Tuossa alla menee S24-keskustelu "Valheellinen psykiatria" ja sitten juuri on tullut Iltalehteen taas kerran artikkeli
"Masennuslääkkeiden vaietut haitat.
Yhä useampi suomalainen käyttää masennuslääkkeitä. Ne aiheuttavat erittäin usein seksuaalisia haittavaikutuksia. Joillain ihmisillä karmivat haitat pysyvät, vaikka lääkkeen lopettaisi. Potilaat ovat järkyttyneitä: ”Elän koko loppuelämäni pelkkänä ihmiskuorena.”
Juttu on maksumuurin takana, mutta ihan tuo alkukin on mulle täysin riittävä. Itse olen tämän lääkityksen uhri myös, hautaan asti. Onneksi olen jo elämäni loppusuoralla, mutta aivan hirveää, että nuoresta alkaen näitä lääkkeitä syötetään! Apua!
Masennuslääkkeiden haitoista taas juttu IL:ssa !
83
364
Vastaukset
- Anonyymi
No minulle ei ole tullut seksuaalisia haittavaikutuksia ja ei haittavaikutuksia ollenkaan. Mutta ymmärrän että muille voi tulla.
- AnonyymiUUSI
Eikä tule monelle muullekaan , usein ne haitat johtuu ainoastaan sairaudesta, pelosta ja mielikuvituksesta joka heillä on asioista .
Ja jos on ollut seksiin liittyviä ongelmia niin ne palautuu normaaliksi kun lopettaa lääkityksen . Sitten on niin ettei ihmiset edes osaa nimiä lääkkeisiinsä yksikin mies puhui neurolepteistä , vaikka hänellä oli annos SSRI lääkettä . Toinen taas sanoi että syö skitsofreniaansa erästä lääkettä joka on ainoastaan lievään masennukseen ei siis SSRI lääkettä kirjoiteta skitsofreniaan . Niin että ota sitten selvää kenenkin sairausksista kuneivöt itsellään tiedä aina mitä sairastavat, eivätkö kuuntele edes mitä lääkäri heille sanoo vaan kuuntelevat jotain jolla ei ole koulutusta edes hoitoalalle - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tule monelle muullekaan , usein ne haitat johtuu ainoastaan sairaudesta, pelosta ja mielikuvituksesta joka heillä on asioista .
Ja jos on ollut seksiin liittyviä ongelmia niin ne palautuu normaaliksi kun lopettaa lääkityksen . Sitten on niin ettei ihmiset edes osaa nimiä lääkkeisiinsä yksikin mies puhui neurolepteistä , vaikka hänellä oli annos SSRI lääkettä . Toinen taas sanoi että syö skitsofreniaansa erästä lääkettä joka on ainoastaan lievään masennukseen ei siis SSRI lääkettä kirjoiteta skitsofreniaan . Niin että ota sitten selvää kenenkin sairausksista kuneivöt itsellään tiedä aina mitä sairastavat, eivätkö kuuntele edes mitä lääkäri heille sanoo vaan kuuntelevat jotain jolla ei ole koulutusta edes hoitoalalleSeksualisuus palautuu joillakin lääkityksen lopettamisesta mutta ei kaikilla.
- Anonyymi
Karkeasti sanottuna näillä myrkyillä pehmenee pää.
Kovapäisimpien aivot voi kestää jopa vanhuusikään asti näitä myrkkyjä mutta suurin osa menee hautaan jo ennen eläkeikää kun aivot tai sydän ei kestä jatkuvaa myrkytystä.- Anonyymi
Sairasta liioittelua.
- Anonyymi
ja kuinka moni juo alkoholia vaikka on lääkkeet
- AnonyymiUUSI
Siis sinä ainoastaan puhut myrkyistä , onko sinulla koulutus asoihin mistä puhut, ja koska ei ole niin älä edes puhu . Se ei auta ketään
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis sinä ainoastaan puhut myrkyistä , onko sinulla koulutus asoihin mistä puhut, ja koska ei ole niin älä edes puhu . Se ei auta ketään
Hän saattaa saada apua itselleen tuosta kun pääsee purkamaan pahaa oloaan.
Ilmaisunvapaus on sallittua, ja jos joku on tuollaista mieltä lääkkeistä, että ne on myrkkyä, niin hänen mielestään ne sitten on. Piste.
Mitä siihen puuttumaan tuiki tuntemattomana.
- Anonyymi
Tässä linkki ko. lehtikirjoitukseen:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f3a303ff-c92d-41d6-b8c2-419891c30853- Anonyymi
mä en ole lehden tilaaja joten mulle toi juttu ei näy
- Anonyymi
Toi oli käyttänyt lääkkeitä yläkouluikäisestä asti ja oli nyt reilu parikymppinen. Miksi ylipäänsä lääkkeitä on määrätty lapselle. Joo varmaan helpoin keino.
Joku joka pystyy lukee ton jutun voi kertoa tarkemmin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi oli käyttänyt lääkkeitä yläkouluikäisestä asti ja oli nyt reilu parikymppinen. Miksi ylipäänsä lääkkeitä on määrätty lapselle. Joo varmaan helpoin keino.
Joku joka pystyy lukee ton jutun voi kertoa tarkemminKyllä niitä määrätään lapsille. Jos ei ahdistukseltaan pysty käymään koulua, saa lääkityksen hyvin nopeasti. Mielenterveyttä hoidetaan lääkkeillä, vaikka pitäisi hoitaa ahdistuksen syy ja saada terapiaa. Niihin ei aika ja raha riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä määrätään lapsille. Jos ei ahdistukseltaan pysty käymään koulua, saa lääkityksen hyvin nopeasti. Mielenterveyttä hoidetaan lääkkeillä, vaikka pitäisi hoitaa ahdistuksen syy ja saada terapiaa. Niihin ei aika ja raha riitä.
Minä kävin koulut ahdistuksesta huolimatta. Koska en näe juttua niin en tiedä millaista tuon naisen ahdistus oli koulussa. Mun mielestä pienen lapsen ei pitäis itse tunnistaa esim oppimisvaikeutta. Se ei ole pienen lapsen tehtävä ja hänellä ei välttämättä ole kykyä nimetä sitä. En ole katkera koska se ei hyödytä mitään. Olisin varmasti eläkkeellä joka tapauksessa. En tiedä millaiset valmiudet 70-luvulla oli tunnistaa oppimisvaikeus. ja en ole vielä siihen jaksanut hakea vastausta. Mä olen vasta saanut selville että mulla saattaa olla kehityksellinen kielihäiriö kun olen jutellut viime päivinä asiantuntijoiden kanssa.
Tämä tieto on tuonut mulle sisäisen rauhan. Mä olin saanut tasapainon elämään ja nyt mä olen saanut myös sisäisen rauhan.Mulla ei ole enää tarve sanoa itseäni tyhmäksi.Mun kouluvaikeuksille on löytynyt syy ja nimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä määrätään lapsille. Jos ei ahdistukseltaan pysty käymään koulua, saa lääkityksen hyvin nopeasti. Mielenterveyttä hoidetaan lääkkeillä, vaikka pitäisi hoitaa ahdistuksen syy ja saada terapiaa. Niihin ei aika ja raha riitä.
Lapsissa ja nuorissa täytyy aina muistaa se että eri ikäiset pystyy käsittelemään asioita oman ikätasonsa mukaan.
Joku kypsä kuusitoistavuotisas voikin olla valmis siihen, että hän rupeaa terapeutin avulla käymään läpi elämänsä ongelmia, mutta mitä nuoremmaksi mennään, niin sitä mahdottomampi se ajatus on.
Ja jostain syystä mielenterveysongelmiin liittyy sitä problematiikkaa, että monet aikuisetkin käyttäytyvät hyvin lapsellisesti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, että jo lapsena lääkitään psyyke pilalle ?
Ei se aika ja raha riitä silloinkaan, kun lääkitty lapsi on kasvanut aikuiseksi, ja olisi aika korjata ongelmat, joita lääkitykset ja terapian puutteet ovat aiheuttaneet.
Siinä vaiheessa mahdollinen hoidon tarve ja hoito voi muodostua jopa vielä kalliimmaksi, mitä se olisi saattanut olla silloin lapsena paremmin toteutettuna, kuin ainoastaan lääkitsemällä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lapsissa ja nuorissa täytyy aina muistaa se että eri ikäiset pystyy käsittelemään asioita oman ikätasonsa mukaan.
Joku kypsä kuusitoistavuotisas voikin olla valmis siihen, että hän rupeaa terapeutin avulla käymään läpi elämänsä ongelmia, mutta mitä nuoremmaksi mennään, niin sitä mahdottomampi se ajatus on.
Ja jostain syystä mielenterveysongelmiin liittyy sitä problematiikkaa, että monet aikuisetkin käyttäytyvät hyvin lapsellisesti.Saman ikäisissä lapsissa ja nuorissakin on eroja tasoissa, kun puhutaan asioiden käsittelystä.
Joku esim. 16-vuotias voi olla kehitykseltään kypsempi kuin joku toinen samanikäinen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saman ikäisissä lapsissa ja nuorissakin on eroja tasoissa, kun puhutaan asioiden käsittelystä.
Joku esim. 16-vuotias voi olla kehitykseltään kypsempi kuin joku toinen samanikäinen.Kyllä. Yllättävän moni sairas aikuinenkin käyttäytyy todella lapsellisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Yllättävän moni sairas aikuinenkin käyttäytyy todella lapsellisesti.
Juurikin näin.
Meitä on niin sanotusti " moneen junaan ".
Onneksi emme kaikki ole samanlaisia muiden kanssa.
- Anonyymi
Olen Ap. Sain ssri-lääkityksen n. 3-kymppisenä, sitä ennen meni vanhempia, ns. rauhoittavia ja esim. Limbitrol masennukseen. Kyllä aluksi ssri auttoi, en kiellä sitä. Toivuin jotensakin ja sain jatkettua työssäkäyntiä. Lääke jäi päälle. Pysyin jotensakin työkykyisenä kuitenkin, enkä osaa sanoa, oliko se lääkkeen ansiota. Nuorena se ei ihan kauheasti seksuaalisuuteen kohdallani vaikuttanut, mutta nyt juuri reagoin siihen, että murrosikäisille ja nuorille aikuisille aloitetaan tämä lääkitys! Ei hyvä. Luulen, että tuo ikä on paha aloittaa lääkitys. Eikö mitenkään muutoin voitaisi auttaa? Eläydyn tämän hetken nuorien pahaan oloon, sairauteen!
- Anonyymi
Lisäys tuohon. Fiilisten tasapaksuisuus on se haitta, jonka olen saanut. On jonkinlainen krooninen koteloitunut masentuneisuus, asiat eivät liiemmälti tunnu miltään. Siis tunne-elämän salpautuminen ehkä tulee lääkityksestä. Vai, voisiko olla minun perushäiriötänikin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys tuohon. Fiilisten tasapaksuisuus on se haitta, jonka olen saanut. On jonkinlainen krooninen koteloitunut masentuneisuus, asiat eivät liiemmälti tunnu miltään. Siis tunne-elämän salpautuminen ehkä tulee lääkityksestä. Vai, voisiko olla minun perushäiriötänikin.
Onko masennuslääkkeestä jotain hyötyä, jos sen käytöstä on seurannut " krooninen koteloitunut masentuneisuus " ?
Totuushan toki on se, että lääkitykset lamaavat tunteita, sen on ainakin yksi psykiatri ihan ääneen myöntänyt. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko masennuslääkkeestä jotain hyötyä, jos sen käytöstä on seurannut " krooninen koteloitunut masentuneisuus " ?
Totuushan toki on se, että lääkitykset lamaavat tunteita, sen on ainakin yksi psykiatri ihan ääneen myöntänyt.Sille krooniselle alakulolle lopetuksen jälkeen on nimikin enkuksi. Tardive dysphoria. Kannattaa tutustua myös Giovanni Favan ajatuksiin vastatoleranssimallista eli siitä kuinka näillä aineilla voidaan tuottaa pitemmässä juoksussa heikompia hoitotuloksia. Ei se ihme ole jos miettii masennuslääkkeitä muutenkin kuin jonain neuroplastisuuden lisääjinä miten ne on esitelty tai aivokemioiden korjaajina. Ne on ennenkaikkea psykoaktiivisia aineita jotka toimii tiettyjen lakien mukaan (tolet, vieroitusoireet, physical dependence). Keho alkaa aina tekemään myös muutoksena prosesseja millä se yrittää kumota esim serotoniinin takaisinoton estoa esim vähentämällä reseptoritiheyttä. Keho viisas, psykiatria tyhmä. Ongelma on se että homeostaasin muutos lopetusvaiheessa ei ole välttämättä ongelmaton ja kehollakin on rajansa korjata ongelmia mitä aine on puhkaissut. Pitkälle se korjaa mutta ei aina mistä voi seurata esim pitkittyneitä oireita lopetuksen jälkeen.
Tulevaisuus näyttää mitä vaikutuksia jos esim kuvantamismenetelmät kehittyy oikeasti noista aineista on aivoterveydelle ja hermojen terveydelle. Puhumattakaan epigeneettisistä muutoksista, vaikutuksista monimutkaisemmin kehossa esim autonomiseen hermostoon tai mitokondrioihin ja näin yleisesti terveyteen.
Villi veikkaus: Kyse on aivoja degeneroivista aineista missä on pitemmällä aikavälillä negatiivisia vaikutuksia niin hermosoluille, hermoyhteyksille kuin ylipäätään aivojen ja hermoston terveydelle, puhumattakaan mitokondrioista joiden merkitys tulee varmasti ajan saatossa korostumaan psykiatrian kehitellessä uusia kusetuksia hoidoiksi jotka aiheuttaa fyysistä riippuvuutta ja jotka ei tutkimuksissa todennäköisesti juuri eroa plasebosta pitemmän päälle etenkään.
Kyse ei ole sen ihmeellisemmästä ilmiöstä kuin että vedät kroonisesti psykoaktiivisia aineita kuten huumeita. Niistäkin tulee seksuaalihäiriöitä toisinaan pitkällä juoksulla jotka ei lopu. Jo tupakkapaketissakin varoitellaan häiriöistä tällä saralla.
Opetus:ei kannata sekoittaa välittäjäainetoimintaa synteettisillä kemikaaleilla vaan tukea luontaisesti kehon toimintaa niin että sitä optimoidaan, ei sekoitetaan. Vain näin tulokset on oikeasti pitkäkestoisia ja kantavia. Ei hetkellisiä jee momentteja jotka kumoutuu aineita esim vähennellessä ja siitä haittaa saadessa tai toleranssin myötä vaan kantavia. Harmi kun eletään kvartaalikapitalismiyhteiskunnassa jossa ihmisten terveyttä hoidetaan lyhytnäköisesti - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sille krooniselle alakulolle lopetuksen jälkeen on nimikin enkuksi. Tardive dysphoria. Kannattaa tutustua myös Giovanni Favan ajatuksiin vastatoleranssimallista eli siitä kuinka näillä aineilla voidaan tuottaa pitemmässä juoksussa heikompia hoitotuloksia. Ei se ihme ole jos miettii masennuslääkkeitä muutenkin kuin jonain neuroplastisuuden lisääjinä miten ne on esitelty tai aivokemioiden korjaajina. Ne on ennenkaikkea psykoaktiivisia aineita jotka toimii tiettyjen lakien mukaan (tolet, vieroitusoireet, physical dependence). Keho alkaa aina tekemään myös muutoksena prosesseja millä se yrittää kumota esim serotoniinin takaisinoton estoa esim vähentämällä reseptoritiheyttä. Keho viisas, psykiatria tyhmä. Ongelma on se että homeostaasin muutos lopetusvaiheessa ei ole välttämättä ongelmaton ja kehollakin on rajansa korjata ongelmia mitä aine on puhkaissut. Pitkälle se korjaa mutta ei aina mistä voi seurata esim pitkittyneitä oireita lopetuksen jälkeen.
Tulevaisuus näyttää mitä vaikutuksia jos esim kuvantamismenetelmät kehittyy oikeasti noista aineista on aivoterveydelle ja hermojen terveydelle. Puhumattakaan epigeneettisistä muutoksista, vaikutuksista monimutkaisemmin kehossa esim autonomiseen hermostoon tai mitokondrioihin ja näin yleisesti terveyteen.
Villi veikkaus: Kyse on aivoja degeneroivista aineista missä on pitemmällä aikavälillä negatiivisia vaikutuksia niin hermosoluille, hermoyhteyksille kuin ylipäätään aivojen ja hermoston terveydelle, puhumattakaan mitokondrioista joiden merkitys tulee varmasti ajan saatossa korostumaan psykiatrian kehitellessä uusia kusetuksia hoidoiksi jotka aiheuttaa fyysistä riippuvuutta ja jotka ei tutkimuksissa todennäköisesti juuri eroa plasebosta pitemmän päälle etenkään.
Kyse ei ole sen ihmeellisemmästä ilmiöstä kuin että vedät kroonisesti psykoaktiivisia aineita kuten huumeita. Niistäkin tulee seksuaalihäiriöitä toisinaan pitkällä juoksulla jotka ei lopu. Jo tupakkapaketissakin varoitellaan häiriöistä tällä saralla.
Opetus:ei kannata sekoittaa välittäjäainetoimintaa synteettisillä kemikaaleilla vaan tukea luontaisesti kehon toimintaa niin että sitä optimoidaan, ei sekoitetaan. Vain näin tulokset on oikeasti pitkäkestoisia ja kantavia. Ei hetkellisiä jee momentteja jotka kumoutuu aineita esim vähennellessä ja siitä haittaa saadessa tai toleranssin myötä vaan kantavia. Harmi kun eletään kvartaalikapitalismiyhteiskunnassa jossa ihmisten terveyttä hoidetaan lyhytnäköisestiJos ei lääkkeet mistään syystä kelpaa, tai niistä on jopa päässyt eroon, niin sittenhän olisi hyvä tuntea itsensä terveeksi , olla terve, ja jatkaa elämää jäämättä kiinni menneeseen, jo tapahtuneisiin asioihin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei lääkkeet mistään syystä kelpaa, tai niistä on jopa päässyt eroon, niin sittenhän olisi hyvä tuntea itsensä terveeksi , olla terve, ja jatkaa elämää jäämättä kiinni menneeseen, jo tapahtuneisiin asioihin.
Ja sinun mielestä pssd ei mitenkään aiheuta mitään ongelmia elämään? Tai koko kokemus jossa tuntee tulleensa kusetetuksi ja petetyksi ns asiantuntijoiden toimesta?
- Anonyymi
Monesti ei ole vaihtoehtoa jos halua elää edes jonkinlaista elämää. Silloin lääkkeet ovat se pelastusrengas.
- Anonyymi
Niin, tuohan se viisaus on. Terv. Ap.
- Anonyymi
Mikä se semmoinen pelastusrengas on joka johtaa vaan syvempiin ongelmiin?
- Anonyymi
Onneks silloin kun minä olin nuori ja oli vaikeuksia koulussa niin ei raahattu minnekään psykitriseen hoitoon. Saatika syötetty mitään lääkkeitä. Tänä päivänä asiat on eri tavalla kuin 30 vuotta sitten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneks silloin kun minä olin nuori ja oli vaikeuksia koulussa niin ei raahattu minnekään psykitriseen hoitoon. Saatika syötetty mitään lääkkeitä. Tänä päivänä asiat on eri tavalla kuin 30 vuotta sitten
Tarkotatko että ihmiset kävis liian hepposin perustein hakemassa masisläkkeitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en. mutta jos niistä tulee haittavaikutuksia niin eihän se ole kivaa. Minä vaan kerroin kun silloin kun minä olin nuori niin minua ei kukaan vienyt psykiatriseen hoitoon
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meneekö ihmiset itse hakemaan niitä lääkkeitä, vai määrätäänkö niitä heille lääkäreiden toimesta ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meneekö ihmiset itse hakemaan niitä lääkkeitä, vai määrätäänkö niitä heille lääkäreiden toimesta ?
Puhutaanko me nyt masennuksesta vai psykoosisairaudesta?
Masentunut saa tappaa itse itsensä, omassa hiljaisuudessaan, eikä kukaan koskaan aidosti pysty estämään sitä.
Mutta siinä vaiheessa kun psykoosisairas riehuu, rällästää, ja terrorisoi lähipiiriään, niin joku sen kyllä huomaa ja rupeaa tekemään asialle jotain. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Masentunut saa tappaa itse itsensä, omassa hiljaisuudessaan, eikä kukaan koskaan aidosti pysty estämään sitä.
Mutta siinä vaiheessa kun psykoosisairas riehuu, rällästää, ja terrorisoi lähipiiriään, niin joku sen kyllä huomaa ja rupeaa tekemään asialle jotain.Tätäkään ei voi yleistää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta siinä vaiheessa kun psykoosisairas riehuu, rällästää, ja terrorisoi lähipiiriään, niin joku sen kyllä huomaa ja rupeaa tekemään asialle jotain.Itse en hakenut masennuslääkkeitä vaan keskustelua alunperin nuorena tilanteessa joka voisi olla aika monelle muullekin masentava. Minulle määrättiin masennuslääkkeitä vaillinaisella vääristelevällä informaatiolla täysin vailla jatkosuunnitelmaa miten niitä on tarkoitus käyttää. Kokemukseni perusteella kyse ei ole itsemurhaa estävistä aineista vaan tunne elämää pitkän ainavälin kuluessa sotkevista, apatisoivista (mitä isompi annos sen pahempi seksuaalinen ja tunnelama) aineista jossa tunne elämän muuttuminen ja turtuminen johtaa oloon jossa en ihmettele jos jotkut jo siksi valitsevat lähteä kun olo on mitäänsanomaton.
Vieroitus on niin karmea pitkän käytön jälkeen että sekin varmasti edesauttaa joidenkin itsemurhia. Tunne elämä voi olla niin sekaisin sinä aikana muiden vieroitusoireiden kera.
Pssd taatusti aikaansaa itsemurhia ja pssd yhteisöissä onkin itsensä tappaneita. Jos olotila on anhedoninen pssdn myötä ja parisuhteet on monilta poissuljettu ja tajuaa mitä on menettänyt niin ei se ihme ole.
Pahimmat itsemurha-ajatukset mitkä koin oli m. Lääkevieroituksessa ja aikana jolloin psykiatriassa määrättiin lääkkeitä vieroitusunettomuuteen jona aikana reagoin huonosti lääkkeisiin ja sain ekstrapyramidaalioireita. Se on ollut elämäni pahin kokemus. Se oli selviytymistaistelua sekunnista toiseen,en ole koskaan kokenut edes masentuneena tuollaista taistelua koska silloinkin katselin sarjoja, sain iloa ruoasta, ja nukuin kuin tukki paetakseni negatiivista fiilistä.
En nukkunut ja sain ekstrapyramidaalioireita. Ihme että olen hengissä, unettomuus varmasti edesauttaa itsemurhia
- Anonyymi
Jos on ja omaa eettistä ja moraalista vastuuntuntoa, silloin ei edes määrää kyseisiä lääkkeitä kenellekään, etenkään nuorelle ihmiselle.
- Anonyymi
Nykynuoret ovat rikkinäisempiä kuin ennen. Mailla ei edes tunnettu kyseistä ilmiöitä. Kouluissa opettajilla on vaikeampaa.Ennen oli tavatonta jos joku olisi lopettanut ammattikoulun kesken.Kaikenlaiset pelit ja huonot väkivalta ohjelmat televisiosta ja netistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nykynuoret ovat rikkinäisempiä kuin ennen. Mailla ei edes tunnettu kyseistä ilmiöitä. Kouluissa opettajilla on vaikeampaa.Ennen oli tavatonta jos joku olisi lopettanut ammattikoulun kesken.Kaikenlaiset pelit ja huonot väkivalta ohjelmat televisiosta ja netistä.
Tänä päivänä vielä on vähemmistö osa niitä nuoria, jotka voivat huonosti. Mutta ikävä kyllä, ongelma on koko ajan kasvussa.
- Anonyymi
Onpa monimutkainen tilanne..En kyllä osaisi sanoa tuosta että.pitäisikö osan sitten olla ilman tuota lääkitystä?ja minkä osan olisi pakko kuitenkin ottaa tuota lääkitystä?.Harvoin kai muutenkan kovin nuorelle määrätään?,vai onko toisin?..Tsemiå vaan jos enemmän terapialla saataisiin aikaiseksi tuon alan parantumista?tai edes jonkinäköistä tasaantumista jossakin mt-sairaustilanteessa,mutta ei kai kovin nuoria voi edes terapioida?vai voiko?.Riittääkö psykologeja,kuraattoreita/sosiaalityöntekijöitä, psykoterapeutteja,mielenterveyshoitaja ja ehkä psykiatrejakin ;jotka voisivat tukea esim.nuoria tarpeeksi
ettei tulisi pelkkää lääkitystä vaan?.Ja niin voihan kyllä olla mahdollista kai että nuori voi kylläkin kieltäytyä käydä keskusteluissa ettå silloinhan voi olla ettå lääkitystä on kuitenkin hyvä olla?.Aika monimutkaista tuo on?.Ehkä nuorella olisi edes harvoin oltava keskusteluapu melkoisen ammattilaiselta vaikkei haluaisi usein käydäkään?(ja pientä lääkitystä tarvittaessa sitten?).Nyt ilmeisesti helposti sylkäistyy ulos tietyn keskusteluavun tai terapia avun jälkeen?.Että kuka sitten jaksaa uudestaan hakeutua ja kuka ei?vaikeita kysymyksiä paljonkin?.- Anonyymi
Netissä on paljon maksuttomia tukipalveluja myös nuorille. Siellä ei syötetä lääkkeitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Netissä on paljon maksuttomia tukipalveluja myös nuorille. Siellä ei syötetä lääkkeitä.
Ei se kovin monimutkaista ole tarjota informoitua suostumusta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sen tarjoaminen on helppoa, mutta sen vastaanottaminen ei tunnu olevan.
Montako kertaa järkipuhe on jäänyt vastaanottamatta tälläkin foorumilla? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa järkipuhe on jäänyt vastaanottamatta tälläkin foorumilla?Sen hankalampaa on ottaa apua vastaan, mitä vaikeampaa on hyväksyä oma tilanteensa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa järkipuhe on jäänyt vastaanottamatta tälläkin foorumilla?Eihän se suostumuksen tarjoaminen sinänsä mitään auta, jos potilas ei sellaiseen suostu.
Jos ei suostu, niin onko pakko alkaa auttamaankaan.
Alkoholistikin pystyy toipumaan ainoastaan haluamalla sitä itse, sitä ei kukaan muu voi tehdä hänen puolestaan, auttaa toki voi ulkopuolisetkin.
Ehkä huono vertaus, mutta taitaa taustalla olla samantyyppinen lähtökohta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
siis nyt mä en ymmärtänyt. kenen pitää tarjota informoitua suostumusta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mitä tarkoittaa informoitu suostumus
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mitä tarkoittaa informoitu suostumus
Google "Informed consent" " medicine". Siellä on tietoa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on elämässä muutakin kuin alkaa kääntää tota tekstiä google kääntäjän avulla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miten toi liittyy netissä löytyviin tukipalveluihin. Voisit sen edes kertoa suomeksi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis täh. Lääketieteellinen kokeilu kun sä olet vuorovaikutuksessa toisen henkilön kanssa esim tukinetissä . Nyt mä en ymmärrä miten toi liittyy taihoihin jotka ei voi edes määrätä lääkkeitä . ei mieli ry määrää lääkkeitä
- Anonyymi
Joko joku on oikeasti tilannut ja lukenut tuon artikkelin, vai meneekö taas arvuutteluksi, niin kuin pari viikkoa sitten?
- AnonyymiUUSI
On toki. Siinä ihmiset kertoo siitä miten kamala tila PSSD on ja haastatellaan lääkäriä joka kuvaa sitä mm. autoimmuunivälitteiseksi sairaudeksi joka voi vaikuttaa työkykyyn eikä sillä ole tekemistä masennuksen kanssa,
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On toki. Siinä ihmiset kertoo siitä miten kamala tila PSSD on ja haastatellaan lääkäriä joka kuvaa sitä mm. autoimmuunivälitteiseksi sairaudeksi joka voi vaikuttaa työkykyyn eikä sillä ole tekemistä masennuksen kanssa,
Ja haastatellaan useampaa PSSD:tä potevaa ihmistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti se autoimmuuni teoria tuottaa tuloksia, niin uusien lääkkeiden kehittelyyn, kuin nykyisten tapausten hoitoon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalihäiriöitä voi masennuskin ihan itsessään aiheuttaa. Siihen ei edes tarvitse lääkkeitä syyllisiksi.
Jo pelkkä heikko itsetunto voi aiheuttaa seksuaaliseen toimintaan häiriöitä, sekä miehillä että naisilla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti se autoimmuuni teoria tuottaa tuloksia, niin uusien lääkkeiden kehittelyyn, kuin nykyisten tapausten hoitoon.
En usko että psykiatria koskaan tulee kehittelemään kemikaalia joka pitää ihmisen hyvässä olossa jatkuvasti koska se ei ymmärrä tai halua ymmärtää psykoaktiivisten aineiden lakeja ja ainakin viimeiset psykiatrian mömmöt on kuuluneet tällaiseen luokkaan.
Tunne-elämä on niin monimutkainen asia että sen hallinta pillerillä (pysyvästi) on liian monimutkainen asia tiedemiehille siinä missä ylipäätään ei ymmärretä täysin miten aivot toimii. Ehkä kannattaisi ennen uusien aineiden jatkokehittelyä kartoittaa vanhojen ongelmat kun ei sillekään oikein löydy intressejä. Semmonen vinkkivitonen psykiatrian kehitykseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En usko että psykiatria koskaan tulee kehittelemään kemikaalia joka pitää ihmisen hyvässä olossa jatkuvasti koska se ei ymmärrä tai halua ymmärtää psykoaktiivisten aineiden lakeja ja ainakin viimeiset psykiatrian mömmöt on kuuluneet tällaiseen luokkaan.
Tunne-elämä on niin monimutkainen asia että sen hallinta pillerillä (pysyvästi) on liian monimutkainen asia tiedemiehille siinä missä ylipäätään ei ymmärretä täysin miten aivot toimii. Ehkä kannattaisi ennen uusien aineiden jatkokehittelyä kartoittaa vanhojen ongelmat kun ei sillekään oikein löydy intressejä. Semmonen vinkkivitonen psykiatrian kehitykseen.Kenelläkään ei ole pakko olla hyvä olo jatkuvasti. Se kuuluu elämään, että joskus on myös huonompi olla.
Voisi sanoa, että silloin olisi oikeasti jokin pielessä, jos kaikki tuntuisi aina vaan ihanalta ja ruusuiselta.
Kaikilla ihmisillä on monenlaisia tunteita, ja tunteiden säätely ja käsitteleminen on se, mitä tarvitaan, että pärjätään niiden tunteiden kanssa, sekä hyvien, mutta myös huonompien tunteiden.
Tunteita voi oppia käsittelemään ihan ilman pillereitä, ja ehkä se olisi suotavampaakin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, siten saadaan taas uusia lääkkeitä haukuttaviksi...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kenelläkään ei ole pakko olla hyvä olo jatkuvasti. Se kuuluu elämään, että joskus on myös huonompi olla.
Voisi sanoa, että silloin olisi oikeasti jokin pielessä, jos kaikki tuntuisi aina vaan ihanalta ja ruusuiselta.
Kaikilla ihmisillä on monenlaisia tunteita, ja tunteiden säätely ja käsitteleminen on se, mitä tarvitaan, että pärjätään niiden tunteiden kanssa, sekä hyvien, mutta myös huonompien tunteiden.
Tunteita voi oppia käsittelemään ihan ilman pillereitä, ja ehkä se olisi suotavampaakin.Olen samaa mieltä kanssasi.
- AnonyymiUUSI
Minä sain vahvoja haittavaikutuksia. Aine oli Seromex (fluoksetiini). Pelkäsin tätä käytettyäni 3pv vammautuvani, tulevani lopullisesti vaivaiseksi. Sekoamisen pelkoa myös. Karvat väheni. Iho valkeni. Vatsani valkeana levisi. Impotenssi. Kiinnostus väheni kaikkeen elämässä. Mielenkiinto väheni kaikkeen. Väsymys. Minä pelkäsin helvetisti, mutta jotain voimaa minuun jäi kytemään. Kävin mehiläisellä kolmella lääkärillä keskustelemassa turhaan. Minua ei otettu todesta. Muistan sen typerän virneen typeriltä lääkärikasvoilta kun näin. Näihin meni minun työlläni ansaituista säästöistä lovi, joku reilusti 300e. En ala luettelemaan tähän muita kokemiani ja luettuja haittoja, niitä on todella reilusti olemassa.
Omilla keinollani sain oloani paremmaksi. Siinä auttoi kevät ja ajan kuluminen. Lisäksi paastosin niukemmalla ravinnolla Pääsiäisen ajan. Paasto voi auttaa myrkkyjen poistossa elimistöstä. Aivokemiat saavat ajan tasaantua. Omega3 rasvat voi auttaa. Itse otin pellavansiemenöljyä pari tl. päivässä paaston aikana. Toimin omassa kauhun/katkeruuden olossani aika aktiivisesti kaiken palauttauttaakseni.
Masennusta hoidetaan monin keinoin. Luonnollisia apuja on olemassa paljonkin. Suomessa lääkkeitä kirjoitetaan alle 18v. kevein perustein. On löydetty masennukseen monia ystävällisempiä apukeinoja, jotka eivät aiheuta kärsimystä. Mutta lääkebisnes pelaa kovasti Suomessa nykyään, ja pitkään on jo pelannut.
Nykyään myös minunkin, entisen SSRIn käyttäjän olotila on parempi. Elämä on normaalia elämää töiden kanssa. Voittaja olo tämän suhteen. Kaikki eivät selviä SSRI-aineista, vaan esim. mieli latistuu, sukupuolinen halu menee lopullisesti. Työ ja perhe jää saamatta ym. Todella raakaa kohtelua, lääkärisetä hymyilee ja kääntää tuoliaan...
Vahva katkeruus jäi minulla Suomen terveydenhuoltoa kohtaan. Toivon, että jokainen kantaisi vastuun itsestään ja terveyden ylläpitämisestä, ja oikealaista ja ystävällistä apua saisi ongelmien kohdatessa elämässä.- AnonyymiUUSI
Ei kuulosta uskottavalta: kolme päivää käytettyäni tuli niiiiiiinnnnn kovia ongelmia.Ja kolme Mehiläisen psykiatria ei muka reagoineet.!!!!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulosta uskottavalta: kolme päivää käytettyäni tuli niiiiiiinnnnn kovia ongelmia.Ja kolme Mehiläisen psykiatria ei muka reagoineet.!!!!!
Kaiken lisäksi muka psykiatrit heti määräisivät ahdistukseen Seronexia,ulkolaista lääkettä josta ei ole edes suomalaista tekstiä. Ja siinä olisi normaaalisti tullut kysymykseen lääkkeen vaiihto, mutta kolme Mehiläisen psykiatria olisi kieltäytyneet
. Ainoastaan "hymyilleet"typerästi!!!!!! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken lisäksi muka psykiatrit heti määräisivät ahdistukseen Seronexia,ulkolaista lääkettä josta ei ole edes suomalaista tekstiä. Ja siinä olisi normaaalisti tullut kysymykseen lääkkeen vaiihto, mutta kolme Mehiläisen psykiatria olisi kieltäytyneet
. Ainoastaan "hymyilleet"typerästi!!!!!!Löysin Wikipediasta Seromexin suomalaisen tekstin. Seromex on niin kova aine, että tuskin sitä heti annetaan. Lisäksi henkilö on töissä käyvä.
Suuri kummastus olisi, jos suoraa päätä mentäisiin tuollaiseen lääkkeeseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Löysin Wikipediasta Seromexin suomalaisen tekstin. Seromex on niin kova aine, että tuskin sitä heti annetaan. Lisäksi henkilö on töissä käyvä.
Suuri kummastus olisi, jos suoraa päätä mentäisiin tuollaiseen lääkkeeseen.Itselleni SSRI-lääkkeet aiheutti seuraavaa vuosien mittaan :
Päiväväsymys (hypoteesi:SSRIt supistaa rem-unta mikä oireilee päiväväsymyksenä)
Apatia (tutkimusta löytyy - SSRI induced apathy syndrome)
Tunnelama jota oli hankala hahmottaa aineissa medication spellbinding tilan vuoksi. Tutkimusten mukaan kyseinen aineluokka voi leikata tunteita, myös kykyä empatiaan. Olin vähemmän empaattinen ja välinpitämättömämpi kaiken suhteen
Fyysinen riippuvuus eli yksi annosunohdus johti sähköiskutuntemuksiin ja sietämättömän painostavaan pöhnäiseen oloon
Virtsaamisvaikeudet
Silmäongelmat eli paineen tunne silmissä ja jatkuva tarve ostaa silmätippoja ehkä silmän kuivumisen vuoksi ja valonarkuus
Välittömästi puhjenneet seksuaalihäiriöt jotka paheni kun lääkäri nosti annosta siihen pisteeseen että orgasmista tuli täysin vaimea ja alapäästä sen tuntuinen kuin siellä olisi puudutusainetta
Lievä motorinen levottomuus joka on hyvin tyypillinen
Hankaluudet alasajaa ainetta mm motorisen levottomuuden ja unettomuuden, sahaavien mielialojen ja sähköiskujen vuoksi. Tippuminen anhedoniaan vieroitusyrityksissä ja ahdistustasojen nousu
Muistan ekan päivän aineessa ja sen oudon olon kun tuntui kuin päässä sirisi. Sitä on hankala selittää. Meni semmosta outoa tunnetta. Olisi pitänyt stopata siihen, se oli kuin lähtölaukaus aivosähköiskuille ja vastaaville tuntemuksille jotka oli sairaita.
Minulle puhkesi PSSD jossain vaiheessa SSRI vieroitusta. Kuten jutussa mainittiin, loputkin tuntemukset lähti alapäästä. Näin on menty vuosia. On jotain vähän tullut, mutta minulla on psykiatrian, myös muiden mömmöjen jota minulle määrättiin vieroituksessa myötävaikutuksena neuropaattisia tuntemuksia jaloissa ja alaraajoissa, puhkesi levottomat jalat oireilua vieroituksessa kun välittäjäaineet meni sekaisin ja nykyään tunnen pistävää kipua alapäässä. Psykiatria yritti laittaa vieroituksen ja uusien lääkemääräysten myötä puhjenneet neuropaattiset tuntemukset mm polttelun mielenterveyteni piikkiin. Parestesia kuulemma on mahdollinen, ainoa vaan että psykiatrian määrätessä lääkkeitä vieroitusaikana teki tuntohäiriöistä pysyviä. Polttelu helpotti, pistävät tuikkaisevat tuntemukset eli neuropatia jäi. Edelleen orgasmia on vaikea saada ja se on kivulias usein ja muuten vaikea. Kuin jotain hermoyhteyksiä olisi tuntopuolella kadonnut. Tämä on vaikuttanut psyykeeseeni erittäin huonolla tavalla koska parisuhde-elämä ja kaipuu intiimiasioihin ja halu kokea nautintoa on tuhottu, ja jäljelle jätetty robottimainen elämä neurologisten ja hermostollisten haittojen kanssa. Sen teki vuodet ssritä nuoresta pitäen ja vieroitus joka heitti hermostoni sekaisin, vailla informoitua suostumusta. - AnonyymiUUSI
Omalta kohdalta voin todeta, että psyykkisesti pääsee helpommalla, kun unohtaa katkeruuden.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
. Ainoastaan "hymyilleet"typerästi!!!!!!Jos apteekista pystyy ostamaan Seronexia, niin pakkauksesta löytyy myös suomeksi tuoteseloste.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itselleni SSRI-lääkkeet aiheutti seuraavaa vuosien mittaan :
Tunnelama jota oli hankala hahmottaa aineissa medication spellbinding tilan vuoksi. Tutkimusten mukaan kyseinen aineluokka voi leikata tunteita, myös kykyä empatiaan. Olin vähemmän empaattinen ja välinpitämättömämpi kaiken suhteen
Fyysinen riippuvuus eli yksi annosunohdus johti sähköiskutuntemuksiin ja sietämättömän painostavaan pöhnäiseen oloon
Virtsaamisvaikeudet
Silmäongelmat eli paineen tunne silmissä ja jatkuva tarve ostaa silmätippoja ehkä silmän kuivumisen vuoksi ja valonarkuus
Välittömästi puhjenneet seksuaalihäiriöt jotka paheni kun lääkäri nosti annosta siihen pisteeseen että orgasmista tuli täysin vaimea ja alapäästä sen tuntuinen kuin siellä olisi puudutusainetta
Hankaluudet alasajaa ainetta mm motorisen levottomuuden ja unettomuuden, sahaavien mielialojen ja sähköiskujen vuoksi. Tippuminen anhedoniaan vieroitusyrityksissä ja ahdistustasojen nousu
Muistan ekan päivän aineessa ja sen oudon olon kun tuntui kuin päässä sirisi. Sitä on hankala selittää. Meni semmosta outoa tunnetta. Olisi pitänyt stopata siihen, se oli kuin lähtölaukaus aivosähköiskuille ja vastaaville tuntemuksille jotka oli sairaita.
Minulle puhkesi PSSD jossain vaiheessa SSRI vieroitusta. Kuten jutussa mainittiin, loputkin tuntemukset lähti alapäästä. Näin on menty vuosia. On jotain vähän tullut, mutta minulla on psykiatrian, myös muiden mömmöjen jota minulle määrättiin vieroituksessa myötävaikutuksena neuropaattisia tuntemuksia jaloissa ja alaraajoissa, puhkesi levottomat jalat oireilua vieroituksessa kun välittäjäaineet meni sekaisin ja nykyään tunnen pistävää kipua alapäässä. Psykiatria yritti laittaa vieroituksen ja uusien lääkemääräysten myötä puhjenneet neuropaattiset tuntemukset mm polttelun mielenterveyteni piikkiin. Parestesia kuulemma on mahdollinen, ainoa vaan että psykiatrian määrätessä lääkkeitä vieroitusaikana teki tuntohäiriöistä pysyviä. Polttelu helpotti, pistävät tuikkaisevat tuntemukset eli neuropatia jäi. Edelleen orgasmia on vaikea saada ja se on kivulias usein ja muuten vaikea. Kuin jotain hermoyhteyksiä olisi tuntopuolella kadonnut. Tämä on vaikuttanut psyykeeseeni erittäin huonolla tavalla koska parisuhde-elämä ja kaipuu intiimiasioihin ja halu kokea nautintoa on tuhottu, ja jäljelle jätetty robottimainen elämä neurologisten ja hermostollisten haittojen kanssa. Sen teki vuodet ssritä nuoresta pitäen ja vieroitus joka heitti hermostoni sekaisin, vailla informoitua suostumusta.Olen traumatisoitunut psykiatrian aineiden vaikutuksista kuinka ihmisyyttä tuhoavaa kamaa ne on,etenkin kasvu-ja kehitysiässä olevalle nuorelle jonka hermosto ja aivot sotketaan ja myös tunne elämä. Esim olin aina hämillään esim parisuhteista seksuaalihäiriöiden vuoksi. En koskaan saanut kokeilla edes yhtä parisuhdetta aikuisiällä ennen pssd:n puhkeamista mitä normaali intiimielämä on ilman puudutusainegenitaaleja.
Ja olen kiitollinen lehdille jotka kirjoittavat tästä. Uskon että pssd:n riskiä lisää nuorena aloitus, useat lääkkeet, isot hoitoannokset ssri tä ja veivailu aloittaen ja lopettaen pakottaen homeostaasin aina uudelleen rakentumaan. Psykiatriahan ei tiedä riskitekijöitä.
En ihmettelisi jos vaikutukset näistä aineista voi olla elämänkestoisia kun niitä määrätään kun aivot kehittyy. Pidän psykiatrian aineiden aivovaikutuksia aivoja pitemmällä aikavälillä degeneroivina. Elämäni meni suurelta osin pilalle kun aloin vieroittautua aineista liian nopealla tahdilla paremman tiedon puuttuessa ja psykiatria lääkitsi sitä. Siitä seurasi huonoja lääkereaktioita jota se myös yritti lääkitä mm rauhoittavilla. Kannan näkymättömiä arpia psykiatrian mömmöistä. Tajuan purettuani aineita että ne oli todella monelta osin hyödyttömiä koukuttavia aineita - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen traumatisoitunut psykiatrian aineiden vaikutuksista kuinka ihmisyyttä tuhoavaa kamaa ne on,etenkin kasvu-ja kehitysiässä olevalle nuorelle jonka hermosto ja aivot sotketaan ja myös tunne elämä. Esim olin aina hämillään esim parisuhteista seksuaalihäiriöiden vuoksi. En koskaan saanut kokeilla edes yhtä parisuhdetta aikuisiällä ennen pssd:n puhkeamista mitä normaali intiimielämä on ilman puudutusainegenitaaleja.
Ja olen kiitollinen lehdille jotka kirjoittavat tästä. Uskon että pssd:n riskiä lisää nuorena aloitus, useat lääkkeet, isot hoitoannokset ssri tä ja veivailu aloittaen ja lopettaen pakottaen homeostaasin aina uudelleen rakentumaan. Psykiatriahan ei tiedä riskitekijöitä.
En ihmettelisi jos vaikutukset näistä aineista voi olla elämänkestoisia kun niitä määrätään kun aivot kehittyy. Pidän psykiatrian aineiden aivovaikutuksia aivoja pitemmällä aikavälillä degeneroivina. Elämäni meni suurelta osin pilalle kun aloin vieroittautua aineista liian nopealla tahdilla paremman tiedon puuttuessa ja psykiatria lääkitsi sitä. Siitä seurasi huonoja lääkereaktioita jota se myös yritti lääkitä mm rauhoittavilla. Kannan näkymättömiä arpia psykiatrian mömmöistä. Tajuan purettuani aineita että ne oli todella monelta osin hyödyttömiä koukuttavia aineitaAiniin ja unohtui sanoa että nuo aineet on myös tuhoavia hampaille kuivattaessaan suuta. Tärkeä harmi mainita.
En koskaan hankkinut lapsia ja sitä edesauttoi psykiatrian mömmöjen degeneroiva vaikutus keholleni. Ssrit mm lisää keskenmenoriskiä tutkimusten mukaan, niitä käyttäessä sattumalta raskaaksi tullessan voi olla suuressa kusessa koska vauvakin voi saada vieroitusoireita. Ssrit teki koko parisuhde-elämästä ja lääkekoukku muutenkin teki elämästä vääristynyttä saaden aina lykkäilemään lastentekoa vaikka lastentekoikkuna on verrattain lyhyt. Ssriden käyttö raskausaikana voi aiheuttaa vauvalle esim aivomuutoksia. Elämäni oli kummallista fyysistä riippuvuutta missä yksi annosunohdus veti aina maton jalkojen alta. Seksuaalihäiriöiden vuoksi kun kehon kemiat menee sekaisin ei myöskään varmasti lastenteko monella huvita, saatika pssd:sä. Ne ovat täysin tuhoavia aineita jotka tuhoaa sen mitä on olla ihminen, ei heti mutta vuosien mittaan ja vieroituksessa. Vieroitus hankaloituu ajan kuluessa kun keho on yhä enemmän mukautunut aineeseen.
Se mitä ne tekee keholle on että ne tuhoaa normaalit pitkin hermostoa menevät tunnereaktiot laimentaen ne pois. Toki joidenkin mielestä hyvässä mutta se tunteettomuus on sielua vahingoittavaa pitkässä juoksussa. Ne kaikki kehon tuntemukset on sitä mitä on olla ihminen. Leikatulla vääristyneellä ssri tunne elämällä joka pssd:n myätä on vielä enemmän sekaisin elämä on kamalaa. Keho on tunnoton. Muistan kuinka paljon tunteita koin aikanaan ennen kun koskin ssri lääkkeisiin. Mielummin negatiiviset tunteet kuin tämä mitä nykyään koen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ainiin ja unohtui sanoa että nuo aineet on myös tuhoavia hampaille kuivattaessaan suuta. Tärkeä harmi mainita.
En koskaan hankkinut lapsia ja sitä edesauttoi psykiatrian mömmöjen degeneroiva vaikutus keholleni. Ssrit mm lisää keskenmenoriskiä tutkimusten mukaan, niitä käyttäessä sattumalta raskaaksi tullessan voi olla suuressa kusessa koska vauvakin voi saada vieroitusoireita. Ssrit teki koko parisuhde-elämästä ja lääkekoukku muutenkin teki elämästä vääristynyttä saaden aina lykkäilemään lastentekoa vaikka lastentekoikkuna on verrattain lyhyt. Ssriden käyttö raskausaikana voi aiheuttaa vauvalle esim aivomuutoksia. Elämäni oli kummallista fyysistä riippuvuutta missä yksi annosunohdus veti aina maton jalkojen alta. Seksuaalihäiriöiden vuoksi kun kehon kemiat menee sekaisin ei myöskään varmasti lastenteko monella huvita, saatika pssd:sä. Ne ovat täysin tuhoavia aineita jotka tuhoaa sen mitä on olla ihminen, ei heti mutta vuosien mittaan ja vieroituksessa. Vieroitus hankaloituu ajan kuluessa kun keho on yhä enemmän mukautunut aineeseen.
Se mitä ne tekee keholle on että ne tuhoaa normaalit pitkin hermostoa menevät tunnereaktiot laimentaen ne pois. Toki joidenkin mielestä hyvässä mutta se tunteettomuus on sielua vahingoittavaa pitkässä juoksussa. Ne kaikki kehon tuntemukset on sitä mitä on olla ihminen. Leikatulla vääristyneellä ssri tunne elämällä joka pssd:n myätä on vielä enemmän sekaisin elämä on kamalaa. Keho on tunnoton. Muistan kuinka paljon tunteita koin aikanaan ennen kun koskin ssri lääkkeisiin. Mielummin negatiiviset tunteet kuin tämä mitä nykyään koen.Traumatisoivaa on myös kun tietää vallan hyvin että joku on mennyt neurologisesti päin kuusta sen jälkeen kun purin ssrit ja psykiatria tunki lisää. Järkyttävää ajatella että olin noiden toksiinien alla kun kasvoin. Aivan turhaan plaseboon verrattavissa olevalla ainekoukulla aiheutin itselleni haittaa. En näe että kyseisissä aineissa on mitään jatkuvaa pitkäkestoista tehoa edes. Fyysinen riippuvuus eli dependence ja medication spellbinding tila saattaa saada ajattelemaan muuta. Ja valheet että kyse on aivoille suotuisasta aineesta joka muka korjaa. Tosiasiassa se sotkee, sekoittaa. Laittaa homeostaasin kehossa pakkomuutokseen sekä aloituksessa että lopetuksessa. Ja pitemmällä aikavälillä uskon täysin että degeneroi aivoja, alun psykiatrian muka esittelemien suotuisien vaikutusten sijaan.
Kun lopetin aineet tajusin että
- oikeasti aivoterveellinen ruokavalio ja suolistosta huolehtiminen
- reippailu
-valo
- aktiivisuuden harjoittelu
-tunteiden kohtaaminen
-ja luontaiset masennuslääkkeet kuten yhteys ihmisiin ovat niitä oikeita masennuslääkkeitä. Ssrit tuhoaa pahimmillaan sitä yhteyttä, esim tuhoten mahdollisuukdia parisuhteeseen. Seksuaalisuus on niin ohjelmoitu psyykeeseemme että se tekee kamalan ristiriidan minkä kanssa pssdtä elävä elää.
KIITOS lehdet että hoidatte sitä mitä psykiatria ei hoida. Vain painostamalla pitämällä asioita julkisuudessa asiat otetaan vakavammin. Olen todella pettynyt R. Roineeseen jonka mielestä pssd:stä ei tarvi mainita ihmisille - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Virtsaamisvaikeudet
Minulle puhkesi PSSD jossain vaiheessa SSRI vieroitusta. Kuten jutussa mainittiin, loputkin tuntemukset lähti alapäästä. Näin on menty vuosia. On jotain vähän tullut, mutta minulla on psykiatrian, myös muiden mömmöjen jota minulle määrättiin vieroituksessa myötävaikutuksena neuropaattisia tuntemuksia jaloissa ja alaraajoissa, puhkesi levottomat jalat oireilua vieroituksessa kun välittäjäaineet meni sekaisin ja nykyään tunnen pistävää kipua alapäässä. Psykiatria yritti laittaa vieroituksen ja uusien lääkemääräysten myötä puhjenneet neuropaattiset tuntemukset mm polttelun mielenterveyteni piikkiin. Parestesia kuulemma on mahdollinen, ainoa vaan että psykiatrian määrätessä lääkkeitä vieroitusaikana teki tuntohäiriöistä pysyviä. Polttelu helpotti, pistävät tuikkaisevat tuntemukset eli neuropatia jäi. Edelleen orgasmia on vaikea saada ja se on kivulias usein ja muuten vaikea. Kuin jotain hermoyhteyksiä olisi tuntopuolella kadonnut. Tämä on vaikuttanut psyykeeseeni erittäin huonolla tavalla koska parisuhde-elämä ja kaipuu intiimiasioihin ja halu kokea nautintoa on tuhottu, ja jäljelle jätetty robottimainen elämä neurologisten ja hermostollisten haittojen kanssa. Sen teki vuodet ssritä nuoresta pitäen ja vieroitus joka heitti hermostoni sekaisin, vailla informoitua suostumusta.Noin paljon erilaisia oireita itsessään ei voi huomata muuten kuin sillä, että jatkuvasti tarkkailee liikaa itseään ja sitä mitä itsessä tapahtuu, ja kaikki pyörii päässä sekavasti.
Olisi hyvä kiinnittää elämässä huomiota muuhun enemmän kuin omaan itseen, liikaa omiin tuntemuksiin , saattaisi olla, ettei kaikki tuntuisikaan niin ikävältä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen traumatisoitunut psykiatrian aineiden vaikutuksista kuinka ihmisyyttä tuhoavaa kamaa ne on,etenkin kasvu-ja kehitysiässä olevalle nuorelle jonka hermosto ja aivot sotketaan ja myös tunne elämä. Esim olin aina hämillään esim parisuhteista seksuaalihäiriöiden vuoksi. En koskaan saanut kokeilla edes yhtä parisuhdetta aikuisiällä ennen pssd:n puhkeamista mitä normaali intiimielämä on ilman puudutusainegenitaaleja.
En ihmettelisi jos vaikutukset näistä aineista voi olla elämänkestoisia kun niitä määrätään kun aivot kehittyy. Pidän psykiatrian aineiden aivovaikutuksia aivoja pitemmällä aikavälillä degeneroivina. Elämäni meni suurelta osin pilalle kun aloin vieroittautua aineista liian nopealla tahdilla paremman tiedon puuttuessa ja psykiatria lääkitsi sitä. Siitä seurasi huonoja lääkereaktioita jota se myös yritti lääkitä mm rauhoittavilla. Kannan näkymättömiä arpia psykiatrian mömmöistä. Tajuan purettuani aineita että ne oli todella monelta osin hyödyttömiä koukuttavia aineitaJos ei ole ollut yhtään parisuhdetta, niin onko niitä seksuaalisia kokemuksia edes kertynyt minkä verran ?
Joku ohimenevä yhden illan juttukin voi mennä pieleen ihan vaan sen takia, että saattaa jännittää tilannetta, olla epävarma itsestään, ehkä vähän pelätäkin, sujuuko seksi, tai miten se sujuu.
Se voi tapahtua yhtä lailla kenelle tahansa, vaikka ei olisi eläissään lääkkeisiin koskenutkaan.
Jos on hyvä ja vakaa parisuhde, seksikin saattaa olla ajan myötä ihan ok, ja onnistua hyvinkin.
Psyyke ja seksuaaliset kyvyt liittyvät myös toisiinsa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Virtsaamisvaikeudet
Minulle puhkesi PSSD jossain vaiheessa SSRI vieroitusta. Kuten jutussa mainittiin, loputkin tuntemukset lähti alapäästä. Näin on menty vuosia. On jotain vähän tullut, mutta minulla on psykiatrian, myös muiden mömmöjen jota minulle määrättiin vieroituksessa myötävaikutuksena neuropaattisia tuntemuksia jaloissa ja alaraajoissa, puhkesi levottomat jalat oireilua vieroituksessa kun välittäjäaineet meni sekaisin ja nykyään tunnen pistävää kipua alapäässä. Psykiatria yritti laittaa vieroituksen ja uusien lääkemääräysten myötä puhjenneet neuropaattiset tuntemukset mm polttelun mielenterveyteni piikkiin. Parestesia kuulemma on mahdollinen, ainoa vaan että psykiatrian määrätessä lääkkeitä vieroitusaikana teki tuntohäiriöistä pysyviä. Polttelu helpotti, pistävät tuikkaisevat tuntemukset eli neuropatia jäi. Edelleen orgasmia on vaikea saada ja se on kivulias usein ja muuten vaikea. Kuin jotain hermoyhteyksiä olisi tuntopuolella kadonnut. Tämä on vaikuttanut psyykeeseeni erittäin huonolla tavalla koska parisuhde-elämä ja kaipuu intiimiasioihin ja halu kokea nautintoa on tuhottu, ja jäljelle jätetty robottimainen elämä neurologisten ja hermostollisten haittojen kanssa. Sen teki vuodet ssritä nuoresta pitäen ja vieroitus joka heitti hermostoni sekaisin, vailla informoitua suostumusta.Onpa vuodatus.Olet kylläkin varmaan psyykelääkkeiden suurkuluttaja.
Minä en ota ongelmaa.Kun kerran lääkkeitä tarvitsen,ja ne auttavat.Kaikissa lääkkeissä on auttamisen ohella myös jotain muutakin.Sitä voi olla ilman lääkkeet, tai hyväksyä lääkkeet.
Minä otan päivällä päiväunet. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ainiin ja unohtui sanoa että nuo aineet on myös tuhoavia hampaille kuivattaessaan suuta. Tärkeä harmi mainita.
Se mitä ne tekee keholle on että ne tuhoaa normaalit pitkin hermostoa menevät tunnereaktiot laimentaen ne pois. Toki joidenkin mielestä hyvässä mutta se tunteettomuus on sielua vahingoittavaa pitkässä juoksussa. Ne kaikki kehon tuntemukset on sitä mitä on olla ihminen. Leikatulla vääristyneellä ssri tunne elämällä joka pssd:n myätä on vielä enemmän sekaisin elämä on kamalaa. Keho on tunnoton. Muistan kuinka paljon tunteita koin aikanaan ennen kun koskin ssri lääkkeisiin. Mielummin negatiiviset tunteet kuin tämä mitä nykyään koen.Jos ihmisellä on paljon psyykkisiä ongelmia,lastenteko on turhaa.Se vain lisää ongelmia.
Itse ajattelin määrätyssä iässä, että voisin ottaa miehen,jolla olisi lapsi ennestään.Sellainenkin olisi ollut tarjolla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole ollut yhtään parisuhdetta, niin onko niitä seksuaalisia kokemuksia edes kertynyt minkä verran ?
Joku ohimenevä yhden illan juttukin voi mennä pieleen ihan vaan sen takia, että saattaa jännittää tilannetta, olla epävarma itsestään, ehkä vähän pelätäkin, sujuuko seksi, tai miten se sujuu.
Se voi tapahtua yhtä lailla kenelle tahansa, vaikka ei olisi eläissään lääkkeisiin koskenutkaan.
Jos on hyvä ja vakaa parisuhde, seksikin saattaa olla ajan myötä ihan ok, ja onnistua hyvinkin.
Psyyke ja seksuaaliset kyvyt liittyvät myös toisiinsa.Olen ollut parisuhteessa jossa en vain halua. Ssrit sekoittaa päätä koska ei tavallaan tiedä haluaako kumppaniaan, toimiiko hommat suhteessa vai onko vain ssrin myötä seksuaalisesti impotentti. Toki voi kaverisuhdeparisuhteitakin harrastaa, kaikille se ei vain käy. Aika monelle vailla intiimiyttä oleva parisuhde ei käy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihmisellä on paljon psyykkisiä ongelmia,lastenteko on turhaa.Se vain lisää ongelmia.
Itse ajattelin määrätyssä iässä, että voisin ottaa miehen,jolla olisi lapsi ennestään.Sellainenkin olisi ollut tarjolla.No kuule jotkut psyykkiset ongelmat ei kultapieni estä lastentekoa esim reaktio suruun, trauma, jonkinlainen alakulo esim stressin myötä. Monet asiat mitä leimataan esim masennukseksi terveydenhuollossa niputtaen ihmisyyden sairaudeksi. Ihminen voi oppia tunnetaitoja ja elämäntaitoja. Älä leimaa kuka saa hankkia lapsia jos sun nuppiviat on estäneet sen.
Aika vähän olisi Suomessa lapsia jos nuppiviat niitä estäisi miettien kuinka medikalisaatio tunkeutuu joka ihmiselämän kokemusten alueelle - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen ollut parisuhteessa jossa en vain halua. Ssrit sekoittaa päätä koska ei tavallaan tiedä haluaako kumppaniaan, toimiiko hommat suhteessa vai onko vain ssrin myötä seksuaalisesti impotentti. Toki voi kaverisuhdeparisuhteitakin harrastaa, kaikille se ei vain käy. Aika monelle vailla intiimiyttä oleva parisuhde ei käy.
Aika ironista että puhut pitkään parisuhteessa olleelle jostain yhdenillanjutuista. Eiköhän ole ihan kuule luottamuksellinen suhde mutta se ei valitettavasti vaikuta siihen onko pssd tai genitaalialue turra tai kivulias ssri aineiden myötä. Mikä tekee seksistä epämukavan asian. Ja minulla on kuule myös muisti ajoilta kun en käyttänyt aineita ja normaalista tunnosta, normaalista tuntemuksista mitä esim itsetyydytys aiheutti ja tiedän tasantarkalleen miltä sen pitäisi tuntua ja miltä todennäköisesti ei ssri lääkkeillä tuhotuille seksi tuntuu. Minulla ei siitä ole valitettavasti kokemusta ssri aineiden myötä kuin lyhytaikaisesti kun yritin kerran aineista eroon ja tunto palasi ja tein elämäni suurimman virheen ja aloitin lääkityksen ahdistukseen uudestaan. En ihmettelisi jos liian nopea vieroitus koko ahdistuksen sille tasolle veikin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aika ironista että puhut pitkään parisuhteessa olleelle jostain yhdenillanjutuista. Eiköhän ole ihan kuule luottamuksellinen suhde mutta se ei valitettavasti vaikuta siihen onko pssd tai genitaalialue turra tai kivulias ssri aineiden myötä. Mikä tekee seksistä epämukavan asian. Ja minulla on kuule myös muisti ajoilta kun en käyttänyt aineita ja normaalista tunnosta, normaalista tuntemuksista mitä esim itsetyydytys aiheutti ja tiedän tasantarkalleen miltä sen pitäisi tuntua ja miltä todennäköisesti ei ssri lääkkeillä tuhotuille seksi tuntuu. Minulla ei siitä ole valitettavasti kokemusta ssri aineiden myötä kuin lyhytaikaisesti kun yritin kerran aineista eroon ja tunto palasi ja tein elämäni suurimman virheen ja aloitin lääkityksen ahdistukseen uudestaan. En ihmettelisi jos liian nopea vieroitus koko ahdistuksen sille tasolle veikin
Ssri aineiden seksuaalisuuden tuhoaminen on spektrillä. Alussa harrastin seksiä ja tunsin jotain vaikkakin piti painaa että tunsi eli oli jo jotain genitaalialueen tunto ongelmia, kun annosta nostettiin tuli tunne kuin alapää olisi turra ja jossain vaiheessa mietin mikä pointti seksissä olisi. Kun kerran alasajoin, muistan kun tuntoherkkyys ja emotionaalinen herkkyys kokea seksuaalista halua palasi suurelta osin. Kun aloitin uudelleen identtiset ongelmat palasi. Taas ei niin pahana mutta ajan saatossa genitaalialue oli yhä turrampi. Pssd puhkesi vieroituksessa. Yksi päivä kuim puff vain seksihalut katosi enkä ole ymmärtänyt konseptia vuosiin. Kehon homeostaasi horjui, joku meni väärään asentoon. Vuosien saatossa genitaalialue on alkanut muistuttaa kuin aikaa isolla lääkeannoksella. Tunnoton ja nykyään pistäviä kipuja. Psykiatria yrittää gaslightata potilaitaan laittamalla se nuppiviaksi. Ainakin oma lääkehistoria puoltaa täysin sitä että kyseessä on lääkkeen aiheuttama ongelma.
Ennen kuin aloitin muistan täysin miltä tunto tuntui ja miltä se tuntui käytön aloituksen jälkeen. Se on kuin lidokaiinia alapäässä kuin hermoyhteys ei toimi aivojen ja alapään välillä ja tunne elämän ja kehon reaktioiden laimenemista - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ssri aineiden seksuaalisuuden tuhoaminen on spektrillä. Alussa harrastin seksiä ja tunsin jotain vaikkakin piti painaa että tunsi eli oli jo jotain genitaalialueen tunto ongelmia, kun annosta nostettiin tuli tunne kuin alapää olisi turra ja jossain vaiheessa mietin mikä pointti seksissä olisi. Kun kerran alasajoin, muistan kun tuntoherkkyys ja emotionaalinen herkkyys kokea seksuaalista halua palasi suurelta osin. Kun aloitin uudelleen identtiset ongelmat palasi. Taas ei niin pahana mutta ajan saatossa genitaalialue oli yhä turrampi. Pssd puhkesi vieroituksessa. Yksi päivä kuim puff vain seksihalut katosi enkä ole ymmärtänyt konseptia vuosiin. Kehon homeostaasi horjui, joku meni väärään asentoon. Vuosien saatossa genitaalialue on alkanut muistuttaa kuin aikaa isolla lääkeannoksella. Tunnoton ja nykyään pistäviä kipuja. Psykiatria yrittää gaslightata potilaitaan laittamalla se nuppiviaksi. Ainakin oma lääkehistoria puoltaa täysin sitä että kyseessä on lääkkeen aiheuttama ongelma.
Ennen kuin aloitin muistan täysin miltä tunto tuntui ja miltä se tuntui käytön aloituksen jälkeen. Se on kuin lidokaiinia alapäässä kuin hermoyhteys ei toimi aivojen ja alapään välillä ja tunne elämän ja kehon reaktioiden laimenemistaPssd on myös erikoinen tekele. Jonain päivinä koen todella lievää halua mutta vaikka yrittäisin jotain tuntuu kuin olisi vieraat sukuelimet. Tunnoton kapistus. Sukuelimissä on pistävää kipua tuntohäiriöiden lisäksi. Ssrit turmeli kehoni tekemällä tämän plus muut psykiatrian MYRKYT mitä määrättiin vieroituksessa mm uneen pahentaen tilanne. Silloin tuntui kuin koko keho olisi ollut puudutettu ja tunnoton. Sittemmin tuntohäiriöitä on pitkin kehoa parestesioina ja nykyään on alkanut tämä pistävien tuntelemusten jakso. Epäilen syyksi jonkinasteista neuropatiaa minkä nämä aineet puhkaisi
- AnonyymiUUSI
Ihan niin maksumuurin takana , se kertookin kaiken asiasta. Kuinka moni haksahtaa makselemaan jotain artikkelia josta saa oikean tiedon omalta lääkäriltään , kevät on iåusein aika jolloin imiset masentuu, ja silloin alkaa mieshän näitä artikkeleita makusumuurin takana . Sai onko niillä rahapula.ensinmäkin journalisteilla ei ol 10 vuoden pituista koulutusta ensin viisi vuotta lääkäriksi sen jälkeen toiset viisi vuotta psykiatriksi . Ja kansa uskoo kaiken . Masennukseen kirjoitetaan antimasennus lääkkeitä , jotka tavallisesti auttavat sen pahimman masennuksen ylitse . Alussa on monella aivuvaikutuksia ennenkö keho hyväksyy uuden aineen sen jälkeen alkaa paraneminen.SSRI lääkkeet ovat olleet niin monen pelastus takaisin normaaliin elämään
Niin että mikä sen tekee että jotkut uskovat enemmän johonkin artikkeliin joka on maksumuurin takana se kun oman lääkärinsä arvioimiseen potilaansa tilasta .
Niin paljon väärää tietoa levitetään juuri näille jotka uskovat näitä juttuja milloin mistäkin lääkkeestä .
Kun muistaa esim rokotukset vastaisten ihmisten kirjoitukset netissä, siis ilman tietoa kirjoittelivat omiaan , ennemmin uskoivat jotain huuhaa äijä jolle media oli antanut nimen professori , ja joka ei ollut edes käynyt muuta kun sen ns elämän kovan koulun , ja tietysti valkonen lääkärin takki yllä, niin oli Piafin valmis kansa äsasta osa ei ottanut rokotusta , ja moni heistä aitten kuoli koronaan. Ja nyt sitten ovat ottaneet kohteeksi psyykkisistä sairauksista kärsivien ihmisten masennukset, ja puhuvat paskaa lääkityksestä , ja ihminen maksaa että saa lukea jonkun mitättömän tarinan muurin takaa . Oikeasti saavat syyttää ainoastaan itseään kun ovat niin kovasti valheille alltiita. THL antaa vastauksen kysymyksiin jotka koskeva eri sairauksia ja niiden lääkitystä , heillä ei ole maksumuuria, vaan he auttavat mielellään onhan kysymys kansan hyvinvoinnista , siihenkin salaliittolaiset ovat sanoneet että THL muka pettää ihmisiä, ja taas pösilöt uskovat .
Joten näitä juttuja on aina olemassa ihmisen on vaan uskottava oman yhteiskunnan verkostoon jossa on hieman enemmän tietoa kun se mitä Google antaa tai joku maksumuurin takana oleva artikkeli . Kai sen jo järkikin sanoo että jos haluaisivat auttaa ei olisi mitään maksumuureja vaan todellinen välittäminen kansan hyvinvoinnista .
Eikö aikuiset ihmiset sen vertaa ymmärrä ettei kommersiellit tahot välitä itse asiassa heidän voinnistaan , ainoastaan siitä rahasta mitä maksumuuri antaa- AnonyymiUUSI
Onko ihmisten luettava kaikki liibalaaba, ja lisäksi vielä uskottava siihen ?
Kun uskoo omaan itseensä ja siihen, että pärjää omana itsenään, on jo iso askel eteenpäin.
Liikaa tulee vaikuttimia ja kaikkea negatiivista ulkopuolelta, jonka ihminen sitten uskoo ja imee itseensä, itseluottamus ja usko omaan itseen alkaa herkemmillä horjumaan.
Nykyihmiset vaikuttaa enemmänkin suorittavan elämää, vaikka sitä kuuluisi elää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko ihmisten luettava kaikki liibalaaba, ja lisäksi vielä uskottava siihen ?
Kun uskoo omaan itseensä ja siihen, että pärjää omana itsenään, on jo iso askel eteenpäin.
Liikaa tulee vaikuttimia ja kaikkea negatiivista ulkopuolelta, jonka ihminen sitten uskoo ja imee itseensä, itseluottamus ja usko omaan itseen alkaa herkemmillä horjumaan.
Nykyihmiset vaikuttaa enemmänkin suorittavan elämää, vaikka sitä kuuluisi elää.Ssri lääkkeiden puhkaisemat seksuaalihäiriöt on mainittu lääkepaketeissa vuodesta 2019 asti johon velvoitti Euroopan lääkevirasto, valvova lääkeviranomainen. Se ei toki lämmitä ihmisiä jolle on määrätty lääkkeitä kymmenien vuosien aikana. Eli ei ole mitään rokotevastaisten kampanjointia vaan asia joka lääkärien pitäisi tiedostaa. Kyse on sentasoisesta elämänlaadullisesta haitasta että sen riskin mainitseminen luulisi olevan itsestäänselvää. Lääkeyhtiöt on todennäköisesti tienneet pitempiluontoisista ongelmista jo pitkään mitä nämä lääkkeet aiheuttaa.
Ihmiset keltä on tuhottu seksuaalisuus pssd.n muodossa joka on laajempi oireyhtymä kuin vain seksuaalisuuteen liittyvä ja joka muistuttaa esim postfinasterisisyndroomaa joilla on yhtenecäisyytensä eli rykelmä neurologisia ja kehon oireita jossa haluttomuus näyttelee yhtä roolia. He ei saa tukea mistään eikä tilaa tutkita edes koska psykiatrian intressi on lähinnä lääkkeiden tuuttaus markkinoille ja markkinointipuheet niistä. Lehtijutut on vähintä mitä he saa ja jonkun mielestä nämäkin pitäisi haudata ja leimata ihmiset rokotehörhöiksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ssri lääkkeiden puhkaisemat seksuaalihäiriöt on mainittu lääkepaketeissa vuodesta 2019 asti johon velvoitti Euroopan lääkevirasto, valvova lääkeviranomainen. Se ei toki lämmitä ihmisiä jolle on määrätty lääkkeitä kymmenien vuosien aikana. Eli ei ole mitään rokotevastaisten kampanjointia vaan asia joka lääkärien pitäisi tiedostaa. Kyse on sentasoisesta elämänlaadullisesta haitasta että sen riskin mainitseminen luulisi olevan itsestäänselvää. Lääkeyhtiöt on todennäköisesti tienneet pitempiluontoisista ongelmista jo pitkään mitä nämä lääkkeet aiheuttaa.
Ihmiset keltä on tuhottu seksuaalisuus pssd.n muodossa joka on laajempi oireyhtymä kuin vain seksuaalisuuteen liittyvä ja joka muistuttaa esim postfinasterisisyndroomaa joilla on yhtenecäisyytensä eli rykelmä neurologisia ja kehon oireita jossa haluttomuus näyttelee yhtä roolia. He ei saa tukea mistään eikä tilaa tutkita edes koska psykiatrian intressi on lähinnä lääkkeiden tuuttaus markkinoille ja markkinointipuheet niistä. Lehtijutut on vähintä mitä he saa ja jonkun mielestä nämäkin pitäisi haudata ja leimata ihmiset rokotehörhöiksi.Miksi lääkäriin pitäisi luottaa sataprosenttisesti jos lääketutkimuskaan ei ole aukotonta. En ymmärrä. Esim vieroitusta on tutkittu vähän siihennähden että aineet markkinoilla kymmeniä vuosia, pitkäaikaiskäyttöä perustelru 1-2 v tutkimuksilla vaikka jotkut käyttää kymmeniä vuosia, vaikutusta aivojen kehitykseen tutkittu aika vähän, masennusta ei ymmärretä aivotasolla ja kaikki m lääkkeiden toimintamekanismit on hypoteeseja, ei faktaa. Esim sanotaan että ne nostaa neuroplastisuutta mutta onko sen puure masennuksen syy.
Minä en näe tervettä skeptisyyttä yhtään haitallisena asiana puutteellisessa terveydenhuoltojärjestelmässä jossa lääkärit vaihtuilee monesti, esim yleislääkäreillä pitää hallita massiivinen määrä lääketietoa ja olen kuullut suoraan koulun penkiltä tulleelta yleislääkäriltä kuinka hänen pitää esittää tietävänsä. Ei ei ei. Lääkärien pitäisi ymmärtää tietonsa puutteet, konsultoida, ohjata.
Myös lääkevalvonta on hidasta, kankeaa eikä todellakaan yhtä turvallista kuin esim joidenkin liikenneajoneuvojen turvallisuusen valvominen. Muutamat kuolonuhrit ei paina vaakakupissa tai tuhotut elämänlaadur. Lääkeyhtiöt maksaa vaikka megasakkoja. Samat yhtiöt on esim Amerikassa tehtailleet opioidiepidemioita. Ja meidän pitäisi luottaa terveytemme jonkun lääkekeskeisen käypähoitosuosituksen käsiin systeemissä mitkä resurssipuutteet on arkipäivää ja siksikin suositaan lääkehoitoa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lääkäriin pitäisi luottaa sataprosenttisesti jos lääketutkimuskaan ei ole aukotonta. En ymmärrä. Esim vieroitusta on tutkittu vähän siihennähden että aineet markkinoilla kymmeniä vuosia, pitkäaikaiskäyttöä perustelru 1-2 v tutkimuksilla vaikka jotkut käyttää kymmeniä vuosia, vaikutusta aivojen kehitykseen tutkittu aika vähän, masennusta ei ymmärretä aivotasolla ja kaikki m lääkkeiden toimintamekanismit on hypoteeseja, ei faktaa. Esim sanotaan että ne nostaa neuroplastisuutta mutta onko sen puure masennuksen syy.
Minä en näe tervettä skeptisyyttä yhtään haitallisena asiana puutteellisessa terveydenhuoltojärjestelmässä jossa lääkärit vaihtuilee monesti, esim yleislääkäreillä pitää hallita massiivinen määrä lääketietoa ja olen kuullut suoraan koulun penkiltä tulleelta yleislääkäriltä kuinka hänen pitää esittää tietävänsä. Ei ei ei. Lääkärien pitäisi ymmärtää tietonsa puutteet, konsultoida, ohjata.
Myös lääkevalvonta on hidasta, kankeaa eikä todellakaan yhtä turvallista kuin esim joidenkin liikenneajoneuvojen turvallisuusen valvominen. Muutamat kuolonuhrit ei paina vaakakupissa tai tuhotut elämänlaadur. Lääkeyhtiöt maksaa vaikka megasakkoja. Samat yhtiöt on esim Amerikassa tehtailleet opioidiepidemioita. Ja meidän pitäisi luottaa terveytemme jonkun lääkekeskeisen käypähoitosuosituksen käsiin systeemissä mitkä resurssipuutteet on arkipäivää ja siksikin suositaan lääkehoitoaTietämättömimmät puolustelee lääkäriä täydellisenä tiedonlähteenä. Kriittinen voi olla rokotehörhötavalla tai etsiä asiantuntijoita jotka esittävät kritiikkiä asiallisella tavalla. Esim Mark Horowitz niminen psykiatrian tutkija varmasti tietää mistä kirjoittaa. Samaten Joanna Moncrieff.
Ihminen osaa suojella myös itseään haitoilta kun oikeasti ottaa selvää ja yrittää käyttää lääkkeitä mahdollisimman varovasti ja turvallisesti. Itse en näin voinut tehdä koska en tiennyr mitä käytän. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tietämättömimmät puolustelee lääkäriä täydellisenä tiedonlähteenä. Kriittinen voi olla rokotehörhötavalla tai etsiä asiantuntijoita jotka esittävät kritiikkiä asiallisella tavalla. Esim Mark Horowitz niminen psykiatrian tutkija varmasti tietää mistä kirjoittaa. Samaten Joanna Moncrieff.
Ihminen osaa suojella myös itseään haitoilta kun oikeasti ottaa selvää ja yrittää käyttää lääkkeitä mahdollisimman varovasti ja turvallisesti. Itse en näin voinut tehdä koska en tiennyr mitä käytän.Alussa on monella aivuvaikutuksia ennenkö keho hyväksyy uuden aineen sen jälkeen alkaa paraneminen.
Näin skeptikkona ssri lääkkeiden sivuvaikutukset on hyvä varoitus keholta sen toiminnan sotkemisesta. Itselläni ei jännästi ekakerralla ollut suuria aloitushaittoja paitsi genitaalialueen välitön turtuminen.
Tokakerralla kun aloitin uudelleen alkoi silmäongelmien, valonarkuuden ja muiden harmien suma joka ei myöskään välittömästi alkanut mutta huomasin heti että aineet aiheutti enemmän haittaa. Genitaalitunnon ongelmat paheni jälleen. Ei merkittävää harmia alussa. Tuntuu hullulta että jotkut ylipäätään kestää isoja harmeja aloituksessa saadakseen joskus jotain hyötyä. Ja pahimmillaan lopetuksessa myös.
Pahimmillaan ihmisen luopuessa intuitiosta hän tuottaa harmia aineilla itselleen koska keho kyllä monesti kertoo. Esim pssd ihmisila on kokemuksia että lääkäri vain tyrkyttää uusia aineita yhden huonon reaktion jälkeen ja seksuaaliongelma ja muut oireet vain pahenee. Ei helpota missään välissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2601893- 411734
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1001639Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631399Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?791274- 781254
Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031233Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per2131088- 551087
Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?161955