Minkä arvoinen/arvoista on uskottomuus ja onko uskottomuus aina binärinen, niin että joko on, tai ei ole, uskoton, eikä ole mitään siltä välitä?
Kun mies lupaa naiselle ehdottoman uskollisuutensa, niin mitä nainen lupaa vaihtarina miehelle? Onko se iltasella, kun mies tulee työstä kotiin, kysymys: "Hei, miten sun päivä meni"?
Uskottomuuden hinta tai arvo?
5
204
Vastaukset
- Anonyymi
Nainen toistelee vaihtariksi, jopa päivittäin, että hän rakastaa miestä kovasti. Pitäisi riittää.
- Anonyymi
Mitähän se toisten uskollisuus sinulle kuuluu? Minkö arvoista on, mitä helvettiä säkin selität.. Yrität kuulostaa fiksulta mut lääräät jotain lapsellista skeidaa täällä.
- Anonyymi
Tavallaan ymmärrän uskottomuuden.
Siihen on aina! Syynsä.Eheäån parisuhteeseen ei kuulu pettäminen.Kaiki riippuu kaikesta ja toiset on vaan pettäjiä ja toisen niiden aiheuttajia.
Itse olen molemmat kokenut. Minua on petetty ja tietysti annoin yli 100% takaisin vaikka ajattelin vain tasata tilit..Kaikkein pahinta mitä ihmiselle tapahtuu on se että joku ulkopuolinen puuttuu käden ihmisen elämään ja vain siksi että on itse epäonnistunut.
Mitäkåmies- Anonyymi
Lisään vielä sen että en edes kadu tekojani,vaan olen saanut kokea jotain sellaista mitä ei ihan kaikille suoda.Omatunto ei kolise,tai onko minulla edes sellaista.
- Anonyymi
Mä en ole kiinnostunut siitä että kysytään miten päivä meni töissä. Se on sitä samaa vuodesta toiseen eri vivahtein. Jos joku asia puhuttaa tai haluan kertoa, avaudun sitten. Miesten stressi ei häviä puhumalla samoin kuin naisten. Miehenä haluaisin kosketusta ja muuta yhdessä oloa, jotta tunnen itseni rakastetuksi ja halutuksi, että jaksan mennä vaikka sinne huonoon työpaikkaan uudelleen joka päivä. Käyn töissä että voin turvata lapsille ja vaimolle/naiselle mahdollisimman hyvät olosuhteet. Odotan hyvää kohtelua kotona ja käyttäydyn itse myös hyvin lapsia ja vaimoa/naista kohtaan.
Minun avioliitossa oli pettämistä, aikaisemmat pettämisiä en huomannut, kun ne eivät vaikuttaneet parisuhteeseen, myöhemmin vaimon pettämiset vaikuttivat parisuhdedynamiikkaan valtavasti. Me ei oltu enää tiimi vaan aloin olla ongelma kaikkeen. Mikään tuki, kannustus, kuuntelu, tehtyjen kotitöiden määrä ei vaimolle riittänyt. Minun arvostus meni nollaan, vaikka olin mielestäni hyvä vastuullinen isä. Minä en pettänyt. Olin jopa valmis antamaan anteeksi pettämiset, koska en halunnut lapsille rikkinäistä perhettä. Vaimon oma rikkinäinen perhe oli syypää siihen, että hän ei ollut tyytyväinen itseensä eikä kenenkään muuhunkaan ja etsi onnea muualta. Pettämiskierteen jälkeen vaimo sanoi, että sä olet aina hyväksynyt minut sellaisena kuin olen. Asia oli juuri näin. Rakastin vaimoa paljon kaikkien vikojenkin kanssa. Mutta pettämistä ja huonoa kohtelua oli niin paljon lopuksi, että ainoa millä olisin saanut rakkauteni jatkumaan vaimoa kohtaan olisi ollut hänen anteeksipyyntönsä kaikesta siitä mitä hän oli tehnyt minulle. Hän ei pystynyt siihen. Hän kertoi, ettei tunne empatiaa minua kohtaan. Nyt ymmärrän, miksi hän pystyi olemaan minua kohtaan niin julma.
Nuorena maailma on mustavalkoinen ja pettämistä olisi ollut vaikea antaa anteeksi. Myöhemmin sitä ymmärtää, että kaikki ihmiset tekevät virheitä ja elämässä on täynnä harmaan eri sävyjä. Siksi olin valmis nielemään pettämiset, koska en halunnut lapsille sitä samaa mitä vaimoni on lapsena kokenut. Vaimo syyttää minua kaiken tämän jälkeen hulluksi, sairaaksi. Pyytää syömään lääkkeitä. Uhkaa soittaa poliisille, jos pyydän häntä ottamaan vastuun tekemisistään. Vaimo ei ymmärrä anteeksipyynnön voimaa. Eikä pyydä anteeksi. Mä en voi elää enää tässä parisuhteessa, koska mitään arvostusta minua kohtaan ei ole ollut näköjään pitkään aikaan.
Meillä oli kaikki hyvin, paremmin kuin muilla perheillä keskimäärin. Vaimolle se ei riittänyt. Nyt kaikki hajoaa ihan vaan sen takia, että vaimo ei pysty pyytämään anteeksi, mieluummin soittaa poliisit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1247734
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t414451törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/423979Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu4092067Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi751709- 351488
- 321487
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1901254Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121148Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt321087