Kun sähköautot kehittyvät kovaa vauhtia ja tämän hetkisellä tekniikalla olevat sähköautot menettävät arvoaan reippaasti niin omaa rahaa sähköautoon ei kannata tällä hetkellä laittaa kiinni. Kun leasinghinta määräytyy auton jäännösarvon perusteella niin hieman herättää ihmetystä esimerkiksi Skoda Elroqin kalleimman version hinnoittelu. Kolmen vuoden ja 20000km/v sopparilla kuukausivuokra on miltei 970€. Kalliimman premium-merkkisen auton saisi reilusti halvemmalla.
Minkälaisia leasing-tarjouksia olette saaneet, millä ehdoilla ja mistä autoista?
Sähköauton yksityisleasing
4
74
Vastaukset
- Anonyymi
Leasing on huijausta ja siinä maksaa pitkällä tähtäimellä enemmän autostaan kuin jos ostaisi sen.
- Anonyymi
Normaalitilanteessa näin onkin mutta sähköautojen kohdalla on murros menossa ja nykyiset autot vanhenevat teknisesti todella nopeasti. Jos kiinteän elektrolyytin akut tulevat autoihin muutaman vuoden sisällä jolloin wltp-lukema on nelinumeroinen, painoa vähemmän ja latausajat nopeampia niin silloin nykyisten sähköautojen arvot romahtavat. Leasing voi olla siis järkevyyttä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Tavallaan se on vakuutus siitä ettei teknisesti vanhentunut sähköauto jää käsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalitilanteessa näin onkin mutta sähköautojen kohdalla on murros menossa ja nykyiset autot vanhenevat teknisesti todella nopeasti. Jos kiinteän elektrolyytin akut tulevat autoihin muutaman vuoden sisällä jolloin wltp-lukema on nelinumeroinen, painoa vähemmän ja latausajat nopeampia niin silloin nykyisten sähköautojen arvot romahtavat. Leasing voi olla siis järkevyyttä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Tavallaan se on vakuutus siitä ettei teknisesti vanhentunut sähköauto jää käsiin.
Leasing-firmat kyllä huomioivat arvon laskun aina. Lisäksi vaikka kiinteä elektrolyytti tulisikin niin niiden tuotanto tulee olemaan todella pitkään rajallista, ehkä yli 10 vuoden päästä tuotanto on vasta täydessä toiminnassa. Kiinteä elektrolyytti on vielä todella kaukana täydestä tuotannosta.
Lisäksi jo nyt on tulossa ilmi, että kiinteä elektrolyytti on ylimainostettu eikä muuta käytännössä paljoakaan. Sähköautot saadaan ilman kiinteää elektrolyyttiäkin ladattua nykyään nopeasti eikä toimintamatkakaan paljon tule muuttumaan. Lisäksi ongelmana latausnopeudessa on latausasemien kapasiteetti. Jos haluttaisiin tuollainen todella nopea latausnopeus niin koko Suomen latausasemaverkosto pitäisi rakentaa uudestaan ja todella kalliisti.
Ja kotilataus olisi kiinteällä elektrolyytillakin edelleen sama 11 kW, se ei muutu.
- Anonyymi
Nouseeko Leasing maksut jos on kallis korjaus kuten akun vaihto esim VOLOVO JOHON Maksaa pelkkä AKKU 50000 EUR VOI PIENI AUTOLIIKE MENNÄ KONKKA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517073Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414814HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002728- 1442016
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321597Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171507
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231348Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111223