Tai oikealta nimeltäänhän se on pilkkihaalari, jota sähköpellet pitää yllään yrittäessään liikkua edes lyhyitä pätkiä kaupungilla talvipakkasessa.
Joko patteripojat heitti talviturkin menemään
13
155
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa taas onneton avaus ja syynä jälleen posketon kateus.
- Anonyymi
Ksiaivoisten patterihmojen on syytä pitää pilkkihaalaria vielä juhannuksenakin, ettei päässä loiskuva urea vaan vahingossakaan pääse jäätymään.
- Anonyymi
Sähköauton toimintamatka ei toteudu jos ulkona on :
-pakkasta
-hellettä
-sataa
-tuulee
-käytetään radiota tai navigaattoria
-kuski painaa yli 60kg
-joku kyytiläinen on juuri syönyt
-matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
-kärpänen lentää tuulilasiin
-jos ajon aikana aivastaa
-tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaika
Toukokuun puolivälin jälkeen ei sähkökipassa tarvita enää pilkkihaalaria, mutta ei siinä kyllä mitään ilmastointiakaan voi käyttää, kun akku tyhjenee varttitunnissa.
Mitäs köyhät patteripojut tähän?- Anonyymi
Ei oo Tesla-talviturkkeja saatavilla, eikä fanipojilla ole nyt varaa oikeisiin turkkeihin, kun ovat tilailleet kiimassa Tesla-lippiksiä ja Tesla-homoveskoja.
- Anonyymi
https://youtu.be/__ZX8Mj8Vfk?si=2Ch4qrNTBgq5izY5 Miksi tämä video poisteraan jatkuvasti. 😡🤬😡🤬😡🤬
- Anonyymi
Tässä on selvästi käynyt niin että auton lämmityslaite on vikaantunut. Kannattaa käydä huollossa sen sijaan että istuu autossa pilkkihaalari päällä. Kun lämmityslaite on korjattu pääsee jatkamaan ajoja mukavissa ja lämpimissä merkeissä.
- Anonyymi
Sähkökipan ainoa "lämmityslaite" on pilkkihaalarissaan palelevan sähköhmon höyryävä hengitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkökipan ainoa "lämmityslaite" on pilkkihaalarissaan palelevan sähköhmon höyryävä hengitys.
No nyt tuli melkoinen alisuoritus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No nyt tuli melkoinen alisuoritus.
Älä muuta sano, sillä kyllähän sähkökipossaan vilusta tärisevä sähkötauno on melkoinen alisuorittaja, luultavasti myös koulukiusattu vuoteenkastelija.
- AnonyymiUUSI
Omituista juttua, koskeeko tämä jotain merkkiä tai mallia? Meinaan, kun ID nelosessa pärjää ainakin vielä -25 keleillä vaikka ilman takkia. Siis mitenkään kehumatta Iida on tosi lämmin ja nopeasti lämpiävä auto. Täytyy toki myöntää, ettei kylmemmistä olosuhteista ole kokemusta - ei myöskään muista sähköautoista kovilla pakkasilla.
Huono puoli vain se, että noilla pakkaslukemilla kulutus lisääntyy 50%. Tosin sekään ei ole haitannut pätkääkään, koska kotona on käytettävissä 11 kW lataus 24/7.- AnonyymiUUSI
Ilmoitettiinko sähköautoa myydessä, että talvella kulutus nousee 50%? Talvi joka syö akkua nopeasti ja lisää latauskertoja, joka ajoakulla on se noin 3000 kertaa ja range heikkeenee loppua kohden. Eli auto jolla on lataussyklit siellä 2500 kertaa takana, niin siihen talven 50% sähkönkulutus nousu, niin alkaa ajomatkat olemaan aika lyhkäsiä .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoitettiinko sähköautoa myydessä, että talvella kulutus nousee 50%? Talvi joka syö akkua nopeasti ja lisää latauskertoja, joka ajoakulla on se noin 3000 kertaa ja range heikkeenee loppua kohden. Eli auto jolla on lataussyklit siellä 2500 kertaa takana, niin siihen talven 50% sähkönkulutus nousu, niin alkaa ajomatkat olemaan aika lyhkäsiä .
Jos toimintamatka olisi vaivainen 300 km ja syklit 3000 niin tuohan tarkoittaa 900 000 km eli käytännössä miljoona kilometriä. Jos lataussyklejä todellakin olisi 2500 kertaa niin autolla on ajettu vähintään puoli miljoonaa kilometriä, luultavasti paljon enemmänkin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoitettiinko sähköautoa myydessä, että talvella kulutus nousee 50%? Talvi joka syö akkua nopeasti ja lisää latauskertoja, joka ajoakulla on se noin 3000 kertaa ja range heikkeenee loppua kohden. Eli auto jolla on lataussyklit siellä 2500 kertaa takana, niin siihen talven 50% sähkönkulutus nousu, niin alkaa ajomatkat olemaan aika lyhkäsiä .
Yksi lataussykli tarkoittaa 100 % akun varauksen käyttöä. Lataamalla kaksi kertaa 30 % varaustasosta 80 % varaustasolle (50 % lisää varausta) tulle täyteen yksi 100 % lataussykli.
Laitan auton lataukseen, kun mittari näyttää alle 40% ja lataus loppuu, kun akku on 80% täynnä.
Vain pitemmälle reissulle lähtiessä tulee ladattua 100%. Kovin tyhjäksi en akkua uskalla ajaa, sillä jos suunniteltu latausasema ei toimikaan, niin seuraavalle on päästävä.
Ei minulle tarvinnut ilmoittaa mitään, sillä otin asioista selvää. Toki tiesin kulutuksen lisääntyvän sen 50% paukkupakkasilla. Ihmetyttää kyllä minuakin useiden sähköautoilijoiden kaunistellut puheet talvikulutuksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6917577Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455378HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3032916Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki422472- 1692378
- 241884
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t61802Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401718mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121712Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111638