Ihmetyttää miten kokoomus tuollaiseen mennyt suostumaan, kun eikö akavakin ole ns. porvariliitto ja mitä noita on muitakin? Vai onko lohkaistu diili, että seuraavassa hallituksessa palautetaan demareiden kanssa?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_ammattiliitoista_Suomessa
Koskeeko tuo verovähennysoikeuden poisto kaikkia suomalaisia ammattiliittoja?
11
110
Vastaukset
- Anonyymi
Tietenkin koskee kaikki liiton maksuja, ei kassan. Mitä sitten? Hyvä kun poistetaan.
- Anonyymi
Koskeeko myös EK? Käsittääkseni yritykset maksavat EK:eelle jäsenmaksuja.
- Anonyymi
Kyllä lakia pitää muuttaa että mitä liitot neuvottelee niin se koskee ainoastaan liiton jäseniä.
Ei muita siivelläeläjiä. - Anonyymi
Liiton jäsenmaksu ei ole tulonhankkimiskulu. On aikakin poistaa verovähennys, joka onollut osittainen. Jäsen on joka tapauksessa joutunut maksamaan satasia.
- Anonyymi
Voidaan sopia ilman muuta niin että liiton päätökset koskee vain jäseniä, itse olen neuvotellut paremman palkan ja edut itselleni kuin liitto ikinä. Että siitä vaan, olet varmaan pullaliitossa ja et osaa edes laskinta käyttää kun niin tunnut olevan tyytyväinen uusiin prosentti palkankorotuksia. Itse neuvottelen aina euroissa...
- Anonyymi
Eihän liitto ole koskaan mitään palkkoja neuvotellut, ainoastaan TES minimin, jonka alle ei saa mennä. Eihän ne TES palkat mitään mitään ohjepalkkoja ole. Aika kujalla saa olla jos näin luulee.
- Anonyymi
Mutta TES lakot kun tulevat, ei kysytä verovähennyksiä. Siankusta saamme lakkovahtien avustuspartiot veloituksetta ja veroitta sikafarmareilta säiliöautokaupalla.
Sitä riittää ruutattavaksi rikkureille työnantajamieleisille. Sitä ei voi kukaan estää.
Talkoo-Taavetti - Anonyymi
Koskee vain työnTEKIJÄN liittomaksuja, työnANTAJAN maksut ovat edelleen verovähennyskelpoisia koska syyt.
- Anonyymi
En ole ikinä työskennellyt tes:minimillä ja palkankorotukset on tullut ihan euroissa, ei prosenteissa, mutta typerät pullat luulee voittaneesta isot palkankorotukset, anna mun nauraa, kannatti lakkoilla juupa juu.
- AnonyymiUUSI
Itseäni huvitti jokunen vuosi takaperin, kun menin erään vanhemman tyypin kanssa saman aikaan töihin erääseen tehtaaseen. Tämä tyyppi kertoi, että oli pyytänyt pomolta 12€/h palkkaa ja pomo sanoi että noin pientä palkkaa ei tienaa täällä kukaan ja maksoi hänelle 13€/h. Tämä tyyppi piti tätä osoituksena, että rehti työmies palkitaan aina. Itse sain 16.5€/h samasta työstä sen kummemmin pyytämättä (jota pidän edelleen helvetin huonona palkkana niistä töistä). Mutta, mikä tekee tästä jutusta huvittavan, on se että tällä vanhemmalla tyypillä oli juuri niitä "liitto paha", "kommunistien salajuoni" juttuja. Hänen suurin vahvuutensa työntekijänä tuntui olevan se, että oli pomon kanssa samaa mieltä kaikesta ja yritti torpata muiden työntekijöiden yhteistä rintamaa. Varmaan kävi myös kantelemassa muista, kerätäkseen jotain irtopisteitä. Ehkä siitä syystä pomo hänet palkkasikin.
- AnonyymiUUSI
Ammattiliiton jäsenmaksu ei ole ollut ilmainen koskaan. Nyt voimassa oleva laki sallii liiton jäsenmaksun verovähennyksen. Se tehdään brutosta, mikä tarkoittaa, että liitosta ja palkan suuruudesta riippuen, jäsen on joka tapauksessa maksanut jäsenmaksua, noin 200 euroa vuodessa omasta pussista. Kun verovähennys poistuu, niin jäsen joutuu maksamaan koko maksun itse. Veronmaksajat eivät enää avita.
Liiton jäsenmaksu ei ole tulonhankkimiskulu. minkä takia vähennyksen poisto on ok. Näin virhe korjataan. Miksei sitä ole tehty aikaisemmin?
Liiton jäsenmaksu on vapaaehtoinen. Se ei ole edellytys palkanmaksulle, joka on yhtä suuri oli liitossa tai ei. Sen sijaan työttömyyskassan jäsenyys on pakollinen, että saisi ansiosidonnaisen. YTK:n jäsenmaksu on noin 100 euroa vuodessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan3068190Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka632488Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451535Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.1611489Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal671397Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.201166Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a621059Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.391025GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys411011- 75981