Upeaa luettavaa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/429c08d4-f3e2-41e5-a6fa-f56d024afda6
Käytettyjen sähköautojen suosio räjähti Suomessa
73
688
Vastaukset
- Anonyymi
Täyssähköautojen myyntimäärä on kasvanut räjähdysmäisesti. Se oli huhtikuussa peräti yli 55 prosenttia korkeampi verrattuna viime vuoden huhtikuuhun. Kiinnostus ladattaviin autoihin ei ole kuitenkin näkynyt hybridiautojen suosiossa, vaan siellä on myyntimäärä ovat jopa pudonneet pari prosenttia.
- Anonyymi
Ja silti varsinaisella myydyimpien käytettyjen autojen listalla ei ole yhtäkään täyssähköautoa vielä.
- Anonyymi
Kai ne on putsattu omaan alempana olevaan listaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai ne on putsattu omaan alempana olevaan listaan.
Ei ole, ne ovat mukana ylemmässä listassa, mutta ne eivät vain pääse kärkeen. Sähköautot vain eritellään muuten vain.
- Anonyymi
Eniten myydyt käytetyt ovat niitä, missä auto siirtyy henkilöltä toiselle, vielä köyhemmälle. Ne eivät lisää yhtään uutta autoa autokantaan. Sieltä häntäpäästä poistuu kyllä loppuun ajettuja kierrätykseen.
Käytettyjen maahantuonti lisää autokantaa, mutta sehän ei näy eniten myydyimmissä.
- Anonyymi
Hajottamolle se suunta vie vaikka kuinka vääntäsit.
- Anonyymi
Katsopas noita tilastoja uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopas noita tilastoja uudelleen.
Ja ne kertovat, että myydyimpien käytettyjen autojen joukossa ei ole yhtäkään täyssähköautoa. Ne vain on pitänyt listata omassa erikseen.
- Anonyymi
Sähköjen räjähtäminen kuulostaa siltä, että hajottamon työ on jo puoliksi tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne kertovat, että myydyimpien käytettyjen autojen joukossa ei ole yhtäkään täyssähköautoa. Ne vain on pitänyt listata omassa erikseen.
Kuitenkin YLI puolet on jo ladattavia autoja ensirekisteröinneissä, joten turha tarttua oljenkorsiin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18929711/huhtikuussa-ensirekisteroidyista-henkiloautoista-58--oli-ladattavia- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne kertovat, että myydyimpien käytettyjen autojen joukossa ei ole yhtäkään täyssähköautoa. Ne vain on pitänyt listata omassa erikseen.
Myydyimmät ovat ERIKOISHALVAT polttomoottoriautot, eli romut. Minne vielä romummat vahdokit joutuvat. Äiti mihin kaikki vanhat romut autot joutuvat. Joku myy ne isällesi uuden veroisiksi meikattuna.
- Anonyymi
Tthmin ostos ikinä vanha, käytetty patteriauto 🔋🚗🔋,
Ei mikään köyhän valinta. - Anonyymi
Saadaan upeat prosentit tosiaan kun myynti nousee surkeasta edellisvuodesta...silti sähköautoja ei ole käytettyjen top 10 listalla yhtäkään😂
- Anonyymi
Niinpä myyntimäärät sähköautoissa umpisurkeita käytettynä. Uutena toki myydään kun uutena ei juuri muuta kuin sähköä ole tarjolla ja uusista autoista isoin osa menee firmoille joille autoedun määrä vaikuttaa.
Yksityiset ei juuri sähköautoihin enää koske. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä myyntimäärät sähköautoissa umpisurkeita käytettynä. Uutena toki myydään kun uutena ei juuri muuta kuin sähköä ole tarjolla ja uusista autoista isoin osa menee firmoille joille autoedun määrä vaikuttaa.
Yksityiset ei juuri sähköautoihin enää koske.Minä olen tavallinen eläkeläinen, ja vaihdoin juuri edellisen plugarini oikeaan sähköautoon. Ihan omalla rahalla, ilman tukia. Uuteen eivät eläketulot riittäneet, mutta vähän käytettyyn kyllä.
Eli pieleen meni arvailusi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä myyntimäärät sähköautoissa umpisurkeita käytettynä. Uutena toki myydään kun uutena ei juuri muuta kuin sähköä ole tarjolla ja uusista autoista isoin osa menee firmoille joille autoedun määrä vaikuttaa.
Yksityiset ei juuri sähköautoihin enää koske.https://ek.fi/wp-content/uploads/2024/05/Tyosuhdeautot_17_05_2024_L.pdf
Se että isoin osa menee firmoille ei pidä paikkaansa. Sivulla 5 näkyy että 20% uusista autoista on hankittu työsuhdeautoina ja loput 80% on hankittu yksityisesti. Näin ollen suurin osa uusien sähköautojen ostajista on yksityisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://ek.fi/wp-content/uploads/2024/05/Tyosuhdeautot_17_05_2024_L.pdf
Se että isoin osa menee firmoille ei pidä paikkaansa. Sivulla 5 näkyy että 20% uusista autoista on hankittu työsuhdeautoina ja loput 80% on hankittu yksityisesti. Näin ollen suurin osa uusien sähköautojen ostajista on yksityisiä.Kyllä, yksityisesti joko normaaleille kotitalouksille tai yrityksille. Myös yritysten itsensä ostamat uudet autot ovat yksityisesti ostettuja. Katsopä mitä tuossa kaaviossa lukee eli "hankittu uutena kotitalouksiin tai yritykselle 80 %". On kummallista, että annat todisteena sellaisen luvun, jossa on mukana yritysten ostamat autot.
Yli puolet uusista autoista menee yrityksille tai työsuhdeautoiksi eikä tuo kaavio asiaa muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, yksityisesti joko normaaleille kotitalouksille tai yrityksille. Myös yritysten itsensä ostamat uudet autot ovat yksityisesti ostettuja. Katsopä mitä tuossa kaaviossa lukee eli "hankittu uutena kotitalouksiin tai yritykselle 80 %". On kummallista, että annat todisteena sellaisen luvun, jossa on mukana yritysten ostamat autot.
Yli puolet uusista autoista menee yrityksille tai työsuhdeautoiksi eikä tuo kaavio asiaa muuta.Lisään... Tämän tilaston mukaan 46% uusista autoista menee yritysten ja yhteisöjen nimiin, mutta en ole varma, että onko tuossa 54%:ssa mukana myös työsuhdeautoja. Mutta silti noin puolet autoista menee yrityksille tai yhteisöille.
https://stat.fi/julkaisu/cm0ywo5lg67mn08w1euhhyfw2 - Anonyymi
Määrät ovat myös suuret kun on kysymys käytettyjen autojen määrästä otetusta suuresta prosentista.
- Anonyymi
Tässä käytettyjen listassa on suurin osa vanhoja polttiksia, jotka vain vaihtavat omistajaa. Käyettyjen autojen tuontilista on paljon kiinnostavampi. Ne lisäävät autokantaa, ja siinä on suuri osa polttiksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä käytettyjen listassa on suurin osa vanhoja polttiksia, jotka vain vaihtavat omistajaa. Käyettyjen autojen tuontilista on paljon kiinnostavampi. Ne lisäävät autokantaa, ja siinä on suuri osa polttiksia.
Ja tuo käytettyjen autojen maahantuonti marginaalista puuhailua. Ei tuollakaan tahdilla autokanta merkittävästi muutu kymmeniin vuosiin.
- Anonyymi
Seuraavaksi akunvaihtoon.
- Anonyymi
Miksi, minulla ei ole Toyotan hybridiä?
- Anonyymi
Ja tojota polttomoottorin vaihtoon.
- Anonyymi
Mitä sitten?
- Anonyymi
Upeeta huristella edullisella sähköllä.😂
- Anonyymi
Totta ! Sähköauto on hieno peli !
Mutta, paljonko maksaa akuston vaihto ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta ! Sähköauto on hieno peli !
Mutta, paljonko maksaa akuston vaihto ??Jos akuston vaihto pelottaa niin ehkä se oma taloudellinen tilanne ei muutenkaan ole riittävä sähköauton hankintaa ajatellen. Silloin on hyvä pysyä polttomoottoriautossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos akuston vaihto pelottaa niin ehkä se oma taloudellinen tilanne ei muutenkaan ole riittävä sähköauton hankintaa ajatellen. Silloin on hyvä pysyä polttomoottoriautossa.
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski !
- Anonyymi
https://youtu.be/__ZX8Mj8Vfk?si=FV55mFBlKOPI9zho
Upeaa luettavaa! - Anonyymi
en kyllä panosta jälki laskuun, mikä käytetyyn akkuun tulee,
- Anonyymi
Turha pelotella. Kokemus ja tutkimukset kertovat akkujen kestävä pitempään kuin muu auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha pelotella. Kokemus ja tutkimukset kertovat akkujen kestävä pitempään kuin muu auto.
Sitä on turha arvailla, koska akustoon on sitoutunut liikaa pääomaa !!
Auton hinta esim 40000€
Akuston vaihto, toiset 40000€
Yhdistelmä on liian kova riski keskiluokkaiselle ihmiselle !?
Tämä ei ole mielipide kysymys, vaan tosiasia !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä on turha arvailla, koska akustoon on sitoutunut liikaa pääomaa !!
Auton hinta esim 40000€
Akuston vaihto, toiset 40000€
Yhdistelmä on liian kova riski keskiluokkaiselle ihmiselle !?
Tämä ei ole mielipide kysymys, vaan tosiasia !!!Tässä tilanteessa kannattaa toimia viisaasti. Ensin ostetaan sähköauto johon menee 40000€. Sitten varataan säästöön toiset 40000€ akun vaihtoa varten.
Toyota on suunnittelemassa miljoonan kilometrin akkutakuuta. Tässä tilanteessa suomalaisen keskimääräisellä 15tkm vuosiajolla säästössä olevaa toista 40000€ tarvitaan 67 vuoden kuluttua jos akku hajoaa heti takuun päätyttyä.
Kannattaa muistaa että tilillä pidettynä 40000€ kärsii inflaatiosta. Jos taas sen toisen 40000€ sijoittaa olettaen maltillisen 5% vuosituoton ja sijoitukseen ei kosketa tuolloin 67 vuoden päästä on säästössä vähän yli miljoona euroa. Jos siitä nostaa 40000€ sitä akun vaihtoa varten säästöön jää silti miljoona euroa mukavia eläkepäiviä varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tilanteessa kannattaa toimia viisaasti. Ensin ostetaan sähköauto johon menee 40000€. Sitten varataan säästöön toiset 40000€ akun vaihtoa varten.
Toyota on suunnittelemassa miljoonan kilometrin akkutakuuta. Tässä tilanteessa suomalaisen keskimääräisellä 15tkm vuosiajolla säästössä olevaa toista 40000€ tarvitaan 67 vuoden kuluttua jos akku hajoaa heti takuun päätyttyä.
Kannattaa muistaa että tilillä pidettynä 40000€ kärsii inflaatiosta. Jos taas sen toisen 40000€ sijoittaa olettaen maltillisen 5% vuosituoton ja sijoitukseen ei kosketa tuolloin 67 vuoden päästä on säästössä vähän yli miljoona euroa. Jos siitä nostaa 40000€ sitä akun vaihtoa varten säästöön jää silti miljoona euroa mukavia eläkepäiviä varten.Mikä on miljoonan kilometrin akkutakuun aikaraja ???
- Anonyymi
Hype se vain jatkuu.
- Anonyymi
Kaikki sähköautot menee kaupaksi nopeasti.
- Anonyymi
Uusista ja käytetyistä pääosa on ladattavia autoja.
- Anonyymi
Muut seisovat jobbareiden takapihoilla arvottomina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut seisovat jobbareiden takapihoilla arvottomina.
Käykääpä katsomassa. Mitähän ajatteleevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käykääpä katsomassa. Mitähän ajatteleevat.
Tottakai niissä polttareissa on hintalapussa reipas hinta. Kukapa niitä ilmaiseksi antaisi, vaikka homehtuvat kuulausia paikallaan löytämättä ostajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai niissä polttareissa on hintalapussa reipas hinta. Kukapa niitä ilmaiseksi antaisi, vaikka homehtuvat kuulausia paikallaan löytämättä ostajaa.
Säilyttäminenkin maksaa, joten hinta on todellakin se, jolla auton uskotaan menevän myyntiin. Polttikset menevät ihan hyvin kaupaksi edelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säilyttäminenkin maksaa, joten hinta on todellakin se, jolla auton uskotaan menevän myyntiin. Polttikset menevät ihan hyvin kaupaksi edelleen.
No sekin taitaa vähän riippua... Ostin tammikuun alussa erään jonkun vuoden vanhan käytetyn SUV:n bensakoneisena, samanlaisia olisi ollut myös dieselinä tarjolla. Nyt kun vilkaisin tarjontaa niin näyttää aivan samat diesel-yksilöt olevan edelleen myynnissä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säilyttäminenkin maksaa, joten hinta on todellakin se, jolla auton uskotaan menevän myyntiin. Polttikset menevät ihan hyvin kaupaksi edelleen.
Nimenomaan halvat polttikset tekevät kauppansa. Vasta oli uutinen, että Kamux on kusessa polttistensa kanssa. Ne ovat liian uusia ja kalliita, eivätkä löydä ostajaa. Pitäisi olla enemmän halpoja (ja vanhempia, enemmän ajettuja) polttiksia myyntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan halvat polttikset tekevät kauppansa. Vasta oli uutinen, että Kamux on kusessa polttistensa kanssa. Ne ovat liian uusia ja kalliita, eivätkä löydä ostajaa. Pitäisi olla enemmän halpoja (ja vanhempia, enemmän ajettuja) polttiksia myyntiin.
Autoliike päättää itse myyntihintansa. Jos autot ei mene myyntiin niin sitten vain pitää alentaa pyyntihintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan halvat polttikset tekevät kauppansa. Vasta oli uutinen, että Kamux on kusessa polttistensa kanssa. Ne ovat liian uusia ja kalliita, eivätkä löydä ostajaa. Pitäisi olla enemmän halpoja (ja vanhempia, enemmän ajettuja) polttiksia myyntiin.
Eipä mene kaupaksi kalliit käytetyt sähköautotkaan. Käytettyjä sähköautot ovat ylihinnoiteltuja ja vain idiootit ostavat niitä.
- Anonyymi
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski !- Anonyymi
Lähes 600 000 kilometriä ajetun sähköauton akku oli erinomaisessa kunnossa.
Ajoakun SoH-arvo oli yli 580 000 kilometrin jälkeen peräti 87,7 prosenttia. Kyseinen akku toimi siis vielä aivan erinomaisesti tässäkin vaiheessa.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/428997e7-9dbf-4536-9b63-3fc73550e1de - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes 600 000 kilometriä ajetun sähköauton akku oli erinomaisessa kunnossa.
Ajoakun SoH-arvo oli yli 580 000 kilometrin jälkeen peräti 87,7 prosenttia. Kyseinen akku toimi siis vielä aivan erinomaisesti tässäkin vaiheessa.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/428997e7-9dbf-4536-9b63-3fc73550e1deOlennaista on tietää paljonko maksaa akuston vaihto ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaista on tietää paljonko maksaa akuston vaihto ?
Olennaisempaa on tietää paljon maksaa auton vaihto tuon hyvissä voimissa olevan akun ympärille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaisempaa on tietää paljon maksaa auton vaihto tuon hyvissä voimissa olevan akun ympärille.
Niinkö ? Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km
Runsaasti ajetussa sähköautossa akuston takuu on ohi 2 vuodessa !
Onnea !
ps. Kannattaisi hiukan perehtyä asioihin, eikä heitellä herjoja !?
- Anonyymi
Käytetty = jonkun jo ainakin kertaalleen hylkäämä.
- Anonyymi
....mutta vielä erinomainen auto.
- Anonyymi
Mitä pahaa siinä on?
- Anonyymi
Käytettyjen autojen suosio kertoo siitä että kaikkien uusien autojen hinnat ovat liian korkeita. Ihmisillä ei ole varaa käydä edes kahviloissa.
- Anonyymi
Huh huh! Valtavasti asiattomuutta sähköautojen vastustajilta:
"Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä."- Anonyymi
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski !Niitä akkuja voidaan usein korjata ja huoltaa ihan järkeväänkin hintaan. Eikä polttomoottoriauton iso koneremontti mikään halpa asia ole.
Jos sähköauton hinta tai korjauskustannukset pelottavat kannattaa jättää sähköauton hankinta sellaisille joille se ei ole ongelma. Suurimmalla osalta on varaa aikanaan sähköautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä akkuja voidaan usein korjata ja huoltaa ihan järkeväänkin hintaan. Eikä polttomoottoriauton iso koneremontti mikään halpa asia ole.
Jos sähköauton hinta tai korjauskustannukset pelottavat kannattaa jättää sähköauton hankinta sellaisille joille se ei ole ongelma. Suurimmalla osalta on varaa aikanaan sähköautoon.Volkswagen-konsernin autot laukeavat aina suuriin ja kalliisiin remontteihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagen-konsernin autot laukeavat aina suuriin ja kalliisiin remontteihin.
Kaikkien valmistajien autot laukeavat lopulta auton arvon ylittäviin remontteihin. Suomessa keskimäärin 24 vuoden iässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä akkuja voidaan usein korjata ja huoltaa ihan järkeväänkin hintaan. Eikä polttomoottoriauton iso koneremontti mikään halpa asia ole.
Jos sähköauton hinta tai korjauskustannukset pelottavat kannattaa jättää sähköauton hankinta sellaisille joille se ei ole ongelma. Suurimmalla osalta on varaa aikanaan sähköautoon.No, kaikilla sellaisilla asiakkailla akusto on ongelma, jotka ostavat sähköauton osamaksulla !
Koska, he eivät ymmärrä, että akustossa on erikseen kiinni 15000-40000€ !?
Eli, on mahdollista, että akuston vaihdon tullessa eteen, takuu tai vakuutus ei korvaa ??
Mistäs sitten tuo raha otetaan akustoon kun ei sitä ollut autoonkaan !?
Tästä pitäisi viranomaisten varoittaa kansalaisia !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kaikilla sellaisilla asiakkailla akusto on ongelma, jotka ostavat sähköauton osamaksulla !
Koska, he eivät ymmärrä, että akustossa on erikseen kiinni 15000-40000€ !?
Eli, on mahdollista, että akuston vaihdon tullessa eteen, takuu tai vakuutus ei korvaa ??
Mistäs sitten tuo raha otetaan akustoon kun ei sitä ollut autoonkaan !?
Tästä pitäisi viranomaisten varoittaa kansalaisia !!Jos sähköauton joutuu ostamaan osamaksulla ja akkuasiat valvottaa yöllä ei ole valmis sähköautoiluun.
Akun hajoaminen on kertyneen tiedon varassa hyvin harvinaista ja niiden korjaaminen monesti mahdollista. Uudemman polttomoottoriauton iso moottoriremontti voi olla todella kallis.
Tällöin on paras ostaa muutaman tonnin vanha polttomoottoriauto ja jättää sähköautoilu niille jolla on todella varaa siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sähköauton joutuu ostamaan osamaksulla ja akkuasiat valvottaa yöllä ei ole valmis sähköautoiluun.
Akun hajoaminen on kertyneen tiedon varassa hyvin harvinaista ja niiden korjaaminen monesti mahdollista. Uudemman polttomoottoriauton iso moottoriremontti voi olla todella kallis.
Tällöin on paras ostaa muutaman tonnin vanha polttomoottoriauto ja jättää sähköautoilu niille jolla on todella varaa siihen.Valtaosa Suomalaisista ostaa uuden autonsa nilkkapanta-paperilla !?
Valtaosa sähköauton ostajista ei mitenkään ymmärrä akustoon liittyvää rahoitus pulmaa ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa Suomalaisista ostaa uuden autonsa nilkkapanta-paperilla !?
Valtaosa sähköauton ostajista ei mitenkään ymmärrä akustoon liittyvää rahoitus pulmaa ??Ehkä rahoituspulma tarkoittaa sitä että ei ole riittävän vahva taloudellinen tilanne sähköauton hankkimiseksi. On ihmisiä kenellä ei ole tällaista pulmaa. Uusi tekniikka on usein kallista ennen kuin se on mahdollista kaikille ja autot ovat usein asunnon jälkeen toiseksi kallein hankinta.
- Anonyymi
Käytetyn ladattavan hybridin ostajaa ei voi kehua ainakaan älykkääksi.
- Anonyymi
Eikä sellaista ihmistä joka ei perustele väitettään. Käytetyt hybridit nimittäin ovat paljon luotettavampia kuin pelkällä polttomoottorilla varustetut autot. Tosiasiassa ne ovat rakenteeltaan yksinkertaisempia kuin muut.
- Anonyymi
Hybridien yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi.
"Toyotan hybridijärjestelmä (THS) ei saa tarpeeksi tunnustusta.
Hybridijärjestelmän laitteisto on hyvin yksinkertainen. Tehokkailla kierroksilla toimimaan suunniteltu moottori, muutamia sähkömoottoreita ja pari vaihdetta. Siinä kaikki. Perinteisessä automaattivaihteistossa saattaa olla neljä tai viisi planeettapyörästöä erikseen. Ja nelivetoisessa mallissa Toyota lisää vain pienen sähkömoottorin, joka toimii itsenäisesti takana.
Tämä yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi THS-autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi. Kyllä, Toyota suhtautuu luotettavuuteen erittäin vakavasti, mutta suhteellinen komponenttien puute tarkoittaa myös vähemmän rikkoutuvia asioita."
https://www.motor1.com/news/760201/2026-toyota-rav4-hybrid-system/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridien yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi.
"Toyotan hybridijärjestelmä (THS) ei saa tarpeeksi tunnustusta.
Hybridijärjestelmän laitteisto on hyvin yksinkertainen. Tehokkailla kierroksilla toimimaan suunniteltu moottori, muutamia sähkömoottoreita ja pari vaihdetta. Siinä kaikki. Perinteisessä automaattivaihteistossa saattaa olla neljä tai viisi planeettapyörästöä erikseen. Ja nelivetoisessa mallissa Toyota lisää vain pienen sähkömoottorin, joka toimii itsenäisesti takana.
Tämä yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi THS-autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi. Kyllä, Toyota suhtautuu luotettavuuteen erittäin vakavasti, mutta suhteellinen komponenttien puute tarkoittaa myös vähemmän rikkoutuvia asioita."
https://www.motor1.com/news/760201/2026-toyota-rav4-hybrid-system/Tämän kirjoittaja ei ole koskaan perehtynyt hybridiauton rakenteeseen !?
1. Polttomoottorin voimansiirto
2. Sähkömoottorin voimansiirto
3. Korkeajännite komponentit
4. Matalajännite komponentit
5. Ohjainlaiteyksiköt
6. Ohjelmistot
7. Kaapelointi korkeajännite
8. Kaapelointi matalajännite
9 . AC/DC muuntimet
10. Akusto korkeajännite
11. Akku 12v
Tässä aluksi pääkohtia monimutkaisesta tekniikasta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän kirjoittaja ei ole koskaan perehtynyt hybridiauton rakenteeseen !?
1. Polttomoottorin voimansiirto
2. Sähkömoottorin voimansiirto
3. Korkeajännite komponentit
4. Matalajännite komponentit
5. Ohjainlaiteyksiköt
6. Ohjelmistot
7. Kaapelointi korkeajännite
8. Kaapelointi matalajännite
9 . AC/DC muuntimet
10. Akusto korkeajännite
11. Akku 12v
Tässä aluksi pääkohtia monimutkaisesta tekniikasta !Noin yksinkertaisia ja mitättömiä asioita ja noin vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin yksinkertaisia ja mitättömiä asioita ja noin vähän.
Tuplatekniikka ennakoi tuplasti vikamahdollisuuksia. Jo pelkkä 12V akun huono varaus pysäyttää koko auton. Siitä ei hybridi selviä.
- Anonyymi
Mutta Tojon tapauksessa tuo toimii luotettavasti.
Listassa Tojon tapauksessa polttommottorilla ja sähkömoottorilla on sama voimansiirto mikä on yksinkertaisempi kuin yhdessäkään polttiksessa.
Siinä kun osia yhtä paljon kuin tavallsessa tasauspyörästössä.- Anonyymi
Pelkällä polttomoottorilla varustettu auto on paljon monimutkaisempi kuin hybridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkällä polttomoottorilla varustettu auto on paljon monimutkaisempi kuin hybridi.
Hyvä että tuostakin näkyy lehdissä oikaisu. Hybridin rakenne on yksinkertaisempi.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533906KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912320Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451982- 221773
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261511- 151172
- 311118
- 1091074
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791032