Orkideakuva

Lupasin silloin taannoin laittaa kuvan näkyville, kun kukkivat kunnolla ja nyt on sattumoisin samalla kertaa monta kukassa. Ikkuna pitäisi pestä ulkopuolelta, sillä uusitusta rappauksesta näyttää irtoavan polyä ja sade tuo sen tuohon ikkunaan.
(ja kyllä se sisäpuolikin pitäisi pestä, mutta se ei ole mitenkään kamala).

Suurin osa noista on ostettu poistohyllyistä, kun ne ovat kaupassa karistaneet kukkansa tai olleet muutoin huonossa kunnossa. Tuossa ikkunallani viihtyvät oikein hyvin.

https://aijaa.com/QEML7M

15

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpa upeita! Todella hyvinvoipia.
      Hyvä Sinä. Vihreät peukalot?
      Vilma

      • Ei se ole muusta kiinni kuin hyvästä ikkunasta ja kestokastelusysteemistä.
        Noita ei siis välttämättä tarvitse kastella kuin pari kolme kertaa vuodessa.


    • Anonyymi

      niin no itselleni joku voisi sanoa, äläkä sitte n ollenkaan ehsorrele jotain niin hassuja juttujakin....

    • Anonyymi
      • Täällä on maariankämmeköitä lähisuolla.
        Pitäisi oikeastaan testata miten ne viihtyisivät pihassa.


    • Onpa kauniita. Nuo kukinnot palkitsevat hyvästä hoidosta. Tuoksuvatko ne voimakkaalle?
      Tuo keltakukkainen (oik. alakulmassa) on hyvin eksoottisen näköinen. Hieman erilainen kuin muut.

      • Eivät oikeastaan millekään, eivätkä edes tuota kukissaan mettä, joten sikäli pölyttäjiä hiukan huijataan.
        Kuitenkin silloin kun viihtyvät hyvin, niin lehdille tulee siirappimaisia mesikastepisaroita, jotka ovat oikein hyvän makuisia. Ilmeisesti pölyttäjät palkitaan niiden mesikastepisaroiden kautta, mutta se miksi kukissa käydään, on hiukan kummallista kun niistä ei saa palkintoa.

        Keltakukkaisen hankin juuri siksi, että sen väri on epätavallinen.
        Samoin tuo takarivissä oleva hailean vaaleanpunainen on harvoin vastaan tuleva.

        Olen myös risteyttänyt noita kerran itse, mutta koska idätin hiukan summassa, niin olosuhteet eivät olleet riittävän hyvät, eikä niistä tullut kasveja. Pitäisi kokeilla uudelleen kun taas ehdin/saan aikaiseksi.

        Joko siellä kiireet ovat hellittäneet?


      • buddy-love kirjoitti:

        Eivät oikeastaan millekään, eivätkä edes tuota kukissaan mettä, joten sikäli pölyttäjiä hiukan huijataan.
        Kuitenkin silloin kun viihtyvät hyvin, niin lehdille tulee siirappimaisia mesikastepisaroita, jotka ovat oikein hyvän makuisia. Ilmeisesti pölyttäjät palkitaan niiden mesikastepisaroiden kautta, mutta se miksi kukissa käydään, on hiukan kummallista kun niistä ei saa palkintoa.

        Keltakukkaisen hankin juuri siksi, että sen väri on epätavallinen.
        Samoin tuo takarivissä oleva hailean vaaleanpunainen on harvoin vastaan tuleva.

        Olen myös risteyttänyt noita kerran itse, mutta koska idätin hiukan summassa, niin olosuhteet eivät olleet riittävän hyvät, eikä niistä tullut kasveja. Pitäisi kokeilla uudelleen kun taas ehdin/saan aikaiseksi.

        Joko siellä kiireet ovat hellittäneet?

        Olet tehnyt hienoa työtä orkideoittesi parissa. Täytyy todella tietää, mitä tekee, ettei kaikki työ mene hukkaan. Taidat olla jo orkideoiden asiantuntija?

        Täällä on kevätkiireet ohi. Pari kuukautta oli aikamoista pyöritystä. Tämä on niin sesonkiluontoista. Onneksi nyt voin ottaa jo rennommin.
        Olen sopinut, että saan pitää ylityöt vapaana. Tässä on mukavasti pari päivää vapaata. Tämä systeemi sopii minulle. :)

        Kuinka siellä kaikkien asioiden hoitaminen etenee? Selkeneekö byrokratian viidakko?
        Vaikka saitte jatkoaikaa perunkirjoitukseen, onko tunnelin päässä jo valoa näkyvissä?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Olet tehnyt hienoa työtä orkideoittesi parissa. Täytyy todella tietää, mitä tekee, ettei kaikki työ mene hukkaan. Taidat olla jo orkideoiden asiantuntija?

        Täällä on kevätkiireet ohi. Pari kuukautta oli aikamoista pyöritystä. Tämä on niin sesonkiluontoista. Onneksi nyt voin ottaa jo rennommin.
        Olen sopinut, että saan pitää ylityöt vapaana. Tässä on mukavasti pari päivää vapaata. Tämä systeemi sopii minulle. :)

        Kuinka siellä kaikkien asioiden hoitaminen etenee? Selkeneekö byrokratian viidakko?
        Vaikka saitte jatkoaikaa perunkirjoitukseen, onko tunnelin päässä jo valoa näkyvissä?

        Itse ajattelen, että minä vain teen asioita ja useimmiten ne onnistuvat (ainakin toisella kerralla).

        Asiat ovat pahasti kesken ja oikeastaan vasta alussa. Kesä menee itselläni yhdessä osuudessa ja samaan aikaan eräs tekee toista osuutta palkattuna. Lisäksi pitäisi saada asiat näyttämään verotuksen kannalta järkeviltä.
        Yritin käydä Helsinginreissullani verotoimistossa ja istuin siellä puoli tuntia jonossa, jonka jälkeen totesin, että sillä etenemisnopeudella oma vuoroni tulisi vasta reilun kolmen tunnin kuluttua, joten poistuin paikalta. Täytyy kysellä ohjeita sähköpostilla (mutta virkailijan kopissa olisi ollut helpompi selittää kaikki asiaan liittyvät seikat ja nyt varmaan pitää käydä moneen kertaan asioita postitse läpi).
        Pitää vielä hoitaa se potilasvahinkovalituskin jossain vaiheessa.

        Tämän sekasotkun lisäksi olisi vielä niitä tavallisiakin asiota tehtävänä, mutta täytyy yrittää järjestellä niiden suhteen jotain.


      • buddy-love kirjoitti:

        Itse ajattelen, että minä vain teen asioita ja useimmiten ne onnistuvat (ainakin toisella kerralla).

        Asiat ovat pahasti kesken ja oikeastaan vasta alussa. Kesä menee itselläni yhdessä osuudessa ja samaan aikaan eräs tekee toista osuutta palkattuna. Lisäksi pitäisi saada asiat näyttämään verotuksen kannalta järkeviltä.
        Yritin käydä Helsinginreissullani verotoimistossa ja istuin siellä puoli tuntia jonossa, jonka jälkeen totesin, että sillä etenemisnopeudella oma vuoroni tulisi vasta reilun kolmen tunnin kuluttua, joten poistuin paikalta. Täytyy kysellä ohjeita sähköpostilla (mutta virkailijan kopissa olisi ollut helpompi selittää kaikki asiaan liittyvät seikat ja nyt varmaan pitää käydä moneen kertaan asioita postitse läpi).
        Pitää vielä hoitaa se potilasvahinkovalituskin jossain vaiheessa.

        Tämän sekasotkun lisäksi olisi vielä niitä tavallisiakin asiota tehtävänä, mutta täytyy yrittää järjestellä niiden suhteen jotain.

        Tilanne vaikuttaa aikalailla kaaosmaiselta. Vähän kerrallaan. Kyllä siitä hyvä tulee.

        Mikäli veroviraston kanssa menee liikaa aikaa ja hermot, olisi ehkä syytä palkata veroasiantuntija ja -konsultti? Ainakin pk-seudulla on useampia yrityksiä.
        Esim. Verona Oy, Bulevardilla. Ei ole halpaa lystiä, mutta asiat tulevat hoidettua. Olen itse käyttänyt heidän palvelujaan ja siksi suosittelen. Lopputulos oli erinomainen.
        Tämä vain avuksi, jos haluat helpotusta ja asiantuntija-apua kaaoksen keskelle.

        Ikävää, jos rästissä olevat asiat kuormittavat liikaa. Toivottavasti asiat selviävät parhain päin.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tilanne vaikuttaa aikalailla kaaosmaiselta. Vähän kerrallaan. Kyllä siitä hyvä tulee.

        Mikäli veroviraston kanssa menee liikaa aikaa ja hermot, olisi ehkä syytä palkata veroasiantuntija ja -konsultti? Ainakin pk-seudulla on useampia yrityksiä.
        Esim. Verona Oy, Bulevardilla. Ei ole halpaa lystiä, mutta asiat tulevat hoidettua. Olen itse käyttänyt heidän palvelujaan ja siksi suosittelen. Lopputulos oli erinomainen.
        Tämä vain avuksi, jos haluat helpotusta ja asiantuntija-apua kaaoksen keskelle.

        Ikävää, jos rästissä olevat asiat kuormittavat liikaa. Toivottavasti asiat selviävät parhain päin.

        Meillä on kaksi juristia nyt tämän kimpussa ja veroasiantuntija olisi muutoin hyvä lisä, mutta tähän liittyy harvoin vastaan tulevia kysymyksiä, niin todennäköisesti niillä ei olisi tuosta puolesta kokemusta. Pitäisi siis esimerkiksi saada selvää, kelpaako arvon määritykseen eräs 50-luvulla tehty luokitus, sillä verottaja ei ole meillä tehnyt sitä sen jälkeen uusiksi. Yksi asiantuntija oli sitä mieltä, että sen kuuluisi kelvata, mutta pitää varmaan pyytää ennakkopäätös.

        Olisi parempi, että ne olisivat luopuneet perintöverosta ja olisi siirrytty myyntiverotukseen, niin asioita olisi helpompi hoitaa, sillä nythän kaikki on lähinnä arvauksen varassa ja verot maksetaan sen mukaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Meillä on kaksi juristia nyt tämän kimpussa ja veroasiantuntija olisi muutoin hyvä lisä, mutta tähän liittyy harvoin vastaan tulevia kysymyksiä, niin todennäköisesti niillä ei olisi tuosta puolesta kokemusta. Pitäisi siis esimerkiksi saada selvää, kelpaako arvon määritykseen eräs 50-luvulla tehty luokitus, sillä verottaja ei ole meillä tehnyt sitä sen jälkeen uusiksi. Yksi asiantuntija oli sitä mieltä, että sen kuuluisi kelvata, mutta pitää varmaan pyytää ennakkopäätös.

        Olisi parempi, että ne olisivat luopuneet perintöverosta ja olisi siirrytty myyntiverotukseen, niin asioita olisi helpompi hoitaa, sillä nythän kaikki on lähinnä arvauksen varassa ja verot maksetaan sen mukaan.

        Tuohon 50-luvun luokitukseen kannattaa hakea ennakkopäätös, muuten se antaa verottajalle liikaa liikkumavaraa ja vapaat kädet arvioida asiaa verottajan näkökulmasta. Asioita ei kannata jättää sattuman varaa, jos voi omalla toiminnalla vaikuttaa lopputulokseen.

        Oliko isälläsi testamentti? Se selkeyttäisi asioita.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuohon 50-luvun luokitukseen kannattaa hakea ennakkopäätös, muuten se antaa verottajalle liikaa liikkumavaraa ja vapaat kädet arvioida asiaa verottajan näkökulmasta. Asioita ei kannata jättää sattuman varaa, jos voi omalla toiminnalla vaikuttaa lopputulokseen.

        Oliko isälläsi testamentti? Se selkeyttäisi asioita.

        Ei ollut testamenttia, mutta se ei tässä varsinaisesti haittaa.

        Kaiketi tämä tästä vähitellen selkenee ja varsinkin kun asiaa ymmärtäviä on nyt ympärillä useampia, niin tilanne ei ole pelkästään oman ymmärrykseni varassa (mutta hidas prosessi tämä selvästi on).


        Vuorokausirytmini on tää hetkellä kääntynyt siihen malliin, että teho loppuu ja uni kutsuu.
        Joten tältä erää toivottelen öitä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei ollut testamenttia, mutta se ei tässä varsinaisesti haittaa.

        Kaiketi tämä tästä vähitellen selkenee ja varsinkin kun asiaa ymmärtäviä on nyt ympärillä useampia, niin tilanne ei ole pelkästään oman ymmärrykseni varassa (mutta hidas prosessi tämä selvästi on).


        Vuorokausirytmini on tää hetkellä kääntynyt siihen malliin, että teho loppuu ja uni kutsuu.
        Joten tältä erää toivottelen öitä.

        Makoisia unia.
        öitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe