Koskeeko tuo verovähennysoikeuden poisto kaikkia suomalaisia ammattiliittoja?

Anonyymi-ap

11

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tietenkin koskee kaikki liiton maksuja, ei kassan. Mitä sitten? Hyvä kun poistetaan.

• Anonyymi

Koskeeko myös EK? Käsittääkseni yritykset maksavat EK:eelle jäsenmaksuja.

• Anonyymi

Kyllä lakia pitää muuttaa että mitä liitot neuvottelee niin se koskee ainoastaan liiton jäseniä.
      Ei muita siivelläeläjiä.

• Anonyymi

Liiton jäsenmaksu ei ole tulonhankkimiskulu. On aikakin poistaa verovähennys, joka onollut osittainen. Jäsen on joka tapauksessa joutunut maksamaan satasia.

• Anonyymi

Voidaan sopia ilman muuta niin että liiton päätökset koskee vain jäseniä, itse olen neuvotellut paremman palkan ja edut itselleni kuin liitto ikinä. Että siitä vaan, olet varmaan pullaliitossa ja et osaa edes laskinta käyttää kun niin tunnut olevan tyytyväinen uusiin prosentti palkankorotuksia. Itse neuvottelen aina euroissa...

• Anonyymi

Eihän liitto ole koskaan mitään palkkoja neuvotellut, ainoastaan TES minimin, jonka alle ei saa mennä. Eihän ne TES palkat mitään mitään ohjepalkkoja ole. Aika kujalla saa olla jos näin luulee.

• Anonyymi

Mutta TES lakot kun tulevat, ei kysytä verovähennyksiä. Siankusta saamme lakkovahtien avustuspartiot veloituksetta ja veroitta sikafarmareilta säiliöautokaupalla.
      Sitä riittää ruutattavaksi rikkureille työnantajamieleisille. Sitä ei voi kukaan estää.

Talkoo-Taavetti

• Anonyymi

Koskee vain työnTEKIJÄN liittomaksuja, työnANTAJAN maksut ovat edelleen verovähennyskelpoisia koska syyt.

• Anonyymi

En ole ikinä työskennellyt tes:minimillä ja palkankorotukset on tullut ihan euroissa, ei prosenteissa, mutta typerät pullat luulee voittaneesta isot palkankorotukset, anna mun nauraa, kannatti lakkoilla juupa juu.

• Anonyymi
        UUSI

Itseäni huvitti jokunen vuosi takaperin, kun menin erään vanhemman tyypin kanssa saman aikaan töihin erääseen tehtaaseen. Tämä tyyppi kertoi, että oli pyytänyt pomolta 12€/h palkkaa ja pomo sanoi että noin pientä palkkaa ei tienaa täällä kukaan ja maksoi hänelle 13€/h. Tämä tyyppi piti tätä osoituksena, että rehti työmies palkitaan aina. Itse sain 16.5€/h samasta työstä sen kummemmin pyytämättä (jota pidän edelleen helvetin huonona palkkana niistä töistä). Mutta, mikä tekee tästä jutusta huvittavan, on se että tällä vanhemmalla tyypillä oli juuri niitä "liitto paha", "kommunistien salajuoni" juttuja. Hänen suurin vahvuutensa työntekijänä tuntui olevan se, että oli pomon kanssa samaa mieltä kaikesta ja yritti torpata muiden työntekijöiden yhteistä rintamaa. Varmaan kävi myös kantelemassa muista, kerätäkseen jotain irtopisteitä. Ehkä siitä syystä pomo hänet palkkasikin.

• Anonyymi
      UUSI

Ammattiliiton jäsenmaksu ei ole ollut ilmainen koskaan. Nyt voimassa oleva laki sallii liiton jäsenmaksun verovähennyksen. Se tehdään brutosta, mikä tarkoittaa, että liitosta ja palkan suuruudesta riippuen, jäsen on joka tapauksessa maksanut jäsenmaksua, noin 200 euroa vuodessa omasta pussista. Kun verovähennys poistuu, niin jäsen joutuu maksamaan koko maksun itse. Veronmaksajat eivät enää avita.

Liiton jäsenmaksu ei ole tulonhankkimiskulu. minkä takia vähennyksen poisto on ok. Näin virhe korjataan. Miksei sitä ole tehty aikaisemmin?

Liiton jäsenmaksu on vapaaehtoinen. Se ei ole edellytys palkanmaksulle, joka on yhtä suuri oli liitossa tai ei. Sen sijaan työttömyyskassan jäsenyys on pakollinen, että saisi ansiosidonnaisen. YTK:n jäsenmaksu on noin 100 euroa vuodessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      306
      8190
    2. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      2488
    3. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1535
    4. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      161
      1489
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      67
      1397
    6. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      20
      1166
    7. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      1059
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      39
      1025
    9. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      41
      1011
    10. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      981
    Aihe