Ystäväni on todella raskas ihminen esim.hyvin negatiivinen. Lisäksi vertailee päivittäin miten muilla menee hyvinnja hänellä ei,miten muilla on kaikkea enemmän jkuin hänellä. Miyen hänen miehensä tienää vähemmän kuin muidwn miehet.
Olemme olleet kaverukset reilu 20 vuotta. Nykyään yhä harvemmin jaksan olla ystäväni kanssa koska huomaan etten iän myötä enää jaksa . Ystäväni on ollut parisuhteess 15v eli yhyä kaun kuin minä omsn puolisoni kanssa. Menimme naimisiin samana kesänä.
Meinaan jo uipua ystävyyssuhteeseemme ja olenkin aökanut rajqamaan tapqqmiskertoja koska en vaan jaksa kuunnella aina sitä miten elämä on huonosti ja mitä joku muu on voinut ostaa ja mitä sekin akka on tehnyt ja toinen matkust3ellu ja miten on hyvä ja empaattinen ihminen ja muut inhottavia jne.
Sqin ystäväni suuttumaan viikko sitten kun otin puheeksi megatiivisyytensa kysymällä onko hänellä kqikki hyvin koska vaikuttaa niin aakuloiselta. Tuli huutoa ja haukkumista..Tuon jälkeen piti muutaman pöivän taukoa viestittelyssä mutta tänään tuli viestiä qivqn normaalisti miten on hankalaa pienillä tuloilla ja kuinka joillakin elämä on helppoa. Ei mitään maininnut siittä miten haukkui minut pystyyn. Oli suuttunut miehelleenkin koska mies ei ollut suostunut hakemaan kahvimaitoa kaupasta,meinasi että tuli koko loppuillaksi pahamieli miehen vuoksi.
Noniin.Kysymys kuuluukin että miten te miehet jaksatte naista,puolisoa joka on jatkuvasti noin negatiivinen? Mikä on se voima joka pitää yhdessä?
Ihmettelen mikä vetää puolisoita
15
232
Vastaukset
- Anonyymi
Pillu ja tietenkin se ettei kiinnosta eikä kuuntele.
- Anonyymi
Aivan niin että mies heittäytyy kuuroksi. Saa turvallista seksiä kotona.
- Anonyymi
Ikäväkseni voin ilmoittaa että johon meistä kukaan voi verrata itseään on se millainen ihminen itse oli eilen onko tänään parempi kuin mitä eilen oli mitä itsessään haluaisi muuttaa huomiseksi menikö tänään paremmin kuin eilen ja si jos päivät ovat omasta mielestä sitä yhtä ja samaa ni jotain on menny elämässä vituiksi koska katsot miten vain ni eilinen ei ollu samanlainen kun tämä päivä mu onnea jos et ymmärtäny ni vielä on todella paljon oppimista
- Anonyymi
Kyllä ihminen voi verrata ihan mihin vain itseään.
Siitä voi keskustella onko se hyödyllistä, mutta verrata voi ja joskus kannattaakin, kuten vaikka urheilussa tehdään. - Anonyymi
Olen samaa mieltä kanssasi. Olrn siis aloittaja. Eilinen on mennyt ja tulevaisuus kantaa omat huolrnsa. Tämä elämä on nyt tässä. Pyrin tekemään siittä mahdollisimman hyvän eli vastaanotan kaiken sen ihanan mitä näen ja koen. Siinä samassa teen toki tulevaisuudensuunnitelmia mutten romahda jos ne eivät aina toteudu sillä onhan minulla jo kaikki ihana ympärilläni,kaikkea kaunista sekä hengitän ja elän ja koen. Olen etuoikeutettu saadessani elää. Mieheni on narsistu mutta hän ei saa rikottua sieluani. Nautin joka ikinen hetki omasta elämöstäni ja olen onnellinen. Olen iloinen siittä mitä minulla on sisälläni eli siittä tunteesta kun hengitän näen kauniin puun,olen mukana tässä mahtavassa maailmankaikkeudessa. Saan olla osallisena. Ei ole aihetta kuin kiitokseen.
Mutta sitten toisinaan mietin asioita kuten ihmiset yleensä tekevät ja pohdin sekä hämmästelen että miksi on noin ja näin. Etsin vastauksia kuten nyt aloituksen tehdessäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Olrn siis aloittaja. Eilinen on mennyt ja tulevaisuus kantaa omat huolrnsa. Tämä elämä on nyt tässä. Pyrin tekemään siittä mahdollisimman hyvän eli vastaanotan kaiken sen ihanan mitä näen ja koen. Siinä samassa teen toki tulevaisuudensuunnitelmia mutten romahda jos ne eivät aina toteudu sillä onhan minulla jo kaikki ihana ympärilläni,kaikkea kaunista sekä hengitän ja elän ja koen. Olen etuoikeutettu saadessani elää. Mieheni on narsistu mutta hän ei saa rikottua sieluani. Nautin joka ikinen hetki omasta elämöstäni ja olen onnellinen. Olen iloinen siittä mitä minulla on sisälläni eli siittä tunteesta kun hengitän näen kauniin puun,olen mukana tässä mahtavassa maailmankaikkeudessa. Saan olla osallisena. Ei ole aihetta kuin kiitokseen.
Mutta sitten toisinaan mietin asioita kuten ihmiset yleensä tekevät ja pohdin sekä hämmästelen että miksi on noin ja näin. Etsin vastauksia kuten nyt aloituksen tehdessäni.No, sinä tunnut olevan ylivertainen muihin verrattuna. Luultavasti pääsi päällä onkin pyimysrengas niin valaistunut tunnut olevan. Tai ainakin kuvittelet niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, sinä tunnut olevan ylivertainen muihin verrattuna. Luultavasti pääsi päällä onkin pyimysrengas niin valaistunut tunnut olevan. Tai ainakin kuvittelet niin.
En ole. Me kaikki olemme ihmisiä. Kaukana pyhimyksestä.
Mutta aen olen huomannut että hyvyys ei ole huudossa. Sen uhallakaan en suostu olemaan ilkeä. Meillä on vapaus valita ja tuo vapaus tekee todellakin vapaaksi ja onnelliseksi.
Saa valita . Voi valita miten käyttäytyy ja mitä puhuu. Se ei tarkoita että olisi pyhimys vaan että on sinut itsensä kanssa.
Sinut sen kanssa että ei ole parempi kuin muut eikä tarvitsekkaan olla mutta ettei ole huonompikaan. Tuon ymmärtäminen ja ssäistäminen tukee onnellisuuden tunnetta kuin myös se että näkee muut samoin. Kaikki muutkin ovat ihan samalla tavalla ihmisiä.
Mutta tuin tiedostaminen ei estä miettimästä asioita.
Parisuhteita on monenlaisia . Aloituksessa mietin mikä voi olla ae yhdiatävätekijä kajden niin erillaisen ihmisen kanssa. Toinen on kuin viilipytty ja kohyelias wmpaattinen,auttavainen. Ja toinen puolisko haukkuu ihmisiä,on negatiivinen ja ilkeä sanoissaan. Ja en nyt tarkoita satunnaisia haukkumisia vaan päivittäistä käytöstä. Mielenkiintoisia asioita nämä.
- Anonyymi
Ainoa mikä voi pitää yhdessä toivottomassakin tilanteessa on aito välittäminen
- Anonyymi
Ja se että jos on Toivo, niin tilanteet ei voi koskaan olla Toivottomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se että jos on Toivo, niin tilanteet ei voi koskaan olla Toivottomia.
Jep, eli suhtautuminen huumorilla.
- Anonyymi
Noinko on? Riippuu vatmaan ihmisista ja parisuhteesta? On muitakin tekijöitä olemassa , jotka pitävät yhdessä,uskon noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, eli suhtautuminen huumorilla.
Mietin rajoja. Huumori varmasti auttaa aina tiettyyn rajaan asti.
- Anonyymi
No voi että.
- Anonyymi
Hän voi olla sulle raskas mutta ei välttämättä puolisolle. Itse ainakin Puhun eri asioita ystävien kanssa kuin puolisoni. Mut mikä saa sinut jatkamaan ystävyyttä jos kuormittaa. Itse pyrkinyt irtautumaan negatiivisista ihmisistä en jaksa sellaista käytöstä enää.
- Anonyymi
Totta,minäkin olen kavereiden kanssa erillainen tkuin miehemi. Ystävyytemme onkin nyt siinä vaiheessa että vastaan viesteihin vain asiallisesti mutten enää kysy mitään.. viestuttely on harventunut eli aikaisemmin kyn viestejä oli kymmeniä päivässä niin mykyusin pariina päuvänä viikossa muutama viesti. En enää bvstaa heti viestiin . Negatiibibeb käytös on kuormittavaa ja usrin se muuttuu keskustelun 3detessä pahemmaksi. Keskustelut eivät ole enää vastavuoroisia vaan toisesta tulee terapeutti
Se miksi olen jatkanut kaverisuhdetta johtuu siittä että kyseisellä naisella ei ole enää muita ystäviä. He ovat kaikonmeet. Miehensä on ja 2 teini-ikäistä lasta. Emme ole enää tavanneet .,tehneet mitään yhdessä. Ainoastaan viestitelleet vaan sekin alaa uuvuttamaan ,ei jaksa olla terapeutti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909