Musliminaisen suosittelema fatwasivusto antaa seuraavanlaisia ohjeita musliminaisten opiskelusta:
>>A women should not specialize in a field that is outside of her realm. She has the opportunity to pursue many fields that are suitable to her, like Islamic Studies or the Arabic Language. Fields such as Chemistry, Engineering, Architecture, Astronomy and Geography do not suit her.
Eli musliminaissten ei tulisi opiskella esimerkiksi kemiaa, insinööriksi, arkkitehtuuria, astronomiaa tai maantiedettä, vaan keskittyä esim. islamin ja arabian opiskeluun. Tuli muuten mieleen, että tiedän kaikkia noita aikaisemmin mainittuja aloja opiskelevia naisia. Eläköön todellinen tasa-arvo!
http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=125
Fatwa: naisten opiskelu
12
847
Vastaukset
- Musliminainen
hyvä Tepponen, että kyseessä on ko. shaykhin suositus, oma mielipide, jota voi noudattaa - tai jättää noudattamatta, koska kieltoa asian suhteen ei kuitenkaan ole.
- Tepponen
mitä mieltä sinä olet ko. sheikin suosituksesta?
Tepponen kirjoitti:
no mitä mieltä sinä olet?
- Tepponen
karvapää kirjoitti:
no mitä mieltä sinä olet?
sanomaan että ko. sheikin neuvo on erinomaisen syvältä. Ja sitten sinun vuorosi. Mitä mieltä sinä olet?
- Mr.White
Kyseistä suosittelemaasi Fatwa onlinea lukea?
Yritä nyt päättää:) - Musliminainen
Tepponen kirjoitti:
kukin noudattakoon hänet ohjettaan jos hyväksi näkee. Itse en kuitenkaan kieltäisi ko. alojen opiskelua..
- Musliminainen
Mr.White kirjoitti:
Kyseistä suosittelemaasi Fatwa onlinea lukea?
Yritä nyt päättää:)ovat shaykhien omia mietintöjä ja lausuntoja - joskus ne perustuvat selkeästi johonkin Koraanin kohtaan tai aitoihin haditheihin..
..mutta kuten tämä fatwa, se ei perustu kumpaakaan suoraan - vaan on lähinnä tämä shaykhin oma suositus. Jolloin myös lukijalle jää valta päättää kun kieltoa uskonnosta ei ole esitetty.
- nainen voi opiskella
Rauha Teille,
Sana Fatwa on islamilainen sana ja sitä käytetään, kun mofti (sunni) tai ajätollah (shiia) antaa mielipiteensä. Olemme käsitelleet ja todistaneet, että ebn Tiimijeh ja hänen kaltaiset ihmiset eli Wähhabit, eivät ole muslimeja ja heidän mielipiteitään ei kutsuta fatwoiksi.
Shiijoen näkökulmasta nainen voi opiskella ihan mikskä hän haluaa.
Minunkin puolestani:
Lainaus:
Eläköön todellinen tasa-arvo!
Sheikh
http://www.suomenshiiamuslimit.org/phpBB2/viewtopic.php?t=2449- Musliminainen
Profeetta Muhammad on sanonut, että jos nimittää toista muslimia epäuskovaksi, niin varmasti heistä toinen sellainen onkin...
Siksipä kannattaisi olla varovainen ketä nimittelee kaafiriksi. - Tepponen
Musliminainen kirjoitti:
Profeetta Muhammad on sanonut, että jos nimittää toista muslimia epäuskovaksi, niin varmasti heistä toinen sellainen onkin...
Siksipä kannattaisi olla varovainen ketä nimittelee kaafiriksi.olla myös varovainen, ketä _ei kutsu_ kaafiriksi...
(Islam ei kiellä terrorisoimasta, joten terroristi ei ole automaattisesti kafir.)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925288
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281280Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000