Mikäs siinä on, kun minulla on vankka kokemus makkaratarjoiluista ja kun grillaan kotona ihan samaa Poprillia ja Atrillia ja kaasugrillissä, kuten makkara tarjoiluissa, niin en saa makkarasta läheskään yhtä hyvän makuista, vaikka makkara on samaa ja grillaustapa sama.
Aina maistuu sama makkara makkaratarjoilussa paremmalle, kuin kotona grillattuna, mikähän siinä on?
Miten on se makkara eri makuinen kotona ja muualla
31
220
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä niitä on seisotettu kauemmin🤔
- Anonyymi
Makuun vaikuttaa monet asiat? Minkä kanssa makkaraa nauttii. Kenen seurassa ja minkälaisessa ympäristössä. Makkara kahdella nakilla ja kaikilla mausteilla on makkara ihmiselle enemmän mieleen kuin jos nakkien tilanne laittais vaikka vihanneksia?
- Anonyymi
Rillimakkara sinapilla namnam
- Anonyymi
entiedä mutta ns jauhomakkarat ei ole koskaan mistään kotosin.
- Anonyymi
Oisko jokin salainen ainesosa? Soija? Vähän niinkuin Cartman-burger. Tai sitten se makuelämys on psykologiaa. Miksi esim. varastettu tavara kuten esim. ruoka maistuu paremmalta kuin rehdin keinoin hankittuna? Ihminen on taipuvainen syntiin ja jokin kumma siinä tuntuu kiehtovan.
- Anonyymi
En tiedä pitääkö paikkansa, mutta eräs makkaratehtaan työntekijä vihjasi, että laatutasossa on vaihtelua.
Noi yleiset makkaranpaistajat malttaa pitää sitä makkaraa kauemmin siinä grillissä. Mutta se on hyvä juttu että sulla on kaasugrilli. Mulla kun ei oo, mutta oon tonne verstaille aatellu hankkia. Voin käyttää samaa pulloon siinä kun ahjossa.
- Anonyymi
Liian kauan, jos pitää, niin kärähtää makkara.
Joskus on tarjottu makkaraa, joka on ollut liian kauan grillissä ja se ei enää hyvältä maistunut, kuuma koppura, jossa kuoret ruskistuneet.
Joskus olen laittanut makkaran folioon ja kiukaalle, niin on ollut paremman makuinen, kuin
kaasugrilillä, kun folion sisällä on makkaran kosteus pysynyt. Anonyymi kirjoitti:
Liian kauan, jos pitää, niin kärähtää makkara.
Joskus on tarjottu makkaraa, joka on ollut liian kauan grillissä ja se ei enää hyvältä maistunut, kuuma koppura, jossa kuoret ruskistuneet.
Joskus olen laittanut makkaran folioon ja kiukaalle, niin on ollut paremman makuinen, kuin
kaasugrilillä, kun folion sisällä on makkaran kosteus pysynyt.Mä tykkään eniten niistä ihan mustaks grillatuista makkaroista. Sillon kun mä olin kosteusvauriokurssilla. Niin sillon oltiin opiskelipäivän jälkeen saunomassa ja grillattiin aika mustiksi ja mietittiin että kyllä on hyvää. Kun oppitunnilla oli käsitelty haitta aineita, joista yksi oli kivihiiliterva, jossa on haitallisia PAH yhdisteitä. Ja sitä samaa on noissa yligrillatuissa makkaroissa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mä tykkään eniten niistä ihan mustaks grillatuista makkaroista. Sillon kun mä olin kosteusvauriokurssilla. Niin sillon oltiin opiskelipäivän jälkeen saunomassa ja grillattiin aika mustiksi ja mietittiin että kyllä on hyvää. Kun oppitunnilla oli käsitelty haitta aineita, joista yksi oli kivihiiliterva, jossa on haitallisia PAH yhdisteitä. Ja sitä samaa on noissa yligrillatuissa makkaroissa.
Nimenomaan, mustaksi grillatut makkarat (ja muutkin) sisältävät haitallisen paljon karsinogeenejä, syöpää aiheuttavia yhdisteitä.
- Sheena
- Anonyymi
eri makuinen makkara?
utseöbu vögöb ösyttööjub jyb tyoajjaa kioettekenassa buub henki tuoksuu - Anonyymi
juustoton pizza oikwein lempiruokana sellainen
laitan huviksikin mille ulkolämmötkin nyt näyttävät kone--tiedolta
7.9 on nyt ulkolämpiö - Anonyymi
Poprilli ja Atrilli ovat huonointa jauhokyrsää mitä kaupasta löytyy.
Kojusta ostettuna maistuvat rasvaisemmalta.
- Anonyymi
artar.jBvakka hijy cebe.hyrtrym eu sausu asurö asuueröö jyb hauska venejutttu on
- Anonyymi
Kuori on tärkein maun lähde grillimakkarassa. Ja kuoren kypsentämiseen kannattaa varata kärsivällisyyttä. Sisältö menee massuun siinä sitten maukkaan kuoren mukana.
Ja tietenkin ne telttagrillaajat tapahtumissa ottavat makkarat pois paketista ennen grillausta!
Mies 65 - Anonyymi
Ai jaa. Olen syönyt grillimakkaroita vain kahdessa eri paikassa useammin kuin kerran, joten aika vähän vertailupohjaa.. mitään havaittavaa eroa ei noiden välillä.
- Sheena - Anonyymi
Heidän valitsemansa ainesten ja mausteiden keskinäiset suhteet luultavasti eroavat hieman toisistaan kunkin oman maun mukaisesti (tai sitten sen mukaisesti mitä lapsena/teininä opetettiin laittamaan). Lisäksi valmistusmenetelmät, ajat ja niiden sovelias hyödyntäminen vaikuttavat lopputulokseen. Niinkin ilmeisen monelle vähäpätöisen oloiset asiat kuin lopullinen kattaus ja ruoan tuoksut, muodot, värit ja jopa asettelu lautasella vaikuttavat aistinautintoa lisäävästi.
Tälläseen vastaukseen törmäsin kun googletin asiaa. - Anonyymi
oletko tyhmä kuin Rimo
pizza ilmaqn juustoa lempireuoka oikwinkin - Anonyymi
Tottakai makkara on parempaa torilta saatuna kuin kotona. Siellä on tunnelmaa ja kotona puputtaa yksin. Ihan eri juttu, makkaran laadulla ei ole niinkään väliä, mutta tietenkin sen laatumakkaran eron huomaa vaikka missä söisi.
Sama juttu on minulle ranskalaiset perunat. Ostan kaupungissa sellaiset ja jatkan kadulla eteenpäin seuraavaan ostospaikkaan, ilman sinappia ja ketsuppia. Ne vain ovat aivan verrattomia siinä tilanteessa. Siinä missä toiset maiskuttavat suklaapatukkaa. - Anonyymi
Maistuuko oikeasti vai vaikuttaako asiaan se ettei sinun tarvitse tiskata ja siivota,kun syöt muualla kuin kotona?
- Anonyymi
Se on kone joka tiskaa.
Ainakin makkaratarjoilussa ne grillimakkarat paistetaan matalalla lämmöllä ja ne saavat pyöriä grillissä pitempään. Hitaasti paistamalla maku vaan paranee.
Itse paistetut yleensä kypsytetään nopeassa tahdissa, koska vatsassa huutaa kurniva nälkä.Parasta makkarassa on sinappi.
Joskus panen sinappia leivän päälle, ettei tarvi sitä makkaraa syödä.- Anonyymi
Tuo on muuten totta. Jo lapsena laitettiin leivän päälle vian voita ja sinappia. Vieläkin joskus otan, näkkäriin sopii myös ruisleivän lisäksi.
- Anonyymi
ruoan makuun vaikuttaa sekin että miten suuri nälkä sillä hetkellä on
- Anonyymi
kabanossi savupekoni
- Anonyymi
Vihapuhetta havaittu?
- Anonyymi
...maistimakkaroita, niin SDP-puolueella taitaa ollakin ihan hyvä juttu ilmaiset grillimakkarat, houkuttelee äänestäjiä
- Anonyymi
Joskus voi olla pakko valita ns less of two evils.
- Anonyymi
Kepun hernekeitto tai persun vaalimakkara- food is food
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026598
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313950törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303385Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3831807- 331418
- 271360
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471093Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv111006Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11940- 42889