Iltapäivälehdessä oli juttua;
Psykologi mykistyi tutkimuksen tuloksesta: Näin kauan kestää selvitä erosta
Uudessa tutkimuksessa selvisi, että jonkinlainen tunneside ex-kumppaniin säilyy keskimäärin jopa kahdeksan vuotta. Uusi parisuhde ei vaikuttanut tunnesiteen aikajanaan.
Minä mykistyn tuosta tiedosta vielä enemmän. En ole vieläkään katkaissut tunnesidettä exääni, joka löysi hänelle sopivamman ja ehkä paremman. Erosta on nyt 16 v.
Tunneside exään
9
231
Vastaukset
- Anonyymi
Tunnekokemuksia ei voi yleistää. Itse en ole koskaan jäänyt minkäänlaiseen tunnesiteeseen yhteenkään exääni. Ikinä en palaisi ihmiseen, jonka kanssa tie on kuljettu loppuun joskus. En pystyisi, en haluaisi. Suhteessa ollessani olen valmis kulkemaan kivistäkin tietä varsin pitkään, mutta sitten kun polu päättyy, niin se päättyy. Olen nainen. Toisaalta omat exäni tasaisin väliajoin yrittävät lämmitellä jotain vanhaa. Tulee limasia viestejä, joissa muistelevat menneitä ja kokemaansa rakkautta, joka kertoo, että väittämä saattaa olla joidenkin kohdalla totta tai sitten olen aina onnistunut löytämään pakkomielteisen kumppanin parisuhteeseen.
- Anonyymi
" Itse en ole koskaan jäänyt minkäänlaiseen tunnesiteeseen yhteenkään exääni. Ikinä en palaisi ihmiseen, jonka kanssa tie on kuljettu loppuun joskus."
Hmm.. Tuossa on kyllä havaittavissa melko negatiivisia tunteita exiä kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Itse en ole koskaan jäänyt minkäänlaiseen tunnesiteeseen yhteenkään exääni. Ikinä en palaisi ihmiseen, jonka kanssa tie on kuljettu loppuun joskus."
Hmm.. Tuossa on kyllä havaittavissa melko negatiivisia tunteita exiä kohtaan.Teet havaintoja vain omista lähtökohdistasi käsin. Tuo on toteamus, joka ei sisällä vihaa, kaunaa tai mitään muutakaan tunteeksi tulkittavaa.
- Anonyymi
Tunne joka on vain yhdensuuntainen ei ole SIDE, se on harhaa ja pahimmillaan narsissin suorittamaan vainoa.
- Anonyymi
Tämä! Kiitos!
- Anonyymi
No se vähän riippuu, mikä lasketaan tunnesiteeksi.
Jos on oltu yhdessä vuosia, en usko, että exsä ikinä muuttuu vain yhdeksi ihmiseksi kadulla, mutta samalla täytyy muistaa, että tunne voi olla myös negatiivinen. - Anonyymi
Mikä on teidän valistunut arvaus; syrjäydynkö minä nyt, kun mulla on edelleen tunneside erään? Miten saisin katkaistua sen siteen?
- Anonyymi
Olenkohan minä "vähän" mielisairas. Edelleen on tunneside. En vainoa exää millään tavalla. Toivon vain hänelle kaikkea hyvää ja sellaista parempaa, jota minä en pystynyt hänelle tarjoamaan. Kaikkeni yritin. Tällaista ruikutusta ja itsesääliä tällä kertaa.
- Anonyymi
Luulen ettei minun elämän aikana, ei pääse katkeamaan. Vasta 8vuotta mennyt kun viimeksi ollut missään tekemissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi388322Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313904155- 883990
- 2973666
- 562885
- 632863
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne392795- 1532560
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1532228- 322144