa. Jeesuksella on Jumalan muoto, ja Hän otti orjan muodon. Jeesus on myös alku ja Sana sekä ylimmäinen pappi. Jeesus on Isän kuva ja Herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala, Yehovah. Jeesus Karitsa valtaistuimen keskellä, Valo ja Elämän leipä ja tuomari. Sana puhuu Jeesuksesta: kuningasten Kuningas, herrain Herra ja välimies. Jeesus on iankaikkinen Elämä ja Pyhä Henki. Niin misä näet kolmiyhteisen jumalasi tai kolmen muotoisen Jeesuksen?.
Niin, mitä Raamattu todistaa sinun jumalastasi, ja kolmimuotoisesta ja kolmiyhteisestä Jumalasta: EI MITÄÄN.
Sen sijaan Raamatusta löytyy yli kuusi ja puoli tuhatta kertaa Yehovah, yksi ja ainoa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue uudestaan, Jumalalle ei ole kolmea muotoa, tai kolmea persoonaa, vaan Jumala on yksi ja ainoa. Jeesuksella on Jumalan muoto, ja Hän otti orjan muodon. Jeesus on myös alku ja Sana sekä ylimmäinen pappi. Jeesus on Isän kuva ja Herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala, Yehovah. Jeesus Karitsa valtaistuimen keskellä, Valo ja Elämän leipä ja tuomari. Sana puhuu Jeesuksesta: kuningasten Kuningas, herrain Herra ja välimies. Jeesus on iankaikkinen Elämä ja Pyhä Henki. Niin misä näet kolmiyhteisen jumalasi tai kolmen muotoisen Jeesuksen?.
Niin, mitä Raamattu todistaa sinun jumalastasi, ja kolmimuotoisesta ja kolmiyhteisestä Jumalasta: EI MITÄÄN.
Sen sijaan Raamatusta löytyy yli kuusi ja puoli tuhatta kertaa Yehovah, yksi ja ainoa Jumala.>>>Niin, mitä Raamattu todistaa sinun jumalastasi, ja kolmimuotoisesta ja kolmiyhteisestä Jumalasta: EI MITÄÄN.<<<
Olet lukenut Raamatun huolimattomasti.
Olen pannut tähän ketjuun ainakin yhden linkin
kirjoitukseen, jossa kerron, mitä Raamattu todistaa
Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä.
Jos jotakuta kiinnostaa, todella kiinnostaa, voi
käydä lukemassa kolminaisuustekstejäni. Ja muista
sitten verrata lukemaasi Raamatun ilmoituksiin
ja koetella Raamatulla, että onko tämä asia niin
kuin kirjoitan ja väitän. Olen pyrkinyt sitomaan
opetukseni Raamatun Sanaan. Katso onko näin.
Missä tai mistä sinä löydät Jumalan: Luojan?
Minä löydän Hänet Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta.
Tutkippa tästä, onko tässä perusteltu oppi Jumalan Sanalla vai ei.
Kyseessä on Jeesuksen ja Lasaruksen kuolleista herättäminen sekä
ihmisen luominen. Kuka nämä teot teki? Miten sinä selität asian
Raamatulla? Minä selitän näin:
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448540997
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Niin, mitä Raamattu todistaa sinun jumalastasi, ja kolmimuotoisesta ja kolmiyhteisestä Jumalasta: EI MITÄÄN.<<<
Mvh J - KJoskus luterilainen sanoo kuin vahingossa totuuden, näin myös Mvh J - K. "käydä lukemassa kolminaisuustekstejäni", totta sinun oma kolminaisuustekstisi.
Kolminaissuusoppisi perustuu muutamaan yksttäisen, väärin tulkittuun Raamatun kohtaan. Sanassa yli 6500 kirjoitetyuna Yehovah, yksi ja ainoa Jumala. Jumalan Sanan Totuus ei merkitse sinulle luterilainen yhtään mitään, kunhan saat Sanan vääristeltyä kirkkosi harhan mukaisekseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkippa tästä, onko tässä perusteltu oppi Jumalan Sanalla vai ei.
Kyseessä on Jeesuksen ja Lasaruksen kuolleista herättäminen sekä
ihmisen luominen. Kuka nämä teot teki? Miten sinä selität asian
Raamatulla? Minä selitän näin:
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448540997
Mvh J - KMvh J - K, olet tyypillinen luterilainen paha uskokultainen pöyhkeä ja ylimielinen. Aloit hyppiä silmille. OSAAN RAAMATUN ULKOA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, olet tyypillinen luterilainen paha uskokultainen pöyhkeä ja ylimielinen. Aloit hyppiä silmille. OSAAN RAAMATUN ULKOA!
Koska osaat Raamatun ulkoa, voit kertoa minulle
mitä Raamattu kertoo Jeesuksen persoonasta?
Tiedät, että Raamattu kertoo alusta loppuun
sen ensimmäisestä Sanasta sen viimeiseen Sanaan
Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Mitä siis Raamattu kertoo Jeesuksesta sen ensimmäisessä
Sanassa ja jakeessa. Entä Raamatun viimeisessä jakeessa
ja sen viimeisessä Sanassa. Kerro!
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KTiedätkö, Sana kertoo Sinun omasta persoonastasi: teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa...pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus luterilainen sanoo kuin vahingossa totuuden, näin myös Mvh J - K. "käydä lukemassa kolminaisuustekstejäni", totta sinun oma kolminaisuustekstisi.
Kolminaissuusoppisi perustuu muutamaan yksttäisen, väärin tulkittuun Raamatun kohtaan. Sanassa yli 6500 kirjoitetyuna Yehovah, yksi ja ainoa Jumala. Jumalan Sanan Totuus ei merkitse sinulle luterilainen yhtään mitään, kunhan saat Sanan vääristeltyä kirkkosi harhan mukaisekseksi.Väität että oppini perustuu muutamaan yksittäiseen väärin
ymmärrettyyn Raamatun jakeeseen???
Uskallatko lukea kolminaisuustekstini ja katsoa, oletko antanut
oikean vai väärän todistuksen lähimmäisestäsi. Se olisi viisasta
perehtyä asiaan ennen kuin antaa voimakkaita lausuntoja.
Sitä paitsi en ole luterilainen.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KMvh J - K, tiedätkö, olet isäai kiusaajan kuva! he lähettivät hänen luoksensa muutamia fariseuksia ja herodilaisia kietomaan häntä sanoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, Sana kertoo Sinun omasta persoonastasi: teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa...pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
Et siis tahdo kertoa Jeesuksesta vaikka osaat Raamatun ulkoa
ja koko Raamattu kertoo Jeesuksesta Kristuksesta?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tahdo kertoa Jeesuksesta vaikka osaat Raamatun ulkoa
ja koko Raamattu kertoo Jeesuksesta Kristuksesta?
Mvh J - KMvh J - K kerrot pakanuudesta otetusta Jumalasta!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, Sana kertoo Sinun omasta persoonastasi: teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa...pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
>>>Tiedätkö, Sana kertoo Sinun omasta persoonastasi<<<
Minun Raamattu kertoo Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta
sen ensimmäisessä jakeessa ja sen ensimmäisessä Sanassa,
ja sen viimeisessä jakeessa ja viimeisessä Sanassa. Ja siinä
välissä Hän on ensimmäinen ja esillä koko ajan.
Markuksen evankeliumi:
7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä,
ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa
minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;"
Luukkaan evankeliumi:
22:37 "Sillä minä sanon teille, että minussa pitää käymän toteen
tämän, mikä kirjoitettu on: 'Ja hänet luettiin pahantekijäin
joukkoon'. Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt.""
24:44 -45 "Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani,
kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että
kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen
laissa ja profeetoissa ja psalmeissa". Silloin hän avasi heidän
ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset."
Luukkaan evankeliumi:
24:25-27 "Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät
ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat
puhuneet! Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän
kirkkauteensa?"Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista
ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."
32 "Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä
palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?""
Johanneksen evankeliumi:
5:46 "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua;
sillä minusta hän on kirjoittanut."
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tiedätkö, Sana kertoo Sinun omasta persoonastasi<<<
Minun Raamattu kertoo Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta
sen ensimmäisessä jakeessa ja sen ensimmäisessä Sanassa,
ja sen viimeisessä jakeessa ja viimeisessä Sanassa. Ja siinä
välissä Hän on ensimmäinen ja esillä koko ajan.
Markuksen evankeliumi:
7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä,
ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa
minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;"
Luukkaan evankeliumi:
22:37 "Sillä minä sanon teille, että minussa pitää käymän toteen
tämän, mikä kirjoitettu on: 'Ja hänet luettiin pahantekijäin
joukkoon'. Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt.""
24:44 -45 "Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani,
kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että
kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen
laissa ja profeetoissa ja psalmeissa". Silloin hän avasi heidän
ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset."
Luukkaan evankeliumi:
24:25-27 "Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät
ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat
puhuneet! Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän
kirkkauteensa?"Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista
ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."
32 "Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä
palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?""
Johanneksen evankeliumi:
5:46 "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua;
sillä minusta hän on kirjoittanut."
Mvh J - KMooses puhui yhdestä ainoata Jumalasta, et usko Moosesta, etkä näin ollen myöskään usko Jeesusta, Mvh J - K! Sudenkarvasi näkyvät!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K kerrot pakanuudesta otetusta Jumalasta!!
>>>Mvh J - K kerrot pakanuudesta otetusta Jumalasta!!<<<
Taas väärä todistus lähimmäisestä!
Onko valehtelu ja vääristelyt sinulle tavallista
käyttäytymistä?
En tiedä pakanuuden jumalasta, mutta olen tutkinut Raamatusta
Raamatun ilmoittamaa Jumalaa. Mitä Jumalaa sinä olet tutkinut
ja missä tai mistä? Mistä ja missä sinä löydät Jumalan?
Jos kiinnostut minun Jumalasta ja mistä olen opin Hänestä
saanut, lue kirjoituksiani sekä vertaa tekstiä Raamatun
ilmoituksiin Jeesuksesta Kristuksesta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses puhui yhdestä ainoata Jumalasta, et usko Moosesta, etkä näin ollen myöskään usko Jeesusta, Mvh J - K! Sudenkarvasi näkyvät!
>>>Mooses puhui yhdestä ainoata Jumalasta, <<<
Aivan oikein! Mooses todella puhui yhdestä Jumalasta.
Muut Jumalat ovat epäjumalia Mooseksen mukaan.
Jeesus sanoi, ja sanoo edelleen, että Moose puhui Hänestä,
siis Jeesuksesta Kristuksesta. "Jos te uskoisitte Moosesta,
te uskoisitte minua sillä minusta hän on kirjoittanut."
Mitä siis Mooses kirjoitti Jeesuksesta 1 Ms 1:1?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KMooses kirjoitti: Kuule israel, Herra Meidän Jumalamme on yksi ja ainoa, eikä ole ketään muuta niin kuin Hän!
Mvh J - K, olet täynnä pahuutta, isäsi kiusaajan kuva! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KKatolilaisen oppisi mukaan Jeesus on kolme persoona, ja nyt sanoit olevan vain yksi jumala, siis kaksi Jeesuksen peroonaa ovat muita, pakanakansojen jumalia! "Muut Jumalat ovat epäjumalia Mooseksen mukaan".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses puhui yhdestä ainoata Jumalasta, et usko Moosesta, etkä näin ollen myöskään usko Jeesusta, Mvh J - K! Sudenkarvasi näkyvät!
Koska tunnet Pyhät Kirjoitukset, sinä tunnet myös Sakarjan Kirjan
ja sen sanoman. Sakarja kertoo Jeesuksesta Kristuksesta, että Hän
tulee takaisin tänne Tellukselle fyysisesti, ja että Hän ottaa maan
Kuninkuuden, sekä että Hän hävittää epäjumalat maasta.
Koska Jeesus hävittää epäjumalat, Hän on oikea
Herra Jumala, Kaikkivaltias Luoja, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
Saka 12. ja 14 luvut.
12:9-10 "Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki
pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja minä
vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle
armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he
ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan
ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan
katkerasti esikoista."
14:3-5 "Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita
vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on
Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia
idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy
pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin."
5 "Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva
yksi ja hänen nimensä yksi."
13:2 "Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalien
nimet maasta, eikä niitä enää muisteta."
13: 9 "He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille.
Minä sanon: ”Se on minun kansani.” Se sanoo: ” Herra on minun
Jumalani.”" Joh 20:28-29.
Johannes todistaa. että Jeesus on Jumala ja kehottaa:
"Karttakaa epäjumalia" (1 Joh 5:20-21).
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolilaisen oppisi mukaan Jeesus on kolme persoona, ja nyt sanoit olevan vain yksi jumala, siis kaksi Jeesuksen peroonaa ovat muita, pakanakansojen jumalia! "Muut Jumalat ovat epäjumalia Mooseksen mukaan".
Mooses kirjoitti HERRASTA Jeesuksesta Kristuksesta
koska Jeesus on Luoja ja Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt
ja ilmoitettu lihassa.
Tämä ei pitäsi olla vaikea käsittää, paitsi uudestisyntymättömälle
Pyhästä Hengestä osattomalle ihmiselle. En minäkään käsittänyt
näitä asioita ennen uskoon tuloa. Enkä heti sen jälkeenkään.
Minulla meni vuosia ennen kuin aloin käsittää. Enkä oppinut
kolminaisuutta ihmisen opettamana vaan opin se Raamatun
Sanan äärellä.
Jumalan kolminaisuus avautui minulle lukiessani Raamattua.
Tulin Johanneksen evankeliumin 14 luvun jakeeseen 23 jossa
Jeesus sanoo Hänen itsensä sekä Isän tulevan opetuslasten
luokse, ja jäävän asumaan opetuslasten luokse. Edelleen Jeesus
sanoo, ettei Hän jätä omiaan isättömiksi. Hän lupasi tulla heidän
luokseen. Hän puhuu Pyhästä Hengestä, jonka sekä Hän, että
Isä lähettää.
Käsitin heti, että Jeesus ja Isä tulivat seurakunaan ja yksilöuskovaan
helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä ja että Pyhässä Hengessä
meillä uskovilla on sekä Jeesus että Isä läsnäolevana Jumalana.
Minulle siis avautui näiden Sanojen kautta kolminaisuus
kahdessa tai kolmessa sekunnissa. Ja sitä ymmärrystä
Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä minulla ei ollut aikaisemmin
vaikka olin ollut uskossa monta vuotta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja ilmoitettu lihassa.
Sanan äärellä.
Isä lähettää.
Mvh J - KMinulle on jo aikoja sitten avautunut luterilaisen, sinun kirkkosi kolmiyhteisen jumalan merkitys. Kolmiyhteinen jumalasion kirkon jumala, saatana! RIITTÄÄKÄ SINULLE!
Laitat toisten sanomisiksi omat törkysi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja ilmoitettu lihassa.
Sanan äärellä.
Isä lähettää.
Mvh J - KSinun jumalasi, kolmiyhteisen jumalasi nimeen on murhattu kymmeniä miljoonia syyttömiä! Kolmiyhteinen jumalasi on murhaaja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun jumalasi, kolmiyhteisen jumalasi nimeen on murhattu kymmeniä miljoonia syyttömiä! Kolmiyhteinen jumalasi on murhaaja!
Jeesus itse sanoo: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
Jeesus ei puhunut kirkkoisien ja muiden huorapukkien kolmiyhteisestä jumalasta, jota pitää kumartaman!
Johannes varoitti: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun jumalasi, kolmiyhteisen jumalasi nimeen on murhattu kymmeniä miljoonia syyttömiä! Kolmiyhteinen jumalasi on murhaaja!
Perustatko sinä todellakin uskosi ihmisten pahoihin tekoihin?
Näinhän sinä vaikutat itse todistavasi.
Silloin Raamatun ilmoittama Jumala on jäänyt sinulta syrjään!
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on jo aikoja sitten avautunut luterilaisen, sinun kirkkosi kolmiyhteisen jumalan merkitys. Kolmiyhteinen jumalasion kirkon jumala, saatana! RIITTÄÄKÄ SINULLE!
Laitat toisten sanomisiksi omat törkysi!Voisitko Raamattua ja Jumalaa tuntevana kertoa,
mitä Raamattu kertoo Jesuksesta Kristuksesta
1 Mooses 1:1 jakeessa. Entä Ilm 22:21 jakeessa.
Jeesus sanoi, että Hän on ensimmäinen ja viimeinen.
Hän on sitä myös Raamatussa koska Jeesus on
Jumalan Sana ja Raamattu on Jumalan Sanaa.
Jotta Raamattu ei olisi ristiriitainen Jeesuksen
omien Sanojen kanssa, Jeesus täytyy löytyä
Raamatun ensimmäisestä ja sen viimeisestä Sanasta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustatko sinä todellakin uskosi ihmisten pahoihin tekoihin?
Näinhän sinä vaikutat itse todistavasi.
Silloin Raamatun ilmoittama Jumala on jäänyt sinulta syrjään!
Mvh J - KSanot siis ettei, saa toimia niin kuin Hera Jeesus, minun Herrani, mutta ei sinun herrasi: Hedelmistään puu tunnetaan!
Mvh J - K, se, valo ioka sinussa on, on pimeyttä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko Raamattua ja Jumalaa tuntevana kertoa,
mitä Raamattu kertoo Jesuksesta Kristuksesta
1 Mooses 1:1 jakeessa. Entä Ilm 22:21 jakeessa.
Jeesus sanoi, että Hän on ensimmäinen ja viimeinen.
Hän on sitä myös Raamatussa koska Jeesus on
Jumalan Sana ja Raamattu on Jumalan Sanaa.
Jotta Raamattu ei olisi ristiriitainen Jeesuksen
omien Sanojen kanssa, Jeesus täytyy löytyä
Raamatun ensimmäisestä ja sen viimeisestä Sanasta.
Mvh J - KMvh J - K, Sanan mukaan sinulla ei ole Jumalaa, niin miksi sinä jumalaton esiinnyt Sanan opettajana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, Sanan mukaan sinulla ei ole Jumalaa, niin miksi sinä jumalaton esiinnyt Sanan opettajana!
Mistä sinä niin päättelet, ja jopa sanot tietäväsi, ettei minulla ole Jumalaa.
Kun teet niin voimakkaan väittämän, sinun tulee perustella se.
Kerro mitä ihmiseltä vaaditaan, jotta hänellä olisi Jumala.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, Sanan mukaan sinulla ei ole Jumalaa, niin miksi sinä jumalaton esiinnyt Sanan opettajana!
Sinä et tahdo kertoa Jeesuksesta vaikka koko Raamattu,
alusta loppuun, kertoo Jeesuksesta Kristuksesta?
Mistä se johtuu, ettet tahdo tai et pysty kertoa Jeesuksesta,
mitä Raamattu kertoo Hänestä?
Mnä kerron sinulle jotaki:
Vuosia sitten luokseni tuli kaksi Jehovan Todistajaa.
Istuimme keittiössämme keskustellen aivan tavallisia
maallisia asioita, ei mitään hengellistä eikä Raamatusta.
Sitten toinen JT katsoi minua kiinnostuksella. Hän kysyi
minulta: "Miten ihminen voi syntyä uudesti, ja voiko sen
tietää, että onko uudestisyntynyt?" Koin, että kysymys
oli vilpitön tiedon jano.
Selitin hänelle uudestisyntymisestä. Samalla totesin mielessäni,
että tämä henkilö ei tiedä, miten syntyä uudesti ylhäältä Jumalasta
vaikka ajattelee olevansa Jumalan todistaja ja kiertää kylillä
kertomassa Jumalan valtakunnasta. Minun mielestäni tämä on aika
erikoista, että kulkee todistamassa Jumalan valtakunnasta, mutta
ei tiedä, miten sinne pääsee sisälle.
Jeesus sanoi, ettei ihminen voi nähdä Jumalan valtakuntaa,
eikä päästä sinne sisälle, ellei ole syntynyt uudesti, ylhäältä.
so. Jumalasta.
Oletko sinä uudestisyntynyt? Oletko mahdollisesti JT? Tämä
on helluntailaisuus palsta ja täällä keskustellaan helluntailaisuudesta
ja sen opeista. Helluntailaiset sitovat kaiken hengellisen opetuksen
Jumalan Sanaan. Raamatun Sanasta nousee kaikki hengellinen opetus.
Helluntailaiset osaavat kertoa, miten Jumalan valtakuntaan
pääsee sisälle.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä niin päättelet, ja jopa sanot tietäväsi, ettei minulla ole Jumalaa.
Kun teet niin voimakkaan väittämän, sinun tulee perustella se.
Kerro mitä ihmiseltä vaaditaan, jotta hänellä olisi Jumala.
Mvh J - KEt pysy muuta kuin toistamaan ajatusharhoissasi kirkkoisien oppeja, eivätkä toistamasi harhaopit eivät ole Kristuksen opin mukaisia. Jeesus opettaa yksiseliteisesti: Kuule Israel, Herra meidän Jumala on yksi ja ainoa. Hear, O Israel: The Lord (Yehovah) our God (Elohim) is one Lord (Yehovah):
Sinä hoet kolmiyhteistä jumalaasi. Sana ilmolttaa: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Sii olet mennyt ohi Krsituksen opin ja näin ollen sinulla ei ola Jumalaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et pysy muuta kuin toistamaan ajatusharhoissasi kirkkoisien oppeja, eivätkä toistamasi harhaopit eivät ole Kristuksen opin mukaisia. Jeesus opettaa yksiseliteisesti: Kuule Israel, Herra meidän Jumala on yksi ja ainoa. Hear, O Israel: The Lord (Yehovah) our God (Elohim) is one Lord (Yehovah):
Sinä hoet kolmiyhteistä jumalaasi. Sana ilmolttaa: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Sii olet mennyt ohi Krsituksen opin ja näin ollen sinulla ei ola Jumalaa!Huomaatko, että todistat, että se, jolla on Isä ja Poika, sillä on Jumala?
Isä ja Poika ovat Johanneksen Kirjeissä yksi Jumala. Niin myös Jeesuksen
opetuksessa.
Jeesus puhui itsensä ja Pyhän Hengen tulemisesta opetuslasten luokse.
Sitten sanoo: Hän opettaa ja Hän johdattaa.
Vaikka Jeesus oli puhunut kahdesta persoonasta, Isästä ja Pojasta,
jotka tulisivat, Hän ryhtyy puhumaan yhdestä persoonasta.
Oletko huomannut?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et pysy muuta kuin toistamaan ajatusharhoissasi kirkkoisien oppeja, eivätkä toistamasi harhaopit eivät ole Kristuksen opin mukaisia. Jeesus opettaa yksiseliteisesti: Kuule Israel, Herra meidän Jumala on yksi ja ainoa. Hear, O Israel: The Lord (Yehovah) our God (Elohim) is one Lord (Yehovah):
Sii olet mennyt ohi Krsituksen opin ja näin ollen sinulla ei ola Jumalaa!Voisitko selittää miten Isä ja Poika molemmat ovat yksi Yehova? Onko siinä siis kaksi persoonaa vai mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaatko, että todistat, että se, jolla on Isä ja Poika, sillä on Jumala?
Isä ja Poika ovat Johanneksen Kirjeissä yksi Jumala. Niin myös Jeesuksen
opetuksessa.
Jeesus puhui itsensä ja Pyhän Hengen tulemisesta opetuslasten luokse.
Sitten sanoo: Hän opettaa ja Hän johdattaa.
Vaikka Jeesus oli puhunut kahdesta persoonasta, Isästä ja Pojasta,
jotka tulisivat, Hän ryhtyy puhumaan yhdestä persoonasta.
Oletko huomannut?
Mvh J - KMvh J - K, näköljään olet vakavasti mieleltäsi sairas jakomielitautinen, mielesi on pirstoontunut, nin kuvittlet myös jumalan olevan kolme itsenäistä toimijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko selittää miten Isä ja Poika molemmat ovat yksi Yehova? Onko siinä siis kaksi persoonaa vai mitä?
Isä ja poika ovat yksi Jumala, Yehovah! Normaali, mieleltään terve ihminen ymmärtää jokaisen isän oleva myös poika. Sed, että joku on isä, ei sulje pois, että isä on myös poika. Samaan aikaa yksi ja sama henkilö on sekä isä että poika, aivan normaali ja arkinen totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä ja poika ovat yksi Jumala, Yehovah! Normaali, mieleltään terve ihminen ymmärtää jokaisen isän oleva myös poika. Sed, että joku on isä, ei sulje pois, että isä on myös poika. Samaan aikaa yksi ja sama henkilö on sekä isä että poika, aivan normaali ja arkinen totuus.
Eli siis on yksi persoona, joka ei kommunikoi toisen persoonan kanssa vaan toimii yksin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis on yksi persoona, joka ei kommunikoi toisen persoonan kanssa vaan toimii yksin?
Luomisessa ei ollut kolmea tekijää, vaan Minä olen Herra (Yehovah), joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luomisessa ei ollut kolmea tekijää, vaan Minä olen Herra (Yehovah), joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani?
>>>Luomisessa ei ollut kolmea tekijää, vaan Minä olen Herra (Yehovah), joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani?<<<
Vastauksen saat lukemalla hebr 1. luku, sekä uskomalla sen ilmoituksen, sekä ottamalla Sanan vastaan omaan sydämeesi. Sana sydämessäsi antaa ymmärryksen Hänestä.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, näköljään olet vakavasti mieleltäsi sairas jakomielitautinen, mielesi on pirstoontunut, nin kuvittlet myös jumalan olevan kolme itsenäistä toimijaa.
>>>kuvittlet myös jumalan olevan kolme itsenäistä toimijaa.<<<
Teet väärän väittämän minusta. Olen tässsä kohtaa erittäin
tarkka ja olen selittänyt kolminaisuus osion alustuksessa,
että Jumala ei ole kolme toisistaan itsenäistä persoonaa. Jumala on
YKSI Jumala, joka ilmentää itseään kolmella eri tavalla Isänä, Poikana
ja Pyhänä Henkenä. Mutta Hän on YKSI samoin kuin ihminen on
yksi vaikka ihminen on henki, sielu ja ruumis.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikö tässä nyt kuitenkin Isällä ja Pojalla ole eri olomuodot, kun Jeesus oli ihmisenä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, näköljään olet vakavasti mieleltäsi sairas jakomielitautinen, mielesi on pirstoontunut, nin kuvittlet myös jumalan olevan kolme itsenäistä toimijaa.
>>>Mvh J - K, näköljään olet vakavasti mieleltäsi sairas jakomielitautinen<<<
Mikäli minä olen sinun mielestäsi opetukseni tähden vakavasti
mieleltäni sairas jakomielitautinen, sinun tulisi olla huolissasi
omasta hengellisestä tilastasi. Nimittäin on niin, että selitän
hengellisiä asioita hengellisesti.
Hengelliset opit eivät avaudu uudestisyntymättömälle ihmiselle
koska hän on lihallinen. Jos siis et käsitä hengellistä oppia, et ole
hengellinen ihminen. Et myöskään ole Jumalan opettama uskova.
Jumalan opettamana hengelliset totuudet avautuvat.
Sinun tulisi olla itsestäsi huolissasi. Lue 1 Kor 2. luku.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanot siis ettei, saa toimia niin kuin Hera Jeesus, minun Herrani, mutta ei sinun herrasi: Hedelmistään puu tunnetaan!
Mvh J - K, se, valo ioka sinussa on, on pimeyttä!Joko olet löytänyt Jeesuksen Kristuksen, siis Herran Jeesuksen Kristuksen,
Raamatun ensimmäisestä jakeesta ja ensimmäisestä Sanasta? Tarvitsetko
apua löytämiseen?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanaansa.
Mvh J - KKuulin eilen kiinnostavan puheen Shane Lanstromilta Youtube-kanavalta 'Black Swan Revelations'. Hän kertoo, miten hän on saanut kehiteltyä itselleen rutiinin lukea Raamatun läpi jopa kuukaudessa. Itse hän on uskossa ollessaan lukenut sen kokonaan kolmisenkymmentä kertaa. Oletko sinä lukenut Raamatun läpi monesti? Mitä versiota käytät? Mikä suomennoksista on sinun mielestäsi vähiten huono? Minusta 1776 Biblia, vaikka 30-luvun käännöstä on helpompi lukea. Ehkä paras on pitää King James Biblea ja 30-luvun käännöstä rinnakkain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, ymmärätköl, sinun kirkkosi, luterilaisen kirkon tunnustuskirjat eivät ole Jumalan ilmoitus. Jumalan ilmoitus löytyy Raamatusta.
Sanan mukaan on oikein uskoa: JUMALA ON YKSI.
Aivan kuten Jeesus sanoo: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa".Kyllä, ja Jeesus myös sanoi olevansa Jumala. Sinäkin olet sinun ruumiisi, sielusi ja henkesi. Jos et ole uskossa, henkesi on kuollut. Jumalan pyhä henki on elävä. Sen hengen saamme mekin sillä hetkellä, kun uskomme Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Niin, mitä Raamattu todistaa sinun jumalastasi, ja kolmimuotoisesta ja kolmiyhteisestä Jumalasta: EI MITÄÄN.<<<
Mvh J - KJeesus sanoi, että kuka on nähnyt hänet, on nähnyt Isän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität että oppini perustuu muutamaan yksittäiseen väärin
ymmärrettyyn Raamatun jakeeseen???
Uskallatko lukea kolminaisuustekstini ja katsoa, oletko antanut
oikean vai väärän todistuksen lähimmäisestäsi. Se olisi viisasta
perehtyä asiaan ennen kuin antaa voimakkaita lausuntoja.
Sitä paitsi en ole luterilainen.
Mvh J - K1 John 5 King James Bible (KJB)
- Anonyymi
Silloin on ateistinen suhteessa kristinuskoon.
Jos kristityltä kysytään, niin silloin on saatananpalvoja /satanisti. Tietenkin.- Anonyymi
Itse sanon että olen uskovainen.
Ei mene läpi kristityille mutta vitun väliä,
- Anonyymi
Jos uskoo Saatanaan, muttei Kolmiyhteiseen Saatanaan (Perkele, Antikristus ja Väärä Profeetta), niin onko silloin ateisti vai satanisti?
- Anonyymi
Väärä profeetta oli Luther!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä profeetta oli Luther!
Luther oli Pyhä, kunnia Lutherille. Hän vapautti meidät paavillisesta ikeestä ja tutustutti Sanan kuuloon !
- Anonyymi
Hehheh. Varmaan monoteisti saatananpalvoja. Juutalainen satanisti?
- Anonyymi
KAUTTA muinaisen maailman aina Babylonian ajasta saakka pakanajumalista koostuvien kolmikoiden eli triadien palvonta on ollut tavallista. Se oli yleistä myös Egyptissä, Kreikassa ja Roomassa Kristusta edeltäneinä vuosisatoina, hänen aikanaan ja häntä myöhempinä vuosisatoina. Ja apostolien kuoleman jälkeen sellaiset pakanalliset uskomukset alkoivat tunkeutua kristillisyyteen.
Historioitsija Will Durant huomautti: ”Kristillisyys ei tuhonnut pakanuutta; se omaksui sen. – – Egyptistä tulivat käsitykset jumalallisesta kolminaisuudesta.” Ja kirjassa Egyptian Religion (Egyptin uskonto) Siegfried Morenz mainitsee: ”Kolminaisuus oli egyptiläisten teologien tärkeimpiä kiinnostuksen aiheita – –. Kolme jumalaa on yhdistetty, ja niitä kohdellaan yhtenä olentona ja puhutellaan yksikössä. Tällä tavoin Egyptin uskonnon hengellinen voima liittyy suoranaisesti kristilliseen teologiaan.”
Siten Aleksandriassa Egyptissä 300-luvun lopulla ja 400-luvun alussa eläneissä kirkonmiehissä, sellaisissa kuin Athanasius, ilmeni tämä sama vaikutus heidän muotoillessaan ajatuksia, jotka johtivat kolminaisuuteen. Heidän oma vaikutusvaltansa kasvoi niin, että Morenz pitää ”aleksandrialaista teologiaa välimuotona Egyptin uskonnollisen perinnön ja kristillisyyden välillä”.
Edward Gibbonin teoksen History of Christianity (Kristillisyyden historia) esipuheesta voimme lukea: ”Jos kristillisyys voitti pakanuuden, on yhtä lailla totta, että pakanuus turmeli kristillisyyden. Ensimmäisten kristittyjen puhdas deismi – – muuttui Rooman kirkon toimesta käsittämättömäksi kolminaisuusopiksi. Monia egyptiläisten keksimiä ja Platonin ihannoimia pakanallisia opinkappaleita pidettiin uskomisen arvoisina.”
,.........................
Hindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana yhä harjoitettavana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelmiä, suuntauksia ja filosofioita, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi noudattaen erilaisia rituaaleja ja kirjoituksia. Sen alkuperä on muinaisessa, vähintään 2000 vuotta eaa. kukoistaneessa veda-kulttuurissa.
Hindulaisuudessa yleistä on palvoa vain yhtä tai kahta jumalaa. Nykyisessä hindulaisuudessa peruspilarina on kolmiyhteinen jumala (trimūrti): Brahma on luojajumala (poiketen kosmisesta tietoisuudesta Brahmanista). Brahmaa ei nykyisellään juurikaan palvota, Vishnu on rakkauden ja elämän ylläpitäjä ja Shiva on hävittäjä, mutta samalla uudelleenluova jumala. Näillä kolmella pääjumalalla kaikilla on puoliso, shakti.
Hindujen keskuudessa vallitsee vahva yhteisymmärrys, jonka mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita polkuja ja johtavat lopulta kohti yhtä ja samaa Jumalaa tai alkulähdettä. Siten kaikki merkittävät maailman uskonnot ovat samoja. Tästä syystä hindut eivät myöskään tee lähetystyötä. Krishna-liikkeen mukaan esimerkiksi Jeesus ja Muhammad olivat Krishnan valtuuttamia avataroja.lähde? Krishna syntyy aika-ajoin uudelleen maailmaan ja selittää eri aikoina eri kulttuuripiireissä viestinsä hieman eri tavalla, jotta ihmiset ymmärtäisivät perusviestin.
Perusviesti hindulaisuudessa, kristinuskossa, islamissa ja juutalaisuudessa onkin kovin samantapainen, buddhalaisuus poikkeaa niistä tavallaan enemmän. Hindulaisuudesta puuttuu juutalaisuuden johdannaisineen omaava kahtiajako: hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti. Hindulaisuuden jumalat eivät ole hyviä eivätkä pahoja vaan henkiolentoja, jotka tekevät milloin minkäkinlaisia ratkaisuja, vastaavasti kuin ihmisiä ei voida luokitella hyviin ja pahoihin. - Anonyymi
Jeesus tulee takaisin ja on puhdistuksen aika . http://www.tscpulpitseries.org/finnish/tspurge.htm
- Anonyymi
Seurakunnan pitää puhdistautua katolilaisen kirkon hapatuksesta." Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Portto, nainen otti itselleen Taivasten valtakunnan ja sekoitti kaikkeen kristillisen otsikon alle kuuluvaan opetuksen omaa hapatusta, se on pakanauskontoja. Kaikki kristillinen opetus hapantunutta ja pilaantunutta..
- Anonyymi
Jos Jumala olisi kolmiyhteinen, niin myös Kristuksen ruumis, seurakunta olisi kolmiyhteinen ja kolme persoonaa...
- Anonyymi
Jois Jumala olisi kolmiyhteinen, niin myös pääsiäisaterialla syötäisiin kolme eri lammasta, kolmen persoonan lampaat!
- Anonyymi
Hyvä pointti.
- Anonyymi
Jos Jumala olisi kolmiyhteinen, niin Jeesus olisi kolme eri persoonaa, ja seurakunnalla kolme eri päätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jumala olisi kolmiyhteinen, niin Jeesus olisi kolme eri persoonaa, ja seurakunnalla kolme eri päätä.
Eikö se idea ole että Jeesus eli Poika on yksi niistä kolmesta eikä kaikki kolme??!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se idea ole että Jeesus eli Poika on yksi niistä kolmesta eikä kaikki kolme??!
Jeesus sanoo: Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Jeesusta katsomalla näkee Isän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Jumala, Pyhä Henki ja Sana, riisuutuneena jumaluudesta
ja ihmiseksi tulleena Ihmisen ja Jumalan Poikana.
Ihmisenä Hän on Jumalasta Jumalan Poika.
Ikuisuudessa Hän on Jumalan asemassa Jumalana.
Raamatun mukaan KAIKKI Jumalan ENKELIT kumartavat Häntä.
Jumalan enkelit kumartavat tietysti Jumalaa.
Heb 1:4-14. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Jumala, Pyhä Henki ja Sana, riisuutuneena jumaluudesta
ja ihmiseksi tulleena Ihmisen ja Jumalan Poikana.
Ihmisenä Hän on Jumalasta Jumalan Poika.
Ikuisuudessa Hän on Jumalan asemassa Jumalana.
Raamatun mukaan KAIKKI Jumalan ENKELIT kumartavat Häntä.
Jumalan enkelit kumartavat tietysti Jumalaa.
Heb 1:4-14.Voisitko määritellä mitä Jumala tarkoittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmipäinen hirviö. Ihmisen luomus.
- Anonyymi
Uskomme yhteen Jumalaan ,jossa on sisällä Jeesus ja Pyhä Henki .
Näin se on ymmärrettävä.
"Alussa Jumala loi.." 1 Moos. 1:1. Tässä oleva Hebrean sana Jumala on Elohim, joka on monikkomuodossa.
"TehkäämME ihminen.." 1 Moos. 1:26.- Anonyymi
Jaa, yhdellä Sanan paikalla kumoat ylji 6500 Sanan kohtaa!
- Anonyymi
Miten houruusi monikosta sopii tähän: Hear, O Israel: The Lord (Yehovah) our God (Elohim) is one Lord (Yehovah)
Entä, oliko Aaron kolme persoonaa? - Anonyymi
Onko tämä Jumala Isä?
Hänen sisällä ovat Jeesus ja Pyhä Henki?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä Jumala Isä?
Hänen sisällä ovat Jeesus ja Pyhä Henki??Jeesus on Pyhä Henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Pyhä Henki.
Onko Jeesus siis näkymätön?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, yhdellä Sanan paikalla kumoat ylji 6500 Sanan kohtaa!
Mikään Raamatun Sana tai jae ei kumoa toista Raamatun Sanaa tai jaetta.
Tämän tulisi jokaisen itseään uskovana pitävän henkilön käsittää.
Jos sinä koet, että joku jae tai Sana kumoaa toisen jakeen ilmoituksen
tai Sanan, sinä et vielä tiedä, niin kuin tulisi tietää, jotta voisi toisia opettaa.
Nöyrä ihminen ei ryhdy opettamaan eikä vänkäämään, eikä
varsinkaan väittämään, että tää nyt kumoaa tuon. Nöyrä ihminen
jättää asian ja ajattelee, että ehkä tämä "ristiriita" selviää minullekin
joskus myöhemmin. Hän odottaa, että Pyhä Henki selittää Sanaa.
Pyhän Hengen opetuksen alla kaikki solmut avautuvat sen mukaan
kuin Pyhä Henki pääsee niitä uskovalle avaamaan.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai Sanan, sinä et vielä tiedä, niin kuin tulisi tietää, jotta voisi toisia opettaa.
Mvh J - KMvh J - K, mutta sinä olet palstalla kumoamassa Jumalan Sanan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KSe nyt vain on niin Mvh J - K, että sinä itse sotket ja sekoitat, eivätkä oppisi ole todellakaan Raamatun mukaisia.
Elin sinun omat oppisi ovat ristiriidassa jopa keskenään.
Ja sinä itse siis olet se loputon vänkääjä, jolta puuttuu täysin nöyryys tutkia sinulle Raamatusta näytettyjä asioita / totuuksia.
Eli sinä taas kerran onnistuit tuomitsemaan itse itsesi !
Onneksi olkoon vaan ! :)
- Anonyymi
Ja entä opetus Joh. 1:1-3, 14. Onko asia näin vai onko se Joh. 14:9,10.
- Anonyymi
Jeesuksella oli Jumalan muoto ja Hän riisui itsensä ja otti orjan muodon.
- Anonyymi
Missä muodossa Hän on nyt?
- Anonyymi
Usko on tunne ihmisellä , mielestäni siihen ei tarvita mitään luettua tietoa vaan ihminen vaan tuntee jotenkin että hänellä on sisimmässään rauha ihan sen oman mielikuvassa kanssa .kaikki uskonnot maailmassa ovat erilaisia , itse en haluaisi omata jonkun muun ihmisen mielikuvaa siitä millaista ihmisten uskot ovat . Ainoastaaan ihan vaan se omansa.
Muista lapsena tädin luona iltarukouksen se on jäänyt elävästi mieleen - Anonyymi
Tästä ketjusta menee vain entistä enemmän sekaiseksi.
Jeesukseen katsomalla näkee Isän, mutta Jeesus ei ole Isä vai onko? Vai onko Isä Jeesus?
Tarkoittaako Jumala kahta Jeesusta(Jumalan poika ja ihmisen poika) vai Isää ja Jeesusta?
Hulluksihan tässä kohta tulee.- Anonyymi
Typerää jurruttamista kolmesta persoonasta, kolmesta itsenäisestä toimijasta. Ainakin osa kirkkoisistä ja filosofeista, jotka laativat ja kehittivät kolminaisuusopin, oli uskosta osattomia maailman ihmisiä. Kolminaisuusopin laatijat, kirkkoisät olivat tottuneet muinaisiin monijumalisiin pakanauskontoihin, joissa oli eritasoisia jumalia ja pakanauskontojen jumalilla oli eri tehtäviä ja yleensä pakanajumalat olivat sidotut tiettyyn paikkaa.
Tutustuessaan Kristuksen oppiin pakanajumaliin tottuneet kirkkoisät muodostivat yhdestä ainoasta kaikkivaltiaasta kaikkialla läsnä olevasta yhdestä ainoasta Jumalasta kolme persoonaa, joilla oli pakanajumalien tapaan eri tehtävät ja eri asemat ja eri asteinen jumaluus.
Paavali varoitti etukäteen: me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema. Emme saa kuvitella jumaluuden olevan kolminaisuusopin, se on inhimillisen ajatuksen kuvailema.
"Sana mukaan se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten…"
Johannes kirjoitti:
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. Joka uskoo Jeesukseen syntien sovittaja hänellä on Poika, Jumalan armo ja Isä, Jumalan lapseus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerää jurruttamista kolmesta persoonasta, kolmesta itsenäisestä toimijasta. Ainakin osa kirkkoisistä ja filosofeista, jotka laativat ja kehittivät kolminaisuusopin, oli uskosta osattomia maailman ihmisiä. Kolminaisuusopin laatijat, kirkkoisät olivat tottuneet muinaisiin monijumalisiin pakanauskontoihin, joissa oli eritasoisia jumalia ja pakanauskontojen jumalilla oli eri tehtäviä ja yleensä pakanajumalat olivat sidotut tiettyyn paikkaa.
Tutustuessaan Kristuksen oppiin pakanajumaliin tottuneet kirkkoisät muodostivat yhdestä ainoasta kaikkivaltiaasta kaikkialla läsnä olevasta yhdestä ainoasta Jumalasta kolme persoonaa, joilla oli pakanajumalien tapaan eri tehtävät ja eri asemat ja eri asteinen jumaluus.
Paavali varoitti etukäteen: me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema. Emme saa kuvitella jumaluuden olevan kolminaisuusopin, se on inhimillisen ajatuksen kuvailema.
"Sana mukaan se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten…"
Johannes kirjoitti:
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. Joka uskoo Jeesukseen syntien sovittaja hänellä on Poika, Jumalan armo ja Isä, Jumalan lapseus.Vielä kerran: Jumala ei ole kolme toisistaan itsenäistä persoonaa.
Jumala on yksi Jumala. Hän ilmentää itseään kolmella eri tavalla
Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Mutta Hän on yksi samalla
tavalla kuin ihminen on henki, sielu ja ruumis mutta yksi ihminen.
Koska kolminaisuudesta opetetaan monin paikoin kolmena
persoonana, joku on lisännyt siihen sanat "itsenäistä persoonaa".
Ja siitä tulee sitten väärä käsitys, että kristityillä on kolme Jumalaa.
Näin ei ole.
Jeesus sanoi, että Hän ja Isä ovat YKSI. Meidän tulee uskoa se
niin kuin Jeesus sanoo. Silloin JUMALA ON YKSI.
Hän ei ole kolme vaan YKSI Jumala. Uskotko sen?
Sitten tutkimme Raamatusta, miten Isä ja Poika ovat YKSI.
Koska Jeesuksen Sanojen mukaan Isä ja Poika ovat yksi,
Jumala on Isä ja Poika. Siis Jumala on Sana ja Henki.
Tämä Sana ja Henki, yksi Jumala, tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa.
Ihmisenä Hän on Jumalan Poika. Ikuisuudessa Hän ja Isä ovat yksi
Jumala (Ilm 22:1-3). Huomaa myös, että Johannes kirjoittaa kirjeissään
yhdestä Jumalasta. Hän kirjoittaa Isästä ja Pojasta.
Lopputulemassa ikuisuudessa on yksi Jumalan valtaistuin.
Se on Jeesuksen ja Jumalan valtaistuin. Siellä ei kuitenkaan ole kaksi
Jumalaa vaan yksi Jumala. Karitsa tarkoittaa Jumala lihassa ihmisenä.
"Siellä on Jumalan ja Karitsan valtaistuin ja hänen palvelijansa
palvelevat häntä." HUOMA, että siinä on yksikkö "häntä" ei "heitä"
ja hänen kasvonsa ja hänen nimensä, - koska kysesssä on
yksi Jumala. (Ilm 22:1.5).
Uskokaa ja ottakaa vastaan Jeesuksen Sana, että Hän ja
Isä ovat YKSI.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes kirjoitti:
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. Joka uskoo Jeesukseen syntien sovittaja hänellä on Poika, Jumalan armo ja Isä, Jumalan lapseus.>>>Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa,
hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. <<<
Tässä todistat oikein Raamatulla (2 Joh 9), että Isä ja Poika ovat yksi Jumala.
Tai toisinpäin: Jumala on Isä ja Poika. Vertaa 1 Joh 2:24-25.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa,
hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. <<<
Tässä todistat oikein Raamatulla (2 Joh 9), että Isä ja Poika ovat yksi Jumala.
Tai toisinpäin: Jumala on Isä ja Poika. Vertaa 1 Joh 2:24-25.
Mvh J - KKoska Jumala on Isä ja Poika, ja Isä on Pyhä Henki,
Jeesuksen jumaluuden kieltävä ihminen kieltää Jumalan.
Siksi hänellä ei ole Jumalaa; Isää eikä Poikaa.
Huomaa tässä, että Jeesuksen jumaluuden kieltävä
henkilö kieltää aina myös Pyhän Hengen jumaluuden.
Silloin hän kieltää Isän koska Isä on Pyhä Henki.
Siksi Pyhän Hengen jumaluuden kieltävä ihminen
kieltää Jumalan.
1 Joh 22-26 Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää,
että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän KIELTÄÄ
ISÄN JA POJAN. Ei kenelläkään, joka KIELTÄÄ POJAN, ole
myöskään Isää. Joka TUNNUSTAA POJAN, hänellä on
myös Isä.
Pysyköön teissä se, minkä olette kuulleet alusta asti.
Jos teissä pysyy se, minkä olette kuulleet alusta asti,
tekin pysytte POJASSA JA ISÄSSÄ. Ja tämä on se lupaus,
jonka HÄN on meille antanut: iankaikkinen elämä.
Tämän olen kirjoittanut teille niistä, jotka eksyttävät teitä.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Jumala on Isä ja Poika, ja Isä on Pyhä Henki,
kieltää Jumalan.
myös Isä.
Mvh J - KMvh J - K, sinussa pysyy kirkkoisien opit ja harhat! Alussa a ei ollut perisyntioppia eikä kolmen jumalan oppia eikä isän ja pojan ja pyhän hengen-nimeen hokemaa eikä uskovaksi kastamista, mutta nyt tämä kaikki harha ja valhe sisältyy sinun, luterilaisen oppiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kieltää Jumalan.
myös Isä.
Mvh J - KMvh J - K, Jumala ei ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi, ei sinuakaan! Jeesuksen todistuksen mukaan luterilaiset ovat raatelevia susia, varkaita ja rosvoja.
Luterilaisen opin ja luterilaisen kirkkolaitoksen perusta on ns. kasteen kautta astuminen taivasten valtakuntaan. Mutta mitä Sana sanookin: Minä olen (Jeesus) ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Jumala tykö on vain yksi ja ainoa ovi, Jeesus. Näin ollen minkään moinen vesikaste ei ole ovi, vaan päinvastoin Jeesus varoittaa:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Katemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kieltää Jumalan.
myös Isä.
Mvh J - KVoi hyvää päivää tuota sinun sotkemistasi Mvh J - K !
Et raukka ymmärrä edes ns. kolminaisuutta, mutta silti olet opettamassa muita.
Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää se, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Ihmisessä on siis myös 3 toisitaan erotettavaa osaa, eli ruumis ja sielu ja henki.
Jumalassa ovat myös sen kuvan mukaan myös samoin.
Mutta eihän siis ruumis ole sielu, eikä sielu ole henki !
Joten juttusi ovat ihan puuta ja heinää, ja nehän siis ovat palavia:
9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
Jos sinun tekemäsi palaa, niin vähintäänkin häpeään sinä joudut, tai sitten voi käydä pahemminkin.
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvää päivää tuota sinun sotkemistasi Mvh J - K !
Ihmisessä on siis myös 3 toisitaan erotettavaa osaa, eli ruumis ja sielu ja henki.
9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
Jos sinun tekemäsi palaa, niin vähintäänkin häpeään sinä joudut, tai sitten voi käydä pahemminkin.
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteenYmmärrän täysin selvästi: olen yksi ihminen, en ole kolme persoonaa, kuten kolmen jumalan opin vänkääjät, pahat ja paatuneet, joiden mielet ovat pirstaloituneet heidän pahojen tekojensa ja ainaisen valehtelunsa takia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvää päivää tuota sinun sotkemistasi Mvh J - K !
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteenKolminaissuusoppi on suomen kiellellä: oppi kolmesta jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaissuusoppi on suomen kiellellä: oppi kolmesta jumalasta.
Tuo on sinun tulkintasi siitä opista.
Ymmärtääkseni noita tulkintoja on useitakin.
Itse näen asian niin, että Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä, eli siis kuten himinen on yksi ja ihmisessä voidaan erottaa ruumis ja sielu ja henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sinun tulkintasi siitä opista.
Ymmärtääkseni noita tulkintoja on useitakin.
Itse näen asian niin, että Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä, eli siis kuten himinen on yksi ja ihmisessä voidaan erottaa ruumis ja sielu ja henki.Kolminaisuusoppi on lähtöisin katolilaiselta kirkolta, kirkolta joka on murhannut 50 miljoonaa Jeesuksen todistajaa, sieltäkö pitää opit ammentaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaissuusoppi on suomen kiellellä: oppi kolmesta jumalasta.
>>>Kolminaissuusoppi on suomen kiellellä: oppi kolmesta jumalasta.<<<
Sinä järkeilet sen sillä tavalla koska Jumalasta on opetettu, että Hän on kolme persoonaa.
Ja siitä sitten järkeillään, että nämä kolme persoonaa ovat toisistaan erillisia itsenäisiä persoonia. Ja siitä seuraa uskomus, että kristityillä on kolme Jumalaa. Ja se on väärä Raamatun Sanan vastainen uskomus. Sekä VT että Ut todistaa, että Jumala on yksi.
Jeesus sanoi, ja sanoo tänäkin päivänä: "Minä ja Isä olemme yksi".
Johannes kirjoittaa kirjeissään tästä yhdestä Jumalasta Isänä ja Poikana.
Jumala on siis Isä ja Poika.
Ihminen on mies ja nainen.
Siis yksi on kaksi ja kaksi on yksi.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä järkeilet sen sillä tavalla koska Jumalasta on opetettu, että Hän on kolme persoonaa.
Ja siitä sitten järkeillään, että nämä kolme persoonaa ovat toisistaan erillisia itsenäisiä persoonia. Ja siitä seuraa uskomus, että kristityillä on kolme Jumalaa. Ja se on väärä Raamatun Sanan vastainen uskomus. Sekä VT että Ut todistaa, että Jumala on yksi.
Mvh J - KMihin jäikään Pyhä Henki ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KSinä sotket ja sotket siis loputtomasti Mvh J - K !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin jäikään Pyhä Henki ???
Mihin Johannes unohti Pyhän Hengen kun kirjoittaa
kirjeissään Isästä ja Pojasta? Entä mihin Jeesus jätti
Pyhän Hengen kun sanoi Hänen ja Isän olevan yksi?
Vastaa ensin tähän niin katsotaan sitten löydämmekö
Pyhän Hengen jostakin ja mistä Hänet löydämme.
"Etsivä löytää"
Kannattaa etsiä.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etsivä löytää"
Kannattaa etsiä.
Mvh J - KTässä se nyt näkyy ihan käytännössä, se sinun toimintasi.
Sinä otat Raamatusta vain OSAN, ja teet siitä sitten ihme oppeja !
Muutamasta jakeesta sinä rakentelet noita ihme oppejasi ja samalla jätät PALJON pois!
Raamattu on KOKONAISUUS, jossa kaiken tulee sopia yhteen, sinulla se ei toteudu.
Siksi oppisi ovat ristiriidassa pahasti Raamatun kokonaisuuden kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etsivä löytää"
Kannattaa etsiä.
Mvh J - KKolminaisuusoppi on tyypillinen harhaoppi. Harhaopit, kuten sapattiuskonto, uskovaksi kastaminen ja perisyntioppi perustuvat kolminaisuusopin tavoin muutamaan Raamatun jakeeseen.
Sana todistaa: Jumala lähettää väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen. Ne, jotka eivät hyväksi Raamatun sanoia, ja paatuvat tulevat eksytetyiksi.
Eksytyksessä käytetään sanaa 'delusion', ajatusharha. Ajatusharhaa ei voi järjellisin menetelmin kumota, onhan kyseessä väkkevä eksytys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etsivä löytää"
Kannattaa etsiä.
Mvh J - KMinä etsin sinulle Mvh J - K tämän Raamatunpaikan:
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
!!!
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
!!!
Taas suora viittaus ihmiseen Jumalan kuvana, eli ruumis, sielu, henki - Jeesus, Isä. Pyhä Henki.
Ei ole siis Jumalaa ilman kaikkia kolmea, mutta sinä Mvh J - K siis pitäydyit tuossa vietissäsi vain kahdessa.
Silloin sinulla on eri Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etsivä löytää"
Kannattaa etsiä.
Mvh J - KEtsivä löytää Raamatusta Totuuden, tuhansia kertoa toistetun Totuuden: Yksi ainoa Jumala yksikössä. Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin; Mooses ei puhunut kolmiyhteiselle Jumalalle, vaan yhdelle ainoalle, Yehovah.
Aabraham ei rukoillut kolmiyhteistä Jumalaa, vaan yhtä ainoaa. miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran, (Yehovah) eteen. Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa?
Jeesus ei voi olla jumalisuuden toinen persoona, sillä Jeesus on Yehovah. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsivä löytää Raamatusta Totuuden, tuhansia kertoa toistetun Totuuden: Yksi ainoa Jumala yksikössä. Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin; Mooses ei puhunut kolmiyhteiselle Jumalalle, vaan yhdelle ainoalle, Yehovah.
Aabraham ei rukoillut kolmiyhteistä Jumalaa, vaan yhtä ainoaa. miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran, (Yehovah) eteen. Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa?
Jeesus ei voi olla jumalisuuden toinen persoona, sillä Jeesus on Yehovah.Mutta et ole vieläkään vastannut miten Jeesus oli Yehova ollessaan ihmisenä vai rukoiliko hän sitten itseään vai Yehovaa taivaassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etsivä löytää"
Kannattaa etsiä.
Mvh J - KJeesushan sanoi että Hän lähettää toisen puolustajan eli sen täytyy olla eri kuin Jeesus, eikö näin?
Vai väitätkö että helluntaina kun Pyhä Henki tuli uskoviin, niin se ei ollutkaan Henki vaan Jeesus itse.
Mites hän niin teki jos istuu Karitsana siellä Jumalan valtaistuimen oikealla puolella?
Ja kenet Stefanos näki kun näki Jeesuksen seisomassa Jumalan kirkkauden vieressä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesushan sanoi että Hän lähettää toisen puolustajan eli sen täytyy olla eri kuin Jeesus, eikö näin?
Vai väitätkö että helluntaina kun Pyhä Henki tuli uskoviin, niin se ei ollutkaan Henki vaan Jeesus itse.
Mites hän niin teki jos istuu Karitsana siellä Jumalan valtaistuimen oikealla puolella?
Ja kenet Stefanos näki kun näki Jeesuksen seisomassa Jumalan kirkkauden vieressä?Kolmen jumalan oppi otettin käyttään 300-luvulla keisarin määräyksestä. Keisari saattaa määrätä myös kumartamaan petoa ja ottamaan pedon merkin, teet taas kuten keisari sanoo, niinkö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesushan sanoi että Hän lähettää toisen puolustajan eli sen täytyy olla eri kuin Jeesus, eikö näin?
Ja kenet Stefanos näki kun näki Jeesuksen seisomassa Jumalan kirkkauden vieressä?Mutta Stefanos näki vain Jeesuksen, sinä siis näet kolme jumalaa! Onko Mooses puolustajasi! Muuten, Karitsa istuu valtaistuimen keskellä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kenet Stefanos näki kun näki Jeesuksen seisomassa Jumalan kirkkauden vieressä?Onko Jeesus eri kuin Jeesus? Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kenet Stefanos näki kun näki Jeesuksen seisomassa Jumalan kirkkauden vieressä?>>>Jeesushan sanoi että Hän lähettää toisen puolustajan
eli sen täytyy olla eri kuin Jeesus, eikö näin?<<<
Jeesus on ensimmäinen Puolustaja. Hän puolustaa omiaan
taivaassa Isän luona. Pyhä Henki on Toinen Puolustaja.
Hän on täällä Telluksella ja puolustaa Jeesuksen omia.
Johanneksen evankeliumi:
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän
teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä,
niin hän on todistava minusta.
1.Johanneksen kirje:
2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä
tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on
puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
Pyhä Henki kun tulee uskovaan ja uskovan luokse olemaan
hänen kanssaan ikuisesti, todistaa uskovassa ja uskovan
kanssa Jeesuksesta Kristuksesta. Tällä palstalla monet
"uskovat" todistavat Olsenista ja Parhamista. Näyttäisi
siltä, ettei Puolustaja, Pyhä Henki, ole heidän kanssaan.
"Hän on todistava minusta".
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jeesushan sanoi että Hän lähettää toisen puolustajan
Johanneksen evankeliumi:
1.Johanneksen kirje:
Mvh J - KMvh J - K, et häpeä pilkata Elävää Jumalaa, vaan alennat Kaikkivaltiaan Elävän Jumalan ihmisten ajatusten mukaiseksi.
Pilkkaajien kanssa on valheen henki. Jeesus itse sanoo: MINÄ OLEN teidän kansanne maailman loppuun asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kenet Stefanos näki kun näki Jeesuksen seisomassa Jumalan kirkkauden vieressä?Oikealla puolella seisova tarkoittaa korotettua ja Jumalan kunioittamaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
1.Johanneksen kirje:
Mvh J - KMvh J - K, kumarrat Rooman keisaria, teet niin kuin peto käskee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, et häpeä pilkata Elävää Jumalaa, vaan alennat Kaikkivaltiaan Elävän Jumalan ihmisten ajatusten mukaiseksi.
Pilkkaajien kanssa on valheen henki. Jeesus itse sanoo: MINÄ OLEN teidän kansanne maailman loppuun asti.Kiitos erittäin hyvästä rohkaisusta.
Raamattu kertoo, että Jeesus on ensimmäinen
Puolustaja, joka on Isän luona taivaassa.
Sitten Hän lähetti meille Toisen Puolustajan
olemaan meidän kanssamme ikuisesti.
Hän on Pyhä Henki ts. Isä. Ja Pyhässä Hengessä
on Isä ja Poika; Jumala. Kun siis Pyhä Henki
tuli helluntaipäivänä, Isä ja Poika tulivat
olemaan omiensa kanssa. Silloi Jeesus täytti
lupauksesa ettei jättäisi omiaan orvoiksi.
Hän sanoi tulevansa heidän luokseen.
Hän tuli Isän kanssa helluntaipäivänä.
Silloin Jumala tuli yksilöuskovaan ja seurakuntaan.
Oliko muuta? - Anonyymi
Kolminaisuusoppi on lähtöisin uskosta osattomilta, ymmärrätkö?
Kaiken opetuksen vastaanottamisen tärkein periaate on tietää, keiltä saa opetusta. "pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut".
minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan... hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa,
Eikö ensin pidä selvittää, olivatko mitä ilmeisemmin uskosta osattomat filosafit luotettavia miehiä?
Onko Jumala kutsunut maailman ihmiset ja keisarit Sanan opettajiksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä sotket ja sotket siis loputtomasti Mvh J - K !
>>>Sinä sotket ja sotket siis loputtomasti Mvh J - K !<<<
Meneekö sinun oppisi sekaisin? Se on hyvä merkki.
Raamatun opit eivät mene sekaisin eivätkä muutu
ihmisten kirjoittelusta. Jos siis oppisi menee
sekaisin, se ei ole Jumalasta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KMvh J - K, et pelkää Elävää, etkä ota Sanan varoituksesta vaarin:
Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
Jumala Sana antaa ilmoituksen Jumalasta, Jumalan Sanassa ei ole kolminaisuutta, eikä kolmea Jumalan persoonann. Olet siis häpeilemättä lisännyt Sanaan ihmisoppia, jonka olet ottanut uskosta osattomilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KJumala Sana ei mene koskaan sekaisin, astun vain yhden askeleen kerrallaan suoraan, Sanan Totuudessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala Sana ei mene koskaan sekaisin, astun vain yhden askeleen kerrallaan suoraan, Sanan Totuudessa!
Anna sitten minunkin astua Sanan Totuudessa, niin kuin
minä Totuuden olen tullut tuntemaan. Herran edessä
me seisomme molemmat oppeinemme. Ja siellä ei ole
kadotustuomiota, mikäli olemme Kristuksessa Jeesuksessa.
Jeesus Kristus kun ei mitenkään joudu kadotukseen, niin
ei myöskään se, joka on Hänessä.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, et pelkää Elävää, etkä ota Sanan varoituksesta vaarin:
Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
Jumala Sana antaa ilmoituksen Jumalasta, Jumalan Sanassa ei ole kolminaisuutta, eikä kolmea Jumalan persoonann. Olet siis häpeilemättä lisännyt Sanaan ihmisoppia, jonka olet ottanut uskosta osattomilta.>>>Jumalan Sanassa ei ole kolminaisuutta, eikä kolmea Jumalan persoonann.<<<
Otetaan sitten pois kolmas Jumalan persoona, koska et näe
kolminaisuutta.
Voitko vastata tähän?
Sanoiko Jeesus, että Hän ja Isä ovat yksi?
Puhuiko Jeesus Hänen ja Isän kädestä yhtenä ja samana kätenä?
Lupaisiko Jeesus, että Hän ja Isä tulisivat opetuslasten luokse?
Kirjoittiko apostoli Johannes kirjeissään yhdestä Jumalasta
Isänä ja Poikana? Mihin heillä unohtui Pyhä Henki, vai jäikö
Pyhä Henki pois?
Jätin pois Pyhän Hengen koska ajattelin, että lähdettäisiin
yhdessä etsimän Häntä. Mikä tai kuka siis on Pyhä Henki?
En kysy kirkkokuntasi tai saarnaajasi tai sinun omaksumaa
oppia. Kysyn Raamatun Sanaa.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jumalan Sanassa ei ole kolminaisuutta, eikä kolmea Jumalan persoonann.<<<
Otetaan sitten pois kolmas Jumalan persoona, koska et näe
kolminaisuutta.
Voitko vastata tähän?
Sanoiko Jeesus, että Hän ja Isä ovat yksi?
Puhuiko Jeesus Hänen ja Isän kädestä yhtenä ja samana kätenä?
Lupaisiko Jeesus, että Hän ja Isä tulisivat opetuslasten luokse?
Kirjoittiko apostoli Johannes kirjeissään yhdestä Jumalasta
Isänä ja Poikana? Mihin heillä unohtui Pyhä Henki, vai jäikö
Pyhä Henki pois?
Jätin pois Pyhän Hengen koska ajattelin, että lähdettäisiin
yhdessä etsimän Häntä. Mikä tai kuka siis on Pyhä Henki?
En kysy kirkkokuntasi tai saarnaajasi tai sinun omaksumaa
oppia. Kysyn Raamatun Sanaa.
Mvh J - KAjattelin, että helpotan tutkimustasi.
KJV 1789
Joh 10:28 -30 "And I give unto them eternal life; and they
shall never perish, neither shall any man pluck them out
of my hand. My Father, which gave them me, is greater
than all; and no man is able to pluck them out of my
Father's hand. I and my Father are one."
31-33 "Then the Jews took up stones again to stone him.
Jesus answered them, Many good works have
I shewed you from my Father; for which of those works
do ye stone me? The Jews answered him, saying,
For a good work we stone thee not; but for blasphemy;
and because that thou, being a man, makest thyself God."
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Stefanos näki vain Jeesuksen, sinä siis näet kolme jumalaa! Onko Mooses puolustajasi! Muuten, Karitsa istuu valtaistuimen keskellä!
En näe kolmea jumalaa, sekoitat minut toiseen.
Mutta Raamatun mukaan:
55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.
56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"
Ihmisen Poika eli ihmis Jeesus seisoi siellä Jumalan oikealla puolella. Kerro nyt miten ihmis Jeesus on Yehova , jos olet tämä kirjoittaja joka niin väitti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikealla puolella seisova tarkoittaa korotettua ja Jumalan kunioittamaa.
Kenen Jumalan kunnioittama ja korottama Jeesus on, sitä tässä yritän selventää. Kun teidän mukaan se on yksi ja sama jumala...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos erittäin hyvästä rohkaisusta.
Raamattu kertoo, että Jeesus on ensimmäinen
Puolustaja, joka on Isän luona taivaassa.
Sitten Hän lähetti meille Toisen Puolustajan
olemaan meidän kanssamme ikuisesti.
Hän on Pyhä Henki ts. Isä. Ja Pyhässä Hengessä
on Isä ja Poika; Jumala. Kun siis Pyhä Henki
tuli helluntaipäivänä, Isä ja Poika tulivat
olemaan omiensa kanssa. Silloi Jeesus täytti
lupauksesa ettei jättäisi omiaan orvoiksi.
Hän sanoi tulevansa heidän luokseen.
Hän tuli Isän kanssa helluntaipäivänä.
Silloin Jumala tuli yksilöuskovaan ja seurakuntaan.
Oliko muuta?"Hän on Pyhä Henki ts. Isä. Ja Pyhässä Hengessä
on Isä ja Poika; Jumala. "
Jaaha, eli Jos Isä on Pyhä Henki, mutta sitten Isä ja Poika ovat Pyhässä Hengessä, eli eikö voisi sanoa toisinkin päin että Poika ja Pyhä Henki ovat Isässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
1.Johanneksen kirje:
Mvh J - KEsimerkki Toisen Puolustajan, Pyhä Hengen työstä.
Johdatin kerran erään syöpäsairaan vanhan henkilön
sisälle Pelastukseen. Hän koki pelastuksen.
Sain myöhemmin siitä todisteen hänen tyttärensä kautta.
Kuoleman pelko, ja jopa tuskat, oli hävinnyt käyntiini.
Mutta heti tuon pelastukseen johdattamisen jälkeen,
valtava masennus iski päälle. Ajattelin, ettei hän
pelastunut koska minä tein liian paljon virheitä
mm. mm. mm. Olin hyvin masentunut ja väsynyt.
Huokasin masentuneena Jeesukselle, että onko
todella mahdollista. että minun virheitteni tähden¨
tämä henkilö ei pelastunutkaan. Silloin Pyhä Henki
sanoi selvästi: "Sinä olet tehnyt oman osuutesi.
Minä huolehdin omasta osuudestani. Sitä ei sinun
tarvitse tehdä."
Tämä Jeesuksen Hengen, Pyhän Hengen, lohduttava
ja minua puolustava vastaus vapautti minut Saatanan
mitätöimisiltä. Minä olin tehnyt oman osuuteni ja
Jeesus Kristus oli tehnyt oman osuutensa, pelastanut
tämän ihmisen. Kolme vuorokautta myöhemmin hän
pääsi kotiin Herransa luokse.
Vihollisen tarkoitus oli masentaa minut niin, etten enää
tekisi hengellistä työtä, koska siitä, hänen mukaansa, ei tule
mitään hyvää vaan enneminkin pahaa. Mutta Herra Jeesus
oli kanssani Pyhässä Hengessä ja puolusti minua vihollisen
syytöksiltä. Tämä on niin todellista ja konkreettista kun
lähtee Herran työhön ja tekee Jeesuksen tekoja Hänen
johdatuksessaan ja Hänen voimassaan.
Näin Pyhä Henki tuli apuun ja puolusti minua kun
vihollinen painoi päälle mitötöiden ja syyttäen minua
vaikka mistä väärästä.
Hengellinen työ ilman Pyhää Henkeä on erittäin raskasta
koska sielujemme vihollinen vastustaa ja masentaa uskovaa,
joka kulkee Herran Jeesuksen Kristuksen asialla.
Tarvitsemme Toista Puolustajaa, Pyhää Henkeä, avuksemme
ja Puolustajaksemme. Hän on meidän kanssamme jos ja kun
olemme ottaneet vastaan Pyhän Hengen. Hänet olemme jo
saaneet mutta vastaan ottaminen on eri asia.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkki Toisen Puolustajan, Pyhä Hengen työstä.
Johdatin kerran erään syöpäsairaan vanhan henkilön
sisälle Pelastukseen. Hän koki pelastuksen.
Sain myöhemmin siitä todisteen hänen tyttärensä kautta.
Kuoleman pelko, ja jopa tuskat, oli hävinnyt käyntiini.
Mutta heti tuon pelastukseen johdattamisen jälkeen,
valtava masennus iski päälle. Ajattelin, ettei hän
pelastunut koska minä tein liian paljon virheitä
mm. mm. mm. Olin hyvin masentunut ja väsynyt.
Huokasin masentuneena Jeesukselle, että onko
todella mahdollista. että minun virheitteni tähden¨
tämä henkilö ei pelastunutkaan. Silloin Pyhä Henki
sanoi selvästi: "Sinä olet tehnyt oman osuutesi.
Minä huolehdin omasta osuudestani. Sitä ei sinun
tarvitse tehdä."
Tämä Jeesuksen Hengen, Pyhän Hengen, lohduttava
ja minua puolustava vastaus vapautti minut Saatanan
mitätöimisiltä. Minä olin tehnyt oman osuuteni ja
Jeesus Kristus oli tehnyt oman osuutensa, pelastanut
tämän ihmisen. Kolme vuorokautta myöhemmin hän
pääsi kotiin Herransa luokse.
Vihollisen tarkoitus oli masentaa minut niin, etten enää
tekisi hengellistä työtä, koska siitä, hänen mukaansa, ei tule
mitään hyvää vaan enneminkin pahaa. Mutta Herra Jeesus
oli kanssani Pyhässä Hengessä ja puolusti minua vihollisen
syytöksiltä. Tämä on niin todellista ja konkreettista kun
lähtee Herran työhön ja tekee Jeesuksen tekoja Hänen
johdatuksessaan ja Hänen voimassaan.
Näin Pyhä Henki tuli apuun ja puolusti minua kun
vihollinen painoi päälle mitötöiden ja syyttäen minua
vaikka mistä väärästä.
Hengellinen työ ilman Pyhää Henkeä on erittäin raskasta
koska sielujemme vihollinen vastustaa ja masentaa uskovaa,
joka kulkee Herran Jeesuksen Kristuksen asialla.
Tarvitsemme Toista Puolustajaa, Pyhää Henkeä, avuksemme
ja Puolustajaksemme. Hän on meidän kanssamme jos ja kun
olemme ottaneet vastaan Pyhän Hengen. Hänet olemme jo
saaneet mutta vastaan ottaminen on eri asia.
Mvh J - KTähän ehkä kuuluu laittaa opetustani Pyhästä Hengestä
ja Hengen vastaan ottamisesta. Oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä?
Älkää ihmetelkö jos tätä tekstiä vastustetaan ja syytetään väärästä
opista. Ihmetelkää jos vastustusta ei kuulu eikä näy.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646092
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän ehkä kuuluu laittaa opetustani Pyhästä Hengestä
Mvh J - KMvh J, Oppisi kolmiyhteisetä jumalasta on tästä maailmasta, olethan ottanut oppisi maailman ihmisiltä, niin kuka on itse asiassa opettajasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe kolmea jumalaa, sekoitat minut toiseen.
Mutta Raamatun mukaan:
55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.
56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"
Ihmisen Poika eli ihmis Jeesus seisoi siellä Jumalan oikealla puolella. Kerro nyt miten ihmis Jeesus on Yehova , jos olet tämä kirjoittaja joka niin väitti.Stefanus näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella, mutta mistä sait päähäsi Stefanuksen nähneen sekä Jeesuksen että Jumalan kirkkauden ja Jumalan? Sanooko Sana Stefanuksen nähneen kaksi olentoa, vai ainoastaan Jeesuksen ja Jumalan kirkkauden?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna sitten minunkin astua Sanan Totuudessa, niin kuin
minä Totuuden olen tullut tuntemaan. Herran edessä
me seisomme molemmat oppeinemme. Ja siellä ei ole
kadotustuomiota, mikäli olemme Kristuksessa Jeesuksessa.
Jeesus Kristus kun ei mitenkään joudu kadotukseen, niin
ei myöskään se, joka on Hänessä.
Mvh J - KOletko varma, että avoimesti synnissä elävien kirkkoisien oppi on Totuus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KOppisi kolmyhteisestä jumalasta on täysin saman kaltainen ajatusharha kuin kirkkosi oppi pikkulasten kasteesta uskoviksi. Näet kirjoituksissa sanan perhekunta, niin tuossahan pikkulapset ovat ja pikkulapset kastettiin. Näet Sanassa Jeesuksen tykö tuodun lapsia, niin näet Jeesuksen koskeus oli yhtä kuin kaste.
Kaiken aikaa menet yli sen, mikä on kirjoitettu ja mikä on selvästi luettavissa. Paavali todisti: eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KEnsimmäinen puolustaja ei ollut Jeesus, vaan Mooses. Etkö sen vertaa tiedä? Toinen puolustaja on Jeesus. Juutalaiset olivat laittaneet toivonsa Moosekseen. Lain noudattaminen ei vain onnistunut: Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppisi kolmyhteisestä jumalasta on täysin saman kaltainen ajatusharha kuin kirkkosi oppi pikkulasten kasteesta uskoviksi. Näet kirjoituksissa sanan perhekunta, niin tuossahan pikkulapset ovat ja pikkulapset kastettiin. Näet Sanassa Jeesuksen tykö tuodun lapsia, niin näet Jeesuksen koskeus oli yhtä kuin kaste.
Kaiken aikaa menet yli sen, mikä on kirjoitettu ja mikä on selvästi luettavissa. Paavali todisti: eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana...Haluatko pilailla lukijoiden kustannuksella ja sitten naurat partaasi
kun lukijalla menee pasmat sekaisin?
Sinähän tässä todistat itseäsi vastaan. Perustat olettamukseen, että
perhekunnan kasteessa oli sylivauvoja. Ja Jeesuksen kosketus .... ??? ei
se ollut kaste vaan Hän siunasi lapsia ja siihen juttu päättyy. Jeesus ei
missään käskenyt kastaa sylivauvoja. Eikä Raamatusta löydy sylilapsen
kastetta. Perustat olettamuksiin, et kirjoitettuun Sanaan.
"eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana..."
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko varma, että avoimesti synnissä elävien kirkkoisien oppi on Totuus?
En tiedä kirkkoisien opeista enkä heidän synneistä koska
en ole koskaan tutkinut heitä enkä heidän oppejaan.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko pilailla lukijoiden kustannuksella ja sitten naurat partaasi
kun lukijalla menee pasmat sekaisin?
Sinähän tässä todistat itseäsi vastaan. Perustat olettamukseen, että
perhekunnan kasteessa oli sylivauvoja. Ja Jeesuksen kosketus .... ??? ei
se ollut kaste vaan Hän siunasi lapsia ja siihen juttu päättyy. Jeesus ei
missään käskenyt kastaa sylivauvoja. Eikä Raamatusta löydy sylilapsen
kastetta. Perustat olettamuksiin, et kirjoitettuun Sanaan.
"eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana..."
Mvh J - KKirkkosi opettaa perhekuntien kasteen olevan todistus pikkulasten uskovaksi kastamisella. Vaikea selittää, kun luetun ymmärtäminen puuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkosi opettaa perhekuntien kasteen olevan todistus pikkulasten uskovaksi kastamisella. Vaikea selittää, kun luetun ymmärtäminen puuttuu.
Oppisi on kirkkoisien oppeja. Netistä voit kaivaa, opit ovat nähtävillä, mutta kirkkoisien synnit ja jumalattomuus on sitävastoin tarkoin siivottu. Kaivamall löysin jonkinlaiselta kirkon sivuilla artikkelin, jossa kirjoittaja varoen epäili kirkkoisien olleen holokaustin takana kutsuen heitä harmaiksi emigranteiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stefanus näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella, mutta mistä sait päähäsi Stefanuksen nähneen sekä Jeesuksen että Jumalan kirkkauden ja Jumalan? Sanooko Sana Stefanuksen nähneen kaksi olentoa, vai ainoastaan Jeesuksen ja Jumalan kirkkauden?
En ole se, joka väittää Jeesuksen olevan Yehova mutta en myöskään
vastusta sitä väitettä koska Jeesus on Herra Jumala, Kaikkivaltias,
ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (ja Sanassa).
Stefanos näki Jumalan kirkkauden koska Jeesus Kristus on Jumalan
kirkkaus ja sen säteily ja Jumalan olemuksen kuva. Koska Jeesus on
Jumala, Stefanos näki Jumalan. Hän ei siis nähnyt vain ihmistä,
Jeesusta. Hän näki Jeesuksen Jumalan asemassa. Hän on Jumalan
henkilöllisyystodistus, ts. Jumalan henkilöllisyys.
Kun Jumala ryhtyy todistamaan oman henkilöllisyytensä, Hän
panee sormensa Jeesukseen Kristukseen ja näyttää
Jeesuksessa Kristuksessa kuka Hän on. Emmekä me voi
tuntea Jumalaa ellei Hän itse esittele itseään meille.
Hebrealaiskirje:
1:1-3 "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli
puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä
puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi,
jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen
kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki
voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä,
istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Ilmestyskirja:
1:16 "Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen
suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa
olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa."
Olen selittänyt tässä ketjussa ja sivustollani ko. aihetta.
Jos kiinnostaa ....
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kirkkoisien opeista enkä heidän synneistä koska
en ole koskaan tutkinut heitä enkä heidän oppejaan.
Mvh J - KRaamatussa henkilöä, jolla on useita persoonia, kutsutaan riivatuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J, Oppisi kolmiyhteisetä jumalasta on tästä maailmasta, olethan ottanut oppisi maailman ihmisiltä, niin kuka on itse asiassa opettajasi?
En ole koskaan kuullut että "maailman ihminen" opettaisi kolminaisuutta.
Maailman ihmiset eivät usko Jeesusta Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja
ilmoitettu lihassa. Miten he sitten opettaisivat kolminaisuutta koska
kolminaisuudessa Jeesus on Jumala.
Perustelen sivustollani oppini Raamatun Sanalla.
Jos kiinnostaa, tutki kirjoituksiani ja katso, mihin
oppini perustuu; onko asia, mitä väitän. Raamatussa.
Maailman ihmiset eivät ole minua opettaneet koska
eivät usko Raamatun Sanaa eivätkä edes lue Raamattua.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hän on Pyhä Henki ts. Isä. Ja Pyhässä Hengessä
on Isä ja Poika; Jumala. "
Jaaha, eli Jos Isä on Pyhä Henki, mutta sitten Isä ja Poika ovat Pyhässä Hengessä, eli eikö voisi sanoa toisinkin päin että Poika ja Pyhä Henki ovat Isässä?Sinähän alat jo oppia, ja jos tämä oppi putoaa vielä sytämeesi asti,
alat jo käsittää. Muuten se jää pelkäksi teoreettiseksi tiedoksi
ilman ymmärtämistä. Mutta olet jo hyvän matkaa kulkenut.
Mutta tahtoisin kuitenkin varottaa sinua ajattelemasta Jumalaa
kolmena persoonana. Siitä voi johdattua luulemaan, että Jumala
on kolme toisistaan erillistä itsenäistä persoonaa. Näin ei ole.
Jumala on yksi persoona, joka ilmentää itseään Isänä, Poikana
ja Pyhänä Henkenä.
Oikeastaa ei voida sanoa, että Poika ja Isä ovat Pyhässä Hengessä.
Se johtaa väärään ajatteluun, että Isä ja Pyhä Henki ovat kaksi
eri persoonaa. Niin ei Jeesus sanonut eikä sano. Jeesus puhuu
Hänestä itsestään ja Pyhästä Hengestä. Tai Jeesus puhuu
itsestään ja Isästä. Kun Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, Hän
puhuu Isästä. Kun Jeesus puhuu Isästä, Hän puhuu Pyhästä Hengestä.
Jeesus sanoo, että Isä ja Poika ovat yksi. Silloin Pyhä Henki on
Isä ja Poika on Sana. Jumala on siis Sana ja Henki, ilmestynyt ja
ilmoitettu lihassa ihmisenä.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän alat jo oppia, ja jos tämä oppi putoaa vielä sytämeesi asti,
ja Pyhänä Henkenä.
Mvh J - KToinen puolustaja Pyhä Henki on Jeesus. Jeesus itse sanoo:
En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. "Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja Pyhänä Henkenä.
Mvh J - KMvh J - K, sinä et ole minun opettajani, kehtaatkin hyppiä silmille! Olet katolilaisen porttokirkon oppien hapattama, ylimielinen lihan paisuttama vänkääjä!
Katolilainen saasta riittää sinulle , siinäpä ryvet! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, sinä et ole minun opettajani, kehtaatkin hyppiä silmille! Olet katolilaisen porttokirkon oppien hapattama, ylimielinen lihan paisuttama vänkääjä!
Katolilainen saasta riittää sinulle , siinäpä ryvet!Voisitko sinä opettaa minulle katolilaisuutta
koska tunnustan, että en tiedä siitä paljoakaan.
Mutta ei se minua kiinnostakaan, niin ei
haittaa vaikka et opeta.
Jos minä en ole sinun opettajasi, miksi ajattelet
minun saaneen oppini ihmisiltä? Etkö ajattele
saaneesi omaa oppiasi Jumalalta? Vai oletko
saanut ne ihmiseltä? Oletko mahdollisesti JT?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, sinä et ole minun opettajani, kehtaatkin hyppiä silmille! Olet katolilaisen porttokirkon oppien hapattama, ylimielinen lihan paisuttama vänkääjä!
Katolilainen saasta riittää sinulle , siinäpä ryvet!Ei ole täysin selväksi tullut, kuka tässä hyppii ja kenenkin silmille.
Onhan täällä ilmeisesti monta kirjoittajaa, jotka ovat ryhtyneet
väittelemään tai kommentoimaan kirjoituksiani. Joskus koen,
että minun silmille hypitään ja ymmärrän sen. En kuitenkaan
välttämättä reagoi asiaan mitenkään. En anna kenenkään
provosoida minua käyttäytymään pahoin toista kohtaan.
Sinä olet todennäköisesti Jeesuksen ja Pyhän Hengn jumaluuden
kieltävä henkilö. Ja koska Jeesus on Jumala lihassa, ja Pyhä Henki
on Jeesuksen Henki ja siten Jumala, sinä kiellät Jumalan. Kiellät
Isän ja Pojan. Näin Johannes kirjeissään todistaa.
Kiellät siis Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa, sillä Jeesus sanoi,
että Isä Jumala asuu Hänessä, ja että Hän ja Isä ovat yksi (Jumala).
Oliskohan se niin, että Pyhä Henki pyrkii selittämään sinulle
Jeesuksen persoonaa ja johdattamaan sinua Totuuteen?
Silloin minä, eikä minun kirjoitukset, hypi silmillesi vaan
Jumalan ilmoitus, jota sinä et hyväksy etkä tahdo ottaa vastaan.
Ymmärrän sinua, että tekstini kiusaavat sinua koska sinulla
on erittäin voimakkaat käsitykset Raamatun opeista, joita
minä pyrin sinulle selittämään tavalla, jota sinä et hyväksy.
Mutta sinä voisit kaikesta huolimatta olla rauhallinen ja
selittää asiallisesti kuinka sinä olet nähnyt nämä asia Raamatussa.
Se olisi asiallista keskustelua ja toivottavaa.
Ei siis tarvitse kiivastua jos joku vastaa ylimielisesti ja on
paisunut. Se ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa sinuun.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppisi on kirkkoisien oppeja. Netistä voit kaivaa, opit ovat nähtävillä, mutta kirkkoisien synnit ja jumalattomuus on sitävastoin tarkoin siivottu. Kaivamall löysin jonkinlaiselta kirkon sivuilla artikkelin, jossa kirjoittaja varoen epäili kirkkoisien olleen holokaustin takana kutsuen heitä harmaiksi emigranteiksi.
Koska sinä "tiedät", että oppini on kirkkoisien oppeja,
sinä tunnet niiden kirkkoisien oppeja. Ja minä en niitä
tunne. Minä olen tutkinut näitä oppeja vain Raamatusta.
Mutta koska sinä tunnet kirkkoisien oppeja, olet tutkinut
niitä? Olet silloin kiinnostunut niistä? Eikö Raamattu yksin
riitä?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
riitä?
Mvh J - KOletko ollut koko elämäsi eristyksissä? Kuule, kirkkosi on täynnä kirkkoisien ooppeja. Et muka ole koskaan käynyt rakkaassa kirkossasi, valehtelet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole täysin selväksi tullut, kuka tässä hyppii ja kenenkin silmille.
Onhan täällä ilmeisesti monta kirjoittajaa, jotka ovat ryhtyneet
väittelemään tai kommentoimaan kirjoituksiani. Joskus koen,
että minun silmille hypitään ja ymmärrän sen. En kuitenkaan
välttämättä reagoi asiaan mitenkään. En anna kenenkään
provosoida minua käyttäytymään pahoin toista kohtaan.
Sinä olet todennäköisesti Jeesuksen ja Pyhän Hengn jumaluuden
kieltävä henkilö. Ja koska Jeesus on Jumala lihassa, ja Pyhä Henki
on Jeesuksen Henki ja siten Jumala, sinä kiellät Jumalan. Kiellät
Isän ja Pojan. Näin Johannes kirjeissään todistaa.
Kiellät siis Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa, sillä Jeesus sanoi,
että Isä Jumala asuu Hänessä, ja että Hän ja Isä ovat yksi (Jumala).
Oliskohan se niin, että Pyhä Henki pyrkii selittämään sinulle
Jeesuksen persoonaa ja johdattamaan sinua Totuuteen?
Silloin minä, eikä minun kirjoitukset, hypi silmillesi vaan
Jumalan ilmoitus, jota sinä et hyväksy etkä tahdo ottaa vastaan.
Ymmärrän sinua, että tekstini kiusaavat sinua koska sinulla
on erittäin voimakkaat käsitykset Raamatun opeista, joita
minä pyrin sinulle selittämään tavalla, jota sinä et hyväksy.
Mutta sinä voisit kaikesta huolimatta olla rauhallinen ja
selittää asiallisesti kuinka sinä olet nähnyt nämä asia Raamatussa.
Se olisi asiallista keskustelua ja toivottavaa.
Ei siis tarvitse kiivastua jos joku vastaa ylimielisesti ja on
paisunut. Se ei pitäisi eikä saisi vaikuttaa sinuun.
Mvh J - KKuule, Mvh J - K, sinä et ole Pyhä Henki! Olet ylimielinen ja pöyhkeöä valhtelija!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
riitä?
Mvh J - KTaas valehtelt päin silmiä, väität oppisi olevan Raamatusta. Kerro, mistä sai kolmen persoonan opin ja kolminaisuuden, eihän sanaa 'persoona' ja 'kolminaisuus' edes mainita Raamatussa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko sinä opettaa minulle katolilaisuutta
koska tunnustan, että en tiedä siitä paljoakaan.
Mutta ei se minua kiinnostakaan, niin ei
haittaa vaikka et opeta.
Jos minä en ole sinun opettajasi, miksi ajattelet
minun saaneen oppini ihmisiltä? Etkö ajattele
saaneesi omaa oppiasi Jumalalta? Vai oletko
saanut ne ihmiseltä? Oletko mahdollisesti JT?
Mvh J - KMiksi minun pitäsi opettaa sinulle katolilaisuutta. Etkö osaa lukea omia kommenttejasi, niistähän katolilaisuus näkyy ja löytyy!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
riitä?
Mvh J - KMvh J - K, kirjoitit törkeän valheen, valehtelu on sinulle kovin tuttua, et hävennut valehdella kirjoittamalla:
"Minä olen tutkinut näitä oppeja vain Raamatusta".
OLET VALEHTELIJA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K, kirjoitit törkeän valheen, valehtelu on sinulle kovin tuttua, et hävennut valehdella kirjoittamalla:
"Minä olen tutkinut näitä oppeja vain Raamatusta".
OLET VALEHTELIJA!Näen, että et ainkaaan ole profeetta koska et
näe, mistä olen oppini saanut vaikka olen sen
kertonut. Jumalan edessä en uskalla valehdella.
Oletko JT koska vastustat niin kiivasti?
Tällä palstalla keskustellaan helluntailaisuudesta
ja helluntailaisten opeista, ja toivon mukaan
asiallisesti tuomitsematta ja ärtymättä.
Helluntailaiset perustavat oppinsa Raamatun
ilmoitukseen, Sanaan, niin kuin minäkin pyrin
tekemään.
Voin kertoa sinulle, että pidän muutamaa Jehovan
Todistajaa ystävinä. Kunnioitan heitä mutta en heidän
oppiensa tähden vaan kunnioitan heitä Jumalan luomina
ihmisinä, ja siksi tasavertaisina minun kanssa.
Jos tapaisimme, puhuttelisin sinua eri tavalla kun täällä
netissä. Uskon, että sinä tekisit samoin. Ihmistä voi pitää
jopa ystävänä, mutta hänen oppiaan Jumalasta ei tarvitse
ottaa vastaan jos näkee, että se poikkeaa Sanasta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näen, että et ainkaaan ole profeetta koska et
tekemään.
Mvh J - KMvh J - K, et keskustele asiallisesti, vaan valehtelet ja syötät pajunköyttä! Valehtelu ja ketunhäntä kainalossa-asenne ei ole asiallista keskustelua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näen, että et ainkaaan ole profeetta koska et
tekemään.
Mvh J - KSinulla on siis useita peroonia, Mvh J - K. Mutta minä sanoisin sinulle päin silmiä kaiken, mitä olen kirjoittanut palstalle!
No, kommenttisi näyttävätkin sairaan ja mieleltään jakaantuneen henkilön sepustuksilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas valehtelt päin silmiä, väität oppisi olevan Raamatusta. Kerro, mistä sai kolmen persoonan opin ja kolminaisuuden, eihän sanaa 'persoona' ja 'kolminaisuus' edes mainita Raamatussa!
Sinä varmasti olet lukenut Joh 10:28-30.
Jeesus sanoo olevansa Jumala. Juutalaiset
tahtoivat kivittää Hänet koska väitti olevansa
Jumala. Juutalaiset näkivät Jeesuksen ainoastaan
ihmisenä. Eivät siis uskoneet Häntä Jumalaksi.
Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yksi". Tämä on
oikea käännös tässä kohtaa. Ja se vahvistuu juutalaisten
reaktiosta. KJV 1789.
Koska Jeesus sanoi Hänen ja Isän olevan yksi,
meidän tulee hyväksyä Jeesuksen Sanat ja ottaa
ne vastaan sellaisena, kuin Hän sanoo.
Sitten Pyhä Henki voi alkaa selittämään meille,
miten Isä ja Poika voivat olla yksi (Jumala).
Pyhä Henki selittää meille itseään uskon kautta
Hänen Sanaansa.
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle."
"Uskon kautta me ymmärrämme".
Jos ihmisellä ei ole uskoa Jumalan ilmoituksiin ts.
Jumalan Sanaan, Raamattuun, hän ei ole otollinen
Jumalalle koska hän ei usko Jumalaa. Hänellä ei ole
uskoa eikä otollisuutta. Silloin Pyhä Henki ei selitä
kuka Poika on, eikä Poika selitä meille, kuka Isä on.
Silloin emme voi oppia tuntemaan Häntä.
Mutta kun on usko Sanaan, on otollinen Jumalalle.
Silloin Jumala näyttää henkilöllisyystodistuksensa
ja selittää Jeesuksessa Kristuksessa, kuka Hän on.
Silloin opimme tuntemaan Jumalaa Hänen itsensä
opettamana ja ilmoittamana.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
reaktiosta. KJV 1789.
Hänen Sanaansa.
Mvh J - KSinä jumalaton valhtelija et ole minun etkä yhdenkään Jeesuksen oman opettaja, ymmärätkö, Mvh J - K
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
reaktiosta. KJV 1789.
Hänen Sanaansa.
Mvh J - KKommentisi on ylimielisen ja toisia halveksivan pahuutta, Mvh J - K
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule, Mvh J - K, sinä et ole Pyhä Henki! Olet ylimielinen ja pöyhkeöä valhtelija!
Kait sinä sen tiedät, että Jumala, Pyhä Henki, käyttää ihmisiä?
Ihmisille Hän on antanut evankeliuminsa julistamisen ja jopa
Sanan opettamisen. Näin Raamattu ilmoittaa.
Raamattu jopa käskee meitä puhumaan kuin Jumalan sanoja.
Ja Raamattu kehottaa meitä olemaan Hänen suuna ja todistajia.
Raamattu kertoo myös että uskova on Jumalan työtoveri ja
että Jumala tekee työtään uskovissa ja uskovien kautta.
Ja uskova tekee, toivottavasti Jumalan työtä, Hänen tekojaan,
ei omia töitä, eikä omia tekoja. Jeesus sanoi, että joka uskoo
Häneen, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita Hän, Jeesus tekee.
Raamattu todistaa vielä, että Jeesus Kristus on uskovassa.
Kysymys on sitten saako Jeesus Kristus elää sinussa ja minussa?
Saako Hän tehdä tekojaan meissä ja meidän kautta ja saako
Hän puhua meissä ja meidän kauttamme.
Mutta voimme toki olla niin nöyriä, että sanomme, ettei Jumala
minussa vaikuta eikä tee mitään, niissä toisissa kyllä mutta ei
minussa. Sellainen "näyryys" ei ole Jumalan tahdo mukaista
nöyryyttä eikä nöyryyttä ollenkaan. Meidän tulee pitää itsemme
Jumalan työtovereina ja antaa Hänelle sijaa elämässämme ja
toiminnassamme niin, että Hän ja Hänen Sanansa ja tekonsa
pääsevät meissä esille.
https://www.youtube.com/watch?v=F9L7EkJtinU
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ollut koko elämäsi eristyksissä? Kuule, kirkkosi on täynnä kirkkoisien ooppeja. Et muka ole koskaan käynyt rakkaassa kirkossasi, valehtelet!
Jos sinä antaisit minusta joitakin oikeita kommentteja, jotka kolahtavat.
voisin pitää sinua luotettavana henkilönä. Mutta nyt projisoit minuun
omat virheesi.
Sanot minun valehtelevan ja itse valehtelet minusta vaikka todennököisesti
et ole koskaan edes tavannut minua, saati sitten että tuntisit minut.
Tekstiesi perusteella et tiedä minusta mitään, mutta silti esiinnyt kuin
tietäisit minusta kaiken.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on siis useita peroonia, Mvh J - K. Mutta minä sanoisin sinulle päin silmiä kaiken, mitä olen kirjoittanut palstalle!
No, kommenttisi näyttävätkin sairaan ja mieleltään jakaantuneen henkilön sepustuksilta.>>>Mutta minä sanoisin sinulle päin silmiä kaiken, mitä olen kirjoittanut palstalle!<<<
En usko, että niin tekisit, valehtelet. Mutta ...
Et ole antanut kovin miellyttävää kuvaa itsestäsi.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä antaisit minusta joitakin oikeita kommentteja, jotka kolahtavat.
voisin pitää sinua luotettavana henkilönä. Mutta nyt projisoit minuun
omat virheesi.
Sanot minun valehtelevan ja itse valehtelet minusta vaikka todennököisesti
et ole koskaan edes tavannut minua, saati sitten että tuntisit minut.
Tekstiesi perusteella et tiedä minusta mitään, mutta silti esiinnyt kuin
tietäisit minusta kaiken.
Mvh J - KValehtelet päin silmiä, ilman häpeää ja et näe eroa hyvän pahan välillä. Sanoit opineesi kolmen jumalan opin Raamatusta, et mistään muualta. Kuitenkin olet käyttänyt oppiasi tueksi sanoja, joita e löydy Raamatusta.
OLET PAATUNUT VALEHTELIJA Mvh J - K
OLET PAATUNUT VALEHTELIJA Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole se, joka väittää Jeesuksen olevan Yehova mutta en myöskään
vastusta sitä väitettä koska Jeesus on Herra Jumala, Kaikkivaltias,
ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (ja Sanassa).
Stefanos näki Jumalan kirkkauden koska Jeesus Kristus on Jumalan
kirkkaus ja sen säteily ja Jumalan olemuksen kuva. Koska Jeesus on
Jumala, Stefanos näki Jumalan. Hän ei siis nähnyt vain ihmistä,
Jeesusta. Hän näki Jeesuksen Jumalan asemassa. Hän on Jumalan
henkilöllisyystodistus, ts. Jumalan henkilöllisyys.
Kun Jumala ryhtyy todistamaan oman henkilöllisyytensä, Hän
panee sormensa Jeesukseen Kristukseen ja näyttää
Jeesuksessa Kristuksessa kuka Hän on. Emmekä me voi
tuntea Jumalaa ellei Hän itse esittele itseään meille.
Hebrealaiskirje:
1:1-3 "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli
puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä
puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi,
jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen
kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki
voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä,
istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Ilmestyskirja:
1:16 "Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen
suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa
olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa."
Olen selittänyt tässä ketjussa ja sivustollani ko. aihetta.
Jos kiinnostaa ....
Mvh J - KNo niin, tämä on niin sekava ketju että vastaan lyhyesti.
Tuo Stefanoksen ilmestys siis, ajattelen että siinä on Jeesus ihmisen Poika joka seisoo Jumalan kirkkauden(eli Jumalan) oikealla puolella. Jumalaa en ajattele hahmona vaan tuona kirkkautena.
1.tim.6:16 Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Mvh:lta kiinnostaa kysyä miten ihmeessä luulet JT:ksi ihmistä joka sanoo että Jeesus on Yehova, kun JT:t eivät edes usko Jeesuksen jumaluuteen.
Minun kysymykseen hän ei vastaa, joten antaa olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja Pyhänä Henkenä.
Mvh J - KTähän vielä kysymys. Itse kirjoitit tuolla aiemmin,
"Ja Pyhässä Hengessä on Isä ja Poika; Jumala."
Ja nyt sanot,
"Oikeastaa ei voida sanoa, että Poika ja Isä ovat Pyhässä Hengessä."
En ymmärrä eroa vai tuliko sinulle kirjoitusvirhe? - Anonyymi
Joku voi kokea minut pöyhkeäksi ja ylimieliseksi, totta.
En väitä vastaan koska toisen tunteita ei voi mitätöidä.
Mutta en valehtele enkä ole luterilainen.
En edes kuulu luterilaiseen kirkkoon.
Nimeäni ei löydy sen jäsenkirjoista.
Tarkastin tämän kerran ja sain vastaukseksi, että
nimeäsi ei löydy täältä. Kyseessä olikirkkovaalit ja
päätin käyttää tilaisuutta hyväksi ja niin tarkastaa,
kuulunko vielä kirkkoon, jonka olin jättänyt muuttaessani
maasta. Uudessa kotimaassani en ole liittynyt
luterilaiseen kirkkoon. En siis ole luterilainen.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, tämä on niin sekava ketju että vastaan lyhyesti.
Tuo Stefanoksen ilmestys siis, ajattelen että siinä on Jeesus ihmisen Poika joka seisoo Jumalan kirkkauden(eli Jumalan) oikealla puolella. Jumalaa en ajattele hahmona vaan tuona kirkkautena.
1.tim.6:16 Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Mvh:lta kiinnostaa kysyä miten ihmeessä luulet JT:ksi ihmistä joka sanoo että Jeesus on Yehova, kun JT:t eivät edes usko Jeesuksen jumaluuteen.
Minun kysymykseen hän ei vastaa, joten antaa olla.>>>Mvh:lta kiinnostaa kysyä miten ihmeessä luulet JT:ksi
ihmistä joka sanoo että Jeesus on Yehova, <<<
Täällä on luultavasti useita henkilöitä, jotka kirjoittavat
samantyylisesti minua halveksien ja syyttäen väärästä
opetuksesta ja valehtelemisesta mitä tulee kolminaisuuteen.
Syyttää, syyttävät, että olen saanut kolminaisuusopin
maailman ihmisiltä???? Aika käsittämätön väite.
Tällä tavalla kirjoittava ei varmasti usko kolminaisuuteen.
En luule Jeesusta Yehovaksi tunnustavaa ihmistä
JT:ksi.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mvh:lta kiinnostaa kysyä miten ihmeessä luulet JT:ksi
Mvh J - KMvh J - K, olet paatunut ja kiero valehtelija ja todellakin pöyhkeä ja ylimielinen ja valhetta täynnä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän vielä kysymys. Itse kirjoitit tuolla aiemmin,
Ja nyt sanot,
En ymmärrä eroa vai tuliko sinulle kirjoitusvirhe?Ei siinä ole paljon eroa, mutta voi antaa aihetta väärin ymmärryksille.
Tämän ketjun keskusteluissa tahdon selventää, että
Isä Jumala on Pyhä Henki ja Pyhä Henki on Isä Jumala.
Isä ja Poika ovat yksi Jumala.
Isä ja Poika tulivat helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä.
Pyhässä Hengessä on siis Isä ja Poika läsnä seurakunnassaan.
Mutta jos sanotaan, että Isä ja Poika ovat Pyhässä Hengessä,
se voi antaa väärän kuvan siitä, että Isä ja Pyhä Henki ovat kaksi eri
persoonaa. Monet käsittävätkin kolminaisuuden väärin juuri
siitä syystä, että puhutaan kolmesta erillisestä persoonasta.
Monet uskovat, että Isä ja Pyhä Henki on kaksi eri persoonaa.
Tätä väärinkäsitystä yritän välttää teksteissäni. En tiedä
onnistunko vai sekotanko vain enemmän.
Opin selvyyden kannalta on syytä varoa antaa aihetta
vänkääjille vänkäämisiin ja tahattomillekin väärinkäsityksille,
jos ne voidaan välttää.
Perusta on se, että Jumala on yksi.
Hän on Isä ja Poika seurakunnassa ja yksilöuskovassa.
Johannes kirjoittaa kirjeissään Isästä ja Pojasta yhtenä Jumalana.
Hän tarkoittaa tietysti Pyhää Henkeä ja Jeesusta Kristusta.
Siksi emme saa antaa aihetta ymmärtää, että Isä ja Pyhä Henki
olisivat kaksi eri persoonaa.
Isä on Pyhä Henki koska Jeesus on Jumalan Poika, ja koska ...
"Pyhä Henki tulee päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut.
Siksi myös sitä pyhää, joka syntyy, kutsutaan Jumalan Pojaksi
(Luuk 1:35).
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KOn täysin selvää, että voukaamasi kolminaisuusoppi on vain ihmisten oppi. EIHÄN RAAMATUSSA LÖYDY KOLMINAISUUTTA KUVAAVIA SANOJAKAAN. Kuinka voi opettaa, kun ei ole aiheesta käytettyä sanastoakaan, EI MITENKÄÄN!
Kummalallista ja hämmästyttää, kuinka lähes koko Kristuksen oppi on vaihtunut pakanauskonnoista otettuun opetukseen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku voi kokea minut pöyhkeäksi ja ylimieliseksi, totta.
En väitä vastaan koska toisen tunteita ei voi mitätöidä.
Mutta en valehtele enkä ole luterilainen.
En edes kuulu luterilaiseen kirkkoon.
Nimeäni ei löydy sen jäsenkirjoista.
Tarkastin tämän kerran ja sain vastaukseksi, että
nimeäsi ei löydy täältä. Kyseessä olikirkkovaalit ja
päätin käyttää tilaisuutta hyväksi ja niin tarkastaa,
kuulunko vielä kirkkoon, jonka olin jättänyt muuttaessani
maasta. Uudessa kotimaassani en ole liittynyt
luterilaiseen kirkkoon. En siis ole luterilainen.
Mvh J - KMvh J - K, valehtelu käy sinulta kuin ammattilaiselta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän vielä kysymys. Itse kirjoitit tuolla aiemmin,
Ja nyt sanot,
En ymmärrä eroa vai tuliko sinulle kirjoitusvirhe?Aikamoista hevonkukkua: "Ja Pyhässä Hengessä on Isä ja Poika; Jumala."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KMvh J - K, ilmeisesti olet mieleltäsi vaikeasta sairas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, tämä on niin sekava ketju että vastaan lyhyesti.
Minun kysymykseen hän ei vastaa, joten antaa olla.Kuka täällä voi vastata, kun kun paisunut ja pöhöttynyt
Mvh J - K, sotkee järjellisen keskutelun? Helmiäkö sian eteen!
Mutta lue Korinttolaiskirjeestä Jumalan kirkkaudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä ole paljon eroa, mutta voi antaa aihetta väärin ymmärryksille.
Tämän ketjun keskusteluissa tahdon selventää, että
Isä Jumala on Pyhä Henki ja Pyhä Henki on Isä Jumala.
Isä ja Poika ovat yksi Jumala.
Isä ja Poika tulivat helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä.
Pyhässä Hengessä on siis Isä ja Poika läsnä seurakunnassaan.
Mutta jos sanotaan, että Isä ja Poika ovat Pyhässä Hengessä,
se voi antaa väärän kuvan siitä, että Isä ja Pyhä Henki ovat kaksi eri
persoonaa. Monet käsittävätkin kolminaisuuden väärin juuri
siitä syystä, että puhutaan kolmesta erillisestä persoonasta.
Monet uskovat, että Isä ja Pyhä Henki on kaksi eri persoonaa.
Tätä väärinkäsitystä yritän välttää teksteissäni. En tiedä
onnistunko vai sekotanko vain enemmän.
Opin selvyyden kannalta on syytä varoa antaa aihetta
vänkääjille vänkäämisiin ja tahattomillekin väärinkäsityksille,
jos ne voidaan välttää.
Perusta on se, että Jumala on yksi.
Hän on Isä ja Poika seurakunnassa ja yksilöuskovassa.
Johannes kirjoittaa kirjeissään Isästä ja Pojasta yhtenä Jumalana.
Hän tarkoittaa tietysti Pyhää Henkeä ja Jeesusta Kristusta.
Siksi emme saa antaa aihetta ymmärtää, että Isä ja Pyhä Henki
olisivat kaksi eri persoonaa.
Isä on Pyhä Henki koska Jeesus on Jumalan Poika, ja koska ...
"Pyhä Henki tulee päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut.
Siksi myös sitä pyhää, joka syntyy, kutsutaan Jumalan Pojaksi
(Luuk 1:35).
Mvh J - K""Pyhä Henki tulee päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut."
Minä olen käsittänyt että Korkein tuossa tarkoittaa Isää ja voima Pyhää Henkeä ja sitä ihmettä että Jeesus sikiää neitsyestä.
Eli Isä Jumala tekee ihmeen käyttäen Pyhän Henkensä voimaa josta sitten syntyy Poika eli Jeesus. Kyllä siinä on kolme persoonaa läsnä, vai miten sinä selittäisit tuon Korkeimman voiman, tuossahan voisi lukea pelkästään että Pyhä Henki tulee päällesi ja varjoaa sinut tai Pyhän Hengen voima varjoaa sinut.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Pyhä Henki tulee päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut."
Minä olen käsittänyt että Korkein tuossa tarkoittaa Isää ja voima Pyhää Henkeä ja sitä ihmettä että Jeesus sikiää neitsyestä.
Eli Isä Jumala tekee ihmeen käyttäen Pyhän Henkensä voimaa josta sitten syntyy Poika eli Jeesus. Kyllä siinä on kolme persoonaa läsnä, vai miten sinä selittäisit tuon Korkeimman voiman, tuossahan voisi lukea pelkästään että Pyhä Henki tulee päällesi ja varjoaa sinut tai Pyhän Hengen voima varjoaa sinut..Ymmärrän sen niin, että Pyhä Henki on Korkeimman voima.
Jeesus teki ihmetekonsa Pyhän Hengen voimalla, siis
Korkeimman voimalla. Siis Pyhä Henki ja Korkeimman
voima on sama asia. Onhan selvää, että Pyhä Henki
on Jumalan voima. Näin käsitän.
"Herran voima vaikutti niin, että ....
Luukkaan evankeliumi:
5:17 Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia
ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean
kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että
hän paransi sairaat.
Apostolien teot:
1:8 "vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman,
ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa
että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"
Apostolien teot:
4:33 Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen
ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
15:17 "Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa
palvellessani Jumalaa; sillä minä en rohkene puhua mistään muusta
kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on
minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla, tunnustekojen ja
ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä
Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka
olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen, "
Markuksen evankeliumi:
14:62 "Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan
istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän sen niin, että Pyhä Henki on Korkeimman voima.
Jeesus teki ihmetekonsa Pyhän Hengen voimalla, siis
Korkeimman voimalla. Siis Pyhä Henki ja Korkeimman
voima on sama asia. Onhan selvää, että Pyhä Henki
on Jumalan voima. Näin käsitän.
"Herran voima vaikutti niin, että ....
Luukkaan evankeliumi:
5:17 Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia
ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean
kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että
hän paransi sairaat.
Apostolien teot:
1:8 "vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman,
ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa
että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"
Apostolien teot:
4:33 Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen
ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
15:17 "Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa
palvellessani Jumalaa; sillä minä en rohkene puhua mistään muusta
kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on
minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla, tunnustekojen ja
ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä
Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka
olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen, "
Markuksen evankeliumi:
14:62 "Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan
istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
Mvh J - KPyhä Henki oli myös mukana luomisessa.
Jumala sanoi ja Pyhä Henki toteutti Jumalan Sanan
niin että tapahtui Jumalan Sanan mukaisesti.
Psalmi 33:6-9 "Herran sanalla ovat taivaat tehdyt, ja kaikki
niiden joukot hänen suunsa hengellä. Hän kokoaa meren vedet
niinkuin roukkioksi, panee syvyy det säiliöihin. Peljätköön
Herraa kaikki maa, hänen edessänsä vaviskoot kaikki
maanpiirin asukkaat. Sillä hän sanoi, ja tapahtui niin, hän
käski, ja se oli tehty."
Tämä Jumalan toimintatapa näkyy myös Jeesuksen
toiminnassa, Jeesus sanoi ja Pyhä Henki toteutti
Jeesuksen Sanan niin, että tapahtui myös se, mitä Jeesus sanoi.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Pyhä Henki tulee päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut."
Eli Isä Jumala tekee ihmeen käyttäen Pyhän Henkensä voimaa josta sitten syntyy Poika eli Jeesus. Kyllä siinä on kolme persoonaa läsnä, vai miten sinä selittäisit tuon Korkeimman voiman, tuossahan voisi lukea pelkästään että Pyhä Henki tulee päällesi ja varjoaa sinut tai Pyhän Hengen voima varjoaa sinut..>>>tuossahan voisi lukea pelkästään että Pyhä Henki tulee
päällesi ja varjoaa sinut tai Pyhän Hengen voima varjoaa sinut.."
Mielestäni siinä on "Korkeimman voima", jotta lukija huomaa,
että siinä on Korkein Jumala kyseessä. Ja että, niin kuin edellä
totesin, Korkein ja Pyhä Henki on yksi ja sama. Pyhä Heniki
on Raamatun ilmoituksissa Jumala. Lue Heb 3. luku jakeesta 7
jos et lue koko lukua. Siinä luvussa Pyhä Henki puhuu Jumalana.
Jumala on Henki ja tämä Henki on Pyhä Henki ja Jumalan
luomisvoima. Ja Sana on Herra Jeesus Kristus.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On täysin selvää, että voukaamasi kolminaisuusoppi on vain ihmisten oppi. EIHÄN RAAMATUSSA LÖYDY KOLMINAISUUTTA KUVAAVIA SANOJAKAAN. Kuinka voi opettaa, kun ei ole aiheesta käytettyä sanastoakaan, EI MITENKÄÄN!
Kummalallista ja hämmästyttää, kuinka lähes koko Kristuksen oppi on vaihtunut pakanauskonnoista otettuun opetukseen!Katso tästä, mistä oppi on otettu.
Siinä on runsaasti lähdeviitteitä.
Mvh J - K
- Anonyymi
Sana kehottaa:
but let him that glorieth glory in this, that he understandeth and knoweth me, that I [am] Jehovah, who exercise loving-kindness, judgment, and righteousness in the earth; for in these things I delight, saith Jehovah. - Anonyymi
Et ole kumpikaan. Paholainenkin uskoo Jumalaan ja vapisee.
- Anonyymi
Riivaajat uskovat Jumalan olevan yksi ja vapisevat.
- Anonyymi
Uskovainen.
Ateisti-sanaa kannattaa käyttää säästellen. Jokainen meistä ON ateisti. Kukaan ei usko kaikkeen.
Millainen ateisti olet, se kannattaa opetella määrittelemään erikseen.
Jos haluat välttämättä korostaa kuulijalle, että kiellät jonkin tietyn olemassaolevista jumalista (opeista, uskonnoista), niin sano niin. Mutta mieti aina, onko pakko. Ateismi kuulostaa helposti viha-aatteelta, jos sitä erittelee. Ja ellei, se kuulostaa typerältä.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1587282
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506006- 1535327
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484747Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554078- 733302
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623270Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m253092- 472487
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182399