Fatwa: naisten opiskelu

Tepponen

Musliminaisen suosittelema fatwasivusto antaa seuraavanlaisia ohjeita musliminaisten opiskelusta:

>>A women should not specialize in a field that is outside of her realm. She has the opportunity to pursue many fields that are suitable to her, like Islamic Studies or the Arabic Language. Fields such as Chemistry, Engineering, Architecture, Astronomy and Geography do not suit her.

Eli musliminaissten ei tulisi opiskella esimerkiksi kemiaa, insinööriksi, arkkitehtuuria, astronomiaa tai maantiedettä, vaan keskittyä esim. islamin ja arabian opiskeluun. Tuli muuten mieleen, että tiedän kaikkia noita aikaisemmin mainittuja aloja opiskelevia naisia. Eläköön todellinen tasa-arvo!

http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=125

12

847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musliminainen

hyvä Tepponen, että kyseessä on ko. shaykhin suositus, oma mielipide, jota voi noudattaa - tai jättää noudattamatta, koska kieltoa asian suhteen ei kuitenkaan ole.

• Tepponen

mitä mieltä sinä olet ko. sheikin suosituksesta?

• Tepponen kirjoitti:

no mitä mieltä sinä olet?

• Tepponen
        karvapää kirjoitti:

no mitä mieltä sinä olet?

sanomaan että ko. sheikin neuvo on erinomaisen syvältä. Ja sitten sinun vuorosi. Mitä mieltä sinä olet?

• Mr.White

Kyseistä suosittelemaasi Fatwa onlinea lukea?
        Yritä nyt päättää:)

• Musliminainen
        Tepponen kirjoitti:

kukin noudattakoon hänet ohjettaan jos hyväksi näkee. Itse en kuitenkaan kieltäisi ko. alojen opiskelua..

• Musliminainen
        Mr.White kirjoitti:

Kyseistä suosittelemaasi Fatwa onlinea lukea?
        Yritä nyt päättää:)

ovat shaykhien omia mietintöjä ja lausuntoja - joskus ne perustuvat selkeästi johonkin Koraanin kohtaan tai aitoihin haditheihin..

..mutta kuten tämä fatwa, se ei perustu kumpaakaan suoraan - vaan on lähinnä tämä shaykhin oma suositus. Jolloin myös lukijalle jää valta päättää kun kieltoa uskonnosta ei ole esitetty.

• nainen voi opiskella

Rauha Teille,

Sana Fatwa on islamilainen sana ja sitä käytetään, kun mofti (sunni) tai ajätollah (shiia) antaa mielipiteensä. Olemme käsitelleet ja todistaneet, että ebn Tiimijeh ja hänen kaltaiset ihmiset eli Wähhabit, eivät ole muslimeja ja heidän mielipiteitään ei kutsuta fatwoiksi.

Shiijoen näkökulmasta nainen voi opiskella ihan mikskä hän haluaa.

Minunkin puolestani:

Lainaus:
      Eläköön todellinen tasa-arvo!

Sheikh

http://www.suomenshiiamuslimit.org/phpBB2/viewtopic.php?t=2449

• Musliminainen

Profeetta Muhammad on sanonut, että jos nimittää toista muslimia epäuskovaksi, niin varmasti heistä toinen sellainen onkin...

Siksipä kannattaisi olla varovainen ketä nimittelee kaafiriksi.

• Tepponen
        Musliminainen kirjoitti:

Profeetta Muhammad on sanonut, että jos nimittää toista muslimia epäuskovaksi, niin varmasti heistä toinen sellainen onkin...

Siksipä kannattaisi olla varovainen ketä nimittelee kaafiriksi.

olla myös varovainen, ketä _ei kutsu_ kaafiriksi...

(Islam ei kiellä terrorisoimasta, joten terroristi ei ole automaattisesti kafir.)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5288
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2078
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1815
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1280
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1001
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    Aihe