Mitä kultaisia muistoja sinulla on? Ei lapsen syntymää tai hääpäivää vaan sinkun hienoja hetkiä.
Esimerkiksi itselläni Top 10:ssä on hetki rakastuneena liikennevaloissa. Tuntui, että rakastumisen huumassa jalat eivät koskettaneet maata. Toinen Top 10 elämys on se, että siskon yksivuotias poika juoksi kädet levällään vastaan naama loistaen.
Sinkun muistojen helmet
59
408
Vastaukset
Tarkennetaan, että ei oman lapsen syntymää, sillä silloin harvemmin ollaan sinkkuna. Voi olla, että monella lapsiin liittyy hienoja muistojen helmiä.
- Anonyymi
No entä jos on ollut sinkku? Eikö tuo ole vähän syrjivää ajattelua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No entä jos on ollut sinkku? Eikö tuo ole vähän syrjivää ajattelua?
niinpä, ja ehkä ei edes tiedä kuka lapsen isä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin voi olla ja toisinaan jopa ihan tarkoituksella, kun lapsi on saanut alkunsa luovutetuista sukusoluista.
Anonyymi kirjoitti:
anonyymi: "niinpä, ja ehkä ei edes tiedä kuka lapsen isä on"
Tuo on kyllä aika teoreettinen mahdollisuus. Onko se Suomessa edes todellisuutta, jossa muualla voi olla mahdollista?
- Anonyymi
Hienoja hetkiä varmasti.
Hienoja hetkiä varmasti. Itselleni ei valitettavasti tule sinkkuna mieleen hyviä muistoja juurikaan.- Anonyymi
🤭 apua, samaa tuuppaa ajatuksiin 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤭 apua, samaa tuuppaa ajatuksiin 🤣
Niiden on pakko olla vielä edessä! 😀
Huonotkin kääntyy hyviksi. Mä kun jäin yli, niin lähin sitten tutkiin autiotaloja. Kun ollaan vähän samaa, kun nekin ylijääneitä ja unohdettuja. Ja sitten kun ettii, löytää aina vain isompia autiotaloja, lopulta suuria tehtaita. On niin upeita paikkoja. Kun ruotsissakin joki kulki tehtaan ali, kuului niin rauhoittavaa solinaa. Ilkivallasta en tykkää, mutta kun talot pääsee luonnollisesti rapautuun ja ruostuun, niin se on jotenki taiteellista ja luonto valtaa ihmisten rakennelmat. Siinä jää usein miettii, ketä siellä on ollut töissä ja minkälaisia tarinoita siellä on tapahtunut.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Huonotkin kääntyy hyviksi. Mä kun jäin yli, niin lähin sitten tutkiin autiotaloja. Kun ollaan vähän samaa, kun nekin ylijääneitä ja unohdettuja. Ja sitten kun ettii, löytää aina vain isompia autiotaloja, lopulta suuria tehtaita. On niin upeita paikkoja. Kun ruotsissakin joki kulki tehtaan ali, kuului niin rauhoittavaa solinaa. Ilkivallasta en tykkää, mutta kun talot pääsee luonnollisesti rapautuun ja ruostuun, niin se on jotenki taiteellista ja luonto valtaa ihmisten rakennelmat. Siinä jää usein miettii, ketä siellä on ollut töissä ja minkälaisia tarinoita siellä on tapahtunut.
No vaikka mitä. Ajattele sitä työpäivän tasaista kohinaa. Siellä vähän kauempana kasvaa perheet ja ihmiselämät. Työpaikka on vaan 8 tuntia päivästä, mutta se on aika paljon jos ihminen nukkuu 8 tuntia niistä. 50/50 on pelottavan paljon.
JeroP kirjoitti:
Nyt en oikein ymmärtänyt - huonotkin kääntyy hyviksi? Hyvää vappua sinne! :)
- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
kun menee tarpeeksi huonosti niin ne asiat mitä joskus piti huonoina hetkinä alkaakin näyttää vanhoilta hyviltä ajoilta
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Kiitos samoin, juu sanoin vähän epäselvästi, mutta eiks se oo hyvä, että huonot kääntyy hyviksi?
Anonyymi kirjoitti:
kun menee tarpeeksi huonosti niin ne asiat mitä joskus piti huonoina hetkinä alkaakin näyttää vanhoilta hyviltä ajoilta
Tääkin on hyvä pointti. Tässä mun tapauksessa taas, että noi hääpäivät ja lasten syntymät mä menetin. (No mitään kirkkohäitä en ois halunnukka, mutta vastaava kyllä). Mutta niiden sijaan löysin uuden harrastuksen,ihan silleen vahingossa. En ois löytäny, jos kaikki ois mennyt hyvin.
JeroP kirjoitti:
Tääkin on hyvä pointti. Tässä mun tapauksessa taas, että noi hääpäivät ja lasten syntymät mä menetin. (No mitään kirkkohäitä en ois halunnukka, mutta vastaava kyllä). Mutta niiden sijaan löysin uuden harrastuksen,ihan silleen vahingossa. En ois löytäny, jos kaikki ois mennyt hyvin.
Kiitos tarkennuksesta ja näkemyksestäsi. Hyvää vappua ja hyvää kevättä! :)
- Anonyymi
Hyviä muistoja on paljon, myös sinkkuna. En kuitenkaan muista mitään sellaista, joka liittyisi erityisesti sinkkuuteen. Kaikki olisivat ihan hyvin voineet tapahtua myös parisuhteessa ollessa.
No, koska tämä on sinkut-palsta niin sovittelin aloituksen tänne sopivaksi. Toivottavasti jotkut laittavat tänne muistojen helmiään.
Itselläni seuraava muistojen helmi on Top 100:stani. Kaupungin lukioitten koripallofinaalissa oli väliajalla korintekonäytöskilpailu. Donkkasin väliajalla korin vaivoin. Selostaja sanoi jotain, että "se oli donkki". Minulla se tuntui lennolta, sillä piti hypätä yli 10 jalan korkeuteen osuakseen korirenkaan sisään. Tuntui, että oli ilmassa pitkään. En voittanut korintekokisaa, sillä yksi vastustajan pelaaja esitteli NBA-temppuja pyörähtämällä ilmassa koria tehdessään. Jotenkin oli hienoa iskeä yläkautta lentäen koripallo koriin. Jotenkin hieno kokemus ja muistojen helmi jossain Top 100:ssa.
- Anonyymi
Nyt on niin vaikea aihe, palsta vaikenee 🤭 Noh, ehkä monilla on paljon sanottavaa.
- Anonyymi
Sinkkuna ehkä juuri ne hetket ovat parhaita, kun uusi ihmissuhde osuu kohdalle. Jos nyt pitää erotella niin kerron toki.
Työystäväni kutsui porukkaa mukaan Kiinalaiseen ravintolaan syömään. Siellä olin minäkin ja myös sinkku Katja-vainaa. Silloin hän oli vielä hengissä.
Muut söivät innoissaan, mutta hän ja minä vain pyörittelimme haarukalla sitä jo varmaankin kerran pureskeltua mautonta mössöä. Se yhdisti välittömästi.
Lähdimmekin yhdessä hänen luokseen jatkamaan ateriointia. Tilasimme pizzat ja päätimme ettemme ikinä enää mene mokomaan puljuun syömään.
Tokihan uteliaana kävimme joskus Intialaisessa, mutta ei sekään ollut meidän juttu vaikka ei pahaa ollutkaan.
Kuitenkin pointti oli, että sinkkuloiden onnenhetket liittynevät yleensä melko vahvasti parin löytymiseen. Lopuksi vielä todettakoon, että ei kannata huolestua/ottaa paineita parin löytymisestä. Heitä voi tupsahdella elämään yllättävistä paikoista ja joidenkin kanssa ollaan kuolemaan saakka. 😳
>simiti<"Kuitenkin pointti oli, että sinkkuloiden onnenhetket liittynevät yleensä melko vahvasti parin löytymiseen. Lopuksi vielä todettakoon, että ei kannata huolestua/ottaa paineita parin löytymisestä. Heitä voi tupsahdella elämään yllättävistä paikoista ja joidenkin kanssa ollaan kuolemaan saakka. 😳
>simiti<"
Tuo oli hyvin sanottu. Ehkä niin on. Itsellänikin rakastumiset tai voimakkaat ihastumiset ovat olleet elämän suoloja.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Kuitenkin pointti oli, että sinkkuloiden onnenhetket liittynevät yleensä melko vahvasti parin löytymiseen. Lopuksi vielä todettakoon, että ei kannata huolestua/ottaa paineita parin löytymisestä. Heitä voi tupsahdella elämään yllättävistä paikoista ja joidenkin kanssa ollaan kuolemaan saakka. 😳
>simiti<"
Tuo oli hyvin sanottu. Ehkä niin on. Itsellänikin rakastumiset tai voimakkaat ihastumiset ovat olleet elämän suoloja.Tähän vielä. Että varmasti on rakastumiset ja ihastumiset kohokohta. Mutta myös meillä, joilta noi jää puuttuun. Niin ei kannata masentua, vaan voi löytää noita jostain muusta. Toiset löytää luonnosta, toiset urheilusta, joko ite tai katsomosta. Ja mulla noi autiot kohteet ja pääasia että jotain, ettei ihan tasasen harmaaks mee.
JeroP kirjoitti:
Tähän vielä. Että varmasti on rakastumiset ja ihastumiset kohokohta. Mutta myös meillä, joilta noi jää puuttuun. Niin ei kannata masentua, vaan voi löytää noita jostain muusta. Toiset löytää luonnosta, toiset urheilusta, joko ite tai katsomosta. Ja mulla noi autiot kohteet ja pääasia että jotain, ettei ihan tasasen harmaaks mee.
JeroP: "Tähän vielä. Että varmasti on rakastumiset ja ihastumiset kohokohta. Mutta myös meillä, joilta noi jää puuttuun. Niin ei kannata masentua, vaan voi löytää noita jostain muusta. Toiset löytää luonnosta, toiset urheilusta, joko ite tai katsomosta. Ja mulla noi autiot kohteet ja pääasia että jotain, ettei ihan tasasen harmaaks mee."
Joo, ne on kohokohtia. Tämä taitaa jäädä viimeiseksi viestikseni täällä palstalla. Lopetan, sillä tämä palsta ei toimi enää yhtä hyvin kuin kuukausia sitten. Tänne ei ole enää ilo kirjoittaa.
Hyvää kevättä ja kesää! :)- Anonyymi
Katja-vainaa pysyi ikisinkkuna. Taisi olla syy miksi kuolikin.
- Anonyymi
ajattelin errä joku yksinkegzaindnkin pdli, kuin joku ejeweled ddeluxe hauska pelaa
- Anonyymi
Ei ikimuistoisia muistoja todellisuudesta.
Mutta oli mahtava pelata Star Wars: Knights of The Old Republic ekaa kertaa läpi aikanaan. Mullisti mun maailman. Loistava peli ja tarina. Edelleen.
Monia hyviä pelikokemuksia ja myös elokuvakokemuksia.
Tom Cruisen tähdittämän Edge Of Tomorrow:in nähtyäni oli kyllä mahtava olo. Tosi hyvä leffa.
Onneksi on vaihtoehtoisia todellisuuksia. Ei tartte kaikkea aikaa viettää julmassa aidossa todellisuudessa. Mahdollisimman paljon pyrin olemaan poissa tästä todellisuudesta. Elokuvat, sarjat, videopelit...mahtavia!
AntirealityikisinkkuM1977- AnonyymiUUSI
Ei minullakaan. Tämä on oikein hyvä.
- AnonyymiUUSI
joo, parhaat muistot on elokuvista ja tv sarjoista ja semmoisista, ei oikeasta elämästä, ei tämä nyt vaan niin kovin kivaa ole ihan suoraan sanottuna.
- Anonyymi
tampwewlwlinwn poliiaihn wi a ikinä koksea mootoriau wi mopoonkkaan, muuen on suojelupolii peräaaä, valkriopwreos rwkww niin
itsellänikin on joränkin on ohjeiarukuksi lääkärwäewiltä että miten ruollaisenkin silmäleikkauksen jälkeen roimiq.
TODELLA AIKA ILOINWEN KUN NÄÅYTTÄÄ ONNISTUNEEN AIKA HYVILIEN LEIKKAUS. - Anonyymi
Mjoo
Istuin samassa pöydässä ohjaaja Roberton kanssa Strombolilla, kun laava virtasi taustalla rauhallisesti kuin rakkaus elokuvaan.
(hirn)- Anonyymi
Mielenkiintoinen viittaus mangaani.
Ehkä Ingridin olisi pitänyt työskennellä vain Hitchcockin ja lintujen parissa. Minulla on kiikarissa yksi lintu. Tuntuu kuin olisin nähnyt sen ennenkin. - Anonyymi
Mjuu
Koska elokuvan kokoon kasaaminen näyttäytyi yllättävän kalliilta - eikä lainaa tippunut, niin ajattelin murheissani kirjoittaa kirjan tästä jumalten hylkäämästä saaresta ja sen asukkaista.
Koska heitäkin on.
(hirn) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjuu
Koska elokuvan kokoon kasaaminen näyttäytyi yllättävän kalliilta - eikä lainaa tippunut, niin ajattelin murheissani kirjoittaa kirjan tästä jumalten hylkäämästä saaresta ja sen asukkaista.
Koska heitäkin on.
(hirn)Ööö.. Miten amatöörinäyttelijöiden käyttö mahtaa toimia neorealistissa teoksiassa? :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjuu
Koska heitäkin on.
(hirn)Erikoisuudet ovat persoonallisuudet
Persona, on (suoraan kääntäen) naamio.
Strombolin erikoisuus ei ole naamio, vaan joutilaisuus: Kun veneesi viiltää mustaan hiekkaan haavan, olet toisessa maailmassa kuin omassasi.
Olet satamassa, joka ei ole sinun.
(hirn) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoisuudet ovat persoonallisuudet
Persona, on (suoraan kääntäen) naamio.
Strombolin erikoisuus ei ole naamio, vaan joutilaisuus: Kun veneesi viiltää mustaan hiekkaan haavan, olet toisessa maailmassa kuin omassasi.
Olet satamassa, joka ei ole sinun.
(hirn)Ja sinun naamiosi on.
Sanotaan nyt vaikka että mielenkiintoinen.
- Anonyymi
miten kertoixsin jos joku gtznkkza zilmälsdikkzauxkin niin jälkioifeita< kvoi kivellä sxilmiä ja tungtuo oudolle, nåköhäieiöt yypilliiåä..
Yksittäisiä tapauksia varmaan enemmältikin mutta muutama sellainen tapaus jolla on ollut sinkkuna elämiseen pidemmän aikavälin vaikutus.
Aikanaan eron jälkeen kaveri tuli kahville ja kyseli olenko ajatellut salilla käymistä. Perusteli sitä sillä että naiset tykkää kin on vähän lihasta. Minun ilmeestä varmaan huomasi että markkinointi ei oikein uponnut joten vaihtoi äkkiä toteamukseen että minulla salihommat nousisi sen verran pähän että naiset eivät tulisi lähellekään. Tämän perustelun seurauksena hain seuraavana päivänä salikortin ja se on poikinut sitten myös sählyn peluun ja yleisesti olen tajunnut fyysisen kunnon merkityksen.
Toinen tapaus oli kun kysyttiin lähdenkö ammattiosaston kokoukseen mukaan. Tuli käytyä ja siitä alkoi kiinnostus työelämän järjestötoimintaan sekä myöhemmin myös kunnallispolitiikkaan. Näistä kahdesta tapauksesta on poikinut uusia kaveruus- tai ystävyyssuhteita joista taas tullut uusia harrastuksia kuten vaellukset ja marjareissut.
Kolmas asia jolle en osaa määritellä tarkkaa hetkeä tuli tätä palstaa seuratessa. Vaikka itsellä on kavereita ja ystäviä niin lasten poismuuton jälkeen syvä yksinäisyys valtasi mielen. Tyhjään taloon oli haikeaa tulla. Täällä joku muukin taisi mainita yksinäisyydestä ja aloin sitten pikkuhiljaa pohtia mikä tekisi yksinäisyydestä hyvää tai edes siedettävää. Tuli sellainen "kohti hyvää yksinäisyyttä "-projekti jonka seurauksena unohtui koko yksinäisyys. Tässä on hirveän monta pikku tekijää jotka sitten tämän kokonaisuuden muodostaa.- AnonyymiUUSI
Ai jaa
”kohti hyvää yksinäisyyttä” kuulostaa paremmalta kuin kaikki yritykseni samaan.
Varmaan jokin kielioppivirhe tms.
On opittavaa.
(hirn) Hei mulla on vähä sama juttu. Tosin erilainen, kun mulla ei muksuja koskaan ollutkaan. Mutta nyt kun tuli 50 täyteen, niin toi tyhjä kämppä alkoi ahdistaa ja toisaalta ärsyttää, kun joutuu sitä tyhjää kämppää siivoon ja hoitaa. Vaikka sillä kämpällä ei yhtään mitään tee.
No mullakin on vähän sama tavoite, vois kans sanoo, kohti hyvää yksinäisyyttä. Niin kun kerroin, että oon tehny itelle hyvät verstaat, mutta en oikeestaan yhtään oo noita voinu hyödyntää, kun asun kuitenkin kaukana toisaalla, tyhjässä kämpässä.
Nyt oon täällä verstailla, mutta päätalon puolella, yks Ullakko kamari. Ja toi iso kämppä on myytävänä. Niin jotenkin on helpottunut olo. Kun vaan menis kaupaks toi tyhjä kämppä. Mä olin joskus 20 vuotta sitten myös ilman kämppää ja se aika oli kyllä elämäni parasta aikaa. Helvetillinen riesa ihmisille järjestetään jostain asumisesta. Siinä menee rahat ja hermot.
- AnonyymiUUSI
Se kun isäni murhasi minut.
"Mitä kultaisia muistoja sinulla on? Ei lapsen syntymää tai hääpäivää vaan sinkun hienoja hetkiä. "
Aika paha kysymys. Olen luultavasti synnynnäinen epäonnistuja. Siis sillä tavalla, että mikään ilon ja onnen hetki ei voi olla täydellinen, koska kuitenkin muistan siitä sen käänteisen hopeareunuksen.
Otetaanpa nyt vaikka polkupyörällä ajo. Muistanko hetken kun opin ajamaan? Senhän olisi pitänyt olla yksi lapsuuden hienoista onnistumisista. En. Muistan sen, että en halunnut luopua apupyöristä ja kritiikin niiden käyttämisestä. Vähän myöhemmin muistan sen kun hieno kaarreajo meni vähän pitkäksi ja päätyi nokkosia kasvaneeseen ojaan. Vähän sama vielä myöhemmin ajokortin kanssa. Tutkinto läpi ensi kerralla ilman mitään oikeita virheitä. Mutta lähinnä muistan sen, että aivan lopuksi parkkeerasin auton vähän turhan kauas jalkakäytävästä. Eli pilalle meni sekin homma.
Joten aivan turha odottaa kultaisia muistoja. Jokin asia niitä kuitenkin varjostaisi.Joo mäkin menin polkupyörällä. Ja sitten rämps ja kling. Ja nurinhan mä olin. Polvi ja kyr-, eiku kyynärpää auki. Ei ollu kiva. Siihen aikaan vielä, kasvunvaraa aina. Niin eihän siinä yltänyt jalat pohjaan.
- AnonyymiUUSI
Kukaan ei ole "synnynnäinen epäonnistuja" Epäonnistumiset ja mokat ovat ennenkaikkea asennekysymys. Jos vaikka kaatuu, on parempi ajatella "Kukaan ei kaadu niin komeasti (usein) kuin minä" ja tästä ylpeänä vain nousta tyylikkään hallitusti ylös, naama peruslukemilla.
- Sheena - AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Joo mäkin menin polkupyörällä. Ja sitten rämps ja kling. Ja nurinhan mä olin. Polvi ja kyr-, eiku kyynärpää auki. Ei ollu kiva. Siihen aikaan vielä, kasvunvaraa aina. Niin eihän siinä yltänyt jalat pohjaan.
Minä en kaatunut polkupyörällä paitsi tarkoituksella hätätilatilanteissa kaksi kertaa väistäessäni oikealta tulevaa autoa. Ekan kerran tullessani koulusta 7v ja toisen kerran talvella lukioaikana. Jälkimmäinen väistö oli siinä ja siinä, olisi käynyt pahasti, ellen olisi tahallaan kaatunut.
Niin ja tietysti kerran kaaduin myös pyörällä tullessani oppikoulusta, kun kadulla parkissa olevan auton ovi avattiin suoraan nenän eteen.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole "synnynnäinen epäonnistuja" Epäonnistumiset ja mokat ovat ennenkaikkea asennekysymys. Jos vaikka kaatuu, on parempi ajatella "Kukaan ei kaadu niin komeasti (usein) kuin minä" ja tästä ylpeänä vain nousta tyylikkään hallitusti ylös, naama peruslukemilla.
- SheenaJust sanoin että minä olen, koska niin mieleni toimii. Asennekysymys. Ja lopputulemana olen varsin tyytyväinen elämääni, vaikka se nyt perustuukin lähinnä epäonnistumisten välttämiseen eikä näyttäviin kaatumisiin.
- AnonyymiUUSI
kun makaa ytotuus etsimärön öyrää, löyzsin katkin vahingossa wnrtsimällä ri öydä vaniggonssoasa voi öyää rfakaudenkinkil
- AnonyymiUUSI
Hyviä hetkiä on tuhansia. Ne pienet nyanssit elämässä jokainen päivä.
Tänäänkin vein tyttären ja äidin syömään ravintolaan jonka jälkeen menimme kirjakauppaan etsimään/tilaamaan tyttärelle piano opetukseen tasoa kaksi.
Tilattaessani kirjaa tytär luki jotain ihmeen Minecraft kirjaa jossa opastetaan pelin saloihin, kieltäytyi lähtemästä kunnes lukisi jonkun otoksen loppuun. Sanoin, pistä ostoskoriin, ja se ilme kun hän sai kirjan luettavakseen oli jo mukava hetki.
Sekava peli, en itse tykkää. Junnu haluaa oppia, enkä edes tiedä miksi. Eikä tavallaan edes kiinnosta kun tiedostaa vain sen että uuden tiedon hakemisen intohimoon tulee suhtautua ajoittain myös positiivisesti.
AV - AnonyymiUUSI
ikä ruostuttaa muistot ja ruostuttaa unelmasi.
- AnonyymiUUSI
kun täytät 17-vuotta niin pitää ymmärtää että elämäsi on ohi.
- AnonyymiUUSI
Voi olla kun se kolmas sukupolvi tulee jo tuohon ikään:)
AV - AnonyymiUUSI
Älä tyhjiä hölise. 17-vuotiaana elämä vasta hissunkissun kunnolla alkaa.
- Sheena
- AnonyymiUUSI
kokdeiled alkaa tonkimaanja tutukaan ettämitähän muinnaisia asiaoitoit löytyy
- AnonyymiUUSI
Nauraminen kippuralla ystävän kanssa on aina elämän tähtihetkiä sinkkuna tai ei.
- Sheena - AnonyymiUUSI
löysin sohvavtyyjenen välista karkin nam kerran oli kylläjoku bluray-ohjain, kaukosäädinmennyt piiloon noin
- AnonyymiUUSI
mitä auuewmpi eaha, sitä huonompi seksi aina on.
- AnonyymiUUSI
ala tutkimaan jotain dsohvatyynyjen alya mitä löytgyy niiden alta
- AnonyymiUUSI
muistot pahentuvatg aikien mittan,k hyvä t ja huonotkin
- AnonyymiUUSI
jos ikä paskantaa muistot ei kulrrtaa ikäå passkenttaa muisror
- AnonyymiUUSI
oikein hyviä muistoja ei minulle koko elämäni aikana ole viläå tarjottu, ehkä jos elän ja täytäntän yli 123 vuotta enhkä endirakkauskin sitten tulee
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773164
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812092- 1371859
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291661Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91526Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441222