Tavoittelemme mainetta, kunniaa ja rahaa, mutta onko tämä kaikki vain katoavaa tuulen huojuntaa, eikö tärkeää olisi se että kulkisimme sillä kapealla tiellä kohti taivasta, eikä sitä toista tietä?
-ArtoTTT-
" kaikki maine, kunnia, fanitus, esillä olo, ylistys ihmisille – se voi näyttää loistokkaalta hetken, mutta päättyy lopulta hiljaisuuteen, pimeyteen ja pölyyn. Tämä elämä on kovin lyhyt ja sen kirkkaus sammuu nopeammin kuin ymmärrämmekään. Ja se, mitä tämä maailma ylistää, myös jää lopulta kylmäksi ja tyhjäksi."
https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/uninaky-kuolleesta-tahdesta-naky-entisen-maailman-katoavaisuudesta/
Mikä elämässä loppujen lopuksi on tärkeää?
16
138
Vastaukset
On kuitenkin parempi elää ilman oletuksia.
- AnonyymiUUSI
Mikä on Torren elämän tarkoitus?
- AnonyymiUUSI
Tarjoatko tässä vaihtoehdoksi nyt itse omaamaasi hyvin joustamatonta, suvaitsematonta, ankaraa ja muita, myös muita uskovia tuomitsevaa kristinopin tulkintaa? Vai millaista tietä tässä on nyt tarjolla?
Se sinun tiesi ei tosiaan juuri kenellekään kelpaa, mutta mainitsemasi arvot eivät ole kyllä suomalaisten enemmistön tärkeimpiä arvoja vaan niitä ovat mm. rehellisyys, perhe ja terveys.
-a-teisti- On tavallaan turhaa pohtia sitä, mikä elämässä on tärkeää, ellei sitä samalla suhteuteta siihen, mikä itse kunkin elämässä on mahdollista. Tältä kannalta on täysin eri asia syntyä kultalusikka suussa kuin syntyä nyt vaikkapa Gazassa tai Ruandassa rutiköyhän perheen lapseksi. Tai syntyä vaikkapa vammaiseksi. Tällaiset olosuhdeasiat vaikuttavat merkittävästi koko loppuelämään. Sanotaan, että on lottovoitto syntyä Suomeen. Todennäköisesti se tarkoittaa monella tavalla helpompaa ja pitempää elämää kuin syntyä jonnekin sellaiseen paikkaan, missä tässä elämän lotossa saa aina nolla oikein.
Ihminen alkaa jo heti kohta synnyttyään tavoitella erilaisia asioita. Lapsetkin tavoittelevat karkkipäivää ja yrittävt saada tahtoaan läpi erilaisissa asioissa. Jossain vaiheessa nuoruutta aletaan tavoitella vastakkaisen sukupuolen katselemissta ja koskettelemista ilman turhia vaatteita. Tavoitteita alkaa sitten iän myötä tulla lisää ja vanhuudessa ihan erilaisia kuin nuoruudessa. Tällainen haluaminen ja tavoitteleminen näyttää kuuluvan kaikkeen elämään. Harva valitsee ainakaan käytännössä vapaasta tahdostaan, että menee elämänsä ajaksi ja vetää peiton korviin odottaen, että nukahtaisi jo ensimmäisen yön jälkeen sellaiseen uneen, joka päättyisi siellä kuvaamassasi taivaassa. Ihmiset eivätkä edes eläimet toimi kuitenkaan käytännössä näin. Horrokseen talviunille menevä karhukin taitaa arvella heräävänsä puuhiin ja tavoitteidensa toteuttamiseen taas seuraavana keväänä.
Kaikki päättyy varmaan lopulta hiljaisuuteen, pimeyteen ja pölyyn. Mutta sen tiedämme ja sen vuoksi elämmekin vähän niin kuin viimeistä päivää kaiken aikaa. Ajatuksena on ottaa elämästä irti se, mikä siitä on saatavissa. Se voi olla palkitsevaa sen elämän pituisen ajan. Se tuntuu useimmille riittävän. Se on vaan fakta, jota vastaan tuntuu turhalta taistella. Toki tieteen yms. kehittymisen tuloksena elinaikamme pituus on saattanut jollakin aikavälillä ainakin kaksinkertaistua. Satoja vuosia sitten syntyneinä meillä olisi ollut käytetätävissä vain puolet siitä elinajasta kuin silloin. Tavllaan voi sanoa, että nykyihmisellä on mahdollista lottovoittomaissa elää kahdesti elämä verrattuna satoja vuosia sitten eläneeseen ihmiseen. Saattaa olla, että ihminen elää tuhansien vuosien päästä vaikkapa 300 -vuotiaaksi, joten sen ihminen aika on 3 - 5 nykyistä elämää.- AnonyymiUUSI
ArtoTTT
Olosuhteet toki vaikuttavat, vaikka ei se helppous/varallisuus aina ihmisen kehityskaarelle pelkästään hyvä asia ole.Minä kuitenkin puhuin toisenlaisesta tiestä ja vaihtoehdosta.
Matt, 7:
13»Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. 14Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
https://www.prisma.fi/tuotteet/110002126/yousef-hamasin-poika-vaikuttava-kertomus-terrorista-petoksesta-poliittisesta-juonittelusta-ja-mahdottomilta-tuntuvista-valinnois
- AnonyymiUUSI
Eihän se mikään kapea tie ole vaeltaa Jumalan Pyhän Hengen yhteydessä. Sehän on hengellisesti yltäkylläisyyden, rauhan, rakkauden ja ilon tie.
Mihin sen edes voisi vaihtaa.
Johonkin typeryyteen, ankeuteen ja hölmöihin juttuihin. - AnonyymiUUSI
En tiedä teistä muista mutta minulle on tärkeää että olen saanut perheen ja näin hyvän ihmisen "kloonauksia" tähän maailmaan. Olen saanut paljon aikaan hyvää. Oikeastaan voisi sanoa että en ole aiheuttanut mitään pahaa.
Ja sitten on vain elämä itse tärkeää. Olla mukana täyspäisenä kansalaisena. - AnonyymiUUSI
"Tavoittelemme mainetta, kunniaa ja rahaa, mutta onko tämä kaikki vain katoavaa tuulen huojuntaa, eikö tärkeää olisi se että kulkisimme sillä kapealla TIELLÄ KOHTI TAIVASTA, eikä sitä toista tietä?
-ArtoTTT"
Ja Raamatusta, Jeesuksen opetus Matteuksen evankeliumi:
"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani".
Fariseus Paavalin opetus;
"5:7 PERATKAA POI VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Kerrotko Arto TTT, että miten kuljet kohti taivasten valtakuntaa perkaamalla sen pois?- AnonyymiUUSI
Minä ainakin perkaan kaloja. Onko niissä hapatusta?
- AnonyymiUUSI
Tai miksi perkasit taivasten valtakunnan pois, kun Jeesus evankeliumissa sanoo taivasten valtakunnan olevan sisällisesti meissä ja vaihdoit sen syntivaltakuntaan (Room.7).
Jopa Paavali ymmärsi, ettei ihmisen sisällä voi nämä molemmat olla yhtä aikaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tai miksi perkasit taivasten valtakunnan pois, kun Jeesus evankeliumissa sanoo taivasten valtakunnan olevan sisällisesti meissä ja vaihdoit sen syntivaltakuntaan (Room.7).
Jopa Paavali ymmärsi, ettei ihmisen sisällä voi nämä molemmat olla yhtä aikaa.Lisäystä - oletteko te jotenkin ylityhmiä, vai mikä tämä teidän juttu on. Vai todellisia live-elämän huijareita? Kun ei tässä Raamatun mukaan ole edes mitään epäselvää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - oletteko te jotenkin ylityhmiä, vai mikä tämä teidän juttu on. Vai todellisia live-elämän huijareita? Kun ei tässä Raamatun mukaan ole edes mitään epäselvää.
Paavali juuri Roomalaiskirje 7 luku selittää kristiuskon syntiopin perustaa, kun synti on ominaisuus ihmisen sisällä, ja hänkin tekee sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä, ettei kristitty hallitse omia tekojaan ja tämän vuoksi on Jeesusta palvottava uhrina itsensä puolesta?!
Miten voit sitten palvoa Jeesusta samaan aikaan uhrina ja yrittää sitten selittää, että pitäisikin kulkea sitä kaitaa tietä missä hallitseekin tekonsa?!
Ei kahta tietä voi yhtä aikaa kulkea.
- AnonyymiUUSI
7 lihavaa lehmää ja 7 laihaa 🤣🤣🤣
unet ovat päivän tapahtumien pähkäilyä ei muuta !!!- AnonyymiUUSI
Niin, tai jopa Jeesuksen Matteuksen evankeliumin 7 luku, Paavalin Roomalaiskirjeen 7 luku ja kuin kirsikkana kakun päälle Jeremian kirjan 7 luku.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tai jopa Jeesuksen Matteuksen evankeliumin 7 luku, Paavalin Roomalaiskirjeen 7 luku ja kuin kirsikkana kakun päälle Jeremian kirjan 7 luku.
Tässä on kiteytettynä pienoiskoossa koko Raamatun sisältö.
- AnonyymiUUSI
mikäänhän ei ole mitään jos se muuttuu päivittäiseksi , pitää olla vaihtelua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861570
- 711200
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1741095Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!52892Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46871- 47858
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38858- 46792
Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9773IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35769