Kun sähköautot kehittyvät kovaa vauhtia ja tämän hetkisellä tekniikalla olevat sähköautot menettävät arvoaan reippaasti niin omaa rahaa sähköautoon ei kannata tällä hetkellä laittaa kiinni. Kun leasinghinta määräytyy auton jäännösarvon perusteella niin hieman herättää ihmetystä esimerkiksi Skoda Elroqin kalleimman version hinnoittelu. Kolmen vuoden ja 20000km/v sopparilla kuukausivuokra on miltei 970€. Kalliimman premium-merkkisen auton saisi reilusti halvemmalla.
Minkälaisia leasing-tarjouksia olette saaneet, millä ehdoilla ja mistä autoista?
Sähköauton yksityisleasing
4
116
Vastaukset
- Anonyymi
Leasing on huijausta ja siinä maksaa pitkällä tähtäimellä enemmän autostaan kuin jos ostaisi sen.
- Anonyymi
Normaalitilanteessa näin onkin mutta sähköautojen kohdalla on murros menossa ja nykyiset autot vanhenevat teknisesti todella nopeasti. Jos kiinteän elektrolyytin akut tulevat autoihin muutaman vuoden sisällä jolloin wltp-lukema on nelinumeroinen, painoa vähemmän ja latausajat nopeampia niin silloin nykyisten sähköautojen arvot romahtavat. Leasing voi olla siis järkevyyttä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Tavallaan se on vakuutus siitä ettei teknisesti vanhentunut sähköauto jää käsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalitilanteessa näin onkin mutta sähköautojen kohdalla on murros menossa ja nykyiset autot vanhenevat teknisesti todella nopeasti. Jos kiinteän elektrolyytin akut tulevat autoihin muutaman vuoden sisällä jolloin wltp-lukema on nelinumeroinen, painoa vähemmän ja latausajat nopeampia niin silloin nykyisten sähköautojen arvot romahtavat. Leasing voi olla siis järkevyyttä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Tavallaan se on vakuutus siitä ettei teknisesti vanhentunut sähköauto jää käsiin.
Leasing-firmat kyllä huomioivat arvon laskun aina. Lisäksi vaikka kiinteä elektrolyytti tulisikin niin niiden tuotanto tulee olemaan todella pitkään rajallista, ehkä yli 10 vuoden päästä tuotanto on vasta täydessä toiminnassa. Kiinteä elektrolyytti on vielä todella kaukana täydestä tuotannosta.
Lisäksi jo nyt on tulossa ilmi, että kiinteä elektrolyytti on ylimainostettu eikä muuta käytännössä paljoakaan. Sähköautot saadaan ilman kiinteää elektrolyyttiäkin ladattua nykyään nopeasti eikä toimintamatkakaan paljon tule muuttumaan. Lisäksi ongelmana latausnopeudessa on latausasemien kapasiteetti. Jos haluttaisiin tuollainen todella nopea latausnopeus niin koko Suomen latausasemaverkosto pitäisi rakentaa uudestaan ja todella kalliisti.
Ja kotilataus olisi kiinteällä elektrolyytillakin edelleen sama 11 kW, se ei muutu.
- Anonyymi
Nouseeko Leasing maksut jos on kallis korjaus kuten akun vaihto esim VOLOVO JOHON Maksaa pelkkä AKKU 50000 EUR VOI PIENI AUTOLIIKE MENNÄ KONKKA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496419- 322292
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101313Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.741232- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12835