👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ei pärjännyt bensa, eikä hybridit edes 10 000 kilometrin vuotuisella ajolla. Isommalla ajomäärällä ero täyssähkön hyväksi vain kasvaa.
Opel Astra kannattaa siis ostaa nykyaikaisella moottorilla eikä tyytyä kalliiseen fosssiiliajan tekniikkaan.
Moottori-lehti: Opel Astra on edullisin täyssähköversiona.
11
128
Vastaukset
- Anonyymi
Fossiilimoottorit ei kestä luotettavasti kuin 80-150 tkm jonka jälkeen ongelmat alkavat. Joskus räjähtää ihan uusikin polttomoottori.
- Anonyymi
Ja taas keksitään lukuja päästä. Itse tunnen monia, joilla on polttomoottoriauton mittarissa yli 400 tkm eikä silti ole suurempia ongelmia. Typerät sähköautofanaatikot keksivät vain ongelmia polttomoottoreissa vaikka niitä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas keksitään lukuja päästä. Itse tunnen monia, joilla on polttomoottoriauton mittarissa yli 400 tkm eikä silti ole suurempia ongelmia. Typerät sähköautofanaatikot keksivät vain ongelmia polttomoottoreissa vaikka niitä ei ole.
Haha, kyllä polttopelle on suloinen. Tässä 50 tkm ajettu polttolelu hajosi:
"Omistaja ehti käyttää autoa pari vuotta, kunnes jakohihna katkesi. Mittarissa oli tuolloin noin 50 000 kilometriä. Moottoriremontti maksoi 6 000 euroa."
https://www.is.fi/autot/art-2000006321556.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha, kyllä polttopelle on suloinen. Tässä 50 tkm ajettu polttolelu hajosi:
"Omistaja ehti käyttää autoa pari vuotta, kunnes jakohihna katkesi. Mittarissa oli tuolloin noin 50 000 kilometriä. Moottoriremontti maksoi 6 000 euroa."
https://www.is.fi/autot/art-2000006321556.htmlYksittäistapauksia voi aina luetella, onhan niitä uusia sähköautoja jotka hajoavat melkein heti oston jälkeen. Siis jo ensimmäisenä vuonna. Ei ole mitenkään erikoista, että sähköauton akku tai sähkömoottori hajoaa ensimmäisen vuoden aikana. Ja tietenkin Teslan lämpöpumput hajoavat jatkuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha, kyllä polttopelle on suloinen. Tässä 50 tkm ajettu polttolelu hajosi:
"Omistaja ehti käyttää autoa pari vuotta, kunnes jakohihna katkesi. Mittarissa oli tuolloin noin 50 000 kilometriä. Moottoriremontti maksoi 6 000 euroa."
https://www.is.fi/autot/art-2000006321556.htmlPolttomoottoriautojen keski-ikä suomessa on lähes 14 vuotta, romutukseen ne menee keskimäärin 23 ikäisenä. Siinä oleellinen kestävyydestä tilastojen valossa.
Sähköautolla ei päästä edes tuohon 14 vuoteen, se tietää myös sähköautojen arvon nopeaa laskua ja nollatumista. Ei ole sähköautoja vastaan mitään, mutta nämä ovat karut faktat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksittäistapauksia voi aina luetella, onhan niitä uusia sähköautoja jotka hajoavat melkein heti oston jälkeen. Siis jo ensimmäisenä vuonna. Ei ole mitenkään erikoista, että sähköauton akku tai sähkömoottori hajoaa ensimmäisen vuoden aikana. Ja tietenkin Teslan lämpöpumput hajoavat jatkuvasti.
Kyllä se niin on, että polttomoottorit hajoaa aina takuuvarmasti, mutta sähkömoottorit on lähes ikuisia, ja akutkin kestää helposti yli 50 vuotta uusimman datan mukaan. Teslojakaan ei tarvitse edes huoltaa, ja tuo yksilö mistä lämpöpumppu hajosi muutaman kerran on yksittäistapaus.
Mutta tämä debatti jää pian historiaan polttomoottorin kadotessa markkinoilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se niin on, että polttomoottorit hajoaa aina takuuvarmasti, mutta sähkömoottorit on lähes ikuisia, ja akutkin kestää helposti yli 50 vuotta uusimman datan mukaan. Teslojakaan ei tarvitse edes huoltaa, ja tuo yksilö mistä lämpöpumppu hajosi muutaman kerran on yksittäistapaus.
Mutta tämä debatti jää pian historiaan polttomoottorin kadotessa markkinoilta.Olikohan tekstisi satiiria? Sen verran naurettavaa puppua koko tekstisi on. Ja lämpöpumppujen hajoamiset Tesloissa on tunnettu tyyppivika ja niitä tapahtuu suuressa osassa Tesloja. Kyse ei ollut yksittäistapauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se niin on, että polttomoottorit hajoaa aina takuuvarmasti, mutta sähkömoottorit on lähes ikuisia, ja akutkin kestää helposti yli 50 vuotta uusimman datan mukaan. Teslojakaan ei tarvitse edes huoltaa, ja tuo yksilö mistä lämpöpumppu hajosi muutaman kerran on yksittäistapaus.
Mutta tämä debatti jää pian historiaan polttomoottorin kadotessa markkinoilta."Teslojakaan ei tarvitse edes huoltaa"
Toki Teslalla ei ole virallista huolto-ohjelmaa, mutta sen huoltovapaus on silti valetta. Ihan samalla tavalla polttomoottoriauton valmistaja voi ilmoittaa, että autolla ei ole virallista huolto-ohjelmaa. Ei tuo silti tee siitä huoltovapaata, silloin vain vastuu on ostajalla itsellään. Idiootit vain kuvittelevat huolto-ohjelman puutteen tarkoittavan huoltovapautta.
Tesla ei ole huoltovapaa vaan jos Teslaakin pitää huoltaa, jos haluaa sen pysyvän toimintakunnossa. Huoltovapaata sähköautoa ei ole olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikohan tekstisi satiiria? Sen verran naurettavaa puppua koko tekstisi on. Ja lämpöpumppujen hajoamiset Tesloissa on tunnettu tyyppivika ja niitä tapahtuu suuressa osassa Tesloja. Kyse ei ollut yksittäistapauksesta.
Komediaa on oma epätoivoinen kimityksesi. Polttomoottori vaatii jatkuvaa huoltoa, ja silti se hajoaa monesta kohtaa lyhyen elinikänsä aikana. Sähkömoottori ja ajoakku ovat taas käytännössä huoltovapaita, ja ne kestavät auton eliniän ajan, siis helposti 25 vuotta.
- Anonyymi
Ei ole yllätys.
- Anonyymi
Kiva yrittää kaupata fossiilimallia eteenpäin. Yhä harvempi haluaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921816- 851272
- 1101133
- 751011
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683