Dieselistä ei ole mihinkään!

Anonyymi-ap

Tai no, vanhemmista on mutta uusista ei. Ajan 3 vuotta juuri täyttävällä dieselillä. En sano merkkiä mutta: 200 hp 2,0 l tdi + 7 v. dsg farkku. Nyt auto on menossa jo neljättä kertaa remonttiin kun moottorin kuva palaa mittaristossa. Aiemmilla kolmella kerralla on vaihdettu nox ja mitälie hiukkasantureita takuuseen. Nyt on ensimmäinen remontti takuun päätyttyä ja odotettavissa satojen eurojen lasku. Eikä siinä vielä kaikki. Auto kuluttaa sikamaisen paljon dieseliä, joka maksaa nykyään saman kuin 95 bensa ja siihen päälle dieselvero.

Purnaukseni suurin syy on siinä että toisena autona on 223 heppainen 10 vuotias takaveto bensa-auto sedan, joka kuluttaa jatkuvasti selvästi vähemmän bensiiniä kuin tuo diesel (kyseessä ei-ladattava hybridi). Ei yhtään vikaa koko aikana, ei dieselveroa ja tätänykyä samanhintainen polttoaine.

Omaa tyhmyyttähän se on että on vielä haksahtanut dieseliin mutta enpä enää suosittele kellekään muulle. Kiinnostavaa sähköautoa tässä odottelen dieselin tilalle ja hybridin pidän. Se tuntuu olevan supervankka auto.

16

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähiin käy automerkit jotka kestää.

      • Anonyymi

        Niin Toyota ei kestä. Ei kai sardiinipurkilla kukaan itseään kunnoittava halua ajaa.
        Sama kuin kulkisi vappunaamari päässä koko vuoden!


    • Anonyymi

      Autot sulla on siis Skoda octavia ja lexus is300h.

      • Anonyymi

        Šuperb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Šuperb

        Anteeksi siis Superb. (Painoin liian kauan s-kirjainta kun Škodan on tottunut kirjoittamaan "hipsun" kanssa).

        Ps. Auto on muuten oikein ok mutta rahaperusteisesti kannattaa valita millä tahansa muulla käyttövoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi siis Superb. (Painoin liian kauan s-kirjainta kun Škodan on tottunut kirjoittamaan "hipsun" kanssa).

        Ps. Auto on muuten oikein ok mutta rahaperusteisesti kannattaa valita millä tahansa muulla käyttövoimalla.

        Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".

        Sinänsä ihan vastaavia kokemuksia myös muiden valmistajien dieseleistä, Nox-anturia yms. menee jo takuuaikana sen verran että ei ole diesel enää jatkossa vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniongelma- ja huijauskonsernin ylihintaiset tuotteet vikaantuu kovin paljon ollakseen "oikein ok".

        Eipä tuossa mikään muu paikka vielä ole 3 v. aikana tuottanut ongelmia kuin nuo dieselin monimutkaiset päästönhallintasysteemit. Ureat sentään säilyivät ehjänä 2024 tammikuun alun pakkasissa toisin kuin monella muulla. Varmaan kulutuskin on suurempaa kuin vanhemmissa dieseleissä päästöjen hallinnan takia, en tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuossa mikään muu paikka vielä ole 3 v. aikana tuottanut ongelmia kuin nuo dieselin monimutkaiset päästönhallintasysteemit. Ureat sentään säilyivät ehjänä 2024 tammikuun alun pakkasissa toisin kuin monella muulla. Varmaan kulutuskin on suurempaa kuin vanhemmissa dieseleissä päästöjen hallinnan takia, en tiedä?

        Odotapa vaan vähän aikaa.
        https://www.is.fi/autot/art-2000011200151.html


    • Anonyymi

      Dieselin aika Suomessa alkaa olla taputeltu. Jos ajot jäävät keskimääräiseen määrään, ei polttoaineesta saadut säästöt riittävät tuskin kattamaan rankkaa käyttövoimaveroa. Urealaitteiden talviremontit nostavat huoltokustannukset pilviin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        " Rankka käyttövoimavero " . Minun diiselissä 360 €/ vuosi . Kulutus on 4,3 l / 100km , joten aika pienillä kilometreillä tuo vero on kuitattu . Urealaitteita autossani ei ole .


    • Anonyymi

      Jos ja kun urea tuntuu häiritsevän, niin vaihtoehtoinen puhdistustekniikka on olemassa ja niilläkin täyttää nykyisen EURo6:n päästövaatimukset.
      Esim japanilaiset, korealaiset dieselit. Useimmat citymaasturithan ovatkin näitä. Ja ovat ongelmattomia…

      • Anonyymi

        Kyllä ne dieselit ovat jo noistakin kadonneet, ei taida montaa japanilaista ja korealaista uutta autoa diesel-koneella löytyä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7543
    2. 103
      5507
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5027
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      138
      4402
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3140
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      49
      2803
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2759
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2377
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2334
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      1936
    Aihe