Suomenruotsalaiset

Anonyymi-ap

Tapasin suomenruotsalaisen naisen muutama minuutti sitten; en yksinkertaisesti voi muuttaa konseptiani, sapluunaani tai asetuksiani heidän suhteen, sillä niin sydämellisiä he ovat, ystävällisiä ja hienostuneita, että koen olevani heidän läsnäollessa itseni kuin turistiksi inhimillisyyden maailmankuvassa.

Kun kauneus, sivistys ja empaattisuus päätyvät samaan virtaan, niin perhokalastus on kuin turhaa tämän lumoavan kimalluksen lempeydessä.

Ai jai

(hihitystä)

25

344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Monet ovat taas täysin eri mieltä heistä ja heidän käytöksestään muita ihmisiä kohtaan. Bättre folk kuvastaa ehkä jotain ja pappa betalar mutta kiva kuulla kuinka kaunis ja mukava kuva sinulla heistä on. Heitäkin on varmasti monenlaisia mutta käy asumassa Vaasassa niin saat hyvän kuvan ja paremman millaista se on kun niitä on kaupunki täynnä. 😊 Varsinkin jos heistä tykkäät. Itse olen kokenut vuoden siellä ja jostain syystä tuntui erittäin hyvältä palata takaisin omille kotikonnuille isompaan ja enemmän suomenkieliseen kaupunkiin. Mutta makuasiat on asioita joista ei voi olla eri mieltä. Kukin tykkää mistä tykkää ja saa niin tehdä.

• Anonyymi

Juu juu

En nyt halua eksyä, joten pidetään vain tämä kompassisuunta ja ollaan aidosti metsässä.

(naurua)

• Anonyymi

Ne on kutakuinkin omissa piireissään. Jos positiivisia puolia on sanottava "Vasasta" sen siperiamaisen syrjäisyyden meressä niin sanottakoon että sopivan kompakti kaupunki, oikeasti merellinen, kesäisin on sopivan valoisaa eikä liian kuuma ja öisin on lämpimähköä eli mukavaa pussikaljoitella rantareiteillä. Urheilukulttuuriakin sieltä löytyy ja esteettisesti kaupunki on hieno. Puistikot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on kutakuinkin omissa piireissään. Jos positiivisia puolia on sanottava "Vasasta" sen siperiamaisen syrjäisyyden meressä niin sanottakoon että sopivan kompakti kaupunki, oikeasti merellinen, kesäisin on sopivan valoisaa eikä liian kuuma ja öisin on lämpimähköä eli mukavaa pussikaljoitella rantareiteillä. Urheilukulttuuriakin sieltä löytyy ja esteettisesti kaupunki on hieno. Puistikot.

En muista vasasta mitään noista eli hyvin eri näkemyksiä kaupungista on. Harvinaisen karu ja kuollut paikka ja siellä mitään valoisaakaan edes juhannuksena ollut. Huh et taida kauniista kaupungeista oikeasti tietää mitään mutta joo pussikaljoittelu paljasti kaiken että sinne se sopii kuin nenänpäähän. 👍🏻👍🏻😅

• Anonyymi

Sattumia

En yksinkertaisesti voi käsittää tällaisen eleganssin syytä, alkujuuria tai alkulähdettä.

Kotoako sellainen saadaan, vai koulusta?

Geenejäkö ne ovat, jotka puhuvat?

Siis tyyliin loistavaa.

Eikä minua haittaa pätkääkään oma junttimaisuuteni ihmisten edessä, jotka tietävät, keitä he ovat. Heille minäkin olen.

(reps)

• Anonyymi

Hahaa! Mullapa on seinälläni sukutaulu täynnä venäläisiä nimiä menneiltä vuosisadoilta. Niissä vilisee samoja sukunimiä kuin mitä kuuluisilla venäläiskiekkoilijoilla. Olisi pitänyt aikoinaan aloittaa jääkiekon peluu. Olen aina osannut sen homman. Oon mä ollut tekemisissä ruotsalaisgeenistenkin kanssa, tosin suomea ovat silloin puhuneet. Osa puhui vain ruotsia. Pointtini on että ihmisiä on helppo lokeroida mutta juuri siinä mennään helposti vikaan. Silti kyllä geenit vaikuttavat hyvin vahvasti siihen millaisia ihmiset ovat. Huumorini on jotenkin brutaali eli ehkä se on remnantti tuosta r*ssänsukuisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahaa! Mullapa on seinälläni sukutaulu täynnä venäläisiä nimiä menneiltä vuosisadoilta. Niissä vilisee samoja sukunimiä kuin mitä kuuluisilla venäläiskiekkoilijoilla. Olisi pitänyt aikoinaan aloittaa jääkiekon peluu. Olen aina osannut sen homman. Oon mä ollut tekemisissä ruotsalaisgeenistenkin kanssa, tosin suomea ovat silloin puhuneet. Osa puhui vain ruotsia. Pointtini on että ihmisiä on helppo lokeroida mutta juuri siinä mennään helposti vikaan. Silti kyllä geenit vaikuttavat hyvin vahvasti siihen millaisia ihmiset ovat. Huumorini on jotenkin brutaali eli ehkä se on remnantti tuosta r*ssänsukuisuudesta.

Jasså

On hyvin harmillista se, että Ruotsin ja Venäjän välissä on tämä kuuluisa Suomi, josta kukaan ei ole kuullut mitään.

Tällainen… blandis.

Eli jos kielet, kulttuurit ja kodittomuus laitetaan blenderiin, niin tapahtuu outoja väännettäessä virta päälle.

Kun sose mukissa on hetken levännyt, niin ne erottuvat toisistaan omiksi kerroksiksi: kevyet yllä ja raskaat pohjalla.

Me olemme siinä välissä.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasså

On hyvin harmillista se, että Ruotsin ja Venäjän välissä on tämä kuuluisa Suomi, josta kukaan ei ole kuullut mitään.

Tällainen… blandis.

Eli jos kielet, kulttuurit ja kodittomuus laitetaan blenderiin, niin tapahtuu outoja väännettäessä virta päälle.

Kun sose mukissa on hetken levännyt, niin ne erottuvat toisistaan omiksi kerroksiksi: kevyet yllä ja raskaat pohjalla.

Me olemme siinä välissä.

(hirn)

Kieli

Jos unohdetaan nämä kaksi (Ruotsi & Venäjä), niin mitä väliin jää?

Väliinputoaja

Välis

Välittäminen

Välillisyys

Väistämättömyys

Kielemme on niin suurenmoinen, että viettäkää hetki sille.

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kieli

Jos unohdetaan nämä kaksi (Ruotsi & Venäjä), niin mitä väliin jää?

Väliinputoaja

Välis

Välittäminen

Välillisyys

Väistämättömyys

Kielemme on niin suurenmoinen, että viettäkää hetki sille.

(naurua)

Meitä on perinteisesti pidetty metsäläiskansana. Siitä se Ruotsin "bättre folk" juontanee juurensa. Koen että muut Pohjoismaat pitävät Suomea hieman eri lukunaan kuin muita Pohjoismaita. Ruotsin kanssa on tietysti paljon yhteistä historiaa. "Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme halua tulla, olkaamme siis suomalaisia." Olkaamme siis mongoleja. Suomalaisten pyöreäpäisyys on omituinen anomalia sillä naapurimaamme kansalaiset eivät ole pyöreäpäisiä. Keskieurooppalaiset ovat jopa kulmikkaita meihin verrattuna.

Kuitenkin Itäaasialaiset ovat kasvoiltaan jotenkin pyöreitä. Venäjä on tässä välissämme mutta silti venäläiset kasvonpiirteet ovat erilaiset kuin suomalaisten. Tässä on linkki Mongolien valtakunnasta karttatasolla. Suomikin oli oikeastaan osa sitä, siis osa Suomesta. https://www.youtube.com/watch?v=pA5VtdIRvgg . Tuo voisi selittää yhteyden suomalaisten ja kaukaisten kansojen kanssa. On mielenkiintoista että Lähi-Itä kuului myös samaan piiriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meitä on perinteisesti pidetty metsäläiskansana. Siitä se Ruotsin "bättre folk" juontanee juurensa. Koen että muut Pohjoismaat pitävät Suomea hieman eri lukunaan kuin muita Pohjoismaita. Ruotsin kanssa on tietysti paljon yhteistä historiaa. "Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme halua tulla, olkaamme siis suomalaisia." Olkaamme siis mongoleja. Suomalaisten pyöreäpäisyys on omituinen anomalia sillä naapurimaamme kansalaiset eivät ole pyöreäpäisiä. Keskieurooppalaiset ovat jopa kulmikkaita meihin verrattuna.

Kuitenkin Itäaasialaiset ovat kasvoiltaan jotenkin pyöreitä. Venäjä on tässä välissämme mutta silti venäläiset kasvonpiirteet ovat erilaiset kuin suomalaisten. Tässä on linkki Mongolien valtakunnasta karttatasolla. Suomikin oli oikeastaan osa sitä, siis osa Suomesta. https://www.youtube.com/watch?v=pA5VtdIRvgg . Tuo voisi selittää yhteyden suomalaisten ja kaukaisten kansojen kanssa. On mielenkiintoista että Lähi-Itä kuului myös samaan piiriin.

Mjoo

Monet (erittäin monet) norjalaiset eivät tiedä sukujuuristaan mitään.

Mutta kun hieman penkoo, niin kalpa tulee vastaan.

Norja, eli taipuisa.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo

Monet (erittäin monet) norjalaiset eivät tiedä sukujuuristaan mitään.

Mutta kun hieman penkoo, niin kalpa tulee vastaan.

Norja, eli taipuisa.

(hirn)

Liettua ja Ukraina ovat melko merkittäviä valtioita ihmisliikkeiden kannalta. Jotenkin muistan että norjalaisilla ja monilla muillakin kansoilla olisi ollut jonkinsorttista vaellusta sielläpäin. Valko-Venäjä on niiden välissä eli ilmeisesti sielläkin on ollut liikehdintää. Tällaisen löysin. https://www.youtube.com/watch?v=Zhf9ZoB5dNc . Tuo käsittää aikajanan niinkin äskettäin kuin 1990-luvulta lähtien. Norjalaisten määrä Liettuassa on omituisen korkea. Googletin että norjalaisia on suunnilleen sama määrä kuin suomalaisia, mikä korostaa tuota norjalaisten osuutta. Ne vaellukset ovat tapahtuneet joitain satoja vuosia sitten.

Venäläisistä puheen ollen - Team Ahmassa kun Herra Sotilasmestarilla heräsi epäilykset ovatko hänen vieraansa suomalaisia vai venäläisiä niin ne pari vankikarkuria vastasi tulleensa "Karjalasta" ;D. Niillä oli vielä sellainen venäläinen aksentti kun he puhuivat. Mielestäni se oli hauska juttu sillä Karjalan sijaan ne olivat kuvitteellisesti vähintäänkin joitain Pietarin trolleja. Jääkiekossa Suomi on trolli Venäjää kohtaan.

• Anonyymi

Näin hybridinä eli pohjalaisena genetiikan mallikappaleena 😁 jossa dna:n mukaan asustaa 29% skånelaista verenperimää, voin kyllä rehellisesti todeta että eleganssi on jättänyt minut täysin huomiotta, kuten myös monet paikalliset ns.bättrefolk ihmiset.
        Ennemminkin tulee mieleen ympärilleen katsoessa sanat p*skajalka ja tunkiopönkä tai cityjuntti, että joo kehottaisin niitä eleganssin alkulähteitä etsimään ihan muualta 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin hybridinä eli pohjalaisena genetiikan mallikappaleena 😁 jossa dna:n mukaan asustaa 29% skånelaista verenperimää, voin kyllä rehellisesti todeta että eleganssi on jättänyt minut täysin huomiotta, kuten myös monet paikalliset ns.bättrefolk ihmiset.
        Ennemminkin tulee mieleen ympärilleen katsoessa sanat p*skajalka ja tunkiopönkä tai cityjuntti, että joo kehottaisin niitä eleganssin alkulähteitä etsimään ihan muualta 😂

....ensimmäisellä kotimaisella 🙂
        https://music.youtube.com/watch?v=d2tOPhM0hx4

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eleganssi

Niin.

En ole katsonut tarpeelliseksi vittuilla täällä kenellekään, mutta tämä gimuli (tämä taiteen airut) toi minulle kolme kehystettyä kuvaa (triptyykki), jollaisia en edes tiennyt olevan olemassa.

Olen siis monella tavalla sanaton.

Kiitos, sydämestäni & sielustani, jollaisia ehkä on.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eleganssi

Niin.

En ole katsonut tarpeelliseksi vittuilla täällä kenellekään, mutta tämä gimuli (tämä taiteen airut) toi minulle kolme kehystettyä kuvaa (triptyykki), jollaisia en edes tiennyt olevan olemassa.

Olen siis monella tavalla sanaton.

Kiitos, sydämestäni & sielustani, jollaisia ehkä on.

(hihitystä)

Teokset

Jokainen näistä kolmesta on uniikki, eikä niitä ole muualla kuin tässä.

Valitettavasti en voi avata laatikkoa sen suuremmin, sillä lukijaa tulee vetää koukussa niin kauan, että se väsyy.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teokset

Jokainen näistä kolmesta on uniikki, eikä niitä ole muualla kuin tässä.

Valitettavasti en voi avata laatikkoa sen suuremmin, sillä lukijaa tulee vetää koukussa niin kauan, että se väsyy.

(hihitystä)

Funeau raottaa onnensa kliimaksia

Kun tämä kyseinen lady meni matkoihinsa, niin jäin kahden vaiheille.

Minulla oli jotain sellaista, jota kenelläkään muulla ei ollut. En uskaltanut edes koskea niihin, sillä tiesin, että vain turmelisin ne.

Avaruudellisesti ajatellen niiden matka tähän ei ollut pitkä, vain elämän mittainen. Lyhykäisyydessään loputon, toivoton ja saavuttamaton.

Mutta siinä istuin ja katselin saavutustani.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Funeau raottaa onnensa kliimaksia

Kun tämä kyseinen lady meni matkoihinsa, niin jäin kahden vaiheille.

Minulla oli jotain sellaista, jota kenelläkään muulla ei ollut. En uskaltanut edes koskea niihin, sillä tiesin, että vain turmelisin ne.

Avaruudellisesti ajatellen niiden matka tähän ei ollut pitkä, vain elämän mittainen. Lyhykäisyydessään loputon, toivoton ja saavuttamaton.

Mutta siinä istuin ja katselin saavutustani.

(reps)

Fune himassa

- No voi että!

- Siis… Ootko kuullut. Siis varma finalisti.

- Kato mitä toin.

- Mitä noi on.

- Sain ilmaiseksi.

- Keneltä.

- Yks friidu diggas mun intensiteetistä ja ja antoi nää mulle.

- Kuka?

- En mä muista nimeä, mutta eix oo upeita?

- Tosta pidän, mutta nuo muut ovat vähän outoja.

(naurua)

• Minäkin tapasin äsken, rappukäytävässä. Hymyili minulle ja tervehti. Suomenruotsalainen miehensäkin hymyili siinä vieressä.

• Anonyymi

Mjoo

Joo siis peruspointti on se että rappukäytävään ei tule mennä.

Jos menee, niin törmää taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan, josta ei pääse eroon edes hyttysmyrkyllä.

Olen ajatellut (usein) ystäväni heittoa, jonka mukaan minä sopisin mainiosti koneeseen, josta hypätään kohti maata.

Ei nappaa.

(hirn)

• Anonyymi kirjoitti:

Mjoo

Jos menee, niin törmää taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan, josta ei pääse eroon edes hyttysmyrkyllä.

Olen ajatellut (usein) ystäväni heittoa, jonka mukaan minä sopisin mainiosti koneeseen, josta hypätään kohti maata.

Ei nappaa.

(hirn)

Tulin ulkoa ja suuntasin omaan asuntooni. Muuten vältän kyllä menemästä rappukäytävään, en tiedä mikä siinä on mutta ihmiset rappukäytävässä on jotenkin ahdistavaa. Kukaan ei onneksi jää juttelemaan, se jää katsekontaktiin ja tervehdykseen.

• Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

Tulin ulkoa ja suuntasin omaan asuntooni. Muuten vältän kyllä menemästä rappukäytävään, en tiedä mikä siinä on mutta ihmiset rappukäytävässä on jotenkin ahdistavaa. Kukaan ei onneksi jää juttelemaan, se jää katsekontaktiin ja tervehdykseen.

Mjaa

Katso mitä sanot.

Ei ole mitään järkeä siinä, että puhuu (kirjoittaa) unessa.

Ryhdisty!

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo

Ei nappaa.

(hirn)

hypätään? ettei siis heitetä 🙂, varjon kanssa vai ilman?

• Anonyymi

Sivistys tekee ihmisestä kauniin.

• Anonyymi

• Anonyymi

Siis Suomen ruotsalaiset ovat pahimpia hohohohomhom oja mitä tässä maassa on nähty. Menisivät sinne kotimaahansa hmostelemaan eikä täällä Suomessa jakaisi riettauksiaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      112
      7441
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      38
      4318
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      37
      3802
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      401
      2004
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      72
      1519
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1477
    7. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1468
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      180
      1146
    9. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1128
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      12
      1043
    Aihe