Nainen työelämässä ja miesten nurja asenne

Anonyymi-ap

Osaako joku kertoa, miksi joillekin uskoville miehille työelämässä oleva nainen on jotenki vähättelyn arvoinen? Onneksi tämmöistä ei ole tapahtunut usein. Kuitenkin lyhyen ajan sisällä on käynyt niin, että kaksi eri uskovaista miestä on alkanut selittämään, miten työnteko ei ole pelastuksen kannalta oleellista ja suhtautuminen esim. työpaikan saamisen on ollut nuivaa. Koskaan en ole elämässäni ajatellut, että työnteolla mentäisiin taivaaseen. Monet työpaikat olen silti kokenut Jumalan johdatuksena. Toinen miehistä piti palopuheen siitä, kun nyky-yhteiskunnassa on vaan naisia esim. opetusalalla, lääkäreinä jne. Itselleni moni työ on ollut samalla kutsumuksen toteuttamista. En usko, että tuo kutsumus on tullut tyhjästä. Myös Raamatussa kehoitetaan toimeliaisuuteen. Miksi tämä on joillekin miehille vähäteltävä asia?

4

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Osaako joku kertoa, miksi joillekin wokettaville naisille mies on jotenki vähättelyn arvoinen?

😊😊😊😊😊

• Anonyymi
        UUSI

Millä tavalla viestissäni vähäteltiin miehiä?

Ap

• Anonyymi
      UUSI

Jumalan tahto oli Eedenin jälkeen se tehtävänjako sukupuolten välillä, että nainen synnyttää lapset ja hoitaa kodin ja mies käy töissä ja elättää perheensä. Nykyään se on vaikeaa toteuttaa, kun suurin osa naisista on joko naimattomia tai yksinhuoltajia.

• Anonyymi
      UUSI

Vaikka Paavali muutoin antoi ohjeita naisille, niin ei hän naisen työn tekemisestä erikseen mitään puhunut. Käski tehdä työtä käsillään siten ettei ole kenenkään avun tarpeessa, mutta ei eritellyt siinä sukupuolia.

Toisekseen eivät sen ajan ohjeet oikein sovellut tähän aikaan, kun oli orjia, mies tai nainen saattoi olla orja eikä siinä ollut oikein täyttynyt mitkään ihmisarvo tai tasa-arvo kysymykset.

Siksi pitää ihmisellä on kyse Pyhän Hengen johdatuksesta elämässä ja jos joku arvostelee sitä johdatusta, pitää kysyä häneltä, että onko Herra johdattanut sinut arvostelemaan muita, että onko Herra lähettänyt, vai oletko itse lähtenyt liikkeelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      249
      1921
    2. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      96
      1859
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1393
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      70
      1090
    5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      13
      999
    6. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      951
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      938
    8. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      938
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      902
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      39
      885
    Aihe