Kannattaako kertoa pettämisestä eron hetkellä

Anonyymi-ap

Olen pettänyt satunnaisesti, mitään salarakasta ei kuitenkaan ole odottamassa. Eron syitä käyty läpi ja päädytty yhteistuumin jatkamaan erillään matkaa. Peiliin kattellut tässä ja pettäminen sen myötä saanut ison syyllisyyden aallon liikkeelle. Pohdin olisiko fiksua kertoa tästä vai ei.

Jos kerron, niin puoliso ei välttämättä osaa ajatella eron todellisten syiden olevan aidosti jossain muissa asioissa kuin pettämisessä. Ystävyydestä eron jälkeen ei voi edes haaveilla. Tuonko liikaa tuskaa tähön muutoinkin vaikeaan tilanteeseen?

Jos en kerro. Syyllisyys vaivaa. Pelkään, että asia tulee myöhemmin jostain hänelle selville. Hänellä olisi syy vihata minua, nyt pitää minua liian hyvänä tyyppinä. Jos joskus lähennyttäisiin uudestaan se ei tuntuisi reilulta, jos hän ei tästä tietäisi.

10

363

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Me ollaan sankareita kaikki, kun oikein silmiin katsotaan...

• Anonyymi

Mitä väliä sillä enää on? Tehän eroatte. Onko lapsia?
      Ei mulla tulis mieleenkään mennä exälle kertoon että " ainiin. Kävin panemassa yhtä äijää yhdessä olon aikana sillon v84"

• Anonyymi

Nyt #metoo aikana miehen ei missään tapauksessa kannata riemastuttaa vaimoa jonka on jättämässä, yhtään enempää kuin on tarpeellista.

• Anonyymi

Mielestäni hänellä olisi oikeus tietää. Yleensä tuollaiset asiat vain aavistaa vaikka niistä ei sanoisi. Uskon että vaikka se voi hetkellisesti järkytttää niin se voi myös olla molemmille se ns.puukon veto pois haavasta jolloin paraneminen voi vasta alkaa. Järkyttävintä olisi jos selviäisi muualta eikä niin että olet itse kertonut. Silläkin on suuri merkitys että itse kertoo kuin että paljastuu. Hän varmasti myös näkee sinusta että aidosti kadut joten hänen on helpompi tulla vastaan.

• Anonyymi

Miehellä ei ole mitään tarvetta tai syytä katua, kun jättää pihtaavaksi ja sättiväksi vaihdevuosiensa takia muuttuneen vaimonsa.

Tasa-ikäisyys parisuhteessa on naisille erittäin ikävä sudenkuoppa, koska vaihdevuosia koskevan tietoa salaillaan sekä valheellistetaan, ei siis ole nuorena mahdollisuutta tietää, että se aiheuttaa eron vuosien tai kymmenien vuosien päästä, kuin nainen on 40-49 vuotta vanha, taikka tekee avioliiton myrkyllisen kitkerän katkeraksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehellä ei ole mitään tarvetta tai syytä katua, kun jättää pihtaavaksi ja sättiväksi vaihdevuosiensa takia muuttuneen vaimonsa.

Tasa-ikäisyys parisuhteessa on naisille erittäin ikävä sudenkuoppa, koska vaihdevuosia koskevan tietoa salaillaan sekä valheellistetaan, ei siis ole nuorena mahdollisuutta tietää, että se aiheuttaa eron vuosien tai kymmenien vuosien päästä, kuin nainen on 40-49 vuotta vanha, taikka tekee avioliiton myrkyllisen kitkerän katkeraksi.

Johan oli taas oikeen valitus valistus. Miten saisit vielä vähäteltyä lisää naisia?
        Olet selkeästi naisten vihaaja.

• Anonyymi

Mitä väliä sillä enää on. Saadaksesi omatuntontosi paremmalle puolelle, on huonoin syy maailmassa lyödä jo lyötyä!!

Pettäjät aina tarkoitukseela ja hyvin harkiten tietävät mitä tekevät, älä laita sitä kenekään toisen syyksi.

• Anonyymi

Kerro, niin tiedän etten ollut hullu.

• Anonyymi

Kannattaako tunnustaa jos pettää

• Anonyymi

Voihan siitä puhua saatte asioille päätöksen sitä kautta ja paraneminen suhteesta voi alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      38
      8422
    2. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      91
      4168
    3. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      4130
    4. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      297
      3676
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      56
      2895
    6. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      63
      2873
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      39
      2795
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2560
    9. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      153
      2238
    10. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      32
      2154
    Aihe