Ei mitään olennaista eroa. Muuta kuin se että mielivaltaisia perustuslain vastaisia velvoitteitaan laiminlyövää työtöntä rangaistaan kovemmin kuin rikollista.
https://www.rikosseuraamus.fi/fi/index/seuraamukset/yhdyskuntaseuraamustyo/ehdonalaisenvapaudenvalvonta.html
Olen postannut tästä aiheesta ainakin viisi uutta aloitusta jotka poistuvat sen sileän tien ennen kuin kukaan ehtii niitä edes lukea. Pyynnöistä huolimatta ylläpito ei niitä palauta koska ei muka löydä juuri näitä kyseisiä keskustelun aloituksia poistettujen joukosta. Yleensä pyynnöstä palautus tapahtuu suhteellisen helposti. Vaan tämä aihe näyttää olevan vaikea palauttaa.
Katsotaan pysyykö tämä paikallaan. Ilmeisesti ihme täytyy tapahtua jotta tämä aloitus pysyy paikallaan
Työllisyyspalvelut on kopio ehdonalaisvalvonnasta
6
106
Vastaukset
- Anonyymi
Uskomatonta että tää on vielä paikallaan.
- Anonyymi
Työttömän valvonta ei pääty toisin kuin rikollisen. Eli työtön on baarallisempi kuin murhan tehnyt vapautunut henkilö. Valvontaa suorittaa entinen kopiokoneen käyttäjä tai toimistoapulainen, jotka kaikki nimettiin nimitysmuutoksien yhteydessä asiantuntijoiksi.
- Anonyymi
Rikollisille tuomioistuin voi määrätä jäännösrangaistusta pantavaksi täytäntöön velvollisuuksien törkeän rikkomisen johdosta 4-14 päivää. Mitään taloudellista rangaistusta ei seuraa.
Työtöntä voidaan rangaista ensin työkkärin ja Kelan tuomioistuimissa 12 viikon työssäolovelvoitteella. Mikä käytännössä tarkoittaa 5 vuoden karenssia. Sen jälkeen työttömän viimesijaisimpia tukia voidaan leikata lähes puoleen. Tukea joka päivä on täysimääräisenäkin riittämätön.
Mikään kosto ei ole tarpeeksi paha työttömyys- rikoksesta.
Mitä pahaa työtön on tehnyt? Työttömälle kostetaan kiilusilmäisesti ongelmaa josta hän itse kärsii eniten. Ongelmaa jolle hän ei voi mitään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rikollisille tuomioistuin voi määrätä jäännösrangaistusta pantavaksi täytäntöön velvollisuuksien törkeän rikkomisen johdosta 4-14 päivää. Mitään taloudellista rangaistusta ei seuraa.
Työtöntä voidaan rangaista ensin työkkärin ja Kelan tuomioistuimissa 12 viikon työssäolovelvoitteella. Mikä käytännössä tarkoittaa 5 vuoden karenssia. Sen jälkeen työttömän viimesijaisimpia tukia voidaan leikata lähes puoleen. Tukea joka päivä on täysimääräisenäkin riittämätön.
Mitä pahaa työtön on tehnyt? Työttömälle kostetaan kiilusilmäisesti ongelmaa josta hän itse kärsii eniten. Ongelmaa jolle hän ei voi mitään.Perustuslakia rikotaan antamalla tuomioita työttömille, joidenkin osaamattomien ja epämääräisten työvoimapalvelujen henkilökunnan toimesta. Se ei todellakaan ole riippumaton lainkäyttöelin.
21 §
Oikeusturva
Jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.
Käsittelyn julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet turvataan lailla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pahaa työtön on tehnyt? Työttömälle kostetaan kiilusilmäisesti ongelmaa josta hän itse kärsii eniten. Ongelmaa jolle hän ei voi mitään.Miten työttömälle jota ei huolita työelämään voidaan määrätä työssäolovelvoite?
Sua ei oteta töihin mihinkään mutta työkkäri ja kela määrää että töissä on oltava.
Työttömän osa on kafkamainen. Mistä tämä murhanhimoinen kostonhalu ja syyttely työttömiä kohtaan kumpuaa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Perustuslakia rikotaan antamalla tuomioita työttömille, joidenkin osaamattomien ja epämääräisten työvoimapalvelujen henkilökunnan toimesta. Se ei todellakaan ole riippumaton lainkäyttöelin.
21 §
Oikeusturva
Jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.
Käsittelyn julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.Kun työttömälle lätkäistään 12viikon työssäolovelvoite sen päätöksen tekee yksi ja sama henkilö. Työvoimavirkailija voi ensin päättää mielivaltaisesti että sinun on osallistuttava johonkin työllisyyspalveluun johon et halua osallistua tai haettava työpaikkaa jota et halua hakea. Jos jätät virkailijan mielivaltaiset velvoitteet täyttämättä on työttömän tehtävä asiasta selvitys. Selvityksen joko hyväksyy tai sitten ei hyväksy sama virkailija joka on velvoitteet antanut.
Minulle kävi niin että olin kyllä toteuttanut vaatimukset. Työnantaja ei vain löytänyt hakemuksiani satojen hakemusten joukosta. Sellainen nuori virkaintoinen paskapää jannu te toimistossa päätti pistää minun viiden vuoden karenssille tämän vuoksi kuin olisin pahimman lajin kriminaali.
Missä kohtaa se riippumaton tuomioistuin on kun työtöntä halutaan kurittaa kuin suurtakin rikollista?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2601893- 411724
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1001619Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631389Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?791274- 781254
Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031223Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per2101078- 551077
Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?161955