Kun sähköautot kehittyvät kovaa vauhtia ja tämän hetkisellä tekniikalla olevat sähköautot menettävät arvoaan reippaasti niin omaa rahaa sähköautoon ei kannata tällä hetkellä laittaa kiinni. Kun leasinghinta määräytyy auton jäännösarvon perusteella niin hieman herättää ihmetystä esimerkiksi Skoda Elroqin kalleimman version hinnoittelu. Kolmen vuoden ja 20000km/v sopparilla kuukausivuokra on miltei 970€. Kalliimman premium-merkkisen auton saisi reilusti halvemmalla.
Minkälaisia leasing-tarjouksia olette saaneet, millä ehdoilla ja mistä autoista?
Sähköauton yksityisleasing
4
150
Vastaukset
- Anonyymi
Leasing on huijausta ja siinä maksaa pitkällä tähtäimellä enemmän autostaan kuin jos ostaisi sen.
- Anonyymi
Normaalitilanteessa näin onkin mutta sähköautojen kohdalla on murros menossa ja nykyiset autot vanhenevat teknisesti todella nopeasti. Jos kiinteän elektrolyytin akut tulevat autoihin muutaman vuoden sisällä jolloin wltp-lukema on nelinumeroinen, painoa vähemmän ja latausajat nopeampia niin silloin nykyisten sähköautojen arvot romahtavat. Leasing voi olla siis järkevyyttä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Tavallaan se on vakuutus siitä ettei teknisesti vanhentunut sähköauto jää käsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalitilanteessa näin onkin mutta sähköautojen kohdalla on murros menossa ja nykyiset autot vanhenevat teknisesti todella nopeasti. Jos kiinteän elektrolyytin akut tulevat autoihin muutaman vuoden sisällä jolloin wltp-lukema on nelinumeroinen, painoa vähemmän ja latausajat nopeampia niin silloin nykyisten sähköautojen arvot romahtavat. Leasing voi olla siis järkevyyttä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Tavallaan se on vakuutus siitä ettei teknisesti vanhentunut sähköauto jää käsiin.
Leasing-firmat kyllä huomioivat arvon laskun aina. Lisäksi vaikka kiinteä elektrolyytti tulisikin niin niiden tuotanto tulee olemaan todella pitkään rajallista, ehkä yli 10 vuoden päästä tuotanto on vasta täydessä toiminnassa. Kiinteä elektrolyytti on vielä todella kaukana täydestä tuotannosta.
Lisäksi jo nyt on tulossa ilmi, että kiinteä elektrolyytti on ylimainostettu eikä muuta käytännössä paljoakaan. Sähköautot saadaan ilman kiinteää elektrolyyttiäkin ladattua nykyään nopeasti eikä toimintamatkakaan paljon tule muuttumaan. Lisäksi ongelmana latausnopeudessa on latausasemien kapasiteetti. Jos haluttaisiin tuollainen todella nopea latausnopeus niin koko Suomen latausasemaverkosto pitäisi rakentaa uudestaan ja todella kalliisti.
Ja kotilataus olisi kiinteällä elektrolyytillakin edelleen sama 11 kW, se ei muutu.
- Anonyymi
Nouseeko Leasing maksut jos on kallis korjaus kuten akun vaihto esim VOLOVO JOHON Maksaa pelkkä AKKU 50000 EUR VOI PIENI AUTOLIIKE MENNÄ KONKKA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533906KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912310Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451972- 221773
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261511- 151162
- 311118
- 1091074
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791032