Mitä luulette, kuinka moni on väärentänyt cv:n tai liioitellut koulutustaan/työkokemustaan?

Anonyymi-ap

Tuskin näitä tietoja kukaan edes tarkastaa.

Luulen, että tämä onnistuu vielä paremmin jossain ylätason hommissa, jossa istut toimistossa tietokoneella syömässä possumunkkeja ja mietit, jaksaisitko lukea iltalehden vielä kerran.

Jossain työntekijän suorittavassa ”tulos tai ulos” asemassa paljastuisit nopeasti, mutta ylempänä et välttämättä koskaan.

20

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos olet vaikkapa 50 vuotias etkä ole nuoruudessasi viitsinyt töitä tehdä. Mutta olet sitten viimevuosina skarpannut ja jonkin verran hommiakin tehnyt, niin riittää kun kertoo 10 viimeistä vuotta suht toteen. Mutta aiemman elämän värittää valehtelee vaikka olleensa eri alalla. Jos nyt rakennushommissa, niin voi valehdella olleensa metallipajalla peltiä taivuttamassa yms.
      Tämä siis onnistuu duunariammateissa. Ei niissä kovin kauas taakse katsota.

• Anonyymi

Tutkimuksien mukaan 75% valehtelee työhakemuksissa. Uravalmentajan tai CV kurssin avulla saat valehteluprosentin sataan. Heidän työ on keksiä ilmaisuja, joilla kusetetaan työnantajia.

• Anonyymi

Niin minkä tutkimuksien?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minkä tutkimuksien?

Esim. esim. Roulin, Bangerter & Levashina ja Levashina ja Campion.

• Anonyymi

Miten tietokoneella syödään possumunkkeja, avaappas hieman??

• Anonyymi

Kun oolet suorittanut peruskoulun, niin opit sijamuodoista ja lauserakenteista. Tai teoriassa sinun pitäisi oppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun oolet suorittanut peruskoulun, niin opit sijamuodoista ja lauserakenteista. Tai teoriassa sinun pitäisi oppia.

ooppiiko siellä oikeinkirjoituksenkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulu ja kielioppi.
        Itselläni on syntymästä saakka ollut haasteita muistaa kasvoja numeroita sekä yleensä oppia ulkoa asioita.
        Kertotaulut oli yksi mitä en koskaan oppinut, toinen on niin suomen kuin vieraiden kielien kielioppeja, myös nämä minun aikana suosittujen kotitehtävien , runojen ja värssyjen ulkoaopetteulu ei onnistunut.

Vieraita kieliä olen oppinut puhumaan ja ymmärtämään mutta edelleenkin niiden kirjoittaminen, varsinkin kielioppiasioiden kanssa on haastavaa, puhe kyllä tulee kieliopillisesti oikein mutta kirjoitus ei onnistu.

Kuitenkin kun aletaan puhumaan matematiikasta, kaavoista ja niiden soveltamisesta sekä prosenttilaskuista niin onnistuu ihan helposti.
        Myös kaikenlainen matemaattinen ajattelu onnistuu hyvin, harrastan paljon koneiden ja laitteiden rakentamissta ja tietenkin ilman piirustuksia.
        Raha-asiat muistan myös helposti ja esim urakkahinnat muistan vuosien akaa helposti.

Elämässä olen menestynyt hyvin ja talouteni on kunnossa ja eläketurva jota alan nyt pikkuhiljaa käyttämään on suorastaan loistelias.

Eli vaikka minulla on kieliopissa haasteita niin en kuitenkaan ole ollut toivoton elämässä vaan voisin väittää että olen pärjännyt paremmin kuin sellainen joka hallitsee kieliopin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ooppiiko siellä oikeinkirjoituksenkin?

siellä oppii taiskaamaan kavereita

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koulu ja kielioppi.
        Itselläni on syntymästä saakka ollut haasteita muistaa kasvoja numeroita sekä yleensä oppia ulkoa asioita.
        Kertotaulut oli yksi mitä en koskaan oppinut, toinen on niin suomen kuin vieraiden kielien kielioppeja, myös nämä minun aikana suosittujen kotitehtävien , runojen ja värssyjen ulkoaopetteulu ei onnistunut.

Vieraita kieliä olen oppinut puhumaan ja ymmärtämään mutta edelleenkin niiden kirjoittaminen, varsinkin kielioppiasioiden kanssa on haastavaa, puhe kyllä tulee kieliopillisesti oikein mutta kirjoitus ei onnistu.

Kuitenkin kun aletaan puhumaan matematiikasta, kaavoista ja niiden soveltamisesta sekä prosenttilaskuista niin onnistuu ihan helposti.
        Myös kaikenlainen matemaattinen ajattelu onnistuu hyvin, harrastan paljon koneiden ja laitteiden rakentamissta ja tietenkin ilman piirustuksia.
        Raha-asiat muistan myös helposti ja esim urakkahinnat muistan vuosien akaa helposti.

Elämässä olen menestynyt hyvin ja talouteni on kunnossa ja eläketurva jota alan nyt pikkuhiljaa käyttämään on suorastaan loistelias.

Eli vaikka minulla on kieliopissa haasteita niin en kuitenkaan ole ollut toivoton elämässä vaan voisin väittää että olen pärjännyt paremmin kuin sellainen joka hallitsee kieliopin.

Kaikenlaisia harhoja ihmisillä on omasta pätevyydestään.

• Anonyymi

Kyllä kokemusta on siitä miten erikoisesti työtön saa myyttyä itsensä "ammattiaitoiseksi" jopa ilman selkeää kokemusta?
      Olen tarvinnut aikoinaan työkaverikseni hyvää osaajaa samaiseen työhön mitä itsekkin teen!
      Lopputukset ovat olleet todellisia pettymyksiä kun lopulta ovatkin kädestä talutettavia?

Lyhyin palaute aika uudesta työkaverista yrityksen päällikölle oli 2 tuntia eli ensimmäiseen taukoon saakka.... "osaaminen puuttui 100% ja se omatoimisuus toiset 100%".

Vaativat työt vaativat oikeat osaajat, muutoin ei homma etene!

• Anonyymi

Itse menin aikoinaan norjan telakalle 3v kokemuksella hiekkapuhallushommiin vaikkei kokemusta ollut yhtään.
        Vanhemmat suomalaiset kaverit opastivat kuinka laitteet kaitetaan toimintaan ja kuinka niillä työskennellään ja siitä homma lähti.
        Tosin olin tehnyt käsillä ja erillaisilla työkoneilla töitä 10v lähtien joten en ollut kädetön joten vastasin varmaan taidoilta sitä 3v komuksen omaavaa.

Mutta tosiaan nämä työkokemuksen liioittelijat joilla ei ole niin taitoja kuin fyysistä jaksamista hommien tekoon jäävät kiinni aika nopeaa.

• Anonyymi

entisaikaan varmaankin helpompaa. Nykyään on helpompaa tsekata kuka on kuka. CV:n ja työkokemuksen valehtelu ei ole kovinkaan viisasta. Siitä jää aika helposti kiinni. Ihmisiin täytyykin luottaa. Se on lähtökohta. Ongelma huijaamisessa on se että työssäänkin alkaa fuskaamaan ja huijaamaan. Siitä on huonoja seurauksia. Fiirmalle ja asiakkaille ja huijarille itsellensäkin. Suomi on pieni maa. Omalla alalla vähänkään pitempään olleet tuntevat toisensa. Jos ei kasvotusten niin välikäsien kautta eli verkostojen kautta.

• Anonyymi

Työvoimapalveluiden henkilökunta on hyvä esimerkki. Kaikki loisivat muiden siivellä ja päivät kuluvat munkki suussa sohvalla.

• Anonyymi

Oletko montakin tavannut?

• Anonyymi

Osaamaton jää joissakin hommissa heti kiinni. Esim. ammattitaidoton nosturikuski tulee ilmi heti ja hommat loppuun kello 9:00 kahvitauolla.

• Anonyymi

sekin työ vaatii koulutuksen, luvat ja voimassa olevat pätevyydet.

• Anonyymi

Työttömät ovat patologisia valehtelijoita. aina löytyy selityksiä miksi työtä ei ole haettu

• Anonyymi

300k valehtelijaa ja 33k avointa työpaikkaa.

• UUSI

Yleensä työhön ei oteta ilman haastattelua. Muodollinen pätevyys ja työssä tarvittava teoreettinen taito selviää usein ihan tutkintotodistuksesta. Kokemuksesta kertovat puolestaan työtodistukset, joissa yleensä mainitaan millaisissa tehtävissä työntekijä on työskennellyt. Jos työssä tarvitaan muita taitoja, jotka eivät mitenkään ilmene tutkinto- ja työtodistuksista, pyydetään hakijaa yleensä kertomaan osaamisestaan ja häntä saatetaan jopa pyytää näyttämään taitonsa, jos kyse on kriittisestä taidosta.

Loppujen lopuksi työntekijä palkataan yleensä koeajaksi, jonka aikana hänen pohjaosaamiseensa ja kykyyn omaksua työssä ja työpaikalla vaadittavia taitoja kiinnitetään erityistä huomiota. Mikäli näissä havaitaan merkittäviä puutteita, voidaan työsuhde purkaa koeajan aikana.

Valehtelu tai liioittelu CV:ssä voi viedä vähän eteenpäin, mutta maaliin asti sillä ei pääse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1773
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1385
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      39
      1369
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      91
      1183
    5. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      159
      1077
    6. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1016
    7. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      198
      1014
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      21
      926
    9. 71
      914
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      871
    Aihe