Sinä jota on kohdeltu huonosti suhteessa, kertokaa miltä se tuntuu/tuntui ja jäikö siitä jotain loppuelämän muistoja yms?
Huono kohtelu suhteessa
21
313
Vastaukset
- Anonyymi
Jäi. Pahat traumat jäi. Mutta kosto elää tukevasti syvällä uumenissa. Minä saan vielä hetkeni.
- Anonyymi
Sama.
- Anonyymi
Taistelen huonosti kohdeltuna parasta aikaa. Minua sai kohdella kauan huonosti koska en ymmärtänyt ja itse toisaalta yritin ymmärtää liikaakin. Heräsin todellisuuteen n 3 v sitten. Olen edelleen samassa auhteessa. Kapinoin vastaan ja puolisoni on alkanut etääntymään. En enää hyväksy huonoa kohtelua. En enää odota että olemme sellainen pariskunta joka puhaltaa yhteuseen hiileen ajattelee yhteistä parasta en enää odota vastavuoroisuutta jne. Alukai herääminen aiveutti tyhjyyden tunteen. Kaikki mennyt katosi. Kaikki olibpwrustunut valheelle ja kyvitelmille,turhille odotuksille jne. Tuntui kuin koko parisuhdetta ei okisi ollutkaan. Kuin minua ei olisi ollytkaan hänen elämöasäön ja häntäkään ei olisi ollut vaan joku näyttelijä ja näytelmä. Se oli aika raju kokemus koska yli 10v olin kellunut jossain utopiassa. Tajusin ettei tule olemaan koskaa. Jotain sellaista kuin ME vaan olen yksin.
Siksipä aloin vahvistamaan itseäni. Aloin hyväksymään tapahtuneen ja ymmärsin ettei entiaessä vatvominen kehitä minua ihmisenä. Ymmärsin myös sen ettei kaikki mitä aain ollyt pelköstään pagaa vaan kaikessa on ae jokin hyväkin rakennusaine.
Outoa mutta tänään kun tutkin aisimpääni niin lopoujen lopuksi tunnen kiitollisuutta. En osaa määritellä miksk. Mutta olen ennenkaikkea kiitollinen.
Asiat ovat edelleen vinksinvonksin kaikinpuolin mutta koen vahvuutta ja kiitollisuutta.
Koen ettei se ole itseni luomaa vaan olen jostain käsittämöttömöstä ayystä järjissäni,kiutollinen ja ennenkaikkea sisukas.
Parisuhteessani koen yksinäisyyttä mutta ae ei ole enää funktio. En enää anna aen määritellä itaeäni. - Anonyymi
Kyllä siitä jää jälki, kaikki tosin sitä eivät myönnä? Tulee entistä varovaisemmaksi ja epäilee enemmän kaikkea kuin luottaa tulevia ehdokkaita kohtaan? Luottamusta on vaikeampi luoda. Haluaa selvyyttä toisen luonteesta enemmän, ennen kuin uskaltaa ollenkaan luottaa toiseen?
Joskus voi käydä niinkin, että joku toteaa, että eiköhän se ollut siinä omalta kohdalta eli kadottaa uskon hyvään kumppaniin omalla kohdalla. Silloin ei ole valmiutta enää luottaa hyvään lopputulemaankaan. Pahasta erehtymisestä voi tulla myös itse syytöksiä jälkeenpäin.- Anonyymi
Jep. Itellä on se et 2 kertaa joutunu petetyksi edellisissä suhteissa ja nyt sain kokea just sen ku luotin sokeasti yhteen ihmiseen ja sit hän vaa käytännössä kahtoen lähti. Kyllä se arvet jättää.
- Anonyymi
Yksink7n voi elää hyvää ja onnellisra elämää.
- Anonyymi
Onneksi pettäjä et ollut sinä. Sulla on puhtaat paperit. Jokainen vastaa omista tekemisistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksink7n voi elää hyvää ja onnellisra elämää.
Totta toikin, miettinyt samalla, et jos kohtaisi mielitietyn, jolla samanlaiset ajatukset tulevasta yhdessä niin miksei voisi jonkinlaista yhteistä luoda "luottamuksella". Mut yhteen muuttaminen tuntuu itselle kaukaiselta ajatukselta nyt? Paljon hyviä ajatuksia herättävä ja uskottava.
Kaikkea toki voi kohdata. Optimistina ajattelen, et jos oikein hyvän parin löytää itselle niin miksei sekin voisi olla tulevaisuudessa mahdollista? Silloin pitää todella monen asian loksahtaa kohdallensa? Epäilyt toisesta nollassa ja luottamus sata prosenttia?
Keneen voi luottaa, ei ainakaan kehenkään sellaiseen, joka on toiminut petollisesti ja jolla on maine tutkitusti huono jo ennalta. Mielikuvilla on vaikutusta tulevaan ja huonoa mielikuvaa on vaikea muuksi muuttaa. Sen on oma kokema opettanut.
Vaimo alkoi pihtaamaan ja sättimään. Muutin pois ja erosin, ei jäänyt mitään hampaankoloon, hän oli oikein hyvä nainen kunnes vaihdevuotensa alkoi.
- Anonyymi
Juu, sinulka ei todelkakaan ole jäänyt mitään hampaankoloon. Palstajutuistasi huomaa, että sinne on jäänyt ja paljon.
Anonyymi kirjoitti:
Juu, sinulka ei todelkakaan ole jäänyt mitään hampaankoloon. Palstajutuistasi huomaa, että sinne on jäänyt ja paljon.
Minulla ei ole yhtään mitään negatiivisia ajatuksia exiäni kohtaan. Mutta se että vaihdevuosien aiheuttamat ongelmat on mieskunnalta salattu ja valheellistettu, on pirullisinta mitä fèmakot ovat saaneet aikaan.
- Anonyymi
Kyllähän siinä sellainen perusturvallisuuden tunne kärsii. Vaikka niistä puhuttu jälkeen päin. Jotenkin luottamus ei ole sama kuin aiemmin. Jotkut jutut nostaa kyyneleet pintaan uudestaan ja uudestaan. Välillä miettii että olisiko pitänyt lähteä silloin. Toisaalta toinen ei ole tehnyt uudestaan.
- Anonyymi
Hirveältä tuntuu. Rakkaus haihtuu ilmaan. Tuntuu kuin eläisin koulukiusaajan kanssa samassa taloudessa.
- Anonyymi
Selviämiseen meni noin kolme vuotta. Mutta siten se yhä vaikuttaa, että jos kohtaa toisen samalla tavalla käyttäytyvän kuin eksä oli, niin jossain vaiheessa se alkaa todella tökkiä ja siksi ei ole minkäänlaista kiinnostusta ruveta edes tutustumaan häneen! Ahdistaa pelkkä ajatuskin, että joutuidi taas samanlaista elämää elämään kuin eksän kanssa oli!
- Anonyymi
Syvä pettymys. Olin yliarvioitu pahasti. Ei kostonhimoa tai mitään semmosta. Enpä enää projisoi omia ihanteitani niin yltiöpäisesti toiseen. Minä hölmö olin kuvitellut että on sosiaalisten normien yms. sellaisen bsn yläpuolella tai reippaasti ainakin sivussa. Pah, samat tarpeet ja pyyteet kuin muillakin turhuuksien markkinoilla. En tietenkään itsekään ole immuuni, mutta olisi niin turvallista jos hän olisi parempi kuin minä. 😩🥺
- Anonyymi
Jäi ja aivan varmasti jää ihan kenelle tahansa mulle on ainakin ihan turha edes yrittää väittää muuta ei se miltään tunnu enään ensimmäisen parisuhteen jälkeen jos kun vaivautuu opetteleen tuntee sen kenestä on kiinnostunu tietää ja osaa varautua siihen missä kohti viimeistään pettää ni ei tartti olla edes huolissaan ettäkö tarvis toiseen luottaa edes
- Anonyymi
On vaan välittämättä ja tekee itse samaa häntä kohtaan osaa vaan tehdä sen niin ettei hän tiedä ni ei syyllisty edes toisen satuttamiseen
- Anonyymi
Se on wanhusnaisille varmasti paha tilanne, kun tulee jätetyksi silloin kun vaihdevuodet alkavat, koska ne aiheuttavat kotiseksin päättymisen.
Tasa-ikäisyys parisuhteessa on kaunottarille erittäin ikävä sudenkuoppa, koska vaihdevuosia koskevan tietoa salaillaan sekä valheellistetaan, ei ssiis ole mahdollisuutta tietää mitä vuosien tai kymmenien vuosien päästä (lähes) vääjäämättä tapahtuu. Kyllähän se oli jonkinlainen pahoinvointi koko ajan. Tavallaan se kuitenkin normalisoitui vuosien myötä.
Eron jälkeen elämän muuttuessa oikeasti normaaliksi sitä vasta tajusi, miten huonosti tuli kohdelluksi. Huonot menneet kokemukset lisäävät ehkä onnellisuutta nykyään.- Anonyymi
No se ei tunnu kivalta että sanotaan ihanaksi ja kehutaan maasta taivaisiin, mutta yhtäkkiä kadotaan maisemista. Ei pidä sanoa mitään, jos ei sitä oikeasti tarkoita.
Tietenkin, kun mies on läheisessä vuorovaikutuksessa naisen kanssa, hän sanoo naiselle helliä asioita kuten että tämä on kaunis, ihana, seksikäs, ja niin edelleen, vaikka naista ei voi edes puolisokea erehtyä näkemään esim. Emily Ratakoiweksi. Se kuuluu asiaan, liehittelyyn. Myös rakastelu kuuluu asiaan, ja sitten kun käykin niin, että mies toteaa kokevansa vain pihtaamista, niin mies jättää naisen ja siirtyy paremman naisen syliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767